guitar88 Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 Salut, Vineri voi veni in tara, si trebuie sa car cu mine 2 chitari, amandoua echipate de floyd, si amandoua in carcase rigide. Deoarece nu stiu daca ma lasa nici cu una in cabina, va trebuie sa le declar ca bagaj, si ma intrebam: este vreo posibilitate sa m-i se strice chitara din cauza presiunii? (warping etc...). Nu prea as vrea sa dau drumul la corzi pentru ca dupa aia trebuie sa stau o suta de ani sa le pun din nou la punct. Alex.
dani Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 nu cred ca au ce sa patzeasca...gandeste-te la un lucru...tu in avion nu patzesti nimic...apoi o chitara care e mult mai rigida plus ca e si un carcasa rigida.cred ca ar trebui sa stai linistit...numai sa nu-ti umble cineva prin ele.cine stie cine-si mai baga nasu din echipaj.pune-le un lacat dupa ce tzi le verifica.sanatate...ce chitari aduci apropo?
guitar88 Posted June 12, 2006 Author Posted June 12, 2006 dani said: nu cred ca au ce sa patzeasca...gandeste-te la un lucru...tu in avion nu patzesti nimic...apoi o chitara care e mult mai rigida plus ca e si un carcasa rigida.cred ca ar trebui sa stai linistit...numai sa nu-ti umble cineva prin ele.cine stie cine-si mai baga nasu din echipaj.pune-le un lacat dupa ce tzi le verifica.sanatate...ce chitari aduci apropo? Nu e vorba de bagat nasul pentru ca carcasele au incuietoare, ci de faptul ca nu cred ca cabina unde sunt puse bagajele este presurizata, si am auzit ca din cauza presiunii aplicate de corzi, se poate strica griful. Quote ce chitari aduci apropo? Aduc un Ibanez Jem 7VWH si un Ibanez RG320FM.
dani Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 prin ce fenomen se explica acea indoire a grifului?...ca pe mine n ma duce capu
guitar88 Posted June 12, 2006 Author Posted June 12, 2006 dani said: prin ce fenomen se explica acea indoire a grifului?...ca pe mine n ma duce capu Sincer sa fiu, nici pe mine... dar asa am vazut recomandat pe niste site-uri. Oricum, am vazut si foarte multe testimoniante care ziceau ca ei au lasat chitara asa cum e si nu a patit nimic. Deci nu mai stiu ce sa cred...
midnight rider Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 compartimentul cu bagaje nu este presurizat,nici incalzit,probabil ca temperatura scade sub -30 acolo ceea ce nu stiu e ce se intampla in aceste cazuri cu animalele de companie(altele decat ursii polari si pinguinii) o variatie atat de mare a temperaturii poate cauza o dilatare-contractare a lemnului la o alta viteza decat cea a lacului,care de obicei crapa.N-am prea auzit de chitari cu warped neck dupa zbor,desi Chris Toffield dadea drumul intotdeauna la corzi si invelea chitara intr-un prosop inainte sa o bage in case.E drept ca el zbura 20 de ore.
Elethan Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Nici eu nu stiu ce sa zic decat ca ar trebui sa faci scandal la respectiva companie in cazul in care nu vor sa te lase cu ele la bagaj de mana.Una nu ar trebui sa fie problema, dar doua... Si cand ceri asa ceva vezi ca statutul de "frequent flyer" ajuta foarte mult, asa ca poate ai pe cineva. Hope this helps a little bit.
malex Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 midnight rider said: compartimentul cu bagaje nu este presurizat tot aveonu e presurizat si incalzit ... altfel podeaua ar fi buna pentru skating ... la 10.000 m la cat zboara un liner sunt -60*C. la temperatura aia se face muci orice chitara ca sa nu mai zic de pet-uri
StratMan Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 in ultimul timp, cred ca s-au luat masuri in ceea ce priveste temperatura in compartimentul de bagaje de la avioane. oricum, nu poate decat sa scada temperatura si atunci tija din gatul chitarei se contracta si tensiunea din gat scade si acordajul se lasa si nu asta reprezinta un pericol. problema este ca revenirea la temperatura normala sa nu se faca brusc, ci treptat, in asa fel incat si dilatarea tijei, care urmeaza sa se faca dupa aia, sa nu cauzeze neajunsuri. este bine ca in toc sa fie cateva pliculete de silicagel care sa absoarba excesul de umezeala. o solutie mai este si transportul lor in gig bag, in compartimentul de persoane, alaturi de posesor si doar tocurile goale, bagate la bagaje.
ronniefrown Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Eu am venit cu chitara pe avion si nu a avut nimic dupa 3 zboruri, dintre care unul de 8 ore. Pune-o in case, inveleste-o intr-un prosop sau mai multe si incuie case-ul. In functie de compania aeriana poti sa o si asiguri, eu am declarat valoarea de 1000 de dolari si am platit 10 dolari pentru asigurare.
roccoguitar Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Si eu am venit de cateva ori cu chitara la bagaje. Afirmatia aia cu presurizarea(cum ca n-ar fi) in cala e falsa rau si amuzanta. Singurul artificiu a fost sa invelesc cutia in film de polietilena-serviciu available pe majoritatea aeroporturilor. Ajuta sa nu se zgaraie cutia ca pe aia ii doare la cojones si le arunca de n-au aer. In plus am observat ca nu te pun sa mai deschizi cutia cand ajungi in tara daca e wrap-uita,nu ca as fi ascuns alte prafuri,mai mult de sila. Pace!
