www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Dozele Gibson - Discutii


Recommended Posts

Invit aici posesorii de Gibson (sper sa fiu si eu in viitor unul) sa discute despre dozele aflate stoc pe modelele Les Paul: Burstbuckers (Pro) , 490 & 498, 496 & 500, '57 classic. Ma intereseaza la ce stiluri de muzica sunt mai bune si la care mai putin bune, output, EQ, zgomot de fond la gain mare, versatilitate, comparatii intre ele etc.

P.S. Am vazut ca s-a discutat intr-un topic despre inlocuirea dozelor stoc cu ceva mai bun, iar George si Rares au prezentat destul de multe variante, dar pana sa ajung acolo, v-as ruga sa le dezbatem un pic pe astea stoc. Toate bune !

Link to comment
Share on other sites

Varule... :) eu as opta pt doze de output moderat(.Burstbuckers sau WCR)..Ai astfel un sunet mai aerisit,bine conturat si mai polivalent.

Am avut si un lp studio cu 490 & 498 care nu prea mi-au placut...sunt doze de output mare(se aud inchis,saturat si metalic chiar si pe canalul de clean)

Dozele 57 le are un amic al meu pe un custom 57 SG...tot ansamblul suna mai bright, si cam fara basi dar din punctul meu de vedere sunt ok si 57;depinde insa ce canti.

Bafta in alegerea unui gibson(am auzit ca-s bune :) and "may the force light your way"

Link to comment
Share on other sites

Guest DoomShadow

Offtopic

Bafta in alegerea unui gibson(am auzit ca-s bune wink.gif and "may the force light your way"

No sh*t??? is bune??? :)

P.S. just joking

 

Apropo si pe gibson custom tot aceleas doze ca pe standard?

Edited by DoomShadow
Link to comment
Share on other sites

Offtopic

 

No sh*t??? is bune??? :)

P.S. just joking

 

Apropo si pe gibson custom tot aceleas doze ca pe standard?

 

Nu sunt aceleasi...de ex pe cusom lp 58 sunt Burstbucker™ 1 si 2 iar pe standard(nu studio) dozele burstbuchers pro; insa nici chitarele nu-s la fel :)

Nu mi se par "dezastru" dozele burstbuchers gibson...ca modele de serie calitativ se apropie cel mai mult de butigue pickups

multa bafta

 

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gi...20Gear/Pickups/

Edited by Fenderaru
Link to comment
Share on other sites

Guest DoomShadow
Nu sunt aceleasi...de ex pe cusom lp 58 sunt Burstbucker™ 1 si 2 iar pe standard(nu studio) dozele burstbuchere pro; insa nici chitarele nu-s la fel biggrin.gif

Nu mi se par "dezastru" dozele burstbuchers gibson...ca modele de serie calitativ se apropie cel mai mult de butigue pickups

multa bafta

 

:) dai 3000 $ pe un Gibson si mai trebuie sa ii schimbi si dozele :)

Link to comment
Share on other sites

Cred ca cel mai intelept lucru pe care il poti face e sa astepti sa-ti vina chitara, apoi s-o cinti cam 3 luni, preferabil pe rigul tau final, si api sa iei decizii asupra a ceea ce e de corectat. Si de obicei chestiile sint minore, care se corecteaza cu o schimbare de potentiometru, sau cu modificarea inaltimii dozei. Nu exista doze bune sau proaste, ci doar potrivite sau nu cu stilul tau de cintat si cu lemnul chitarei tale. Comentariile de mai sus nu prea au nici un fel de insemnatate pina nu afli ce problema ai, in cazul in care o ai.

 

 

 

Graficul asta e super elocvent.

pickups_output_chart.jpg

 

Daca ajungi la pasul in care nu mai ai alte solutii decit sa schimbi dozele, atunci graficul asta te ajuta cel mai mult. Adica daca ai avut BB PRO si ti se pare ca nu imping destul ampul ca sa obtii compresia dorita, atunci urmatorul pas e evident 498T. si daca nici 498T nu e ok, 500T suna ca un Super Distortion Dimarzio.

Daca nu cinti cu cleanuri sau cinti un stil modern, nu vad de ce te-ar interesa BB, Classic 57, P-92, etc

 

Schimba-le cu altceva :). Cel putin, Burstbucker Pro mi s-au parut dezastru.

 

Cum asa? Cu ce amp? Si la ce stil de muzica?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca cel mai intelept lucru pe care il poti face e sa astepti sa-ti vina chitara, apoi s-o cinti cam 3 luni, preferabil pe rigul tau final, si api sa iei decizii asupra a ceea ce e de corectat. Si de obicei chestiile sint minore, care se corecteaza cu o schimbare de potentiometru, sau cu modificarea inaltimii dozei. Nu exista doze bune sau proaste, ci doar potrivite sau nu cu stilul tau de cintat si cu lemnul chitarei tale. Comentariile de mai sus nu prea au nici un fel de insemnatate pina nu afli ce problema ai, in cazul in care o ai.

