www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Drop Tuning Problem


dani
 Share

Recommended Posts

Salutare. De ceva vreme folosesc acordajul, de la subtiri spre groase, E B G D G C.

 

Intampin o singura chestie ciudata si anume.Chiar daca acordez perfect corzile, chiar daca octavele sunt reglate precis atunci cand iau un acord de genul Re(pe coarda Do, fosta Mi),LA( pe coarda Sol, fosta La) si Fa#( pe coarda re)adica Re major, se aude disonant.ca sa sune bine ar trebui sa dezacordez coarda re foarte putin(un sfert de semiton).Pe clean nu e deloc deranjant insa pe distors se aud valuri.De obicei corectez asta ridicand foarte putin Corzile C si G si lasand mai jos D-ul insa nu mai vreau artificii de genul.

 

Am schimbat pana acum cateva tipuri de corzi si de marimi insa am obtinut rezultate mici.Am folosit marimi 010-46(prea subtiri, 010-52(ernie ball skinny top heavy bottom) am folosit seturi de 7 strings(10, 13 ,17, 26(pe care nu-l foloseam) 26, 46, 56) am incercat dunlop 10-60 zakk wylde. Dupa fiecare schimbare de corzi am resetat chitara(actiune, octave).Ce-i drept inca nu m-am bagat sa reglez griful insa tind sa cred ca nu de acolo e problema.

 

Poate imi trebuie chitara cu alta scala? poate bariton?alta chitara?:))

 

A intampinat cineva probleme de genul?

 

Astept lamuriri, daca sunt.Multumesc mult...Dani!

Link to comment
Share on other sites

Salutare. De ceva vreme folosesc acordajul, de la subtiri spre groase, E B G D G C.

 

Intampin o singura chestie ciudata si anume.Chiar daca acordez perfect corzile, chiar daca octavele sunt reglate precis atunci cand iau un acord de genul Re(pe coarda Do, fosta Mi),LA( pe coarda Sol, fosta La) si Fa#( pe coarda re)adica Re major, se aude disonant.ca sa sune bine ar trebui sa dezacordez coarda re foarte putin(un sfert de semiton).Pe clean nu e deloc deranjant insa pe distors se aud valuri.De obicei corectez asta ridicand foarte putin Corzile C si G si lasand mai jos D-ul insa nu mai vreau artificii de genul.

 

Am schimbat pana acum cateva tipuri de corzi si de marimi insa am obtinut rezultate mici.Am folosit marimi 010-46(prea subtiri, 010-52(ernie ball skinny top heavy bottom) am folosit seturi de 7 strings(10, 13 ,17, 26(pe care nu-l foloseam) 26, 46, 56) am incercat dunlop 10-60 zakk wylde. Dupa fiecare schimbare de corzi am resetat chitara(actiune, octave).Ce-i drept inca nu m-am bagat sa reglez griful insa tind sa cred ca nu de acolo e problema.

 

Poate imi trebuie chitara cu alta scala? poate bariton?alta chitara?:))

 

A intampinat cineva probleme de genul?

 

Astept lamuriri, daca sunt.Multumesc mult...Dani!

 

La toate chiatarele pe pozitiile 1 si 2 devine fals cand apesi apesi puternic , pitch-ul urca, la lovirea/ciupirea corzii. Daca dai tare cu pana pitchul urca , la estompare si o strangere rapida adincesti coarda mai mult intre taste si acest lucru duce la urcarea pitchului...deci efectele de urcare a tonului se insumeaza , acordul devine fals deoarece corzile nu urca in sincron ,pe langa faptul ca .

La cordaj normal cel mai tare se simte urcarea la coarda G care se si aude tare si strident.

 

Au inventat tot felul de "nut"-uri ca sa se compenseze acest lucru , plus pana si tot felu de taste in "zig-zag" ce compenseaza tensiunile si "asezarea" corzilor pe taste in momentu in care sunt apasate pe acestea.La chitara mea "Keiper" de ex am nut cu inaltime reglabila . Pe lungime nu are compensatie dar sunt nut-uri care au compendsatie si pe lungime.

 

Daca la calus ( bridge ) ai pronlema cu reglajul si poti sa reglezi cu surubul respectiv pozitia (intonatia) .la tastele individuale nu mai poti sa reglezi dupa coarda ( grosime ->raza/curbura ce apare cand este apasata coarda pe taste sau intre taste adanc cand strangi prea tare la estompare /ton , tensiunea ce creste la apasare.

 

rezolvarea ar fi;

 

La corzi noi efectul este mai suparator ,cand corzile se mai

"rodeaza" se mai reduce acest efect.

 

Nu apesi prea tare coarda pe taste si mai ales nu intre taste adanc ...deci usor numai cat este necesar sa nu ai frett buzz .

 

Incerci grosimea de corzi la care efectul este mai mic.

 

Nu lovesti/ciupesti puternic corzile , actionezi mai bland.

