www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Seymour Duncan Ahb-1 Blackouts


Recommended Posts

Guest touretul
Posted

Mi-am luat doza asta pentru bridge. Nu eram neaparat nemultumit de dozele mele no name, dar doream mai putin zgomot. In Peavey-ul meu 112 Bandit se percepea un zbarnait destul de pronuntat, in timp ce in procesor, un ToneWorks AX1500G, noise gate-ul era setat la maxim, ceea ce ucidea sustain-ul.

Deci, am luat doza asta de la MC Music, am montat-o, cu toate modificarile de rigoare pentru trecerea de la pasive la active, mi-am luat corzi noi si m-am grabit sa-i dau bataie. Atunci m-am ingrozit. Dozele mele no name erau destul de bass-oase, cu ceea ce mi se parea un tremble destul de pronuntat. Foarte nu metal. Cand am atins corzile cu noul Blackout, am crezut initial ca cineva s-a apucat sa zbiere.

Vedeti, in opinia mea, exista doua tipuri de trupe metal: cele care racnesc, sau urla, ca Pantera sau Meshuggah, si cele care zbiara, ca Cradle of Filth. Nu, stai, ca asta se screme. Si sa nu uitam ca mai sunt si alea care grohaie. Ma rog, ati prins ideea. Blackout-ul asta zbiera. Groaznic. Am dat fuga la sala, sa bag chitara in Peavey. Amplificatorul asta are o gramada de coaie, cu o linie de bass care nu doar infunda sunetul, ci adauga o frecventa noua. Nu e foarte versatil. Nu merge pe nu stiu ce fineturi, dar are coaie, ceea ce ma intereseaza pe mine. Ei bine, cu doza veche aveam bass-ul setat pe la 7, iar inaltele si mediile la maxim si se cutremura pamantul. Pentru Blackout am dat bass-ul la maxim, inaltele pe la 5 si mediiile pe la 8 si n-am scapat de zbierete.

Dozele astea se recomanda cu "more lows, more highs, and more output". Ei bine, cu siguranta au more highs. Cat despre output, asta e alta poveste. Spuneam ca am luat dozele astea pentru mai putin zgomot. Seymour se lauda cu pana la 14 db mai putin "hum". Ei bine, "ham" e putin, un zgomot de fond usor, nederanjant. Ideea e ca cu doza veche aveam gain-ul in Peavey setat pe la 7 si mai obtineam din cand in cand niste tiuieli. Ei bine, cu Blackout a trebuit sa scad la trei. Durere. Ce folos atata output, daca nu poti da gain-ul decat pana la trei? Si cand te gandesti ca incepusem sa regret ca nu am luat AHB-2, care se recomanda cu si mai mult output. Gata, mi-am zis. O vand.

Ei bine, dupa o saptamana de incercari si tuning, nu mai sunt la fel de sigur. Pentru ca mare parte din asa zisele inalte se datorau corzilor, noi, cu sunet metalic si suprafata rugoasa de mi-am zdrelit degetele. Acum, cand s-au mai asezat, am descoperit frecventele joase din Blackout. Iar treble-ul s-a mai domolit, lasand sa se intrevada sunetul distinct al corzilor, atunci cand prinzi acorduri. Totusi, la gain maxim pe ToneWorks nu mai pricepi nimic din War Pigs. Sunetul e mult mai comprimat, desi producatorul se lauda cu contrariul. Eu a trebuit sa cobor in Korg classic compressor-ul de la 33 la 17 ca sa-i tai din agresivitatea cu care eclipsa distorsul.

Deci, ca o concluzie temporara, SD AHB-1 Blackouts au mai multe inalte decat joase, cu medii destul de bine definite, care fac sunetul unitar, indulcind usor in acelasi timp notele inalte. Asta nu inseamna ca dozele astea nu sunt facute pentru solo-uri. Dimpotriva. Eu, cantant mai mult rithm guitar, m-am simtit tentat de shredding, desi nu e punctul meu forte. Sustain-ul la notele inalte mi s-a parut destul de bun, in timp ce la joase n-am aflat inca daca sunetul se opreste vreodata. Pare ca poate reda vibratia corzii la infinit. Cu timpul cred ca voi reusi sa accentuez bass-ul, desi daca te uiti la chitarile in care sunt montate Blackouts, vezi ca toate sunt din mahon: Ibanez-ul lui Mick Thompson sau Schecter-urile ATX. Ibanez-ul meu e din basswood, adica tei, care e un lemn cu o acustica medie spre dark, sau warm daca vreti, in timp ce mahonul e foarte dark, cu multe joase si medii si destul de putin treble, ceea ce se armonizeaza cu caracteristicile din Blackout, cu mai multe inalte si treble pronuntat.

