www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salut,

 

A folosit cineva http://www.mcmusic.r...dProductID=1588 ?

Puteti sa imi recomandati niste "patch cables" dintre cele care se gasesc pe siturile noastre?

 

Multumesc

 

salut, da, e perfect ca si :

 

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=2&BrandCategsID=277&BrandProductID=1589

 

patchul meu l-am luat la pachet:

 

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=2&BrandCategsID=277&BrandProductID=2123

Posted

http://forums.rgc.ro/index.php?/topic/39399-cine-foloseste-patch-cables-george-ls/

http://forums.rgc.ro/index.php?/topic/16859-patch-cable-uri-bune/

 

Mai gasesti Fender la Guitar Shop.

Eu am avut un kit Planet Waves cu 3 m de cablu, 10 mufe in L si un cutter, foarte simplu de folosit. Avantajul, ca si la varianta George L's cablu+mufe solderless, e ca poti sa-ti dimensionezi singur cablurile in functie de pozitia pedalelor in pedalier.

Unii iti vor zice ca cel mai simplu si mai ieftin ar fi sa-ti cumperi separat cablu si mufe de la un magazin de electronice si sa ti le confectionezi singur. Si nu-i contrazic.

Posted

Jur ca toate cablurile pe care le am (in afara de unul pe care l-am primit) sunt luate cu 1 leu / metru si 2 lei / mufa si nu am prins niciodata radio,nici nu am pierdut din inalte sau nu mai stiu ce mituri scot aia care fraieresc oameni vanzandu-le 3 metri de cupru chinezesc cu 70 de lei. Foloseam la repetitii un cablu de 15 metri de la chitara la pedale (trupa canta inaiuntru cu geamul deschis si eu eram afara la o tigara, cantand) si sunt sigur ca nu exista nici o diferenta de ton sau calitate intre acel cablu si unul scurt. Hai sa fim seriosi, crede cineva povestile cu pixie-dust pus in anumite cabluri de suna mai special decat altele? Nu dati sarma ghimpata ca un contra-exemplu, vorbim de cabluri ecranate pentru instrument/voce.

  • Like 2
Posted

Jur ca toate cablurile pe care le am (in afara de unul pe care l-am primit) sunt luate cu 1 leu / metru si 2 lei / mufa si nu am prins niciodata radio,nici nu am pierdut din inalte sau nu mai stiu ce mituri scot aia care fraieresc oameni vanzandu-le 3 metri de cupru chinezesc cu 70 de lei. Foloseam la repetitii un cablu de 15 metri de la chitara la pedale (trupa canta inaiuntru cu geamul deschis si eu eram afara la o tigara, cantand) si sunt sigur ca nu exista nici o diferenta de ton sau calitate intre acel cablu si unul scurt. Hai sa fim seriosi, crede cineva povestile cu pixie-dust pus in anumite cabluri de suna mai special decat altele? Nu dati sarma ghimpata ca un contra-exemplu, vorbim de cabluri ecranate pentru instrument/voce.

 

Oooo, pacat ca Mibu si Rares nu mai dau pe-aici, sa fi vazut ce discutii ieseau. :D

Eu am experienta comparatiei dintre un cablu ordinar care vine cu chitara, un cablu Cordial Silent si prezentul Vox A Class. Ghici ce? Suna diferit. In plus cablul ordinar baga un ditamai zgomotul. :)

 

 

  • Like 2
Posted

Oooo, pacat ca Mibu si Rares nu mai dau pe-aici, sa fi vazut ce discutii ieseau. :D

Eu am experienta comparatiei dintre un cablu ordinar care vine cu chitara, un cablu Cordial Silent si prezentul Vox A Class. Ghici ce? Suna diferit. In plus cablul ordinar baga un ditamai zgomotul. :)

 

 

 

Zgomot din cauza cablurilor nu am avut niciodata. Am sesizat diferenta la anumite cabluri, de asemenea si pierderea inaltelor in cabluri lungi. Dar la acele "HQ microphone cable" nu am auzit nimic diferit intre un cablu de 2m si unul de 15m.

