karpi Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Cred ca se face o reclama exagerata si cam aiurea ptr aceste BUCLE mai calitative sau mai improvizate ce "apar" pe statii. Doar e la moda . Orice incepator stie ca trebuie sa schimbe dozele cu "ALTELE" si statia trebuie sa aiba "EFFECT LOOP" Singura problema ca nu prea vad pedale ce se pot folosi in aceste "loop"-uri . Ptr a putea fi folosite in aceste bucle ar trebui sa avem "pedale" ce au posibilitatea de a lega pe iesire NUMAI semnalul "WET"!!! De obicei mai toate pedalele au "mixerul" Dry/Wet inclus si de obicei nu se poate anula semnalul Dry !!! Cel mai clar se poate observa de oricine la pedale DELAY , la mai toate pe iesire ai semnalul mixat Dry+Wet . Acest lucru induce defazaje , schimbare de ton,dinamica etc. ptr ca tonul DRY din iesirea pedalei dupa ce a fost "masacrat" de diferite filtre si neadaptari este amestecat in "LOOP"-ul statie cu semnalul ORIGINAL ( tot dry) din preampliful statiei din acest amestec iese un ton de nici un fel. Acelasi lucru apare la mai toate efectele tip pedala . Efectele mai toate au mixerul de wet /dry intern si nu ai semnal curat WET . Aceste LOOP-uri ar fi bune cu efecte de RACK ce au iesire WET fara semnalul DRY .Dar in cazul efectelor de RACK ai un PATCH mixer performant nu mai ai nevoie de LOOP-ul din statie.
Rincewind Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Poti te rog explica ce diferenta este intre semnalele wet si dry? Ce inseamna de fapt un semnal wet, respectiv dry?
karpi Posted May 18, 2009 Author Posted May 18, 2009 (edited) Poate am inteles eu gresit, insa in cazul buclelor seriale, semnalul dry care iese dinpreamp nu mai e mixat cu nimic. E trecut prin pedala si ce-ti da ea, aia ai. Am luat ca etalon Boss CH-1(chorus) si BF3 (flanger). Sint stereo, dar nu au iesire pentru semnalul dry. Repet, poate n-am inteles eu bine. Ceea ce spui este ca pe o singura iesire aceste pedale iti dau semnal mixat? Wet - cel alterat de efect Dry - cel original, care intra in efect Da mai toate "stomp box"-urile p elanga ca nu sunt true-bypass scot semnal mixat WET+DRY . Deci chiar daca reglezi la maxim pe WET tot ai si componenta DRY in semnalul de iesire . Ca sa dau un exemplu , am un ZOOM508 Echo machine .Vreau sa fac o configuratie paralela.Chitara buffer/mixer->splitare .Pe mijloc sa intru cu DRY ORIGINAL , pe dreapta numai ! cu WET de la suboctava iar pe stanga cu WET din ecou . In asa fel am un raspuns de ecou la semnalul direct din centru pe o parte cu ecoul iar pe cealalta parte din latenta pitch shift-ului rezultand un sunet bogat spatial dar fara a slabi semnalul principal din mijloc. Si nu se poate caci in toate efectele mele am si semnalul original , pot doar sa dau la maxim catre WET dar semnalul original ramane si el . Ramane si strica atat balansul cat si tonul semnalyului DRY original din centru . In cazul Chorus-urilor treba este la fel , musai sa dau pe WET maxim ca sa reduc prezenta DRY din side chanels unde as vrea sa pun chorusul si pe centru sa ramana doar DRY original. Si asa se pot face multe tonuri "interesante" dar de exemplu nu pot sa fac soundul "plin si greu " a lui Leaslie West care etse cu Ecou pe o parte centru nealterat si suboctava pe cealalta parte.Setare care face sunetul plin si umple si spatial .la mine din cauza amestecari acelor "DRY"-uri din toate partile se duce dracului definitia soundului si suna un amalgam nedefinit fata de cum suna la West . La fel are setarea si Van Halen si Steve Morse cu efecte in paralel ba chiar bagate pe statii separate ca tonul DRY principal sa nu sufere pre mult de pe urma erfectelor si sa se faca mai bogat si nu sa se "destrame" din cauza defazarilor necontrolate. probabil au aoparut efecte cu iesire numai WET , poate asta-i afacerea .Lumea trenbuie sa-si schimbe setul de efecte. Eu vreau sa vad in care din efecte pot sa anulez semnalul DRY de pe iesire. La DSP de obicei nu prea pot sa schimb ,numai eventual la pedale care au acel mizer analogic . Edited May 18, 2009 by karpi
Guest zzz Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Foarte interesant topicul! Karpi Cred ca ar fi fain daca s-ar preciza aici (cu argumente bineinteles) care efecte sunt recomandate a fi plasate in bucla si care sunt recomandate a fi plasate direct intre chitara si amp.
