www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Amplif-uri all-tube vs. procesoare


Guest elmusicante
 Share

Recommended Posts

Guest elmusicante

Vreau sa deschid si eu o discutie amplif-uri all-tube vs. procesoare... Inteleg ca cei care se apuca acum de chitara nu au alta sansa decat sa-si ia un procesor (mai scump sau mai ieftin) si au rezolvat pe moment problema..... Dar cei care castiga din muzica (si castiga bine) de ce mai canta pe procesoare?? Parerea mea ( si as vrea sa aud si parerile voastre) e ca nu isi respecta fanii....Nu doresc sa le ofere mai mult, adica de ce sa mai investeasca in scule... nu? Cand totul merge in continuare de la sine....

Bafta la toata lumea!!

post-2160-1155986390_thumb.jpg

John_P_Rig.doc

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

patranoiu foloseste GT5 si totusi suna de innebunesti...cre ca nu sunam ca aia de afara din cauza dejtelor nu a efectelor :)

 

PS- ca sa nu zic ca la tine in profil zice ca ai GT8...sau nu vrei sa divulgi ce pedale folosesti ca sa nu-ti copieze cineva sunetul????

Edited by ilun
Link to comment
Share on other sites

Problema nu e ca nu isi respecta fanii problema la noi ii ca nu se plateste destul ca sa iti permiti sa duci cu tine la concerte 2 headuri shi 4 caburi plus 4 chitari(asta daca nu esti Stefan Banica :)).

 

Plus ca nu exista la noi sunetisti si tehnicieni buni care sa se ocupe de fiecare formatie sa cante pe sculelele proprii.

 

Deci nu din cauza artistiilor nu se canta pe scule bune, vina este doar a organizatoriilor si a lipsei de bani.

Link to comment
Share on other sites

Guest elmusicante

patranoiu foloseste GT5 si totusi suna de innebunesti...cre ca nu sunam ca aia de afara din cauza dejtelor nu a efectelor :)

 

PS- ca sa nu zic ca la tine in profil zice ca ai GT8...sau nu vrei sa divulgi ce pedale folosesti ca sa nu-ti copieze cineva sunetul????

 

Nu am nici un secret la sunet decat reteta simpla si sigura : un ton bun de pe un amplif pe lampa + GT8 pe care il folosesc cu "metoda celor 4 cabluri" doar pt. a lua efecte din el (reverb , delay, chorus et. etc.). Metoda pe care o afli de aici http://www.bossgtcentral.com/modules.php?n...page&pid=1).

De ce GT 8... pt. ca e singurul procesor care poate controla canelele de la un amplif si la care poti desemna pe unde sa se duca un efect (wah-ul prin fata, reverbul in effects loop, etc). Canti cu tonurile de la amplif, clean si drive, peste care adaugi ce doresti (reverb, phaser, etc) din GT8, si cand schimbi de la un preset la altul iti schimba si clean-ul cu drive-ul (depinde cum le-ai desemnat in presetul respectiv)l.

Cat despre cum suna GT5, 6, 8 sau alte procesoare... crezi ca nu le-ar fi mai usor celor de-afara sa dea 500E pe unul, decat sa dea cel putin 5000E pe un head pe lampa+rack de efecte+cab ?

Link to comment
Share on other sites

Guest diogrey

am vazut ocs live in vama si la capitolul chitara nu avea decat un gt6(cred) si un amp fender ...si suna bestial .................nu cred ca daca un artist foloseste un procesor inseamna neaparat ca nu ne respecta ....atat timp cat sunetul este bun ....sa foloseasca ce vrea

aa da ps: avea si un talkbox bestial ...cind imi cumpar iar chitara cred ca pun bani deoparte si imi cumpar si eu unul

Link to comment
Share on other sites

dude, problema era simpla cum ai expus-o in primul post...muzicienii care fac bani canta pe procesoare in loc de rack-uri pedale etc nu?!...si acum imi explici ca defapt e bun si procesorul la ceva si ca nu e chiar asa bataie de joc...tu care folosesti un procesor la cantari etc, consideri ca jignesti pe cineva?!...

Link to comment
Share on other sites

Guest elmusicante

Problema nu e ca nu isi respecta fanii problema la noi ii ca nu se plateste destul ca sa iti permiti sa duci cu tine la concerte 2 headuri shi 4 caburi plus 4 chitari(asta daca nu esti Stefan Banica :)).

 

Plus ca nu exista la noi sunetisti si tehnicieni buni care sa se ocupe de fiecare formatie sa cante pe sculelele proprii.

 

Deci nu din cauza artistiilor nu se canta pe scule bune, vina este doar a organizatoriilor si a lipsei de bani.

 

Cum din cauza artistilor nu se canta pe scule bune? Ce vina are un organizator ca tu nu ai echipament care sa sune bine? Mi-a ramas in minte o vorba zisa de un chitarist mai "batran"... cica ... pe cel din sala care a venit sa te auda nu-l intereseaza de ce nu ai scule, asta e problema ta, el aude doar ca nu suna bine chitara sau bass-ul sau toba....

Pana acum la mai toate live-urile la care noi cantam gratis sau pe bani putini, aveam echipamente la fel sau mai bune decat capetele de afis... ma refer la nume "mari" din rock-ul romanesc... Scule luate din venituri proprii, nu din banii de la concerte. .... Adica tobarul nostru a strans bani de un set de cinele Sabian, si "ceilalti" care au 4-5 concerte platite pe luna vin cu cinele taiate cu flexul...ca sa-ti dau numai un exemplu.

