www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cat, Si Pe Ce Bani Se Canta Prin Pub-Urile Din Bucuresti ?


Dobby
 Share

Recommended Posts

Situatia poate fi privita si altfel. Sa luam de exemplu punctul meu de vedere. O trupa vrea sa faca niste bani cantand prin diverse locatii diverse piese. Aici se bifurca: piese proprii si (sau) cover. Vii cu piese proprii fara un nume, fara macar un album la liber pe net, fara demo, fara ceva tras decent, ti-o iei in bot. Si pe buna dreptate. Ca manager sau proprietar de club nici nu te pot lua in serios. Da-te-n aia a mea, ce cacanarie de trupa esti daca nu iti imprimi piesele proprii macar la un nivel amatoricesc? Ai posibilitatea acasa sa iti tragi track-ul instrumental propriu, indiferent la ce canti. Ai posibilitatea sa faci un mix mai mult decat ok dupa ce si-au tras toti trackurile. E moca, nu te costa nimic. A, da, costa timp, implicare si daruire. Dar nu o faci si ma acuzi pe mine, spre exemplu, ca nu te platesc sa iti ofer sansa sa imi demonstrezi mie si clientelei mele cat de bun esti. Serios?? Sa mori tu ca in rolul meu de manager de cafenea sau de birt e dat de la Dzeu sa imi asum riscuri cu tine! Si nu e nimic mai respingator decat o semitrupa care tinde sa cante live niste semipiese, semibune sau semiproaste, cantate in general prost. "Ba, dar nu ne-ai auzit la repetitii, ne iesise joi piesa excelent, acum nu stiu ce morti ma-sii are! " Really? Sictir! De fapt ati cantat-o prost mereu. D-aia nu v-ati mobilizat niciodata sa o trageti.

Ies acuma din pielea detinatorului de locatie si ma bag in public. Merg sa imi beau si sa imi ragai linistit berea. La intrare mai dau vreo 5 beri, suport pentru artist. Ii dau, beau si astept ceva. *****. Primesc, ca acum cateva saptamani (nu nominalizez) indicatii de la vocal cum ca ce suntem asa sictiriti si ca hai sa animam atmosfera. Pai in mortii ma-tii, ti-am dat bani sa ma inveselesti si sa imi canti, nu sa bat eu din palme ca foca la circ. Bate tu din palme, canta, fa show. Drept urmare data viitoare ma duc la birtul de alaturi, unde nu trebuie sa aplaud niste agarici, pe banii mei care se duc la ei, numai ca sa nu se simta ei prost. Ca ei canta, dom'le. Dar nu conteaza cum.

Asa ca, iesind din pieile patronului si consumatorului, am sa fac un deserviciu celor care cred ca ma pot castiga de partea lor intru sustinerea cantatului pe bani in privat spunand atat: fiti siguri pe voi si demonstrati inainte de a avea pretentii materiale ca puteti avea succes. De labagii care se vor platiti pentru incercari sau repetitii cu public suntem satui. Uneori ar trebui sa plati voi ca ne stricati o seara ce ar fi putut fi buna.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Iarasi confundati trupele de BIRT cu trupele de CONCERT .

 

O trupa de BIRT trebuie sa cante de toate ..adica ce se cere .

 

O trupa de CONCERTE  daca este una cunoscuta este invitata sa dea un microrecital  .

Problema este ca "birtasul" nu face promovare si reclama suficienta ..el asteapta ca trupa sa aiba atata "magnet" sa atraga clientii si sa-i creasca vanzarile si faima localului cat mai ieftin.. .

 

Asa ca de nevoie canta tot felul de trupe si cantareti in asemenea locatii unde programul incepe de ex la ora 23 ca pana atunci sa consume lumea ..apoi se canta la o sala de semiturmentati pe care de obicei nu-i mai intereseaza sau nu mai inteleg nimic din "marea arta " plus ca nu-ti vin spectatori , interesati de muzica , noaptea in cluburi .

 

Nu odata am patit ca trebuia sa cant solo la 200W ( in birt/club  ) caci unii  consumatorii urlau discutii mai tare decat soloul cu "feeling".( ma simteam foarte nasol , deoarece pe cei de la primele  mese i-am "omorat "  si erau chiar cei pe care ii interesau muzica , a trebuit sa renunt la dinamica interpretarii sa stric "atmosfera " sa aplatizez toata interpretarea ,...ce ziceau acesti spectatori ..?.:".canta asta ca un tractorist .fara pic de simt ."

si iata cum chiar la un concert anuntat /promovat  tinut intr-un  club la o ora normala (20:00) apar asemenea probleme ... )

OK .  cantatul la birt poate fi  un mod de supravietuire dar nu are mai  nimic cu promovarea in  arta ..dimpotriva numai strica din absolut toate punctele de vedere .

