andjar Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 (edited) Am mai multe nelamuriri legate de o patanie care mi s-a intamplat azi. Dar mai intai sa va povestesc despre ce e vorba. Am achizitionat zilele trecute de la "mica publicitate" un boss cs-2(pedala veche din 198X). Cand soseste ,bag in ea o baterie buna si observ ca nu functioneaza..Il sun pe om si imi spune ca la el mergea perfect dar ca a folosit-o doar pe alimentator. Bun,ma duc azi la magazinul acrimo sound din ploiesti,iau un alimentator de 9V(800 mAh),il bag in pedala chiar acolo in magazin si vad ca led-ul se aprinde.Merge! Ma duc acasa cu alimentatorul...totul perfect,functiona pedala de minune pe alimentator. De curiozitate bag si un digitech bad monkey pe acest alimentator...insa nimic,pedala moarta.Scot alimentatorul si las bad monkey-ul pe baterie doar...merge perfect. Ma pune dracu' apoi sa incerc si clona mea de ts808 si un behringer sf300 pe acest alimentator...la fel,nu pornesc.Insa apoi imi dau seama ca mi le-a si prajit....cand le-am lasat apoi doar pe baterie scoateau un carait aspru si in rest nimic. Ma documentez apoi si imi dau seama ca polaritatea alimentatorului e "center positive" iar cea a noilor pedale e "center negative".Banuiesc ca asta e cauza pentru defectiunea cauzata la ts808 si sf300.Bad monkey-ul a ramas teafar totusi. Un alt lucru ciudat.boss cs-2 merge perfect dupa cum am spus cu acest alimentator dar numai cand e si baterie in ea.Conectata la alimentator fara baterie sau doar alimentata de baterie nu functioneaza. Stiu,nu e nevoie sa-mi spuneti cat de dobitoc am fost,imi pare rau mai mult de ts808 dar o voi trimite inapoi la "clonator" pt depanare..contracost bineinteles. Luminati-ma si pe mine...ce e de facut.Neconcordanta polaritatii e de vina?Ce alimentator ar trebui folosit a.i. sa-mi serveasca toate pedalele?Care o fi misterul cs-2-ului meu? Edited March 19, 2010 by andjar
Sarpe Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 Salut, nu ma pricep prea mult la electrice dar din ce spui tu ai un alimentator mult prea mic pentru nevoile tale. Ar trebui sa ai unul de cel putin 2000mAh care sa iti poate sustine toti consumatorii. Vezi ca ar trebui sa scrie pe fiecare cat consuma, aduni toate valorile si daca dau peste 800mAh atunci ai o problema. Numai bine!
andjar Posted March 19, 2010 Author Posted March 19, 2010 Salut, nu ma pricep prea mult la electrice dar din ce spui tu ai un alimentator mult prea mic pentru nevoile tale. Ar trebui sa ai unul de cel putin 2000mAh care sa iti poate sustine toti consumatorii. Vezi ca ar trebui sa scrie pe fiecare cat consuma, aduni toate valorile si daca dau peste 800mAh atunci ai o problema.Numai bine! pedalele le-am probat pe rand la alimentator...nu in lant.Deci cei 800mA ar trebui sa fie suficienti...mesi oricum.
vektor Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 Ignora ce e mai sus. ------------------------- Pedalele arse nu mai ai ce face cu ele, si da, e de la "polaritate". Ele fiind center positive la 9 V[sau invers], tu le-ai alimentat cu MINUS 9V relativ la schema lor. Bad Monkey'u presupun ca are o oarecare protectie, sau era in limitele de toleranta. Despre CS2 nu stiu ce sa zic, nu am vazut nici unul desfacut pana acum.
picnic Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 CS-2 are un mic "defect" de fabricatie: trebuie alimentat la cel putin 10V sau se face o modificare sa mearga si cu alimentare de 9V, minusul pe centru. Cand aveai bateria montata de fapt consumai din ea si nu din alimentatorul de 9V.
ntt Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 800mA sunt suficienti ptr aproape orice pedala (9v x 0.8A = 7.2W) In general toate aparatele care sunt alimentate din exterior au o dioda (in paralel pe alimentare) care are rolul de a proteja montajul de inversarea polaritatii. Cand acest lucru se intampla, dioda incepe sa conduca si practic scurcircuiteaza sursa printr-o siguranta care se arde (asta ca sa stii unde sa cauti "piesa" defecta"). Oricum acest lucru nu explica "caraitul aspru", deci probabil ca nu e (numai) asta.
