www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Gibson Les Paul Modding


AddRien
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor! M-ar interesa sa imi modific chitara la partea electronica si tot ceea ce tine de hardware. Ce sfaturi imi recomandati? La potentiometre m-am oprit la CTS. Switch-ul o sa fie switchcraft. Problema apare la condesatoare. Aici sunt mai multe tipuri, in mare parte imitatii de bumblebees...astept sugestii, cele din propria experienta sunt cele mai bine venite.

Sunt nehotarat si in ceea ce priveste bridge-ul. Ma bate gandul sa imi iau Tonepros. Ce parere aveti?! Dar de Graphtec Saddles?! Cum afecteaza ele tonul?!

Locking tuners pentru Gibson Les Paul care sa nu necesite gauri suplimentare si care, evident, sa fie eficiente?!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Faber pare a fi o variatiune pe ideea TonePros, la un pret mult mai bun. Mersi mult de link!

 

TonePros fac o serie de locking tuners pentru Les Paul care sunt inlocuitoare directe de Kluson, daca nu gresesc. Vezi aici, in partea de jos a paginii. Ma gandeam si eu sa iau un set de d-alea.

 

Despre saddles GraphTech am vorbit cu lukeblue acum ceva vreme (el si-a pus pe un MusicMan Luke). Mi-a zis ca e foarte multumit de ele si ca intr-adevar te scapa de corzi rupte.

Link to comment
Share on other sites

Eu am acum SH-11 in bridge cu SH-1 in neck. Ele suna fain, dar SH-11 parca e prea hot si parca un pic din alt film. Initial am avut BurstBuckers #1 si iar #1, de care am fost foarte multumit - poate cel mai multumit, dupa ce au fost wax-potted si li s-au montat capace. BB #2 & #3 nu mi-au placut asa mult, mi s-au parut prea hot. Am in plan sa revin la #1 si #1, eventual sa incerc la un moment dat #1 & #2.

 

N-as pune doze prea hot pe un Les Paul. Din experienta mea (si a altora), tind sa produca un sunet cam 'bubuit'.

Link to comment
Share on other sites

S-o luam de la capat :)

@AddRien:Uita de graphtech,sau ia-l in considerare NUMAI daca esti un notoriu rupator de corzi :).Instalarea saddlesurilor de la Graph Tech a fost un lucru benefic pentru straturile mele,dar de pe LP le-am scos in 3 zile,Nu mai recunosteam chitara,aparea acel ton de plastic,specific Epifoanelor vechi cu saddlesuri de plastic.Nu stiu cum e ala de la Tokai,dar Tone Pros este bun ,garantez ! Am avut Tone Pros pe un Reissue 58,si l-a ajutat foarte mult. Cu electronica,cel mai bine este daca o schimbi toata cu RS Guitarworks

Multe condensatoare aparute acum sunt fake,adica inauntru nu sunt cu hartie si ulei,ci doar au carcasa mare,facuta din hartie,iar inauntru sunt condensatori normali.Asa ca atentie cu "bumblebee"

La RS gasesti si switch,daca vrei.Cu Locking tuners,nu stiu ce sa zic,este o pierdere usoara de ton daca iti montezi.....acuma,daca ai mare nevoie,tragi prea tare de ele,sau ceva,nu e pierderea ATAT de mare.Am ince3rcat niste cheite de la Tone Pros la Namm,si erau excelente,poate alea te rezolva,fara locking !

Despre doze,preferatele mele sunt WCR,cam orice model,si Wolfetone Dr Vintage.Burstbucker 1si 2 mi se pare cea mai fericita combinatie de la Gibson,aproape egala cu dozele boutique.Bare Knuckles suna prea spart si agresiv,iar Lollar e genial la single coiluri (atat strat cat si P90 ),dar cu humbuckerele nu prea straluceste.La fel si Lindy Fralin si Rio Grande,la straturi sunt excelente,dar la Humbuckere nu prea.Am mai incercat un singur model de la Peter Florance,si era bun,dar avea o medie care mie imi aducea aminte de Di Marzio PAF.dar Florance este foarte respectat in USA.Poate alte modele,nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

@Addrien: Ar fi misto sa ne dai mai multe detalii despre directia de sound pe care o urmaresti. Fiecare componenta a electronicii are un rol super important, dar in anumite situatii. O sa incep cu petentiometrele. Am avut set RSguitarworks Vintage si set Modern. Am avut poturi CTS si poturi Alpha, si un Dimarzio. CTS erau cele mai strinse si Dimarzio cele mai loose. Toate erau faine in felul lor, diferentele de calitate a fabricatiei fiind moderate. Secretul poturilor e in curba de raspuns.

Dimarzio pe care l-am probat eu era de 500 kohmi linear taper. CTS erau 300 si 500 audio, Alpha 500 audio si RS Superpots erau 500 toleranta +20% custom taper. Asta inseamna ca variau intre 500 si 600, niciodata sub 500 iar curba de raspuns era undeva intre audio si linear.