 

Cine vrea sa traiasca din muzica de birt sa invete sa cante sute  piese de BIRT si slagare acceptate in functie de profilul locatiei .si sa uite de "arta" ;Bineinteles acasa poate sa lucreze la un proiect artistic daca ( mai ) are timp .si energie cea ce nu prea se intampla sau se intampla dupa multi ani daca mai are "chemare" muzicianul ...

.

Edited by karpi
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Timisoara (V.I.P.) graieste drept ! Totusi, pe-acolo cate reprize se canta, si pe ce bani, la "birt" ?

 

Problema !

 

Vrei sa fii apreciat/recunoscut  ca si artist  inseamna sa nu-ti strici renumele cu aparitii "ieftine" ..dar din cauza comjuncturii nu [rea ai de ales si faci compromisuri .

 

Bani .?

 

Sa zicem ca primesti 20000 LEI  de microrecital   acesti bani sa zicem ca te sustin foarte "stramt" o luna .

 

Luna viitoare UNDE mai canti acelasi recital la cam acelasi public ? Nu mai este nimeni interesat ..birtasul vede /simte sau chiar stie acest lucru  ...

Daca canti prea de multe ori acelasi "show" acerleasi piese devii plictisitor si nu mai esti ceva "fresh"  NEW..in Bucuresti probabil se poate face "turul orasului " in oras mult mai mic nu prea ai unde sa canti a treia oara .

 

Rezolvarea este "turneul " prin birturile lumii sa ai incontinu alti spectatori sa fii incontinu "fresh"  deci  "Travaling Band " dar si ptr acest lucru trebuie prima data sa-ti faci un renume ..altfel nu esti invitat special  .

 

Sa canti permanent intr-un birt presupune sa canti zilnic multe ore ptr un salariu ..bun sau mai putin bun .

Link to comment
Share on other sites

Cu mici exceptii, cand un patron de carciuma aduce o trupa o face ca sa-si creasca lui incasarile/consumatia/notorietatea/numarul de clienti. Se face un calcul matematic simplu, daca trupa ii creste profitul, merita sa o plateasca direct proportional cu beneficiile aduse. Cum zicea si Vio, patronii de carciumi nu sunt neaparat zgarciti, ci realistiti. Nu va pune nimeni bani de la el ca sa plateasca o trupa daca iese pe pierdere.

 

Exista (mai rar) si carciumari care tin carciumile cu bani de acasa sau din alte afaceri pentru placerea lor sau unii care spala bani si in cazul asta lucrurile pot fi diferite. Dar majoritatea fac parte din prima categorie si la urma urmei o carciuma e un business ca oricare altul care trebuie sa aduca in primul rand profit.

 

Cealalta varianta, mai confortabila pentru carciumar dar mai incomoda pentru public, este cantatul pe bilete. Insa asta e o varianta riscanta pentru trupa pentru ca daca nu vine lumea, trupa incaseaza ciuciu.

 

Personal cant de cateva luni intr-o trupa de cover-uri din Ploiesti si pana acum n-am fost in Bucuresti. Insa de obicei umplem 3 masini de scule la fiecare cantare iar perspectiva de a canta 5 oameni pe 400-500 de ron in Bucuresti nu mi se pare deloc interesanta, mai ales ca 75% din energie se consuma pe carat si montat de scule si abia restul pe cantatul efectiv. Sincer banii astia mi se par putini si pentru Ploiesti si asta in conditiile in care noi suntem o trupa de duminica, avem fiecare job-urile noastre, cantam doar de hobby si nu traim din asta.

Edited by sam
Link to comment
Share on other sites

Vad ca in afara de Arpi si de Raspopitu' nu vorbeste nimeni despre calitatea actului artistic sau macar despre valoarea de piata a produsului oferit.

Am ajuns de citeva ori ca spectator/consumator in pub-uri in Bucuresti unde se cinta. M-a dus special sa-l ascult pe AG. O placere, as fi platit si dublu oricind. Nunta cu Pro Consul si Berti Barbera cintind (si) coveruri? Excelent! Si cu o cota de piata corespunzatoare, fara indoiala, dar produsul e foarte bun.

