www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

eu as fi mai bucuros sa am difuzor super la o statie de 10W .

 

iata si o fotografie cu un model de calcul ptr o sala de conferinte , deci sedinta.

 

nivelul mediu cerut este de 70 dB , dar se ia o marja de siguranta de 20dB !!! si asta ptr o sala unde nu se urla si swe frluiera ca si la un concert rock.Doar ptr conferinta unde unul este vorbitor si restul asculta cu atentie .In liniste. Si tot se ia o marja de 20dB adica pana in 90dB nivel ptr ascultator.

 

Se vede ca este nvoie de aprox 1,25W putere acustica , apoi se vede cum se calculeaza valoarea puteri electrice necesare in functie de randamentul difuzorelor.

 

 

 

 

in cazul concertelor este nevoie de instalatie de sonorizare mai complexa.

 

Totodata revin la problema dinamici , NU este destul sa se auda tare , trebuie sa ai rezerva de putere pentru dinamica de interpretare.

 

De exemoplu orschestra simfonica in general poate avea dinamica de 43 dB ( dupa date statistice)

 

Acest nivel este greu de asigurat de acea se comprima cu compresor electronic .Nivelele mici se amplifica iar cele mari se comprima , in asa fel se va auzi destul de tare semnelul mic iar maximele ( la accente) se vor comprima.Acest lucru denatureaza calitatea expresivitati muzicale dar asta e...

 

La o orchestra normala se ia o dinamica de 60dB ptr "pianissimo" si de 110dB ptr "fortissimo" de aici rezulta o plaje dinamica a interpretari de aprox 50dB ( enorma) Aceasta dinamica se poate realiza numai in conditii de auditie exceptionala , camera , sala , de auditii extrem de silentioasa tratata acustic , liniste .

 

Daca zgomotul de fond , zgomote din strada, murmurul spectatorilor etc are un nivel de 30 dB ( de obicei este mai mare) inseamna ca cei 50 db de passaj pianissimo trebuie sa inceapa de la zgomot de fond + pianisiimoul orchetrei !! adica la 80dB se situeaza cele mai silentioase passaje , iar maximumul se deplaseaza in sus la 140dB ( 110 dB al fortissimo +30 dB zgomot )

 

dB nu este o unitate de masura !!! este raportul a doua marimi !! In cazul nostru a doua puteri acustice.

 

Sa mai incerc cu inca o explicatie,exemplu ...cant un pasaj pianisiimo cu chitara acustica si cu un flaut ce ar repprezenta cam 35dB din dinamica de interpretare. , in sala de spactacole avem un zgomot de fond de 75dB , deci eu trebuie sa adaug acestui zgomot de fond cei 35dB si rezulta necesitatea a 110 dB la pasajul cel mai pianissimo.Si nici nu se va auzi prea curat si bine daca spectatori nu se linistesc la sesizarea schimbari modului de interpretare.

 

Aceste exemple sunt ptr a intelege cam ce se intampla pe scena , model de calcul ptr sonorizarea monitoarelor pe scena nu am der modul de calcul nu poate fi altul.

Posted

ok, putem sa lasam naibii problema puteri (nu de gura mea, dar deja devine cam veche) si sa trecem la eq, efecte, pedale etc, doze, lemne, etc.? is curios ce efecte folosesc fellow-chitaristii de pe forum, si ce lemne si doze le place pe chitara

Posted (edited)

da chiar asa... poate cineva avizat sa ma sfatuiasca ce sa aleg intre sd custom, sd custom custom si dimarzio air zone (sau tone zone) ca humbucker in bridge pt o chitara wolfgang? vreau sa fie bine balansata cu doza de neck originala, care e criminala, e foarte grasa si imi pare hot. initial ma uitam si la pearly gates, dar cred ca se va simti prea tare trecerea de dintre cele 2 doze, datorita diferentei de output si eq.

sau mo joe ca tot a aparut acum...

Edited by barbarossa
Posted

Dupa multe incercari am ajuns la BOSS , cu distors analogic , unele tonuri de metale suna un pic vintage dar schimb distorsul pe distros digital KORG .

 

 

Chiar ieri am citit un articol despre tonul lui Clapton in pagina lui "Ask Rudi " in articol basistul lui Santana intrebat la ce inaltime are Clapton dozele fata de corzi ,a povestit ca in turneu Clapton nu a adus absolut nimic , a cantat cu chitara standard Strat din instalatia de scena a lui Santana , cu statiia respectiva pe care au cantat multi alti invitati si basistul ai cunostea "tonul"..si ..cand a luat Clapton chitara in mana a sunat a ton de Clapton , deci "mana' conteaza cel mai mult.!!

