www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salut, Vineri voi veni in tara, si trebuie sa car cu mine 2 chitari, amandoua echipate de floyd, si amandoua in carcase rigide. Deoarece nu stiu daca ma lasa nici cu una in cabina, va trebuie sa le declar ca bagaj, si ma intrebam: este vreo posibilitate sa m-i se strice chitara din cauza presiunii? (warping etc...). Nu prea as vrea sa dau drumul la corzi pentru ca dupa aia trebuie sa stau o suta de ani sa le pun din nou la punct.

 

 

Alex.

Posted

nu cred ca au ce sa patzeasca...gandeste-te la un lucru...tu in avion nu patzesti nimic...apoi o chitara care e mult mai rigida plus ca e si un carcasa rigida.cred ca ar trebui sa stai linistit...numai sa nu-ti umble cineva prin ele.cine stie cine-si mai baga nasu din echipaj.pune-le un lacat dupa ce tzi le verifica.sanatate...ce chitari aduci apropo?

Posted
  dani said:

nu cred ca au ce sa patzeasca...gandeste-te la un lucru...tu in avion nu patzesti nimic...apoi o chitara care e mult mai rigida plus ca e si un carcasa rigida.cred ca ar trebui sa stai linistit...numai sa nu-ti umble cineva prin ele.cine stie cine-si mai baga nasu din echipaj.pune-le un lacat dupa ce tzi le verifica.sanatate...ce chitari aduci apropo?

 

 

Nu e vorba de bagat nasul pentru ca carcasele au incuietoare, ci de faptul ca nu cred ca cabina unde sunt puse bagajele este presurizata, si am auzit ca din cauza presiunii aplicate de corzi, se poate strica griful.

 

  Quote
ce chitari aduci apropo?

Aduc un Ibanez Jem 7VWH si un Ibanez RG320FM.

Posted
  dani said:

prin ce fenomen se explica acea indoire a grifului?...ca pe mine n ma duce capu

 

 

Sincer sa fiu, nici pe mine... dar asa am vazut recomandat pe niste site-uri. Oricum, am vazut si foarte multe testimoniante care ziceau ca ei au lasat chitara asa cum e si nu a patit nimic. Deci nu mai stiu ce sa cred... :)

Posted

compartimentul cu bagaje nu este presurizat,nici incalzit,probabil ca temperatura scade sub -30 acolo

ceea ce nu stiu e ce se intampla in aceste cazuri cu animalele de companie(altele decat ursii polari si pinguinii)

o variatie atat de mare a temperaturii poate cauza o dilatare-contractare a lemnului la o alta viteza decat cea a lacului,care de obicei crapa.N-am prea auzit de chitari cu warped neck dupa zbor,desi Chris Toffield dadea drumul intotdeauna la corzi si invelea chitara intr-un prosop inainte sa o bage in case.E drept ca el zbura 20 de ore.

Posted

Nici eu nu stiu ce sa zic decat ca ar trebui sa faci scandal la respectiva companie in cazul in care nu vor sa te lase cu ele la bagaj de mana.Una nu ar trebui sa fie problema, dar doua... Si cand ceri asa ceva vezi ca statutul de "frequent flyer" ajuta foarte mult, asa ca poate ai pe cineva.

 

Hope this helps a little bit.

Posted
  midnight rider said:

compartimentul cu bagaje nu este presurizat

 

tot aveonu e presurizat :)

si incalzit ... altfel podeaua ar fi buna pentru skating ... la 10.000 m la cat zboara un liner sunt -60*C. la temperatura aia se face muci orice chitara ca sa nu mai zic de pet-uri

Posted

in ultimul timp, cred ca s-au luat masuri in ceea ce priveste temperatura in compartimentul de bagaje de la avioane. oricum, nu poate decat sa scada temperatura si atunci tija din gatul chitarei se contracta si tensiunea din gat scade si acordajul se lasa si nu asta reprezinta un pericol. problema este ca revenirea la temperatura normala sa nu se faca brusc, ci treptat, in asa fel incat si dilatarea tijei, care urmeaza sa se faca dupa aia, sa nu cauzeze neajunsuri. este bine ca in toc sa fie cateva pliculete de silicagel care sa absoarba excesul de umezeala. o solutie mai este si transportul lor in gig bag, in compartimentul de persoane, alaturi de posesor si doar tocurile goale, bagate la bagaje.

