Metabog Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 (edited) Line6 Pod X3 Live In urma cu aproape 4 luni, cautand o pedala noua pentru lucrat la un material nou (ca sa inlocuiesc un Zoom GFX-8 vechi) am avut de ales intre un Boss GT-10 si un Line6 POD X3 Live, la MusicRoom Poole (in Anglia, Poole). M-am jucat cateva zile cu Boss GT-10 (la sugestia lui Cristi Gram, care a obtinut un ton foarte bun cu GT-10) si am zis ca suna ok, dupa care am luat Pod-ul de la magazin pe 7 zile (mi-au dat voie sa-l intorc inapoi in 7 zile daca nu-l vreau) si m-am jucat cu el pe indelete. Primul lucru pe care il observi cand cumperi pedala este ca e absolut gigantica. Are doua manere metalice, rezistente, de care sa-l apuci. Butoanele sunt dintr-un plastic vopsit crom (cred ca sunt plastic), insa footswitch-urile sunt foarte subtiri, si de metal, ceea ce este cam enervant in cazul in care nu porti pantofi (doare ). Sunt clar facute, pentru scena (de unde indicativul LIVE). Are un LCD mic in stanga sus, luminat portocaliu (ca majoritatea pod-urilor) care se vede foarte bine si in lumina puternica. Pedala de expresie dureaza putin pana isi da drumul, pentru ca la inceput scartaie putin (am observat si la altii), dar este excelenta, si se activeaza wah apasand mai puternic in partea de sus. Ca software, pedala este foarte asemanatore cu restul din linia Line6 Pod, cu cateva adaugiri, dar este in principiu un Line 6 Pod facut pentru conditii live. Ceea ce imi place foarte mult este ca poti sa activezi Dual Tone si sa canti cu doua tonuri separate in acelasi timp, pe care poti sa le pan-ezi (si pe urma sa folosesti un channel delay mic). Modelele de amp-uri, din cate pot sa-mi dau seama, au fost realizate cu impluse responses de la amp-uri reale, de la Vox pana la Mesa Boogie sau Hi-Watt, cu nume destepte gen Treadplate (mesa boogie dual rectifier), Hiway (hi-watt), etc. Amp-urile suna foarte bine, desi, obviously, e mai bine sa ai un amplificator sau cabinet real (eu l-am folosit cu un amp fender, trecand peste sectunea de amplificare, cu un Gibson SG si suna absolut divin). Partea esentiala: toate tonurile din fabrica suna infect, inafara de cateva. M-am chinuit cam pana acum vreo 2 saptamani sa faci un ton calumea, combinand doua tonuri separate, la care am lucrat mult timp. O problema cu cunoscuta cu toate din seria Line6 este fenomenul numita "fizz". Este o murdarie de frecvente inalte care iti face tonul sa sune foarte digital, si am avut probleme mari cu asta la inceput, pana am invatat pedala destul de bine. Eu folosesc tonuri foarte distorsionate (petrucci, ayreon-ish), si prima oara eram tentat sa dau toate la maxim, dar incetul cu incetul am descoperit exact sweet spot-ul si suna de rupe acum, cu drive-ul pe la 50% si cu un lowpass filter ca sa scap de fizz. Clean-urile suna foarte bine si cristalin, mai ales cu putina compresie. Sunet: ii dau din toata inima 9.5/10, pentru ca sunt foarte multumit de el. Pedala iti pune la dispozitie numeroase "stompboxes" si efecte gen rotary speaker (my personal favorite), synth, inevitabilele chorus, phaser, etc, dar si ceva foarte interesant: un stompbox numit "Bender" care iti da voie sa modifici pitch-ul in timp real cu pedala, ca un fel de whammy virtual, si suna foarte foarte bine (dive bombs, etc). Pedala are in ea o interafata audio incorporata, si se conecteaza prin USB, ceea ce iti da posibilitatea de a inregistra cu latenta aproape 0 (super), cu zgomot neglijabil. Line6 iti ofera un software numit GearBox care iti da voie sa modifici setarile tonului si sa salvezi sau sa modifici baza de date de sunete. E foarte folositor. Dupa ce iti inregistrezi pedala online, poti folosi un soft numit Monkey (care vine cu pedala) pentru a downloada upgrade-uri de driveri, firmware, amp-uri noi, prestet-uri, etc. Altceva interesant este ca pedala poate fi folosita si pentru bass, si pentru voce (are intrare dedicata pentru microfon). Pedala primeste o nota de 9/10 de la mine (nu cred ca as da 10 unei pedele decat daca mi-ar aduce mancarea la pat dimineata). Pret: 399 lire. Edited May 2, 2009 by Metabog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alchimistu Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Intrebare: