www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

... iar interpretezi in felul tau...

 

Dar ca sa fiu mai clar si la obiect: Pentru mine (deci retine) ... pentru si pentru mine, filozofia e o chestie care iti complica viata (am studiat hermetica acu ceva vreme si mai cunosc si alte lumi filozofice ... ca e vasta rau... fiecare cu cate un mic guru) Filozofia e o mare aflare in treaba care iti face gandurile si personalitatea sa oscileze ca un drac de pendul intre a fi si a nu fi... filozofia duce la neutru... nici alb, nici negru... ca se poate pune contra nu? Petre Tutea cred ca a fost unul dintre putinele cazuri de intelectuali care, pe ultima 100 de metri si-au revenit din canceru asta al creierului numit filozofie... desigur, aiura si el mult insa dupa ce a fost torturat de catre comunisti (defapt in perioada cand era inchis si chinuit)... si-a dat seama ca singura consolare si singuru adevar de altfel nu sta in filozofie... ci in credinta... in Dumnezeu ... E parerea mea si poate fi complet grestia... eu asa o vad.

 

Acu ce vrei... sa te contrazici cu mine...? Sau te-ai ofuscat ca am vorbit (unde dracu nu stiu ca nu vad)... la plural... Acum recunosc ca sunt ignorant si nerusinat iti zic ca ma doare undeva ca nu vrei tu sa imi permiti sa vorbesc la plural... mare ofensa pentru un intelectual ca tine... Desigur, cant toate sunt bune si frumoase incape loc de filozofie... dar cand incep probleme serioase... mai greu...

 

Si revenind la subiect... adipablo... i fell ya cu ce e in zilele noastre... M-ar tenta si pe mine sa imi iau scule performante doar ca sa ma joc cu ele... desi nu prea imi permit momentan... Totusi, scumpa mea amarata de chitara nu ma lasa... Si cu muzica si perfectionare... pai nu stiu... asta depinde de artist, sunt unii care sunt atenti si la cel mai mic detaliu... precizie elvetiana si scule extraordinare si fac minuni... Sunt altii care cu scule mediocre sa zicem... care adopta genuri care nu necesita precizie foarte mare ci foarte mult suflet... Ma gandesc acum o combinatie de blues-psychedelic cu ceva Hendrix pe ici si colo... E intradevar vorba de un flow... prea complicat pentru a-l exprima in cuvinte... de asta se canta...

Posted

Nu este nici o filozofie aici,din punctul meu de vedere,dupa ce citesti,si cauti,si aflii,si itit storci mintea,vei ajunge la filozofia TA,care este numai a ta si are foarte putin de a face cu tot ce zboara,se scrie,se spune,se crede etc.

Dimpotriva,dai la o parte tot balastul inutil de "stiinta" pe care l-ai numit impropriu cunoastere si care te limiteaza,si in sfirsit respiri,zimbesti,intelegi,accepti,colaborezi cu viata....si creezi:)

Dar ca sa ajungi aici,tre sa te cultivi,sa citesti,sa asculti muzica,sa ai indoieli,sa negi,sa fii de toate,cu cit esti mai fixist si unidirectional cu atit mai greu de depasit limitele,majoritatea autoinduse.

Chiar si asa,indfiferent de level permanet ai de invatat,limita cel mai greu de acceptat egotic este ca nu exista limite:) si cunoasterea nu se termina,nu este un scop in sine,cit un sens de urmat,la fel de valabil in muzica ca si in orice altceva.

Nu exista reguli generale,fiecare cu fiecare in parte,insa cea ce este cert,nimeni nu stie nimic despre altii,in general nu se cunoaste nici pe sine prea bine,iar a da sfaturi,a trasa drumuri ptr. altii este boala grea,stim ca nu stim nimic desi aflam permanet cite ceva:)

La faza cu sculele,nici eu nu imi prea permit mare lucru,insa incerc sa fac maxim cu ce am acum si poate vin.... si alte posibilitati,inclusiv in scule.

Posted

hermetica ... filozofia ... Petre Tutea ... Dumnezeu.

 

Zău, unii ar trebui să umble cu placarde după ei, să nu fie confundați cu oameni raționali și să-și piardă lumea timpul încercând să poarte o discuție.