karpi Posted May 18, 2009 Author Posted May 18, 2009 (edited) Hm, interesant ce zici. Eu am o singura pedala "de bucla", un chorus cumparat recent. Voiposta in citeva minute o secventa scurta in care am folosit-o impreuna cu balansul wet/dry al buclei la jumatate. Mie imi suna OK, sa vedem daca am urechi de lemn Bun, iata mostra. Scuzati calitatea interpretarii, am tras pe la 11 seara de proba, dupa ce ajunsesem de la birou pe la 9. Am tras din prin DI-box, nu cu microfon.test_chorus.mp3 Rezultatul calitativ numai tu il poti sesiza, folosind si comparand efectul direct sau prin bucla . Ce am observat eu este ca un bucla se atenueaza mult efectul prin neadaptari si "transferuri" ce nu m-ar deranja ,DAR se pierde din definitia sunetului cantat nu mai simti tonul cu degetele sau pana si in plus se si musamalizeaza sunetul devine destul de murdar. In unele cazuri suna interesant dar doar ca si un efect "special" ' sau experimental.De fapt pe mine ma interesa un fel de strumming in background sub forma de "wall of sound " si am folosit trei pitch shift-uri +trei chorus panoramate , idea ar fi buna dar mi-ar trebui efecte cu iesiri numai "WET" . Acum constat ca mi-a disparut "sound device " si " volume control/mixer device " la rabla asta de la job( toata reteau este virusta cu dracu stie ce , in oreice caz in PC-ul de la mine ceva functioneaza incontinuu cu 50% din CPU .Probabil eu am sters ceva de-a lu Windows cu programul antivirus am dat FIX iar acesta a sters ceva ce era intr-un fisier de sistem. Acum musai sa formatez si sa instalez din nou XP-ul ca de cateva luni functioneaza ca porcu.dar nu aveam chef de instalari. Iar de curatat sistemul si de refacut nu are sens nu am nu stiu ce mari chesti pe HDD in C:/ Vroiam sa pun un sample cu asemenea efect , suna interesant DAR doar ca si experiment , nu-i un ton epocal ... Edited May 18, 2009 by karpi
FiveseveN Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Pana la urma pe tine nu te deranjeaza loop-urile din head-uri ci faptul ca mixerele din anumite efecte nu functioneaza cum te-ai astepta (pana la capat). Ptr a putea fi folosite in aceste bucle ar trebui sa avem "pedale" ce au posibilitatea de a lega pe iesire NUMAI semnalul "WET"!!! Care-i logica? Cate efecte sunt utile 100% wet? Afirmatia ta are sens doar in cazul unui loop paralel, DAR ce rezolvi daca muti pot-ul de mix de pe efect pe amplificator? Nu tot apar acele defazaje? In cazul unor efecte cum e phaser-ul asta e si toata ideea. La DSP de obicei nu prea pot sa schimb ,numai eventual la pedale care au acel mixer analogic . La V-amp poti mixa de la complet dry la complet wet toate efectele si sunt si stereo (unde e cazul). Din pacate nu-s de o calitate extraordinara.