Dar am ascultat prin Bucuresti trupe de cover, care pe cite inteleg sint multe de tot. Sa-mi fie cu iertare, s-a cintat mediocru in cel mai bun caz. Produsul a fost prost. Alteori a fost pur si simplu mincinos: seara Queen si se cinta o singura bucata? (Mai, nu ma astept sa cinti Bohemian Rhapsody, dar daca nici Crazy Little Thing Called Love nu-ti iese ai o problema de rezolvat. Si e mare!). Poti sa faci orice cu piata, e o curva, dar un lucru nu-l poti face: s-o minti tot timpul. Daca treaba asta se intimpla de mai multe ori isi inchipuie cineva ca piata nu reactioneaza?

 

Bun, am zis de high end si de low end. Ma insel eu sau si aici se vede cam ce e peste tot in Romania (si in zona)? Nu prea exista media, se vind ori produsele foarte scumpe ori cele de intrare. Chitaristic s-o spun, unde e meseriasul onest, cel care traieste sau nu din asta, care-mi ofera un program de pub mediu/bun si pe care sa merg sa-l ascult si a doua oara?

 

Pot sa fac o comparatie? Mergi fain frumos in Quartier Latin si vei gasi in multe bistros cu 6-8 mese trupe de jazz de 3-4 tipi care cinta bine de tot pentru ei insisi in primul rind si apoi pentru cei citiva oameni care-i asculta! Ii poti pune pe scena miine si nu se va arunca cu rosii in ei. Cred ca ar fi bine sa va ginditi in primul rind la asta si apoi sa discutati despre pozitionarea voastra pe o piata altfel saraca in valori.

Edited by Posho
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

 

 

O trupa de BIRT trebuie sa cante de toate ..adica ce se cere .

Asa mi-ar placea si mie sa vad/aud...insa trupele de coveruri din Bucale care canta prin cluburile mai rasarite din centru vechi se comporta ca niste "vedete". "Recitalul" lor este anuntat a incepe la 23.00( prea tarziu oricum!)...da mai devreme de 00.30 nu urca pe scena ! ( of unde sunt vremurile cand la 1.00 cel tarziu plecam obosit si beat din club :). Canta exact aceleasi piese weekend de weekend ( nu de toate, si nici ce se "cere" ...), iar in pauze se aude acelasi playlist din boxe ( wtf!!!). Si cu toate astea oameniii au fani. Big time! Care vin, asteapta, aplauda si fac consumatie. Deci exista public. Se cere acelasi playlist si nu deranjeaza pe nimeni. Din pacate.

 

Apropo de ce ziceau Karpi si Posho mai sus, am intalnit acum 2 ani un polonez in Lyon, care canta pe la terase de la Django Reinhardt/ Wes Montgomery pana la Elvis si doine romanesti :). Si canta bine ! Se mai antura din cand in cand cu cate o trupa de  manouche si schimbau terasele de la seara la seara. Cantau excelent ! Si de foarte multe ori la "cerere"..lautareste. Nu stiu cat castiga...putin - daca ar sa-l judec dupa hainele cam rapciugoase de pe el. Dar omu era fericit. Canta mereu cu un zambet sincer pe fata, si pentru cateva clipe chiar am avut certa convingere ca nu-i pasa cati euro castiga din recital. Omu era ferict si ii facea si pe ceilalti fericiti. Contagios. Si nu avea aere de vedeta sau de "rockstar de centru vechi de vineri seara ".

 

V-am zis povestea asta, pentru ca am impresia ca trupele de coveruri de la noi sunt departe, departe de ceea ce ar trebui sa fie ( in opinia mea ) un interpret de coveruri :  si anume, asa cum  spunea si Karpi...sa stie o tona de melodii pe care sa le poata oferi unui public diversificat. Da la noi nu prea exista "diversificarea" asta in randul publicului. Am fost intoxicati decade la rand cu playlistu din club A/ expirat/ etc, ca nu mai stim sa ascultam, implicit sa cerem altceva. Mergem ca oile la seara de cover ca sa ascultam aceleasi melodii din ultimii 10 ani +- cateva " aceleasi -oldies ". De fapt...problema e fenomenul per ansamblu " public-trupa cover-club " care se multiplica si ras-multiplica, paradoxal, in " acelasi public-aceeiasi trupa cover - acelasi club ". Non-inovatia si lipsa diversitatii se pare ca e reteta de succes la noi.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Asa mi-ar placea si mie sa vad/aud...insa trupele de coveruri din Bucale care canta prin cluburile mai rasarite din centru vechi se comporta ca niste "vedete". "Recitalul" lor este anuntat a incepe la 23.00( prea tarziu oricum!)...da mai devreme de 00.30 nu urca pe scena ! ( of unde sunt vremurile cand la 1.00 cel tarziu plecam obosit si beat din club :). Canta exact aceleasi piese weekend de weekend ( nu de toate, si nici ce se "cere" ...), iar in pauze se aude acelasi playlist din boxe ( wtf!!!). Si cu toate astea oameniii au fani. Big time! Care vin, asteapta, aplauda si fac consumatie. Deci exista public. Se cere acelasi playlist si nu deranjeaza pe nimeni. Din pacate.