Ce anume din calitatea sunetului se schimba de la un zoom la pod x3 live? Vreau sa spun, daca am pod, o sa vad ca defapt eu cant mai bine decat cu zoom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sto Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Intrebare: Ce anume din calitatea sunetului se schimba de la un zoom la pod x3 live? Vreau sa spun, daca am pod, o sa vad ca defapt eu cant mai bine decat cu zoom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alchimistu Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Ce vrei bre sa fac daca nu am pus mana pe niciun alt procesor decat rahatu asta de zoom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eduard.alexandru Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 (edited) Daca ai stii sa folosesti acel Zoom, ti-ai da seama ca e un procesor bun pentru banii lui. Legat de Line6: care ar fi principalele avantaje fata de Boss-10? Edited April 3, 2011 by draugr Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 (edited) Deci sa revenim ca prea se niveleaza pe aici ....... Zoom G1...---> G2---> Studio-quality...dsp 96KHz/32bit ....AD si DA 96KHz /24bit x128 oversampling. Atat este destul Boss G10 44KHz ??? tehnologie buna dar calitate AD si DA ??? .Odata cand am timp o sa testez mai indelete unul ... Line 6 nu stiu KHz??? Studio-quality 24-bit A/D and D/A Converters and 32-bit floating point processing Despre viteza procesor nu se lauda nici o firma... Zoom pare rapid ...incerci Pitch +12 ( octave up ) si vezi daca are "latenza" este foarte mica insesizabila => se reduce efectul de reverb si de combfilter...si ai inalte multe deoarece nu este taiat totul ca sa fie utilizabil . Pe joase -12 ( octave down ) nu-mi place dar mai am in Korg ce suna mai bine la acest capitol are un pic de "delay" latenza dar la bas mai trece merge doar sa buhaie la baza sunetului . Nu am timp sau rabdare sa fac niste inregistrari cu Zoom G1 si Cu G2 cu toate "amplifurile" in cateva ipostaze .. Zoom la pret / calitate este mai mult decat super . Edited April 3, 2011 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alchimistu Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Daca ai stii sa folosesti acel Zoom, ti-ai da seama ca e un procesor bun pentru banii lui. Legat de Line6: care ar fi principalele avantaje fata de Boss-10? E f bun pt un gear mai slabut. La o chitara de 1000 de euro si amp de 100 W nu prea e bun... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 (edited) E f bun pt un gear mai slabut. La o chitara de 1000 de euro si amp de 100 W nu prea e bun... Daca ai putea sa descrii si sa demonstrezi ceva logic/tehnic ... nu ce ai auzit de ici colo la o cafea . Care o fi diferenta dela 100 Euro la 1000 Euro la utilizarea unui multiefect ??? Ce are owattajul statiei cu un multi-efect ??? deci cu statii de 20W ---90W este OK sau nu ? DAR de la 100W nu mai este OK . In primul rand caracteristica de baza al unei chitare nu este neaparat pretul , in in cazul unei stati nu wattajul fixeaza calitatea . Pe scena cu o statie de 100W o chitara de care vrei merge cam orice multiefect ! 100Hz -4500Hz functioneaza orice rabla !! de efect si cu esantionare de 10Khz.. aceasta banda de chitara este doar cu 1KHz in plus fata de standardul de telefonie ....MARE BRANZA !!!aceast high-end este folosit numai in cazuri speciale pe scena nici nu ai nevoie oricum sereduce pe la 2500Hz iar mai in sus se limiteaza /reduce mult. Cine stie sa citeasca ...sa descris de mai de multe ori ce si cum cu efectele digitale .Dupa ce se citesc acele postori faci o sinteza apoi incerci s atragi concluzii . Edited April 3, 2011 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward Pop Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Saracu Ritchie Kotzen canta cu un procesor Zoom din ala mic Kotzen foloseste de pe Zoom doar reverb si delay asa la misto ca sa-si poata vinde procesorul, in rest 90% din tonul lui vine din amplificator, chitara de bani grei si din mana lui. Daca tu crezi ca prin faptul ca-ti cumperi Zoom G2 model Kotzen o sa suni ca el, vei avea o mare deceptie. Am avut Zoom G2R