www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Amplificare Monitor


Guest oliver kahn
 Share

Recommended Posts

Guest oliver kahn

Pentru ca am vazut ca aici pe forum sunt cateva persoane care au cunostinte solide de electronica si mai ajuta si pe cei care nu stiu asa multe:)

 

Am un mixer behringer pmh 3000 care are iesire pentru 2 monitoare active si ma gandeam sa cumpar un monitor dar preturile sunt cam mari pentru bugetul meu actual asa ca m-am hotarat sa incerc sa imi construiesc unul cu ajutorul vostru daca se poate.

 

Ma gandeam la un monitor de 70W. Am recuperat un difuzor de 12' de 100W cred si mai am nevoie de parte de amplificare pentru el insa nu am nici o idee de unde sa incep. Ma gandeam la un amplificator pe tranzistori fara corectii de ton doar cu master volume. Daca poate sa ma ajute si pe mine cineva as fi foarte recunoscator!!

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Monitoare pentru studio sau scenă?

 

Am recuperat un difuzor de 12' de 100W

De unde, de care?! Pentru scenă s-ar putea să nu ajungă 100 W cu un difuzor "oarecare", depinde unde, cu cine și ce cânți. Și foarte probabil ai nevoie și de driver pt. înalte. Ca amplificare cel mai bine mergi cu un chipamp (amplificator monolitic).

E mai ușor să construiești un cab de chitară pentru că pe lângă robustețe (care e comună oricărei incinte) obiectivele sunt subiective (lol?! :lol:).

Pentru monitoare de scenă obiectivele sunt clare: eficiență, liniaritate (în frecvență și dinamică), mobilitate.

Dacă vrei performanțe similare cu modelele comerciale nu prea ai șanse să ieși mai ieftin, va trebui să sacrifici ceva. Deci ce vrei să faci cu el?

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Guest oliver kahn

Am uitat sa mentionez asta. Vreau sa il folosesc pentru repetiti si nu pentru concerste pentru ca inca nu e cazul. Prin mixer sunt 'bagate' vocile si chitarile. Scopul monitorului ar fi sa ne auzim mai bine intre noi la repetiti. Difuzorul este recuperat dintr-o statie destul de veche.

Link to comment
Share on other sites

pentru repetiti si nu pentru concerste

Funcțiile sunt aceleași. Doar cã în cazul repetițiilor se folosesc mai des (doar) amplificatoarele de instrument pentru monitorizare.

Cum bãgați chitarele prin mixer? Cu procesoare? Sau sunt acustice? Ce genuri cântați? Ce alt echipament aveți la repetiții?

 

Difuzorul este recuperat dintr-o statie destul de veche.

Stație de ce? Tramvai, autobuz? Care era rolul sãu înainte? În ce fel de incintã era?

Link to comment
Share on other sites

Guest oliver kahn

2 microfoane preiau amplificatoarele chitarilor electrice si intra in mixer. Sala de repetiti are cam 10 pe 8 iar vocile se aud cam slab la repetiti. Alte echipamente: dupa cum am spus statia si 2 boxe pasive de 400W fiecare. Atunci cand pun amplificatorul in fata mea pentru a ma auzi mai bine, nu mai aud restu asa cum ar trebui si pentru asta ma gandeam sa avem in fata un monitor pe care sa se auda asa cum trebuie tot.

 

Difuzorul era intr-o statie (audio). Incinta avea cam 1.5metri si mai avea niste difuzoare pentru inalte, vreo 2. In acesti 1.5 metri era in partea de sus si partea de amplificare care nu mai functioneaza :(

Link to comment
Share on other sites

2 microfoane preiau amplificatoarele chitarilor electrice si intra in mixer. Sala de repetiti are cam 10 pe 8 iar vocile se aud cam slab la repetiti. Alte echipamente: dupa cum am spus statia si 2 boxe pasive de 400W fiecare. Atunci cand pun amplificatorul in fata mea pentru a ma auzi mai bine, nu mai aud restu asa cum ar trebui si pentru asta ma gandeam sa avem in fata un monitor pe care sa se auda asa cum trebuie tot.

 

Difuzorul era intr-o statie (audio). Incinta avea cam 1.5metri si mai avea niste difuzoare pentru inalte, vreo 2. In acesti 1.5 metri era in partea de sus si partea de amplificare care nu mai functioneaza :(

" vocile se aud cam slab la repetiti "

Cu 800W ??????????????

Ce difuzoare aveti ...?

 

Repet sfatul lui @FiveseveN

 

Sala antifonata si este destul cate 30W la chitare iar la voce 200W ar fi destul tobele deja esti obligat sa le ajuti daca ai sala antifonata partial.

