www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Pentru Cei Ce Folosesc Boss Gt-10 Sau Alte Procesoare De Nivelul Acestuia


Recommended Posts

Posted

As avea nevoie de niste sfaturi. Am auzit ca, cu acest tip de procesor e mai bine sa cantzi in concert direct pe mixer daca nu ai propriul tau amp pe scena deoarece fiecare amp iti modifica tonul si de fiecare data ai un ton diferit. Amplificatorul poate fi folosit in loc de monitor. As vrea sa stiu daca este o idee buna.

Posted

Intotdeauna mi s-a parut varianta cu procesorul in FX loop (in caz de canti pe amp diferit de fiecare data) cea mai buna alegere. Asa faceam si cu GT6 si asa fac si cu un POD xt live.

 

Daca te tin buzunarele, pune mana si cumpara-ti un amp de clapa. De obicei acestea sunt cele mai "true" amplificatoare care se inteleg de minune cu procesoare in fata, mai ales in cazul in care tot ce inseamna Ampsim/distorsii etc... le dai din procesor.

 

Din pacate, asa cum multi de aici iti pot confirma, cu un procesor direct in PA te vei lovi de urmatoarele mari probleme:

 

- Iti va fi foarte greu sa tai prin mix, mai ales in cazul in care in trupa ai o clapa si backing vocals

- Tonul pe care il primesti in monitoare rareori suna ca tonul pe care il dai pe fata. Plus ca in monitorul tau poate mai vrei si alte instrumente.

 

Consider ca "roiul de albine bagate intr-o punga si agitate" (sau pe scurt, un distors zazait care iti trece prin masele - dar nu in sensul bun -) e un mare inhibator de atitudine si fluiditate in cantat.

Altceva e cand iti da in ceafa un amp de 50W dat la 9 din 10. Si deseori asta face diferenta.

 

Procesoarele din generatia de care zici tu au o metoda foarte interesanta de cablare, numita 4 cable method, care pare sa dea rezultate putin mai bune decat clasicul "chitara-amp/pa-procesor"

 

Ah, si daca vrei sa faci impresie, intra stereo in PA (ai doua iesiri - L/mono si R -> doua cabluri diferite in 2 intrari diferite in PA). Astfel poti panorama si egaliza (a se citi EQ-ing) diferit cele doua canale, pentru a compensa frecvente in care chitara ta se amesteca cu mix-ul final.

 

Hope it helps !

  • Like 2
Posted

As avea nevoie de niste sfaturi. Am auzit ca, cu acest tip de procesor e mai bine sa cantzi in concert direct pe mixer daca nu ai propriul tau amp pe scena deoarece fiecare amp iti modifica tonul si de fiecare data ai un ton diferit. Amplificatorul poate fi folosit in loc de monitor. As vrea sa stiu daca este o idee buna.

 

Da! Asa este cel mai bine.

Posted (edited)

As avea nevoie de niste sfaturi. Am auzit ca, cu acest tip de procesor e mai bine sa cantzi in concert direct pe mixer daca nu ai propriul tau amp pe scena deoarece fiecare amp iti modifica tonul si de fiecare data ai un ton diferit. Amplificatorul poate fi folosit in loc de monitor. As vrea sa stiu daca este o idee buna.

 

Unde ai auzit .

 

Tu nu vezi ce scrii ?

 

Deci fiecare amplif schimba tonul ..NU?

 

Mixer +PA inseamna tot un " amp" care este de fiecare data precis altul !!! si inca un lucru periculos ..MIXERISTUL ..schimba tonul cel mai mult .

 

Ai efectul /formator etc...ai statia ta de chitara ptr . monitorizare pe scena o cunosti si din experienta poti ca in fiecare locatie i-ti faci soundul "ideal " ca sa poti tu auzi si deci simti soundul ..si deci sa canti cat mai bine.

 

Un mixerist nu stie nu intelege ce vrei tu el aude pur si simplu un timbru si in cel mai bun caz il strica si pe acela dupa gusturile sale dubioase , i-ti baga gate cat incape ca sa nu aiba probleme si multe alte bunatati .Asa ca chiar daca i-ti pune 2KW control tot nu ai soundul dorit si se duce tot feeling-ul .