si tonurile din link-ul de mai jos daca nu bagi Zoom-ul printr-un amp beton si il vei baga in placa de sunet (cum am facut eu ) o sa sune penibil. Zoom G2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alchimistu Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Domnul Marius Pop canta aici prin Guitar Rig, fara super amp. Si pot sa iti mai dau inregistrari cu oameni care canta prin calculator si suna super bine. Deci... buba cu procesorul e la tine ca nu stii sa il reglezi. Cam toti astia care "dati fum" la procesoare stiti sa folositi doar preseturile cu care vine procesorul din fabrica. Daca vine vorba sa puneti si voi mana sa reglati ceva va uitati la procesor ca la bomba atomica. Recunosc ca nu m-am jucat mult cu el, da nici nu folsoesc preseturile default ca is chiar de-an pixu . Si zici tu ca pretul nu conteaza, da la ce constructie are si etc, merita mult mai mult. Bn, sa zicem, daca ar fi DiMarzio si nu EMG 81/85 poate ar suna mai bine, da oricum nu-mi palce zoomu asta. Si in plus, ma gandesc ca Ritchie Kotzen ar pre-ampuri si deaia suna cum suna. Daca as avea bani de pre-ampuri si procesoare calumea, iti dai seama ca mi-as lua un Axe Fx Ultra sau asa ceva. Da mersi de lamuriri, oricum mi-ati crescut respectu fata de zoom un pic Si scuzati-mi nestiinta, nu prea o am cu hertzii si acustica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward Pop Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Deci... buba cu procesorul e la tine ca nu stii sa il reglezi. Cam toti astia care "dati fum" la procesoare stiti sa folositi doar preseturile cu care vine procesorul din fabrica. Daca vine vorba sa puneti si voi mana sa reglati ceva va uitati la procesor ca la bomba atomica. Citeste mai atent ce am scris, eu nu am zis ca procesoarele nu suna bine, eu cant de cativa ani numai pe procesoare pentru ca diferenta de calitate a sunetului fata de ampuri e mica daca stii sa le butonezi,asta ca sa nu mai vorbesc de comoditate mai ales daca esti chitarist de dormitor, m-am referit la tonul lui Kotzen pe care cu siguranta nu-l scoate din Zoom, iar despre cat de bine stiu sa reglez eu procesoarele n-ai tu de unde sa stii, oricum cu siguranta mult mai bine decat tine Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 scuzati-mi nestiinta, nu prea o am cu hertzii si acustica. Neștiința nu e o problemã în sine pentru cã oricine poate învãța. Ce deranjeazã e atitudinea implicitã "nu știu dar presupun", "nu știu dar mi s-a spus", "nu știu dar am pãreri" ș.a.m.d.. Un utilizator are toate șansele sã sune "prost" și cu AxeFx sau orice altceva dacã nu știe cum sã-l configureze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
korko Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 (edited) Vreau sa spun, daca am pod, o sa vad ca defapt eu cant mai bine decat cu zoom? Da ! de 3,14 ori mai bine (+ sau - 10% bineinteles) Kotzen foloseste de pe Zoom doar reverb si delay asa la misto ca sa-si poata vinde procesorul, E cam mistocar de felul lui....de ce ar folosi delay si reverb altfel ? Edited April 4, 2011 by korko 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward Pop Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 E cam mistocar de felul lui....de ce ar folosi delay si reverb altfel ? Ca sa poti pune tu intrebari stupide Link to comment Share on other sites More sharing options...
korko Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 (edited) Ca sa poti pune tu intrebari stupide Noapte buna! (cat timp foloseste procesorul respectiv , acesta face parte din tonul sau 100% , nu 2 , 7 sau 90%) Ce deranjează e atitudinea implicită "nu știu dar presupun", "nu știu dar mi s-a spus", "nu știu dar am păreri" ș.a.m.d.. Nici macar .... nesimtirea , care sustine "argumentele" de genul asta . Edited April 4, 2011 by korko 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siw Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Folosesc Pod X3 live de vreo 2 ani atat in studio cat si pe scena. Sunt de acord cam cu tot ce a scris Metaboog. Sunetele din fabrica intr-adevar sunt infecte, dar se pot scoate niste tonuri f misto din el. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now