Pentru probleme cu cablurile lungi o solutie buna imi pare reducerea impedantei, daca lungimea este o necesitate.

Posted

Zgomot din cauza cablurilor nu am avut niciodata. Am sesizat diferenta la anumite cabluri, de asemenea si pierderea inaltelor in cabluri lungi. Dar la acele "HQ microphone cable" nu am auzit nimic diferit intre un cablu de 2m si unul de 15m.

Pentru probleme cu cablurile lungi o solutie buna imi pare reducerea impedantei, daca lungimea este o necesitate.

 

Posibil. Eu n-am folosit pana acum cablu de microfon intre chitara si amp.

Posted (edited)

Care crezi ca e diferenta dintre un cablu "de instrument" si unul "de microfon"?

 

Stai sa citesc neste chestii de pe ProCoSound. :)

 

http://www.procosound.com/download/whitepapers/Understanding%20Instrument%20Cables.pdf

http://www.procosound.com/download/whitepapers/Understanding%20Microphone%20Cables.pdf

http://www.procosound.com/download/whitepapers/Understanding%20Speaker%20Cables.pdf

 

PS: Complicat fara cunostinte de baza, dar incep sa ma lamuresc. High impedance vs. low impedance, balanced vs. unbalanced, de-astea...Totusi as aprecia o definitie in loc de o intrebare. :) Nu de alta, dar am zis doar ca n-am folosit, nu ca (virgula) cablele de microfon n-ar putea fi folosite ca si cable de instrument. Whatever...

Edited by Doctor X
Posted

Dupa cum ai descoperit si tu, s-a mai vorbit despre cabluri.

 

La un cablu de chitara ne intereseaza:

 

- ecranaj de calitate

- capacitate mica

- rezistenta mica

- proprietati mecanice dorite (sa fie flexibil dar rezistent)

 

 

Exact asta cautam si in cazul cablului de microfon. Singura diferenta e ca cel de microfon are mai des 2 conductori + ecran (pentru conexiuni balanced).

Si, repet, nu e deloc greu de produs un astfel de cablu la un pret decent. Aproape la fel de usor ca a vinde un cablu mediocru la pret premium.

 

 

 

  • Like 1
Posted

La un cablu de chitara ne intereseaza:

 

- ecranaj de calitate

- capacitate mica

- rezistenta mica

- proprietati mecanice dorite (sa fie flexibil dar rezistent)

 

 

Pai eu am 5 patchuri facute de mine si am avut curiozitatea sa masor parametri mentionati de tine mai sus. Avem asa:

 

 

- ecranaj de calitate - am gasit un cablu "de inregistrare" cu 4 conductori si ecran destul de des comparativ cu fratele sau "cablu de microfon" ...3 dintre conductori legati la masa pentru un ecran in plus si unul la semnal.

 

-capacitate mica- intre 80pF si 90pF - mica dupa mine;

 

-rezistenta mica- 4 din ele au 0.5ohmi, unul singur avea 1,5ohmi, probabil era din alta transa;

 

-proprietati mecanice dorite - e un pic mai subtire decat cel de microfon, dar in timp m-am impacat bine cu ele, destul de rezistente. Desi odata m-am impiedicat de o pedala si s-a smuls tot firul din mufa, dar asta e si avantajul, se repara foarte usor.

 

2 lei mufa + 2m cablu = 23ron.

 

 

 

 

poate cineva sa masoare aceeasi parametri la un cablu "de firma"? Ar fi interesant...

post-13589-0-26637900-1298921800_thumb.jpg

Posted
3 dintre conductori legati la masa pentru un ecran in plus

 

Nu asa functioneaza. Dar e o metoda excelenta pentru a forma bucle de masa.

 

capacitate mica- intre 80pF si 90pF - mica dupa mine

 

Cablurile de instrument au de obicei sub 100pF/m. Cateva sunt in jur de 50pF/m.

 

rezistenta mica- 4 din ele au 0.5ohmi, unul singur avea 1,5ohmi, probabil era din alta transa

 

Pe metru sau o bucata?! E foarte mult, ar trebui sa fie (mult) sub. 0.1Ohm/m! Probabil problema e la lipituri. Also, multimetrele ieftine nu prea pot masura rezistente foarte mici.

