www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu demult am aflat de aceasta metoda de "uscare" suplimentara a lemnului, folosita in special pt. grifuri. Rezultatul este ceea ce se cheama "roasted neck"( la Music Man), "carbonized neck" (la Charvel),"baked neck" (la Tom Anderson) etc. Govan povesteste cate ceva despre asta in acest interviu:

(la min.12). Intrebarea mea este: stie cineva daca se face asa ceva in Romania si unde poate fi gasit (cel care face)? Multumesc.
  • Like 2
Posted

Da, dar poate nu vrei sa schimbi gatul...

N-am de ales. Am o chitara asemanatoare cu a lui, mai exact e una ca asta: http://www.charvel.com/en-RO/guitars/customshop/detail.php?partNo=286-9545-000 , si a inceput sa se deformeze griful la vreo 2 ani dupa ce am cumparat-o.Avand in vedere ca producatorul ofera garantie pe viata ( in anumite conditii, totusi, destul de greu de realizat, zic eu), le-am scris celor de la Music zoo, care insa n-au binevoit sa-mi raspunda.Mi-am facut , totusi, un alt gat din roasted maple la o firma gen Warmoth, care m-a costat 420USD.
Posted

N-am de ales. Am o chitara asemanatoare cu a lui, mai exact e una ca asta: http://www.charvel.c...No=286-9545-000 , si a inceput sa se deformeze griful la vreo 2 ani dupa ce am cumparat-o.Avand in vedere ca producatorul ofera garantie pe viata ( in anumite conditii, totusi, destul de greu de realizat, zic eu), le-am scris celor de la Music zoo, care insa n-au binevoit sa-mi raspunda.Mi-am facut , totusi, un alt gat din roasted maple la o firma gen Warmoth, care m-a costat 420USD.

 

daca ai garantie pe viata si ai documente care atesta lucrul asta, o sa o repare pe garantie.

singura mea problema, daca ar fi chitara mea, ar fi drumul dus intors, ca nu o sa iti trimita doar gatul separat.

by the way, frumoasa chitara, am vrut si eu odata sa fac o chitara la fel din parti cumparate de la Warmoth, dar am renuntat.

Posted

Cred ca ai decurs la masura extrema , un gat dintr-o bucata de solid maple , fara flamed sau birds eye era suficient de rezistent . De obicei lemnul cu birds eye /flame e mai instabil. Drept sa-ti spun asa zice poporul insa sunt putine cazuri daca le cauti pe google , si exista si neckuri normale care se rasucesc.

 

Depinde de umiditate , zona in care traiesti , sunt mai multe elemente, in principiu poti evita asemenea neplaceri daca e sa cumperi o chitara produsa sa zicem acu 1-2 ani , si care a stat un timp in depozit/magazin astfel incat sa fi sigur ca lemnul este foarte stabil.

  • Like 1
Posted

N-am de ales. Am o chitara asemanatoare cu a lui, mai exact e una ca asta: http://www.charvel.c...No=286-9545-000 , si a inceput sa se deformeze griful la vreo 2 ani dupa ce am cumparat-o.Avand in vedere ca producatorul ofera garantie pe viata ( in anumite conditii, totusi, destul de greu de realizat, zic eu), le-am scris celor de la Music zoo, care insa n-au binevoit sa-mi raspunda.Mi-am facut , totusi, un alt gat din roasted maple la o firma gen Warmoth, care m-a costat 420USD.

 

Music Zoo n-au raspuns, dar le-ai scris si celor de la Charvel?

Daca ai inlocuit griful, ce ai facut cu cel original?

Posted (edited)

Cred ca ai decurs la masura extrema , un gat dintr-o bucata de solid maple , fara flamed sau birds eye era suficient de rezistent . De obicei lemnul cu birds eye /flame e mai instabil. Drept sa-ti spun asa zice poporul insa sunt putine cazuri daca le cauti pe google , si exista si neckuri normale care se rasucesc.

 

Depinde de umiditate , zona in care traiesti , sunt mai multe elemente, in principiu poti evita asemenea neplaceri daca e sa cumperi o chitara produsa sa zicem acu 1-2 ani , si care a stat un timp in depozit/magazin astfel incat sa fi sigur ca lemnul este foarte stabil.