 

Cu 800W intr-o sala relativ mica si neantifonata numai ajungi sa asurzesti si nu se intelege nimic din cauza reflexiilor.

 

In plus nu se repeta la volum de "scena".

Probe de svcena se fac numai si numai pe scena.Daca nu aveti ocazia trebuie sa invatati din mers si castigati experienta dupa fiecare cantare...astea-s conditiile din zilele noastre.

trebuie sa invatati sa dozati volumele in functie de locatie , nu va bizuiti pe mixeristul locatiei deoarece el nu cunoste trupa si nici repertoriul +sonoritatea,Cu toata bunavointa nu poate sa prevada ce faceti.

Asa ca voi trebuie sa fiti " sub voce" in orice locatie .

In caz de monitoare bune pe scena atentie la cantat vocal , sa nu fie foarte tare vocea in monitoare caci vocalistul va canta prea "fin" caciu se aude foarte tare pe sine ..caz in care nu se aude destul de tare pe fata .

Deci voi trebuie sa fiti constienti ce si cum ar suna pe fata in diferite conditii.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Guest oliver kahn

Bineinteles ca ca nu repetam cu volumul la maxim.

 

Am inteles sfatul vostru si voi incerca sa ma conformez, insa revin la prima mea cerere: poate cineva sa ma ajute sa imi construiesc un altfel de amplificator?

Link to comment
Share on other sites

poate cineva sa ma ajute sa imi construiesc un altfel de amplificator?

Ți s-au dat mai sus exemple de kit-uri. Acestea vin cu instrucțiuni, și mai gãsești informații în fișele tehnice ale integratelor de putere, când sunt bazate pe ele.

Incinta o poți face dupã un model comercial, dimensiunile fiind cam arbitrare având în vedere cã nu știi caracteristicile difuzorului. Iatã și douã proiecte: http://www.speakerplans.com/index.php?id=xm15 http://www.livesoundint.com/archives/2004/march/workshop.pdf

Dar repet, în aceste condiții nu putem garanta nici un fel de performanțã.

Link to comment
Share on other sites

Referitor la incintele acustice , dupa ce principii se calculeaza dimensiunile incintelor , doar dupa dimensiunile difuzoarelor , sau si alte principii?

Vreau sa-mi fac o incinta acustica cu un difuzor de joase cam de 6,5 inch si un tweeter.Sau ar merge mai bine un difuzor de bass si unul de medii , pentru niste incinte acustice ce pe viitor vor avea rol de monitoare active 100 w pentru acasa?

Link to comment
Share on other sites

dupa ce principii se calculeaza dimensiunile incintelor doar dupa dimensiunile difuzoarelor?

 

E ca si cum ai intreba "Cum se calculeaza dimensiunile unei case, doar dupa numarul de oameni care vor sta in ea?". S-au scris multe carti despre asta, sunt facultati de specialitate, si firme care investesc multi bani in R&D.

 

Caracteristicile unui difuzor sunt descrise in prima faza de parametrii Thiele-Small: http://en.wikipedia.org/wiki/Thiele_Small_parameters Mai sunt fenomene mai subtile care nu sunt descrise de acest model, si sunt diverse tipuri functionale de difuzoare, dar pentru majoritatea aplicatiilor e suficient.

 

De asta zic ca degeaba incercati sa faceti lucrurile dupa ochi. In functie de tipul de incinta anumiti parametri sunt mai mult sau mai putin relevanti. Se gasesc diverse proiecte (pe Forumul Electronistilor de exemplu) unde se specifica un anumit gen de difuzor (adica nu neaparat un model precis). Dar daca tot ce stii despre el e diametrul si eventual puterea suportata (RMS, maxima?) nu prea e suficient. Se pot masura caracteristicile, dar precizia tine desigur de echipament si metoda.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest oliver kahn

am adunat niste bani si m-am hotarat sa cumpar acest modul: http://www.psc-audio.ro/catalog/product_info.php?cPath=151_72&products_id=325

pot sa ii pun acest dif http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php?cPath=133_141&products_id=4162 si acest tweeter http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php?cPath=133_143&products_id=3307?

 

mai am o intrebare: trebuie neaparat traf toroidal si modul de filtrare/redresare cu 8 condensatori(adica ff scump)?

Link to comment
Share on other sites

Traful de alimentare de preferinta e bine sa fie toroidal din considerente de gabarit si radiatii parazite. Sursa de alimentare este bine sa fie filtrata destul de mult... dar de ce ai spus un numar de 8 condensatoare? ai vazut vreo sursa undeva?

 

 

LE: sper ca iti dai seama ca pentru o boxa cu doua cai o sa iti trebuiasca si filtre pentru difuzor si tweeter.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Edited by AnalogSound
Link to comment
Share on other sites

Guest oliver kahn

am vazut parca pe un site ceva in genu asta, cu 8 conzi parca

 

ce filtre am nevoie pentru dif si tweeter?

daca pun doar diful mai am nevoie de filtre?

