ATTIS Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 În lipsa unui buget consistent, folosesc deocamdata un procesor ( BOSS ME 25 ). Dacã trebuie sã-mi fac sunetul pe un amplificator pe care nu-l voi lua cu mine pe scenã, acolo folosind altul, e cel mai indicat sã-mi fac tonurile folosindu-mã doar de egalizatorul procesorului iar cel din amplificator sã fie dat la zero ?
baltazar181 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Orice ai face o sa sune total altfel. Depinde de la amp la amp
ATTIS Posted March 12, 2013 Author Posted March 12, 2013 absolut, nu pretind ca ar suna identic...dar intrebarea mea era daca asa e cel mai indicat. adica care varianta e mai putin bulversanta si apropiata de adevar. sa folosesc eq-ul amp-ului sau nu ?
George M. Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Procesoarele, in esenta lor, au fost gandite sa substituie integral amplificatoarele si efectele aferente. Unii substituie doar efectele, ultilizand ca formator de ton un amplificator. Procesoarele au fost gandite sa fie conectate direct la un sistem de amplificare (PA). Daca pe scena se afla un amplificator de chitara si doresti sa-l folosesti pentru monitorizare, eu recomand sa dezactivezi simularea de cabinet din procesor si sa scoti semnal din iesirea principala, pe care sa il introduci nu in INPUT, ci in FX RETURN. 1
ATTIS Posted March 12, 2013 Author Posted March 12, 2013 multumesc pt sfat, dar nu cred ca mi-ai raspuns intocmai la intrebare. acasa sau la sala cand imi fac tonul, mi-l fac cu basii mediile si inaltele amp-ului la zero ?
FiveseveN Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Controalele de ton de pe amplificator sunt doar unul din factorii ce-ți afectează tonul și în nici un caz cel mai important. Dacă folosești intrarea FX Return oricum de obicei introduci semnalul după tone stack, deci e irelevant. Pentru consistență maximă folosești un procesor care îți oferă două ieșiri (sau un cabsim separat): Una cu cabsim, pe care o trimiți "pe față", direct în mixer Una fără cabsim pe care o trimiți în amplificator, pe care îl folosești doar pentru monitorizare (nu va fi preluat cu microfon)
GuitarTovaras Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Cred ca vrea doar sa i se spuna cum trebuie sa tina egalizatoarele de la amplificatorul de acasa cand isi face tonurile ca atunci cand o sa cante pe un alt amp sa se auda cat mai aproape de ce a facut el acasa.Si pe mine m ar interesa chiar daca nu se modifica mult tonul 1
ATTIS Posted March 12, 2013 Author Posted March 12, 2013 foarte utile şi informaţiile aferente, dar DA, asta voiam să ştiu.
baltazar181 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Sa tii tonurile amplificatorului la jumatate adica la mijloc si asa sa iti faci tonurile. Si eu am avut procesor digital si nu pusca setarile de la un amp la celalalt. Am doua ampuri Un marshall mic acasa pentru repetitii su un amp pe lampi la sala de repetitii si degeaba imi fac tonul acasa la sala iarasi trebuie setat procesorul
ATTIS Posted March 12, 2013 Author Posted March 12, 2013 aha... deci tu spui că e mai bine la jumătate decât la zero. ok. alte păreri, ceva confirmări sau infirmări ???
baltazar181 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 pai daca tai si mediile si inaltele si bassul ajungi la un ton de ***** degeaba mai dai din procesor la maxim Eq ul tot un ton de ***** va ramane.
George M. Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Nu domnule! S-a raspuns la intrebare, dar unii dintre noi mancam ciuperci degeaba, Daca iti faci tonul din procesor, utilizand amplificatorul tau de acasa, indiferent de cum pui butoanele amplificatorului, ca sa-ti pastrezi sunetul, trebuie sa-ti cari cu tine oriunde si amplificatorul si procesorul. PUNCT. Acasa iti faci tonul cu casti, monitoare de studio, monitoare de scena etc.
