metallicu Posted February 8, 2012 Author Posted February 8, 2012 (edited) Inteleg! O sa va anunt daca e ceva dupa ce imi montez corzile. Edited February 8, 2012 by metallicu
mike_KidLazy Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 (edited) Pai de ce crezi ca ti-a pus producatorul bridge ajustabil, truss rod ajustabil, saddle-uri ajustabile? Le reglezi cum vrei tu. Rascoleste RGC-ul, ai o gramada de informatii despre cum sa faci toate operatiunile. De asemenea, si pe Gugle gasesti sute de site-uri cu fotografii si informatii. Sincer, la cat de simple sunt aceste operatiuni, mi se pare o ipocrizie sa te duci la garantie cu asemenea probleme. Sunt lucruri care se fac in 10 minute. Am mai mari probleme in a pune corzile pe chitara decat in a o seta. Despre corzi, este normal sa auzi un sunet mai "bright" pentru ca sunt corzile noi. Insa nu mi se pare ca se aud modificari ale tonului prin amplificator, doar la rece. Ei bine, la corzile vechi insa, am observat un sustain mai mic, iar corzile vibrau ciudat. Cel mai bine iti rezolvi problemele cu setup-ul si cu achizitionarea corzilor astfel incat sa te satisfaca, iar pe urma ai tot timpul sa devii un "tone freak". Pai la saddle-uri umblu in prostie, p-astea le ajustez, sunt intr-adevar simple, dar ajustarea trussrodului mi se pare mai complicat un pic de executat, mai ales ca toti zic ca daca nu te pricepi la asa ceva, sa lasi pe cineva care chiar stie ce face. Evident ca nu-s atat de tampit incat sa invart in nestire cheita aia in trussrod, dar nu vreau sa ma trezesc ca am ajustat ceva la el si se aude si mai varza decat inainte. Nu vreau sa sar din lac in put, mai ales ca nu ma pricep la asa ceva. Iar de uitat la poze si de cautat tutoriale si alte alea pe "Goagal", fii sigur ca o fac inainte sa ma apuc sa postez aici. Cand o sa am bani de dat pe o chitara ieftina, vai de mama ei, de care sa nu-mi para rau daca stric ceva la ea, atunci o sa-i fac setupuri de la cap la coada fara sa-mi mai 'tremure mana', pana ma formez. Dar avand in vedere ca asta e prima mea chitara pe care am dat niste bani, nu-mi permit sa-mi bag nasul, riscand sa ma trezesc ca dau in niste chestii de nu le mai acopera nici mama ei de garantie... aici e problema. Revenind la faza cu intonatia (aici iar o iau offtopic, dar deh...), mie nu imi sta chitara intonata ca lumea. Ajustez, sa zic, intonatia unei corzi (Mi subtire, sa zicem), o ajustez si pe urmatoarea (Si), iar daca ma intorc apoi ia Mi-ul subtire sa verific iar intonatia, surpriza: nu mai e intonata - tunerul arata ca nota la tasta 12 nu mai corespunde cu armonica... exact aceeasi chestie s-a intamplat si inainte sa pun corzile noi, am zis ca era de la alea vechi, dar si cu astea noi face la fel. Si atunci cand ajustez intonatia nu trag de coarda ca nebunul si nu apas de rup pamantul in doua pe taste, sa zici ca de la asta e... Si de parca asta n-ar fi de ajuns, ultimele 4 corzi (E gros, A, D,G) reusesc sa le intonez fara prea multe probleme si fara discrepante mari intre note (adica (,) coarda A pe tasta 5 suna 99% la fel ca si coarda D libera), in schimb la intonatia pentru B si E subtire, daca e sa ma iau dupa ce-mi spune tunerul, ele de fapt suna fals. Tunerul zice ca-s toate bune si frumoase, dar eu daca vreau sa fac un Do major, B si e falseaza de ma doare capul. Si orice as incerca sa cant cu un backtrack (care mai contine si alte instrumente pe langa tobe), tot ce inseamna nota pe aceste 2 corzi de care vorbesc suna FALS. Asta ce mai e? Ce imi scapa si pe unde? Mentionez ca am testat chestia asta cu mai multe tunere, si toate zic aceeasi chestie. Deci, unde e problema atunci? Ca nu cant chiar de ieri de azi la chitara, nu am chiar ureche de porc, sa zici ca-mi joaca mie auzul feste de mi se pare ca suna fals. @EugenRo2001: Am inteles perfect ca era vorba de "reparatie" contra cost... Edited February 8, 2012 by mike KidLazy
'mnezău Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Pai la saddle-uri umblu in prostie, p-astea le ajustez, sunt intr-adevar simple, dar ajustarea trussrodului mi se pare mai complicat un pic de executat, mai ales ca daca invarti ca tampitu' de el, poti sa te alegi cu alte tampenii dupa aia. Ma rog, n-as invarti in nestire cheita aia, dar nu vreau sa ma trezesc ca am ajustat ceva la rod si se aude si mai varza decat inainte. Nu vreau sa sar din lac in put, mai ales ca nu ma pricep la asa ceva. Cand o sa am bani de dat pe o chitara ieftina, vai de mama ei, de care sa nu-mi para rau daca stric ceva la ea, atunci o sa-i fac setupuri de la cap la coada fara sa-mi mai 'tremure mana', pana ma formez. Dar avand in vedere ca asta e prima mea chitara pe care am dat niste bani, nu-mi permit sa-mi bag nasul, riscand sa ma trezesc ca dau in niste chestii de nu le mai acopera nici mama ei de garantie... aici e problema. Na, cine te-a pus sa-ti iei Squire Bullet? Iti luai si tu o chitara ieftina, dar tu ai vrut de-asta de profesionist din prima, asa. Sa te duci neaparat sa ti-o regleze specialistii. Este bine sa o scoti la -15 grade pe urma iar la caldura, de vreo 2-3 ori, dupa ce stergi condensul ramane lucioasa!!! Face bine tratamentul asta pentru partile metalice si nu numai.