 

 

Posted

-rezistenta mica- 4 din ele au 0.5ohmi, unul singur avea 1,5ohmi, probabil era din alta transa;

 

Pe metru sau o bucata?! E foarte mult, ar trebui sa fie (mult) sub. 0.1Ohm/m! Probabil problema e la lipituri. Also, multimetrele ieftine nu prea pot masura rezistente foarte mici.

 

De obicei multimetrele au deja 0.4-0.5 ohmi cu sondele in scurt-circuit.

Posted

salutare useri de cabluri!

 

in doua vorbe, cablurile care redau un sunet cat mai bun al chitarei sunt cele cu fir plin inauntru (nu litzat). in cele mai bune dintre acestea, ecranul (litza) este folosit doar cu rol de ecran, nu si de conducator de sunet (adica in interior sunt doua cabluri monofilare, inconjurate de ecran, care se leaga doar la masa unui dintre jackuri (cel de iesire, in general).

daca nu credeti, nu va obositi sa studiati teoria - incercati pur si simplu si auziti cu propriile urechi!

Posted (edited)
De obicei multimetrele au deja 0.4-0.5 ohmi cu sondele in scurt-circuit.

 

Exact, si multe nu au functie de compensare (zeroing).

 

nu va obositi sa studiati teoria

 

God forbid you may learn the truth.

Deci de ce e superior cablul monofilar, in special avand in vedere frecventele si curentii cu care lucram?! Si de la ce punct dezavantajele mecanice ale acestui cablu devin mai putin relevante decat aceste pretinse avantaje?

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Posted

eu sugerez sa se infiinteze o sectiune pur tehncia in acest forum, unde cei 3-4 , se stiu ei care, cu cunostitne si preocupari in acest sens sa isi dea drumul, ca din ce observ eu aci pe forum de cand sunt membru, la orice discutie la un moment dat "degenereaza" in detaiile tehnice de care 3-4 sunt interesati si le pricep probabil cum ar fi necesar :lol:

omu pune o intrebare simpla si se trezeste ca ii tre inca 10 ani de scoala sa ii revizuiasca.

raspundeti simplu si util, daca un user cere detalii tehnice intr-un topic atunci dati bataie :)

  • Like 2
Posted (edited)

in doua vorbe, cablurile care redau un sunet cat mai bun al chitarei sunt cele cu fir plin inauntru (nu litzat). in cele mai bune dintre acestea, ecranul (litza) este folosit doar cu rol de ecran, nu si de conducator de sunet (adica in interior sunt doua cabluri monofilare, inconjurate de ecran, care se leaga doar la masa unui dintre jackuri (cel de iesire, in general).

Si sa nu uitam de OFC, neaparat placat cu aur pentru inalte cat mai naturale. Si din astea pentru legat difuzoarele. Oamenii din Hi-Fi sunt mult mai decisi decat chitaristii, de ce sa ne limitam la cupru si la caile de semnal mic?

 

Adica:

"Pure Gold cables that will leave the wife speechless..."
"Creating a completely undisturbed sonic image, completely devoid of plastic artifacts."
"The ultimate wire for rewiring your tone arm, made from three individually insulated strands (6 coats of polyurethane) of 0.05mm Audio Note 99.99% pure silver wire, this is not just the best sounding wire, it is also the most flexible, so why not upgrade the sonic performance of your tonearm dramatically with a rewire?"

Prima imi place cel mai mult.

 

Si o lectura pentru credinciosi si necredinciosi deopotriva: Forer Effect (da, stiu, iar link de pe Wikipedia - ce sa fac, nici la disputele cu nevasta-mea nu mai iau dictionarul din biblioteca :lol:).

