NERV Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 Salut, Am o intrebare. Am asa: - chitara cu wireless transmiter - un tuner boss TU2 - un Maxon OD overdrive - receiverul wireless - headul Care este cea mai buna pozitionare in acest caz pentru TUNER - RECEIVER - OVERDRIVE ? Care trebuie sa fie primul (presupun ca wireless pentru ca el are numai iesire catre mai departe) ? Care al doilea si care ultimul ? Merci.
eduard.alexandru Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 Indiferent de ordine, e aceiasi chestie. Daca aveai drive, eq, reverb, delay etc era mai complicat sa gasesti varianta ideala pentru tine. Cu tunerul inainte de drive sau dupa drive ar trebui sa fie la fel.
Trigger Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 Ar trebui sa fie cam asa: chitara-transmiter-receiver-tuner-overdrive-head. Asta e ordinea corecta, idea e ca TU-2 daca e pus in fata head-ului si nu in fx loop, "taie" semnalul cand e activ (sa poti acorda silent mode), de aceea ar trebui pus cat mai in "fatza"; od deranjeaza cumva tunerul (daca este activat).
comanel Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 Unde mai pui ca poti folosi tunerul pe post de killswitch de picior ) No, really acum, e un mod (as cauta rau pe net dar mi-e lene) la TU si TU-2 care face switch-ul in loc de on-off sa fie on cat e apasat. Imagine the fun daca ai sti sa dansezi step Recieverul n-ar trebui sa fie primul in serie? doar nu iesi wireless din tuner ca sa stai cu cablu in el.
NERV Posted August 31, 2011 Author Posted August 31, 2011 Da, asa e, il pot folosi si pe post de killswitch. TU2 are 2 iesiri, un bypass si un normal. Merci tuturor pentru raspunsuri.
teckus Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Daca tii la tonul tau, tuner-ul n-are ce cauta in lantul de pedale, Boss-ul mananca ton din start si de ex. Korg PitchBlack, care zic ei ca-i truebypas(si chiar ii), distruge de asemenea tonul. Foloseste un ABY Switch pt tuner. 1
FiveseveN Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Grrr, a naibii tunerele astea care devoreazã tonul! Ce mai conteazã cã semnalul care iese din reciever e de joasã impedanțã și deci e imun la efectul de "tone sucking"?! Fuck science, Tonul e important! PS: dacã și o pedalã cu true bypass "distruge tonul" un "ABY Switch" de ce n-o face?! 1
Razvan S. Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) Grrr, a naibii tunerele astea care devorează tonul! Ce mai contează că semnalul care iese din reciever e de joasă impedanță și deci e imun la efectul de "tone sucking"?! Fuck science, Tonul e important! PS: dacă și o pedală cu true bypass "distruge tonul" un "ABY Switch" de ce n-o face?! Am 2 tunere,oricare atunci cand e ON in lant baga un fel de hiss digital ciudat bazait la sfarsitul notelor(chiar si in iesirea dedicata ,,tuner'' la pedala de volum ibanez) nu e un mit sau ceva sa stii, trebuie sa iti fac sample sa ma crezi? Edited August 31, 2011 by Razvan S.
AnalogSound Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) Problema se va pune mereu daca este buffered sau nu si cat de buna este calitatea acelui buffer in termeni de sunet - adica cat de transparent este, cu impedantele s-ar putea sa nu aiba probleme pe motiv ca receptorul wireless probabil are iesire pe impedanta mica. Dar daca bufferul tunerului este de o calitate slaba atunci o sa influenteze sunetul general. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Edited August 31, 2011 by AnalogSound
teckus Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) Dupa un reciver de joasa impedanta nu am incercat(sigur ii la fel ca dupa orice alta pedala care are impedanta joasa la iesire), dar inainte de amp, intre alte pedale inainte de amp, in bucla amp-ului, am incercat si peste tot se observa(nu numai eu am observat) o "cadere" de inalte cand este in bypass. De ce face asta daca-i true-bypass? habar n-am(pot fi n'shpe motive). De ce n-ar face asta printr-un ABY Switch? pt ca am incercat si ABY Switch-ul nu manaca ton, cel putin al meu nu mananca ton. Vorbesc despre Korg Pitchblack pe care-l am. Cum am zis "daca tii la ton" daca nu, ce mai conteaza, oricum un cablu prost "suge" mult mai mult Edited August 31, 2011 by teckus
Blackthorn Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Pai iti spun eu de ce, pentru ca nu e true bypass, Korg Pitchblack e cu buffer si se pare ca nu e chiar cel mai transparent.