Doza e foate sensibila. Poti auzi sunetul chitarii frecate de haine. De aceea, multe lucruri la care inainte mi se parea ca-mi lipseste definitia, cum ar fi riffurile din Mouth for War, acum suna exact cum trebuie. Pe de alta parte, toate greselile pe care le faci vor iesi mai mult in evidenta. Un alt lucru pe care nu-l gasesc atat de grozav, cel putin deocamdata, e mult laudatul output. Nu vad ce rost are, atata timp cat nu pot folosi decat trei unitati de gain in amp. Cu toate ca n-am simtit o scadere a gradului de distorsiune. Totusi, cred ca un output mai bland ar fi fost inca un punct castigat la capitolul zgomot. Nu de alta, dar imi place sa pot sta la o distanta rezonabila de boxa, mai ales cand sala de repetitie nu e un hangar.

Ceea ce nu cred ca e reparabil e insa sunetul subtire pe care-l obti la ciupirea corzii palmate. Am auzit si pe altii plangandu-se de asta si cred ca se datoreaza lipsei suficiente de frecvente joase. Pur si simplu nu are forta. Suna plat. Pe urma mai e si specificul dozelor active, care sincer, nu inteleg ce rost au. In ToneWorks, cand incerc sa suprim sunetul cu palma, in zona fret-ului doi, se genereaza un ecou care se stinge lent, chiar daca acoperi corzile cu ambele palme. Pe urma, in ciuda altei reclame a producatorului, ecranul televizorului genereaza valuri de zgomot de fond cu intensitati diferite, in timp ce la ecranul monitorului e si mai rau. Chitara incepe sa zumzaie chiar daca te intorci cu spatele la ecran, lucru pentru care poti sa spui adio oricarei inregistrari de calitate direct in calculator.

Posted

Man , trebuia sa te documentezi putin inainte sa cumperi Blackout-urile , sunt facute in principiu sa ruleze pe ampuri pe tub avand output-ul foarte puternic , pe solid state-ul tau n-au cum sa sune prea bine , m-am jucat si eu cu un AHB-2 pe un Line 6 Spider 3 si dupa pe un Marshall JCM900 si suna cu totul altfel , e mult mai dur decat dozele pasive , dar nu prea m-am omorat dupa eq-ul din ele.

Incearca daca ai posibilitatea sa le dai printr-un amp pe tuburi , o sa vezi o diferenta enorma.

Guest Rayvann
Posted
Pe urma, in ciuda altei reclame a producatorului, ecranul televizorului genereaza valuri de zgomot de fond cu intensitati diferite, in timp ce la ecranul monitorului e si mai rau. Chitara incepe sa zumzaie chiar daca te intorci cu spatele la ecran, lucru pentru care poti sa spui adio oricarei inregistrari de calitate direct in calculator.

 

Pai dozele fac ele ce fac, dar nu te astepta sa faca minuni.

S-ar putea foarte bine sa fie de la restul electronicii... lipituri facute in graba, cabluri de proasta calitate incurcate prin cavitatea chitarii, etc. Era un articol pe undeva in legatura cu izolarea unui strat - pana si acolo ziceau ca, desi rezultatele adesea sunt mai mult decat multumitoare, de multe ori nu rezolvi problema doar cu atat.

Guest touretul
Posted
Man , trebuia sa te documentezi putin inainte sa cumperi Blackout-urile , sunt facute in principiu sa ruleze pe ampuri pe tub avand output-ul foarte puternic , pe solid state-ul tau n-au cum sa sune prea bine , m-am jucat si eu cu un AHB-2 pe un Line 6 Spider 3 si dupa pe un Marshall JCM900 si suna cu totul altfel , e mult mai dur decat dozele pasive , dar nu prea m-am omorat dupa eq-ul din ele.

Incearca daca ai posibilitatea sa le dai printr-un amp pe tuburi , o sa vezi o diferenta enorma.

