www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Amplificarea Ampului Cu Microfon


florerusu
 Share

Recommended Posts

Nu existã idealã, existã doar ce-ți place ție (și celorlalte persoane implicate creativ în producție).

ce tehnica folositi pt ca sunetul care iese pe boxele main sa fie acelasi ca sunetul produs de amplificator

Totul sã fie cât mai liniar (mic, pre, amp, monitoare).

 

Ca de obicei, s-a mai discutat. Mult.

http://forums.rgc.ro/index.php?/topic/37669-captarea-ampului-cu-microfon/

http://forums.rgc.ro/index.php?/topic/2598-microfon-in-fata-boxei-ce-face/

http://forums.rgc.ro/index.php?/topic/18205-despre-microfoane-de-captare/

http://forums.rgc.ro/index.php?/topic/22544-microfon-chitara/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Is curios care ar fi solutia cea mai ideala pt a amplifica un Vox Ac15. ce microfon recomandati (pe langa shure 57), si mai important, ce tehnica folositi pt ca sunetul care iese pe boxele main sa fie acelasi ca sunetul produs de amplificator.

 

Uite aici un video unde iti arata multe optiuni pentru a ” micui ” un amp.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu-s prea "tare" la chestia asta, sunt şi eu în faza de căutări dar zic şi io oarece ... Presupun că ai condiţii de înregistrare, adică nu înregistrezi la bloc, pentru că lu' Shure ( sau altui microfon dinamic ) tre' să-i dai "material/blană/talpă" ca să intre-n randament.

 

În plus, poţi să adaugi şi un condenser combinat cu dinamicul care stă lângă difuzor. Iar pe acest condenser eu personal l-am folosit la distanţe de cca. 2 metri, cu un dispozitiv "unidirecţional" montat ( nu ştiu exact denumirea lui, însă e un adaptor care, montat pe capsula microfonului micşorează unghiul conului de captare, ca să preia exclusiv semnalul din zona difuzorului ).

Asta, în cazul meu, înseamnă 2 preamplificatoare, dar cred că sunt mixere, unde ar încăpea ambele...

 

Uneori am mai făcut înregistrări doar cu condenserul... Ideea e că ( , ) cu condenserul am putut capta semnal şi la volume un pic mai coborâte ale amplificatorului, fiind mai sensibil...

Edited by ramurel
Link to comment
Share on other sites

lu' Shure ( sau altui microfon dinamic ) tre' sã-i dai "material/blanã/talpã" ca sã intre-n randament

Ba deloc. Volumul amplificatorului (SPL) îl setezi în primul rând ca sã te poți monitoriza (presupunând cã nu te monitorizezi "de pe bandã"). Apoi trebuie sã te încadrezi între douã limite: cea inferioarã (pragul zgomotului) și cea superioarã (SPL-ul maxim suportat de microfon).

Un microfon din seria SM de exemplu (împreunã cu un preamp decent) e perfect capabil sã capteze o voce în șoaptã, atâta timp cât nu e înecatã în zgomotul ambiental.

Tu la cât ai setat preamplificatorul, unde ți-e pragul de zgomot și la cât înregistrezi (câți dB FS indicã PPM-ul track-ului)?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cel mai mulțumit am fost de înregistrare la testele cu volumul la amplificator pe la 75-80 % din volum, preampul idem, detalii despre pragul de zgomot ºi dB o sã îți dau cu prima ocazie, în câteva zile, însã microfonul meu dinamic este un Samson Q6 ( seria SM e de la Shure, nu ? ) ºi la un volum redus al difuzorului nu prea sunt mulțumit de calitatea înregistrãrii.

Însã combinația cu condenserul ( un AKG C1000S ) mi-a dat cele mai plãcute rezultate, chiar ºi numai condenserul sunã excelent. ªi la el tot volume ridicate folosesc ºi îl țin la distanțã de cca. 2 metri. Efectul de ambient/room, dat de condenser, sunã super, atât solo cât ºi în combinație.

Link to comment
Share on other sites

îl ţin la distanţă de cca. 2 metri

Păi vezi, vorbim despre două tehnici diferite :) La 2 m nu mai putem vorbi despre close miking. Deci influența zgomotului e mult mai importantă (și o cameră obișnuită urbană e incomparabil mai zgomotoasă decât o cameră de izolare de studio).

Ideea close miking-ului e să înregistrezi sursa (amplificatorul, sau mai precis difuzorul) cât mai izolat și cât mai "dry". Poți adăuga ulterior reverb și poți poziționa cu precizie diferitele surse în câmpul stereo. Astfel ai mai mult control.