mihaitarta Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 (edited) Cred ca se face o reclama exagerata si cam aiurea ptr aceste BUCLE mai calitative sau mai improvizate ce "apar" pe statii. Doar e la moda . Orice incepator stie ca trebuie sa schimbe dozele cu "ALTELE" si statia trebuie sa aiba "EFFECT LOOP" Singura problema ca nu prea vad pedale ce se pot folosi in aceste "loop"-uri . Ptr a putea fi folosite in aceste bucle ar trebui sa avem "pedale" ce au posibilitatea de a lega pe iesire NUMAI semnalul "WET"!!! De obicei mai toate pedalele au "mixerul" Dry/Wet inclus si de obicei nu se poate anula semnalul Dry !!! Cel mai clar se poate observa de oricine la pedale DELAY , la mai toate pe iesire ai semnalul mixat Dry+Wet . Acest lucru induce defazaje , schimbare de ton,dinamica etc. ptr ca tonul DRY din iesirea pedalei dupa ce a fost "masacrat" de diferite filtre si neadaptari este amestecat in "LOOP"-ul statie cu semnalul ORIGINAL ( tot dry) din preampliful statiei din acest amestec iese un ton de nici un fel. Acelasi lucru apare la mai toate efectele tip pedala . Efectele mai toate au mixerul de wet /dry intern si nu ai semnal curat WET . Aceste LOOP-uri ar fi bune cu efecte de RACK ce au iesire WET fara semnalul DRY .Dar in cazul efectelor de RACK ai un PATCH mixer performant nu mai ai nevoie de LOOP-ul din statie. Intradevar li se face multa reclama, dar pentru un lucru sigur sunt bune. Daca folosesti overdrive din amp, delayul suna ca naiba pus in fata ampului. Deci bucla seriala mi-e utila pt efecte fara posibilitate de iesire 100% wet. Paralela, intradevar nu vad nici eu ce sens are fara niste efecte "compatibile" L.e. poate ca nici delayul pe care l-am folosit n-a fost dintre cele mai bune, dar am mai auzit si de la altii experiente similare Edited May 18, 2009 by mihaitarta
cyfer Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Salut! ªi eu am instalat un loop paralel pe ampliful meu. Este pe lampã. Actualmente eu pun în loop urmãtoarele: Boomerang Phrase Sampler, un sampler pe care îl folosesc ca delay. Are o funcție foarte interesantã de "reverse" din care rezultã un sound mai puțin dinamic, cu mai puțin atac. Fiecare notã datã pe chitarã este reprodusã invers. În felul acesta obțin un sound apropiat de un Echoplex. Bineînțeles, delayul este folosit exclusiv în mod WET. Dupã delay vine un phaser analog (Mutron Phasor) care "proceseazã" doar semnalul întârziat ºi nu pe cel principal. Îmi place sã mixez toatã aceastã combinație de delay inversat cu phaser foarte încet comparativ cu semnalul de bazã, pentru cã îmi place ca acesta sã fie parte din sound ºi nu neapãrat efect separat. S-a mai discutat într-un topic despre loop-uri paralele sau seriale. Personal, eu cred ca loop-ul paralel cu efecte wet este cea mai bunã soluție, pentru cã nu altereazã deloc soundul de bazã ci doar adaugã ceva în plus. În cazul loop-ului serial, trebuie sã ai efecte de foarte bunã calitate, care sã altereze cât mai puțin soundul de bazã. Cel puțin teoretic, nu mi se pare cã are sens sã foloseºti efecte în mod dry+wet în loop paralel, totuºi am întâlnit chitariºti care nu au remarcat probleme în aceastã configurație, deci nu e o regulã. Nu mã pricep prea bine la electronicã, dar cred cã pedalele pot fi modificate uºor pentru a furniza doar semnal wet. Nu cred cã e nevoie sã-ți schimbi tot rig-ul pentru a avea "pedale wet".