 

Apropo de ce ziceau Karpi si Posho mai sus, am intalnit acum 2 ani un polonez in Lyon, care canta pe la terase de la Django Reinhardt/ Wes Montgomery pana la Elvis si doine romanesti :). Si canta bine ! Se mai antura din cand in cand cu cate o trupa de  manouche si schimbau terasele de la seara la seara. Cantau excelent ! Si de foarte multe ori la "cerere"..lautareste. Nu stiu cat castiga...putin - daca ar sa-l judec dupa hainele cam rapciugoase de pe el. Dar omu era fericit. Canta mereu cu un zambet sincer pe fata, si pentru cateva clipe chiar am avut certa convingere ca nu-i pasa cati euro castiga din recital. Omu era ferict si ii facea si pe ceilalti fericiti. Contagios. Si nu avea aere de vedeta sau de "rockstar de centru vechi de vineri seara ".

 

V-am zis povestea asta, pentru ca am impresia ca trupele de coveruri de la noi sunt departe, departe de ceea ce ar trebui sa fie ( in opinia mea ) un interpret de coveruri :  si anume, asa cum  spunea si Karpi...sa stie o tona de melodii pe care sa le poata oferi unui public diversificat. Da la noi nu prea exista "diversificarea" asta in randul publicului. Am fost intoxicati decade la rand cu playlistu din club A/ expirat/ etc, ca nu mai stim sa ascultam, implicit sa cerem altceva. Mergem ca oile la seara de cover ca sa ascultam aceleasi melodii din ultimii 10 ani +- cateva " aceleasi -oldies ". De fapt...problema e fenomenul per ansamblu " public-trupa cover-club " care se multiplica si ras-multiplica, paradoxal, in " acelasi public-aceeiasi trupa cover - acelasi club ". Non-inovatia si lipsa diversitatii se pare ca e reteta de succes la noi.

Ok, dar cate reprize si pe ce bani canta trupele astea prin centrul vechi ? No comment vizavi de ce si cum canta...

Link to comment
Share on other sites

stiu niste baieti care iau 1000 euro pentru 3 reprize de 50.

stiu si alta trupa care ia 400 euro tot pentru 3 reprize de 50.

mai stiu si un folkist care ia intre 200 roni si 400 roni pe seara in functie de consumatie.

 

Pai e ceva ! Eu stiam de ceva mai putin, dar probabil sunt cam vechi informatiile mele... -_-

Link to comment
Share on other sites

Daca facem muzica doar pentru ca asta e modul nostru de viata si simtire, atunci propun ceva dragi forumisti ca suntem multi: nu vreti sa facem un venue de incepatori/forumisti? O hala ca exista destule prin Bucuresti, impartim chiria, o echipam cu fiecare ce are si apoi ne chemam prietenii si punem ban de ban de-o parte ca sa investim sa facem locatia mai frumoasa si mai cunoscuta. Sincer? Cred ca exista multi care ar da si un ban daca asculta muzica buna si exact ce asteapta (daca vin pentru o anume formatie inseamna ca stiu cum anume canta si vor da un amarat ce 10-15 lei pe un bilet.)  Detaliile le dam noi de cap, important e sa ne intelegem. Ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca habar nu ai despre ce se intampla. Exista locatii in care se canta moca, des si mult prea bine. In seara asta a fost, spre exemplu, o cantare care te-ar fi lasat ca la dentist. Eveniment anuntat inclusiv pe rgc. Ai venit? Dar descoperi tu apa calda si spita de la roata. Ca tre' sa te promovezi tu ca profesor, uitand ca in urma cu trei ani cautai sa iti cumperi o chitara ieftina pe aici si puneai intrebari jenante. Asa ca lasa initiativele pornite din prea-plinul de sine. Nu sunt apreciate.