 

Uite aici Blackouts in Line 6 fara tuburi.

Clipul asta a fost unul dintre principalele motive pentru care le-am ales. Si aici se aude o gramada de bass.
Posted

Am aceleasi doze pe una din chitari(un ltd ec) si tin sa spun ca au fost alegerea perfecta, mi se par mult peste emg-urile active (de care am scapat urgent dupa ce le-am tinut cred o saptamana)

Verifica din nou legaturile electrice si nu o folosi in combinatie cu o doza pasiva.

Am folosit multe doze si la ora actuala pe una din chitari am SD SH13 DIME, iar pe alta Rockfield Mafia, dar de departe prefer Blackout.

Raman la ideea ca este ceva gresit in montaj sau un setup gresit al chitarii(fretbuzz)

Posted (edited)
Doza e foate sensibila. Poti auzi sunetul chitarii frecate de haine. De aceea, multe lucruri la care inainte mi se parea ca-mi lipseste definitia, cum ar fi riffurile din Mouth for War, acum suna exact cum trebuie

Ceea ce nu cred ca e reparabil e insa sunetul subtire pe care-l obti la ciupirea corzii palmate

Well, know u know why i hate active pickups :) Faza e ca si asa auzi ,,sunetul chitarii frecate de haine" chiar si VOCEA daca te lasi p chitara sa reglezi ceva la pedale cu ampu pornit cu doze pasive....Am cantat p active p un jackson pro series d 48 mil, nu m-a impresionat deloc...Chitara aia nu isi avea rostul ca sunet si ca nimic :), si in mod ironic, era deja cumparata :).Mie la active mi se pare ca nu ai definitie, nu la pasive

Edited by Razvan S.
Guest touretul
Posted
Well, know u know why i hate active pickups :) Faza e ca si asa auzi ,,sunetul chitarii frecate de haine" chiar si VOCEA daca te lasi p chitara sa reglezi ceva la pedale cu ampu pornit cu doze pasive....Am cantat p active p un jackson pro series d 48 mil, nu m-a impresionat deloc...Chitara aia nu isi avea rostul ca sunet si ca nimic :), si in mod ironic, era deja cumparata :).Mie la active mi se pare ca nu ai definitie, nu la pasive

Si, atunci, ce doze pasive se recomanda pentru cineva cu orientare muzicala care a inceput cu grunge, a trecut prin hardcore si nu metal, iar acum singura trupa metal pe care o asculta cu regularitate e Meshuggah? Am nevoie de un sunet visceral, cu multe joase, sau sa spun destule, dar care sa nu infunde solo-urile. Meshuggah canta cu Lundgren M care insa imi par fara destule medii, din ce-am vazut de iutub. In plus mai si costa de te rupe si daca le-ai luat, ai ramas cu ele in mana, pentru ca lumea nu prea le cunoaste si sunt, asa cum am spus, scumpe. Alta optiune la care am zabovit e SD SH-8 Invader, doar ca trupele care le folosesc nu sunt deloc din categoria mea, poate in afara de Lamb of God. Deci...

Posted

Eu cred ca problema ta nu e la doze, ci la in ce bagi chitara. Cum spunea si cineva mai sus, dozele astea active, si in general cele cu output mare, sint facute asa pentru a ataca mai bine un preamp pe lampi. Cu un distors digital avantajele lor cam dispar, si probabil ca incep sa iasa mai mult in evidenta dezavantajele. Incearca sa ajungi cu chitara ta la cineva care are un amp pe lampi high gain, s-ar putea sa iti schimbi parerea despre ele. Daca esti din Bucuresti, ma ofer chiar eu sa te ajut, si cu ocazia asta facem o comparatie intre EMG85, Blackouts si Suhr Doug Aldrich (pe care le folosesc eu acum in principal, si mi se par cele mai misto doze pasive high output pe care am cintat pina acum)

Guest touretul
Posted

Ha-Ha! M-am prins. M-am prins de unde venea ecoul ala, cand incercam suprimarea sunetului prin palmarea corzilor. De la arcurile Floyd Rose-ului. V-am spus ca dozele astea sunt sensibile. Am bandajat arcurile cu leucoplast si ecoul a disparut. Acum, ce-a mai ramas e un fel de variatie in "hum" cand suprimi sunetul, ca un fel de impiedicare, ca o cadere de la o valoare mai mare la una mai mica. Asta cred ca e specificul dozelor active. De fapt, din primul moment in care am inceput sa cant cu ele, am avut senzatia ca ceva se porneste cand lovesc corzile.