Guest Rayvann Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Boomerang Phrase Sampler, un sampler pe care îl folosesc ca delay. Are o funcție foarte interesantã de "reverse" din care rezultã un sound mai puțin dinamic, cu mai puțin atac. Fiecare notã datã pe chitarã este reprodusã invers. În felul acesta obțin un sound apropiat de un Echoplex.Bineînțeles, delayul este folosit exclusiv în mod WET. Dupã delay vine un phaser analog (Mutron Phasor) care "proceseazã" doar semnalul întârziat ºi nu pe cel principal. Am gasit pe un podX3 un preset gandit in mod asemanator, adica un efect de modulatie aplicat numai ecoului semnalului si vreau sa spun ca suna astral Te ducea delay-ul ala de aici pana la mama n.... E mai greu sa recreezi efectul din doua pedale si un amp oarecare la nivel de amator (lipsa de bucle de efecte sau bucla in serie), nu exista o standardizare in acest sens a pedalelor si amplificatoarelor. Cu VST-uri e distractiv sa te joci, practic nu esti limitat decat de cate efecte/generatoare folosesti si cat de teapan e calculatorul, in plus nu pierzi din semnal cand il plimbi prin toate efectele. Devine mai complicat doar atunci cand se folosesc efectele in timp real, trebuie sa jonglezi intre calitate si latenta si de cele mai multe ori se revine la pedalele analogice pentru calitate sonora de la decenta la foarte buna, lipsa latentei si modul de a le regla ceva mai usor decat efectele software - pacat doar ca nu au toate, dupa cum ziceati, reglaje de mix, iesiri stereo, etc.
karpi Posted May 18, 2009 Author Posted May 18, 2009 Salut! ªi eu am instalat un loop paralel pe ampliful meu. Este pe lampã. Actualmente eu pun în loop urmãtoarele: Boomerang Phrase Sampler, un sampler pe care îl folosesc ca delay. Are o funcție foarte interesantã de "reverse" din care rezultã un sound mai puțin dinamic, cu mai puțin atac. Fiecare notã datã pe chitarã este reprodusã invers. În felul acesta obțin un sound apropiat de un Echoplex. Bineînțeles, delayul este folosit exclusiv în mod WET. Dupã delay vine un phaser analog (Mutron Phasor) care "proceseazã" doar semnalul întârziat ºi nu pe cel principal. Îmi place sã mixez toatã aceastã combinație de delay inversat cu phaser foarte încet comparativ cu semnalul de bazã, pentru cã îmi place ca acesta sã fie parte din sound ºi nu neapãrat efect separat. S-a mai discutat într-un topic despre loop-uri paralele sau seriale. Personal, eu cred ca loop-ul paralel cu efecte wet este cea mai bunã soluție, pentru cã nu altereazã deloc soundul de bazã ci doar adaugã ceva în plus. În cazul loop-ului serial, trebuie sã ai efecte de foarte bunã calitate, care sã altereze cât mai puțin soundul de bazã. Cel puțin teoretic, nu mi se pare cã are sens sã foloseºti efecte în mod dry+wet în loop paralel, totuºi am întâlnit chitariºti care nu au remarcat probleme în aceastã configurație, deci nu e o regulã. Nu mã pricep prea bine la electronicã, dar cred cã pedalele pot fi modificate uºor pentru a furniza doar semnal wet. Nu cred cã e nevoie sã-ți schimbi tot rig-ul pentru a avea "pedale wet". @cyfer se vede experienta unui chitarist care si foloseste live sculele. Exact aceiasi problema am vrut si eu sa reproduc cu Ecou si cu Phaser . Direct Originalul .........in paralel Ecou ---> Phaser ,Sa apara numai ECOUL WET cu repetitiile de feedback care sa "zboare" duse de Phaser , deci lovesc un ton , opresc sunetul DRY si ramane ecoul ce se repata dus de phaser . Nu este bine ca in loop-ul paralel sa apara DRY-ul caci apare aiurea defazat etc si insumat cu DRY-ul Original se distruge consistenta soundului . Cum am aminti este vorba si de PITCH suboctava ce se foloseste ca si un fel de harmoniser mai simplu ce la fel trebuie sa fie fara DRY-pe iesire ...doar semnalul prelucrat cu pitch control . Ca apoi sa poti regla nivelurile finale mono sau mai bine multicanal. Este gresit cum cred uni chitaristi ca este OK sa rezolve din mixerul PA , s-ar putea si asa dar trebuie sa-ti puna un control puternic numai ptr chitara , si practic controlul tau este statia de chitara ,asa ca de ce sa se complice mixeristul si cu efectele tale. Probabil ca la trupele ca si YES Pink Floyd Genesis ....etc... si mixeristul are treaba serioasa in comutarea efectelor( memorate in preseturi )dar acestea sunt doar cateva supergrupuri din lume care investesc la fel de mult si in "tehnic" cat in" artistic".