Edited by AddRien
Link to comment
Share on other sites

MHMmmmmm...Cred ca ai face bine sa pastrezi un limbaj civilizat prietene. Nu inteleg ce te-ai ofuscat asa. Ca nu am cumparat o chitara de la tine?  Cine esti tu sa ma judeci mai nenea?

 

Cand nu ai ceva bun de zis mai bine taci. era o propunere rezonabila, cine are urechi de auzit sa auda si NU, NU ma refer la tine si nici nu ti se adresa ceea ce am zis, poti sa te faci ca n-ai citit.

 

Daca nu stii istoria muzicii asa a inceput totul, in Anglia, in America, cu oameni inimosi care vor sa cante impreuna si nu se duc la pubul vecinului sa cante pe 3 lei ci se apuca si fac un post de radio, un SUN Records, un club specializat  ca sa aduca muzica buna publicului. Club in Anglia era un loc unde se canta, ORIUNDE si in parc, si oriunde aducea un manager o trupa se numea "clubul lui cutare".

 

Esti un RAUTACIOS si un frustrat ca sa nu mai zic altfel.

Link to comment
Share on other sites

Hei, pace, oameni buni! Topicul e destinat chitariștilor-muzicanți, care cânta la cârciumă pe bani, piese cunoscute (cover-uri) potrivite cu specificul localului, printre care nu zice nimeni să nu strecoare și câteva piese proprii... Aceștia sunt plătiți de care proprietarul crâșmei. Ceilalți, artiștii, își pot cânta muzica proprie, originală, în cluburi sau în săli de spectacole, fiind plătiți din vânzările de bilete. Simplu, nu? Ce ne tot sfădim atâta?

Link to comment
Share on other sites

[...] nu vreti sa facem un venue de incepatori/forumisti? O hala ca exista destule prin Bucuresti, impartim chiria, o echipam cu fiecare ce are si apoi ne chemam prietenii si punem ban de ban de-o parte ca sa investim sa facem locatia mai frumoasa si mai cunoscuta. [...]

 

S-au mai vazut cazuri de prieteni buni care au facut ce zici tu (sau chiar carciumi) si au sfarsit prin a se certa ca la usa cortului. Oricum asta e regula, cand vrei sa strici o prietenie te asociezi cu respectivul/respectivii intr-un business (been there, done that).

 

Iar ce vrei tu sa faci, cu oameni pe care nici nu-i cunosti e chiar utopic. Dupa cum nici comparatia cu Anglia/America anilor '60-'70 nu cred ca e cea mai potrivita pentru ca din pacate ideologia si valorile s-au cam schimbat in zilele noastre. Pastrand proportiile e ca si cum te-ai apuca sa faci un Woodstock maine si ai avea pretentia sa iasa ca cel din '69.

 

In rest multa bafta!

 

@Rãspopitu': Chillax dude :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu prea este, in sensul ca ar fi dar unii se fac ca nu isi vad locul lor si se intind sub razele destinate altora. Desi stiu prea bine asta.

Ideea este ca se neaga si se bagatelizeaza ceva ce deja exista. Se umple cu indiferenta voita (ambigua exprimare, nu ?) sau chiar se critica. Dupa care se doreste ca locul pe care l-au "eliberat" (in naivitatea lor) sa il umple cu ceva propriu care sa le aduca si ceva lovele de la prosti. Auzi minune, sa ii dai 10-15 lei unuia care repeta cu public cand poti absolut moca sa te prezinti la evenimente care iti taie rasuflarea. Daca nu le stiti, va dau un link la un topic de pe forum. Mai multe chiar, la diverse evenimente sustinute de doi insi care isi pun banii la dispozitie (multi bani), absolut dezinteresati de partea materiala. Si pe Oprea il doare-n basanau, face el ceva cu incepatori si alte prostii insirate de el cateva postari mai sus.