Daca nu te folosesti de poturile de volum si ton raspunsul nu prea conteaza, in schimb conteaza valoarea. Un pot de 300 deschis la maxim suna ceva mai dark decit unul de 500, cel de 1 Mohm fiind chiar foarte bright.

Poturile de pe Gibson Standard si Studio sint 300 linear pentru volum si 500 audio pentru ton. Pe un Marshall JCM 800 cu volumul la 5/10 aveam clean cu volumul intre 0 si 1.5 si un crunch cu o variatie foarte mica de la 2 la 10. Asta nu prea ajuta cind nu te folosesti de pedale. Cind am trecut pe CTS 500 audio aveam intre 0 si 2 clean, intre 2 si 3 un clean mai hot, intre 3 si 7 un crunch gen AC/DC, intre 7 si 8 un crunch mai gainuit, iar de la 8 la 10 avea un salt imens de parca apasam o pedala de overdrive. Varianta asta mi-a placut cel mai mult. Apoi am trecut la RS Superpots care sint tot poturi CTS dar pe comanda speciala de taper pentru firma RS. La astea era totul foarte asemanator cu cele RS de serie, doar ca saltul brusc dintre 8 si 10 de la cele de serie era mai "indulcit", intins undeva intre 6,5 si 10. Unora le place mai mult asa. Mie mi-a placut cel mai mult CTS chior, ala de serie, pentru saltul brusc de nivel de la capatul potului. Dimarzio era tot linear asa ca nu m-a interesat, iar Alpha nu stiu de ce dar nu m-au atras, fara un motiv special.

Pentru ton nu se poate folosi linear, numai audio. Mie cel mai mult mi-au placut valorile de 300 k in bridge cu cap de 0.22 si de 500 k in neck cu cap de 0.15.

Mai nou firma RS, care avea cele mai bune produse dintre cele vreo 12 care ofera upgraduri de electronica, are un concurent foarte tare, Dr. Vintage, care are niste specificatii foarte misto pentru soundul vintage. http://www.doctorvintage.com/ Tipul e fostul Mofinco de pe LPF, care selecta pina mai acum ceva timp magnetii pentru dozele Dr. Vintage facute de Wolfetone. Omul e foarte priceput, si cu preturi pe masura.

 

 

 

 

La condensatoare parerea mea e ca e mult mai simplu decit la poturi. E treaba ca la hi-fi. Multa legenda si mult placebo. Unii se jura ca aud diferente, altii nu aud nici o urma. Avind in vedere ca teoretic condensatorul ala nu e in circuit, ci doar taie din semnal, e greu sa formulezii teorii cu baza stiintifica. De exemplu la un "treble bleed" am auzit imediat diferenta intre unul ceramic de 0.01 si unul de aceeasi valoare dar paper-in-oil. Numa ca asta era in circuit. La ton nu am reusit sa fac nici o diferenta intre cel ceramic stock de la Gibson si RS Cap din kitul modern. Mi s-a parut ca as face diferenta la cel Jensen din kitul RS vintage dar cred ca era placebo. Un alt argument stiintific e ca toate condensatoarele de serie au tolerante destul de mari, si intre 2 condensatoare diferite ca material multi au auzit de fapt doar diferenta de valori.

 

La doze nici macar nu stiu de unde sa incep :) Revin cu povestea mea cu dozele imediat.

Link to comment
Share on other sites

Asa, acum cu dozele. Dupa cum stie toata lumea nu exista doze proaste, ci doar doze nepotrivite pentru o anume aplicatie. In umbra acestui adevar gustul meu imi zice ca toate humbuckerele Seymour Duncan suna steril. OPINIA MEA SI ATIT! Ceva mai organice par Dimarzio, dar nu cu mult. Gibson mi se par cele mai misto din toate dozele de serie. Asta comparind doze echivalente, nu 500T cu Seth Lover :). In zona dozelor boutique se schimba treaba. 99,9% din ele sint copii de PAF, ca la hi-output e destul de clara treaba si larg acoperita de SD si Dimarzio. Dintre astea PAF m-au spart Wolfetone si WCR. Lista e lunga, si toti producatorii sint misto, dar WCR si Wolfetone parca sint cele mai bine dozate dpdv al calitatilor. Cica Will Bogs (WB Pickups) ar mai fi f tari, tipul folosind original wire din 62, dar pretul e criminal si probabil ca o sa termine el si stocul ala de wire. Pe deasupra e foarte neserios. Mai era Tim White care facea Timbucker-ul, la care era o lista de asteptare de 2 ani. Insa s-a oprit pentu ca era foarte obosit si nu mai facea fata deloc comenzilor, si acum nu mai face deloc. SD pickups pretinde ca face copii exacte pentru ca isi fabrica propriile aliaje pentru componentele dozei, pentru ca nu se mai gasesc in comert materialele ce se foloseau in anii 50-60. Sa-si dea cu parerea fiecare daca reuseste:

 

http://www.youtube.com/watch?v=08PC9vp2D6g

 

Wolfetone face mai multe tipuri de humbucker si toate sint faine. Rares zice ca nu-i place Marshallheads, dar ii place mult Dr. Vintage. Mie imi plac amindoua, si imi place si Grey Wolf, pe care i-am vindut-o lui Felix si acum imi pare rau dupa ea. Asa am avut si un set de Dr. Vintage cu serial number 83 parca, pe care i le-am vindut lui Rares tot de fraier, si pe care nu cred ca mai reusesc sa-l cumpar inapoi. Uite un exemplu super elocvent de cum suna Dr. Vintage, cu un amarit de Peavey Classic 30:

 

 

Alt concurent betonat e WCR Betset. Descrierea de pe site si clipul sint super elocvente:

 

http://www.wcrguitar.com/betset_vid_clips.html

Link to comment
Share on other sites

Astea de le-am enumerat pina acum sint toate super vintage si low output. Toate au "honk"-ul ala bestial de vintage. Dar nu toate PAF-urile erau asa low-output. Si WCR straluceste la restul copiilor. De la WCR urmatorul model si cel mai apropiat de Betset e Crossroads care e tot low output dar nu mai are honkul ala asa prezent. E mai echilibrat un pic. Soundul e modelat dupa soundul lui Clapton din prima lui perioada (vezi Crossroads). Betset e dupa o chitara a lui Dickie Betts, la care a avut acces si i-a facut o copie exacta la doze. Eu nu prea ma pricep la Allman Brothers si Betts, dar am inteles ca Betset e modelat dupa perioada de tinerete a chitaristului. Am avut un Crossroads si l-am vindut lui Sorin Sfirlea.

Urmatorul model ar fi Darkburst, care tot asa e dupa o chitara celebra, dar nu mai stiu care. Ca sound e un pic mai plin decit Crossroads, undeva intre Crossroads si Goodwood. E cam in aceeasi zona cu Marshallheads de la Wolfetone.

Goodwood e un set super mega gras, pentru chitarile mai subtirele in joase. iti face o scindura sa sune FAT Doza de neck e prea grasa citeodata pentru chitari tip LP, e prea densa. In schimb in bridge la un strat suna GENIAL. E ceea ce ar vrea sa fie Screamin Demon de la SD. Asta am dat-o la schimb pe un Peter Florance Voodoo 59 de bridge. Doza Goodwood de bridge i-am vindut-o lui Pixi si e aproape cel mai mare regret, dupa setul de Dr. Vintage. As putea sa declar doza Goodwood bridge cel mai bun humbucker de bridge pentru orice tip de muzica pe lumea asta. Suna genial pe orice stil posibil. Drept dovada ca Pixi o foloseste la metalcore.

Modelul Fillmore e soundul Allman Brothers pe albumul Live at Fillmore. Are Rares un set pe care nici acum nu l-a instalat, si eu tot astept sa il probez :) Dupa ce am auzit samples pe net, pare a avea medii ca la balamuc.

 

 

 

Despre bridge si chei nu ma pronunt asupra diferentei de ton. Sint constient ca exista, dar n-o mai aude nimeni cind porneste toba si basul. Nici intre doze nu poti sa faci diferente in mix, dar macar la astea simti diferenta ca interpret. Iar la potentiometre e o chestiune clara de manevrare si right tool for the job.

 

Si uitasem sa spun ca dupa parerea mea cel mai important mod pe care l-as putea face e reshaping de neck. Pina si americanii se feresc de asta pentru ca scade drastic pretul de revinzare al instrumentului. Dar Gibson nu e foarte corect si face gituri mult mai groase chiar la chitarile Hystoric Reissue decit erau originalele in 57-60. Fac asta pentru ca un git gros de obicei suna mai gras si teoretic mai bine. Dar originalele compensau gitul subtire cu calitatea exceptionala a lemnului. Cica Jimmy Page a luat o gramada din gitul chitarilor lui, ba chiar si dintr-un original '59. Si tot suna de mori. Dupa parerea mea o chitara cu adevarat tare e aia la care gitul e exact pe mina ta, care ti se potriveste perfect. Si pentru asta n-ar trebui sa te intereseze banii.

Link to comment
Share on other sites

Astea de le-am enumerat pina acum sint toate super vintage si low output. Toate au "honk"-ul ala bestial de vintage. Dar nu toate PAF-urile erau asa low-output. Si WCR straluceste la restul copiilor. De la WCR urmatorul model si cel mai apropiat de Betset e Crossroads care e tot low output dar nu mai are honkul ala asa prezent. E mai echilibrat un pic. Soundul e modelat dupa soundul lui Clapton din prima lui perioada (vezi Crossroads). Betset e dupa o chitara a lui Dickie Betts, la care a avut acces si i-a facut o copie exacta la doze. Eu nu prea ma pricep la Allman Brothers si Betts, dar am inteles ca Betset e modelat dupa perioada de tinerete a chitaristului. Am avut un Crossroads si l-am vindut lui Sorin Sfirlea.