 

Deci statia de chitara sau instalatia complexa stereo din jurul tau pe o scena asigura ca tui sa auzi bine chitara ta si sa ai si atmosfera /soundul dorit ca sa poti canta /improviza sa poti crea muzica pe scena.

 

Am vazut din astea cu "direct in PA" toti cantau mecanic deci nu-i intertesa ce aud nu simteau chitara doar executau mecanic pasajele bine sau mai rau .Probabil acestia canta pioesele invatate pe de rost de fiecare data perfect la fel si pot asta si daca nu aud nimic din chitara .Din aceasta cauza la multi auzeam benduri enorm de false , chitara dezacordata si lasata asa deoarece probabil nu auzeau ..doar puneau degetul unde trebuie si ciupeau corzile ...si erau convinsi ca este OK.Niciodata nu i-am vazut pe acestia sa acordeze chitara in timpul cantatului de multe ori nici intre piese ,deci nu auzeau chitara.

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)
Daca te tin buzunarele, pune mana si cumpara-ti un amp de clapa. De obicei acestea sunt cele mai "true" amplificatoare care se inteleg de minune cu procesoare in fata

Mnu. Sunt de o mie de ori mai multe soluții portabile sau (semi)permanente mai ieftine și mai transparente: http://www.thomann.d...oxe_active.html și http://www.thomann.d...-pa_active.html sau desigur monitoare in-ear.

De ce ar mai folosi în 2012 cineva un "amplificator de clapă" îmi scapă. Îmi pare rău dacă până acum n-ai avut parte de monitorizare decentă.

 

Un mixerist nu stie nu intelege ce vrei tu el aude pur si simplu un timbru si in cel mai bun caz il strica si pe acela dupa gusturile sale dubioase

Din nou, nu e o problemă intrinsecă. Totul se rezolvă prin comunicare, presupunând un anumit prag de competență. Când faci un album nu accepți orice mixaj ți-ar fi oferit, nu? Atunci live de ce ai face-o?

 

Cu toate acestea, soluția cu folositul unei boxe de chitară (cu amplificarea de rigoare, desigur) atât ca formator de ton cât și ca monitor are niște avantaje:

  1. Elimini imprecizia cabsim-ului: sună mai "natural" pentru că este natural, nu doar simulat (nu că n-ar fi capabile procesoarele moderne).
  2. Ai mai multă flexibilitate în captare: poți pune câte microfoane vrei, unde vrei. Nu mai ești limitat de opțiunile și puterea de calcul a procesorului.
  3. Dacă folosești un poweramp pe lampă (ceea ce nu e necesar, e una din opțiuni!) poți adăuga în "arsenalul tonal" și distorsiune de final pe lampă, dacă asta vrei.

Dezavantajul major e că trebuie să cari un cab și poweramp, care sunt cele mai imobile elemente din echipamentul unui chitarist. Dacă folosești orice se nimerește să găsești la fața locului n-ai rezolvat nimic, pierzi toată consistența. Și desigur vei suna ca toate celelalte trupe care fac asta în cadrul acelui eveniment/local.

Acum, dacă monitorizarea fullrange e inadecvată (și din păcate de foarte multe ori e) mai e o opțiune: trimiți un canal cu cabsim către "față" (ce aude publicul, pentru consistență) și cu unul fără cabsim intri în amplificator de chitară pentru monitorizare.

 

Monitorul de scenă s-a inventat în 1960. Use it! Paradigma cu amplificatorul de chitară nu mai are sens dacă deja ai un procesor capabil, motivul fiind simplu: toate sistemele FRFR ar trebui să fie la fel, fiind construite cu obiectivul transparenței. Cele de chitară nu, asta e toată ideea, să "coloreze" sunetul în mod specific. De asta pentru a suna la fel ori trebuie să-ți cari amplificatorul & cab-ul după tine ori să te asiguri că îți oferă unul identic pe scenă. Procesorul te scutește de asta.