karpi Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 Normal ar trebui sa aiba fiecare pedala o dioda de protectie , daca nu are ar trebui sa dai in judecata firma producatoare care nu a pus aceasta dioda. E de rasul lumii dar fac gagii economie la o dioda de 1 leu .E o prorcarie. Daca introduci mufa de alimentare aceasta ar trebui sa decupleze bateria! Ceva nu-i in ordine, Un prcesor normal consuma max 250mA , un distrs/overdrive 20-40 mA , un chorus/flanger cam la fel>de obicei afisajul cu LED sau LED-uile de semnalizare consuma in jur de 10-15mA. Efecte fara procesoare prea complexe consuma putin .
andjar Posted March 19, 2010 Author Posted March 19, 2010 (edited) multumesc de raspunsuri. ce sa zic,sper sa pot,sau sa poata fi reparata clona mea de ts808(pfr).Iar ca behringer-ul a murit din cauza asta nu ma mira. Ce spune picnic legat de "anomalia" cs-2-ului e foarte interesant si explica "misterul",insa dupa cum spune si karpi...ceva nu-i in ordine,stiam si eu ca jack-ul de la alimentator ar fi trebuit sa decupleze bateria odata introdus.Am observat totusi ca trebuie sa imping cu ceva forta mufa astfel incat sa intre. Daca lamureste pe cineva ...aici e o schema si o poza cu circuitul unui cs-2: http://www.hobby-hour.com/electronics/s/cs...n-sustainer.php Eu habar n-am de electronica.Insa sa inteleg ca cs-2-ul merge pe polaritate "center-positive".Auzisem ca sunt unele pedale vechi care asa erau nu stiu daca e cazul si la cs-2. Edited March 19, 2010 by andjar
Razvan S. Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 (edited) Din 20 de pedale, cred ca la fiecare am pus sau am facut un scurt odata, sau astfel incat sa faca scurt toate(se mai atingea o mufa de alimentare libera cu + de - -ul carcasei vreunei pedale de metal), si niciuna nu s-a stricat, EVER! Mai degraba se arde traful decat pedala Edited March 19, 2010 by Razvan S.
andjar Posted March 20, 2010 Author Posted March 20, 2010 red,multumesc de info.Gugalisem si eu ceva ,chiar intrasem si pe pagina aceea de pe bossarea dar in graba am trecut fara sa observ peste informatia ca cs-2-ul vrea 12v.Am cautat si informatii utile despre alimentatoarele recomandate pe spatele pedalei,ca de voltaje si polaritati nu scrie nimic acolo. Asta e,din pacate asa inveti si ceva electronica.30 de lei a fost alimentatorul ala,second, iar pagubele sunt de 300de lei.Cand ma gandesc ca am vrut sa las alimentatorul ala acolo,fiind multumit si dorind doar sa probez daca merge pedala.Insa la indemnul vanzatorului si mai mult ca sa-i rasplatecsc amabilitatea l-am cumparat.Oricum planuiam sa investesc intr-un alimentator adevarat gen dcbrick,t-rex fuel tank jr . Bine totusi ca nu mi-am "incercat " si wah-ul .
Guest mibu Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 salut! eu zic ca e pacat sa dai niste bani pe un alimentator despre care, ulterior ori vei fi dezamagit, ori vei afla ca exista o solutie mult mai buna. dupa stiinta mea, unul dintre putinele alimentatoare foarte bune de pe piata este Pedal Power 2+ de la Voodoo Lab.
picnic Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 Ce spune picnic legat de "anomalia" cs-2-ului e foarte interesant si explica "misterul",insa dupa cum spune si karpi...ceva nu-i in ordine,stiam si eu ca jack-ul de la alimentator ar fi trebuit sa decupleze bateria odata introdus.Am observat totusi ca trebuie sa imping cu ceva forta mufa astfel incat sa intre.Daca lamureste pe cineva ...aici e o schema si o poza cu circuitul unui cs-2: http://www.hobby-hour.com/electronics/s/cs...n-sustainer.php Eu habar n-am de electronica.Insa sa inteleg ca cs-2-ul merge pe polaritate "center-positive".Auzisem ca sunt unele pedale vechi care asa erau nu stiu daca e cazul si la cs-2. Din schema data se elimina D2 si R38 si se face un strap in locul lor. Eu am facut modificarea asta la mai multe CS-2 si CS-3, si merg foarte bine (unele vin asa din fabrica).