FiveseveN Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Cum ai zis si tu cu efecte de rack si/sau looper/switcher comandate prin MIDI poti face cate combinatii vrei si le salvezi in patch-uri ca sa le poti invoca oricand. Dar asta e util doar live. In studio multe astfel de trucuri se pot face in "post-procesare" si avand in vedere abundenta efectelor sofware accesibile si de calitate e si la indemana "home studio"-urilor. Deci, Arpi, poate a venit vremea sa mergi cu rack-ul dupa tine
cyfer Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Este gresit cum cred uni chitaristi ca este OK sa rezolve din mixerul PA , s-ar putea si asa dar trebuie sa-ti puna un control puternic numai ptr chitara , si practic controlul tau este statia de chitara ,asa ca de ce sa se complice mixeristul si cu efectele tale. Nu este greºit, dar este mai complicat. Atunci când folosim un loop paralel pentru o astfel de aplicație, rezolvãm doar unele probleme. Eliminãm pedalele care nu au ce cãuta între chitarã ºi preamplificator, iar în loop, pedalele doar adaugã ceva nu transformã. Problema este cã atunci când folosim un singur amplificator (mono), mixul semnalului se duce in amplificare ºi în difuzoare. Ideal ar fi ca semnalul întârziat sã fie amplificat de alt amplificator/difuzor. În acest fel, semnalul ar putea fi mai bine definit, fiecare difuzor având "treaba lui". Mai este posibil sã foloseºti un amplificator relativ mic (20w), sa-l captezi cu microfon ºi sã procesezi semnalul din microfon cu diverse delayuri, chorusuri, etc... stereo ºi sã foloseºti doua monitoare de putere mare pentru control. Nu trebuie sã fii Pink Floyd pentru un astfel de setup, doar cã depinzi de o monitorizare bunã pe oriunde te duci.
karpi Posted May 18, 2009 Author Posted May 18, 2009 Nu este greºit, dar este mai complicat. Atunci când folosim un loop paralel pentru o astfel de aplicație, rezolvãm doar unele probleme. Eliminãm pedalele care nu au ce cãuta între chitarã ºi preamplificator, iar în loop, pedalele doar adaugã ceva nu transformã. Problema este cã atunci când folosim un singur amplificator (mono), mixul semnalului se duce in amplificare ºi în difuzoare. Ideal ar fi ca semnalul întârziat sã fie amplificat de alt amplificator/difuzor. În acest fel, semnalul ar putea fi mai bine definit, fiecare difuzor având "treaba lui". Mai este posibil sã foloseºti un amplificator relativ mic (20w), sa-l captezi cu microfon ºi sã procesezi semnalul din microfon cu diverse delayuri, chorusuri, etc... stereo ºi sã foloseºti doua monitoare de putere mare pentru control. Nu trebuie sã fii Pink Floyd pentru un astfel de setup, doar cã depinzi de o monitorizare bunã pe oriunde te duci. M-am exprimat sau am formulat incomplect si gresit. Multi tineri chitaristi ce ajung sa cante la diferite festivaluri live pe PA-urile organizatorilor cu mixeristul lor asteapta ca acesta sa stie ce si cum si cu ce canta ei .Cand nu iese sunt suparati si zic ca au fost sabotati . Daca ai mixeristul tau care stie repertoriul si toate setarile este altceva,altfel mixeristul nu risca si regleaza ceva "suficient" sa sune cumva.Nu stie nici cand schimbi efect si sonoritate + niveluri .Degeaba ii dai chiar si semnal line-out complex nu poate sa regleze cum ar trebui.Iar chitaristul in controlul de pe scena care este mai mult ptr voce nu aude ce se intampla . Di aceasta cauza este bine sa ai la mana ta tot ce se poate regla +un contro bun ca si tarie in spatele tau. Personal la cantari din acestea nu-mi fac iluzii si folosesc minim de efecte .Nici statie de putere mare nu car numai cateodata cand vreau sa sune super .E greu sa tot cari 3 boxe si 3 statii ptr cateva piese cantate intre ate doua trupe mai ales daca si acestea vin cu scule si pe jos e plin de procesoare .Asa ca se canta cu ce este pe scena dupa o proba de sunet si te bucuri daca macar toba suna cumva. O singur data am avut pe scena si doua boxe enorme din sistemul monitor cu puterea in jur de 2KW .Daca nu ma baga intr-una din ele mixeristul de scena ,faceam balet cu cei 200W ce aveam la chitara ce abea se auzea la 2 metri .Asa ca mixeristul mi-a facut semn ..."acolo te auzi" si au intors catre mine baieti una din boxe mari intre care statea bateristul si a bagat chitara tare asa m-am auzit si eu pe scena ca sa pot canta.
