adrianni Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Salut, Mi-am luat o chitara Carvin (electrica), are un look ceva mai clasic. Mi-as dori sa pun pe ea niste doze Gibson. Care ar fi cele mai recomandate pentru un sunet superb de blues? Sau mai degraba un sunet specific Gibson? Admit ca sunetul mai vine si din alte componente ale chitarei (inclusiv lemnul utilizat), dar as vrea sa incerc. Actualmente chitara are Dimarzio PAF DP223 36th Anniversary Humbucker la bridge si Dimarzio PAF DP103 36th Anniversary Humbucker la neck. Pe site-ul DiMarzio spune ca sunt vintage. Chitara are push pull la potentiometrul de ton pentru splitarea dozelor. S-ar mai putea face chestia asta cu splitatul la dozele Gibson? Am pus o poza cu chitara, e facuta de cel de la care am luat-o de pe ebay. As dori sa-i comand si dozele cat mai repede. Multumiri, Adrian
ggg Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 (edited) Misto scula.Sa o canti cu mare placere. De la Gibson poti sa folosesti P-90/P-100 sau BurstBucker Pro .De la Lindy Fralin setul P-90.Dar nu sunt foarte sigur ca se va auzi precum un Gibson. Edited March 14, 2011 by ggg
adrianni Posted March 14, 2011 Author Posted March 14, 2011 (edited) Multumesc. Si eu am acelasi feeling... Dar de incercat tot incerc. La Gibson dozele se pot splita sa le faci single coil sau nu se poate? Edited March 14, 2011 by adrianni
barbarossa Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 cele mai misto gibson mi se par burstbucker 1 si 2.
karpi Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 Multumesc. Si eu am acelasi feeling... Dar de incercat tot incerc. La Gibson dozele se pot splita sa le faci single coil sau nu se poate? Se pot splita toate , daca nu au patru fire "out " atuncea trebuie sa se lege un fir de contactul intre cele doua bobine care este izolat si se afla al unul din extremitatile bobinelor .Se desface usor izolatia se lipeste un fir flexibil izolat care va fi contactul catre masa doezi splitate ,respectiv acesta se conduce la un comutator care il lega la masa cand splitezi. Daca vrei sa alegi bonina activa trebuie sa scoti cele 4 capete ale celor doua bobine care acum se pot lega cum vrei tu .serie ,paralel. faza sau antifaza , single bobina "A" sau single bobina "B" asa vei avea vre-o 6 feluri de sound .daca se pune un potmetru in locul comutatorului poti sa mixezi semnalul celor doua bobine in ce raport vrei tu daca legi antifaze ( out of phase) si pui potmetru se poate regla timbrul intr0un domeniu lerg ..etc etc
Guest Baumwolle Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 cele mai misto gibson mi se par burstbucker 1 si 2. Subscriu, însã, din câte știu eu, toate au 2 conductori.
RAY5 Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 (edited) ] Multumesc. Si eu am acelasi feeling... Dar de incercat tot incerc. La Gibson dozele se pot splita sa le faci single coil sau nu se poate? DA Foarte usor ,pentru cine stie uite aici in photo 2 stiluri de split 1 = Les Paul splitate dar din dublu in simplu amindoua odata deci ori esti in dublu cu amindoua microfoanele , ori esti in simplu cu amindoua microfoanele 2 asta e ceva mai greu de realizat ca necesita modificare mai serioasa dar la chitara ta sar putea adapta pentru ca tu nu ai 4 potentometre si doar doua , asa ca iti adauga un potentiometru si tu ai un split iti mai pune unul sau sar putea cu unul singur cala ibanez jackson si celelalte prostii eu am preferat asa cu doua splituri DE CE? pentru ca pot foarte usor si dintro singura miscare fara sa fie posibilitatea de a ma incurca sa trec din dublu in simplu cu fiecare mikrofon deci pot sa am unu dublu si unu simplu sau doua simple Cit despre mikrofoane ce pot sa zic : P90 Alnico2 Dar sa stii ca conteaza mult felul in care cinti la chitara pentru ca cum o atingi asa suna Edited March 15, 2011 by RAY5
karpi Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 Subscriu, însã, din câte știu eu, toate au 2 conductori. Tu citesti ce se scrie? Ti-am scris explicat sus cum se split-eaza orice doza "dubla" ...plus mai gasesti in tot forumul zeci de topicuri pe aceasta tema cu desene scheme si linkuri.
George Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 Nu stiu cita experienta au colegii de mai sus, dar eu am avut aproape toate dozele Gibson si toate sint faine pentru aplicatia lor. Sugestiile de BB pro, sau perechea BB1&2, sau 57 classic sint foarte bune, pentru ca toate suna misto, cu mici deosebiri intre ele. DAR nu sint un salt in calitate fata de Dimarzio Anniversary. Dozele tale sint deja excelente, nu o sa obtii o diferenta in plus de calitate, iar diferentele vor fi mai mici decit o ajustare de inaltime. Probabil ca n-o sa ma crezi si o sa iti iei un set, curiozitatea e un sentiment puternic. Doar ca e pe bani 6
Gyzmo Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 (edited) Nu am auzit chiar toate dozele Gibson, insa Burstbucker mi-au placut cel mai mult di nce am apucat sa aud marca Gibson Parerea mea este ca dozele PAF 36 aniversary sunt niste doze excelente. Nu are rost sa le schimbi doar ca sa ai doze marca Gibson. Eu daca as vrea PAF....as lua din nou DiMarzio 36 anniversary. Asa cum ti-a sugerat si George, tine banu in mana pt alte upgrade-uri, caci deja ai doze extraordinare (si asta e deja superlativ). Ce te nemultumeste la ele? Cantareste bine! Edited March 15, 2011 by Gyzmo 2
George Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 Daca totusi vrei sa incerci pot sa-ti dau la schimb un set de Gibson P-94 pe setul tau. Mai Gibson decit ele nu exista
guitarhero1957 Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 Sunt total de acord cu George: saltul calitativ fata de PAF 36 ar fi foarte mic daca pui doze Gibson iar diferenta ar fi doar de nuanta. Am testat PAF 36 pe un Tokai Les Paul si pe un Ibanez Prestige si suna foarte bine (in pozitia de neck).
adrianni Posted March 15, 2011 Author Posted March 15, 2011 Multumesc mult pentru postari. Va spun sincer, eu nu am auzit dozele Gibson in realitate (chitara cantata de mine sau altcineva) decat la cluburi sau pe cd-uri. Daca mergi la Guitar Shop e greu sa-ti faci o idee, probabil cel mai bine ar fi sa o ai acasa cateva zile dar la noi e deocamdata imposibil. In cluburi am auzit Gibson-uri care sunau bine dar si mai multe care nu sunau bine. Adica nici macar nu se apropiau de sunetul original al piesei (daca era vorba de vreun cover). Cel putin pentru mine nu erau ok. DAR... Am auzit niste Gibson-uri de te ungeau pe suflet. Visez la sunetul ala. Da' parca puteam sa ma duc sa intreb ce doze are? Dozele pe care le am deja pe chitara - abia astept sa le aud! Chitara nu a ajuns inca, (luata de pe ebay) mai dureaza o saptamana. De aceea nu am pus o poza reala, va fi placerea mea sa o pozez cand ajunge, sa postez niste poze si eventual sa va tin la curent cu modificarea. Cine stie, poate dozele originale suna ok, dar stiti si voi cum e cand piticul din ureche nu vrea sa taca. Multumesc pentru oferta cu schimbul de doze, am notat-o si te voi contacta. Adrian
ramurel Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 (edited) Îmi dau şi eu cu părerea, daca se poate: Eu mi-am schimbat Wilkinsonul de pe bridge cu un BB, iar la neck am lăsat-o originala, iar când pun switchul pe ambele doze, foarte foarte rar şi aia doar "în trecere" spre doza neck ( m-am obişnuit să pun chitara pe neck când fac acordajul nu ştiu de ce, mă rog, nu contează asta ) e un pic, ca să spun aşa, "zăpăcită" reglarea volumelor, comparativ cu situaţia anterioară când eram pe dozele originale . De aceea mă gândesc dacă n-ar trebui întâi verificată partea electrica a chitării înainte de a lua o decizie de a-i schimba dozele sau schimbarea dozelor sa se facă complet, cu perechi de doze compatibile ( BB1 + BB2, de exemplu ). Chiar şi în acest ultim caz, n-ar fi bine sa se verifice compatibilitatea cu chitara ? Edited March 15, 2011 by ramurel
