liviusnop Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Chiar daca ar mai fi ceva pana se va intampla sa imi cumpar urmatoarele pedale , eu ma gandesc si ma interesez cu ceva timp inainte de optiuni si caut sa fac cea mai buna alegere ! acum mult timp m-am interesat ce fel de doze mi-ar folosi pentru stilul abordat si acum cateva zile threadul cu 2 doze bridge in bridge si neck ! ideea : dupa ce am renuntat la procesor pentru un amplificator mai bun ( vox ad50vt xl ) imi este greu sa cant ( deocamdata nu fac inregistrari deci cant doar live ) din cauza ca nu am o "tuner pedal" si "volume pedal" ! nu vreau pedalboard pt ca sunt mai mult rythm guitar si daca e de vreun solo bag delayul de la amp ! de asemenea cu footswitchul imi fac un clean channel si un distrorsion si in plus as mai vrea o pedala de dist pt un asa zis al 3-lea canal ! deci . vroiam o pedala de volum pasiva si ceea ce am gasit a fost Dunlop GCB-80 (puteti sa imi recomandati si altele ) nu vreau sa ma incurc cu baterii si power supply un Pedal Tuner mi-ar fi placut Korg Pitch black dar e scump si vroiam Fender PT100 ! partea proasta e ca nu are mute cand il activezi ! Boss Ds-1 ar fi dist pedal dorit intrebari : 1.In ce oridine ar trebui legate pedalele avand in vedere si faptul ca tunerul nu are muting function : eu ma gandesc la chitara>tuner>dist>volum>amp ?? corect ? 2.de ce mi-as lua Vol Pedal activa in loc de pasiva ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maur Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 http://www.alanratcliffe.com/articles/effectchain.shtml Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Nu toate pedalele de volum active sunt la fel, în schimb toate cele pasive sunt. Cele active pot amplifica semnalul suplimentar (i.e. boost) sau pot fi doar un control simplu de volum precedat de un buffer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackthorn Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Sfatul meu ar fi sa iti iei un tuner ceva mai bun decat acel Fender, mai bine mai stai si iei un Pitchblack sau DT10 la mana a doua. Mi se par pentru banii lor cele mai bune tunere. Cat depsre DS1 vezi ca este un distors destul de galagios, nu in sensul bun, o sa ai ceva brum cu el pornit. Mai bine te uiti dupa un MXR Distortion III, e ceva tot in genul la DS1, dar la cu totul alta calitate. ca oridne eu le-as pune in felul asta: tuner - distortion - pedala de voum, daca vrei sa controlezi volumul, si tuner - volum - distortion, daca vrei sa controlezi nivelul distorsiunii (gainul). Iti recomand sa pui tot timpul tunerul primul ca sa il poti folosi ca bufer inaintea pedalei pasive de volum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Mai bine te uiti dupa un MXR Distortion III, e ceva tot in genul la DS1, dar la cu totul alta calitate. Diferența dintre cele douã circuite e minimã așa cã de unde atâta diferențã în performanțã? Acel amplificator are deja multe tipuri de distorsiune. Tu vrei un caracter în plus sau doar sã adaugi saturație suplimentarã pe un canal deja distorsionat? În al doilea caz nu-i nevoie de un efect cu atât de mult gain. Sau invers, în loc sã amplifici semnalul înainte ai putea folosi pedala de volum pentru a controla nivelul saturației. Iti recomand sa pui tot timpul tunerul primul ca sa il poti folosi ca bufer inaintea pedalei pasive de volum. Dacã ia pedalã pasivã și dacã tunerul nu e true bypass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
liviusnop Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 faza cu distorsul ... avand 2 canale imi puneam pe footswitch un clean clean si un distorsion de lead eventual si pentru o a treia varianta dadeam drumul la clean si bagam ds-1 despre tuner e intr-adevar cel mai misto, pitchblack dar e dublu ca pret fata de fender ... 3 milioane e ceva am vazut ca VolPed inainte de dist e pt gain si daca o pun dupa dist e pt volumul general ... s-ar putea sa imi iau ca VolPedal un Ernie Ball Vp jr pasiva care are tuner out si ar fi in paralel cu lantul de efecte dar am inteles ca tot mananca din ton ! in fine cat despre ds-1 VS MXR dist III am vazut un demo si canta ala un green day acolo da nu mi se pare mare diferenta si din nou pretul e dublu fata de ds-1 P.s: ds-1 am vazut in multe video-uri cu coveruri de formatii de genul asta deci cred ca pot sa obtin ceva decent din pedala ... ms .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klauss^^^ Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 exista tuner 100% true bypass? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squier Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 exista tuner 100% true bypass? peterson strobo stomp de exemplu:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 VolPed inainte de dist e pt gain GAIN-ul pedalei, amplificatorului sau a ce vrei tu rãmâne același, doar cã scade SATURAȚIA pentru cã reduci amplitudinea semnalului ÎNAINTE de distorsiune. Ce înseamnã "mãnâncã din ton"? În cazul Ernie Ball impedanța pedalei va fi în paralel cu cea a tunerului și a amplificatorului (sau orice urmeazã). Dacã e perceptibil și deranjant doar tu poți spune. Ideal d.p.d.v. ingineresc, if you will, e sã ai buffer înainte de volum (i.e. pedalã de volum activã); astfel chitara va "vedea" doar impedanța bufferului (care ideal e suficient de mare, that's the whole point). Link to comment Share on other sites More sharing options...