AnalogSound Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 In umila mea parere orice pedala asa cum a zis si karpi tre sa aiba o dioda de 0.5 ron pusa pe alimentare... ca asa e ghini si sigur asta daca nu cumva vrei sa lichidezi un integrat ceva mai scump decat un JRC4558. Iar in alta ordine de idei recomand inlocuirea celor doua componente D2 si R38 cu unele similare din aceleas considerente. Better to be safe then sorry. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
picnic Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 In umila mea parere orice pedala asa cum a zis si karpi tre sa aiba o dioda de 0.5 ron pusa pe alimentare... ca asa e ghini si sigur asta daca nu cumva vrei sa lichidezi un integrat ceva mai scump decat un JRC4558.Iar in alta ordine de idei recomand inlocuirea celor doua componente D2 si R38 cu unele similare din aceleas considerente. Better to be safe then sorry. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound De ce trebuie inlocuite D2 si R38? In schema D1 are rolul de protectie la alimentare inversa.
AnalogSound Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 Scuza-ma am crezut ca acelea sunt arse (asa am inteles) si faptul ca acestea au fost inlocuite cu strap. Iar recomandarea era de a nu le inlocuii cu strap ci de a pune piesele de acelea. My bad. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
picnic Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 Scuza-ma am crezut ca acelea sunt arse (asa am inteles) si faptul ca acestea au fost inlocuite cu strap. Iar recomandarea era de a nu le inlocuii cu strap ci de a pune piesele de acelea. My bad. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Tocmai asta era ideea sa le inlocuiasca cu un strap. Schema este pentru alimentator de 12V AC (curent alternativ).
karpi Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 (edited) Din schema data se elimina D2 si R38 si se face un strap in locul lor. Eu am facut modificarea asta la mai multe CS-2 si CS-3, si merg foarte bine (unele vin asa din fabrica). D1 si D2 sunt exact pentru a preveni legarea circuitului la tensiunea de alimentarea cu polaritate inversa. Daca va uitati la toate schemele ,toate au aceste componente si asa este corect ,valoarea lui R38 se schimba iun functie de consumul circuitului alimentat.De ex la un overdrive este de 300 Ohmi insa la un Flanger/chorus /analog delay unde au circuite ce consuma mai multe '' R38'' are valoarea de 100 Ohmi. Deci cand alimentezi cu polaritate inversata iesirea adaptorului nu va fi cuplat la ZERO Ohmi !!! ( scurtcircuit ) ci va fi legata prin dioda la ''R38''.In acest fel pana un chitarist se trezeste ca nu functioneaza pedala consumul de curent va fi limitat de R38 ca sa nu iasa fum din transformator sau sa nu se arda circuitul de stabilizare in comutatie la adaptoarele mai noi.! (s-a observaty ca circuitele electronice functioneaza cu fum...cum a iesit fumul nu mai finctioneaza.Deci fumul trebuie sa ramana in interiot=rul aparatelor electronice!!!) Dupa spuieslke unora ar trebui sa desfiintezi R38 la toate pedalele acestea . Probabil este nevoie de un adaptor de retea care furnizeaza aprox 12V ca sa ramana 9V ptr circuit. Fara R38 si D2 ( adica strap peste ele ) dioda D1 in caz de tensiune cu polaritate gresita se va arde !!!! deoarece ajunge direct in paralel cu adaptorul !!!! Deci R38 limiteaza curentul prin cele doua diode in caz de polaritate inversata de la adaptor ! Pe R38 +D2 probabil apare o cadere de tensiune de 1,7V-3V in functie de consumul circuitului. Edited March 20, 2010 by karpi
picnic Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 (edited) D1 si D2 sunt exact pentru a preveni legarea circuitului la tensiunea de alimentarea cu polaritate inversa. Daca va uitati la toate schemele ,toate au aceste componente si asa este corect ,valoarea lui R38 se schimba iun functie de consumul circuitului alimentat.De ex la un overdrive este de 300 Ohmi insa la un Flanger/chorus /analog delay unde au circuite ce consuma mai multe '' R38'' are valoarea de 100 Ohmi. Deci cand alimentezi cu polaritate inversata iesirea adaptorului nu va fi cuplat la ZERO Ohmi !!! ( scurtcircuit ) ci va fi legata prin dioda la ''R38''.In acest fel pana un chitarist se trezeste ca nu functioneaza pedala consumul de curent va fi limitat de R38 ca sa nu iasa fum din transformator sau sa nu se arda circuitul de stabilizare in comutatie la adaptoarele mai noi.! (s-a observaty ca circuitele electronice functioneaza cu fum...cum a iesit fumul nu mai finctioneaza.Deci fumul trebuie sa ramana in interiot=rul aparatelor electronice!!!) Dupa spuieslke unora ar trebui sa desfiintezi R38 la toate pedalele acestea . Probabil este nevoie de un adaptor de retea care furnizeaza aprox 12V ca sa ramana 9V ptr circuit. Fara R38 si D2 ( adica strap peste ele ) dioda D1 in caz de tensiune cu polaritate gresita se va arde !!!! deoarece ajunge direct in paralel cu adaptorul !!!! Deci R38 limiteaza curentul prin cele doua diode in caz de polaritate inversata de la adaptor ! Pe R38 +D2 probabil apare o cadere de tensiune de 1,7V-3V in functie de consumul circuitului. Corect! Edited March 20, 2010 by picnic
