www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Amplifiator Chitara Acustica


Sarpe
 Share

Recommended Posts

Salut, a facut cineva un amplificator pentru o chitara acustica?

Ma bate gandul sa incerc sa fac unul dar nu prea stiu de unde sa incep. Puteti sa imi dati vreun link/schema cu unul facut? Sau merita vreun model anume mai multa atentie?

Suna interesant chitara acustia prin cel de electrica :) dar parca vreau mai mult.

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

salut. vezi ca exista un post aici pe forum , unde am pus si eu niste link-uri interesante.

 

amplifurile de chitara acustica , din ce am vazut eu si din ce am mai aflat, sunt cu totul si cu totul speciale.

 

cauta cu atentie si o sa gasesti post-ul acela. o sa te iei cu mainile de cap cand o sa vizitezi link-urile alea catre anumite modele de amplifuri de acustica.

 

din ce am inteles, Fender a facut la un moment dat un model destul de reusit, numit ACOUSTASONIC. nu stiu daca cele actuale mai sunt la fel de bune ca cele de prin anii '90...

 

bafta multa. de la un non chitarist :)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc. Din ce am cautat pe net pana acum am observat exact acelasi lucru. Poate din aceasta cauza nimeni nu prea s-a incumetat lumea la asa ceva.

Postul tau la ce sectie se afla?

 

Intre timp am gasit asta: http://guitarwork.ru/electronic/Fender/Acoustasonic_Junior_Amp/

 

Cred ca mai bine strang leu cu leu si imi cumpar unul :)

 

Numai bine!

Edited by Sarpe
Link to comment
Share on other sites

salut. dracu stie pe unde mai este... acea postare.

 

da o cautare pe google cam asa: acoustic guitar amplifier manufacturers

 

posibil sa ajungi la o pagina cu o lista imensa de firme mai mari sau boutique de amplificatoare. eu acolo am gasit niste firme care m-au lasat masca ! bine, si preturile erau pe masura... dar se pare ca faceau banii....

 

din cate imi amintesc, asta este link-ul - http://www.300guitars.com/directories/manufacturers/

 

sper sa fie de folos. cauta aici ca sigur o sa te imbolnavesti de nervi ! :)

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

din ce am vazut eu si din ce am mai aflat, sunt cu totul si cu totul speciale.

 

Nu sunt deloc speciale, depinde de ce facilitãți ai nevoie. E.g. preamplificator adecvat pt. doze piezo, multe au efecte încorporate (chorus pare a fi cel mai popular), eventual compresor sau limiter, Acoustasonic are și un notch filter reglabil împotriva feedback-ului (microfoniei) etc.

 

Dacã chitara are deja preamplificator o poți bãga într-un monitor activ și presto, amp de acusticã. Combo chiar.

Link to comment
Share on other sites

Acoustasonic are și un notch filter reglabil împotriva feedback-ului (microfoniei) etc.

 

Preamplificatoarele de pe electro-acusticele Hora au notch filter incorporat.

 

 

 

Nu consider necesara investitia intr-un amplicator pentru chitara acustica.

Dacă chitara are deja preamplificator o poți băga într-un monitor activ și presto, amp de acustică.

Orice amp hi-fi e perfect. Erau acum 2-3 ani prin magazine niste statii 2x50W cu ecou si delay. Stiu ca aveau 2 intrari de microfon. ...Costau parca 150-200 ron. Daca gasesc pe net o sa postez aici un link.

Edited by draugr
Link to comment
Share on other sites

ca amplificatoarele de chitara acustica nu sunt speciale.... hmmm... nu prea sunt de acord !

 

am avut o discutie cu Charlie Musselwhite, care este muzicutist dar canta si la chitara si mi-a spus ca in multe concerte a folosit amplificatoare speciale pentru chitara acustica. Chitara era bagata in amp care era captat ulterior cu microfon. combinatia de difuzoare la un asemenea amp este speciala, mi-a mai spus Charlie.

 

de altfel am gasit undeva un material in care era descris in amanunt cum au fost captate chitarile lui Clapton in acel concert Unplugged ! nu mai stiu detaliile, dar ideea de baza este ca pe langa microfonul pus in fata chitarei, semnalul era trimis si intr-un amplif de chitara acustica de inalta calitate, care functiona ca monitor pe scena dar era captat separat pe inregistrare.