mike_KidLazy Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 (edited) Ce ti-e si cu chitaristii astia, Doamne, cine sa-i mai inteleaga... bine ca aveti voi scule mai bengoase ca mine. Pentru mine banii pe care i-am dat pe chitara asta chiar inseamna bani. Fiecare isi ia ce-si permite si cu asta basta. Edited February 8, 2012 by mike KidLazy
EugenRo2001 Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Eu cred ca nu faci corect operatia de reglaj a intonatiei. Acordezi chitara, apoi ajustezi din saddle daca e nevoie, acordezi din nou pentru ca modifocand pozitia saddle-ului coarda nu mai ramane acordata deci tunerul nu are cum sa iti arate nota dinainte, dar intonatia probabil ca este buna, adica nota de la tasta 12 va fi mai aproape de nota obtinuta prin flageolet. Daca nu poti sesiza cu urechea concordanta celor doua note, mai intai acordezi din nou si apoi verifici iar intonatia cu tunerul si tot asa pana cand si acordajul si intonatia sunt corecte.
mike_KidLazy Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 (edited) Eu cred ca nu faci corect operatia de reglaj a intonatiei. Acordezi chitara, apoi ajustezi din saddle daca e nevoie, acordezi din nou pentru ca modifocand pozitia saddle-ului coarda nu mai ramane acordata deci tunerul nu are cum sa iti arate nota dinainte, dar intonatia probabil ca este buna, adica nota de la tasta 12 va fi mai aproape de nota obtinuta prin flageolet. Daca nu poti sesiza cu urechea concordanta celor doua note, mai intai acordezi din nou si apoi verifici iar intonatia cu tunerul si tot asa pana cand si acordajul si intonatia sunt corecte. Fac exact cum explici, evident ca acordez din nou dupa ce ajustez saddle-ul. Dar problema e ca imediat dupa ce termin de intonat corzile, daca le iau din nou pe rand si le verific, tunerul imi arata ca intonatia este incorecta. Cu alte cuvinte, ca am muncit degeaba. De ce se modifica asa, pe nepusa masa, daca nu le fac nimic intre timp? Si cum ramane cu B si e, care aparent sunt intonate, dar suna aiurea in combinatie cu celelalte corzi? Edited February 8, 2012 by mike KidLazy
leopold Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Nu-s multe variante la ce zici tu... o sa ma risc sa ghicesc... 1. Spuneai c-ai incercat sa blochezi bridge-ul? L-ai fixat BINE? 2. Daca corzile is noi, le-ai intins? 3. Acordezi "in sus", spre tonalitate mai inalta? "Curg" bine corzile prin nut? Fac exact cum explici, evident ca acordez din nou dupa ce ajustez saddle-ul. Dar problema e ca imediat dupa ce termin de intonat corzile, daca le iau din nou pe rand si le verific, tunerul imi arata ca intonatia este incorecta. Cu alte cuvinte, ca am muncit degeaba. De ce se modifica asa, pe nepusa masa, daca nu le fac nimic intre timp? Si cum ramane cu B si e, care aparent sunt intonate, dar suna aiurea in combinatie cu celelalte corzi?