Nu trebuie sa fii Banica, ca sa-ti iei scule... trebuie doar sa vrei.

Singura adevarata problema e cea cu sunetistii.... aici asa e.

Link to comment
Share on other sites

Guest elmusicante

Si pina la urma ce legatura au toate chestiile astea cu muzica?

STFU and play the guitar!!!

 

Pai au legatura... ca depinde f. mult cu ce "play the guitar"...

Incercam si eu o discutie , poate ne mai luminam un pic :)

 

Bun... si pana la urma care e problema ta ?

Nici una de fapt..... incercam sa mai aflu pareri... banuiesc ca si tu canti, si cunosti problema, nu?

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa deschid si eu o discutie amplif-uri all-tube vs. procesoare... Inteleg ca cei care se apuca acum de chitara nu au alta sansa decat sa-si ia un procesor (mai scump sau mai ieftin) si au rezolvat pe moment problema..... Dar cei care castiga din muzica (si castiga bine) de ce mai canta pe procesoare?? Parerea mea ( si as vrea sa aud si parerile voastre) e ca nu isi respecta fanii....Nu doresc sa le ofere mai mult, adica de ce sa mai investeasca in scule... nu? Cand totul merge in continuare de la sine....

Bafta la toata lumea!!

 

Care-i baiul ? Nu merge cu muzica?

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=825183&t=8978

 

asculta piesa aceasta muzica fara procesoare , muzica conteaza ...

Link to comment
Share on other sites

Guest MrJackson

Nici una de fapt..... incercam sa mai aflu pareri... banuiesc ca si tu canti, si cunosti problema, nu?

 

Cunosc problema, da imi place sa ma consider unu din aia basinosii care au rezolvat problema, si stiu ce vor de la viata... masina, femeie etc.

 

Foarte multi muzicieni (sau muzicanti) sunt comozi. De ce sa ma car cu ditamai scula, cand pot sa ma car doar cu scula (sensibil mai "light" - asa ca tigarile...). Ca la un moment dat, fraerii aia care dau din cap ca berbecii pe muzica mea, oricum nu inteleg nimica din ce iese pe boxele alea CocoSound (sau CacaSound, cum vrei sa le zici). Si oricum sunt prea afoni ca sa faca diferenta dintre un ton "bun" si unu "rau". Si la un moment dat au si o oarecare dreptate. Da e vorba de self-esteem aici. Personal eu mi-am "desenat" un rack. Sper ca la anu pe vremea asta sa stam la o bere si sa va zic cat de marfa suna... sper.

 

PS: Voi (NEO) nu aveati un clip pe Atomic in care erati imbracati in mecanici ? Hardcore something something (nu sunt mare fan al genului, nu ma prea pricep). Facand abstractie de vocal, suna marfa melodia... oricum acuma parca il aveti pe Robert la voce...

Link to comment
Share on other sites

Felinarele alea sunt cam naspa totusi... prea tuguiate... in rest, thumbs-up! :)

 

Da bre dar sunt felinare all tube :)

 

Dar cei care castiga din muzica (si castiga bine) de ce mai canta pe procesoare?? Parerea mea ( si as vrea sa aud si parerile voastre) e ca nu isi respecta fanii....

 

Bai nene, fanii ar trebui in primul rand sa respecte o trupa prin a cumpara CD-uri ORIGINALE (sa nu mai descarce muzica gratis pe net si dupa aia sa zica ce mari sustinatori sunt ei), a plati un bilet la un concert (de multe ori o intrare la concert = 1 bere) si dupa aia o sa fie si ei respectati. Dincolo de sculele cu care te prezinti pe scena, conteaza mult mai mult orele pe care le petreci intr-o sala de repetitii mai mult sau mai putin mizera, banii investiti in chiria salii de repetitii, in imagine (site net, hosting, promovare media etc) si in primul rand felul in care canti. Din partea mea daca tu ai piese beton si suni bestial pe un Reghin cu 3 corzi dezacordate + zoom 505, eu sunt cel mai mare fan al tau. La loc comanda!

Link to comment
Share on other sites

Bah felix, daca planul tau e sa astepti sa se schimbe mai intai publicul din Romania ca dupa aia sa schimbi si tu ceva, mai ai mult de stat.

 

Va vine sau nu sa credeti, majoritatea oamenilor nu sunt foarte interesati de muzica, o asculta de cele mai multe ori ca fond sonor pt alta activitate si merg la concerte ca activitate sociala intr-o seara in oras, nu pentru ca ar vrea neaparat sa vada trupa X. Ideea e ca tu, ca furnizor al unui produs (muzica) trebuie sa-ti atragi clientii si sa ti-i formezi, ei nu o sa vina niciodata sa se roage de tine pt ca n-au nici un interes.

 

E ca si cum Mercedes ar zice 'intai sa vina clientii la mine si sa-mi cumpere masinile si abia dupa aia eu o sa investesc in echipamente si o sa fac un produs bun'. In lumea reala treburile nu functioneaza asa, intai investesti si dupa aia te astepti la castiguri, nu invers.

 

E foarte adevarat ca e frustranta situatia si lipseste stimulentul pt a investi in echipament bun care la o adica oricum nu se aude la adevarata valoare din cauza sonorizarii si nici banii nu poti sa ii recuperezi, insa daca nu face nimeni nimic, n-o sa progresam niciodata. Iar initiativa nu pot s-o aiba decat muzicienii, nu publicul. Ca sa dea banii, oamenii trebuie mai intai sa aiba pe ce, si in Romania din pacate chiar nu au.

