karpi Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 (edited) @ karpi - eu cred ca Torres avea de unde alege lemnul..... daca el a considerat ca asa e bine sa contruiasca gatul unei chitare clasice, ma gandesc eu ca astiut el de ce a facut-o..... Nici eu nu sunt de acord cu grifurile inadite inaintea headstock-ului, e evident ca se face pentru a fi mai ieftin, a se putea folosi si bucati mai scurte de lemn, dar de aici pana la a spune ca doar chitarele clasice ieftine au headstock-ul lipit e cale cam lunga...... Raman la "din punctul meu de vedere " fac economie de material cu explicatii de rigoare ca sa nu spuna lumea ca nu este ptr binele cumparatorului ...hehe . Am chitara cu headstock inclinat cu gatul dintr-o bucata ...a zburat saraca chitara de cateva ori din '71 pana acum si sa bat in lemn ...nu sa rupt nimic !!! Am si am avut mai multe cu head///inclinat si nu era nici o problema ...Nici nu am prea vazut chitare cu headstock rupt de la o simpla lovire /cazatura ..ce am eu una bucata hedstock cumparata in talcioc a dat gagiul cu chitara de perete tinand de gat apoi a dat cu hed..-ul de perete tinand gatul ca pe topor ,,,,si s-a rupt langa lipitura !!!Eu am dat cativa lei caci avea cheile tip Scaller intacte numai una a fost lovita ... In schimb am acel bas care nu a fost lovit sau cazut si totusi sa dezlipit de la umezeala.. OK . Dar cum ramane cu demosntratia ca nu se poate canta pe Reghin ce se poate canta numai pe GLP sau Strat original ..? Edited September 13, 2011 by karpi 1
andrei91 Posted September 15, 2011 Author Posted September 15, 2011 (edited) "Ma Puteti Ajuta Cu Niste Sfaturi?" Nu ! mersi >< Edited September 15, 2011 by andrei91 1
korko Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 se poate face si se face (2 bucati la gat) . la electrice la chitare cu gaturi subtiri (in afara de celelalte motive precizate de voi) . teoretic lucul unde e lipit e cel mai rezistent , ceea ce creeaza o problema , cele doua bucati de lemn lucreaza diferit la efort , si in timp pot aparea crapaturi imediat langa lipitura . la chitarele electrice e o "problema mai mare" pt. ca "umbland la truss rod (relativ des..) cele 2 bucati de lemn se deplaseaza in pozitii diferite . nu gasesc o poza mai clara acum , aici crapatura e "probabil din cauza locking nut-ului...
Ironside Posted September 17, 2011 Posted September 17, 2011 Orice chitara se rupe daca sapi santuri cu headstockul... 1
korko Posted September 17, 2011 Posted September 17, 2011 Orice chitara se rupe daca sapi santuri cu headstockul... asta este un adevar incontestabil .
karpi Posted September 17, 2011 Posted September 17, 2011 (edited) se poate face si se face (2 bucati la gat) . la electrice la chitare cu gaturi subtiri (in afara de celelalte motive precizate de voi) . teoretic lucul unde e lipit e cel mai rezistent , ceea ce creeaza o problema , cele doua bucati de lemn lucreaza diferit la efort , si in timp pot aparea crapaturi imediat langa lipitura . la chitarele electrice e o "problema mai mare" pt. ca "umbland la truss rod (relativ des..) cele 2 bucati de lemn se deplaseaza in pozitii diferite . nu gasesc o poza mai clara acum , aici crapatura e "probabil din cauza locking nut-ului... Totodata truss rod -ul tine bucatile laolalta ..frettboard-ul la fel tine impreuna cele doua parti .Forta de tractiune de la corzi nu prea afecteaza lipitura .. Lipitura este foarte rezistenta doar ca lemnul daca primeste umezeala incepe sa se umfle apoi se usuca si iar se umfla dupa cum este mediul ...acest lucru il duce la distrugerea lipiturii . Odata cand am timp cait chitara in pivnita si fac poze . Saracu Steve Vai e sarac lipit pamantului canta pe un Ibanez cu gatul innadit sa aiba si el ce sa dea de mancare la copii. Il platesc aia sa apara cu jerpelitura aia cu gat innadit si asa mai traieste si el. Poate ar fi bine sa