 

Pericolul e ca o persoană naivă (deci ignorantă dar nu voit) să fie sedusă de astfel de indivizi. Da, e greu să gândești. E foarte greu s-o faci într-un mod riguros și util. Dar nu există nici o situație în care ignoranța e mai utilă decât cunoașterea!

Asta arpopos și de "balastul inutil numit știință".

 

Revenind la oile noastre, observați că sunt mai multe niveluri la care putem vorbi despre a face muzică (și artă în general):

  • putem vorbi despre tehnici de interpretare, exerciții, ergonomie ș.a.m.d., despre aplicarea vocabularului expresiv;
  • putem vorbi despre tehnologie: instrumente, efecte și alte unelte ce le folosim pentru a ne exprima;
  • despre teoria muzicală, care e o formalizare a unor repere de ordin estetic (armonie, ritm, compoziție etc.);
  • despre activitatea artistică la nivel conceptual, despre categoriile intenționale discutate de red și Winston mai sus.

N-ar trebui să ne surprindă faptul că unele concepte sunt mai ușor de penetrat decât altele, și că există o ierarhie între ele. Dacă vrem să putem trage concluzii dintr-o dezbatere trebuie să devină clar care din aceste aspecte sunt abordate dar, mai important, trebuie să fim siguri că avem un limbaj comun! Când unul spune că accesul la infornație, tehnologie și public dăunează creativității, altul crede că scosul părerilor din fund e o formă de filosofie, alții discută filosofia minții și alți o sută o ard în "feeling", ce speranțe avem la o finalitate?

Posted

Nu este nici o filozofie aici,din punctul meu de vedere,dupa ce citesti,si cauti,si aflii,si itit storci mintea,vei ajunge la filozofia TA,care este numai a ta si are foarte putin de a face cu tot ce zboara,se scrie,se spune,se crede etc.

Dimpotriva,dai la o parte tot balastul inutil de "stiinta" pe care l-ai numit impropriu cunoastere si care te limiteaza,si in sfirsit respiri,zimbesti,intelegi,accepti,colaborezi cu viata....si creezi:)

Dar ca sa ajungi aici,tre sa te cultivi,sa citesti,sa asculti muzica,sa ai indoieli,sa negi,sa fii de toate,cu cit esti mai fixist si unidirectional cu atit mai greu de depasit limitele,majoritatea autoinduse.

Chiar si asa,indfiferent de level permanet ai de invatat,limita cel mai greu de acceptat egotic este ca nu exista limite:) si cunoasterea nu se termina,nu este un scop in sine,cit un sens de urmat,la fel de valabil in muzica ca si in orice altceva.

Nu exista reguli generale,fiecare cu fiecare in parte,insa cea ce este cert,nimeni nu stie nimic despre altii,in general nu se cunoaste nici pe sine prea bine,iar a da sfaturi,a trasa drumuri ptr. altii este boala grea,stim ca nu stim nimic desi aflam permanet cite ceva:)

La faza cu sculele,nici eu nu imi prea permit mare lucru,insa incerc sa fac maxim cu ce am acum si poate vin.... si alte posibilitati,inclusiv in scule.

 

De acord...

 

@fivesven... nu stiu frate... e prea complicat pentru mine ca sa inteleg cum merge treaba cu muzica... probabil ai dreptate. Muzica are o raza mare de actiune si sunt nenumarate genuri... unele implica cunostinte specializate, altele se deosebesc prin talent si suflet... feeling cum vrei. Eu cred totusi ca trebuie un echilibru intre toate astea... deci nu ii privi pe altii care nu studiaza si nu sunt de acord cu sfera ta de interes ca pe niste ignoranti... Sunt sigur insa ca a-ti **** creierii cu alcool si blues nu te prea tenteaza... face facts ... suntem diferiti!

Posted

Daca ai citit si continuarea se explica balastul:)Dar ca deobicei,interpretare si reinterpretare chiar si la nivel de comunicare.

Devine balast cind trebuie sa discerni CE din cea ce stii iti foloseste cu adevarat si ce te incurca,pina atunci e stiinta si este un instrument util.Daca a discerne clar se numeste ignoranta,atunci asa sa fie,am gindit la greu inainte sa imi permit cite o pauza de gindire si o traire autentica,deci prea putin conteaza ce crede o minte prinsa intr un flux permanent despre ce inseamna cu adevart sa fi viu....dincolo de minte.Dar astea sunt dincolo de subiectul propus.