FiveseveN Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 pt ca am incercat Faptul cã se întâmplã fenomenul X într-un anumit set de circumstanțe nu înseamnã mare lucru. Pentru a putea generaliza trebuie sã izolezi și înțelegi fenomenul. O soluție foarte simplã e sã conectezi tunerul pe o ramurã separatã, cu un cablu "Y", astfel încât semnalul sã intre în el dar sã nu treacã prin el. E simplu pentru cã semnalul e deja "buffered" de reciever. chiar si in iesirea dedicata ,,tuner'' la pedala de volum ibanez Dacã e pedalã pasivã e doar în paralel cu intrarea. Dacã pedala de volum e prima în lanț dupã o chitarã pasivã e probabil cea mai nefericitã dintre configurațiile posibile pentru cã ai atât impedanța de intrare a tunerului cât și pot-ul pedalei de volum în paralel cu controlul de volum din chitarã. Cu alte cuvinte e ca și cum ai avea un pot de volum la chitarã de 170—250 K în loc de 500 K.
teckus Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Fenomenul l-am inteles perfect acum multa vreme, cand unii nici nu erau nascuti Daca pedala(tuner-ul) are buffer la intrare(si de obicei la intrare se pune buffer) si o legi cu un cablu "Y" fara sa o scoti din circuit se intampla exact ce-ai descris tu in a 2-a parte a postului de mai sus
FiveseveN Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) 1. Ce legătură are faptul că are sau nu buffer la intrare cu impedanța? Chiar dacă ar avea true bypass n-ai avea de ce să-l pui în bypass. Cu splitter într-adevăr rămâne permanent în circuit (și poate fi monitorizat oricând, fără să te oprești din cântat) și impedanța sa de intrare va fi în paralel cu cealaltă ramură a splitterului, DAR... 2. Eu am recomandat soluția DOAR în cazul în care există un buffer înainte de splitter, cum e aici, din cauza unității wireless. Ce am descris în a doua parte a post-ului e ce se întâmplă ÎN ABSENȚA unui astfel de buffer. Clar pentru toată lumea? Edited August 31, 2011 by FiveseveN
karpi Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) Salut, Am o intrebare. Am asa: - chitara cu wireless transmiter - un tuner boss TU2 - un Maxon OD overdrive - receiverul wireless - headul Care este cea mai buna pozitionare in acest caz pentru TUNER - RECEIVER - OVERDRIVE ? Care trebuie sa fie primul (presupun ca wireless pentru ca el are numai iesire catre mai departe) ? Care al doilea si care ultimul ? Merci. Hai ca n-am inteles la urma !!!! Wireless ( Emitator)<-- ETER -->Receiver ( Receptor ) In ETER nu prea poti pune nici un efect ! * Eventual o antena rotativa ca sa ai Fading effect ...hehe ce suna similar cu Phaser sau Flanger .. Deci numai inainte de emitator poti pune ce vtrei tu ce scoate semnal audio .....Dupa emitator ai antena ---> ce radiaza in ETER . Inainte de Receptor la fel nu poti cupla nimic!!! Dupa receptor pui ce vrei .. Am in pedale tuner nu strica nimic tunerele ...doar eventual pedalele ce nu au adaptor de impedanta ar putea strica sound-ul. Poate unele tunere digitale mai prost proiectate zgomot de comutatie catre linia audio ...exact cum in apropierea P-ului poti sa culegi ceva zgomot de la radiatia liniilor panglicilor BUS pe care zburda datele ( semnale rectangulare de frecventa mare si cu un spectru foarte larg ...armonice pana la cer...ce intermoduleaza cu de toate,,si poate baga zgomot..Poate unele tunere sunt ptr acustica si nu au protectie la radiatia zgomotului in zona audio etc ,,, - chitara--AF->wireless transmiter---RF -> - - -> receiverul wireless--AF-->Maxon OD overdrive---->headul AF-audio frecventa...RF radio frecventa daca tunerul face figuri ,,,acordezi chitara inainte de cantat ...in timpul cantatului te acordezi ( corectezi) din mers .... Oricum numai daca ai o chitara perfecta si corzi in starea ideala poti sa ai si acordajul perfect ....asa ca daca nu ai instrumentul fantastico -ideal oricum trebuie sa te tot acordezi in timpul cantatului .La bend-uri le scoti cumva ...la acorduri trebuie sa te acordezi daca corzile sunt uzate si nu mai au intonatia ( octava ) perfecta . Octava perfecta o ai o perioada din viata corzilor dupa care ...reglezi intonatia (compensezi intinderea /asezarea corzilor la calus )..,,si mai reglezi/acordezi in timpul cantatului cand auzi ca nu-i ok..,daca nu auzi ca-i fals e nasol ,,,degeaba ai acordor !!!! In timpul cantatului corzile se mai lasa,,,nu se opreste nimeni sa acordeze dupa acordor !!! Vedetele primesc alta chitara sau altii care folosesc o singura chitara se acordeaza din "mers" . Acordorul-tunerul este OK inainte de cantat sau in studio /acasa unde ai timp sa te joci. Edited August 31, 2011 by karpi