facem o cheta sa ii cumparam un Gibson sa aiba si el o chitara calumea. Eventual putem sa ii dam ceva si mai bun decat Gibson, Hora Iris Lux. Da m-am razgandit, nu merita ca el nu canta la chitara, e doar inginer de muzica, nu are feel, da-l Dreacu de prost noi aici pe rgc facem muzica mult mai buna. Cat despre instrumente suntem numa brici si soponele. Ce vrei sa stii baiatule? Lemne, lampi, electronica? Sa nu mai zic ce ne rupem in fizici. Gata, de maine demolam teoria relativitatii chiar aici pe rgc. Acuma radem glumim da de p**a nu ne batem joc. Se poate sa afirme cineva ca se dezlipeste "scarf joint-ul" (innadeala) de la transpiratia mainii? Asta e un scarf joint facut de Ibanez (JEM). Arata asta ca si PAL-ul de la bunica? De retinut: Coada vacii si stampila primariei sunt doua lucruri complet diferite. Stii cate chitare are Steve Vai ? Chiar ca nu conteaza ptr el sa tina o chitara 100 de ani ....iar ptr bani canta pe orice chitara ...mai ales de al Ibanez. Oricum este suficient ca o chitara sa reziste un concert pana se face reclama apoi poate sa o arunce,, Edited September 17, 2011 by karpi
karpi Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 (edited) Se vede ca stii multe despre chitarile lui Steve Vai. Ia uita-te la bushita asta. Daca tot are atatea si nu ii pasa de ele de ce tine jerpelita asta? http://www.vai.com/m...k_frameset.html Da-i un pic "next" sa vezi cum arata. Scarf joint-ul la chitara aia trebuia sa fie "varza" demult sau poate e ciobita profesional ca sa arate misto. Crapatura de la imbinarea corpului cu gatul e "state of art" daca a fost facuta intentionat pentru a fi mai "vintage". Sincer multe din cele spuse de tine sunt date-n bobi, pareri personale, impresii, teorii sau maxim experiente de pe vremea impuscatului. Ai tu niste rahaturi prin pivnita si scrie pe ele Framus sau Ibanez si asta inseamna ca tu stii totul despre Framus si Ibanez. Si daca tu ai patit o minune cu un scarf joint toate scarf joint-urile sunt la fel. Sa mori tu, zau asa. Asta e ca si vorba curvelor adolescentine: "toti barbatii sunt la fel, ii urasc pe toti". Serios acuma, fa-ti un bine tie si tuturor celorlalti si termina cu prostiile. NU iti sta bine. Nu vad ce este neserios daca sustin ca o chitara buna sa aiba gatul o singura bucata si nu innadita din doua bucati pe lungime.. Tot ptr economie de material se fac si imbinarea a mai multor fasii de lemn ales cu fibrele in asa fel ca sa se echilibreze fortele ce apar in cazul cand lemnul lucreaza ...totodata se foloseste optim materialul lemnos mai ieftin din care in acest fel se pot face gaturi foarte rezistente mecanic .. Totusi o chitara ca lumea sa aiba gatul din lemn scump si sa nu fie din bucatele . ( mai ales daca costa cat o mobila ) Se vede ca stii multe despre chitarile lui Steve Vai. Timp de anii buni au aparut pe rand de toate despre Vai inclusiv si chitarele folosite de el ..apoi mai nou si pe IUTUB chiar el explica ce si cum ...etc http://www.youtube.com/artist?a=GxdCwVVULXc0sOMEIV5yLRMtkQw_bbre&feature=artist# Vinde la licitatie o chitara JEM din plastic ... etc etc Pe IUTUB cau povesteste ca primeste cadou de la firme ..atat chitare cat si efecte , pedale etc ...doar ca sa cante sa le incerce si evident sa le faca reclama...iar el a zis ca le face cadou la amatori ...tineri chitaristi ... Steve Vai "History and Gear" Guitar Center Private Sessions Deci nu are problemele muritorului de rand cu "..ce chitara s-mi iau "...daca o chitara se dezacordeaza pe scena primeste instananeu alta ...ptr fiecare sound mai aparte foloseste alta chitara... Sa nu comparam ce are o vedeta la dispozitie si ce are un amator ... Chiar ca nu-l intereseaza din cate bucati este gatul .. Exact aceasta chitara JEM acum vre-o 15 ani cand Eram ferm convins ca chitara lui este minunea lumii suna in 100 feluri ...apoi am vazut ca foloseste mai