 

 

 

Graficul asta e super elocvent.

post-7-1215509879_thumb.jpg

 

Merci pentru grafic. Vroiam, daca se poate, si niste comparatii de genul: doza asta are mai multe inalte, aia e mai buna pentru blues decat pentru metal, ailalta scoate armonice mai bune etc.

P.S. Stiu ca mai mult decat dozele conteaza mana chitaristului (sunt convins ca un B.C. Rich cu EMG81 va suna a blues in mana lui Clapton sau ca Hetfield ar putea baga riffuri brutale pe un Fender cu single-coiluri), vroiam doar niste date obiective.

Edited by varu' maftei
Link to comment
Share on other sites

Merci pentru grafic. Vroiam, daca se poate, si niste comparatii de genul: doza asta are mai multe inalte, aia e mai buna pentru blues decat pentru metal, ailalta scoate armonice mai bune etc.

P.S. Stiu ca mai mult decat dozele conteaza mana chitaristului (sunt convins ca un B.C. Rich cu EMG81 va suna a blues in mana lui Clapton sau ca Hetfield ar putea baga riffuri brutale pe un Fender cu single-coiluri), vroiam doar niste date obiective.

 

Ce amplificare ai ?

Link to comment
Share on other sites

Hai sa iti zic ce stiu eu:

Tot ce e ceramic 496R, 500T suna comun, cam ca un Super Distortion. Dozele le gasesti pe modelul Classic, care e orientat mai spre metale, si teoretic ar trebui sa estompeze lipsurile gitului foarte subtire al modelului, gen ESP. Dar exista mii de cazuri in care posesorii au schimbat dozele cu diferite PAF-uri si suna chitarile foarte bine.

490R/498T sint orientate mai spre hard rock. Se gaseau pe Standard pina acum putin timp, inca mai vin stock pe Studio si pe Custom. Dozele sint hi-output, dar cu magneti alnico. Soundul e usor mai modern, nu mult, cu multe medii. 490R mereu mi s-a parut usor muddy, dar se poate rezolva cu schimbarea potului de volum si pozitionare corecta. 498T e doza mea preferata dintre cele hi-output. E cea mai organica din tot ce am incercat SD cit si Dimarzio, foarte echilibrata. Complet diferita de JB, destul de asemanatoare cu Tone Zone. Per total un set foarte echilibrat, perfect ptr blues/rock/metal. Asta e si motivul, cred eu, pentru care Gibson le-a montat pe atitea modele de-a lungul timpului. Eu am masurat 2 bucati de 498T si una era 14,1 kohmi iar cealalta 14,2 kohmi. 490R parca avea 8,2 kohmi. Valorile astea impreuna cu graficul de pe situl Gibson ar trebui sa-ti lamureasca multe chestii.

Burstbucker #1,#2,#3 sint FOARTE vintage, facute manual zice Gibson. #1 e foarte low-output, cel masurat de mine era 7,4 kohmi, dar variaza. E destul de scooped, cum ii sade bine unei doze tip early PAF. #2 e mai echilibrata, se invirte in jur de 8,2 kohmi. #3 e destul de hot, 9+ kohmi, cu multe medii si mai putin bright decit celelalte. Toate au magneti Alnico II care cica face raspunsul de bas sa fie mai putin ferm. Toate sint neceruite, deci fluiera mai usor. Ca sa-ti faci o idee, Pixi a incercat citeva riff-uri LOG pe R7 al lui Rares care are BB #2 in bridge si i s-a parut dezastru ca raspuns la bas. Eu am incercat citeva riff-uri cu un BGF intr-un JCM 800 KK signature si mi s-a parut excelenta BB#3, si nici n-a prea fluierat. Pina si Pixi cinta acum metalcore cu un WCR Goodwood, care are 9,5 kohmi.

Burstbucker Pro le gasesti acum mai ales pe Standard. Se vor a fi o solutie pentru cintat orice. Identice cu BB #1 si #2, dar cu magneti Alnico V ceea ce le da un output usor mai mare, si sint ceruite. Raspund cam identic cu BB normal, doar ca unii ar putea spune ca au pierdut o mica parte din armonice, din cauza ca sint ceruite. Toate 5 modelele de BB sint FOARTE bright (poate #3 sa fie ceva mai putin bright), si au si niste medii pe masura. Aproape nimeni din cei care cinta singuri nu le plac. Ele stralucesc de obicei in trupa, unde taie foarte bine mixul, mai ales cu un Marshall.