Posted
Si, atunci, ce doze pasive se recomanda pentru cineva cu orientare muzicala care a inceput cu grunge, a trecut prin hardcore si nu metal, iar acum singura trupa metal pe care o asculta cu regularitate e Meshuggah? Am nevoie de un sunet visceral, cu multe joase, sau sa spun destule, dar care sa nu infunde solo-urile. Meshuggah canta cu Lundgren M care insa imi par fara destule medii, din ce-am vazut de iutub. In plus mai si costa de te rupe si daca le-ai luat, ai ramas cu ele in mana, pentru ca lumea nu prea le cunoaste si sunt, asa cum am spus, scumpe. Alta optiune la care am zabovit e SD SH-8 Invader, doar ca trupele care le folosesc nu sunt deloc din categoria mea, poate in afara de Lamb of God. Deci...

tu nu vrei sa intelegi niste chestii, tu degeaba ai DOZE hi output, super gain extra etc....daca nu ai AMP klumea si scule.Tu ai ascultat albumu nou a lu Malmsteen? Ala e sunet cu coae, control si tot ce vrei, nu drujbarerile alea very hi gain

Guest touretul
Posted
tu nu vrei sa intelegi niste chestii, tu degeaba ai DOZE hi output, super gain extra etc....daca nu ai AMP klumea si scule.Tu ai ascultat albumu nou a lu Malmsteen? Ala e sunet cu coae, control si tot ce vrei, nu drujbarerile alea very hi gain

Probabil ar trebui deschis un topic nou de discutie, daca nu exista deja, in legatura cu "tuburi sau fara tuburi". Ca o parere personala, daca nu esti vreun geniu al muzicii care ai si castigat o gramada de bani, orice discutie despre nu stiu ce scule extraordinare nu sunt decat tromboane sforaitoare. Meshuggah, pe care eu ii consider genii, cel putin prin prisma inovatie pe au adus-o in metal, folosesc Vetta II, "only", si niciun tub pe acolo. Dave Mustain are un amp custom Line 6 fara niciun tub in el. Trent Reznor foloseste Vetta II. Cine sunt eu, sau tu, pana la urma, sa pretindem nu stiu ce scule sublime? Cat despre Malmsteen, probabil e o chestiune de gust. Eu nu ascult Malmsteen, dar nu vreau sa-i neg abilitatile. Totusi, poate ar trebui sa faca ceva cu freza aia. In alta ordine de idei, si ia-o fara resentimente, o muzica formata dintr-o suita de game fara sfarsit nu e dupa parerea mea un sistem de referinta, cel putin nu pentru mine.

Posted
ce-a mai ramas e un fel de variatie in "hum" cand suprimi sunetul

O fi de la faptul ca atunci cand atingi corzile legi corpul tau la masa?

Anyway, daca-mi permiteti sa arunc si eu 2 centi in fantana cu noroc: atunci cand se comporta microfonic niste doze care au trecut prin toate procesele care previn asta probabil ar trebui sa mai reduci din gain sau macar sa renunti la compresor.

la gain maxim pe ToneWorks nu mai pricepi nimic din War Pigs

q.e.d.

 

PS: Tremble?! TREMBLE?!

Posted
O fi de la faptul ca atunci cand atingi corzile legi corpul tau la masa?

Anyway, daca-mi permiteti sa arunc si eu 2 centi in fantana cu noroc: atunci cand se comporta microfonic niste doze care au trecut prin toate procesele care previn asta probabil ar trebui sa mai reduci din gain sau macar sa renunti la compresor.

Fully behind you on that one.

 

Mai e si posibilitatea sa fi montat dozele aiurea.

Guest touretul
Posted
O fi de la faptul ca atunci cand atingi corzile legi corpul tau la masa?

Anyway, daca-mi permiteti sa arunc si eu 2 centi in fantana cu noroc: atunci cand se comporta microfonic niste doze care au trecut prin toate procesele care previn asta probabil ar trebui sa mai reduci din gain sau macar sa renunti la compresor.

 

q.e.d.

 

PS: Tremble?! TREMBLE?!