Urmatorul model ar fi Darkburst, care tot asa e dupa o chitara celebra, dar nu mai stiu care. Ca sound e un pic mai plin decit Crossroads, undeva intre Crossroads si Goodwood. E cam in aceeasi zona cu Marshallheads de la Wolfetone.

Goodwood e un set super mega gras, pentru chitarile mai subtirele in joase. iti face o scindura sa sune FAT Doza de neck e prea grasa citeodata pentru chitari tip LP, e prea densa. In schimb in bridge la un strat suna GENIAL. E ceea ce ar vrea sa fie Screamin Demon de la SD. Asta am dat-o la schimb pe un Peter Florance Voodoo 59 de bridge. Doza Goodwood de bridge i-am vindut-o lui Pixi si e aproape cel mai mare regret, dupa setul de Dr. Vintage. As putea sa declar doza Goodwood bridge cel mai bun humbucker de bridge pentru orice tip de muzica pe lumea asta. Suna genial pe orice stil posibil. Drept dovada ca Pixi o foloseste la metalcore.

Modelul Fillmore e soundul Allman Brothers pe albumul Live at Fillmore. Are Rares un set pe care nici acum nu l-a instalat, si eu tot astept sa il probez :) Dupa ce am auzit samples pe net, pare a avea medii ca la balamuc.

 

 

 

Despre bridge si chei nu ma pronunt asupra diferentei de ton. Sint constient ca exista, dar n-o mai aude nimeni cind porneste toba si basul. Nici intre doze nu poti sa faci diferente in mix, dar macar la astea simti diferenta ca interpret. Iar la potentiometre e o chestiune clara de manevrare si right tool for the job.

 

Si uitasem sa spun ca dupa parerea mea cel mai important mod pe care l-as putea face e reshaping de neck. Pina si americanii se feresc de asta pentru ca scade drastic pretul de revinzare al instrumentului. Dar Gibson nu e foarte corect si face gituri mult mai groase chiar la chitarile Hystoric Reissue decit erau originalele in 57-60. Fac asta pentru ca un git gros de obicei suna mai gras si teoretic mai bine. Dar originalele compensau gitul subtire cu calitatea exceptionala a lemnului. Cica Jimmy Page a luat o gramada din gitul chitarilor lui, ba chiar si dintr-un original '59. Si tot suna de mori. Dupa parerea mea o chitara cu adevarat tare e aia la care gitul e exact pe mina ta, care ti se potriveste perfect. Si pentru asta n-ar trebui sa te intereseze banii.

:) frumoasa prezentare...

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion

Ca sa ma bag (neinvitat) in discutie, nu prea pot sa inteleg de ce lumea cand vorbeste de doze se rezuma la copii de PAF-uri si la doze high-output.

 

Pe lumea asta mai exista si doze stil Gretsch , si doze din astea , chiar si doze single-coil (atat stil P90, cat si stil Strat - sau Dynasonic mai degraba) care se potrivesc intr-un slot de humbucker.

 

Nu cred ca zice undeva ca PAF-ul e singurul model de doze pe care il accepta o chitara Les Paul.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa ma bag (neinvitat) in discutie, nu prea pot sa inteleg de ce lumea cand vorbeste de doze se rezuma la copii de PAF-uri si la doze high-output.

 

Pe lumea asta mai exista si doze stil Gretsch , si doze din astea , chiar si doze single-coil (atat stil P90, cat si stil Strat - sau Dynasonic mai degraba) care se potrivesc intr-un slot de humbucker.

 

Nu cred ca zice undeva ca PAF-ul e singurul model de doze pe care il accepta o chitara Les Paul.

 

Pai pentru ca e o zona de nisa daca ne uitam la cifre. Marea majoritate isi iau Les Paul pentru soundul de humbucker. Urmatorul procent este ptr P-90. Am facut si eu incercari dar m-am intors la PAF. Cind am vrut single-coil mi-am luat strat, iar cind o sa vreau din nou P-90 o sa iau direct un Les Paul sau SG cu P-90. Gretsch nu cred ca vreau :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, uite ca a raspuns lumea prompt si la obiect! Multumesc tuturor: dudu, cearny, midnightrider, george (un review destul de convingator despre doze), legion! :)

Trebuie sa o iau pe rand: dudu, dozele le-am vandut (490R, 498T), mi-am pus in loc altele ceva mai moi, pentru ca mi s-au parut destul de agresive cele initiale. In orice caz, asa cum a zis si george, dozele gibson stoc sunt dintre cele mai bune. Asa ca tot la Gibson am ramas: burstbuckere pro (nu suport sa am feedback, ca as fi ales burstbucker 1,2, sau poate chiar clasic 57). Momentan sunt foarte multumit, pentru ca burstbuck-erele sunt o combinatie destul de reusita intre clasic si modern. Trebuie sa recunosc ca mi-a placut totusi foarte mult Wolfetone Dr Vintage din link-ul pus de george. :) Deocamdata nu ma grabesc, experimentez cu burst-urile! :)

Cheitele, cred ca o sa le las deocamdata pe astea actuale. M-a convins midnightrider. Imi plac astea vintage, daca o sa le schimb, voi lua tot vintage, dar mai bune. Oricum, ele sunt ultimele pe lista. Ce ma intereseaza cel mai mult sunt: bridge-ul, potentiometrele si condesatoarele.