 

ideea este ca cei care fac amplifuri din astea se pricep foarte bine. depinde acuma de fiecare cat de pretentios este legat de sunetul sau si de cati bani are de investit.

 

dar, daca exista cineva pe forum care a gasit o solutie de calitate folosind amplifuri si boxe de alt tip decat cele special fabricate pentru chitara acustica, sa ne lumineze cu stiinta lui si sa dea cat mai multe detalii.

 

asa se progreseaza in orice domeniu.... parerea mea

Link to comment
Share on other sites

Amplifuri ptr instrumente acustice sunt speciale!!!

 

Eu folosesc o statie ACOUSTIC de 220W ptr bas/contrabas sau chitare,vioara..

 

Fara semnal consuma in gol cam 60W !! Etajul final este in clasa "AB" nici l asemnal foarte slab nu are distorsiuni de crossover

 

Eu am redus acest consum la limita unde este inca OK calitatea deoarece o folosesc pt chitare electrice si nu este nevoie sa se incalzeasca degeaba .

 

Are doua EQ unul normal si unul grafic si un switch de bright( foarte eficient cu efect pronuntat fata de statiile de chitara ce au asemenea switch) si un buton de reducerea puterii maxime.Boxe folosesti dupa cerinte.

 

Normal este nevoie de putere relativ mare ca sa poti sa folosesti aprox 30%din puterea totala .

Nu ai cum sa folosesti mai mult de 30% din puterea unei statii de control ce este in spatele tau pe scena deoarece la gain mai mare intra in rezonanta instrumentul acustic .

 

Nu discutam de chitara sau vioara "pseudo acustica" la care compresoare si EQ-uri de fapt creaza un sunet nou ce retine doar putine caracteristici ale soundului original .Idea sa reproducem soundul original cat mai fidel.

 

Cu microfon(e) in fata instrumentului sau un traductor de contact ( de ex piezo) se poate ajunge la un sunet bun.

In trupa mare pe scena mare apar problemele cu sunetele provenite de la alte amplifuri ce vor influenta cutia de rezonanta al instrumentului acustic .. ( adica suna basul sau toba mare si incepe sa sune/rezoneze si chitara acustica sau vioara etc.. fapt care cere un alt reglaj EQ deci denaturarea sunetului....etc..

 

Amplificator + prelucrarea semnalului la o statie de "spate" ptr instrument acustic are nevoie de "precautii" speciale .

 

Acasa singur poti folosi o statie HiFi nu te oreste nimeni dar nu-i vad rostul , pe scena nu este OK o asemenea statie deoarece nu sunt construite /proiectate ptr asa ceva.( din multe puncte de vedere sunt diferite fata de staiile de scena)

 

Amplifuri ptr instrumente acustice sunt speciale!!!

 

Eu folosesc o statie ACOUSTIC de 220W ptr bas/contrabas sau chitare,vioara..

 

Fara semnal consuma in gol cam 60W !! Etajul final este in clasa "AB" nici l asemnal foarte slab nu are distorsiuni de crossover

 

Eu am redus acest consum la limita unde este inca OK calitatea deoarece o folosesc pt chitare electrice si nu este nevoie sa se incalzeasca degeaba .

 

Are doua EQ unul normal si unul grafic si un switch de bright( foarte eficient cu efect pronuntat fata de statiile de chitara ce au asemenea switch) si un buton de reducerea puterii maxime.Boxe folosesti dupa cerinte.

 

Normal este nevoie de putere relativ mare ca sa poti sa folosesti aprox 30%din puterea totala .

Nu ai cum sa folosesti mai mult de 30% din puterea unei statii de control ce este in spatele tau pe scena deoarece la gain mai mare intra in rezonanta instrumentul acustic .

 

Nu discutam de chitara sau vioara "pseudo acustica" la care compresoare si EQ-uri de fapt creaza un sunet nou ce retine doar putine caracteristici ale soundului original .Idea sa reproducem soundul original cat mai fidel.

 

Cu microfon(e) in fata instrumentului sau un traductor de contact ( de ex piezo) se poate ajunge la un sunet bun.