 

eu sugerez sa se infiinteze o sectiune pur tehncia in acest forum, unde cei 3-4 , se stiu ei care, cu cunostitne si preocupari in acest sens sa isi dea drumul, ca din ce observ eu aci pe forum de cand sunt membru, la orice discutie la un moment dat "degenereaza" in detaiile tehnice de care 3-4 sunt interesati si le pricep probabil cum ar fi necesar :lol:

omu pune o intrebare simpla si se trezeste ca ii tre inca 10 ani de scoala sa ii revizuiasca.

raspundeti simplu si util, daca un user cere detalii tehnice intr-un topic atunci dati bataie :)

Eu sugerez ca indivizii vinovati de asa ceva sa fie trimisi intr-o rezervatie speciala unde "sa-si dea drumul" si sa nu mai deranjeze cu posturi prea tehnice si atat de lungi, incat pierzi jumatate din viata dand scroll. O masura de inceput ar fi marcarea posturilor tehnice cu o culoare speciala sau ascunderea lor (cum e spam-ul pe YouTube), ca sa stie lumea sa le ocoleasca.

'Ra-ti ai dracu da' intelectuali!

Edited by Masta Gi
  • Like 1
Posted
eu sugerez sa se infiinteze o sectiune pur tehncia in acest forum

 

Culmea e ca exista deja si ne aflam fix in ea :)

 

Da, e tragic faptul ca trebuie aduse argumente pentru chestiuni ce ar trebui sa fie evidente. Dar dupa cum vezi misticismul si bullshit-ul e uneori impenetrabil.

De multe ori oamenii nu pun intrebari pentru a intelege problematica ci spun practic "luati voi o decizie pentru mine". Personal cred ca nu are nici un folos un astfel de demers (concursul de pareri).

 

 

 

Posted

Culmea e ca exista deja si ne aflam fix in ea :)

Da, e tragic faptul ca trebuie aduse argumente pentru chestiuni ce ar trebui sa fie evidente. Dar dupa cum vezi misticismul si bullshit-ul e uneori impenetrabil.

De multe ori oamenii nu pun intrebari pentru a intelege problematica ci spun practic "luati voi o decizie pentru mine". Personal cred ca nu are nici un folos un astfel de demers (concursul de pareri).

 

Pentru mine important este sa inteleg ce se intampla intre mana si ureche. Chiar si simplist explicat.

In cazul cablurilor ma intereseaza cat de mult afecteaza calitatea semnalului, pe langa rezistenta si flexibilitate. Am vazut ca proprietatile pe care trebuie sa le urmarim sunt capacitatea (capacitanta), rezistenta si calitatea ecranajului, dar cum pot practic sa ma asigur ca atunci cand cumpar o bucata de cablu daca aceasta corespunde scopului? Aici ar trebui sa intervina cei mai informati si mai avizati, care sa precizeze valorile parametrilor si caracteristicile fizice ale ecranajului care trebuie respectate pentru a minimiza influenta asupra sunetului si pentru a evita cheltuirea unor sume deloc neglijabile pe cabluri de un anumit brand.

In cazul cablurilor echipate mai intra in ecuatie mufele si calitatea lipiturii. Insa, de obicei, destui producatori uita sa treaca parametrii aminiti mai sus (cazul cablurilor Fender, Ibanez, Planet Waves, etc.), rezumandu-se la calitatea conductorilor, dimensiuni si tip de ecranare. Asa ca achizitionarea unor astfel de cabluri devine un soi de loterie.

Nu am cumparat pana acum cablu din alte magazine in afara de cele de instrumente muzicale, asa ca intreb: am un magazin de cabluri si conectori la doi pasi de birou. Daca dau o fuga pana acolo, interesat fiind de cablu pentru chitara, pentru patch-uri sau mufe, ce ar trebui sa intreb? Cablurile dintr-un asemnea magazin vin si cu o fisa tehnica in care se regasesca parametrii care ma intereseaza sau nu? La fel si mufele?

Posted

@ fiveseven: + 1

 

@mastagi : nu merita efortul unui raspusn postul :-)

numai bine!

 

 

 

 

Da, e tragic faptul ca trebuie aduse argumente pentru chestiuni ce ar trebui sa fie evidente. Dar dupa cum vezi misticismul si bullshit-ul e uneori impenetrabil.