 

Iarasi e adevarat ca gigi roacaru habar n-are el cum e cu ampurile pe lambi si chitarile nu stiu de care, insa daca aude azi trupa x care canta pe behringer si maine trupa y care canta pe marshall pe lampi (sa zicem), va spune ca trupa y e mai misto chiar daca nu constientizeaza neaparat ca felul cum suna e unul dintre factori.

Edited by mickeyG
Link to comment
Share on other sites

Bah felix, daca planul tau e sa astepti sa se schimbe mai intai publicul din Romania ca dupa aia sa schimbi si tu ceva, mai ai mult de stat.

 

Va vine sau nu sa credeti, majoritatea oamenilor nu sunt foarte interesati de muzica, o asculta de cele mai multe ori ca fond sonor pt alta activitate si merg la concerte ca activitate sociala intr-o seara in oras, nu pentru ca ar vrea neaparat sa vada trupa X. Ideea e ca tu, ca furnizor al unui produs (muzica) trebuie sa-ti atragi clientii si sa ti-i formezi, ei nu o sa vina niciodata sa se roage de tine pt ca n-au nici un interes.

 

E ca si cum Mercedes ar zice 'intai sa vina clientii la mine si sa-mi cumpere masinile si abia dupa aia eu o sa investesc in echipamente si o sa fac un produs bun'. In lumea reala treburile nu functioneaza asa, intai investesti si dupa aia te astepti la castiguri, nu invers.

 

E foarte adevarat ca e frustranta situatia si lipseste stimulentul pt a investi in echipament bun care la o adica oricum nu se aude la adevarata valoare din cauza sonorizarii si nici banii nu poti sa ii recuperezi, insa daca nu face nimeni nimic, n-o sa progresam niciodata. Iar initiativa nu pot s-o aiba decat muzicienii, nu publicul. Ca sa dea banii, oamenii trebuie mai intai sa aiba pe ce, si in Romania din pacate chiar nu au.

 

Iarasi e adevarat ca gigi roacaru habar n-are el cum e cu ampurile pe lambi si chitarile nu stiu de care, insa daca aude azi trupa x care canta pe behringer si maine trupa y care canta pe marshall pe lampi (sa zicem), va spune ca trupa y e mai misto chiar daca nu constientizeaza neaparat ca felul cum suna e unul dintre factori.

 

Bah mickeyG,

 

1. Nu mi-am propus sa schimb publicul din Romania.

 

2. Mercedes a facut masina. Buna sau proasta, a facut-o. A venit clientul si a cumparat-o. Ulterior nenea Mercedes a inceput sa investeasca in scule. Deci din start afirmatia ta se bazeaza pe o eroare. Intai exista produsul si dupa aia clientul. Muzica nu este un produs ci o stare. Ce vezi la televizor e paine si circ. Atat timp cat romanul vede bulane si tzate, el e fericit. Revenind la chitara, daca nu ai stiinta sunetului, poti sa ai coaie de scule ca tot prost suna. Sunt o gramada de chitaristi cu tone de rack-uri in spate si amp-uri de care nici nu ai auzit care suna ca o bashina... si la noi in tara si afara.

 

3. In momentul in care un bilet la un concert de club o sa fie minim 10 euro, atunci sa se planga romanul ca nu are pe ce sa dea banii. Cand biletul e 3 sau 5 RON si se roaga de tine sa-l lasi sa intre gratis, mi se pare jenant. Eu de cate ori am fost la concertele prietenilor, indiferent ca poate ii stiam de 10 ani sau mai bine, am platit biletul pentru ca asa e civilizat. Din pacate majoritatea trupelor rock nu desfasoara pe scena spectacol de striptease si asta e motivul nr. 1 pentru care nu sunt promovate. Crede-ma sunt multi care stiu sa cante si o fac foarte bine. Ca sa ajungi acolo sus si sa poti cere onorarii mari, in 99% dintre cazuri trebuie sa vinzi ceva... o sora, o prietena, o piesa cu versuri idioate etc. Daca incerci sa fi serios, nu te baga nimeni in seama (ma refer la impresari, case de discuri, mass media). Cunosc destule trupe care stau cu albumul tras si cu videoclipul in sertar ca nu intereseaza pe nimeni... si chiar suna foarte bine trupele alea. Si cand spun album, e vorba de tot ce presupune asta (inregistrare in studio profi, coperta profi, videoclip difuzabil). Deci cam asa stau lucrurile. Inainte sa dai vina pe trupe, uita-te ca in cluburi sonorizarile sunt cum sunt, casele de discuri sunt total dezinteresate de fenomentul rock iar impresari seriosi, mai deloc.

Si ca sa iti faci o idee ce implica pentru o trupa din underground un concert intr-un club din Bucuresti, si sa sune foarte bine, citeste cu atentie aici:

 

a) repetitii cel putin de 3 ori pe saptamana -- chirie sala de repetitii minim 200 RON/luna

 

:) imaginatie la compus piese si perseverenta... astea nu costa dar nici nu poti sa le faci pe burta goala.

 

c) bete pentru tobe si corzi la chitari (un set de bete bune sare de 30RON, un set de corzi de chitara 25RON iar corzi de bas, de la 100RON in sus).