Cearny, cred o sa merg pe tonepros, pentru ca o sa dau comanda in state. Din ce citisem si eu pe forumuri pana acum, se spunea numai de bine. Nu eram hotarat cu graphtec saddle-urile. Am citit aseara pe un forum, ceea ce a confirmat si midnightrider: schimba sunetul, si nu in bine! Nu sunt devorator de corzi, asa ca nu imi trebuie!

Poturi: clar CTS, stoc, merg pe mana lui george.

Condesatoarele?!Astea mai raman. Vad ca au tot felul de replici pentru bumblebees.

No, acum sa va zic ce caut eu: o combinatie de vintage si modern (suna ca ambiguu, stiu). Imi place dulcele stil clasic: ton nazal, dulce si distors smooth. Sigur, astea depind de multi factori: amplificator, setari, etc. Ramanand strict totusi in sfera condesatoarelor, ce sa aleg?

http://www.rsguitarworks.net/rsstore/index.php?cPath=45_67

http://www.specialtyguitars.com/electronics/caps.html

Edited by AddRien
Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
Pai pentru ca e o zona de nisa daca ne uitam la cifre. Marea majoritate isi iau Les Paul pentru soundul de humbucker. Urmatorul procent este ptr P-90. Am facut si eu incercari dar m-am intors la PAF. Cind am vrut single-coil mi-am luat strat, iar cind o sa vreau din nou P-90 o sa iau direct un Les Paul sau SG cu P-90. Gretsch nu cred ca vreau :)

 

Fara suparare George, dar argumentul "nu se vinde, deci nu e bun" e pueril.

 

Sa nu uitam ca Les Paul a fost scos din productie in 1960 si Stratocaster-ul era si el cat pe ce sa fie scos din productie la sfarsitul anilor 60. Pentru ca la momentul respectiv NU SE VINDEAU !!!

Daca Clapton, Page si Hendrix si-ar fi ales alte modele de chitari n-am mai vorbi azi cu atata admiratie de Les Paul-uri si Strat-uri.

 

Pentru ca asa e in muzica. Pana cineva nu are un hit cu un anumit echipament, nimeni nu il baga in seama.

 

Si daca tu nu vrei doze gen Filtertron sau Dynasonic nu inseamna ca nu sunt o alternativa demna de luat in seama.

Link to comment
Share on other sites

Cautand pe forumuri, am aflat niste adevaruri despre Gibson&co. Faimoasele condensatoare bumble bee, care se pun pe Historic Series sunt de fapt niste copii doar la exterior, in interior treaba sta mult mai simplu, si mai ales mai ieftin: http://www.mylespaul.com/forums/tonefreaks...es-tut-tut.html

Edited by AddRien
Link to comment
Share on other sites

dragi comeseni

 

cum a spus @ george a spus bine si corect

 

dozele sunt de toate felurile , nu stiu de ce uitati de corzi ..coarda da sunetul .Degeaba pui calus din aliajul cel mai secret daca coarda nu-i tensiuonata corespunzator .Nu-i tensionata bine nu se transmite bine prin calus sunetul catre corp .Asa ca degeaba ai corp din cel mai bun lemn n-o sa sune .

 

abea acum urmeaza dozele , dozele adevarate erau singlecoil , aceastea cu magnet puternic si bobina "mare " aveau sunet inchis dar cu joase si inalte .O problema captarea "zgomotului" ceaalta , magnetul puternic franeaza oscilatia si reduce sustainul.

 

Humbuckerele sunt o rezolvare de nevoie cu sacrificarea tonului .Nu mai ai nici joase nici inalte .dar s-a nascut uin nou timbru , din multe motive comod , mai ales ptr overddrive si distors sau clean fara inaltele greu de controlat la sonorizare date de singlecoil .

 

Diferentele minore dintre aceste H sunt in plaja de medii redata .asa ca se poate alege intre diferite sunete date de diferite doze cu denumiri aqbsolut comerciale pompoase.

 

Potmetrele cele mai bune din lume le faceau italieni , dar asta in timpurile cu aparate radio nu stiu daca mai exista firmele .