karpi Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 am pus o piesa cu sound cu efecte in "paralel" un sunet interesant experimental eu vroiam de fapt un sunet de strumming bogat http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=8...mp;#entry333318
panda Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 tot ce descrie karpi aici este perfect adevarat,numai ca exista si solutie pt asta.acum un an am pus la punct pt formatia phonix un sistem de personal monitoring care a rezolvat aceasta problema perfect.pe scurt din mixer nu mai sant trimise grupe ci semnale separate care intra intr-un distribuitor aflat pe scena.de acolo pleaca un cablu pt fiecare utilizator de pe scena.acesta se cupleaza la un mic mixer care se monteaza pe tija microfonului,si la care se cupleaza monitorul de scena.astfel,din acest mixer se regleaza monitorul fiecaruia dupa dorinta. fiecare mixer are 8 canale si un eq cu 5 benzi.este de marimea unei casete video si se fixeaza cu un dispozitiv special pe tija microfonului.dispare mixerul de scena si evident eternele discutii despre proasta monitorizare.fiecare isi regleaza in timp real dupa dorinta ce anume vrea sa se auda in monitorul propriu.mixerul are si iesire de casti.exista si varianta cu memorie;se pot memora setarile de monitorizare a 10 formatii.astfel ,dupa probele de sunet cand se fac si setarile de monitorizare,o simpla apasare de buton si regasesti setarea facuta la probe.sistemul consta intr-un distribuitor de marimea 2 unitati de rack,8 mixere si niste cabluri.acum am pus la punct si varianta digitala a sistemului.avantajul este cuplare mixerelor prin cabluri usb.sistemul va fi montat pt demonstratii intr-un club din bucuresti in curand.desigur ca numarul de mixere se poate extinde oricat.pentru relatii adresati-va lui nicu covaci care va poate da relatii despre cum functioneaza instalatia lor.
cyfer Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 am pus o piesa cu sound cu efecte in "paralel" un sunet interesant experimental eu vroiam de fapt un sunet de strumming bogat http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=8...mp;#entry333318 Într-adevãr sunã interesant, mai ales pe strumming... E ca un fel de extended double-six.