karpi Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 (edited) Nu mergi niciunde ! Pui corzile acordezi chitara ..daca actiunea este pre inalta cobori din calus ( bridge) ca sa ai aprox 1,5mm la tasta a XII-a .Dar merge si 2mm. Oricum nu estei Steve Vai nu vei canta cu tehnici ce implica chitara profesionista deci pest evre0o 10 ani poate ai nevoie de o chitara mei buna,Sau 5 ani daca avansezi mai bine. Chitara ieftina ptr amatori nu are material ce sa suporte orice grosime de corzi si sa ramana posibilitatea de a seta optim. Ieftin +mai inveti sa te descurci si poti ajunge la rezultate foarte bune.Cand devii profesionist solist frontman ( nu rhythm in background) o sa ai nevoi epoate de o chitara super perfecta. dar nu0-i precis depinde de tehnica si stilul maniera de cantat... De ex te faci specialist in slide guitar cu botle neck ...merge pe orice chitara numai timbrul te intereseaza eventual . Edited February 8, 2012 by karpi
mike_KidLazy Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 1. Spuneai c-ai incercat sa blochezi bridge-ul? L-ai fixat BINE? 2. Daca corzile is noi, le-ai intins? 3. Acordezi "in sus", spre tonalitate mai inalta? "Curg" bine corzile prin nut? 1. 99% da. 2. Da, le-am intins de le-a venit rau. Le intind la fiecare acordaj. 3. Da, mereu in sus, niciodata in jos. Nu stiu cat de bine "curg", dar de obicei nu aud tacaneli cand invart de cheite sa acordez chitara. Deci teoretic ar trebui sa "curga" bine. Referitor la ce spuneai mai devreme cu schimbatul corzilor si al acordajului "ca pe sosete", mie nu mi se pare ca le schimb des. Asta a fost prima schimbare de corzi dupa 4 luni de zile si ceva de cand am luat chitara - si probabil a mai stat in magazin pana s-o cumpar eu. Iar acordajul l-am schimbat o singura data, de la Drop D la Drop Db. Si asa si am de gand sa ramana. Iar corzile vreau sa le schimb numai atunci cand chiar este nevoie sa fie schimbate. Iar in ce priveste grosimea... unii spun ca sunt bune 10-46, altii ca se poate si mai gros. Nu stiu ce sa zic. @karpi: Nu mai inteleg nimic. Deci sa umblu la bridge in caz de nevoie si sa las truss rod-ul in pace (la care nu umblam oricum, cel putin nu deocamdata)?
leopold Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Ma intereseaza subiectul Deci, hai sa vedem daca am inteles bine. Se pleaca de la: 1. Corzi noi, intinse pe chitara; 2. Chitara e acordata si verificat acordajul; 3. Intonezi cateva corzi (intonare, reacordare pe coarda, reintonare, reacordare, pana e bine) 4. Revii la o coarda gata intonata si... ? Ce se intampla? Ar trebui sa se intample urmatoarele: Coarda sa fie in continuare acordata - daca nu e, se dezacordeaza in sus sau in jos? Octava sa fie tot unde ai lasat-o - daca nu e, e mai sus sau mai jos? Ai mai avut probleme de genul asta inainte sa schimbi corzile? Alte probleme de acordaj ai? Referitor la ce spuneai mai devreme cu schimbatul corzilor si al acordajului "ca pe sosete", mie nu mi se pare ca le schimb des. Asta a fost prima schimbare de corzi dupa 4 luni de zile si ceva de cand am luat chitara - si probabil a mai stat in magazin pana s-o cumpar eu. Iar acordajul l-am schimbat o singura data, de la Drop D la Drop Db. Si asa si am de gand sa ramana. Iar corzile vreau sa le schimb numai atunci cand chiar este nevoie sa fie schimbate. Iar in ce priveste grosimea... unii spun ca sunt bune 10-46, altii ca se poate si mai gros. Nu stiu ce sa zic. Na, iti schimbi corzile si acordajele de cate ori vrei Fiecare cu sunetul lui. Doar ca daca umbli la ele trebuie sa inveti sa faci un minim setup. Cel mai bine e sa te duci la cineva care face asta si sa-l rogi sa te invete si minimul necesar.