In trupa mare pe scena mare apar problemele cu sunetele provenite de la alte amplifuri ce vor influenta cutia de rezonanta al instrumentului acustic .. ( adica suna basul sau toba mare si incepe sa sune/rezoneze si chitara acustica sau vioara etc.. fapt care cere un alt reglaj EQ deci denaturarea sunetului....etc..

 

Amplificator + prelucrarea semnalului la o statie de "spate" ptr instrument acustic are nevoie de "precautii" speciale .

 

Acasa singur poti folosi o statie HiFi nu te oreste nimeni dar nu-i vad rostul , pe scena nu este OK o asemenea statie deoarece nu sunt construite /proiectate ptr asa ceva.( din multe puncte de vedere sunt diferite fata de staiile de scena)

Link to comment
Share on other sites

Amplifuri ptr instrumente acustice sunt speciale!!!

 

Eu folosesc o statie ACOUSTIC de 220W ptr bas/contrabas sau chitare,vioara..

 

Fara semnal consuma in gol cam 60W !! Etajul final este in clasa "AB" nici l asemnal foarte slab nu are distorsiuni de crossover !!!

 

Daca o statie are distorsiuni de crossover la semnal slab va suna distorsionat si pe langa acest lucru are efect de "gate" ,Deci nu poti canta pasaje fine ,la volum foarte mic cu sunet clean caci trebuie sa lovesti mai tare coarda ca sa "treaca" sunetul de "gate"-ul tranzistorului final "blocat" ( nedeschis...nepolarizat corect..."bias" ).

 

Din acesta cauza de exemplu VOX AC30 este proiectata tot o statie de aproximativ in clasa "A" , cel putin l asemnalele mici caci aici este important .la pasajele fine sa am sunet .atac, raspuns dinamic bun ca sa pot canta lejer cu simt ..etc..

 

Eu am redus acest consum la limita unde este inca OK calitatea deoarece o folosesc pt chitare electrice si nu este nevoie sa se incalzeasca degeaba .

 

Are doua EQ unul normal si unul grafic si un switch de bright( foarte eficient cu efect pronuntat fata de statiile de chitara ce au asemenea switch) si un buton de reducerea puterii maxime.Boxe folosesti dupa cerinte.

 

Normal este nevoie de putere relativ mare ca sa poti sa folosesti aprox 30%din puterea totala .

Nu ai cum sa folosesti mai mult de 30% din puterea unei statii de control ce este in spatele tau pe scena deoarece la gain mai mare intra in rezonanta instrumentul acustic .

 

Nu discutam de chitara sau vioara "pseudo acustica" la care compresoare si EQ-uri de fapt creaza un sunet nou ce retine doar putine caracteristici ale soundului original .Idea sa reproducem soundul original cat mai fidel.

 

Cu microfon(e) in fata instrumentului sau un traductor de contact ( de ex piezo) se poate ajunge la un sunet bun.

In trupa mare pe scena mare apar problemele cu sunetele provenite de la alte amplifuri ce vor influenta cutia de rezonanta al instrumentului acustic .. ( adica suna basul sau toba mare si incepe sa sune/rezoneze si chitara acustica sau vioara etc.. fapt care cere un alt reglaj EQ deci denaturarea sunetului....etc..

 

Amplificator + prelucrarea semnalului la o statie de "spate" ptr instrument acustic are nevoie de "precautii" speciale .

 

Poti folosi o statie HiFi , una performanta un Quad 405 ( current dumping ...clasa A l asemnale mici si clasa AB la semnale mari ) de ex la 100W cu distorsiuni nemasurabile .Dar sa aiba racitre corespunzatoare si bloc de alimentare la fel .Sa poata functiona la puterea mare timp indelungat.

 

Statiile HiFi "casnice" sunt proiectate sa functioneza 90% din timp la aprox 15% din puterea maxima , puterea maxima asigura doar redarea aprox a varfurilor de amplitudine muzicala scurte ce apar intr-o piesa.

La fel sunt proiectate si boxele HiFi "casnice". Asa ca nu sunt OK ptr scena.

Link to comment
Share on other sites

Deci poți folosi amplificatoare de acusticã în clasa A, AB, eventual D. La fel ca amplificatoarele de chitarã, de bas, HI-FI, de PA, de cãști ș.a.m.d.