 

Si eu vreau o straita de potmetre bune .Toate scartaie .Firmele care fac potmetre ptr pedale de volum si Wah wah trebuie sa aiba potmetre bune .( mai sap sa gasesc ,erau Valvo si Marconi pe vremuri cele de acum 30 de ani pana si URSS am scos din televizor "Rubin" si am folosit la un Wah inca cativa ani buni si n-a scartait niciodata )

 

Tipul constructiv al condensatoarele in zona audio si in domeniul de cativa [nF ] nu sete critic . Ceramic , ori stiroflex ori cu hartie tot aia-i.

 

Diferentele se observa la coeficientul de temperatura ce are importanta la oscilatoarele LC din zona radiofrecventa .Aici ca sa stabilizeze oscilatoarele de radiofrecventa se folosea combinatie de C stiroflex+C ceramic. Cele cu ulei si hartie sunt de calitate mai slaba si sunt si voluminoase si pot sa aiba si inductanta parazitara mare din cauza a multor "spire" infasurate ca sa obtina capacitatea dorita . Condensatoarele placuta( ceramice sau cela cu planuri paralele ale armaturilor cu stiroflex au inductanta parazitara mica,dar aceasta inductanta are efect "negativ" tot in radiofrecvente.

 

N-am auzit inca de potmetre altele decat "lineare" sau " logaritmice " .

 

Calusul este bine sa fie din alama , dar si din otel este OK , Dar ,si din lemn suna nu cred ca ae colora prea mult sunetul .Sunet de "plastic " deobicei dau calusurile care au joc "lateral" , asa ca tind sa cred ca este vorba de calitatea asamblari si unele tolerante fizice ce permit corzilor sa aiba un "joc" pe orizontala .Cel mai bine se observa acest efect la chitarele bass , acelea care nu au calusurile fixate in "canale" de ghidaj, nu suna bine numai daca dai in corzi catre corp ( perpendicular pe corp) daca tragi de coarda in lateral ( plan paralel cu corpul) suna nasol caci se "misca" calusul(rile).respectiv se amortizeaza coarda ciupita in planul paralel cu corpul chitareai , dispare atacul "Twang" .

Link to comment
Share on other sites

dragi comeseni

 

cum a spus @ george a spus bine si corect

 

dozele sunt de toate felurile , nu stiu de ce uitati de corzi ..coarda da sunetul .Degeaba pui calus din aliajul cel mai secret daca coarda nu-i tensiuonata corespunzator .Nu-i tensionata bine nu se transmite bine prin calus sunetul catre corp .Asa ca degeaba ai corp din cel mai bun lemn n-o sa sune .

 

abea acum urmeaza dozele , dozele adevarate erau singlecoil , aceastea cu magnet puternic si bobina "mare " aveau sunet inchis dar cu joase si inalte .O problema captarea "zgomotului" ceaalta , magnetul puternic franeaza oscilatia si reduce sustainul.

 

Humbuckerele sunt o rezolvare de nevoie cu sacrificarea tonului .Nu mai ai nici joase nici inalte .dar s-a nascut uin nou timbru , din multe motive comod , mai ales ptr overddrive si distors sau clean fara inaltele greu de controlat la sonorizare date de singlecoil .

 

Diferentele minore dintre aceste H sunt in plaja de medii redata .asa ca se poate alege intre diferite sunete date de diferite doze cu denumiri aqbsolut comerciale pompoase.

 

Potmetrele cele mai bune din lume le faceau italieni , dar asta in timpurile cu aparate radio nu stiu daca mai exista firmele .

 

Si eu vreau o straita de potmetre bune .Toate scartaie .Firmele care fac potmetre ptr pedale de volum si Wah wah trebuie sa aiba potmetre bune .( mai sap sa gasesc ,erau Valvo si Marconi pe vremuri cele de acum 30 de ani pana si URSS am scos din televizor "Rubin" si am folosit la un Wah inca cativa ani buni si n-a scartait niciodata )

 

Tipul constructiv al condensatoarele in zona audio si in domeniul de cativa [nF ] nu sete critic . Ceramic , ori stiroflex ori cu hartie tot aia-i.

 

Diferentele se observa la coeficientul de temperatura ce are importanta la oscilatoarele LC din zona radiofrecventa .Aici ca sa stabilizeze oscilatoarele de radiofrecventa se folosea combinatie de C stiroflex+C ceramic. Cele cu ulei si hartie sunt de calitate mai slaba si sunt si voluminoase si pot sa aiba si inductanta parazitara mare din cauza a multor "spire" infasurate ca sa obtina capacitatea dorita . Condensatoarele placuta( ceramice sau cela cu planuri paralele ale armaturilor cu stiroflex au inductanta parazitara mica,dar aceasta inductanta are efect "negativ" tot in radiofrecvente.

 

N-am auzit inca de potmetre altele decat "lineare" sau " logaritmice " .