FiveseveN Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 aha... deci tu spui că e mai bine la jumătate decât la zero. Cu un tonestack pasiv clasic "Fender/Marshall/Vox" dacă dai toate controalele la 0 nu mai trece semnal deloc. So good luck with that. Cred ca vrea doar sa i se spuna Când nu cunoști toate datele problemei ai slabe șanse să pui întrebarea potrivită. Prudens quaestio dimidium scientiae. E ca și cum ai întreba "Cu ce pot înșuruba mai bine un șurub, cu un ceainic sau o furculiță?" Furculița te aduce poate mai aproape de scop dar o șurubelniță e infinit mai utilă. 1
vektor Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Daca ai tonestack pasiv, reglezi procesorul cu toate la MAXIM, care este nivelul zero. Orice sub este taiere. Daca ai tonestack activ (nu sunt prea multe) il reglezi "la ora 12". Daca ai loop, iti faci setarile direct in fx return si elimini tot circuitul respectiv, incl. preampul. Not friggin' rocket science. 2
alex212 Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 (edited) inb4 "Cum îmi dau seama de care am?" Daca sectiunea EQ din procesor merge si cu valori negative "tonestack"-ul e activ(il lasi la valoarea medie 12 o'clock sau 0) daca nu e pasiv si-l setezi la maxim pentru a avea nivelul de iesire la fel cu cel de intrare. Edited March 12, 2013 by alex212
FiveseveN Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Daca sectiunea EQ din procesor merge si cu valori negative "tonestack"-ul e activ Există un sâmbure de adevăr: ai dreptate dacă valoarea aia chiar înseamnă ceva și e exprimată în dB. Numai că: stack-urile pasive au doar "valori negative", pentru că pot doar atenua. Deci criteriul trebuie să fie viceversa (dacă are și valori pozitive) multe procesoare exprimă valorile nu în unități ci în grade ale unei scări arbitrare (0—10, -10—0—10, 1—9 și 1—50 sau 30 în cazul Zoom, 0—99 la Digitech ș.a.m.d.) unele procesoare nu au afișaj numeric sau alt reper similar (numere pe potențiometre) noi vorbeam de amplificatoare propriu-zise, nu modele.
karpi Posted March 13, 2013 Posted March 13, 2013 (edited) Daca ai tonestack pasiv, reglezi procesorul cu toate la MAXIM, care este nivelul zero. Orice sub este taiere. Daca ai tonestack activ (nu sunt prea multe) il reglezi "la ora 12". Daca ai loop, iti faci setarile direct in fx return si elimini tot circuitul respectiv, incl. preampul. Not friggin' rocket science. Corect , circuitul pasiv nu ampliofica doar taie . Dar curba de raspuns quasi iniara este undeva pe la mijlocul cursei potmetrelor ( aproximativ ca nu-i stiinta astrolab ) Cand dai pe pozitia stanga ( sau jos la fader-e ) ai atenuarea maxima , cand dai dreapta maxim ai valoarea maxime pe banda defrecvente respectiva de Joase sau Inalte . Curba de raspuns nu este liniara ci spre extremitati este mai pronuntata ridicarea sau taierea fata de un ZERO VIRTUAL . vezi filtrul Baxandall . Circuitele ce au si reglaj de medii au un filtru trece banda al carui efect se adauga filtrului Baxandall . iata program simulator de diferite TONESTACK ... Deci se va vedea ca pe pozitia liniara ai semnalul atenuat , filtrele pasive doar atenueaza , din care cauza este nevoie de amplificare suplimentara dupa acest bloc functional ca sa se compenseza pierderile . banda de trecere liniara nu este cu potmetrele la maxim . Tonestack calculator si simulator ...downloadeaza si incercati diferite tipuri de circuite si ec efect au pozitia potmetrelor asupra curbei de raspuns. http://www.duncanamps.com/tsc/ iata si o imagine cu toate potmetrele la maxim ( ptr cine nu descarca si incearca programul de simulare . Se pot schimba valorile componentelor de p edesenul circuitului !!! astfel vezi ce schimbari se fac in curba de trecere . si pozitia de trecere liniara Edited March 13, 2013 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now