De multe ori oamenii nu pun intrebari pentru a intelege problematica ci spun practic "luati voi o decizie pentru mine". Personal cred ca nu are nici un folos un astfel de demers (concursul de pareri).

 

 

 

Posted

Intr-adevar exista diferente intre cabluri.

Sa luam ca exemplu cablurile care vin in pachet cu chitari facute din coji de seminte si amplificatoare cu LM386. Am in posesie cabluri de acest gen si sunt bune numai pentru footswitch. Motivul pentru care sunt extrem de zgomotoase este ecranarea lor precara, nu firul de cupru din interior. Datorita interferentelor produse de aparatura electrica din casa/sala de repetitii cat si a retelei electrice, un cablu prost ecranat va "produce" mult zgomot nedorit.

Un cablu bun este un cablu flexibil, cu ecranare intretesuta (nu doar niste lita infasurata cat de cat in jurul miezului) si cu conductorul central litat. De ce nu fir monofilar? Deoarece acesta este mai putin flexibil prin natura.

Userul "mibu" spunea mai sus ca un conductor monofilar ar fi superior unuia litat, desigur fara a da nici o motivatie. Ca sa nu ajungem in sfera audiofililor extremisti si avand in vedere faptul ca lucram cu curenti foarte mici, vom presupune ca motivul (singurul care ar putea avea vreo relevanta) ar fi spatiul dintre conductori care se comporta ca un material dielectric si transforma cablul intr-un condensator. Totusi, avand in vedere faptul ca la extremitatile cablului toate filamentele se unesc prin cositorire, acest efect este anulat. Fara alte detalii aspura acestui mister, vom presupune de asemenea ca userii care slavesc anumite cabluri minune au fie un interes material in a promova aceste mituri, caz in care le uram noroc, fie efectul placebo ii va face sa isi vanda casa pentru a-si cumpara acest cablu minune.

De asemenea, sa nu uitam ca aici discutam de PATCH CABLES. Majoritatea elementelor pe care ati vrea sa le legati cu asa ceva contin de cele mai multe ori un buffer. Ca urmare, un patch cable poate avea si o calitate mai indoielnica. Stiu ca o sa imi sara in cap toata lumea cu "Ba, eu am true bypass si-mi trebuie cablu scump". Raspuns "Ia-ti, dar nu mai intreba ce fel de cablu trebuie sa-ti iei."

Ca incheiere, cautati cablu la metru cu o ecranare decenta, niste mufe care sa nu se rupa in amplificator si gasiti pe cineva sa vi le lipeasca daca nu va pricepeti. Cat despre patch cables, astea sun arhi-suficiente.

Posted
Cablurile dintr-un asemnea magazin vin si cu o fisa tehnica in care se regasesca parametrii care ma intereseaza sau nu? La fel si mufele?

 

Exact. Producatorii ofera si datasheet, dar unele sunt mai usor de gasit decat altele :) . Magazinele cu componente electronice and such au de obicei cataloage, baze de date cu datasheet-uri sau macar pot intreba mai departe, la distribuitor sau producator.

 

cum pot practic sa ma asigur ca atunci cand cumpar o bucata de cablu daca aceasta corespunde scopului?

 

Nu e practic pentru end-user sa testeze singur echipamentul. Din fericire interactiunile sunt destul de usor de inteles, descris si simulat/prevazut.

De exemplu efectul capacitatii si rezistentei se poate calcula in context, impreuna cu impedanta sursei si sarcinei. Aici puteti vedea un exemplu pentru cablurile de chitara: http://terrydownsmusic.com/technotes/guitarcables/guitarcables.htm

In cazul ecranajului treaba-i cam asa: ecranul continuu (ca in cazul CATV/RF unde se foloseste folie) ofera protectie mai consistenta dar e mai putin flexibil decat cel din lita impletita (cel impletit are spatii mici intre fire). Uneori se folosesc ambele tehnologii pentru a se compensa mutual. Gaurile din ecran sunt relevante in relatie cu frecventa interferentelor EM de care incercam sa ne protejam: usa cuptorului cu microunde are o plasa care nu permite microundelor sa iasa dar permite trecerea radiatiilor cu lungime de unda mai mica, precum lumina vizibila (astfel putem vedea ce se intampla inauntru dar suntem protejati).