multe identice ...la fel albe acelasi tip ..am vazut ...pe un DVD un concertuL dar aratau si pauzele dintre piese "mai ales cand schimba chitarele "!!!! Asta ca sa vada si chitaristii si sa porneasca cereea si cumpararea a cat mai multe chitare . In prima faza au uimit lumea cu Steve Vai virtuoz si chitara sa EVO ce suna in toate felurile ..dupa ce lumea a tot cumparat si piata s-a saturat ...au aratat ca nu-i destula o singura chitara ...smecherii de marketing ...asa se face comert. Ca EVO poate fi chitara lui de suflet ...sa presupunem ...este OK... dar mai are chitare cu duiumul . Steve Vai's JEMs: 1999 Ultra Zone Tour Guitars G3 guitars http://www.jemsite.com/jem/model/vai_jem3.htm tour-of-steve-vais-new-harmony-hut-studio http://www.guitarnoize.com/tour-of-steve-vais-new-harmony-hut-studio/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Guitarleadnet+%28GuitarLead.net%29 Nu gasesc imaginile panorama din studioul lui Vai cand o sa dau de poze le pun sa vada lumea ce de chitare avea acum vre-o 7 ani de cand am eu pozele panorama.De atunci cred ca are de 10 ori atat le-o fi facut cadou. Ce sa faci cu atatea chitare .. Pe de alta parte poti sa-ti expui parerea si fara sa sari peste cal cu bunul simt .Asta daca te consideri . Nu stiu de nimic gresit din ce am scris despre problema . Daca stii ceva mai mult ceva noutate vino cu link-uri , date etc ... Fiecare care scrie aici pe forum i-si expune pererea personala .Nu avem niciunul date din contacte directe doar putem sa tragem concluzii din presa ..din se vede din video live din concerte ...sa "credem" ce spune cate o vedeta pe IUTUB . Cea ce scriu este ptr toata lumea nu doresc sa conving pe nimeni , fiecare sa creada ce vrea .Citeste vede diferite puncte de vedere si cu o anumita logica va trage concluziile . Edited September 18, 2011 by karpi
korko Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 si din nefericire o mare parte din cele dinainte de colaborarea cu Ibanez i-au fost furate . http://www.jemsite.com/jem/model/vai_stolen.htm
karpi Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 (edited) Am sustinut un fapt nu am generalizat .Am scris si faptul ca lipiturile sunt rezistente .Doar ca daca sunt cateva cazuri cu probleme inseamna ca pot fi si mai multe ...cat la % nu stiu .Deocamdata eu am chitare care la care s-au dezlipit unele parti .Ce am putu am lipit ... gatul innadit nu am avut cu sa lipesc am pus suruburi ..poate tinea si lipit (?) dar nu aveam incredere .Tamplarii ziceau ca trebuie "urelit " ...nu am gasit de unde sa fac rost ...Unii la reconditionare lipesc partile componente cu "aracet rezistent la umezeala" nu stiu cat tine ,Si eu am lipit o fata de chitara cu aracet din acesta altceva nu am avut . Chitarele respective au fost tinute in mediu umed .Dar la o chitara tinuta in casa sa dezlipit gatul asa ca am pus suruburi si este OK .La aceasta se poate sa fi fost problema mediul prea uscat (???). In schimb am vazut ,reconditionat o chitara semiacustica toata deformata de la umezeala si nici o lipitura nu a cedat . Cu cat este mai scumpa o chitara cu gatul ditr-o bucata ? cu 50-100 $ ?..la o chitara cu pretrul de la 400$ in sus merita sa ai un gat dintr-o bucata din artar calitativ .Parerea mea. Ma gandesc ca daca doreau sa mareasca rezistenta puteau sa indoaie headstock-ul ..Am vazut picioare de mobila , scaune /mobila " tonet" din lemn incovoiat /indoit foarte rezistente ...asa ca impresia mea este ca se face economie drastica atat la material cat si la costul prelucrarii .Asa pare . Nu prea inteleg cata economie se face la ..cost material, depozitare,prelucrare .Lemn mai slab calitativ = munca ,prelucrare mai complexa faze de lucru in plus ..muncitori in plus . Ma refer la chitarele facute de fabrici mari nu de un lutier care face cu ce poate . .Exact ca si in cazul diodei de la pedalele cu efecte ...ce economie inseamna ptr o firma sa nu puna o dioda ? Am intalnit N pedale la care lipsea dioda de protectie la tensiune inversa . Edited September 19, 2011 by karpi