karpi Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) Dupa un reciver de joasa impedanta nu am incercat(sigur ii la fel ca dupa orice alta pedala care are impedanta joasa la iesire), dar inainte de amp, intre alte pedale inainte de amp, in bucla amp-ului, am incercat si peste tot se observa(nu numai eu am observat) o "cadere" de inalte cand este in bypass. De ce face asta daca-i true-bypass? habar n-am(pot fi n'shpe motive). De ce n-ar face asta printr-un ABY Switch? pt ca am incercat si ABY Switch-ul nu manaca ton, cel putin al meu nu mananca ton. Vorbesc despre Korg Pitchblack pe care-l am. Cum am zis "daca tii la ton" daca nu, ce mai conteaza, oricum un cablu prost "suge" mult mai mult Deci prima data asculti sunetul direct .. Daca in true-bypass scad inaltele inseamna ca iesirea "efectului" are impdanta mai mica si integrarea (efect de filtru trece jos ) este mai redus ( Impedanta +capacitati cablu ..etc) Exact ca si la Buffer ...o sa ai inalte mai multe cu buffer decat direct fara buffer.. Catsi de ce mananca ton depinde de impedante si rezolvarea adaptarilor precum si limitarile de largime de banda ale efectelor...etc ( filtru intrare ...filtru iesire ) Edited August 31, 2011 by karpi
teckus Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) ... Daca pedala(tuner-ul) are buffer la intrare(si de obicei la intrare se pune buffer) si o legi cu un cablu "Y" fara sa o scoti din circuit se intampla exact ce-ai descris tu in a 2-a parte a postului de mai sus Adica daca legi cu un cablu "Y" tunerul de lantul de pedale mai apare inca o rezistenta/impedanta, a tunerului Ri3 care o sa fie in paralel cu rezistenta de iesire a pedalei precedente Ro1 si cu rezistenta de intrare a pedalei urmatoare Ri2, Deci 1/R(fara tuner)=1/Ro1+1/Ri2 care difera de 1/Rt(cu tuner)=1/Ro1+1/Ri2+1/Ri3 si este diferenta de sunet intre cele doua cazuri, daca n-o auzi, atunci chiar nu mai conteaza cum si unde il legi Sa zicem ca asa arata pedalele: Arpi eu mi-am rezolvat problema asta demult Edited August 31, 2011 by teckus 1
FiveseveN Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 daca n-o auzi Vrei sã spui cã auzi diferențã între o ieșire de 10 K care intrã într-o intrare de 1 M vs. o ieșire de 10 K care intrã într-o intrare de 500 K?! Diferența e de 85 milidecibeli! Dacã într-adevãr se schimbã notabil sunetul e o problemã, nu funcționeazã totul cum ar trebui.
karpi Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) Vrei să spui că auzi diferență între o ieșire de 10 K care intră într-o intrare de 1 M vs. o ieșire de 10 K care intră într-o intrare de 500 K?! Diferența e de 85 milidecibeli! Dacă într-adevăr se schimbă notabil sunetul e o problemă, nu funcționează totul cum ar trebui. Sa subliniez si eu altfel ca sa intelega lumea ... Bine o fi mai complex un calcul dar ptr a ilustra iata cat se schimba impedanta la legarea in paralel a inca o intrare de 1MOhm : Deci iesirea =10Kohm 10Kohm paralel cu 1MOhm => 9900.1 Ohm (9,9 Kohm) aceste 9900,1 Ohm paralel cu inca 1MOhm => 9804 Ohm (9,8 KOhm) deci 100 Ohm diferenta scade de la 9900 la 9800 .....de la 9,9K la 9,8K nu se simte atata schimbare !!! Acest lucru puteti sa-l experimentati cu potmetru de Tone .... puneti-l pe "0" miscati 1% catre 1 ce schimbare sesizati in Ton ??? Sau puneti-l pe "10" miscati 1% catre 9 schimbare sesizati in Ton ??? NU se va simti la 1% schimbare de rezistenta efect asupra timbrului cu toate ca in circuit este o capacitate mai mare decat capacitatea cablului !!! 1M /10K = 100 deci schimbare 1% 100 intrari pedale de 1M impedanta puse in paralel au 10Kohm impedanta rezultanta . Edited August 31, 2011 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now