Posted

Si eu am venit de cateva ori cu chitara la bagaje.

Afirmatia aia cu presurizarea(cum ca n-ar fi) in cala e falsa rau si amuzanta.

Singurul artificiu a fost sa invelesc cutia in film de polietilena-serviciu available pe majoritatea aeroporturilor.

Ajuta sa nu se zgaraie cutia ca pe aia ii doare la cojones si le arunca de n-au aer.

In plus am observat ca nu te pun sa mai deschizi cutia cand ajungi in tara daca e wrap-uita,nu ca as

fi ascuns alte prafuri,mai mult de sila.

Pace!

Posted
:)) Asa cum spunea si malex, tot avionul e presurizat (de aia fuselajul e rotund, pentru ca presiunea sa fie repartizata in mod egal) si e si incalzit. Iata de ce animalele de companie ajung vii la destinatie, iar sticlele cu lichid din bagaj nu se sparg :). Cand am venit cu chitara din State, tocul arata foarte bine, probabil ca l-au manipulat cu grija, desi am trecut prin 3 aeroporturi. Si nu scria pe el Fragil! Nici nu era, fie vorba intre noi, Ibanez au niste tocuri super bune. In ceea ce priveste incuiatul tocului, aici e o problema. In State, in aeroport, scrie foarte clar sa folosesti numai incuietori agreate de ei, pe care ei sa la poata deschide chiar daca tu nu esti de fata. In caz contrar, scrie ca iti asumi riscul sa-ti distruga incuietoarea. Eu am avut tocul incuiat cu un lacat agreat de ei si pot sa-ti spun ca chiar mi-au dechis tocul in absenta mea; cand am luat chitara de la bagaje pe Otopeni avea lipit pe case un sticker pe care scria ca bagajul a fost deschis si verificat de ei. In alta ordine de idei, unui amic care avea bagajul incuiat cu un lacat obisnuit, neagreat de ei, i-au taiat lacatul, i-au umblat in bagaj, dar nu lipsea nimic. In concluzie, daca ai hardcase Ibanez si il incui cu un lacat agreat de ei si il lasi in cala, nu se intampla nimic.
Guest MrJackson
Posted
  Quote
(de aia fuselajul e rotund, pentru ca presiunea sa fie repartizata in mod egal)

 

De fapt din considerente aerodinamice... dar ma rog, tu poti sa crezi ce vrei.

 

PS: scuze de off-topic.

Posted
  MrJackson said:

De fapt din considerente aerodinamice... dar ma rog, tu poti sa crezi ce vrei.

 

PS: scuze de off-topic.

 

De fapt e corect ... e din cauza presurizarii ... daca ar fi din considerente aerodinamice, avionul ar fi plat (aripa portanta)

 

PS: scuze de off-topic 2 .

Posted
  man1ak said:

Eu am adus din UK un ibanez in cutie de carton. N-a avut nici pe dracu'. Nici lemnu' nu s-a dilatat mai repede nici lacul mai incet :) .

 

In alta ordine de idei, JEM si RG320 :) ? E cam mare diferenta. Pentru tine sau pentru altii?

 

Sa traiesti.

 

 

Multumesc foarte mult pentru raspunsurile voastre! Mi-ati pus inima in pace :(

 

 

  Quote
alta ordine de idei, JEM si RG320 :) ? E cam mare diferenta. Pentru tine sau pentru altii?

 

JEM-ul e pentru mine, si RG-ul il vand unui prieten.

Guest Tomcat
Posted

Vedezi ca si in cabina presiunea este cea de pe la 2700m;nu mai stiu exact.Nu stiu daca are ceva efecte asupra lemnului presiunea scazuta dar trebuie sa iei si asta in considerare.

Guest cedracu
Posted

Nu cred sa pateasca ceva chitarile, nu mai suntem pe vremea lui Aurel Vlaicu.

In sensul asta, imi par mai periculosi 'manipulantii' bagajelor decat conditiile atmosferice din cala avionului.

 

aa .. postul asta mi-a adus aminte de o "perla GSM" :

 

" doamnaaaaa!!!! daca vorbesc la telefon din cada ma curentez? " :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.