Classic 57 personal nu le-am incercat niciodata. Lumea zice ca sint niste BB dar mai smooth. Si se pare ca asta vine din cauza faptului ca un un nr egal de infasurari pe cele 2 bobine, fata de BB care sint inegale. De ex. Warren Haynes tot trece de la BB pros la Classic 57 aproape lunar pentru ca nu se poate hotari care ii place mai mult.

Am mai avut si P-94 care mi s-au parut f misto, iar P-94 de bridge mi se pare geniala. O chitara cu un P-94 bridge si un BB#1 neck cred ca e "perfectiunea" mai putin faptul ca nu mai e asa grea pe riff-uri. Metalul extrem e exclus.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca cel mai intelept lucru pe care il poti face e sa astepti sa-ti vina chitara, apoi s-o cinti cam 3 luni, preferabil pe rigul tau final, si api sa iei decizii asupra a ceea ce e de corectat. Si de obicei chestiile sint minore, care se corecteaza cu o schimbare de potentiometru, sau cu modificarea inaltimii dozei. Nu exista doze bune sau proaste, ci doar potrivite sau nu cu stilul tau de cintat si cu lemnul chitarei tale. Comentariile de mai sus nu prea au nici un fel de insemnatate pina nu afli ce problema ai, in cazul in care o ai.

 

..................

Cum asa? Cu ce amp? Si la ce stil de muzica?

 

EXACT !

 

 

Am urmarit sute de videouri cu cei mai de seama chitaristi , are cate unul un ton de i-ti vine sa fugi , dar este tonul sau si este recunoscut dintre 1000 de chitaristi , plus intervine si maniera de cantat proprie.

 

Blues se poate canta cu absolut orice fel de ton depinde de alcatuirea trupei respectiv sonoritatea trupei . Unde mai punem ca uni negri saraci de pe plantatii i-si construiau chitara din cutie de ambalaj de chibrituri , contrabas din oala-din tabla ptr. spalat rufe o coada de matura si o sfoara. Idea e sa canti , indiferent pe ce scula si ce ton .

 

SouthernRock ar necesita un Strat , dar se canta si cu GLP ,dar si acustic , idea este sa canti in primul rand , apoi sa-ti gasesti o sonoritate a trupei cat mai aparte pastrand elementele caracteristice .

Toata lumea vrea sa inoveze , sa faca ceva nou , numai in cazul unor "cover"-e cauti sa semene sonoritatea , dar si in acest caz este mai bine sa canti ca si tine cu tonul tau si vei fi mai apreciat ,.Altfel te caracterizeaza ca si un bun copiator si asa ramai in ochi publicului si cu greu scapi de asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Guest EPSYLON_CURSE
Burstbucker Pro le gasesti acum mai ales pe Standard. Se vor a fi o solutie pentru cintat orice. Identice cu BB #1 si #2, dar cu magneti Alnico V ceea ce le da un output usor mai mare, si sint ceruite. Raspund cam identic cu BB normal, doar ca unii ar putea spune ca au pierdut o mica parte din armonice, din cauza ca sint ceruite. Toate 5 modelele de BB sint FOARTE bright (poate #3 sa fie ceva mai putin bright), si au si niste medii pe masura. Aproape nimeni din cei care cinta singuri nu le plac. Ele stralucesc de obicei in trupa, unde taie foarte bine mixul, mai ales cu un Marshall.

 

Perfect adevarat. Chitara era un Standard ( cu BBpro ) testata printr-un Fender Bassman ( o splendoare ). Primul acord( ton, volum pana la capat - doza bridge), aplificatorul la 12 - presence, bass. middle, treble - scartaituri. Apoi reglaje. Alt scartait, de data asta unul infundat. Nu avea ton de Gibson Les Paul, nici pe clean nici pe dist. Semana totusi cu un Classic de la PRS, ceea ce nu e rau, dar nepotrivit. Un ton mai bun avea un Studio. Intr-un final am incercat niste fraze blues si niste hardrock. Acum sper sa fi nimenit eu gresit, dar mie chitara aia nu mi-a lasat o impresie deloc buna. Si sigur din cauza dozelor.

Link to comment
Share on other sites

Nu avea ton de Gibson Les Paul, nici pe clean nici pe dist. Semana totusi cu un Classic de la PRS, ceea ce nu e rau, dar nepotrivit. Un ton mai bun avea un Studio. Intr-un final am incercat niste fraze blues si niste hardrock. Acum sper sa fi nimenit eu gresit, dar mie chitara aia nu mi-a lasat o impresie deloc buna. Si sigur din cauza dozelor.

 

Eu n-as baga mina in foc ca erau dozele. Daca era mai bine un Studio inseamna ca chitara in discutie avea o problema la lemn, si anume nu prea avea joase. Problema asta combinata cu raspunsul dozelor si probabil si cu un pot de volum de 500 kohmi au dat rezultatul stiut.