 

d) se presupune ca nu exista masina de carat scule, automat se apeleaza la un taxi sau un prieten care vrea si el ceva acolo, se fac minim 4 drumuri (2 dus, doua intors) - minim 40RON

 

3) in ziua concertului esti chemat la probe de sunet cu 4 ore inainte de incepere si cari absolut singur tobe, chitari, amplificatoare. Deci teoretic ziua de cantare incepe la ora 16 si se termina in functie de ce si cat se canta, pe la ora 24. --- 8 ore in care nu te distrezi, ci tragi de scule, montezi, demontezi, te zbantui pe scena si incerci sa faci totul bine. Multe cluburi asigura 1 bere de protocol, restul e pe bani. Sa zicem ca fiecare membru al trupei mai cheltuie pentru buza lui inca 10RON in ziua cantarii... 1 bere si 1 hamburger. (nu rezisti 8 ore fara sa haleshti ceva) - la 4 membri in trupa, 40RON.

 

ok, deci hai sa vedem cat se cheltuie: 200RON + 2 x 30RON (2 seturi de bete la tobosar) + 25RON + 100RON + 40RON (transport) + 40RON (haleala) = 465RON pe luna (minim) ca trupa sa poata avea 1 concert.

 

Intrarea o punem la 5 RON de persoana. In majoritatea cluburilor de la noi, intra si de obicei vin la concerte in jur de 50 de persoane platitoare (nu poti sa iti pui prietena sa plateasca).

 

....si acum sa vedem cat se castiga: 50 pers x 5RON biletul = 250 RON

 

In concluzie, o trupa ca sa acopere cheltuielile lunare si sa aibe si bani de apa ca sa nu se deshidrateze la repetitii trebuie sa cante de 2 ori pe luna si sa aiba spectatori platitori ai unui bilet de 5RON. (nu mai punem la socoteaza fete de tobe bushite, ca vrei o doza mai buna, ca se strica o pedala de distors.)

 

Astea sunt cheltuielile minime ale unei trupe. N-am pus la socoteala cheltuielile mari (un set de tobe civilizat sare de 1500RON, un setup de chitara cam pe la vreo 2000RON, la bas tot 2000RON iar la voce sa zicem cam 1500RON).

 

Deci, cam asa stau lucrurile. Inainte sa veniti sa acuzati trupele ca nu isi vand casa si nu mananca decat paine cu sare ca sa aiba turnuri marshall sa se simta bine spectatorul, ganditi-va ca multi dintre cei care canta, o fac strict din placere si de multe ori renunta si la masa zilnica ca sa isi ia o chitara sau toba sau microfon.

 

Vina este a caselor de discuri (abatoare umane), a impresarilor si a organizatorilor de evenimente. Jos palaria pentru trupele din underground.

Edited by felix
Link to comment
Share on other sites

Bah felix, daca planul tau e sa astepti sa se schimbe mai intai publicul din Romania ca dupa aia sa schimbi si tu ceva, mai ai mult de stat.

 

Va vine sau nu sa credeti, majoritatea oamenilor nu sunt foarte interesati de muzica, o asculta de cele mai multe ori ca fond sonor pt alta activitate si merg la concerte ca activitate sociala intr-o seara in oras, nu pentru ca ar vrea neaparat sa vada trupa X. Ideea e ca tu, ca furnizor al unui produs (muzica) trebuie sa-ti atragi clientii si sa ti-i formezi, ei nu o sa vina niciodata sa se roage de tine pt ca n-au nici un interes.

 

E ca si cum Mercedes ar zice 'intai sa vina clientii la mine si sa-mi cumpere masinile si abia dupa aia eu o sa investesc in echipamente si o sa fac un produs bun'. In lumea reala treburile nu functioneaza asa, intai investesti si dupa aia te astepti la castiguri, nu invers.

 

E foarte adevarat ca e frustranta situatia si lipseste stimulentul pt a investi in echipament bun care la o adica oricum nu se aude la adevarata valoare din cauza sonorizarii si nici banii nu poti sa ii recuperezi, insa daca nu face nimeni nimic, n-o sa progresam niciodata. Iar initiativa nu pot s-o aiba decat muzicienii, nu publicul. Ca sa dea banii, oamenii trebuie mai intai sa aiba pe ce, si in Romania din pacate chiar nu au.

 

Iarasi e adevarat ca gigi roacaru habar n-are el cum e cu ampurile pe lambi si chitarile nu stiu de care, insa daca aude azi trupa x care canta pe behringer si maine trupa y care canta pe marshall pe lampi (sa zicem), va spune ca trupa y e mai misto chiar daca nu constientizeaza neaparat ca felul cum suna e unul dintre factori.

+1 :)

Link to comment
Share on other sites

Ba muzica - orice muzica - este si un produs in momentul cand intri cu ea pe piata (vrei sa ai concerte la care sa atragi public). Si stai linistit ca nu faceti voi nici unul o muzica asa greu de digerat incat sa va puneti problema ca din prea mare necomercialism nu va merge treaba.

 

Socoteala aia cu cheltuielile o stiu si eu si si-o tot fac o gramada de oameni, insa nu vad ce legatura are cu discutia. Oricum e clar ca toti facem asta din pasiune si nu fiindca vrem sa castigam bani, deci nu mi se pare nerezonabil sa ma astept sa ies in pierdere. Cati isi castiga aici existenta din muzica? Ii numeri pe degete.

 

Mercedes ca sa aiba succes a facut mai intai o masina buna, pe care a tot imbunatatit-o pe parcurs. Daca nu era buna masina dintru inceput, nu veneau clientii. De ce te-ai astepta sa ai 'clienti' atata vreme cat nu ai un produs bun pe care sa-l oferi? Adica 'fanii' ar trebui sa rationeze la modul 'trupa asta e de *****, insa eu o sa-i sustin platind bilet la concert, cumparand cd etc in speranta ca odata si odata vor deveni buni '? Absurd.