 

In anumite conditii de temperatura schimbare de temperatura si starea de oboseala ale corzilor cateodata nu poti acoorda chitara ...schimbi corzile .( si incepi de la inceput ...hehe)

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Merci mult Balaurule pt proba.Cineva imi explicase o chestie despre armonicile redate de corpul chitarei cum ca acolo e buba.Cand e acordata normal chitara nu are nici un fel de problema, e cum tre sa fie. Insa, aseara am facut o shmecherie de-am coborat tot acordajul zis de mine cu un ton mai jos si nu mai face disonantele alea.Am corzi destul de goase cat sa duca acordajul(coarda goasa e de 60).

 

Karpi, nu cred ca e de la cum iau acordul ca face indiferent ca dau tare, incet, ca strang sau nu griful cu mana.Multumesc de raspunsuri baieti.

Link to comment
Share on other sites

Mr. Karpi zice bine ce zice. De-aia te-am intrebat ceea ce te-am intrebat. Mai demult, am dat in drop mi-ul gros al unei chitare pe care pusesem corzi de 010-046. Chitara era oricum acordata half-step down, deci mi-ul gros de 046 ajunsese sa fie do#. Singura solutie sa pot canta ceva pe chitara aia era sa apas foarte usor cu mana stanga, cat sa nu bazaie notele, si totodata sa dau mai usor cu mana dreapta, altfel notele deveneau usor sharp si suna dezacordat orice powerchord. Am lamurit pana acum ca nu e de la drop-ul exagerat versus grosimea corzilor tale.

 

Nu mi-ai raspuns la prima intrebare ;)

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca modul in care e conceputa chitara este de vina , faptul ca este un instrument temperat in mod "aproximativ" . in momentul in care te acordezi in functie de un acord , cand canti alte acorduri in diverse pozitii vor suna dezacordat , posibil sa contribuie si faptul ca pe o coarda ai coborat cu 2 tonuri pe alta cu unul , deci ai creat oarecum un dezechilibru .

 

anyway e ok ca ai rezolvat problema :) .

Link to comment
Share on other sites

in momentul in care te acordezi in functie de un acord , cand canti alte acorduri in diverse pozitii vor suna dezacordat

 

Asta e cheia, deci...

 

Chiar daca acordez perfect corzile

 

Cum le-ai acordat? Dupã ureche sau cu tuner digital?

 

Mai multe detalii: http://hubpages.com/hub/Equal-Temperament-Guitar-Tuning și http://www.noyceguitars.com/Technotes/Articles/T4.html

 

 

Link to comment
Share on other sites

Asta e cheia, deci...

 

 

 

Cum le-ai acordat? După ureche sau cu tuner digital?

 

Mai multe detalii: http://hubpages.com/hub/Equal-Temperament-Guitar-Tuning și http://www.noyceguitars.com/Technotes/Articles/T4.html

Nu trebuie tuner "digital" si nici analogic....

 

Cred ca ai auzit de "detune" .

Majoritatra acordurilor sunt cu dublarea fundamentalei,cvintei la octava etc ..suna chiar bine si mai bogat daca este usor fals .Asa ca se acordeaza dupa urechea cu simt artistic si se aude cand suna bine....

 

Efectul de "bataie " IMD inbogateste tonul , bineinteles in cazul unui distors ce produce prea multe IMD -uri plus disonante trebuie acordat mai cu grije ,,,tot dupa auz , se incearca scoaterea tertei ...deci powerchord ca sa bu apara disonante prea mari .Daca aven nevoie si de terta (etc) reducem distorsiunea sau filtram etc....

 

Daca nu ai ce sa mai faci acordezi in pozitie ...ata cat sa nu apara armonice prea disonante

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Interesant ce se scrie pe acest topic. A plecat de la o mica problema si am ajuns sa aflu o gramada de chestii despre "dezacordaj" :)

 

Am experimentat si eu niste probleme, dar cu diverse chitare cu floating bridge. Am avut de-a lungul timpului diverse Gibsonuri (si inca mai am). Le pun 010-052 si le acordez half-step down, uneori drop pe mi-ul gros. Apoi, cu ton de distors, cant diverse powerchords in tot felul de pozitii si de prinderi si, indiferent cat de tare apas cu stanga sau cat de tare dau cu pana, suna de-ti ia capul foc. Adica extraordinar de bine. Nu vreau sa ma dau mare nicidecum, ci doar sa fac o constatare. Chestia asta ma ajuta mult pe scena, pt ca scap de problema dezacordarii si nu fragmentam showul cu momente "moarte".

 

Va doresc sa va sune chitarele bine in orice pozitie, chiar si fara true-temperament. Respect tuturor!

Link to comment
Share on other sites

"cheia" este o chitara fretless . pentru ca acolo formezi tu sunetul de fiecare data , freturile constituie problema , mai bine zis ca faptul ca acestea sunt drepte . ( 8:50 in clipul respectiv )

 

 

o solutie de genul asta te ajuta , dar doar in situatia in care folosesti acordajul , (ai scala la chitara) pentru care e conceput sistemul .

 

Asta zice Van Halen si asta este si una din problemele lui Dani , pentru ca are intervale diferite intre corzile pe care canta acordul :

 

A guitar is just theoretically built wrong. Each string is an interval of fourths, and then the B string is off. Theoretically, that's not right. If you tune an open E chord in the first position and it's perfectly in tune, and then you hit a barre chord an octave higher, it's out of tune. The B string is always a bitch to keep in tune all the time! So I have to retune for certain songs.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.