Evident, de tremble era vorba, si nu ca apreciere negativa. Cat despre variatia din hum la suprimarea sunetului, am remarcat-o doar ca un aspect cu care nu m-am mai intalnit pana acum. Nu e ceva suparator. Am auzit-o in casti. Ma indoiesc de faptul ca e un aspect remarcabil, sa spunem live.

Guest touretul
Posted

Blackouts test up date: Dupa cateva teste si dupa ce am setat putin amp-ul, am reusit sa obtin un ton de bass serios. Chitara nu mai zbiara acum, ci muge. In parte, pentru impresia initiala se fac vinovate si corzile noi, D'Addario Regular Light, care chiar si acum, dupa ceva rodaj, imi par prea bright. Am sa-mi iau probabil o versiune Light Top/Heavy Bottom Half Round care sunt bright spre mediu. Dupa izolarea arcurilor din tremol am eliminat ecoul care-l obtineam la suprimarea sunetului corzilor cu palma. Cat despre fluctuatia din hum la palmare, aceasta am simtit-o doar prin ToneWorks in casti. Este insesizabila prin amp. La palmare sunetul e suprimat instantaneu, fara zgomot. De asemenea, hum-ul este aproape insesizabil. La manevrarea volumului trebuie sa fii foarte atent ca sa observi o modificare in zgomotul de fond pe care il face oricum amp-ul, care nu are noise gate. Ceea ce ramane insa e acelasi sunet subtire pe care-l opti la ciupirea corzilor palmate. Nu are profunzime, nu are densitate. Suna chiar bizar. Dozele au si tremble si bass, dar sunetul nu e... muscator. E curat si dens, dar parca-i lipseste ceva. Despre clean nu pot spune prea multe. Peavey-ul meu e cam lipsit de rafinament la acest capitol, iar doza mai e si motata in pozitia bridge. Sunetul imi pare metalic, probabil si din cauza corzilor care, cum am spus, suna prea bright. In clipul de pe youtube, caruia i-am dat adresa intr-o postare anterioara, puteti vedea insa un clean de toata frumusetea... prin amp fara tuburi, oh, voi adoratori ai tubului. Cam atat. As vrea sa mai spun ca sunt oarecum nemultumit de sustain-ul la notele inalte. Imi pare ca sunetul se stinge prea repede. Cant cu trupa In Bloom si la solo parca moare prea repede la bend-ul de inceput. Poate ca e si amp-ul de vina. Nu stiu. S-au chitara. Gata.

 

Eu cred ca problema ta nu e la doze, ci la in ce bagi chitara. Cum spunea si cineva mai sus, dozele astea active, si in general cele cu output mare, sint facute asa pentru a ataca mai bine un preamp pe lampi. Cu un distors digital avantajele lor cam dispar, si probabil ca incep sa iasa mai mult in evidenta dezavantajele. Incearca sa ajungi cu chitara ta la cineva care are un amp pe lampi high gain, s-ar putea sa iti schimbi parerea despre ele. Daca esti din Bucuresti, ma ofer chiar eu sa te ajut, si cu ocazia asta facem o comparatie intre EMG85, Blackouts si Suhr Doug Aldrich (pe care le folosesc eu acum in principal, si mi se par cele mai misto doze pasive high output pe care am cintat pina acum)

Mi-ar placea sa dau curs invitatie, dar sunt din Tirgu Mures. Hai Ardealul! M-am uitat pe youtube la dozele alea Suhr, si suna intradevar...aaaaaa... frumos. Curat si natural. Pana la urma, nu-mi pare rau ca am luat Blackouts. Cred ca sunt cele mai bune doze active. Intre ele si ce aveam eu inainte nici nu exista termen de comparatie. Ceea ce mie mi se parea cu foarte multe coaie, acum imi pare ca baraie. Nu le mai vand, cel putin nu pana nu probez niste pasive destepte: SD JB, SH 6 sau SH 8, sau niste Lundgren M7, desi slabe sperante. Ma intreb daca foloseste cine Q-Tuners.

Guest touretul
Posted
tremble: to shake involuntarily with quick, short movements, as from fear, excitement, weakness, or cold; quake; quiver.

treble: of the highest pitch or range, as a voice part, voice, singer, or instrument.

Vad ca subtilitatea nu da roade.

Got it!