Posted

Uite Red, vezi ce faci cu name-dropping-ul ? Il incurajezi pe Cognek sa debiteze despre Petre Tutea si filosofie cu z.

 

Fiveseven, un limbaj comun care sa implice cele patru puncte, nu stiu cum ar fi posibil.

Dar daca tot ai adus vorba despre concluziile lui adi, poate clarificam discutia tehnologie vs creativitate, ca eu tot nu am priceput. Am auzit declaratie de aceasta forma in repetate randuri, pluteste in aerul critic contemporaneitatii, impreuna cu pozitia "of! plozii din ziua de azi nu stiu sa joace v-ati ascunselea", dar nu inteleg pe ce se bazeaza. Adi ?

Posted (edited)
un limbaj comun care sa implice cele patru puncte, nu stiu cum ar fi posibil.

De asta am menționat prima condiție: să delimităm spațiul conversațional astfel încât să fie clar ce sperăm să obținem, de la ce presupuneri plecăm, ce limbaj folosim etc.

Altfel orice întrebare, oricât de banală, poate duce la epistemologie. Sau Hitler.

 

nu inteleg pe ce se bazeaza. Adi ?

Asta aș vrea să aflu și eu. Momentan nu înțeleg mare lucru, discursul... să zicem eclectic mă duce cu gândul la Deepak Chopra, ceea ce nu e bine (în caz că nu era clar).

Deci, Adi, poți reformula, în propoziții scurte, ca pentru copii, ce vrei să spui?

Edited by FiveseveN
Posted

Nu este o regula,am citeva exemple de cu cit se aduna scule cu atit se cinta mai prost.

Plus gasca de alternativeri care au ceva scule dar au ales un stil de zdraganeala pe 2 3 acorduri pentru ca...nu stiu de fapt sa cinte,dar au scule si urca pe scena.

Dar nu cred ca tine neparat de accesul la tehnologie ,cit felul cum vede fiecare,poate m-am exprimat gresit,de fapt se facea muzica buna cu scule mai proaste iar acum se fac tone de muzica proasta cu scule performante,pare o scadere calitativa.

 

Eu de fapt nu intentionam sa spun nimic:) Vroiam sa vad diverse pareri despre diverse chestii,dar m-am lasat...angrenat.

Posted
Dar nu cred ca tine neparat de accesul la tehnologie ,cat felul cum vede fiecare,poate m-am exprimat gresit,de fapt se facea muzica buna cu scule mai proaste iar acum se fac tone de muzica proasta cu scule performante,pare o scadere calitativa.

 

... mai degraba succes prin tehnologie si marketing... Defapt tehnologia face viata mai comoda... ofera mai multe posibilitati dar shortcut-u e evident... Cu siguranta era mai greu sa downloadezi backing trackuri prin anii 60?... nu?... Iar asta se simte la nivel de mentalitate... nu mai exista cerere de muzica buna... unde se depun eforturi mari de practica si suflet si tot tacamu... Tot ce trebuie sunt niste dracenii cu butoane si niste soft si treaba-i gata... acu baietii cu promovarea stiu ce au ei de facut si ce telefoane de dat si manevre de invartit... Asta e cert... muzica la noi e precum un rahat de burger de la fast food... de proasta calitate, la foc automat si in cantitati industriale... Artistii mei favoriti... majoritatea sunt morti saracii.... n-au trait sa ma inspire si pe mine live. Totusi mostenirea lasata... cata e acolo imi e de ajuns...

Acum nu zic ca inainte nu era marketing... dar prea s-a imputit treaba in zilele noastre... Mai vad niste impersonatori fanatici care sunt luati la misto ... You can't tune the gwitar mid-song just like Jimi did...

Posted

dudule, e abia a doua pagină. Vedem pe la a douăzecea.

 

am citeva exemple de cu cit se aduna scule cu atit se cinta mai prost

OK, deci să zicem că ai stabilit o corelație. Asta poate însemna că:

  1. Un efect e cauzat de celălalt, dar care pe care? Cântă prost pentru că au scule sau au scule pentru că cântă prost?
  2. Există o cauză comună: poate un individ a avut un accident la locul de muncă ce-l împiedică să "cânte bine", dar a fost compensat și din bani și-a luat "scule".
  3. Efectele sunt complet independente și poate chiar corelația e iluzorie.

au ales un stil de zdraganeala pe 2 3 acorduri pentru ca...nu stiu de fapt sa cinte,dar au scule si urca pe scena.

