Guest tkh1105 Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 (edited) Salut! Am o intrebare intrebatoare Am observat ca sunt o gramada de formatii care-si acordeaza chitara in diferite moduri.Buuuun! Am incercat sa-mi acordez chitara cu un ton mai jos ,adica DGCFAD, si imi place cum suna.Dar as vrea sa continui invatatul despre acorduri,game,etc ... insa nu am inteles f bine (sunt incepator ) daca mai este "corect" ce am invatat pana acum acordat fiind in clasicul EADGBE aplicat pe un alt acordaj? Adica de exemplu un acord gen G in acordajul initial EADGBE, in pozitia corecta nu mai este G in DGCFAD, in aceeasi pozitie pe grif?... Plus ca am memorat cat de cat pozitia notelor pe grif ,iar acordajul nou imi cam da peste cap "invataturile". Probabil, defapt ,CU SIGURANTA, e mai simplu decat cred eu, dar nu am inteles cum acei chitaristi care-si acordeaza chitara diferit pentru mai multe compozitii proprii, reusesc sa interpreteaze solouri de chitara "corect" in diferite piese chiar daca schimba acordajul cu un ton ,semiton,dropped d,etc...? Imi cer scuze daca intrebarea este prosteasca, dar in mai toate cartile,tutorialele, explicatiile sunt pe un acordaj clasic EADGBE si nu am inteles cum aplic aceste lucruri daca eu sunt acordat in alt fel? Merci de eventualele raspunsuri! Edited May 26, 2010 by tkh1105
Guest tkh1105 Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 ai invatat notele pe grif? de ce,e rau asta?....sau poate nu am inteles rostul intrebarii.
Guest tkh1105 Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 (edited) unde toate sabloanele continua sa se potriveasca. ... adica prin "sablon" sa inteleg ca e ceva de genu ca si cand as pune un capo pe fretul 3 in acordaj DGCFAD, adica cu un ton mai jos decat cel standard, si aplic toate "regulile" (oare care sunt alea ) folosite in acordajul standard, doar cu 3 pozitii mai jos pe grif?? ....nu prea inteleg Edited May 26, 2010 by tkh1105
ilun Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 nu e nicio filosofie si nu tre sa fie unu in drop si unu standard ca sa fie in stare sa faca solo, toata chestia e sa fii constient de notele pe care le canti si sa fii in stare sa transpui piesele in functie de acordaj...io unu am experimentat o gramda si drop-uri si open-uri si combinatii mi se pare o chestie foarte misto poti scoate sonoritati "nebanuite" ca sa zic asa din instrument...si mai stiu io pe unu care face nebunii d-astea : cyfer
Guest Nihilistul Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Daca esti incepator, invata sa canti in acordaj standard, apoi, cand vei invata mai multa teorie si vei avea abilitatea de-a improviza, vei intelege cum functioneaza si solourile pe acordaje mai ciudate. Ca sa-ti raspund la o alta intrebare, daca ai acordat chitara cu un ton mai jos, acordul sol a devenit fa, in pozitia in care prindeai sol-ul pe acordaj standard. Deci, solul pe acordajul actual se afla unde era la pe acordajul standard (chitara ta e cu un ton mai jos, La e cu un ton mai sus decat Sol-ul.
Guest tkh1105 Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Daca esti incepator, invata sa canti in acordaj standard, apoi, cand vei invata mai multa teorie si vei avea abilitatea de-a improviza, vei intelege cum functioneaza si solourile pe acordaje mai ciudate. Ok ,am inteles sfatul si probabil ca e corect.Dar ce face un chitarist " BUN" care sa spunem ca stie aproape tot ce trebuie sa stie in acordajul standard si descopera ca un alt acordaj alternativ se pliaza(suna) mai bine pe gusturile lui?.. Am inteles (oarecum) din raspunsul lui red ca ar exista "reguli tip sablon" care se aplica indiferent de acordaj, dar pe mine ma nedumereste modul de aplicare a unei metodei de lucru (invatare) daca avem de-a face cu un alt acordaj fatza de cel standard? Multumesc oricum pentru raspunsurile date!