korko Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 (edited) Am vazut ca a pus userul "korko" o poza cu o crapatura pe un grif imbinat. .... partea cu nut-ul daca te uiti atent are 4 crapaturi , si este evident ca una din acele crapaturi este "responsabila" pentru crapatura de pe partea cealalta . si uite ca se transmite , desi asta ar fi avantajul unui grif din 2 bucati . Edited September 19, 2011 by korko
karpi Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 (edited) Probabil conteaza ce firma face gaturile innadite respectiv cat de riguros mentin calitatea produselor. iata dupa spuse cea mai rezistenta imbinare gat /headstock ..care zic unii ca nu se prea utilizeza deoarece este prea vizibila . Cum se pune /insereaza o imagine mare ? Nu am gasit "buton" cu aceasta optiune.. Am vazut reclama de chitare ce se vand cu doua sau chiar trei gaturi ! Un gat ptr corzi de nylon, un gat ptr corzi de otel..Nu a fost specificat al treilea gat la ce serveste ..probabil de schimb ...nu am gasit specificatii nici despre diferenta dintre gaturi . Tare ,NU? Edited September 19, 2011 by karpi
korko Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 (edited) In poza asta se vede cum crapatura mare e la partea cu headstock-ul si pe partea celalata nu a mai mers tare departe, e superficiala si nu depaseste lungimea pe care se intinde lipitura. Nu stiu daca m-am exprimat corect sau daca ai inteles ce am vrut sa spun. Eu nu vad bine celelalte crapaturi de la nut, sunt destul de mici si arata mai mult ca niste urme. Crapatura mare vad ca vine in partea de jos a imagini si se extinde spre headstock unde insa e superficiala. Oricum din poze nu se vede foarte bine. crapatura de sus nu e superficiala (este o crapatura in profunzime) , faptul ca e mai ingusta nu e neaparat un indiciu in acest sens , plus ca se vede ca prima crapatura a generat (cea de la sistemul de floyd rose) 2 crapaturi , este una mai mica imediat sub lipitura in afara de cea in profunzime , e mult mai putin probabil ca 2 crapaturi sa se intalneasca intamplator intr-un punct si sa o genereze pe a 3-a . "urmele" daca te uiti atent au umbre deci sunt crapaturi , dar in definitiv se poate admite ca din poze nu se vede bine . eu am reactionat pentru ca ai spus ca "aberez" , ceea ce nu este asa . eu tot ce scriu pe rgc sunt informatii care sunt verificate si de care sunt sigur . Edited September 19, 2011 by korko
korko Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 Probabil tu ai instrumentul acasa sau l-ai vazut personal. Serios ca eu asa am vazut din poze. Acuma dupa ce ai explicat, parca se vede ceva. este ok ! ai interventii de multe ori utile , dar e pacat ca le prezinti intr-un limbaj "mai dur" uneori (nu ma refer la discutia cu mine) si ar putea fi "interpretate altfel" .
korko Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 Probabil conteaza ce firma face gaturile innadite respectiv cat de riguros mentin calitatea produselor. iata dupa spuse cea mai rezistenta imbinare gat /headstock ..care zic unii ca nu se prea utilizeza deoarece este prea vizibila . Cum se pune /insereaza o imagine mare ? Nu am gasit "buton" cu aceasta optiune.. Am vazut reclama de chitare ce se vand cu doua sau chiar trei gaturi ! Un gat ptr corzi de nylon, un gat ptr corzi de otel..Nu a fost specificat al treilea gat la ce serveste ..probabil de schimb ...nu am gasit specificatii nici despre diferenta dintre gaturi . Tare ,NU? conteaza . intr-adevar initial se folosea pt chitarele electrice de buget , acum se fac multe instrumente de top . eu doar evidentiam ce se poate intampla in anumite cazuri . fiecare solutie are avantaje si dezavantaje . cu al 3-lea gat nu stiu ce sa zic .