mike_KidLazy Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 (edited) Deci, hai sa vedem daca am inteles bine. Se pleaca de la: 1. Corzi noi, intinse pe chitara; 2. Chitara e acordata si verificat acordajul; 3. Intonezi cateva corzi (intonare, reacordare pe coarda, reintonare, reacordare, pana e bine) 4. Revii la o coarda gata intonata si... ? Ce se intampla? Ar trebui sa se intample urmatoarele: Coarda sa fie in continuare acordata - daca nu e, se dezacordeaza in sus sau in jos? Octava sa fie tot unde ai lasat-o - daca nu e, e mai sus sau mai jos? Ai mai avut probleme de genul asta inainte sa schimbi corzile? Alte probleme de acordaj ai? Da, ar fi trebuit sa fiu un pic mai explicit, my bad. Deci se intampla in felul urmator: problema a inceput in momentul in care am inceput sa-mi acordez chitara dupa tuner si nu dupa ureche. Acordata dupa ureche (avand ca referinta sunetul corzii La, luat din Guitar Pro), chitara imi suna ok, nu mi se parea sa sune fals nimic. Incercam sa cant in paralel cu un track care continea doar tobe si niciun alt instrument de referinta si totul era ok (la intonatie nu umblasem, nici nu stiam ce-i aia pe atunci). Dar daca incercam sa cant cu o melodie "in spate" care continea si alte instrumente (gen pian, chitara in background etc.), imi dadeam seama ca de fapt suna fals (adica, mergand progresiv de la Mi gros la Mi subtire, fiecare coarda suna mai sus decat cea anterioara - desi "dupa ureche" totul suna aproape perfect). Asa ca am inceput sa acordez chitara dupa tuner, s-o fac sa sune asa cum ar trebui. DAR: Dupa ce acordam fiecare coarda dupa tuner (inca nu umblam la intonatie), verificam din nou acordajul cu metoda dupa ureche (ex: coarda La apasata pe tasta 5 sa sune identic cu coarda Re libera), si aveam surpriza sa constat ca fiecare coarda pe tasta 5 (sau 4, la coarda G) suna mai sus decat urmatoarea libera. Ca urmare, orice acord sau chiar nota, in special in pozitii mai inalte (pe taste mai sus de 5), suna enervant de fals. Am tot cautat si intrebat, si mi s-a spus ca s-ar putea ca problema sa fie de la saddle-uri, ca nu-s reglate cum trebuie. Ok, am pus mana pe surubelnita, si da-i. Am constatat ca erau ceva probleme: pentru fiecare coarda in parte, nota de la tasta 12 era mai sus decat armonica la aceeasi tasta. Dupa multe incercari, am reusit sa intonez cat de cat chitara (nu 100%, doar vreo 90%), dar am constatat urmatoarele: - dupa ce (chipurile) intonez corzile si tunerul imi zice ca-i in regula, daca le mai verific inca o data, tunerul de data asta spune ca din nou nota de la tasta 12 este mai sus decat armonica. Iar coarda apare in continuare ca fiind acordata. De fapt, observ ca tunerul tot fluctueaza: am momente cand verific nota de la tasta 12 si imi spune mai intai ca e mai sus, apoi spune intruna ca e corect, desi o lovesc cu degetul la fel de tare in fiecare caz. Si nici nu modific nimic intre timp, doar lovesc coarda cu degetul si imi arata valori diferite ale notei . - am in continuare probleme la corzile B si E subtire - adica ce am scris intr-un post mai sus: corzile (dupa spusele tunerului) sunt acordate, sunt intonate, dar daca vreau sa cant un acord care sa includa respectivele corzi (Do major, sa zicem), ele suna (paradoxal) mai jos. Asta vizibil atat cu un track "in spate", cat si fara. Iar daca pentru aceste doua corzi verific din nou acordajul dupa "metoda urechii", problema ramane aceeasi: G pe tasta 4 suna mai sus decat B liber, iar B pe tasta 5 suna mai sus decat E subtire liber (asta in ciuda faptului ca tunerul spune ca ambele corzi sunt si acordate, si intonate de data asta)... Am zis ca o fi de la corzi, ca statusera vreo 4 luni si ceva pe chitara - in plus, am observat ca se cam innegrisera, si deci ca ar putea fi de la asta. Deci am schimbat corzile, le-am intins de le-a venit rau, am incercat sa acordez si m-am gandit sa setez intonatia. Aceeasi procedura, intors de suruburi etc. Numai ca am exact aceleasi probleme de care tocmai am vorbit. Atunci am zis ca o fi ceva de la bridge, ca nu era chiar fix. Si daca tot nu folosesc nici bara de tremolo, am zis sa fixez bridge-ul cumva. Am reusit sa-l fixez vreo 99%, zic eu (monedele pe care le-am pus in spatiul ala chiar a intrat greu, iar cu bara de tremolo nu mai pot misca bridge-ul, deci joc n-ar trebui sa aiba). Am repetat iar acordarea dupa tuner si reglarea intonatiei, dar problemele au ramas aceleasi. In plus fata de ce am spus mai sus, dupa ce intonez cateva corzi si revin la o coarda gata intonata, corzile A si D sunt dezacordate "in sus" (si chiar daca o detensionez si o acordez din nou, dupa asta trebuie iar reglata intonatia, pentru ca octava, zice tunerul, e mai sus). Cu alte cuvinte, am probleme ceva mai mari decat inainte. Si nu reusesc sa-i dau de cap. Sper ca am reusit sa-ti raspund la intrebari si ca mi-am descris problema in asa fel incat sa se inteleaga exact care e problema. P.S.: Ma bucur ca te intereseaza subiectul . Edited February 9, 2012 by mike KidLazy
leopold Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 - dupa ce (chipurile) intonez corzile si tunerul imi zice ca-i in regula, daca le mai verific inca o data, tunerul de data asta spune ca din nou nota de la tasta 12 este mai sus decat armonica. Iar coarda apare in continuare ca fiind acordata. De fapt, observ ca tunerul tot fluctueaza: am momente cand verific nota de la tasta 12 si imi spune mai intai ca e mai sus, apoi spune intruna ca e corect, desi o lovesc cu degetul la fel de tare in fiecare caz. Si nici nu modific nimic intre timp, doar lovesc coarda cu degetul si imi arata valori diferite ale notei . Hai ca poate ajungem undeva Cum verifici octava? Pisti o coarda si: 1. O atingi deasupra tastei 12 si asculti flagioletul; sau 2. O apesi in pozitia 12 si asculti octava. E varianta 2, este? Daca indicatia tunerului arata variatii, fie e tunerul nasol (posibil, improbabil), fie ceea ce masoara are variatii. Nu bag mana-n foc pentru tuner (am 3, unul cu ac, unul in procesor si unul in softul de inregistrare si nu-s niciodata in totalitate de acord), insa as zice ca problema e la metoda. Cu alte cuvinte, suspectez c-apesi tare si variabil pe corzi. Sau pisti coarda tot timpul, nu o lasi sa-si stabilizeze vibratia si acordezi dupa sunetul imediat de dupa piscatura. In ceea ce priveste acordajul, e util sa-l verifici nu doar in pozitia 5 (si 4). Vezi si 10 (sau 9) cu urmatoarea coarda. Mai previi din "alunecarile" de acordare de la o coarda la alta. In principiu, daca urechea pretinde ca ceva nu e bine, chiar nu e.