Link to comment
Share on other sites

Guest Don MaXxX
Eu n-as baga mina in foc ca erau dozele. Daca era mai bine un Studio inseamna ca chitara in discutie avea o problema la lemn, si anume nu prea avea joase. Problema asta combinata cu raspunsul dozelor si probabil si cu un pot de volum de 500 kohmi au dat rezultatul stiut.

 

imi poti explica ce legatura au poturile cu ton-ul unei chitari, sa zicem Les Paul? N-ar trebui sa aiba legatura doar cu schimbatul volumului? Ce difera unu de 500 kohmi de unu de x khomi?

Link to comment
Share on other sites

Guest EPSYLON_CURSE

Este diferenta, desigur. cu 500k tonul e mai bright, 220k spre ex suna mai inchis, mai cald.

Link to comment
Share on other sites

Guest Don MaXxX
Este diferenta, desigur. cu 500k tonul e mai bright, 220k spre ex suna mai inchis, mai cald.

 

thanks! :)

Link to comment
Share on other sites

eu iti recomand SD Alnico pro 2 suna super;)...cel putin asta e parerea meaeu.mi-am luat acum recent una si am montat-o in neck.cleanu e excelent f.bun pt jazz(chiar daca eu nu cant), iar pe overdrive suna f bine daca esti bagat in ceva hard.sunt f multumit de ea pt ca are exact de vroiam adica are si bass si inalte in acelasi timp. :)

Link to comment
Share on other sites

imi poti explica ce legatura au poturile cu ton-ul unei chitari, sa zicem Les Paul? N-ar trebui sa aiba legatura doar cu schimbatul volumului? Ce difera unu de 500 kohmi de unu de x khomi?

Cu potmetru de 500K se schimba cursa utila , la o rasucire mai mica( 50% din cursa potmetrului de 250 K) de la zero catre 10 ai volum considerabil , se folosesc ptr efecte "swell"( sa-i zicem popular vioara /violoncel) sau tremolo cu potmetru .

 

Dar totodata in cazul cand reduci un pic volumul partea ce va fi in serie cu semnalul va fi mai mare si acest lucru impreuna cu capacitatea cablului va rezulta un grup "integrator" (filtru trece jos) , adica se taie inaltele si asa putine la Humbucker.Din aceasta cauza se monteaza un condensator de compensare intre terminalul de iesire de la doze si cursor .In acest fel inaltele trec prin condensator in momentul cand reduci volumul .Capacitatea acestui condensatir se experimenteza de la 1nF la 20nF depinde de ce ton vrei.

 

In pozitia volum maxim vei avea semnal cu ceva inalte si joase mai "multe" , dar nu aceast lucru se urmareste.

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion

Nu am ABSOLUT nimic de contribuit la acest topic, dar am cateva observatii.

 

In primul rand - "talking about music is like dancing about architecture".

 

Daca tonul unei doze ar putea fi descris in cuvinte, n-ar mai fi nevoie de inregistrari, nu ?

 

Si apoi, fiecare aude lucrurile altfel. Ce ii place lui George s-ar putea sa nu-i placa lui malex (si asa mai departe).

 

Singura solutie la asemenea topic-uri e ce a facut Seymour Duncan (da, ala cu dozele alea "fara suflet") pe site-ul lui. Inregistrari facute in EXACT aceleasi conditii. Acelasi amp (cu acelasi setari), acelasi om, aceeasi chitara - doar dozele schimbate.

 

Orice altceva e vorbarie inutila.

Link to comment
Share on other sites

eu sunt fan 490 & 498 :)

490-ul ala in gat suna axact cum trebuie sa sune un Gibson - nazal si cu miere in sunet

498-ul - gras si cu c0aie, rupe un pic mediile

 

Foarte de acord :) Super combo :D

Doar ca nu mai folosesc doze asa compresate in bridge si apoi o doza mai low-output ar fi dominata clar de 490 din neck. Deci un set care imi place foarte tare dar pe care nu il mai pot folosi :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
o doza mai low-output ar fi dominata clar de 490 din neck

 

Sa inteleg ca nu ai idee despre ce vorbeste omul asta aici ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
Pai ia explica ce te nelamureste :)

 

Din pacate, internetul nu reda tonul vocii - asa ca nu mi-e clar daca e spus in gluma sau nu.

 

Ideea era ca link-ul ti l-am dat ca lectura ajutatoare.

Si explica-mi cum vine asta cu "o doza cu semnal mic din bridge e dominata de doza de la neck", ca nu mi-e clar ce vrei sa spui.

 

Te referi la faptul ca atunci cand treci de la neck la bridge ai diferenta de volum intre doze ? Asta o rezolvi ajustand inaltimea la care stau.

Sau ca nu suna bine cand le combini ???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.