korko Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 Scarf joint-ul se dezlipeste daca in timpul lipiturii capatul lemnului suge lipiciul inainte sa se usuce. corect
karpi Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 (edited) Dupa cate stiu eu crapaturile apar din cauza ca lemnul nu a fost uscat corespunzator ...caz in care craparura care poate este deja pornita , dar care nu se observa ,se accentueaza odata cu uscarea . Am inteles ca ptr o productie mai "rapida" lemnul este uscat "fortat" ce ar fi unul din motivele deformarilor ulterioare . Dar oricum este interesant in poza postata se vede cum sa propagat crapatura "prin" lipitura ...foarte dubios.Probabil 1/1000000 se poate intampla asa ceva ..caci trebuie sa se potriveasca perfect fibrele ...planul fibrelor altfel nu vad cum se poate. Avantajul lemnului "laminat" ( imbinat) ar fi chiar combinarea esentelor si a calitatii lemnului in asa fel ca fibrele sa fie asezate ca sa lucreze in directii opuse dand astfel o rezisttenta si o stabilitate sporita la incovoiere si la forte torsionare precum o tractie redusa la conditiile climatice .Ptr chitare bas cu 6+ corzi cred ca este chiar indicat daca nu se alege un lemn dintr-o bucata de calitate superioara. Un gat de chitara din lemn foarte calitativ costa foarte mult ...am vazut si gat ce costa 2000$ . O lista de preturi : http://www.warmoth.com/pages/ClassicShowcase.aspx?Body=1&Spotlight=1&Path=Neck . Cred ca aceasa lista ,luata prima de pe GOOGLE, ilustreaza de ce nu poate avea o chitara ce costa 400$ un gat de 400$ . Alta lista : http://www.edroman.com/parts/necksforsale.htm Sfatul ptr descoperirea unor defecte ale lemnului ar fi sa observi foarte atent lacul ..luciul poate sa tradeze ce este sub lac . Crapaturi foarte mici abea vizibile ,,sau chiar deformare mai accentuata insemna ca lemnul cel putin nu a fost uscat corespunzator ..cu timpul pot sa apara probleme.Daca ai noroc se distruge doar lacul . Prin combinarea a diferite esente se poate face gat de chitara ce si fara "truss rod" face fata tensiunilor fara sa se incovoaie. Cum am mai scris am o chitara din placaj ...placi de 3mm lipite ...dar si corpul este la fel ..este de o rigiditate fantastica nu are nevoie de "truss rod".( este o chitara ieftina ptr tineret , din cele noname "branduite" cu sigla lantului de magazine universale care le comercializa ...prin anii '60 in germania _) Edited September 19, 2011 by karpi
korko Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 http://www.guitar-muse.com/win-steve-vais-evo-jem-2183
korko Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 misto , yes ? deci e din aceeasi bucata de lemn .
SorinT Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 (edited) Haha... am si eu una din chitari(chitare) cu gatul din 2 bucati, acum am observat. E un Ibanez intr-adevar. Dupa unghiul dintre fibre cel mai probabl e facuta din aceeasi bucata cum zice @korko. Cand am aflat, primul impuls a fost sa ma scarpin la oo... Edited September 19, 2011 by SorinT
karpi Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 misto , yes ? deci e din aceeasi bucata de lemn . Iata cum se face economie cu headstock-ul adaugat : In loc de un gat ies doua dintr-o bucata de material.
korko Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 (edited) Iata cum se face economie cu headstock-ul adaugat : In loc de un gat ies doua dintr-o bucata de material. raportul din desen nu e corect nu e 1/2 , e mai degraba 1/5 , pana la urma fiecare chitara are tipologia ei si o metodele de constructie adecvata . Edited September 20, 2011 by korko
karpi Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 (edited) raportul din desen nu e corect nu e 1/2 , e mai degraba 1/5 , pana la urma fiecare chitara are tipologia ei si o metodele de constructie adecvata . Nu este un proiect . Este doar un desen ilustrativ ca sa vada lumea cum se poate croi o bucata de lemn ca sa faci cat mai multi bani ..sa nu pierzi .. Tot nu inteleg de ce nu se face prin indoire la cald ? sau cu ultrasunete ...sau microunde? Ar fi cea mai buna rezolvare .O fi imposibil sau prea costisitor ?...iarasi ma refer la productia in serie mare . Un mic producator nu are rost sa investeasca nici in CNC si nici in cine stie ce instalatie de indoire la cald (?) Aoleo, asa am si la warlock pai cu "goanga" aia de la capat... gatul trebuia facut si rezistent si spectaculos...si cu costuri reduse Planul fibrelor este paralel cu fretboard-ul = lemn ieftin iar daca mai e si paltin in loc de artar rezulta o posibila instabilitate la schimbari de tempeartura.. o ilustratie despre planul fibrelor Edited September 20, 2011 by karpi
korko Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 "Nu este un proiect . Este doar un desen ilustrativ ca sa vada lumea cum se poate croi o bucata de lemn ca sa faci cat mai multi bani ..sa nu pierzi .." da , nu m-am legat de desenul tau.... dar e nevoie de o bucata mai mare pt. a face un gat de ibanez dintr-o bucata decat pt. unul de strat , prin metode sa le zicem conventionale . foarte costisitor nu ar fi (indoire la cald) , se face mobila asa in serie , nu stiu in schimb daca lemnul isi pastreaza proprietatile "sonice" , care sunt dorite si nu in ultimul rand , majoritatea chitaristilor nu reactioneaza pozitiv la astfel de solutii .