 

Daca ar fi 10 euro biletul la toate trupele anonime cine crezi ca ar mai veni la concert? Trebuie totusi pastrate proportiile, traim intr-o tara cu salariul mediu de 150 euro. In conditiile in care publicul concertelor e, ca peste tot, format mai ales din liceeni si studenti care nu au o sursa de venit proprie, 10 euro e mult pt un bilet, si daca ceri atat, trebuie sa ai si ce oferi.

 

Sunt de acord ca mare parte din vina revine caselor de discuri, impresarilor etc, insa astia nu fac decat sa raspunda cererii publicului. Daca publicul larg e interesat de tzatze si manele, nu poti tu sa-i bagi pe gat ceva ce nu vrea si nu-l intereseaza. Saracia scenei rock din Romania vine in primul rand de aici - segmentul demografic careia i se adreseaza este mult prea restrans. In concertele de club din Bucuresti probabil ca se plimba cam aceiasi 3-400 de oameni din 2 mil cati are bucurestiul.

 

Ca sa atragi poporul (deci sa largesti baza demografica) nu e suficienta promovarea (adica partea de vina a caselor de discuri), trebuie sa si oferi un produs bun. Altfel, de ce ar alege gigi de pe strada o trupa rock de ***** in locul uneia pop de *****? Macar cu aia pop e obisnuit, unde pui ca de regula arata si mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Guest elmusicante

Bah felix, daca planul tau e sa astepti sa se schimbe mai intai publicul din Romania ca dupa aia sa schimbi si tu ceva, mai ai mult de stat.

 

Va vine sau nu sa credeti, majoritatea oamenilor nu sunt foarte interesati de muzica, o asculta de cele mai multe ori ca fond sonor pt alta activitate si merg la concerte ca activitate sociala intr-o seara in oras, nu pentru ca ar vrea neaparat sa vada trupa X. Ideea e ca tu, ca furnizor al unui produs (muzica) trebuie sa-ti atragi clientii si sa ti-i formezi, ei nu o sa vina niciodata sa se roage de tine pt ca n-au nici un interes.

 

E ca si cum Mercedes ar zice 'intai sa vina clientii la mine si sa-mi cumpere masinile si abia dupa aia eu o sa investesc in echipamente si o sa fac un produs bun'. In lumea reala treburile nu functioneaza asa, intai investesti si dupa aia te astepti la castiguri, nu invers.

 

E foarte adevarat ca e frustranta situatia si lipseste stimulentul pt a investi in echipament bun care la o adica oricum nu se aude la adevarata valoare din cauza sonorizarii si nici banii nu poti sa ii recuperezi, insa daca nu face nimeni nimic, n-o sa progresam niciodata. Iar initiativa nu pot s-o aiba decat muzicienii, nu publicul. Ca sa dea banii, oamenii trebuie mai intai sa aiba pe ce, si in Romania din pacate chiar nu au.

 

Iarasi e adevarat ca gigi roacaru habar n-are el cum e cu ampurile pe lambi si chitarile nu stiu de care, insa daca aude azi trupa x care canta pe behringer si maine trupa y care canta pe marshall pe lampi (sa zicem), va spune ca trupa y e mai misto chiar daca nu constientizeaza neaparat ca felul cum suna e unul dintre factori.

 

Cam asta era... de-asta am deschis topic-ul. Dar pacat ca doar 2 oameni gandesc asa cum ar trebui (MickeyG si MrJackson), ca sa mearga si rock-ul bine pe la noi...cei care canta ar trebui sa mai investeasca, mai ales cei care mai si castiga din asta.

Despre asta era topic-ul : de ce nu mai investesc trupele care canta de ani buni (unii chiar de 25 ani) in scule. Pentru ca nu-i intereseaza de fani, si nu vor sa le ofere mai mult. Asta e... noi ne-am lansat... castigam din ceea ce facem, si atat, nu mai investesc in "afacere". Pai noi cu ce ne mai luam masini, cu ce mai mergem la carciumi selecte... lasa-i pa-aia de ne cumpara CD-urile ca nu se prind ca se poate si mai bine. Cam asta e mentalitatea "muzicantilor" de pe la noi.

Cat despre afirmatia lui Felix... iti spun sigur ca daca l-ai auzi pe Satriani cantand pe un 505II cu un Reghin dezacordat, fara sa stii ca este el... nu cred ca ti-ar mai placea.

Foarte mult din muzica sta in sound...de fapt de-asta cumparati voi CD-urile celor de-afara, pt. ca suna beton...De multe ori am auzit discutii de genul : " Ce-ti place bah la trupa X...?? Pai, suna bine dom'le de-aia am cumparat CD-ul... "Dupa aia mai sta omul, si asculta tot CD-ul, poate numai 2-3 piese sunt calumea... dar suna beton.

Si de ce suna bine aia de-afara? Pt. ca ei respecta niste reguli de baza : rock-ul de cand s-a "inventat" suna bine pe amplif-uri all-tube preluate cu microfon, nu pe procesor bagat direct in consola de mixaj. Tobele sunt tobe, nu pe calculator, bass-ul e bass nu pe clapa.

Imi dati si mie un exemplu de chitarist mare de afara care canta pe procesor.... ?? Poate or fi cativa, mai noncomformisti, dar restul de 99% asa canta si asta spune tot. Sau exemplu de trupe mari de la noi care au scule adevarate de live? De aici ies din discutie Holo, Directia si Voltaj care sunt cam singurii, tot respectul!!

Bafta in continuare la toti! Long Live Rock'N'Roll....