Link to comment
Share on other sites

Guest oliver kahn

am gasit la un prieten un traf,am pus aparatul de masura si imi arata 23.5, 23.5 si 47.

 

kitul are 3 pini: +45, -45 si gnd. pot sa folosesc acest traf?

Link to comment
Share on other sites

Deci, tie iti trebuie un traf care sa fie bobinat cu infasurare mediana, pentru obtinerea tensiunilor de =/- 45v fata de masa (GND) adica cu alte cuvinte trebuie o infasurare simetrica cu punct median. Daca traful pe care il ai tu are 5 fire adica - doua pentru infasurarea de 47v si 3 fire pentru infasurarile de 23.5v atunci e ok, poti sa folosesti acea tensiune de 23.5v - btw nu uita de puterea trafului de alimentare, care trebe sa fie cam cu vreo 20% mai mare decat cea ceruta de montaj - pentru siguranta pune 30%. Se poate folosii si o singura tensiune pentru obtinerea unei alimentari simetrice, dar este ceva mai dificil.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Link to comment
Share on other sites

Guest oliver kahn

 

LE: sper ca iti dai seama ca pentru o boxa cu doua cai o sa iti trebuiasca si filtre pentru difuzor si tweeter.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

 

poti sa imi spui de ce filtre este vorba?

Link to comment
Share on other sites

Engleza cunosti? Motorul de cautare Google il stii?? Daca la una dintre aceste intrebari raspunsul este da atunci sunt sigur ca te poti descurca si fara ajutorul meu. Asta este primul link din google: http://www.electroniq.net/electronic-tutorials/pasive-audio-filters-crossover.html

 

Vezi ca e usor?!

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

PS: Mura in gura nu prea merge treaba, sper ca esti constient de acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am vazut acest topic si m-am hotarat sa imi construiesc o boxa. Mi-am luat de pe net kit-urile, difuzorul(12', 100W) si m-am apucat de treaba. Am terminat incinta si zilele astea ma apuc de partea electrica/electronica. In timp ce ma uitam la kit-urile cumparate mi-am dat seama ca nu am la ele un potentiometru pentru master volum si tone-stack, asa ca m-am hotarat sa le pun eu. Am atasat mai jos schema, si intrebarea mea este unde sa pun potul de volum si tone-stack-ul?

post-13370-0-94031200-1312405390_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am vazut acest topic si m-am hotarat sa imi construiesc o boxa. Mi-am luat de pe net kit-urile, difuzorul(12', 100W) si m-am apucat de treaba. Am terminat incinta si zilele astea ma apuc de partea electrica/electronica. In timp ce ma uitam la kit-urile cumparate mi-am dat seama ca nu am la ele un potentiometru pentru master volum si tone-stack, asa ca m-am hotarat sa le pun eu. Am atasat mai jos schema, si intrebarea mea este unde sa pun potul de volum si tone-stack-ul?

 

 

Trebuie sa fie pe iesirea preamplifului pe care nu-l ai .

 

Preamp + potmetru gain....> tonestack ...> adaptor impedanta ( repetor pe emitor cu tranzistor sau repetor de tensiune cu IC ...potmetru de volum .

 

La ce ai tu in schema poti pune un potmetru pe intrare si sa ataci etajul de pe iesirea unui multiefect sau procesor ce are EQ si de toate ..

 

poti sa imi spui de ce filtre este vorba?

Filtre RLC de audiofrecventa TJ,TB si TS( Lowpass , Bandpass ,Highpass ) ..LP,BP,HP speaker crossover filter)

 

http://fuckinggoogleit.com/

 

cauti ...DIY speaker project ,homemade two way speaker ,

 

http://www.diyaudioandvideo.com/Tutorial/Crossover/

http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/XOver/

 

sau mai cauti aici :

http://www.google.ro/#hl=ro&sa=X&ei=FM05TuWeOYKk-gaewZHMAg&ved=0CBYQvwUoAQ&q=homemade+two+way+speaker&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=ecf66b72b8122b9e&biw=1011&bih=567

Link to comment
Share on other sites

Chitara daca o conectez o 'trec' printr-un procesor si o pedala de distors. Daca o folosesc ca si monitor atunci direct din mixer.

Nu ai nevoie numai de un potmetru de volum pe intrarea etajului final .