 

 

Deci ca in mai toate lucrurile in viata nu exista un tel absolut ci doar "good enough" si the law of diminishing returns. La LHC trebuie sa foloseasca in anumite locuri superconductori, altceva nu ar avea performante satisfacatoare (curentul imens ar vaporiza conductorii). Cablul de chitara nu este o astfel de aplicatie speciala, nu pretinde niciun efort tehnic deosebit. Dar desigur tuturor ne place sa credem ca suntem speciali si ca putem auzi mai mult decat altii :)

 

 

  • Like 1
Posted

mai baieti, incercam sa evit tocmai aceste posturi absolut inutile - dupa umila mea parere - a unora care prezinta particele teoretice si dau link-uri catre tot felul de site-uri si mai si pozeaza in atot-stiutori.

 

chestiunea este foarte simpla si la subiect, ca sa zic asa (si aici ma vad nevoit sa repet esenta postului anterior): puneti mana si testati diferenta dintre cabluri cu manutzele si urechiutzele voastre. dupa aia vorbiti.

 

zicea cineva cum ca la cabluri scurte nu ar conta. ba conteaza! al naibii de mult... spre exemplu, am testat personal diferenta intre chitare sau basuri in care am schimbat bucatica de cablu care leaga potentiometrul(ii) de volum de jackul de iesire cu cablu monorail, de la EA (monofilar plus ecran). sunetul instrumentului devine mult mai bine definit! ultimul care a facut experienta este producatorul basurilor Humanbase (siggi jäger) si a confirmat exact acelasi lucru...

 

si nu, nu ma intereseaza sa vand cablurile mele. clientii mei sunt, probabil, dintr-o cu totul alta categorie. nu au nevoie de bla-bla, ci vin, testeaza si apreciaza singuri. ;)

Posted (edited)

Ca sa probam cablurile oamenilor "dintr-o cu totul alta categorie", noi muritorii de rand am trebui sa le cumparam. Ma scuzati, dar nu o sa dau 249 de euro pe un cablu de alimentare de la retea magic (doar un exemplu). Cat despre simplitatea si obiectivitatea subiectului, nu am vazut nici un fel de motiv pentru care aceste cabluri ar fi mai bune decat niste cabluri normale, altul decat: nu stiti voi saracilor ca astea se aud mai bine.

De asemenea, avand in vedere clientii tai din alta categorie, incercarea de a promova aceste cabluri sarantocilor de pe RGC denota interesul in extinderea bazei clientelare.

Edited by kovu_tlk
Posted

pana acum nu a fost nici unul care sa ma fi contactat in dorinta de a testa un cablu EA si eu sa nu fi aranjat, intr-un fel sau altul, ca persoana respectiva sa poata incerca unul (sau mai multe)!

 

de aia si ziceam de categorie... unii prefera sa dea din gura, altii chiar sunt interesati sa faca pasi mai departe "in the quest for tone".

Posted

Jur ca toate cablurile pe care le am (in afara de unul pe care l-am primit) sunt luate cu 1 leu / metru si 2 lei / mufa si nu am prins niciodata radio,nici nu am pierdut din inalte sau nu mai stiu ce mituri scot aia care fraieresc oameni vanzandu-le 3 metri de cupru chinezesc cu 70 de lei. Foloseam la repetitii un cablu de 15 metri de la chitara la pedale (trupa canta inaiuntru cu geamul deschis si eu eram afara la o tigara, cantand) si sunt sigur ca nu exista nici o diferenta de ton sau calitate intre acel cablu si unul scurt. Hai sa fim seriosi, crede cineva povestile cu pixie-dust pus in anumite cabluri de suna mai special decat altele? Nu dati sarma ghimpata ca un contra-exemplu, vorbim de cabluri ecranate pentru instrument/voce.

Dragul nostru coleg cind o sa ''cresti'' o sa realizezi ce aberatii ai scris... :rulez: Documenteaza-te te rog mai mult , testeaza mai multe cabluri si o sa imi dai dreptate...

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.