Link to comment
Share on other sites

Ba muzica - orice muzica - este si un produs in momentul cand intri cu ea pe piata (vrei sa ai concerte la care sa atragi public). Si stai linistit ca nu faceti voi nici unul o muzica asa greu de digerat incat sa va puneti problema ca din prea mare necomercialism nu va merge treaba.

 

Stai linishtit ca nu esti in masura sa spui ce e si ce nu e comercial. Asta decid casele de discuri. Daca tot spui ca trupele din underground sunt asa de comerciale sau la limita comercialului cum se face ca nu ii semneaza nici o casa de discuri? Se presupune ca iei o trupa care are cat de cat valoare, bagi bani in curu lor si ii faci din trupa de underground, trupa de mainstream, respectiv comert.

 

Socoteala aia cu cheltuielile o stiu si eu si si-o tot fac o gramada de oameni, insa nu vad ce legatura are cu discutia. Oricum e clar ca toti facem asta din pasiune si nu fiindca vrem sa castigam bani, deci nu mi se pare nerezonabil sa ma astept sa ies in pierdere. Cati isi castiga aici existenta din muzica? Ii numeri pe degete.

 

Tu o faci din pasiune, organizatorul din pasiune iti da pas cand trebuie sa iti iei onorariul (ca esti mic si n-ai spate), impresarul negociaza o suma pentru tine si de 2 ori mai mult pentru el... etc. Totul e ok, flower power :)

 

 

Mercedes ca sa aiba succes a facut mai intai o masina buna, pe care a tot imbunatatit-o pe parcurs. Daca nu era buna masina dintru inceput, nu veneau clientii. De ce te-ai astepta sa ai 'clienti' atata vreme cat nu ai un produs bun pe care sa-l oferi? Adica 'fanii' ar trebui sa rationeze la modul 'trupa asta e de *****, insa eu o sa-i sustin platind bilet la concert, cumparand cd etc in speranta ca odata si odata vor deveni buni '? Absurd.

 

Ti-am mai spus, o masina nu e muzica. In muzica ce tie ti se pare de ***** poate altuia ii place la nebunie.

 

Daca ar fi 10 euro biletul la toate trupele anonime cine crezi ca ar mai veni la concert? Trebuie totusi pastrate proportiile, traim intr-o tara cu salariul mediu de 150 euro. In conditiile in care publicul concertelor e, ca peste tot, format mai ales din liceeni si studenti care nu au o sursa de venit proprie, 10 euro e mult pt un bilet, si daca ceri atat, trebuie sa ai si ce oferi.

 

E adevarat ca 10 euro e exagerat, dar si sa ceri unei trupe care castiga 250RON pe un concert, sa aiba scule de mii de euro, mi se pare aberant. Am spus-o si o mai spun, romanul vede concerte la festivale de bere, intre un mic si un porumb, cumpara muzica de pe dc+ si face rating la otv. Suntem generatia moca.

 

Domnule elmusicante,

 

Am investit in scule pana acum aproximativ 3000$ (bani munciti de mine si stransi in ani de zile, nu capatati de ziua mea de la parinti). Am un numar oarecare de chitari (mai multe decat tine si unele unicat in Romania), am ca si tine GT8, amp-uri, un setup de pedale, cabluri si alte jucarele. Trupa mea a investit aproximativ 6000$ (repet, munciti de noi) numai in scule pana acum (nu pun la socoteala aproximativ 8 ani de chirie la sali de repetitii, bani pentru inregistrari, pentru videoclip, etc.). Te intreb eu pe tine, crezi ca daca muncesc non-stop ca sa acopar cheltuielile pe scule, as mai avea timp sa fac o muzica de calitate? Castig lunar de 10 ori salariul minim pe economie dar asta imi ocupa tot timpul. Crezi ca il intereseaza pe Gigi pe ce scule canta Satriani atat timp cat suna bine? Iti dau sculele lui Satriani si vei vedea ca suni mai prost pe sculele lui decat el pe un Reghin cu zoom 505. Asta e marea greseala pe care o fac cei care se cred mari muzicanti. Isi cumpara o caruta de scule si nu canta nimic. Trupele de afara suna beton pentru ca dintre cele 100.000 de garage bands din USA, la urechile tale ajung aia care au dormit prin salile de repetitii si au mancat instrumentele pe paine. De restul se ocupa casele de discuri care investesc in ei o caruta de bani ca sa ii faca sa ajunga pe un CD la celalalt capat al lumii. Acolo exista sunetist cu diploma de Universitate nu Costel care s-a nascut si si-a dat seama ca daca invarte de un buton, e mare inginer de sunet. Un produs adevarat (album) se face in luni de inregistrari si masterizari, se trag tobele de cel putin 20 ori cap coada la fiecare piesa si nimeni nu se opreshte pana nu iese totul perfect. In spatele unui sound stau mult mai multe chestii decat o chitara si un amp pe lampa (sunetisti, electronisti, producatori etc.). Si ca sa te lamuresc, in toate studiourile serioase exista cel putin un procesor de chitara digital (cel mai des intalnit este Line6 Pod). Habar nu aveti cate albume s-au tras cu POD si voi credeti ca e o mare inventie de scule.

 

Am mai spus-o, jos palaria pentru copiii astia din underground care se zbat sa faca ceva. Multi dintre ei nu vor reusi si poate nu vor avea niciodata o chitara adevarata sau o statie pe lampa. Dar efortul lor este de apreciat si trebuie rasplatit. Daca nu ar exista ei, muzica rock din Romania ar insemna Iris si Holograf si ar fi tare pacat.