 

Calusul este bine sa fie din alama , dar si din otel este OK , Dar ,si din lemn suna nu cred ca ae colora prea mult sunetul .Sunet de "plastic " deobicei dau calusurile care au joc "lateral" , asa ca tind sa cred ca este vorba de calitatea asamblari si unele tolerante fizice ce permit corzilor sa aiba un "joc" pe orizontala .Cel mai bine se observa acest efect la chitarele bass , acelea care nu au calusurile fixate in "canale" de ghidaj, nu suna bine numai daca dai in corzi catre corp ( perpendicular pe corp) daca tragi de coarda in lateral ( plan paralel cu corpul) suna nasol caci se "misca" calusul(rile).respectiv se amortizeaza coarda ciupita in planul paralel cu corpul chitareai , dispare atacul "Twang" .

 

Mersi karpi de lamurire! Oricum, cu bumble bees m-am lamurit...Bridge-ul si tailpiece-ul oricum le schimb. Potentiometrele raman CTS. Iar capacitoare voi achizitiona de mai multe feluri (capacitanta - 0,15, 0,22 etc, noroc de ingineri, ca n-as sti sa vorbesc) si vad care imi plac mai mult.

 

LE *condesatoare nu capacitoare, m-a luat ceangleza pe dinainte.

Edited by AddRien
Link to comment
Share on other sites

Mersi karpi de lamurire! Oricum, cu bumble bees m-am lamurit...Bridge-ul si tailpiece-ul oricum le schimb. Potentiometrele raman CTS. Iar capacitoare voi achizitiona de mai multe feluri (capacitanta - 0,15, 0,22 etc, noroc de ingineri, ca n-as sti sa vorbesc) si vad care imi plac mai mult.

 

LE *condesatoare nu capacitoare, m-a luat ceangleza pe dinainte.

Ai nevoie de condensatoare "paper in oil",asa cum erau bumblebeeurile originale.Chiar daca @karpi nu aude diferenta pe copia sa de strat din placaj si prin procesorul sau,sa stii ca ea e destul de mare !!!!

baga un ochi aici,se discuta tot mai mult de aceste kituri,desi s-au lansat de abia decateva luni WCR pickups wiring kits

Daca iti face ceva cu ochiul ,da un PM, Jim Wagner e un bun prieten si m-as bucura sa va ajut pe amandoi :),TOTAL DEZINTERESAT .

Edited by midnight rider
Link to comment
Share on other sites

Fara suparare George, dar argumentul "nu se vinde, deci nu e bun" e pueril.

 

Sa nu uitam ca Les Paul a fost scos din productie in 1960 si Stratocaster-ul era si el cat pe ce sa fie scos din productie la sfarsitul anilor 60. Pentru ca la momentul respectiv NU SE VINDEAU !!!

Daca Clapton, Page si Hendrix si-ar fi ales alte modele de chitari n-am mai vorbi azi cu atata admiratie de Les Paul-uri si Strat-uri.

 

Pentru ca asa e in muzica. Pana cineva nu are un hit cu un anumit echipament, nimeni nu il baga in seama.

 

Si daca tu nu vrei doze gen Filtertron sau Dynasonic nu inseamna ca nu sunt o alternativa demna de luat in seama.

 

 

Nu mi se pare, la o recitire, ca o concluzie a postului meu ar putea fi "argument pueril". Eu doar am mentionat trendul global, la care intimplator ader complet. Pe un Les Paul cele mai utile mi se par PAF-urile si apoi P-90. Pentru humbuckere hi-output prefer stratul :) Daca vreau soundul de Filtertron imi iau Gretsch si am soundul autentic 100%.

Faptul ca marii artisti au influentat trendurile mi se pare normal. Cind cint caut constient un sound clasic pentru ca ala imi place. :) Sigur ca exista si oameni care cauta altceva, si pentru ei exista Tv Jones si altii. :D

Pina la urma conteaza cel mai tare sa-ti placa cum suna si sa cinti pina tocesti vopseaua de pe chitara :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
Nu mi se pare, la o recitire, ca o concluzie a postului meu ar putea fi "argument pueril". Eu doar am mentionat trendul global, la care intimplator ader complet. Pe un Les Paul cele mai utile mi se par PAF-urile si apoi P-90. Pentru humbuckere hi-output prefer stratul :) Daca vreau soundul de Filtertron imi iau Gretsch si am soundul autentic 100%.

Faptul ca marii artisti au influentat trendurile mi se pare normal. Cind cint caut constient un sound clasic pentru ca ala imi place. :D Sigur ca exista si oameni care cauta altceva, si pentru ei exista Tv Jones si altii. :P

Pina la urma conteaza cel mai tare sa-ti placa cum suna si sa cinti pina tocesti vopseaua de pe chitara :)

 

Si eu tot incerc sa spun ca ar fi cazul sa te abtii de la a emite asemenea judecati de valoare (nu numai tu, e o afirmatie valabila pt toata lumea).