Și poți folosi simultan câte microfoane vrei pentru o sursă, depinde ce vrei să obții. Când e un singur chitarist cam trebuie musai să tragi stereo (cu 2 microfoane diferite) sau să faci double tracking nowadays.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Pãi vezi, vorbim despre douã tehnici diferite :) La 2 m nu mai putem vorbi despre close miking.

 

Eu nu mã refeream la close miking.

 

twomicamp.jpg

 

Sã înțeleg cã close miking e singura opțiune corectã pentru amplificarea semnalului din amp ? ªi, probabil, retrimite sunetul în alt amplificator de putere, dar asta se practicã atunci când cânți pe stadioane sau sãli foarte mari. Corect ?

 

Pentru captarea ºi înregistrarea lui e clar cã nu-i singura variantã...

Link to comment
Share on other sites

Să înţeleg că close miking e singura opţiune corectă pentru amplificarea semnalului din amp ?

Nu neapărat "corectă" dar oferă anumite avantaje; nu degeaba e atât de des aplicată.

Sunetul captat îl poți trimite spre monitoare, dacă volumul amplificatorului în sine nu e suficient. Sau îl trimiți spre "față", să-l poată auzi publicul. Sau îl înregistrezi. Sau toate trei ori o combinație.

Mereu depinde de aplicație: în aceeași sală (cca. 150 pers.) pentru un blues în duet (chitarist + vocalistă) a fost suficient un combo de 30—50W neamplificat și aproximativ clean. Când sunt concerte de metal mereu trebuie să captăm amplificatoarele, și de obicei sunt două halfstack-uri de 100W. Nu neapărat pentru că n-ar fi suficient de gălăgioase, dar chitaristul din stânga n-ar auzi ce face cel din dreapta, iar primul rând de spectatori ar absorbi toate înaltele de la chitară, nu s-ar putea menține o calitate uniformă a sunetului, pentru că nu pentru asta-s făcute boxele de chitară.

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

salut. din experienta mea legata de inregistrarile in studio, pot sa spun ca exista foarte multe VARIABILE ce trebuie luate in calcul !

 

1) este foarte important daca inregistrezi intr-o camera mai mare, impreuna cu restul colegilor de trupa(bas, tobe, clape...etc...). atunci trebuie sa iei in calcul o varianta VERY CLOSE MIKING, ca sa ai cat mai putin "bleed" de la restul instrumentelor. aici sunt multe date de luat in calcul... cat de mare este camera, cat de bine sunt plasati restul colegilor in camera, daca se folosesc cumva panouri de separare, calitatea microfoanelor, STIINTA INGINERULUI DE SUNET(foarte importanta !!!), CAT DE TARE SE CANTA !!!

 

conteaza mult si ce gen de muzica abordezi... jazz-ul se abordeaza intr-un fel, heavy metal-ul altfel... in ceea ce priveste captarea instrumentelor in studio

 

2) Daca tragi separat chitara, atunci este relativ mai simplu sa experimentezi cu diferitele maniere de plasare a microfoanelor...

 

aici intervine un aspect foarte important ! CE FEL DE SUNET DE CHITARA VREI PE INREGISTRARE... ???

 

a) un sunet foarte prezent(very close, very present), care sa scoata in fata mult mai tare sunetul chitarei, ceea ce iese direct din difuzor, fara nici un fel "atmosfera" sau sunet de ambianta al camerei... Unii chitaristi prefera sa traga intr-o camera cat mai "surda", care sa nu aiba nici un fel de reverberatie naturala... alti chitaristi prefera o camera cu un reverb natural...

 

B) un sunet mai "aerisit" , mai deschis, care sa duca in final in mixaj la o prezenta mai putin agresiva a chitarei, in asa fel incat sa i se poata da un efect de "adancime" in mixaj... Aici intervine iarasi stiinta inginerului de sunet in maniera captarii si alegerii microfoanelor...

 

3) alegerea microfoanelor...

 

aici cum se spune - CERUL ESTE LIMITA ! in functie de cat timp ai in studio... poti experimenta impreuna cu inginerul de sunet...

 

am vazut tot felul de combinatii de microfoane. dar iarasi ajungem la problema genului de muzica pe care-l abordezi si la cum vrei sa sune in final chitara in mixaj, in relatie cu restul instrumentelor...

 

din ce am discutat cu un inginer de sunet american specializat in blues, omul mi-a spus ca in 90% din cazuri, cand trage toata trupa intr-o camera(in blues e de preferat varianta asta, pt. o senzatie mai buna de LIVE), el capteaza ampliful de chitara cu doua microfoane dinamice unidirectionale - in general SHURE SM57(unul plasat in fata difuzorului la un anumit unghi... altul plasat in spatele amplificatorului, mai mult sau mai putin in interiorul boxei... se foloseste dispozitivul de antifaza al mixerului, etc......).