 

da chiar asa... poate cineva avizat sa ma sfatuiasca ce sa aleg intre sd custom, sd custom custom si dimarzio air zone (sau tone zone) ca humbucker in bridge pt o chitara wolfgang? vreau sa fie bine balansata cu doza de neck originala, care e criminala, e foarte grasa si imi pare hot. initial ma uitam si la pearly gates, dar cred ca se va simti prea tare trecerea de dintre cele 2 doze, datorita diferentei de output si eq.

sau mo joe ca tot a aparut acum...

daca nu-i prea mare diferenta reglezi distanta dozei fata de corzi , daca nu-i problema pierderea de inalte se poate egaliza cu rezitenta , potmetru su rezitenta fixa daca nu ai potmetru separat la volum.

 

La humbucker nu se simte atat de tare pierderea de inalte cand reduci volumul ( caci oricum functioneaza pe medii )

Posted

personal, mai nou folosesc doar distorsul din amplificator, lucrat pe medii, dar din cand in cand pun pedala warp factor ca not-very-clean boost (gain pe la 3-4/10, level la max - are MUUUULT level) in fata canalului drive-1 de la amp si da un ton cu sustain foaaaaaaaarte lung chiar in lipsa compresorului. Mai am niste tonuri pe procesor, dar ala-l folosesc mai mult la ore ca nu-mi place cum suna combinat cu ampul...

Posted

Eu am un preamp de 19" ENGL E530, cu un Zoom G2 in bucla pentru reverb si efecte, care intra intr-un head Orange TT, de acolo intr-un cabinet cu un Celestion V30, pe care in curand o sa-l schimb cu un cab Orange PPC112 (1x12" Celestion G12K-100).

Orange-ul de capul lui ma face sa plang ca sunt un chitarist asa de prost, este absolut superb, de la blues la stoner rock. Combinat cu preamp-ul si un Big Muff rusesc potzi face orice, de la tonuri de thrash, drone si cel mai vicios distors de black metal pe care l-am auzit.

Cum ziceam, pacat ca nu prea stiu sa cant :)

Posted
Eu am un preamp de 19" ENGL E530, cu un Zoom G2 in bucla pentru reverb si efecte, care intra intr-un head Orange TT, de acolo intr-un cabinet cu un Celestion V30, pe care in curand o sa-l schimb cu un cab Orange PPC112 (1x12" Celestion G12K-100).

Orange-ul de capul lui ma face sa plang ca sunt un chitarist asa de prost, este absolut superb, de la blues la stoner rock. Combinat cu preamp-ul si un Big Muff rusesc potzi face orice, de la tonuri de thrash, drone si cel mai vicios distors de black metal pe care l-am auzit.

Cum ziceam, pacat ca nu prea stiu sa cant :)

 

 

tu ai bani :)

Posted
asta-mi place mie

 

 

mi se pare destul de fuzzy... poate ii si de la inregistrare; nush, nu-mi plac foarte mult stomp-urile, decat ca booster.

 

 

Ce-i drept thread-ul chiar a deviat mult. @Sebi Jack: cam ce fel de tonuri ti-ai facut cu sculele care le ai? (crek-i destul de ontopic :) )

Posted (edited)

o sa zic si io despre ce sunete am reusit sa scot...da n-am timp acum ca am niste treaba. probabil maine.

 

 

oricum ideea e ca sunetu de baza e facut de chitara in amp. intre ele am un wah si un overdrive(low gain) folosit ca boost...ma rog si un tuner da e cu bypass asa ca n-ar trebui sa influenteze sunetu. poate mai iau in viitoru apropiat si niste pedale..un tremolo un delay ceva de genu asta. da oricum sunt adeptu chitara + amp= ton

Edited by Sebi Jack
  • 3 weeks later...
Posted
chitara + amp= ton

 

Uitati niste elemente foarte importante: cab-ul si microfonul (atat modelul cat si unde este amplasat). Pana la urma caracteristicile celor din urma se rezuma la un compresor multiband, cu distorsiune in unele cazuri.

Cu cateva exceptii (wah, delay, tremolo—cele care modifica substantial semnalul), tonul este influentat cel mai mult de ultimul element din calea semnalului, influenta scazand in timp ce ajungem la sursa: corzile. In acest sens ajungem la un adevar spus de karpi: cu cat e mai procesat (distorsionat) semnalul, cu atat e mai putin relevant tonul instrumentului (something like that).