Edited by FiveseveN
Posted

 

Din pacate, asa cum multi de aici iti pot confirma, cu un procesor direct in PA te vei lovi de urmatoarele mari probleme:

 

- Iti va fi foarte greu sa tai prin mix, mai ales in cazul in care in trupa ai o clapa si backing vocals

- Tonul pe care il primesti in monitoare rareori suna ca tonul pe care il dai pe fata. Plus ca in monitorul tau poate mai vrei si alte instrumente.

 

Consider ca "roiul de albine bagate intr-o punga si agitate" (sau pe scurt, un distors zazait care iti trece prin masele - dar nu in sensul bun -) e un mare inhibator de atitudine si fluiditate in cantat.

Altceva e cand iti da in ceafa un amp de 50W dat la 9 din 10. Si deseori asta face diferenta.

 

Corect .

Guest tkh1105
Posted (edited)

... odata am vazut un "nenea" chitarist care avea integrat in setup-ul de scena un mini mixer de linie, personal. Cu alte cuvinte avea cateva pedale ( probabil inainte de preamplificare) ,un combo si un mini-mixer .semnalul era captat de 2 microfoane din fatza comboului. Aceste 2 semnale le combina in mixerul sau pe doua canale diferite ,adauga prob EQ , iar delay-ul si reverbul erau conectate direct la mini-mixer ,si apoi trimitea semnalul la mixerul FOH. ( mi-am adus aminte ca parca monitorul de scena primea semnal direct din mixerul sau,nu de alta dar nu am vazut alt monitor ptr delays/reverbs ,iar comboul cred ca era folosit ptr sunetul dry).

Acum daca punea delay/reverb in fx loop-ul ampului poate nu avea nevoie de monitor ptr delay/reverb,dar ori nu avea combo-ul fx loop, ori prefera solutia asta ptr delays/reverb.

In fine,nu stiu de ce folosea acel mini-mixer ,dar mie imi parea a suna bine si nici mixeristul nu cred ca prea umbla la semnalul chitaristului. ;)

Pareri?

Edited by tkh1105
Posted (edited)

Din nou, nu e o problemă intrinsecă. Totul se rezolvă prin comunicare, presupunând un anumit prag de competență. Când faci un album nu accepți orice mixaj ți-ar fi oferit, nu? Atunci live de ce ai face-o?

 

Cred ca glumesti .

Un chitarist care nu stie ce sa faca cu o singura statie ( combo au de oricare ) nu stie ce ton sa-si regleze nici acasa langa PC ..cu o tona de efecte ,procesoare , softuri ,,,etc

 

Nu are aproape nici o experienta de scena , nu are nici un control de cum se ude de fapt pe "fata" nici idee nu are e se poate face ca sa sune ..de doamne ajuta ,,,ca pana la "bine" e cale lunga .

 

Un asemenea chitarist CE? sa discute cu mixeristul ?

 

Fa-mi te rog un ton bun ....cam atat poe sa-l roage ,..vine mixeristul si face cel mai bun ton dupa cat poate el si cam atat este maximum posibil .

 

Daca stii ce trebuie si reusesti sa convingi mixeristul poate sa iasa un sunet bun ptr muzica ta .

 

Ideal este sa ai mixeristul trupei .

 

Singura posibilitate ptr. orice caz ar fi sa ai o trupa cu o "maturitate" unde fiecare este atent la cum suna ce suna , Atent la nivelele instrumentelor in sonoritatea ceruta , dozarea volumelor constient ptr un sunet bun bazandu-se pe statiile de instrument de pe scena si o orecare experienta de cum se schimba sunetul pe scena datorita monitoarelor si ce se schimba in sunetul global din PA " pe fata " intr-o anume locatie .In acest caz poti sa ceri mixeristului sa capteze corect si sa compenseze efectul locatiei .In rest nu are treaba daca oricum nu cunoaste repertoriul ..

Edited by karpi
Posted (edited)

Păi, Arpi, de asta am adăugat partea cu competența :D Cine nu știe ce vrea n-ar trebui să dea vina pe alții când nu-l primește.

 

 

I concur.