 

Asta tot zic si eu ..cand aud chitarist cu vechime care i-si schimba chitara deoarece este prea veche !!! Sa pici nu alta .

 

O chitara nu-i caroserie de masina ,,nu rugineste nu se degradeaza in timp ...o chitara veche ce nu sa indoit rasucit sau si crapat are valoare mai mare decat o chitara noua frumos lacuita dar la care nu stii cum se va comporta .materialul peste un an ....

 

Parerea mea ca unele firme proceseaza lemnul ....nu stiu cum exact ..dar presupun ca se satureaza lemnul sub presiune si tempeatura ce ceva rasini sintetice ce dau rigiditate si rezistenta mai mare .. gaturi confectionate din asemenea lemn este probabil mai scump dar prezinta garantia stabilitatii in mai orice conditii de tenperatura si uiditate ...

 

La Strat-ul meu MIJ gatul este de neclintit nu am avut probleme nici cu schimbrai ale grosimii corzilor .., am incercat si alte Strat-uri la care se cam indoia gatul la o fortare foarte mica doar din incheietura cu mana stanga ..o fi elastic lemnul dar asa ceva numai la gaturile din paltin am vazut ..Asa ca acele Strat-uri nu stiu daca aveau gatul din artar ..

 

Greu deosebesc dupa fibra artarul de paltin ...seamana foarte mult .In anumite portiuni paltinul are alt fel de consistenta /model ...dar cum nu am avut sute de lemne taiate in toate felurile din toate patil ebusteanului i-mi este greu sa recunosc dupa doar o privire ,Am cautat in carti si pe internet dar una este o poza si alta lemnul debitat prelucrat lacuit in anumita lumina ,,,,

 

Asa ca singurul test folosit de mine este sa indoi gatul ( incerc ) cu mana stanga in pozitia a 1-a fortez gatul catre in spate daca se lasa gatul indoit usor nu este artar ..probabil este ceva paltin ..

La material mai slab chiar se culca corzile pe taste in primele pozitii .

Chitara cu asemenea gat ar putea fi extraordinara dar trebuie sa fie mai ieftina deoarece prezinta pericolul ca nu este stabila in conditii de scena..Unele gaturi se pot stabiliza din trussrod ...dar ..inseamna ca renunti la setarea corecta a curburii gatului ca sa-l rigidizezi .

 

In tinerete in catalogul Framus era trecut langa pretul chitarelor si +100DM daca vroiai gat de artar .Acum este o ceata cu "mapel neck" ..."maple" ar fi foar familia de copaci ...in care este si artarul canadian ,,si artarul argintiu ...dar si paltin-ul pe post de "pseudo artar ".

Edited by karpi
  • Like 1
Posted

trebuie luat in considerare daca este lacuit sau nu gatul. chitarele astea cu gatul oil/wax finished tip evh (ebmm, charvel, washburn n usa etc)

sunt mai sensibile la schimbarile de temperatura si umiditate. am exclus peavey evh si fender evh pt ca alea au niste graphite reinforcement rods...

ideea e ca daca se ajunge la conditii "meteo" mai extreme, lemnul ala e mai expus si "lucreaza" oricat de vechi ar fi. de aceea gaturile nefinisate sunt din lemn dur, cum e maple-ul si sunt sau trebuie sa fie cat ma chunky... un gat lacuit gen fender e mult mai protejat, si daca e si gros cum gasesti pe fender nu trebuie sa fie probleme. asa ca la astea mai nefinisate trebuie atentie sporita la modul si mediul de pastrare, dar merita pt cum se simt la mana, iar pt cele finisate aspectul asta nu e atat de important, asa incat daca apare o problema de asta de rasucire atunci se cheama lemn prost, ghinion sau conditii foarte proaste de pastrare...

pacat de gatul ala charvel, face cel putin jumatate din valoarea chitarii...se poate remedia insa, exista tehnici care implica ceva gen cuptoare etc, poate te lamureste unul mai citit :)

Posted (edited)

dumnezeule , chitara de 2400$ si garantia nu acopera defectele de genul ala? ce corzi folosesti?