 

combinatia de difuzoare la un asemenea amp este speciala

Ce o face specialã? Ține doar de aplicație și de gust, din nou, la fel ca orice alt tip de amp.

 

Vreau sã subliniez faptul cã nu prea poți gãsi o caracteristicã uniformã dupã care poți clasifica un amplificator ca fiind special pentru acustice. La cele de chitarã electricã, oricât de vaste ar fi diferențele dintre miile de modele, tot poți gãsi niște caracteristici în general persistente (limitarea rãspunsului în frecvențã în amp și difuzor, anumit tip de filtrare, de obicei nivel mare de distorsiune etc.).

Dacã privești doar subtilitãțile pierzi imaginea de ansamblu, mai precis faptul cã diferența dintre douã amplificatoare de acusticã poate fi mai mare decât dintre un amplificator de acusticã și unul de bas, PA, HI-FI etc. Problema trebuie privitã statistic.

 

PS: ...și, nu în ultimul rând, practic :) Cum am zis la început, depinde ce-ți trebuie. Unii au acasã sisteme "home cinema" de 100 lei, alții de 100.000USD. Tot home cinema se cheamã, tot cam același lucru fac. Cam.

Link to comment
Share on other sites

deci, analizati link-urile astea si amplifurile de chitara acustica facute de baietii astia...

 

se pare ca stiu exact despre ce este vorba...

 

http://www.genzbenz.com/?fa=detail&mid=2267&sid=420&cid=94

 

http://www.theguitarsherpa.com/acoustic_amp_mfrs/default.html

Edited by marcianpetrescu
Link to comment
Share on other sites

Salut si scuze ca raspund asa tarziu.

 

Chitara pe care vreau sa o amplific are un element piezo pe ea. Pentru in casa este OK dar as vrea sa o amplific putin si nu stiu cum sa fac asta mai ieftin.

 

Nu vreau tot felul de efecte de la un eventual amplificator ci doar sa redea sunetul cat mai fidel.

 

O sa incerc tot felul de chestii si o sa va tin la curent.

 

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

te salut. verifica putin link-urile postate de mine.

 

eu nu sunt chitarist, dar am ascultat sute de chitaristi, atat electrici cat si acustici.

 

din ce am observat, marea majoritate a chitarelor acustice cu doza piezo, daca sunt bagate direct pe mixer, suna cumva steril, si foarte taios... mai ales daca ai mixer digital, care cam strica sunetul !

 

din ce am vazut la alti chitaristi si din ce am mai citit, o solutie este un D.I. box de calitate, completat cu un Equalizer de tip pedala cu minim 7 benzi, pentru o mai buna reglare a frecventelor. eventual se poate folosi si un preamp cu lampa, ca sa dea un pic de caldura sunetului.

 

sunt demne de luat in seama amplifurile de acustica !!! depinde de ce buget ai !!!

 

unele chitare acustice intra foarte usor in feedback ! mai ales cand folosesti monitor de control pe scena ! de aia se mai foloseste acel disc de cauciuc pus in deschiderea chitarei... trebuie experimentat !!!

 

oricum, daca esti intr-un concert cu o instalatie de sunet de o calitate cat de cat buna, incearca sa captezi chitara si cu un microfon condenser, in afara de trimiterea semnalului direct din chitara.

 

dar, ca o solutie mai ieftina, trebuie sa incerci niste D.I. box-uri... si sa le incerci pe un sistem P.A. cat de cat bun, sa vezi cam cum afecteaza D.I.-ul sunetul direct al chitarei...

Link to comment
Share on other sites

Pentru in casa este OK dar as vrea sa o amplific putin si nu stiu cum sa fac asta mai ieftin.

Cu instrumentele acustice, treaba este mult mai complicata decat amplificarea unei chitari electrice.Iar daca esti pretentios cu sunetul, eu cred ca nu ai cum sa iesi ieftin.

Probabil niste rezultate satisfacatoare iti poate aduce un amplificator Hi-Fi in clasa A.Parerea mea este ca realizare unui amp in clasa D, care sa dea si rezultate (ma gandesc la asa ceva http://guitars.music...-Amp?sku=485700 ), pune multe probleme din toate punctele de vedere.

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.