Macar sa incercam sa vedem ce avem pana sa declamam ca nu avem nimic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci, la vremea cand trupa NightFly era asa, o echipa de 3 oameni cum nu am intalnit vreodata pe forumul asta, (cu exceptia lui Vladimir Pupazan care e si el membru) dadeam concerte in care ceream 10 lei pe bilet si oamenii VENEAU. Prieteni, cunostiinte, etc. E drept, nu in numar mare DAR oamenii apreciaza munca ta, mai ales cand te cunosc personal. Te-ai agitat aiurea si fara sens. Sincer, cui a servit afrontul pe care ai incercat tu sa mi-l aduci? Topicului? Poate doar tie personal. Nu ma cunosti personal si nici nu stii ce fel de om sunt. Sa iti spuna altii care ma cunosc. Sunt destui, sa stii, incusiv George Patranoiu unul dintre cei mai buni chitaristi ai Romaniei.

 

Nu sunt chitarist si nici nu m-am pretins a fi. Stiu sa cant la chitara, atat. Stiu sa fac versuri, stiu sa pun emotie in muzica. Sunt cu alte cuvinte MUZICIAN (chiar profesionist). Nu sunt MAESTRU ca altii de pe aici. Nici macar nu ti-ai cerut scuze pentru limbajul neadecvat, doar te-ai bagat in seama (lucru de care ma acuzi pe mine). 

 

Iti dau un citat din Sonic Highways de Dave Grohl ca sa vezi la ce ma refeream " In Chicago we had no punk rock scene, there wasn't really an infrastructure, so we had to create it. "  - producatorul Steve Albini.

 

Ca sa pun punct: ma refeream la faptul ca daca tot canti si canti bine, oamenii (prieteni, cunostiinte si cine-o mai fi) ar trebui sa plateasca pentru a te vedea, penru ca tu platesti: corzi, amplificatoare, stative, pene, chitari, bani de benzina, etc si toate astea se regasesc in actul tau muzical. Ai inteles acum? nu te puneam pe tine sa dai bani sa ma vezi pe mine cantand stai linistit.

 

cred ca pur si simplu aveai chef de o mica cearta si ai avut-o. Gata, nu mai zic nimic.

Link to comment
Share on other sites

Mai Ștefane, dacă nu poți spune nimic legat de subiectul discuției (cât, și pe ce bani se mai cânta prin pub-uri), nu mai posta aici, că vezi ce măscăreală-ți iei! Din ceea ce-ai scris, se vede cu ochiul liber că n-ai nimic comun cu cântatul prin cârciumi, și că nici nu-ți dorești - de fapt -așa ceva! Deci, nu te mai băga acolo unde nu-ți... fierbe oala!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De-acord, dar poate și tu l-ai provocat, bătând câmpii cu ideile tale geniale!... Să-ți spun o treabă: cântatul în cârciumă (pub, restaurant etc.) e o ȘCOALĂ de muzică foarte bună, și unde mai pui ca ești și plătit ca s-o faci! Cânți azi, mâine și poimâine? Îți observi greșelile, și săptămâna viitoare vei fi mai bun, nu le mai repeți, iar pe lângă asta, te-ai distrat și ai plecat și cu bănuți în buzunar, făcuți în 6-8 ore, cât alții cu alte ocupații în 40-50 de ore pe săptămână!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce-am inteles eu: @Stefan OPREA e mai boem si mai idealist din fire, @Rãspopitu' a baut cateva beri aseara in Frankie si l-au apucat dracii ca altii canta mai bine decat el, @Dobby a facut un topic ca sa se afle in treaba pentru ca oricum oamenii care isi castiga existenta din muzica nu-si pierd timpul pe forumuri si oricum n-or sa vina aici sa zica cati bani fac pe factura si cati la negru si uite asa, conform traditiei RGC-iste ati ajuns sa va porcaiti de la nimic...

 

Sa va fie rusine...  :blush: Magarilor :)

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Mai, daca o dati pe astea cu banii e simplu. Ce cifra anuala de afaceri aveti din treaba asta? Si gata, dati-o-ncolo de muzica, faceti un marketing bun si ajungeti la milioane. Dolari.

Vreti un exemplu? Ok. Madonna, o cintareata submediocra dar care face un maldar de bani din piata. Exemple mai sint cu duiumul, tot soiu' de baieti si (mai ales) fete care "au stil dar n-au muzica" - Pittis dixit.

Hotariti-va ce va trebuie si gata!

Edited by Posho
Link to comment
Share on other sites

Mai, daca o dati pe astea cu banii e simplu. Ce cifra anuala de afaceri aveti din treaba asta? Si gata, dati-o-ncolo de muzica, faceti un marketing bun si ajungeti la milioane. Dolari.