mike_KidLazy Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 (edited) Hai ca poate ajungem undeva Cum verifici octava? Pisti o coarda si: 1. O atingi deasupra tastei 12 si asculti flagioletul; sau 2. O apesi in pozitia 12 si asculti octava. E varianta 2, este? Daca indicatia tunerului arata variatii, fie e tunerul nasol (posibil, improbabil), fie ceea ce masoara are variatii. Nu bag mana-n foc pentru tuner (am 3, unul cu ac, unul in procesor si unul in softul de inregistrare si nu-s niciodata in totalitate de acord), insa as zice ca problema e la metoda. Cu alte cuvinte, suspectez c-apesi tare si variabil pe corzi. Sau pisti coarda tot timpul, nu o lasi sa-si stabilizeze vibratia si acordezi dupa sunetul imediat de dupa piscatura. In ceea ce priveste acordajul, e util sa-l verifici nu doar in pozitia 5 (si 4). Vezi si 10 (sau 9) cu urmatoarea coarda. Mai previi din "alunecarile" de acordare de la o coarda la alta. In principiu, daca urechea pretinde ca ceva nu e bine, chiar nu e. Nu e numai varianta 2, ci ambele , adica verific ca atat flagioletul, cat si coarda in pozitia 12 sa fie la octava amandoua. Tuning freak . Tunerul este cel din amplificator, in teorie cel putin ar trebui sa fie bun. In ce priveste fluctuatia, lucrurile stau in felul urmator: nota nu fluctueaza in timp ce suna (asta se intampla doar foarte rar, aproape insesizabil). Valoarea pe care o arata tunerul este constanta, in sensul ca atata timp cat e semnal (pana sa "moara nota"), beculetul ori e verde (deci, bine), ori e rosu (deci, mai sus sau mai jos). Las coarda sa sune cam 2 secunde pentru a vedea nota. Deci de ciupit, ciupesc cam la interval de vreo 2 sec. In mod foarte ciudat, am incercat si sa ciupesc mai tare, si mai incet, si valoarea notei ramane aceeasi (ca tot asa m-am gandit si eu, ca poate dau prea tare de coarda sau ca apas prea tare. Dar de apasat, nici n-am cum sa apas pe coarda pana se adanceste in fret, ca ma ia durerea de degete, deci cred ca apas pe coarda nici prea tare, nici prea incet, cat sa sune ca lumea nota fara sa bazaie). Valoarea se modifica dupa ce m-am mai "jucat" cu intonatia/acordajul pe alte corzi si revin apoi la ceea ce (parea ca) am intonat deja. Se intampla cam in 70% din cazuri. E ciudat, adica acum imi spune tunerul ca o coarda e intonata si acordata, iar apoi, dupa ce umblu la alte corzi, "se razgandeste"... sunt si cazuri mai fericite (~30%) cand tunerul spune intr-un final ca e bine, desi am umblat la alte corzi. Dar totusi, nu inteleg de unde fluctuatia asta... De verificat, verific acordajul si pe alte taste. Inclusiv cu tunerul verific notele la fiecare tasta pe fiecare coarda, sa nu fie mai sus sau mai jos. Daca e coarda ca lumea intonata, in principiu notele pe toate taste nu suna fals. Si mai raman si celelalte 2 probleme: 1. De ce mi se dezacordeaza corzile A si D "in sus" dupa reglarea intonatiei la alte corzi? 2. De ce tunerul spune ca B si E subtire sunt acordate si intonate (si nu falseaza la nicio pozitie, in cel mai rau caz, abia dupa tasta 17, unde nu prea am treaba), dar urechea mea "simte ca sunt prea jos"? L.E.: Am uitat sa mai mentionez ceva: sunt, de asemenea, momente in care o coarda este acordata, iar flagioletul suna mai jos decat ar trebui sa sune la octava, pe cand coarda la tasta 12 suna mai sus decat ar trebui sa fie la octava - deci coarda e acordata, dar nici armonica, nici nota la pozitia 12 nu suna bine. In acest caz, saddle-ul trebuie mutat tot inspre bridge, sau inspre gatul chitarii? Edited February 9, 2012 by mike KidLazy
'mnezău Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 N-ai facut bine blocarea tremolo-ului. Inca se mai misca, de-aia o coarda pe care o dezacordezi ti le dezacordeaza si pe celelalte. Cel mai bine o iei de la capat. Chestia cu monezile mi se pare o prostie. O bucata de lemn taiata ca lumea tine mult mai bine. Nu de alta, dar toata suprafata sistemului sprijina pe lemn, nu doar cat este circumferinta monedei. In plus, sistemul nu trebuie sa-ti stea ridicat deloc, ci lipit de suprafata chitarei. Trebuie sa strangi putin suruburile de deasupra. Mai mult ca sigur, toata treaba e din tremolo. Ti se misca sistemul. Baga bara si misca usor de el, inainte-inapoi. Normal n-ar trebui sa se miste mai deloc. De asemenea, cand schimbi acordajul, sa zicem ca lasi toate corzile un ton mai jos sau ridici cu un ton, n-o sa poti acorda niciodata ca lumea din prima. Lemnul lucreaza, in functie de presiunea exercitata de corzi.