liviusnop Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 (edited) GAIN-ul pedalei, amplificatorului sau a ce vrei tu rãmâne acela?i, doar cã scade SATURA?IA pentru cã reduci amplitudinea semnalului ÎNAINTE de distorsiune. am inteles ... m-am exprimat gresit ! ms Ce înseamnã "mãnâncã din ton"? tone sucker Ideal d.p.d.v. ingineresc, if you will, e sã ai buffer înainte de volum (i.e. pedalã de volum activã); astfel chitara va "vedea" doar impedan?a bufferului (care ideal e suficient de mare, that's the whole point). inteleg ca acest buffer ajuta tonul dar nu inteleg cum ? sau ce inseamna de fapt !zicea unu pe un forum ca pedalele boss au buffer ( sau sunt "buffered" ) daca am inteles gresit exista un stomp care e doar buffer ? si ai mai zis "ideal...e sa ai buffer inainte de volum(i.e pedala de volum activa)! Adik pedala de volum activa are acel buffer, sau sa imi pun buffer in fata pedalei de volum activa (i.e sa nu imi iau pasiva ) ? Edited July 24, 2010 by liviusnop Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 inteleg ca acest buffer ajuta tonul dar nu inteleg cum ? Asta te întreb și eu: ce înțelegi tu prin "tone sucking"? Cum îți dai seama dacã ceva îți "mãnâncã din ton" și cum remediezi? Care ton? Ãsta? S-a mai discutat despre cum interacționeazã circuitul chitarei cu cablul și impedanța de intrare și ce e un buffer. De ce nu citiți? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackthorn Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 faza cu distorsul ... avand 2 canale imi puneam pe footswitch un clean clean si un distorsion de lead eventual si pentru o a treia varianta dadeam drumul la clean si bagam ds-1 despre tuner e intr-adevar cel mai misto, pitchblack dar e dublu ca pret fata de fender ... 3 milioane e ceva am vazut ca VolPed inainte de dist e pt gain si daca o pun dupa dist e pt volumul general ... s-ar putea sa imi iau ca VolPedal un Ernie Ball Vp jr pasiva care are tuner out si ar fi in paralel cu lantul de efecte dar am inteles ca tot mananca din ton ! in fine cat despre ds-1 VS MXR dist III am vazut un demo si canta ala un green day acolo da nu mi se pare mare diferenta si din nou pretul e dublu fata de ds-1 P.s: ds-1 am vazut in multe video-uri cu coveruri de formatii de genul asta deci cred ca pot sa obtin ceva decent din pedala ... ms .. Ar fi bine ca inainte sa cumperi un Boss DS1 a il probezi pe setupul tau si eventual sa il compari si cu alte pedale cu voicing apropiat. Eu am avut DS1 si nu mi-as mai cumpara niciodata, este foarte zgomotoasa si suna foarte murdar, ca un nor de tantari. Daca vrei sa faci o comparatie intre cateva pedale de distors poti veni intr-un weekend pe la mine sa probezi cateva si mai ieftine si ceva mai scumpe, din pacate pt tine DS1 nu mai am, iar Distortion III nu am avut niciodata, doar am probat pe al cuiva. Un numar de telefon al meu il gasesti prin anunturile publicitare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
liviusnop Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 Asta te întreb și eu: ce înțelegi tu prin "tone sucking"? Cum îți dai seama dacã ceva îți "mãnâncã din ton" și cum remediezi? Care ton? Ãsta?S-a mai discutat despre cum interacționeazã circuitul chitarei cu cablul și impedanța de intrare și ce e un buffer. De ce nu citiți? 57 citim dar e imposibil sa citesc tot forumul ! daca bag buffer la search imi arata topicurile cu activitate recenta si cine stie poate a scris unu gresit sub-woofer si a zis su-buffer si imi arata si pe ala Ar fi bine ca inainte sa cumperi un Boss DS1 a il probezi pe setupul tau si eventual sa il compari si cu alte pedale cu voicing apropiat. Eu am avut DS1 si nu mi-as mai cumpara niciodata, este foarte zgomotoasa si suna foarte murdar, ca un nor de tantari. Daca vrei sa faci o comparatie intre cateva pedale de distors poti veni intr-un weekend pe la mine sa probezi cateva si mai ieftine si ceva mai scumpe, din pacate pt tine DS1 nu mai am, iar Distortion III nu am avut niciodata, doar am probat pe al cuiva. Un numar de telefon al meu il gasesti prin anunturile publicitare. ms pt oferta ... o sa incerc sa testez inainte sa cumpar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvan S. Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) http://www.alanratcliffe.com/articles/effectchain.shtml desi sunt sigur de competenta colegilor forumisti, in special a lui 57, vreau sa spun ca spre binele tau, ar fi bine sa nu asculti sfaturi de ordine, si sa testezi cum vrei TU ordinea pedalelor, inregistrand comparand,e mult mai complicat decat o ordine ,,default'' crede-ma... Multe pedale nu se pupa unele cu altele, pedalele buffered cu cele unbuffered merg intr.o anumita ordine fiind on sa nu fie noise s.a.m.d. Poate sa iti zica oricine de pe forum ce vrea el, pentru ca mai mult ca sigur, ordinea pedalelor nu va fi dupa gustul tau... La mine ordinea pedalelor dupa multe incercari, si avand si unele minusuri, in mare,este asta: Chitara->Ibanez UE300 buffered(Compressor->Screamer->Chorus)-> Ibanez LA metal buffered-> Jackhammer-> DOD250 ->MXR dist plus si Germanium OD-> EHX LPB-1 Booster -> -> Boss NS-2 -> Compressor 2 Rocktron - > Noise gate 2 RS90-> Delay->MXR Phase 100-> EQ -> EHX Micro Amp clona -> Amplif Tunerul NU il tin in lant. Aceasta este ordinea care MIE imi place, testata dupa gustul meu, pentru stilul meu...sunt aproape sigur ca nu am vazut fix ordinea asta niciunde, dar isi face treaba pentru gusturile mele umile. Mai mult ca sigur o sa descoperi care este ordinea ta. Problema e ca pe masura ce tot adaugi pedale, o sa devina tot mai complicat, depinzand de ce pedala e. Ar fi bine ca inainte sa cumperi un Boss DS1 a il probezi pe setupul tau si eventual sa il compari si cu alte pedale cu voicing apropiat. Eu am avut DS1 si nu mi-as mai cumpara niciodata, este foarte zgomotoasa si suna foarte murdar, ca un nor de tantari. Daca vrei sa faci o comparatie intre cateva pedale de distors poti veni intr-un weekend pe la mine sa probezi cateva si mai ieftine si ceva mai scumpe, din pacate pt tine DS1 nu mai am, iar Distortion III nu am avut niciodata, doar am probat pe al cuiva. Un numar de telefon al meu il gasesti prin anunturile publicitare. probabil sau nu ai incercat sa schimbi diodele din pedala si alte componente. Majorit nu suna prea grozav stock, ma refer la astea comune. Sunt mai putine care merg direct Edited July 24, 2010 by Razvan S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) am inteles ... m-am exprimat gresit ! ms tone sucker Cand si unde ai observat tu ? asa ceva .Ai scris ca de fapt esti "rythm guitar" ce ai tu cu |mananca tonul " ?? Cei cu "chit ritm " canta cu tot felu de sounduri cu gate,cu crunch,cu distorsuri cu baterie "veche" ,si alte de astea de fapt cu tot felul de "tonuri gata mancate " cu o dinamica extrem de ingusta . Daca canti "rythm"ca si Hendrix este alta treaba dar nu cred ca este cazul. BUFFER inseamna etaj de ADAPTARE IN IMPEDANTA Impdanta de intrare mare aprox. 1MOhm ptr chitare electrice ce nu influenteaza sunetul captat de doza , Impedanta de iesire mica aprox 2K Ohm care nu este influentata de impedanta unui cablu relativ lung i sau impedanta intrarilor de la efecte sau statie care au cel putin 100KOhm dar efectele mai moderne majoritatea au 1MOhm. Primul lucru observat la folosirea unui buffer ar fi mentinerea amplitudini semnalului care nu este shuntat de cablu , intrarea efectelor sau statiei, pe langa acest lucru nu se altereaza simtitor frecventele captate de doza. Unele efecte vintage nu suna in parametrii dupa un buffer , acestea au nevoie sa fie cuplate direct prin cablu la doza . Acest lucru apare din cauza ca sa luat in calcul la proiectere dezadaptarea intre doza+cablu plus efect cu impedanta relativ mica de intrare.Astfel folosind un buffer prin care cuplam o impedanta relativ mica la aceste efecte vinage schimba parametri si poate sa nu sune "unde trebuie". Citeste si posturile vechi caci nu ne punem sa descrieme totul inca si inca odata de fiecere data cand iun incepetor pune o intrebare ...deci