Eu am pus un potmetru de 100KOhm ( asta am avut ) merge si de 20KOhm doar ca sa pot rela la nevoie daca nu am potmetru pe vre-o scula ce nu are potmetru de volum ...de ex. un mp3 player la care trebuie sa dau anumit volum ca sa sune bine ( cateodata la repetitii nu am alt amplif pe care sa arat la colegi cum suna o pieasa si este nevoie sa folosesc statia "boxa activa" folosita la chitara .Cu procesor sau multiefect nu as avea nevoie .

Link to comment
Share on other sites

[...]

Am atasat mai jos schema, si intrebarea mea este unde sa pun potul de volum si tone-stack-ul?

Pana la urma pot sa folosesc asta? http://www.runoffgro...tonemender.html

Daca da, o pun chiar inaintea amplificatorului?

Da, poti folosi Tonemender, este un tone-stack uzual cu buffere.

 

Vad ca ai alimentare simetrica la kit, eu le-as stabiliza si as alimenta tot simetric Tonemenderul, aproape de tensiunile maxime pe care le suporta integratul (±18V in datasheet pentru TL072).

 

Potentiometrul de LEVEL din Tonemender reduce amplificarea celui de-al doilea operational pana la unitate (in combinatie cu atenuarea tone-stack-ului va da un nivel atenuat la iesire), dar nu reduce volumul la zero.

Asa ca probabil va mai trebui un potentiometru (MASTER, sa zicem) la intrarea sau iesirea Tonemenderului ca sa poti reduce volumul pana la zero (eventual reglezi LEVEL din Tonemender ca sa ai plaja de volum folosibila maxima si pui un rezistor fix).

Eu as pune MASTER la iesirea Tonemenderului ca sa nu ma complic (in locul rezistentei de 100K, kitul ar trebui sa recomande o valoare pentru el sau sa dea impedanta de intrare a amplificatorului de putere).

Link to comment
Share on other sites

Da, poti folosi Tonemender, este un tone-stack uzual cu buffere.

 

Vad ca ai alimentare simetrica la kit, eu le-as stabiliza si as alimenta tot simetric Tonemenderul, aproape de tensiunile maxime pe care le suporta integratul (±18V in datasheet pentru TL072).

 

Potentiometrul de LEVEL din Tonemender reduce amplificarea celui de-al doilea operational pana la unitate (in combinatie cu atenuarea tone-stack-ului va da un nivel atenuat la iesire), dar nu reduce volumul la zero.

Asa ca probabil va mai trebui un potentiometru (MASTER, sa zicem) la intrarea sau iesirea Tonemenderului ca sa poti reduce volumul pana la zero (eventual reglezi LEVEL din Tonemender ca sa ai plaja de volum folosibila maxima si pui un rezistor fix).

Eu as pune MASTER la iesirea Tonemenderului ca sa nu ma complic (in locul rezistentei de 100K, kitul ar trebui sa recomande o valoare pentru el sau sa dea impedanta de intrare a amplificatorului de putere).

 

Nu stiu de ce, dar am impresia ca doar ma complic cu un altfel de tone-stack. Cred ca voi folosi asa ceva pana la urma, si voi mai adauga un pot pentru volum. http://amps.zugster.net/images/articles/tonestacks/fmv-layout.gif

Multumesc de raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce, dar am impresia ca doar ma complic cu un altfel de tone-stack.

Stiu eu de ce: e mai mult de munca :lol:.

 

Sa stii ca toate componentele din schema au rolul lor. Tone-stack-ul tau are schema asta:

fmv-schem.gif

 

Vezi vreo asemanare cu Tonemender?

 

Citez din pagina de unde ai luat montajul:

This is the classic 3 knob tone stack used (in assorted variations) in so many classic amps. Tried and true, it has fairly high gain loss and big mid scoop.

Si alt citat, din "Solid-state Guitar Amplifiers" (Teemu Kyttala, 2008):

The greatest drawback of the FMV circuit is the incapability for any practical mid-range boosting. When bass and treble controls of Fender and Vox circuits are at “zero” and middle is at “ten” the frequency response is nearly flat. The Marshall circuit can slightly “boost” mid-range frequencies if all tone controls are set to “zero”, but the insertion losses are high and the bandwidth of the enhanced frequencies is very large. Frankly put, a typical “FMV” tonestack tone control circuit is pretty bad for its job – however, most guitarists have already gotten heavily accustomed to its simplicity, tone and interaction of controls. For them anything else it can be quite impractical or strange sounding.

 

Adicatelea, vei avea un tone-stack care atenueaza mult semnalul de intrare si un amplificator Hi-Fi de putere care are o amplificare mica (20-30). O sa stai cu urechea in difuzor ca sa auzi ceva.

 

Daca vrei neaparat corectie de ton, mai bine folosesti o pedala de EQ si lasi schema asa cum e in kit. E mai simplu si mult mai eficient. Si chiar si asa iti va mai trebui un booster ca sa se auda tare.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.