 

Am si "subliniat " doar am vrut sa spun ca nu exista acea minima pregatitre /experienta in mixaj/sonorizare .

Daca ar avea competente in mixaj /sonorizare i-am angaja sonorizatorii...hehehe

 

Tocmai din nepricepere dau vina unul pe celalalt ,din aceasta cauza incerc si eu sa le atrag atentia ca trebuie sa se priceapa si muzicantii .Trebuie sa fie realisti sa stie ca in primul rand trupa trebuie sa se "dozeze" perfect nu are ce sa se bizuire pe un sonorizator care nu le cunosate repertoriul .Pana aici ar fi vorba doar de mixaj de nivelul dintre instrumente.L apartea cu "soound"-ul este mai complicata chestiunea ..mixeristul chiar al trupei trebuie sa aiba insusita conceptia muzical/sonora sa fie un membru al trupei ..cel mai de baza membru care face trupa sa sune bine.

In anumite cazuri cu muzica "standard" merge un mixaj/sonorizare de rutina din partea mixeristului dar trupa ramane principalul responsabil pentru sonoritate /balans intre instrumente ..dozare ingrijita ,,,etc

 

Nu tie i-ti scriu doar completez si eu a nu stiu a cata oara poate ramane cate ceva in memoria celor tineri din cea ce citesc apoi odata o sa se foloseasca de aceste sfaturi cand se lovesc de probleme si se hotarasc ca ar fi bune de urmat sau incercat.

Edited by karpi
Posted (edited)

..mixeristul chiar al trupei trebuie sa aiba insusita conceptia muzical/sonora sa fie un membru al trupei ..cel mai de baza membru care face trupa sa sune bine.

Karpi! Un inginer de sunet pe care sa te poti bizui, trebuie sa aiba studii de specialitate . De exemplu, ce sunetist este ala care habar nu are de o relatie in octave(sau in frecventa) dintre bass drum si bass guitar ??? Ce sunet ar putea face un asemenea mixerist , indiferent de genul muzical abordat de o trupa ???? In opinia mea , este cu mult mai periculos sa inveti ceva gresit .

 

Un chitarist care nu stie ce ton trebuie sa obtina pt a se simti cat mai confortabil cand canta, nu are ce sa caute pe scena . Suna destul de dur dar asta este adevar gol-golut cand se vorbeste despre profesionisti .La nivel de amator , bineinteles ca discutia nu are rost.

Edited by ggg
Posted (edited)

Mixerist profesionist = unul care traieste din acesta "meserie" .

 

Ce studii ? Cand nu sunt in stare sa citeasca nici ce apare pe intertnet daca te referi la ACUSTICA .

Au existat cursuri de acustica/sonorizare ..nu invata nimeni nimic .

Deci studiul ar putea fi numai autodidact la maturitate cand esti serios interesat .

 

In rest in arta nu exista "profesionist " ci ARTIST .Deci daca nu este artist nu are cum sa inteleag nimic din ce se intampla nici daca este ACUSTICEAN /electronist cu studii multiple.

 

I primul si in primul rand ar trebui sa fie si un bun muzician ca sa poata intelege despre de este vorba in muzica .Daca este macar un meloman trebuie sa traiasca sa fie zi cu zi intre muzicanti de valoare impreuna o scot cumva la capat .

 

Fara talent de artist treaba este doar mecanica ,aplicarea unor cunostinte din acustica in mod pur mecanic dupa "retete" auzite sau inchipuite .Se nimereste odata sa se auda bine alta data ca porcu ..si se descurca cu "aruncarea pisicii moarte in curtea altuia " .

Am avut sonorizator ex. muzicant care a facut apoi studii de electronist , acustician amator , acesta din cateva miscari facea sa sune orice instalatie cu orice trupa .Bineinteles cunostea mai bine repertoriul nostru decat noi muzicantii ,ne critica ne mustruluia dar facea sa sunam bestial.

Am avut si sonorizator electronist foarte bun si in acustica dar nu putea sa ia o hotarare singur privind sonoritatea imaginea artistica /estetica asa ca in timpul concertului nu intervenea daca se schimba ceva .de frica sa nu strice ....