De exemplu, majoritatea amplificatoarelor high-gain suna similar. Ceea ce le diferentiaza e tone stack-ul si cab-urile cu care sunt folosite. Un JCM900 va suna intr-un fel cu 1960A si altfel cu un Ultrastack.

Foarte important mai e si injineru' de la mixer, dar se presupune ca el stie ce face.

Guest Izzy Waan
Posted
Uitati niste elemente foarte importante: cab-ul si microfonul (atat modelul cat si unde este amplasat). Pana la urma caracteristicile celor din urma se rezuma la un compresor multiband, cu distorsiune in unele cazuri.

Cu cateva exceptii (wah, delay, tremolo—cele care modifica substantial semnalul), tonul este influentat cel mai mult de ultimul element din calea semnalului, influenta scazand in timp ce ajungem la sursa: corzile. In acest sens ajungem la un adevar spus de karpi: cu cat e mai procesat (distorsionat) semnalul, cu atat e mai putin relevant tonul instrumentului (something like that).

De exemplu, majoritatea amplificatoarelor high-gain suna similar. Ceea ce le diferentiaza e tone stack-ul si cab-urile cu care sunt folosite. Un JCM900 va suna intr-un fel cu 1960A si altfel cu un Ultrastack.

Foarte important mai e si injineru' de la mixer, dar se presupune ca el stie ce face.

CORECT !!!! De asta ziceam si eu ca un amp bun se aude pe canalul de "clean" , abia acolo se simte "voicing"-ul sau in toata splendoarea.......

  • 2 months later...
Posted

hehe , "proba" am si uitat ....de proba

 

am vrut sa pun si eu link "elegant" sti ....piesa se gaseste AICI , su sa scriu titlu ...si nu mi-a iesit , trebuie sa mai incerc.

 

postez aici ( nu stiu daca am mai postat undeva pe forum , aici nu am gasit ..

 

Hendrix's Infernal Machine

 

o improvizatie stil Hendrix

 

Korg Pandora , Strat , dist "Valve" , Sweeping Phaser , rezonator "double stack" , delay ..

 

aici poti sa auzi tonul usor overdrive ce pastreaza timbrul Strat-ului , plus este usor de cantat raspunsul dinamic este foarte OK

 

 

Posted

ca tot se re-trezi topicul asta, am descoperit (si stiu ca o sa ziceti NUUUUUUUUU NU ASAAAA!!!!!!!!!!!!) ca bagand pedala de distors cu gain-ul la maxim si level-ul la minim (da, ati citit bine) in canalul de crunch iasa un overdrive imposibil de cremos :)

Posted (edited)

adika overdrive.... no nu overdrive, ma refeream ca ton de lead super smooth. Ce-i drept ii destul de greu de controlat sa nu sune alte note in plus, dar daca-ti iese ai un ton super (adik mie-mi place, nush daca v-ar place si voua). Chestia-i ca volumu-i foarte mic la warp si intra un semnal cam de aceeasi intensitate ca ala gol din chitara, numa ca-i distorsionat si plin de armonice si nici nu fasaie :)

 

L.E.: poate o sa-ncerc sa fac un sample dar din pacate n-am decat micu de la casti :)

Edited by OntZ
Guest Chiperion
Posted (edited)

 

(pune beW4JOQe4CQ, adica IDul videoului, intre taguri [iutub] [/iutub], da' scris titlul saitului corect, nu ca in exemplu' meu, ca aparea o mare pensula daca scriam tagurile corect)

Edited by Chiperion
Guest EPSYLON_CURSE
Posted (edited)

interesant tonul - zici ca warpul cu gain max si level la minim prin crunchu de la laney. bravo

Edited by EPSYLON_CURSE
Posted (edited)
suna foarte frumos si piesa si tonurile :) ce chitara ai mai exact?

:)

 

"Vintage" ceva chinezesc banuiesc ,am cumparat-o de la un prieten .

 

idea este ca asemenea piese le improvizez , solo, numai chit. si efecte .

 

Este onetake , dor am scurtat-o si din mijloc am taiat o portiune caci a iesit foarte lunga .

 

Ma pun fac un ton ce a-mi place si inregistrez , si ies improvizatii de 10-15 minute , apoi ma doare inima sa tai , daca vreau sa cant undeva trebuie sa construiesc o structura ca sa stiu cat sa cant ( de cate ori cate o parte ).

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.