 

in alte cazuri, mi-a povestit ca a folosit o combinatie de captare cu microfoane unidirectionale si microfoane condenser plasate in fata si in spatele amplifului(la diferite distante), plus unul sau mai multe microfoane speciale de ambianta plasate in anumite locuri din camera. SI EL MI-A SPUS ACCELASI LUCRU - DEPINDE DE CE FEL DE SUNET VREI SA CAPTEZI SI CUM VREI SA-L INTEGREZI IN MIXAJ !!!

 

 

prin urmare, EXPERIMENTAREA este un lucru foarte important... depinde daca ai timp sa faci asta intr-un studio...

 

4) IN CONCERTE... aici este o cu totul alta discutie !!! trebuie luati in calcul mai multi factori...

 

a) acustica salii - cat ecou are, cat de mare este, ce frecvente favorizeaza, cata intoarcere are, etc, etc, etc...

B) acustica scenei(care de multe ori este TOTAL diferita de cea a salii) in functie de forma si dimensiunile ei !

c) genul abordat - altfel se lucreaza la Jazz si Blues, altfel la Heavy Metal...

d) cat de tare se canta pe scena

e) cum sunt plasati instrumentistii pe scena, in asa fel incat sa se poata separa cumva tobele de ampliful de bas si de chitara...

f) daca exista monitorizare de scena, cat de buna este si cat de tare este data(pot sa apara tot felul de probleme daca nu exista un echilibru...)

g) calitatea si tipul microfoanelor folosite.

 

in general, cu cat e scena mai mica si mai ales daca se canta la volum mare(!!!), cu atat mai importanta este captarea cat mai de aproape a fiecarei surse de sunet...

 

in acest caz, din experienta proprie pot sa va spun ca am avut rezultate de exceptie in captarea amplificatorului de muzicuta si de chitara cu SHURE SM57 sau Sennheiser E609(microfonul ala patrat si turtit)... DAR ESTE VORBA STRICT DE EXPERIENTA MEA ! poate altii sa nu fie de acord...

 

in cazul formatiei mele TRENUL DE NOAPTE(unde se canta la un volum destul de mare - dar nu exagerat, si unde se folosesc amplificatoare pe lampi la chitara si muzicuta, care nu suna bine daca nu sunt usor "cranck-uite" !!!), am cantat in unele locuri cu scene foarte mici(eram fortati sa stam foarte aproape unul de celalalt), in cluburi care aveau insa o suprafata destul de mare destinata publicului si era neaparat necesar sa se capteze toate instrumentele, inclusiv INTREG setul de tobe ! prin urmare, ca sa nu avem probleme cu interferente aiurea in microfoane si aparitia microfoniilor, am ales sa captam tobele cu SHURE SM57(la premier, tum, cazan) + AKG D112 la toba mare, fara sa folosim microfon de atmosfera la cinele(se auzeau oricum prin celelalte microfoane). Amplificatoarele de chitara si muzicuta le-am captat cu SHURE SM57, pe care le-am indreptat in asa fel in fata difuzorului incat sa minimizam posibilitatea de a capta alte sunete venite de la ampliful de bas sau de la tobe...

 

ATENTIE ! EU AM DAT AICI UN EXEMPLU PERSONAL ! NU ESTE O REGULA UNIVERSAL VALABILA !

 

sper sa va ajute cele scrise... Parerea mea este sa incercati sa experimentati cat mai mult posibil si sa va adaptati la conditiile concrete din cluburi, scene mari sau studio...

 

respecte si sa cantati bine. Marcian

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Eu nu mă refeream la close miking.

 

 

Să înţeleg că close miking e singura opţiune corectă pentru amplificarea semnalului din amp ? Şi, probabil, retrimite sunetul în alt amplificator de putere, dar asta se practică atunci când cânţi pe stadioane sau săli foarte mari. Corect ?

Pentru captarea şi înregistrarea lui e clar că nu-i singura variantă...

 

Nu ai camera "surda" ci tragi acasa in anumite conditii intr-o camera .

 

Ai reflexii de peste tot ...Cu cat estei mai aproape de sursa care are semnal mare vei capta reflexii cu amplitudine mai mica si deci "decolorarea" timbrului este mai mica.Efectul de combfilter este mai redus.

 

 

Cand pui microfoane la distanta inregistrezi si reflexiile carein acest caz au amplitudine mare fata de sunetul direct si ca atare suna diferit pe langa reverberatie ai si efectul de combfilter foart epronuntat.( sau poti avea acest efecet foarte pronuntat.)

Se folosesc mai multe microfoane ..in faza /antifaza / in configuratie YX si alte pozitionari in functie de camera ..

Cu o buna pozitionare a mai multor nmicrofoane se pot reduce efectele reflexiilors si rezonantele camerei ...etc

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.