 

etc...

Edited by karpi
  • Like 1
Posted

Intotdeauna mi s-a parut varianta cu procesorul in FX loop (in caz de canti pe amp diferit de fiecare data) cea mai buna alegere. Asa faceam si cu GT6 si asa fac si cu un POD xt live.

 

Daca te tin buzunarele, pune mana si cumpara-ti un amp de clapa. De obicei acestea sunt cele mai "true" amplificatoare care se inteleg de minune cu procesoare in fata, mai ales in cazul in care tot ce inseamna Ampsim/distorsii etc... le dai din procesor.

 

Din pacate, asa cum multi de aici iti pot confirma, cu un procesor direct in PA te vei lovi de urmatoarele mari probleme:

 

- Iti va fi foarte greu sa tai prin mix, mai ales in cazul in care in trupa ai o clapa si backing vocals

- Tonul pe care il primesti in monitoare rareori suna ca tonul pe care il dai pe fata. Plus ca in monitorul tau poate mai vrei si alte instrumente.

 

Consider ca "roiul de albine bagate intr-o punga si agitate" (sau pe scurt, un distors zazait care iti trece prin masele - dar nu in sensul bun -) e un mare inhibator de atitudine si fluiditate in cantat.

Altceva e cand iti da in ceafa un amp de 50W dat la 9 din 10. Si deseori asta face diferenta.

 

Procesoarele din generatia de care zici tu au o metoda foarte interesanta de cablare, numita 4 cable method, care pare sa dea rezultate putin mai bune decat clasicul "chitara-amp/pa-procesor"

 

Ah, si daca vrei sa faci impresie, intra stereo in PA (ai doua iesiri - L/mono si R -> doua cabluri diferite in 2 intrari diferite in PA). Astfel poti panorama si egaliza (a se citi EQ-ing) diferit cele doua canale, pentru a compensa frecvente in care chitara ta se amesteca cu mix-ul final.

 

Hope it helps !

 

De curand am cantat in Cluj iar chitaristul din cealalta trupa a folosit un Line 6 X3-Live direct pe mixer, ampul l-a folosit pe post de monitor si a avut un ton foarte bun iar per ansamblu toata trupa a sunat bine, fiecare instrument s-a auzit in parte, nu au sunat ca si "un roi de albine agitate si bagate intr-o punga", fiecare efect facandu-l stereo pe un singur canal. Poate a considerat ca are un ton foarte bun facut din procesor si a vrut sa-l redea 1 la 1 (chiar i-a reusit)

Posted

Salutare :) Sper sa nu fiu offtopic guys, dar am si eu o intrebare : Care dintre produsele boss disponibile la guitarshop (me 25, 50, 70) pot fi folosite live direct prin mixer ? Cred ca ceea ce caut se cheama cabinet simulator. Pe digitech rp255 aveam un buton amp/mixer. M-ar interesa in special me 25 daca are functia respectiva. Multumesc anticipat :)

Posted
Unde ai auzit . Tu nu vezi ce scrii ? Deci fiecare amplif schimba tonul ..NU? Mixer +PA inseamna tot un " amp" care este de fiecare data precis altul !!! si inca un lucru periculos ..MIXERISTUL ..schimba tonul cel mai mult . Ai efectul /formator etc...ai statia ta de chitara ptr . monitorizare pe scena o cunosti si din experienta poti ca in fiecare locatie i-ti faci soundul "ideal " ca sa poti tu auzi si deci simti soundul ..si deci sa canti cat mai bine. Un mixerist nu stie nu intelege ce vrei tu el aude pur si simplu un timbru si in cel mai bun caz il strica si pe acela dupa gusturile sale dubioase , i-ti baga gate cat incape ca sa nu aiba probleme si multe alte bunatati .Asa ca chiar daca i-ti pune 2KW control tot nu ai soundul dorit si se duce tot feeling-ul . Deci statia de chitara sau instalatia complexa stereo din jurul tau pe o scena asigura ca tui sa auzi bine chitara ta si sa ai si atmosfera /soundul dorit ca sa poti canta /improviza sa poti crea muzica pe scena. Am vazut din astea cu "direct in PA" toti cantau mecanic deci nu-i intertesa ce aud nu simteau chitara doar executau mecanic pasajele bine sau mai rau .Probabil acestia canta pioesele invatate pe de rost de fiecare data perfect la fel si pot asta si daca nu aud nimic din chitara .Din aceasta cauza la multi auzeam benduri enorm de false , chitara dezacordata si lasata asa deoarece probabil nu auzeau ..doar puneau degetul unde trebuie si ciupeau corzile ...si erau convinsi ca este OK.Niciodata nu i-am vazut pe acestia sa acordeze chitara in timpul cantatului de multe ori nici intre piese ,deci nu auzeau chitara.