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de mii de euro, ca vorba aia, de unde nu e nici Dumnezeu nu cere, ideea era pe cat posibil sa nu ne multumim cu putin si sa tindem la un sunet cat mai bun, cu tot ce inseamna asta (inclusiv ampuri pe lampi sau mai stiu eu ce vrea fiecare).

Daca nu din motivele comerciale pe care le-am discutat mai sus, atunci din motivul cel mai important, anume din pasiunea care ne-a facut sa ne apucat de sportul asta dintru inceput.

Mai ales ca niste scule chiar decente nu costa chiar asa de mult pe cat li se pare multora, si nu trebuie neaparat sa te cramponezi de procesoare line6 care sunt si ele scumpe totusi, cand in aproape aceiasi bani poti sa-ti iei altceva poate mai bun. Dar in fine, asta e alta discutie.

 

Cat despre trupele pe care nu le iau casele de discuri - asta are legatura cu ce ziceam mai sus despre piata foarte restransa pt muzica rock din romania. Casele nu le iau nu fiindca n-ar avea potential comercial, ci fiindca segmentul caruia se adreseaza e prea restrans ca sa merite bataia de cap.

In alta ordine de idei, dc pt tine necomercial si greu accesibil inseamna ska punk si heavy metal, inseamna ca undergroundul romanesc e plin de trupe necomerciale.

 

Cu banii nu e vorba de flower power, e vorba de a intelege cum sta treaba in Romania si in ce te bagi, si a nu avea asteptari nerezonabile. Asta este situatia, incercam cum putem s-o schimbam insa nu ne cacam pe noi ca avem 30 de ani si inca nu suntem rock stars.

Link to comment
Share on other sites

Cat despre trupele pe care nu le iau casele de discuri - asta are legatura cu ce ziceam mai sus despre piata foarte restransa pt muzica rock din romania. Casele nu le iau nu fiindca n-ar avea potential comercial, ci fiindca segmentul caruia se adreseaza e prea restrans ca sa merite bataia de cap.

In alta ordine de idei, dc pt tine necomercial si greu accesibil inseamna ska punk si heavy metal, inseamna ca undergroundul romanesc e plin de trupe necomerciale.

 

Cu banii nu e vorba de flower power, e vorba de a intelege cum sta treaba in Romania si in ce te bagi, si a nu avea asteptari nerezonabile. Asta este situatia, incercam cum putem s-o schimbam insa nu ne cacam pe noi ca avem 30 de ani si inca nu suntem rock stars.

 

Ideea e ca mai trebuie sa fii si hain si sa stii sa pui piciorul in prag. Arucand cu bani (impresari/scule/etc) in directia unei probleme nu garanteaza rezolvarea acesteia.

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de mii de euro, ca vorba aia, de unde nu e nici Dumnezeu nu cere, ideea era pe cat posibil sa nu ne multumim cu putin si sa tindem la un sunet cat mai bun, cu tot ce inseamna asta (inclusiv ampuri pe lampi sau mai stiu eu ce vrea fiecare).

Daca nu din motivele comerciale pe care le-am discutat mai sus, atunci din motivul cel mai important, anume din pasiunea care ne-a facut sa ne apucat de sportul asta dintru inceput.

Mai ales ca niste scule chiar decente nu costa chiar asa de mult pe cat li se pare multora, si nu trebuie neaparat sa te cramponezi de procesoare line6 care sunt si ele scumpe totusi, cand in aproape aceiasi bani poti sa-ti iei altceva poate mai bun. Dar in fine, asta e alta discutie.

 

Cat despre trupele pe care nu le iau casele de discuri - asta are legatura cu ce ziceam mai sus despre piata foarte restransa pt muzica rock din romania. Casele nu le iau nu fiindca n-ar avea potential comercial, ci fiindca segmentul caruia se adreseaza e prea restrans ca sa merite bataia de cap.

In alta ordine de idei, dc pt tine necomercial si greu accesibil inseamna ska punk si heavy metal, inseamna ca undergroundul romanesc e plin de trupe necomerciale.

 

Cu banii nu e vorba de flower power, e vorba de a intelege cum sta treaba in Romania si in ce te bagi, si a nu avea asteptari nerezonabile. Asta este situatia, incercam cum putem s-o schimbam insa nu ne cacam pe noi ca avem 30 de ani si inca nu suntem rock stars.

 

 

Explica-mi si mie cam cat costa un amp pe lampa care sa se auda intr-o sala de repetitii unde toate urla si o chitara decenta. Apoi, pune-te in pielea unui elev de liceu care poate are 10RON pe zi de mancare si gandeste-te cate zile nu trebuie sa manance pustiul ala ca sa aiba sculele pe care o sa le spui tu.

Eu nu ma cac pe mine ca nu sunt rock star si inca nu am 30 de ani. Da-mi un singur exemplu de rock star adevarat in Romania (ala care a scos milioane de $ din muzica si care este un "icon") si dupa aia mai vorbim.

 

Nu fac muzica sa castig bani pentru ca daca era sa vreau bani, ma duceam si cantam cu trupele care m-au ofertat si care sunt din mainstream.

 

Ma uimeste faptul ca romanul se simte singur si deschide cate un topic in care sa prezinte ce scule are el. Iar topicul asta merge pe acelasi tipar. Crede-ma ca am cantat pe amp-uri cu lampa facute pe la noi prin tara si nu m-au dat pe spate. In plus de asta, de ce sa dau mult pe o copie cand, daca mai pun banii pe care ii cheltuie unii pe o noapte in discoteca, imi iau originalul la second hand.