Vreti un exemplu? Ok. Madonna, o cintareata submediocra dar care face un maldar de bani din piata. Exemple mai sint cu duiumul, tot soiu' de baieti si (mai ales) fete care "au stil dar n-au muzica" - Pittis dixit.

Hotariti-va ce va trebuie si gata!

 

Daca troznesti un "Madonna sux" sau "muzica comerciala" devii automat expert in muzica, e un fel de lege a lui Murphy.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca troznesti un "Madonna sux" sau "muzica comerciala" devii automat expert in muzica, e un fel de lege a lui Murphy.

  :)

Nu, domnule, departe de mine asa ceva.

Argument: sint si azi mare fan Abba. E muzica comerciala? Da. E muzica buna? Oho, si-nca cum! Si daca ascultam cum e aranjata si produsa n-ar cam trebui sa ne uitam cu suspiciune la mai toti producatorii si inginerii de sunet pe care-i intilnim?

 

Dar sint off topic cu argumentatia mea, scuze. Si nici expert nu sint, departe de mine asa ceva.

Edited by Posho
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce-am inteles eu: @Stefan OPREA e mai boem si mai idealist din fire, @Rãspopitu' a baut cateva beri aseara in Frankie si l-au apucat dracii ca altii canta mai bine decat el, @Dobby a facut un topic ca sa se afle in treaba pentru ca oricum oamenii care isi castiga existenta din muzica nu-si pierd timpul pe forumuri si oricum n-or sa vina aici sa zica cati bani fac pe factura si cati la negru si uite asa, conform traditiei RGC-iste ati ajuns sa va porcaiti de la nimic...

 

Sa va fie rusine...  :blush: Magarilor

 

Ce-am inteles eu: @Stefan OPREA e mai boem si mai idealist din fire, @Rãspopitu' a baut cateva beri aseara in Frankie si l-au apucat dracii ca altii canta mai bine decat el, @Dobby a facut un topic ca sa se afle in treaba pentru ca oricum oamenii care isi castiga existenta din muzica nu-si pierd timpul pe forumuri si oricum n-or sa vina aici sa zica cati bani fac pe factura si cati la negru si uite asa, conform traditiei RGC-iste ati ajuns sa va porcaiti de la nimic...

 

Sa va fie rusine...  :blush: Magarilor :)

Auzi ? Ca-n "Zece negri mititei", dupa ce i-ai omorat pe toti, la final, ar trebui sa te-mpusti si tu, incat sa fie totul just pana la capat ! Hmm.., glumesc!

Am deschis topicul chiar cu scopul de a-mi completa informatiile vizavi de subiect, si sunt multumit de rezultat. Da, intr-adevar, muzicantii cu angajament - fie la program de seara, fie la petreceri/evenimente - nu stau pe forumuri, dar nu pt. ca n-au timp, ci pt. ca n-au nevoie. Sunt angrenati in treaba, lucrurile merg aproape ca de la sine, dintr-un contract intr-altul. Stiu ce spun, pt. ca si eu am fost muzicant (bassist), din '87 pana-n '99. In prezent, ma pregatesc sa ma reapuc de cantat, si incerc pe toate caile sa aflu cum mai stau treburile dupa atata timp de absenta, incat sa ma pot raporta la ceva cand voi negocia conditiile la primele colaborari.  Cant cu placere orice, dar nu orice mi se potriveste, nu m-am considerat niciodata artist, ci simplu interpret, cunosc teoria si notatia muzicala, stapanesc mai bine bass-ul, dar am ceva tehnica si pe chitara, n-am nimic impotriva cover-urilor si nici a cantatului pe negative, cant si vocal, modest, dar cant. Pana-n prezent, chiar nu prea stiam ce si cum mai e cu cantatul, datorita serviciului solicitant pe care l-am avut in ultimii ani, si care nu mi-a permis sa umblu seara-noaptea prin pub-uri si alte localuri ca sa ma "documentez", asa ca m-am gandit sa deschid topicul, sperand sa aflu in felul asta cate ceva de la cei care sunt - poate - in tema cu subiectul. Ceva-ceva, am aflat, si le multumesc celor care au avut ceva de spus, iar daca am suparat aici pe cineva, cumva, imi cer scuze, si va doresc numai bine tuturor !

Ce-am inteles eu: @Stefan OPREA e mai boem si mai idealist din fire, @Rãspopitu' a baut cateva beri aseara in Frankie si l-au apucat dracii ca altii canta mai bine decat el, @Dobby a facut un topic ca sa se afle in treaba pentru ca oricum oamenii care isi castiga existenta din muzica nu-si pierd timpul pe forumuri si oricum n-or sa vina aici sa zica cati bani fac pe factura si cati la negru si uite asa, conform traditiei RGC-iste ati ajuns sa va porcaiti de la nimic...