Burb Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 @ panda.: trebuie sa recunosc ca ideea este geniala si chiar foarte folositoare , insa nu este nici pe departe un proiect terminat. am fost de fatza cand s-au montat si s-au probat acest sistem de monitorizare pt concertul pheonix . din punctul meu de vedere sistemul nu face fatza la mai mult de 3 "mixere" legate . pe scena au fost 5 daca nu ma insel . si semnalul se pierdea , microfonii la greu cand se incerca sa se dea un instrument mai tare decat restul . sa nu viu luat la injuraturi , repet ca apreciez foarte mult ce s-a relizat , dar incerc sa spun ca se poate imbunatatii ca sa iasa cu adeavarat un sistem profi . numai bine.... acum sa ne intoarceam la topicul cu lupul
karpi Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 @ panda.: trebuie sa recunosc ca ideea este geniala si chiar foarte folositoare , insa nu este nici pe departe un proiect terminat. am fost de fatza cand s-au montat si s-au probat acest sistem de monitorizare pt concertul pheonix . din punctul meu de vedere sistemul nu face fatza la mai mult de 3 "mixere" legate . pe scena au fost 5 daca nu ma insel . si semnalul se pierdea , microfonii la greu cand se incerca sa se dea un instrument mai tare decat restul . sa nu viu luat la injuraturi , repet ca apreciez foarte mult ce s-a relizat , dar incerc sa spun ca se poate imbunatatii ca sa iasa cu adeavarat un sistem profi . numai bine.... acum sa ne intoarceam la topicul cu lupul deci deduc ca sistemul a fost realizat.Este normal sa se ajunga la "fluieraturi" etc daca fiecare se regleaza dupa cum ii vine.Asta pana se obisnuiesc cu limitele sitemului.Plus este nevoie de cate un "antilarsen automat si selectiv" la fiecare "terminal". Asta costa ceva si probabil se ajunge si la asta. Alta problema ( cu toate ca nu am auzit sistemul ) cred ca este lipsa de putere suficienta , si asta se rezolva cu bani. Am vazut un documentar cu Pink Floyd in Grecia prin '92 parca .6 canale in total cam 60KW daca nu mai mult roata roata pe tot stadionul in PA etc etc .Se putea panorama pe cele 6 canale in toate combinatiile , cate un ton se putea plimba spatial in orice directie. ..MIXERUL DE SCENA era mai mare si mai complicat decat mixerul de PA . Totul era setat /presetat de la "repetitii" asa ca dintr-un buton se schimba absolut totul.
ebh Posted May 21, 2009 Posted May 21, 2009 Am si eu o intrebare de noob: ce se intampla daca nu se folosesc efectele de timp pe loop, ci se pun direct intre chitara si amp? (cum ar fi reverb sau delay)
cyfer Posted May 21, 2009 Posted May 21, 2009 Am si eu o intrebare de noob: ce se intampla daca nu se folosesc efectele de timp pe loop, ci se pun direct intre chitara si amp? (cum ar fi reverb sau delay) Depinde... Este importantã poziționarea efectelor tip delay/chorus/reverb în funcție de distorsiuni. Distors/overdrive-ul poate veni din pedale sau din preamp. Dacã plasezi efectele de timp înainte de distorsiuni, sunetul va deveni alambicat. Compresia naturalã a distorsului va amplifica sunetele întârziate la un nivel aproape de sunetul de bazã. Dacã nu te bazezi pe pramplificatorul din amp pentru a obține distorsiuni ºi plasezi efectele de timp dupã pedalele de distors ºi compress, nu prea conteazã dacã le pui înaintea ampului sau în loop. Însã nici asta nu este o regulã. Mulți chitariºti pun delay înaintea distorsiunilor, de exemplu, un delay cu o singurã repetiție, la acelaºi nivel cu originalul ºi la cateva milisecunde întârziere. Eu foloseam într-o vreme boss CE2 ca primã pedalã, în fața tuturor. Experimenteazã! Vezi cum sunã.
umbra Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 pedala >>ASTA<< pare interesanta. Effects Loop Blender Not only switch a chain of effects on and off but also blend it with your clean signal. Offers boost as well as cut of the master volume. Can be used alone as a volume pedal. Can also be used as a splitter to send a second signal to a tuner or an entire second signal chain. True Bypass Fully Buffered Effects Loop Bright Blue LED mai sunt scule asemanatoare?
Doctor X Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 (edited) pedala >>ASTA<< pare interesanta. mai sunt scule asemanatoare? Exista pedale care iti fac o bucla, dar nu substituie bucla unui amp: http://guitars.musiciansfriend.com/product...edal?sku=150558 http://guitars.musiciansfriend.com/product...Loop?sku=153937 http://guitars.musiciansfriend.com/product...edal?sku=150525 http://guitars.musiciansfriend.com/product...edal?sku=150259 Edited May 22, 2009 by Doctor X
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now