Guest Nihilistul Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 (edited) Ok ,am inteles sfatul si probabil ca e corect.Dar ce face un chitarist " BUN" care sa spunem ca stie aproape tot ce trebuie sa stie in acordajul standard si descopera ca un alt acordaj alternativ se pliaza(suna) mai bine pe gusturile lui?.. Am inteles (oarecum) din raspunsul lui red ca ar exista "reguli tip sablon" care se aplica indiferent de acordaj, dar pe mine ma nedumereste modul de aplicare a unei metodei de lucru (invatare) daca avem de-a face cu un alt acordaj fatza de cel standard? Multumesc oricum pentru raspunsurile date! Daca vorbim de un acordaj de genul celui zis de tine (toata chitara cu un ton mai jos), atunci toate chitarele din trupa se vor acorda in aceeasi tonalitate (cum era cu Guns). Daca vorbim de un acordaj mai ciudat, se poate improviza/compune doar cand ne cunoastem foarte bine instrumentul si ceva teorie muzicala (game, etc.) sau cu ajutorul trucurilor pomenite de red mai sus, da' n-o sa te poti folosi de acele trucuri la nesfarsit. Ca sa fiu mai exact, cand noi suntem acrodati standard iar cealalta chitara este acordata altfel, odata ce stim modul in care este acordata cealalta chitara si ce acorduri prinde, aflam in ce tonalitate canta si-apoi n-avem decat sa facem ce ne taie capu'. Edited May 26, 2010 by Nihilistul
Guest tkh1105 Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 (edited) Ca sa fiu mai exact, cand noi suntem acrodati standard iar cealalta chitara este acordata altfel, odata ce stim modul in care este acordata cealalta chitara si ce acorduri prinde, aflam in ce tonalitate canta si-apoi n-avem decat sa facem ce ne taie capu'. ...adica,in fond, pe o chitara acordata altfel difera doar pozitia notelor pe grif, si defapt "regulile" tip sablon cum ar fi modurile,gamele,etc... se aplica la fel dar difera pozitia lor pe grif? Edited May 26, 2010 by tkh1105
Guest Nihilistul Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 ...adica,in fond, pe o chitara acordata altfel difera doar pozitia notelor pe grif, si defapt "regulile" tip sablon cum ar fi modurile,gamele,etc... se aplica la fel dar difera pozitia lor pe grif? Exact.
Guest tkh1105 Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Multumesc ptr raspuns. Mai am o mica nelamurire totusi fatza de afirmatia asta de mai jos: daca ai acordat chitara cu un ton mai jos, acordul sol a devenit fa, in pozitia in care prindeai sol-ul pe acordaj standard. .... ...adica sol devine fa,doar datorita acordajului diferit?... totusi, stiam ca acordul FA are si o alta "structura" ,sau gresesc?... ...aceasi regula se aplica si la celelalte acorduri?
Guest Nihilistul Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 (edited) Da. Avem notele Do, re, mi, fa, sol, la, si, do. Fiecaruia-i corespunde cate-un numar, adica 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. Deci avem: Do-1, Re-2, mi-3, fa-4, sol-5, la-6, si-7, do-8. Daca mutam toate cifrele mai la stanga (ca si cum am acorda chitara cu un ton mai jos) o sa avem: Do-2, re-3, mi-4, fa-5, sol-6, la-7, si-8, do-9. Asa sta treaba si cu acordajele. By the way, notele n-au legatura reala cu cifrele respective, le foloseam doar pentru a da un exemplu. Edited May 26, 2010 by Nihilistul
EugenRo2001 Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Multumesc ptr raspuns.Mai am o mica nelamurire totusi fatza de afirmatia asta de mai jos: .... ...adica sol devine fa,doar datorita acordajului diferit?... totusi, stiam ca acordul FA are si o alta "structura" ,sau gresesc?... ...aceasi regula se aplica si la celelalte acorduri? Este exact acelasi lucru ca atunci cand folosesti capodastrul la tasta 2 (de ex): pui degetele ca si cum ai canta acordul Do © dar suna ca si acordul Re (D) cantat pe o chitara fara capodastru. La fel si daca acordezi chitara mai jos cu un semiton sau doua, degetele le pui ca pt un acord dar ceea ce obtii d.p.d.v. al inaltimii este mai jos cu un semiton respectiv doua. Asta deoarece notele sunt niste conventii la fel ca si metrul, litrul, etc, care atribuie fiecareia o anumita frecventa - La (A) = 440Hz. Asta le permite instrumentistilor dintr-o formatie sa "sune" corect. Daca tu iti acordezi chitara mai jos si canti impreuna cu cineva care are chitara acordata standard, tu va trebui ori sa folosesti capodastru ori sa pui degetele ca si cum ai canta mai sus cu intervalul respectiv. Asa cum spuneau si colegii de mai sus, exista acordaje alternative, in care corzile libere au alte note decat cele considerate standard, oferind instrumentistului posibilitatea de a interpreta piese care ar fi mult mai dificil de cantat in acordaj standard. Unul dintre ele este demonstrat in videoul de mai sus - CGDGAD
Guest AlinMetallica Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 ...adica,in fond, pe o chitara acordata altfel difera doar pozitia notelor pe grif, si defapt "regulile" tip sablon cum ar fi modurile,gamele,etc... se aplica la fel dar difera pozitia lor pe grif? Multe trupe de metal acordeaza chitara mai jos pentru a obtine note mai joase (slipknot, bullet for my valentine, all that remains, sepultura, kreator etc.). Apoi din punctul meu de vedere un drop tunning e mai comod pentru power chords. Depinde ce stil abordezi...