Faust Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 ) Asa cum spunea si malex, tot avionul e presurizat (de aia fuselajul e rotund, pentru ca presiunea sa fie repartizata in mod egal) si e si incalzit. Iata de ce animalele de companie ajung vii la destinatie, iar sticlele cu lichid din bagaj nu se sparg . Cand am venit cu chitara din State, tocul arata foarte bine, probabil ca l-au manipulat cu grija, desi am trecut prin 3 aeroporturi. Si nu scria pe el Fragil! Nici nu era, fie vorba intre noi, Ibanez au niste tocuri super bune. In ceea ce priveste incuiatul tocului, aici e o problema. In State, in aeroport, scrie foarte clar sa folosesti numai incuietori agreate de ei, pe care ei sa la poata deschide chiar daca tu nu esti de fata. In caz contrar, scrie ca iti asumi riscul sa-ti distruga incuietoarea. Eu am avut tocul incuiat cu un lacat agreat de ei si pot sa-ti spun ca chiar mi-au dechis tocul in absenta mea; cand am luat chitara de la bagaje pe Otopeni avea lipit pe case un sticker pe care scria ca bagajul a fost deschis si verificat de ei. In alta ordine de idei, unui amic care avea bagajul incuiat cu un lacat obisnuit, neagreat de ei, i-au taiat lacatul, i-au umblat in bagaj, dar nu lipsea nimic. In concluzie, daca ai hardcase Ibanez si il incui cu un lacat agreat de ei si il lasi in cala, nu se intampla nimic.
Guest MrJackson Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Quote (de aia fuselajul e rotund, pentru ca presiunea sa fie repartizata in mod egal) De fapt din considerente aerodinamice... dar ma rog, tu poti sa crezi ce vrei. PS: scuze de off-topic.
Faust Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 MrJackson said: De fapt din considerente aerodinamice... dar ma rog, tu poti sa crezi ce vrei. PS: scuze de off-topic. Se poate, n-am terminat aeronautica No problem de off topic, de-aia suntem aici sa ne dam cu parerea, nu sa facem stiinta
vektor Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 MrJackson said: De fapt din considerente aerodinamice... dar ma rog, tu poti sa crezi ce vrei. PS: scuze de off-topic. De fapt e corect ... e din cauza presurizarii ... daca ar fi din considerente aerodinamice, avionul ar fi plat (aripa portanta) PS: scuze de off-topic 2 .
man1ak Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Eu am adus din UK un ibanez in cutie de carton. N-a avut nici pe dracu'. Nici lemnu' nu s-a dilatat mai repede nici lacul mai incet . In alta ordine de idei, JEM si RG320 ? E cam mare diferenta. Pentru tine sau pentru altii? Sa traiesti.
guitar88 Posted June 14, 2006 Author Posted June 14, 2006 man1ak said: Eu am adus din UK un ibanez in cutie de carton. N-a avut nici pe dracu'. Nici lemnu' nu s-a dilatat mai repede nici lacul mai incet . In alta ordine de idei, JEM si RG320 ? E cam mare diferenta. Pentru tine sau pentru altii? Sa traiesti. Multumesc foarte mult pentru raspunsurile voastre! Mi-ati pus inima in pace Quote alta ordine de idei, JEM si RG320 ? E cam mare diferenta. Pentru tine sau pentru altii? JEM-ul e pentru mine, si RG-ul il vand unui prieten.
Guest Tomcat Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Vedezi ca si in cabina presiunea este cea de pe la 2700m;nu mai stiu exact.Nu stiu daca are ceva efecte asupra lemnului presiunea scazuta dar trebuie sa iei si asta in considerare.
Guest cedracu Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Nu cred sa pateasca ceva chitarile, nu mai suntem pe vremea lui Aurel Vlaicu. In sensul asta, imi par mai periculosi 'manipulantii' bagajelor decat conditiile atmosferice din cala avionului. aa .. postul asta mi-a adus aminte de o "perla GSM" : " doamnaaaaa!!!! daca vorbesc la telefon din cada ma curentez? "
man1ak Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 guitar88 said: Multumesc foarte mult pentru raspunsurile voastre! Mi-ati pus inima in pace JEM-ul e pentru mine, si RG-ul il vand unui prieten. offtopic: Sa pui si tu un review pe JEM.
Cosu Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 man1ak said: offtopic: Sa pui si tu un review pe JEM. la fel de offtopic : a pus deja
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now