 

Sa va fie rusine...  :blush: Magarilor

 

Ce-am inteles eu: @Stefan OPREA e mai boem si mai idealist din fire, @Rãspopitu' a baut cateva beri aseara in Frankie si l-au apucat dracii ca altii canta mai bine decat el, @Dobby a facut un topic ca sa se afle in treaba pentru ca oricum oamenii care isi castiga existenta din muzica nu-si pierd timpul pe forumuri si oricum n-or sa vina aici sa zica cati bani fac pe factura si cati la negru si uite asa, conform traditiei RGC-iste ati ajuns sa va porcaiti de la nimic...

 

Sa va fie rusine...  :blush: Magarilor :)

Auzi ? Ca-n "Zece negri mititei", dupa ce i-ai omorat pe toti, la final, ar trebui sa te-mpusti si tu, incat sa fie totul just pana la capat ! Hmm.., glumesc!

Am deschis topicul chiar cu scopul de a-mi completa informatiile vizavi de subiect, si sunt multumit de rezultat. Da, intr-adevar, muzicantii cu angajament - fie la program de seara, fie la petreceri/evenimente - nu stau pe forumuri, dar nu pt. ca n-au timp, ci pt. ca n-au nevoie. Sunt angrenati in treaba, lucrurile merg aproape ca de la sine, dintr-un contract intr-altul. Stiu ce spun, pt. ca si eu am fost muzicant (bassist), din '87 pana-n '99. In prezent, ma pregatesc sa ma reapuc de cantat, si incerc pe toate caile sa aflu cum mai stau treburile dupa atata timp de absenta, incat sa ma pot raporta la ceva cand voi negocia conditiile la primele colaborari.  Cant cu placere orice, dar nu orice mi se potriveste, nu m-am considerat niciodata artist, ci simplu interpret, cunosc teoria si notatia muzicala, stapanesc mai bine bass-ul, dar am ceva tehnica si pe chitara, n-am nimic impotriva cover-urilor si nici a cantatului pe negative, cant si vocal, modest, dar cant. Pana-n prezent, chiar nu prea stiam ce si cum mai e cu cantatul, datorita serviciului solicitant pe care l-am avut in ultimii ani, si care nu mi-a permis sa umblu seara-noaptea prin pub-uri si alte localuri ca sa ma "documentez", asa ca m-am gandit sa deschid topicul, sperand sa aflu in felul asta cate ceva de la cei care sunt - poate - in tema cu subiectul. Ceva-ceva, am aflat, si le multumesc celor care au avut ceva de spus, iar daca am suparat aici pe cineva, cumva, imi cer scuze, si va doresc numai bine tuturor !

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  :)

Nu, domnule, departe de mine asa ceva.

Argument: sint si azi mare fan Abba. E muzica comerciala? Da. E muzica buna? Oho, si-nca cum! Si daca ascultam cum e aranjata si produsa n-ar cam trebui sa ne uitam cu suspiciune la mai toti producatorii si inginerii de sunet pe care-i intilnim?

 

Dar sint off topic cu argumentatia mea, scuze. Si nici expert nu sint, departe de mine asa ceva.

 

Ideea e ca pur si simplu nu aveti dreptate cu Madonna. Dar va inteleg, in tineretile mele gandeam si ca dumneavoastra si eram  mult mai virulent.

 

A fost nevoie sa imi deschida ochii un chitarist mare din Romania. Ulterior aceleasi lucruri le-am auzit de la un chitarist cunoscut de afara care si-a facut hatarul sa imi dea o replica pe un site.

 

Nu e nici timpul si nici locul pentru astfel de explicatii, plus ca ar trebui sa imi bat capul sa ma exprim pe intelesul interlocutorului. Avand in vedere si chat-ul am inteles cam pe unde se situeaza nivelul dumneavoastra.

 

P.S. Folosirea formelor de politete denota faptul ca nu vreau sa fie interpratat postul meu ca un atac si doresc sa fiu cat se poate de respectuos. Va respect parerea in totalitate dar nu sunt deloc de acord cu ea. Uneori spiritele se inflameaza chiar si de la o conversatie politicoasa.

 

Numai bine si spor cu Gilbert. :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.