karpi Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 (edited) Salut!Am o intrebare intrebatoare Am observat ca sunt o gramada de formatii care-si acordeaza chitara in diferite moduri.Buuuun! Am incercat sa-mi acordez chitara cu un ton mai jos ,adica DGCFAD, si imi place cum suna.Dar as vrea sa continui invatatul despre acorduri,game,etc ... insa nu am inteles f bine (sunt incepator ) daca mai este "corect" ce am invatat pana acum acordat fiind in clasicul EADGBE aplicat pe un alt acordaj? Adica de exemplu un acord gen G in acordajul initial EADGBE, in pozitia corecta nu mai este G in DGCFAD, in aceeasi pozitie pe grif?... Plus ca am memorat cat de cat pozitia notelor pe grif ,iar acordajul nou imi cam da peste cap "invataturile". Probabil, defapt ,CU SIGURANTA, e mai simplu decat cred eu, dar nu am inteles cum acei chitaristi care-si acordeaza chitara diferit pentru mai multe compozitii proprii, reusesc sa interpreteaze solouri de chitara "corect" in diferite piese chiar daca schimba acordajul cu un ton ,semiton,dropped d,etc...? Imi cer scuze daca intrebarea este prosteasca, dar in mai toate cartile,tutorialele, explicatiile sunt pe un acordaj clasic EADGBE si nu am inteles cum aplic aceste lucruri daca eu sunt acordat in alt fel? Merci de eventualele raspunsuri! Intrebarile nu sunt prostesti dar se vede ca nu incerci sa gandesti logic . Unu la mana , trebuie sa inveti acordurile teoretic ,fara chitara.... Cu chitara : Inveti pozitiile relative pe chitara adica vei avea un "patern" al pozitiei notelor ptr un fel de acordaj . Ptr fiecare acordaj trebuie sa inveti "patrn"-ul. Adica unde se afla notele. Aceste paternuri de game , "tipuri de acorduri" se repeta si sunt aceleasi ptr toate gamele .Cum muti paternul mai sus cu un spatiu ( o tasta mai sus) gama va urca si ea cu un semiton , sau acordul respectiv de orice tip va urca si el cu un semiton.Adica paternul acodului "D" din pozitia a II-a cu doua spatii mai sus va deveni "E " cu inca trei spatii mai sus va deveni "G" .Sau daca coboram doua spatii va deveni "C" dar vai avea si corzi "libere" (POZITIA "0") note ce sunt date de coarda "libera" (de "nut" DECI NU TREBUIE APASTE CU DEGETUL ) . Daca mentii tipul de acordaj al cjhtarei ( de ex acordajul italian folosit pe scara larga DAR SI IN ORICE ALT TIP DE ACORDAJ ) si doar cobori un semiton sau un ton "paternurile" raman identice cu cele din acordajul in "E" doar pozitia se schimba .La fel este si daca folosesti "capodastru" , montezi capodastru in pozitia a II-a (F# pe coarda "e") vei prinde paternul de "C major" si va suna "D major" practic faci o transpozitie si vei putea canta o piesa in de ex. D major pe care ai invatat-o si exersat-o in "C major ". Sau o piesa ce ai cantat-o si o stii in "Am" in prima pozitie si trebuie sa o canti in "B minor" ( ptr ca vocalistul aici poate canta bine) .Sau ai pozitii de solo unde ai nevoie de corzile libere .... In alt acordaj trebuie sa inveti diferentele si paternurile specifice .De obicei folosirea unui acordaj diferit aduce o simplificare in a canta anumit gen de muzica de exemplu ptr cei care canta blues cu "slide" si care folosesc "open G " sau "open D" ...in acest mod secanta lick-uri ce nu se pot executa usor cu acordajul italian ... Edited May 27, 2010 by karpi
Demonizer Posted March 28, 2014 Posted March 28, 2014 Legat de acordaje, drop D sau open G au o traducere in romana ? Mi se pare mai ciudat sa vorbesc cu un roman teorie muzicala in engleza
Velicu Radu Posted March 28, 2014 Posted March 28, 2014 Noi in trupa bagam o chitara D/G/C/F/A/D SAU DROP IAR CEALALTA CHITARA BAGA G/C/G/C/F/A
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now