mai esact poti sa deslusesti in posturi anterioare din topicuri mai vechi pe aceiasi tema. Cum spune si @Razvan S. Poti sa pui ce vrei unde vrei ca sa experimentezi cate un sunet "nou"/interesant ... Edited July 24, 2010 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mibu Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 mici completari: 1. nu exista tuner care sa nu influenteze deloc semnalul in starea bypass (nici macar petersonul...). de aceea solutia optima este sa ai un loop comutabil, de unde sa poti intrerupe circuitul si sa comuti pe tuner. astfel te poti acorda in cantare fara ca publicul sa auda ceva. 2. cu bufferele e ceva mai complicat. in sensul ca intotdeauna apare o diferenta intre sunetul chitarei direct in amp si sunetul ei prin buffer. unele buffere sunt foarte aproape de "the real thing", altele modifica raspunsul in frecventa. sunt multe buffere celebre (spre exemplu axess BS2) care rapesc din "caldura" semnalului original. unii zic ca suna "muzical", ceea ce este adevarat. in multe aplicatii poate fi util asa ceva. dar daca vrei o reprezentare cat mai fidela a semnalului chitarei, apar complicatii. solutia presupune in primul rand cabluri si conectori foarte bune... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 mici completari: 1. nu exista tuner care sa nu influenteze deloc semnalul in starea bypass (nici macar petersonul...). de aceea solutia optima este sa ai un loop comutabil, de unde sa poti intrerupe circuitul si sa comuti pe tuner. astfel te poti acorda in cantare fara ca publicul sa auda ceva. 2. cu bufferele e ceva mai complicat. in sensul ca intotdeauna apare o diferenta intre sunetul chitarei direct in amp si sunetul ei prin buffer. unele buffere sunt foarte aproape de "the real thing", altele modifica raspunsul in frecventa. sunt multe buffere celebre (spre exemplu axess BS2) care rapesc din "caldura" semnalului original. unii zic ca suna "muzical", ceea ce este adevarat. in multe aplicatii poate fi util asa ceva. dar daca vrei o reprezentare cat mai fidela a semnalului chitarei, apar complicatii. solutia presupune in primul rand cabluri si conectori foarte bune... Corect . Un singur lucru ce practic am amintit si mai sus . NU ESTE PRECIS CA NE TREBUIE UN "TON" super HiFi . O doza/chitara folosita la un anume ''sound vestit ''' realizat pe o inregistrare ce suna '' bine '' pe un cablu prost cuplat la o intrare de impedanta relativ mica (50-100 KOhm) al unor efecte vintage din prima era a statiilor cu tranzistoare pe Germaniu mai mult ca sigur nu va scoate acel sunet pe o intrare cu impedanta mare . Un exemplu cunoscut ar fi FuzzFace care nu prea se adapteaza dupa un buffer .deci nu se poate cupla la un ''effect loop'' ,unii incearca sa proiecteze ''simulator de doza'' ptr adaptarea acestor efecte vintage care sunau bine chiar din cauza multor neadaptari respectiv circuite ieftine cu componente cat mai putine . Alt exemplu i-mi amintesc cand a devenit la ''moda'' difuzorul cu calota metalica ce arata super , luceau frumos .dar acea calota introducea niste medii prea bright care la volum mare erau si distorionate practic distrugeau ''tonul'' realizat de tot ''lantul '' de captare/redare .Asa ca chitaristi au renuntat la calota lucioasa care era mai HiFi doar ca nu suna nici cum ptr chitara. Aceste probleme cum a spus si Mircea @mibu devin foarte complexe si chiar de neurmarit ptr un chitarist mai ales incepator. De fapt si intrebarea din titlu devine ''buna'' ... La o statie care are distors inclusiv din etajul final nu prea se poate pune inainte Reverb sau Delay/Echo !! Trebuie ca aceste efecte sa fie cuplate dupa distors/overdrive .Daca se folosesc trebuie sa fie in effect loop inainte de etajul final.Etajul final in acest caz nu mai este indicat sa se forteze in distorsiune eventual pana in usor overdrive . In mare acest lucru este valabil si ptr chorus/flanger dar in acest caz se mai ''constuiesc'' sounduri mai ''murdare'' ce suna interesant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now