adrianni Posted March 19, 2011 Author Posted March 19, 2011 Mi-am luat un Gibson DC Pro. Am citit despre modelele astea DC si imi place ideea foarte mult, nici nu stiam ca exista Gibson si varianta double cut. In fine, asta are doze BB-Pro si 22 de taste. M-ar tenta foarte mult si varianta standard pentru cele 24 de taste, inteleg ca vine echipata cu 490/498. Totusi am citit ceva review-uri despre ele, majoritatea spun ca sunetul, in special cel pe doza de neck, este puternic influentat de faptul ca doza a trebuit mutata mai spre bridge. Plus ca e neck heavy. Niste armonici specifice de pe la tastele superioare s-au pierdut sau s-au mutat din cauza asta. Foloseste cineva o chitara Gibson cu 24 de taste? As dori o opinie first hand ca sa spun asa. Adrian
adrianni Posted March 31, 2011 Author Posted March 31, 2011 A sosit Carvin-ul, m-am jucat cu ea putin. Mai trebuie sa vina si Gibson-ul sa fac o comparatie head to head. Suna foarte bine, am comparat-o cu Fender (Jeff Beck si EJ), are un sunet usor mai inchis, mai brown ca sa spun asa, fara a fi lipsit insa de sunetele inalte. De fapt, suna foarte echilibrat pe tot griful, un solo de blues se simte excelent peste tot. Asta in configuratie single coil. In humbucker se duce la padure, am pus-o printr-un triaxis, e un dream come true. Prin pedala de wah are un sunet numai al ei, nu am intalnit acele modulatii la EVH sau Jackson spre exemplu, si nici invers. Poze: Nu m-am asteptat la o asemenea calitate de la un Carvin, pe bune, aceasta marca e subestimata big time.
adrianni Posted April 1, 2011 Author Posted April 1, 2011 A venit si DC Pro-ul. Bineinteles ca le-am comparat imediat sa vedem despre ce e vorba. Am recunoscut imediat sunetul de Gibson, este intr-adevar un sunet placut si echilibrat, foarte bine definit, se aud toate notele dintr-un acord chiar daca maresc gain-ul semnificativ, in zone in care alte chitare isi pierd definitia. A venit echipat cu 9-42, am luat niste Ernie Ball 11-52 sa le incerc. Revenind la Carvin. Cu riscul de a supara fanii inraiti Gibson, Carvin-ul nu e deloc spulberat de Gibson prin calitatea sunetului. Am folosit pentru comparatie: Chitara respectiva-----Boss CS2 Compressor-----TS808 Keeley Mod-----Marshall JVM 215C Urmatoarea repriza de comparatie prin rack: Chitara respectiva-----Triaxis-----Palmer PGI04-----TC Gforce-----monitoare studio. In concluzie, doua instrumente absolut incantatoare, fiecare cu personalitatea ei. Consider ca stau in planuri comparabile din punctul de vedere al sunetului. Gibson are un sunet cald, definit, un atac perfect si un distors impecabil spre vintage. Carvin pe de alta parte are un sunet mai sticlos, mai stralucitor, iar pe high gain este absolut dementiala. Voi pune sample-uri curand. Vreau sa le inregistrez la o calitate foarte buna pentru a va face o idee cat mai corecta. Poze cu DC Pro-ul:
Brother Cane Posted September 23, 2011 Posted September 23, 2011 wow ... ce chitare !!! ... lipsesc din comparatie unPRS si un Hamer Artist (pe care l-am ratat la mustata in august - revin cu poze de acasa) ref. la doze (cam tarziu acum ...) Burstbuckers Pro suna dumnezeieste, la km in fata unui set ca SD JB &J azz, niste doze excelente de altfel
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now