"Nu știu să cânte" după standardele tale. Pentru fanii lor știu, și încă cum! Și dacă n-ar avea fani pesemne n-ar urca pe scenă. Deși nu-i nimic condamnabil nici dacă perseverezi fără a fi apreciat.

 

se facea muzica buna cu scule mai proaste iar acum se fac tone de muzica proasta cu scule performante

Acum se face mai multă muzică, pentru că mijloacele de producție sunt mai accesibile. Se poate argumenta că în trecut trebuia să te străduiești mai mult pentru a fi promovat, pentru a urca pe scenă, și în acest mod se "filtrau" cei mai puțin motivați. Dar faptul că și cei mai "slabi" au șansa de a fi ascultați nu-i împiedică pe cei mai motivați s-o facă: beneficiile sunt universale, nu sunt avantajați doar cei care "nu știu să cânte".

Cine dorește să speculeze moda e liber s-o facă, cine vrea să cumuleze o înțelegere consistentă a muzicii din nou e liber, iar cine e candid și se întâmplă să fie foarte apreciat poate deveni următorul Brian May sau Hetfield sau cine vreți.

Iar faptul că-ți place sau nu ție ce se produce acum ține doar de valorile tale. Deci nu poți spune "se făcea muzică mai bună" ci "se făcea muzică ce-mi place mie mai mult".

  • Like 1
Posted (edited)

Era vorba de unele NISTE CONCLUZII de pareri, pare-se .

 

Nu inteleg ce tot se discuta de SCULE ??

 

UNDE? este acea muzica experimentala .ambientala "naiva" , "minimala" ,"simplista" ...la macar un nivel de incepator ??? Nu aud nici macar un blues de doamne ajuta ..

Dar se vede o ploaie de "pareri" despre ce li-se pare unora ca au inteles din parerea unora care parere poate este bazata si aceasta pe parerea altora ,,,un fel de folclor pareristic...auzit la o cafa la o bere ..

 

Sa nu mai spuna nimeni ca NU SUNT SCULE ,,!!!!

 

Sa vedem.auzim ceva demouri ..am pus link la programe soft FREE de ex ...Buzz Machines modular shynt +tracker...etc un soft Open Source cu milioane de posibilitati !!!

 

Nu am auzit nici o piesa demo facuta ,compusa,construita , din "feeling " sau dupa un algoritm -retzeta in mod mecanic dar macar ceva "MUNCA" depusa ..un minim efort .

 

NImic ...NISTA !! numa texte .. cum trebuie studiu , invatare , inspiratie , experienta ,,,,,vin scuzele cu "NU SUNT SCULE " dar sunt "pareri" ..

 

Iata un compozitor din Bucuresti ..@ELCTRIC SPIRIT care a condus Top-ul pe Acidplanet la muzica electroinica -experimentala de explodau unii membri AcidPlanet de invidie ,,,

http://www.acidplane...s=480954&T=2977

 

Scule minimale softuri PC ...priza si 220V AC ..acasa ..

 

Cititi macar numai lista pieselor sale ..Majoritatea #1 In All Genere !!!!!!

 

Este bine sa si ascultati piesle..macar cele #1 ..cateva luni bune a condus tot "AcidPlanet"-ul !!!!

 

 

 

Si iata si un "dictionar " minimal /orientativ .ca sa vedem ce chestii intra la muzica ,,,

 

Am undeva un dictionar de stiluriu /genuri de dai in balbaiala ..de o suta de pri maiprecis si mai amanuntit decat acesta ce este foarte simplist .

 

 

 

 

A

 

 

 

A Cappella

 

Sung without instrumental accompaniment.

Acid House

 

House music featuring squelching loops from Roland TB-303 synthesizers.

Acid Jazz

 

Contrary to its name, this style has little in common with Acid House. Acid Jazz consists of various blends of Jazz, Funk, House and Hip-Hop.

Acoustic

 

Created without the use of electricity.