mike_KidLazy Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 N-ai facut bine blocarea tremolo-ului. Inca se mai misca, de-aia o coarda pe care o dezacordezi ti le dezacordeaza si pe celelalte. Cel mai bine o iei de la capat. Chestia cu monezile mi se pare o prostie. O bucata de lemn taiata ca lumea tine mult mai bine. Nu de alta, dar toata suprafata sistemului sprijina pe lemn, nu doar cat este circumferinta monedei. In plus, sistemul nu trebuie sa-ti stea ridicat deloc, ci lipit de suprafata chitarei. Trebuie sa strangi putin suruburile de deasupra. Mai mult ca sigur, toata treaba e din tremolo. Ti se misca sistemul. Baga bara si misca usor de el, inainte-inapoi. Normal n-ar trebui sa se miste mai deloc. De asemenea, cand schimbi acordajul, sa zicem ca lasi toate corzile un ton mai jos sau ridici cu un ton, n-o sa poti acorda niciodata ca lumea din prima. Lemnul lucreaza, in functie de presiunea exercitata de corzi. Ok. O sa reiau operatiunea folosind lemn, faza cu monezile este intr-adevar, varza, dar este doar tranzitorie. Voi folosi cu singuranta lemn. O sa strang si suruburile in care se prinde bridge-ul de chitara, ca vad ca in partea dinspre grif, bridge-ul e putin deasupra corpului, si eventual mai incerc sa le strang si pe alea de care se prind arcurile de la tremolo, desi in partea din spate (opusa grifului), bridge-ul e deja lipit de corp.
'mnezău Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Prima oara sa le slabesti pe alea unde este lipit. Vezi cum se comporta si le strangi pe toate de-odata. Nu este deloc in regula sa stea intr-o parte mai sus si intr-o parte mai jos. In orice caz, chiar si cu 3 arcuri, daca nu tragi prea mult de tremolo, n-ai de ce sa intampini probleme in ceea ce priveste acordajul. Alea de care se prind arcurile de la tremolo trebuiesc desfacute, nu stranse. Arcurile nu trebuie sa stea stranse. Eu acolo am lasat un singur arc, doar ca sa nu-mi joace placuta pe care era lipita masa pe-acolo. Dar am desurubat suruburile. Arcurile nu trebuie sa mai influenteze cu nimic, sa fie reglat ca si cum nu le-ai avea. Cel mai bine le scoti si lasi unul singur. Repet, in speranta ca te vei uita la el:
mike_KidLazy Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 (edited) Prima oara sa le slabesti pe alea unde este lipit. Vezi cum se comporta si le strangi pe toate de-odata. Nu este deloc in regula sa stea intr-o parte mai sus si intr-o parte mai jos. In orice caz, chiar si cu 3 arcuri, daca nu tragi prea mult de tremolo, n-ai de ce sa intampini probleme in ceea ce priveste acordajul. Alea de care se prind arcurile de la tremolo trebuiesc desfacute, nu stranse. Arcurile nu trebuie sa stea stranse. Eu acolo am lasat un singur arc, doar ca sa nu-mi joace placuta pe care era lipita masa pe-acolo. Dar am desurubat suruburile. Arcurile nu trebuie sa mai influenteze cu nimic, sa fie reglat ca si cum nu le-ai avea. Cel mai bine le scoti si lasi unul singur. Ok, deci stranse doar suruburile de care se prinde bridge-ul, iar alea de la arcuri, scoase afara, iar din 3 arcuri, ramane unul singur. Iar la filmulet chiar m-am uitat de mai multe ori, de dinainte sa deschid topicul cu blocatul bridge-ului. Scuze ca am uitat sa mentionez asta. Insa eram in dubii pentru ca am vazut ca bridge-ul tipului se prindea doar in 2 suruburi, nu 6, si m-am gandit ca poate o fi vreo diferenta, ceva. In plus, n-am vazut sa faca nimic la suruburile alea in care se prinde bridge-ul, am vazut numai ca le-a slabit pe cele in care se prindeau arcurile. Si asta nu intelegeam, daca trebuie sau nu umblat si la suruburile care "lipesc" bridge-ul de chitara. Acum m-am lamurit. Edited February 9, 2012 by mike KidLazy
Doctor X Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 De curiozitate: dupa ce te asiguri ca ai blocat tremolo-ul, acordeaza-te in standard E, imprumuta un tuner bun, regleaza intonatia si spune-mi daca mai ai probleme. Multam!