AnalogSound Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 (edited) Si deci ele trebuie transformate in strap nu? Nu vazusi domle ce zice Karpi mai sus... daca iese fumu nu mai functioneaza pedala. Acum lasand gluma deoparte, cel pustin pe schema respectiva daca alimentatorul folosit este AC atunci unde se face redresarea... probabil sunt chior si nu vad (la modul propriu ca port ochelari de vedere). Schema de CS ma refer. In rest, genul acesta de protectie este cel mai ieftin si de cele mai multe ori cel mai sigur. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Edited March 20, 2010 by dark_rain
picnic Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 Si deci ele trebuie transformate in strap nu? Nu vazusi domle ce zice Karpi mai sus... daca iese fumu nu mai functioneaza pedala. Acum lasand gluma deoparte, cel pustin pe schema respectiva daca alimentatorul folosit este AC atunci unde se face redresarea... probabil sunt chior si nu vad (la modul propriu ca port ochelari de vedere). Schema de CS ma refer. In rest, genul acesta de protectie este cel mai ieftin si de cele mai multe ori cel mai sigur. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Hai ca l-am bagat pe andjar in ceata de tot! Repet, eu am strapat piesele cu pricina in mai multe CS-uri si a functionat cu alimentator 9V DC. Daca alimenteaza la 12V este altceva. M-am uitat mai atent si cred ca am gresit cu tensiunea alternativa.
djentleman Posted July 25, 2014 Posted July 25, 2014 Pe scurt. Am bagat un alimentator de 12v intr-un korg ax1500g care defapt functioneaza cu 9v sanse sa-l fi ars ?
AnalogSound Posted July 25, 2014 Posted July 25, 2014 In principiu daca polaritatea este cea corecta... atunci nici una, am alimentat destul de multe procesoare la tensiuni peste cele recomandate. De ce? De test In genre nu se intampla nimic, deoarece toate procesoarele digitale au stabilizare de la 9v la cel mai probabil 5v (sau 3.3v pentru DSP - depinde de model).... daca nu se mai aprinde atunci mai mult ca sigur a fost polaritatea gresita. Cu respect, Gabriel Tudoran Riot Devices 1
karpi Posted July 25, 2014 Posted July 25, 2014 (edited) Daca functioneaza si cu baterii , inceraca sa vezi poate este distus numai partea din circuitul de alimentare externa.. Intotdeauna se verifica daca jack-ul este cu + in centru sau pe exterior , la pedale de obicei ar trebui sa fie inscriptionat pe undeva . Si pe surse se inscriptioneaza unde este legat "+"-ul . Daca nu esti sigur se poate identifica polaritatea cu un voltmetru (15-20 Lei unul simplu ), Tester de polaritate se poate testa cu un circuit format dintr-un LED inseriat cu un rezistor de 1 KOhm . Plus-ul (+) al LED -ului este terminalul (se vede prin plastic este mai mic si ceva mai inalt lateral de "oglinda" in care este cristalul ce lumineaza ce este conectat la celalat terminal . Daca nu esti sigur de care terminal al LED-ului este " + " se poate testa circuitul LED+R cu o baterie "mignion" de 9V pe care este inscriptionata polariatea terminalelor ( cele mici dreptunghiulare usuale la multe pedale ) , se identifica "+" -ul conectand pozitia in care lumineaza LED-ul in serie cu 1KOhm . Odata ce cunosti care terminal al circuitului de test , format din LED inseriat cu un rezistor de 1KOhm , poti identifica "+" ul unei surse necunoscute . (chiar daca cicuitul se leaga si "invers " LED-ul nu se arde datorita rezistorului .) Nu utilizati LED-ul fara rezistorul de 1KOhm deoarece se va arde . Edited July 25, 2014 by karpi
edy_wheazel Posted July 28, 2014 Posted July 28, 2014 Pe scurt. Am bagat un alimentator de 12v intr-un korg ax1500g care defapt functioneaza cu 9v sanse sa-l fi ars ? Pai Korg-ul mai functioneaza? Din cate am vazut sursa are 600mA negative tip. Banuiesc ca cei de la Korg n-au facut rabat de-o dioda pt. a-l proteja la alimentare inversa. Cum a scris si Tudoran, in mod sigur are stabilizator intern, caz in care cei 12V nu l-au defectat.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now