 

Pai si daca ar baga prin amp ar fi o variabila in plus fata de mixer, PA si mixerist (pe care oricum le ai), deci asta nu e un avantaj. Singurul lucru important e sa te auzi bine pe scena. Daca ai un monitor bun nu ar trebui sa ai probleme. Eu de cate ori am cantat live cu Fractal Axe-FX am intrat direct in mixer, i-am zis mixeristului sa puna la EQ totul la ora 12 si asta a fost tot. Si am avut sunetul pe care il stiam, necolorat de amp.

In lipsa unui monitor bun, poti intra in amp si te auzi de acolo, DAR conectarea sa se faca procesor----> Returnul effects-loop-ului, tot pentru a evita colorarea sunetului de catre preampul amplificatorului respectiv.

  • Like 1
  • 1 month later...
Posted

Poate ma bag si eu precum musca....dar , sunt de profesie "carciumar" adica am o trupa si prestez muzical intr-un restaurant. Pt. a satisface cat mai multe gusturi clientelare nu am putut sa cant pe pedalute(la cate tonuri aveam nevoie-ma lasau in sapa de lemn)asa ca am preferat procesoarele.Ultimul este un RP1000, bagat prin met. celor 4 cabluri(3 de fapt- ca unul vine din ghitara) intr-un Fender Blues-Deluxe de 40w .Prin microfon preiau semnal din combo si-l duc in mixer , unde toate setarile sunt pe "0"Daca urechea nu ma minte , mi se pare ca sunetul de la combo este identic cu sunetul de la boxele "de fata"RPul are un switch (amp/mixer) care imi permite sa cant direct pe mixer ,dar prefer combo.Deci, nu cred ca un procesor bun nu ar suna bine in ambele variante(prin amp. prelut prin micofon) sau direct pe mixer, depinde doar ce setari poti face, si unde canti.Ca instrumentist de concert este de preferat varianta cu 3-4 pedalute si un ton personalizat....parerea mea care de fapt..nici nu prea conteaza.

Posted
Ca instrumentist de concert este de preferat varianta cu 3-4 pedalute si un ton personalizat

Ce te împiedică să personalizezi tonul obținut din procesor? Încă ai două avantaje specifice: consistența unui sistem integrat și accesul la mai multe efecte și amplificatoare decât găsești printr-un magazin de pe la noi. Desigur nu trebuie ignorată nici o variantă hibridă dacă e cazul.

Posted

Ce te împiedică să personalizezi tonul obținut din procesor? Încă ai două avantaje specifice: consistența unui sistem integrat și accesul la mai multe efecte și amplificatoare decât găsești printr-un magazin de pe la noi. Desigur nu trebuie ignorată nici o variantă hibridă dacă e cazul.

aici sunt total de acord cu tine, dar prin personalizare a unui ton de chitarist trupa concerte eu m-am gandit la unul care canta compozitiile trupei respective si trebuie sa se distinga in multitudinea de chitaristi care exista in prezent...(de multe ori recunosti o trupa doar dupa un simplu solo de chitara)Procesorul este mana cereasca pentru cei ca mine, care de la o piesa la alta ar trebui sa intre in setari...si pentru ca ai amintit de varianta hibrida, merg prin "stomp loop" si cu o jucarie Boss PS6(ma ajuta enorm- in afara de harmonizerul procesorului)

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.