D'Adario de 008'' !

 

daca ai garantie pe viata si ai documente care atesta lucrul asta, o sa o repare pe garantie.

singura mea problema, daca ar fi chitara mea, ar fi drumul dus intors, ca nu o sa iti trimita doar gatul separat.

by the way, frumoasa chitara, am vrut si eu odata sa fac o chitara la fel din parti cumparate de la Warmoth, dar am renuntat.

Nu vor mai fi de acord sa o repare, pt. ca s-a mai rectificat gatul de cateva ori (de nevoie), de catre dl Bogdan Stanescu :respect: , deci nu intr-un service autorizat, care ar fi fost la Guitar Shop, la dl. Ursu. A fost o data si pe acolo, dar nu am mai dus-o apoi, pt.ca am aflat ca d-na Zarnoveanu( sotia patronului) i-a spus d-lui Ursu sa nu mai repare decat chitare vandute de magazinul lor, facand referire chiar la chitara mea care era acolo, motiv pt care nu am vrut sa ii creez d-lui Ursu probleme.

 

Music Zoo n-au raspuns, dar le-ai scris si celor de la Charvel?

Daca ai inlocuit griful, ce ai facut cu cel original?

Il am.E inca pe chitara, pt. ca cel comandat inca nu a venit. Il voi pune la uscat pt. urmatorii cativa ani...

 

Cred ca ai decurs la masura extrema , un gat dintr-o bucata de solid maple , fara flamed sau birds eye era suficient de rezistent . De obicei lemnul cu birds eye /flame e mai instabil. Drept sa-ti spun asa zice poporul insa sunt putine cazuri daca le cauti pe google , si exista si neckuri normale care se rasucesc.

 

Depinde de umiditate , zona in care traiesti , sunt mai multe elemente, in principiu poti evita asemenea neplaceri daca e sa cumperi o chitara produsa sa zicem acu 1-2 ani , si care a stat un timp in depozit/magazin astfel incat sa fi sigur ca lemnul este foarte stabil.

Am si una cu un grif solid maple( mai exact asta: http://www.charvel.com/en-RO/guitars/customshop/detail.php?partNo=286-9176-000 ) si pot sa-ti spun ca gatul e mai stabil, insa si in acest caz lemnul, nefiind bune uscat, inca lucreaza, si mai trebuie umblat la el din cand in cand ( adica mi l-a mai reglat Bogdan Stanescu prin truss rod, etc), deci nu e zid nici asta. Ambele Charveluri au fost produse in 2007.

 

trebuie luat in considerare daca este lacuit sau nu gatul. chitarele astea cu gatul oil/wax finished tip evh (ebmm, charvel, washburn n usa etc)

sunt mai sensibile la schimbarile de temperatura si umiditate. am exclus peavey evh si fender evh pt ca alea au niste graphite reinforcement rods...

ideea e ca daca se ajunge la conditii "meteo" mai extreme, lemnul ala e mai expus si "lucreaza" oricat de vechi ar fi. de aceea gaturile nefinisate sunt din lemn dur, cum e maple-ul si sunt sau trebuie sa fie cat ma chunky... un gat lacuit gen fender e mult mai protejat, si daca e si gros cum gasesti pe fender nu trebuie sa fie probleme. asa ca la astea mai nefinisate trebuie atentie sporita la modul si mediul de pastrare, dar merita pt cum se simt la mana, iar pt cele finisate aspectul asta nu e atat de important, asa incat daca apare o problema de asta de rasucire atunci se cheama lemn prost, ghinion sau conditii foarte proaste de pastrare...

pacat de gatul ala charvel, face cel putin jumatate din valoarea chitarii...se poate remedia insa, exista tehnici care implica ceva gen cuptoare etc, poate te lamureste unul mai citit :)

Probabil ca este asa cum spui. Mai am doua Strat-uri, unul din 1979 si unul din bucati (corpul din 82, griful din 2004 de American De luxe, din ala cu logo "metalic"), si nu au nici o problema, sunt perfect stabile. Edited by charvelfan

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.