  • 5 months later...
Guest Sterben
Posted

interesanta discutie dar totusi... vreau sa-mi pun si eu blackouts pe XPT700 care mai trece printr-un BOSS Metal Zone apoi se face auzit intr-un amplif de 30 W... Hohner... la bani putini (400 lei). imi place cum suna cu dozele standard dar oare cum o sa fie cu blackouts ? :)

Posted (edited)
Ha-Ha! M-am prins. M-am prins de unde venea ecoul ala, cand incercam suprimarea sunetului prin palmarea corzilor. De la arcurile Floyd Rose-ului. V-am spus ca dozele astea sunt sensibile. Am bandajat arcurile cu leucoplast si ecoul a disparut. Acum, ce-a mai ramas e un fel de variatie in "hum" cand suprimi sunetul, ca un fel de impiedicare, ca o cadere de la o valoare mai mare la una mai mica. Asta cred ca e specificul dozelor active. De fapt, din primul moment in care am inceput sa cant cu ele, am avut senzatia ca ceva se porneste cand lovesc corzile.

 

deci . doza activa = doza slaba +magnet slab amplificat cu un preamp bun ( dinamica mare +zgomot mic , unele comprima ca si un limitator ca sa previna oveload-ul )

 

asa

 

doza sensibila ....toate capteaza ce povestesti tu , doar ca acum ai observat.

 

Deci si o doza ded orice tip cu semnal mic dupa care pui un buffer /preamp functioneaza la fel .

 

Avantajul ar fi ca ai preampliful in doza si este calitativ cel putin in privinta zgomotului , cu dinamica sta destul de prost dar merge.

 

Alt avantaj , ai output MARE => preampul din statie sau gain-ul din distors il poti pune pe valori mai mici => zgomot mai mic!!!

 

Deci inca odata , distors ( de ex) ca sa ajungi la un distors puternic cu o doza ce are semnal mic trebuie sa dai gain maxim => fasaie tranzistoarele ( Shhhhhhhhhhh_)/Daca ai semnal mare din doza nu mai trebuie GAIN mare din preamo-ul distorsului si deci nic la "fasait" nu ajungi.

 

Acest lucru este valabil si la reglajul nivelului de gain al diferitelor etaje cuplate in serie .Fiecare etaj se regleza la GAIN cat mai mic daca este posibil .

 

Ce ton vrei tu nu depinde numai de doza si restul de scule ce le ai , tonurile ce le auzi pe inrtegistrari sunt ceva relativ , depinde de celelalte sunete din ambianta .

 

Tipul sunetului poate fi acelasi chiar daca suna inchis sau deschis dar depinde de restul sculelor ce pot sa sune diferit de la caz la caz.Ca sa fac o compoaratie ar fi ca si exemplu un tablou ,o pictura care poate sa aiba diferite tonuri dupa cum simtye atistul , in aceste posibile diferite nuante numai la unul singur s-ar potrivi de ex. un anumit galben .

 

Timbrul se schimba odata cu taria ( presiunea sonora ) sesizata de urechea omului .Acelasi sunet il auzi diferit la diferite distante de sursa , si unde mai pui reflectiile ce decoloreaza puternic un sunet.

Azi am fost sa vad un spectacol , a sunat CA PORCUL sunet mai nasol nu am auzit .

Si am auzit si sound de chitara reglat aiurea ce pe fata in PA grohaia fara definitie , si pe scena la 5 m de boxa probabil era timbrul ideal ptr chitarist .

 

 

 

in imagine patratul din mijloc are aceiasi culoare identica .Exact la fel se intampla si in cazul culorii sunetului

Reglajul sunetului este o arta in sine .

 

Cei mai multi chitaristi nu simt culoarea si sunt ca niste pictori ce vor sa cumpere culorile ( ma refer la nuante ) nu sa le prepare in functie de tonul general al tabloului .

Edited by karpi
Guest Sterben
Posted

mna mi-am pus si eu setu de blackouts (doame ce chin) si totul e in regula. exact cum le descrie producatoru si cant pe un amplif modest; nu lamp nu nu stiu ce... hohner 30 W pret 400 lei :) cant aproape de pc care e pornit pentru ca folosesc guitar pro si oricum e pornit :) da nu am problemele de care se plangea tipu. chiar si pe clean imi place cum suna. merita :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.