karpi Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 (edited) "Nu este un proiect . Este doar un desen ilustrativ ca sa vada lumea cum se poate croi o bucata de lemn ca sa faci cat mai multi bani ..sa nu pierzi .." da , nu m-am legat de desenul tau.... dar e nevoie de o bucata mai mare pt. a face un gat de ibanez dintr-o bucata decat pt. unul de strat , prin metode sa le zicem conventionale . foarte costisitor nu ar fi (indoire la cald) , se face mobila asa in serie , nu stiu in schimb daca lemnul isi pastreaza proprietatile "sonice" , care sunt dorite si nu in ultimul rand , majoritatea chitaristilor nu reactioneaza pozitiv la astfel de solutii . Da ,m-am referit ca nu exista cote si marimi exacte doar ilustratie ...stilizata ...cartoon ...hehe ptr mai incepatori. Totusi eu nu stiu cum e cu treaba ....doar partea laterala la chitare este din lemn indoit .curbat si este OK ptr rezonanta "globala" , top curbat exista si la chitare ca si la alte instrumente cu coarde ...si functioneaza ... Nu ar fi mare treaba sa se faca publicitate ...Lumee Lumee noua tehnologie ..cea mai cea rezonanta ..sustain inegalabil rezistenta mai buna decat crosa de hokey ...grabiti-va pana mai avem pe stoc ... Si sa vezi cum ar sarii scimbatorii de doze ..hehe ..fiecare ar fi curios si ar trai cu speranta ca acu-i acu ..TONUL ea sosit!! Deci este curioasa treaba .. Edited September 20, 2011 by karpi
korko Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 (edited) nu are o grosime atat de mare ca si griful unei chitare , dar I guess it could be done fara probleme . edit : Ibanez JEM-ul din poza lui Beck Petrucciani are fibrele perpendiculare , cel cu scarf joint , deci se foloseste aceasta metoda nu numai pentru imbunatatirea rezistentei gatului la incovoiere . Edited September 20, 2011 by korko
karpi Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 nu are o grosime atat de mare ca si griful unei chitare , dar I guess it could be done fara probleme . edit : Ibanez JEM-ul din poza lui Beck Petrucciani are fibrele perpendiculare , cel cu scarf joint , deci se foloseste aceasta metoda nu numai pentru imbunatatirea rezistentei gatului la incovoiere . De fapt la headstock-ul ,mai ales daca este mai lat , ar fi de preferat sa aiba planul fibrelor paralel cu suprafata ..deci rasucite cu 90 grade fata de fibrele pe lungimea gatului . Astfel ar avea marginile rezistente la cazaturi .. corzile sunt aproape paralele cu planul hedstock-ului asa ca acesta pe acea lungime scurta nu sufera o deformare deranjanta . Sa fie asta o optiune/cauza ? "..............and conserves wood resources............" zic firmele . Filme de groaza : &feature=related .... .... Dupa cum arata majoritatea celor rupte i-si au cauza in materialul lemnos de slaba calitate . La un headstock era problema lipitura ..caz in care chitara nou noutza asa a sosit in pachet cu headstock dezlipit ..deci lipitura slaba ..
Fictum Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 (edited) Hora Reghin Solo :lol::lol: e din fier forjat si nici nu ii sare smaltzul daca arunci cu ea dupa hoti (ca doar pentru asta e buna) Nu cumparati altceva ca se rupe daca sapi cu ea in gradina Edited September 21, 2011 by Fictum 1
karpi Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Hora Reghin Solo :lol::lol: e din fier forjat si nici nu ii sare smaltzul daca arunci cu ea dupa hoti (ca doar pentru asta e buna) Nu cumparati altceva ca se rupe daca sapi cu ea in gradina Iarasi mi-am amintit .. Tot astept demonstaratie serioasa facuta de un chitarist in care sa arate ce nu se poate canta pe o chitara Hora. Cine stie ..poate nu se gasesc pe ea unele intervale , nu se pot prinde unele acorduri ,...deci care ar fi deficientele fata de un brand vestit ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now