Ambient

 

Usually quieter than other styles, ambient music describes three dimensional atmospheres with sound, often without a beat.

Atmospheric

 

Genres that create an extraordinary emotional tone or quality.

 

 

 

D

 

 

DanceHall (Ragamuffin)

 

A style of Reggae featuring faster synthetic drums and rapid sing/speak vocals.

Dirty

 

Genres with distorted samples or beats.

Deep (Deep Underground)

 

Often containing many elements of Dub, Deep music is the furthest from the mainstream, with relaxed, smooth and romantic characteristics.

Dub

 

This style accents percussion and bass, with sparse vocals, echo effects, and reverb on other instruments.

 

 

 

E

 

 

Electro

 

70s style funk performed with synthesizers.

Electronica

 

A term representing any style of music made with electronic equipment.

EuroDance / Hi-NRG

 

A variation of Disco that's simple, lightweight and catchy, with a faster tempo and fluffy, repetitive lyrics.

Experimental

 

A general term surrounding electronic music without predefined genres.

F

 

Filtered

 

An effect created by temporarily removing high or low frequencies.

Folk

 

A down-to-earth style focusing on universal truths, often with traditional acoustic instrumentation and a simple melody.

Funk

 

An effect created by building and releasing tension with the placement of notes and rhythms.

Fusion

 

At the time of its origin, Fusion was a blend of Jazz with the aggressive qualities of Rock. Today it can represent a blending of any two or more styles.

 

 

 

I

 

 

IDM (Intelligent Dance Music)

 

Sometimes called Brain-Dance, this style features extremely fast, complex rhythms in not only the percussion, but in every instrument used in the track.

Illbient

 

This style often combines elements of Dub, Hip-Hop and Drum 'n' Bass, with dark & eerie atmospheres.

Industrial

 

One of the earliest styles of dance music, most Industrial has Heavy Metal / Rock influences with a 4/4 beat. It often is dark and dehumanized, with samples from mechanical tools such as drills and saws.

Instrumental

 

Music without vocals.

Intelligent

 

Genres created for listening, often much more complex than dance floor counterparts.

 

 

 

J

 

 

Jungle / Drum 'n' Bass

 

Both styles display very fast tempos around 160-200 BPM, with double-speed breakbeats along strong basslines. According to leading DJs, Jungle conveys a party atmosphere with Reggae inspired bass, while Drum 'n' Bass is considered to be more intelligent listening music.

 

 

 

N

 

 

New Age

 

Music aimed at producing a sense of inner calm.

Noise

 

Often abrasive, this style contains distorted samples and white noise.

 

 

 

O

 

 

Old-Skool

 

A term for the 'original' sound of a genre before sub-genres appeared.

 

 

 

S

 

 

Smooth

 

Genres with a relatively constant tempo and volume.

Soft

 

Lush, inoffensive and smooth, often very commercial.

Soul

 

Music with an emphasis on performers expressing a high degree of emotion.

Symphonic

 

Genres containing sweeping symphonic textures.

 

 

 

T

 

 

Tech

 

Often very aggressive, associated genres sound very mechanical, like metal scraping on metal. Tech is often used to describe techno-influenced music that has too many organic qualities to be pure techno.

Techno

 

This term has come to have two popular interpretations, the first being a description of all electronic music. The second interpretation is a style that developed from House music, which completely abandoned the influences of Disco; Techno is more mechanical and less organic.

Trance

 

This style usually features a 4/4 beat with intense arpeggiated synthesizers along energetic build-ups & breakdowns.

Tribal

 

Genres utilizing tribal drum patterns.

Trip Hop

 

This genre is a variety of breakbeat usually featuring psychedelic atmospheres and female vocalists singing in a rock-influenced style.

 

 

<a name="U">

U

 

 

US Garage

 

Named after NYC club the Paradise Garage, this style is very similar to Disco, mainly differing with deeper bass and more pronounced percussion.

UK Garage / 2 Step / Speed Garage

 

Pronounced 'gare-ridge' in the UK, it is similar to US Garage, adding influences from Jungle and R&B.

Underground / Alternative

 

Genres existing outside of pop culture.

Urban

 

A term given to R&B and Soul produced in the 80s and 90s.

 

 

 

W

 

 

World

 

Refers to music with heavy influences outside the traditions of the US and the UK.

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.