 

Iar ca sa fiu ontopic, iti repet pentru cel putin a treia oara... nu trupele sunt vinovate ca nu au scule (cine nu si-ar dori scule cat mai multe si cat mai bune?) ci organizatorii, patronii de cluburi, casele de discuri care nu se implica in fenomen si nu in ultimul rand fanii sau ascultatorii care prefera sa asculte muzica gratis de pe dc decat sa cumpere albumele. Daca as sti ca din cei 50 de oameni care vin la concertele mele si care se roaga de noi sa scoatem un album, 40 ar cumpara albumul, s-ar merita efortul de a-l face cu forte proprii. Dar cand vine vorba de bani, romanul prefera sa bea bere si sa asculte muzica gratis decat sa cumpere un CD/DVD. Asta este starea natiunii dpdv cultural.

 

Probabil ca nu te-ai lovit niciodata de un refuz de la o casa de discuri si de motivele refuzului. Crede-ma, am renuntat demult sa mai cred ca o casa de discuri va face ceva serios in muzica rock. Am umblat pe la usile lor ani de zile si culmea, am aparut pe compilatie in USA... ironia sortii. Afara se scoate pe banda heavy metal si ska si punk si blues si jazz si funk si ce vrei tu. Acolo totul este comercial. Si un rahat invelit in poleala isi gaseste cumparatori si scoti profit de pe urma lui.

 

Nu am eu cum sa schimb situatia, cel mult sa va pun pe tava toate detaliile.

 

Cam atat am avut de spus. Cine este implicat in fenomen stie despre ce vorbesc.

 

Mult succes.

Edited by felix
Link to comment
Share on other sites

Guest Ildest

 

 

Sunt de acord ca mare parte din vina revine caselor de discuri, impresarilor etc, insa astia nu fac decat sa raspunda cererii publicului. Daca publicul larg e interesat de tzatze si manele, nu poti tu sa-i bagi pe gat ceva ce nu vrea si nu-l intereseaza. Saracia scenei rock din Romania vine in primul rand de aici - segmentul demografic careia i se adreseaza este mult prea restrans. In concertele de club din Bucuresti probabil ca se plimba cam aceiasi 3-400 de oameni din 2 mil cati are bucurestiul.

 

 

 

Nu numia casele de discuri poarta vina .. ci tot ce inseamna mass-media. Crezi ca muzica pe care o auzi tu acum pe la tv sau radio , e muzica pe care o doreste majoritatea romaniei ... te inseli rau de tot, stiu ca suna ca o teorie a conspiratiei dar banii si anumiti oameni fac totul .... ex

1 daca moculescu ar fi avut sub mana toata televiziunea din romania .. iti garantez ca altceva inafara de niste oameni preferati de el nu ai vedea pe ecrane.

2 banul la ban trage .. asa ca daca eu am bani sa fac publicitate(si uneori sa mia zdrobesc niste oameni care stau in cale) la o anumita trupa intr-un anumit timp o sa primesc banii inapoi .. dar asta inseamna o investite serioasa

si se poate continua.

 

Daca nu am fi fost sufocati de manele la tv .. acum juma de romanie sau mai mult , nu ar asculta aceste gunoaie.

A fost mania hip-hopului si toti se cand ii intrebai spuneau ca le place ca vb despre realitate, la fel si acuma cu mania manelei (de care se pare ca nu mai scapam) :) .

Intr-o societate care a ajuns sa considere non-muzica(altfel nu stiu cum sa o chem), tiganimea ( nu inteleg cum dracu au unii atatia bani ... in timp ce multi romani se zbat in saracie crunta .. suna cam desprins dim Mein Kampf ... si sincer nu imi pasa .. o lume fara tigani ar fi mai buna) bandele de mafioti , bogatasii , lista poate continua, drept niste modele pentru restul. Ce sa inteleaga tanaru viitor muzician din ce vede in jur ... cand la tv arata numai tigani borati in masinile lor de sute de mii de euro cum au mai mare succes decat un concert de Bach, si sa compui o manea iti ia exact cele 3 secunde cand stai pe wc si te chinui sa scoti cacatul din tine dupa o constipatie de 2 sapt si in concerte iti si bati joc de cei ce vin sa te aude cu un sunet de *** din care nu se intelege nimik decat o mare vajaiala de fundal si microfonie accentuata, iar pe cealalta parte miile de ore de repetitii si mille de prosoape pline de transpiratie necesare pentru a sta sa canti bine

la un instrument sau si mai rau sa si compui ceva la el ... oare ce directie o vor alege cei mai multi.

Se pot spune multe aci .. dar deja sunt prea nervos de tot ce se intampla in jurul meu ca sa mai pot fi coerent.

 

iar cat despre tub vs digital ... da .. la unele genuri nu se poate inlocui tubul .. dar la unele poate sa lipseasca. sa canti pe un proc nu inseamna lipsa de respect fata de fani .. ala e playbackul si materiale de foarta proasta calitate. POate mie imi place sunetul dat de un anumit proc ... fie el digital sau analog(pedala) .. poate mie imi place sa fortez un amp marshall cu o pedala de od sau sa folosesc doar pedala pe canalul de clean. E lipsa de respect oare faptul ca nu am scule destul de renumite , asta pentru ca trebuie sa mai si traiesc sa compun si cant pentru fani. NU. Asta nu inseamna ca trebuie sa ma urc pe scena cu un iris vai de el reconditionat de 20 de ori si bagat printr-un magnetofon tesla legat la o boxa bucur de 7 w care dat la maxim distorsioneaza intr-un mod neplacut.

Edited by Ildest
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.