karpi Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 (edited) Ok, deci stranse doar suruburile de care se prinde bridge-ul, iar alea de la arcuri, scoase afara, iar din 3 arcuri, ramane unul singur. Iar la filmulet chiar m-am uitat de mai multe ori, de dinainte sa deschid topicul cu blocatul bridge-ului. Scuze ca am uitat sa mentionez asta. Insa eram in dubii pentru ca am vazut ca bridge-ul tipului se prindea doar in 2 suruburi, nu 6, si m-am gandit ca poate o fi vreo diferenta, ceva. In plus, n-am vazut sa faca nimic la suruburile alea in care se prinde bridge-ul, am vazut numai ca le-a slabit pe cele in care se prindeau arcurile. Si asta nu intelegeam, daca trebuie sau nu umblat si la suruburile care "lipesc" bridge-ul de chitara. Acum m-am lamurit. Gagiul nu are vibrator de Vintage Strat tu in schimb ai ..adica cel simplu ieftin si bun care se rabateaza pe cele sase Holzschrauben .ce fixeaza vibratorul la nivelul corpului chitarei . La chitara din video actiunea se regleza din cele doua suruburi care sunt si pivotii sistemului .."twoo point floating tremolo bridge " ....pivotii din otel dur ce se insurubeaza in filet metalic dat in bucse ce se preseaza in corpul chitarei. La acest tip poti sa ridic mult vibratorul fata de corpul chitarei lucru ce face mai simplu reglajul "actiunii". Asa ca nu are ce sa umble la acele suruburi daca nu vrea sa schimbe actiunea( filmului ). . Daca dupa toate blocajele posibile se mai dezacordeaza sete de vina gatul chitarei ..de obicei ( am mai amintit )unele chitarele ieftine au gat instabil din lemn foarte neadecvat .La noroc .Unele au gat bun. Asta-i diferenta intre chitara cu poretul de 50$ fata de una cu 5000$ ...lemnul. Edited February 10, 2012 by karpi
leopold Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 M-am linistit, intelesesem ca se dezintoneaza coarda *mentinand* acordajul... si alta teorie decat spiridusi prin casa n-aveam. L.E.: Am uitat sa mai mentionez ceva: sunt, de asemenea, momente in care o coarda este acordata, iar flagioletul suna mai jos decat ar trebui sa sune la octava, pe cand coarda la tasta 12 suna mai sus decat ar trebui sa fie la octava - deci coarda e acordata, dar nici armonica, nici nota la pozitia 12 nu suna bine. In acest caz, saddle-ul trebuie mutat tot inspre bridge, sau inspre gatul chitarii? Aici e alta treaba care-mi da cu virgula. Sper sa nu zic vreo mare prostie, insa nu vad cum se intampla una ca asta cu flagioletul. Armonica de la jumatatea corzii e c-o octava mai sus, asa cum si lungimea cercului e de 3,1415(etc) ori diametrul. Nu prea merge pacalita. Singura posibila explicatie care-mi da prin cap ar fi sa nu fie coarda uniforma, insa greu de crezut. Am prins ceva corzi proaste, insa nu ASA de proaste.
karpi Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 M-am linistit, intelesesem ca se dezintoneaza coarda *mentinand* acordajul... si alta teorie decat spiridusi prin casa n-aveam. Aici e alta treaba care-mi da cu virgula. Sper sa nu zic vreo mare prostie, insa nu vad cum se intampla una ca asta cu flagioletul. Armonica de la jumatatea corzii e c-o octava mai sus, asa cum si lungimea cercului e de 3,1415(etc) ori diametrul. Nu prea merge pacalita. Singura posibila explicatie care-mi da prin cap ar fi sa nu fie coarda uniforma, insa greu de crezut. Am prins ceva corzi proaste, insa nu ASA de proaste. Coarda "neuniforma" ? Cred ca te referi la diametru si "cilindricitate " constana de-a lungul corzii . Pe unele ambalaje ale unor corzi de nylon scria ca si reclama .:"cilindricitate garantata". probabil si densitate +elasticitate constanta .La o gatuire pe o portiune se rupe coarda datorita tensionarii...
leopold Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Coarda "neuniforma" ? Cred ca te referi la diametru si "cilindricitate " constana de-a lungul corzii . Pe unele ambalaje ale unor corzi de nylon scria ca si reclama .:"cilindricitate garantata". probabil si densitate +elasticitate constanta .La o gatuire pe o portiune se rupe coarda datorita tensionarii... La ne-izotropie in lungul axei cilindrului, daca e sa fiu luat "la precis" Da, in principiu la variatii in diametru, cilindricitate, oarece depuneri de rugina pe corzi vechi, ba poate si variatii in material daca-s facute pe vapor. Experienta mea nu e tocmai vasta: e usor sa dai peste corzi ATAT de nasoale?
Doctor X Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Io cred ca-s dezacordate backing track-urile. Chitara si posesorul n-au nicio vina. 1
mike_KidLazy Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Cum am timp si fac rost si de niste lemn, mai fac o data operatiunea de blocare a bridge-ului. Poate totusi am gresit ceva pe-aici. Rezultatele le voi posta aici.
mike_KidLazy Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 (edited) Inca o intrebare: am studiat din nou filmuletul pe toate partile, si inainte sa tai/pun lemnul mai vreau sa mai lamuresc o chestie: Vad ca tipul pune bucata de lemn intre blocul ala de tremolo si corpul chitarei. Am inteles ca atunci cand vor fi puse corzile, blocul de tremolo va apasa pe lemn, asta mi-e clar. Intrebarea mea e urmatoarea: dupa amplasarea blocului de lemn, mai ramane totusi un spatiu intre blocul de tremolo si corpul chitarei, dar in partea opusa, cum ar veni "inspre neck" (vezi poza). In spatiul asta n-ar trebui pus nimic? Desi am strans suruburile de care se prinde bridge-ul de chitara (ca sa fie bridge-ul lipit de chitara), inca pot sa misc foarte putin bridge-ul cu bara de tremolo atat pentru a detensiona (caz in care blocul imi apasa pe monede, ca nu le-am schimbat inca), cat si pentru a le tensiona (caz in care blocul se ridica de pe monede, evident). Asadar, ce ar trebui sa fac ca sa contracarez si miscarea asta? Ca tot miscare e, desi e aproape insesizabila... Spun asta pentru ca am mai vazut si alte filmulete pe langa asta de mai sus, spre exemplu asta http://www.youtube.com/watch?v=zwtzZg51xdU, si vad ca nenea asta a reusit sa faca blocul ala de metal de care se prind arcurile, sa atinga lemnul in partea de sus, si atunci intr-adevar n-ar mai avea cum sa se miste bridge-ul. Numai ca nu stiu cum sa fac asta, ca nu mi se misca bridge-ul atat de tare "in sus", cat sa atinga partea aia. Plus ca vad ca a strans arcurile, iar eu teoretic ar trebui sa le slabesc... pana la urma cum sa fac? Eu de fapt la rezultatul din filmuletul asta ma gandisem sa ajung... Edited February 11, 2012 by mike KidLazy
mike_KidLazy Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Nevermind, am reusit pana la urma sa blochez tremolo-ul cu o bucata de lemn. S-a rezolvat problema cu pastrarea intonatiei, dar in continuare corzile B si E subtire sunt o idee mai jos in acordajul "dupa ureche", desi tunerul zice ca e ok. Am observat si ca mi-a plecat oleaca griful "inspre spate", e foarte putin deplasat in apropierea headstockului. De asta am si fretbuzz, in special in pozitiile 1-3 si pe undeva pe la tasta 11 . Cred ca imi fac curaj si invart un sfert de tura de trussrod, ca doar nu musca . Sa vad ce iese. Dar am totusi o intrebare: ajustarea trussrodului imi va rezolva si problema de mai sus cu acordajul (pe langa cea cu fretbuzz-ul)?
Zippy Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 Ca sa nu deschid un topic nou am sa postez aici.Am un ibanez grg121 de vreo 2 luni.Azi cand faceam niste bend-uri mi s-a rupt coarda mi subtire.Aveam acasa un set de corzi 0.10-0.46 si am vrut sa le schimb.Sunt putin mai groase(probabil pe chitara erau 0.09).Imi place tonul,pot face benduri etc,dar problema e ca nu stiu daca trebuie sa o duc la setat.Nu are fret-buzz sau ceva,dar imi e sa nu se lase gatul.Help please:|
'mnezău Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 ....nu stiu daca trebuie sa o duc la setat. Nu are fret-buzz sau ceva De ce ai seta ceva ce nu trebuie setat?
Zippy Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 nu stiu..fiind corzile mai groase sa nu inceapa sa falseze..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now