 

O zic din nou - faptul ca un produs nu se vinde nu reflecta neaparat lipsa de valoare, ci si faptul ca multi pur si simplu nu au auzit de el.

Tot chitaristu stie ce e aia PAF. Mai putini stiu de Gretsch.

Asta inseamna ca tonul de Gretsch e inferior celui de Les Paul cu PAF sau P-90 ? Nu-mi permit sa zic asa, si cred (sper) ca nici tu.

 

Iar daca tu aderi la "trendul global" (ca sa te citez :) ) nu e motiv sa presupui ca toti sunt ca tine. Nu crezi ?

 

Uite, eu personal consider ca PAF-urile suna anost, in timp ce P90-urile si dozele Filterton suna fantastic. E opinia mea sincera si n-aveti decat sa imi sariti in cap daca va face mai fericiti.

Si totusi, nu-mi permit sa indemn pe altii in directia asta (spre deosebire de ce ai facut tu), ci doar spun ca exista si alte optiuni decat vesnicele PAF-uri.

Link to comment
Share on other sites

[...] Pe un Les Paul cele mai utile mi se par PAF-urile si apoi P-90.

 

 

Si eu tot incerc sa spun ca ar fi cazul sa te abtii de la a emite asemenea judecati de valoare (nu numai tu, e o afirmatie valabila pt toata lumea).

 

O zic din nou - faptul ca un produs nu se vinde nu reflecta neaparat lipsa de valoare, ci si faptul ca multi pur si simplu nu au auzit de el.

Tot chitaristu stie ce e aia PAF. Mai putini stiu de Gretsch.

Asta inseamna ca tonul de Gretsch e inferior celui de Les Paul cu PAF sau P-90 ? Nu-mi permit sa zic asa, si cred (sper) ca nici tu.

 

Iar daca tu aderi la "trendul global" (ca sa te citez :) ) nu e motiv sa presupui ca toti sunt ca tine. Nu crezi ?

 

Uite, eu personal consider ca PAF-urile suna anost, in timp ce P90-urile si dozele Filterton suna fantastic. E opinia mea sincera si n-aveti decat sa imi sariti in cap daca va face mai fericiti.

Si totusi, nu-mi permit sa indemn pe altii in directia asta (spre deosebire de ce ai facut tu), ci doar spun ca exista si alte optiuni decat vesnicele PAF-uri.

 

Eu doar imi scriu parerile personale incercind sa fiu de ajutor pe un forum. In nici un caz nu afirm ca detin adevarul absolut. Dar daca Gretsch era asa fain cred ca il foloseau mult mai multi artisti. Nu e vorba de lipsa de informatie la nivelul ala. Toti artistii mari au avut si au tehnici dintre cei mai buni din lume, unii la fel de cunoscuti ca artistii pentru cei din domeniu. Tehnicii astia de obicei stiu tot ce misca, iar marea majoritate prezinta zilnic scule noi angajatorilor lor. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion

Bine ma George, PAF & Strat RULZZZZ , orice altceva e de maro.

 

Ce altceva pot sa mai zic cand vii cu argumente de genul "daca Gretsch era asa fain cred ca il foloseau mult mai multi artisti" ...

 

Banuiesc ca de-alde Gilmour, Peter Townshend, Duane Eddy, John Frusciante, Billy Gibbons, Brian Setzer, John Squire, Malcolm Young, George Harrison etc (acuma i-am citat doar pe cei care imi plac mie) sunt niste nimeni.

Link to comment
Share on other sites

Bine ma George, PAF & Strat RULZZZZ , orice altceva e de maro.

 

Ce altceva pot sa mai zic cand vii cu argumente de genul "daca Gretsch era asa fain cred ca il foloseau mult mai multi artisti" ...

 

Banuiesc ca de-alde Gilmour, Peter Townshend, Duane Eddy, John Frusciante, Billy Gibbons, Brian Setzer, John Squire, Malcolm Young, George Harrison etc (acuma i-am citat doar pe cei care imi plac mie) sunt niste nimeni.

 

Ei cred ca nu se pune chiar asa problema, toti sunt chitaristi mari. Doza PAF este mai versatila, obtii mai multe sound-uri din ea si in plus nu prea are brum cum au Filterton sau altele. Dar ca peste tot este chestie de gust si de marketing. Ce se vinde este cel mai bun, asta e valabil cel putin in comert.

Link to comment
Share on other sites

Legion, nu imi place ca imi tranformi orice post in alb sau negru.

 

Sigur ca foarte multi artisti au folosit tipul asta de chitari, dar acum o sa-l transformi de Gilmour din strat icon in imaginea Gretsch? Billy Gibbons e cunoscut ca utilizator de Les paul, tele si Esuire. Probabil ca a folosit foarte multe chitari in cariera, si totusi s-a intors la LP in principal.

Incerc sa formulez altfel parerea mea, poate reusesc sa transmit ideea nealterata: Dozele tip PAF, P-90 si single-coil Fender style sint foarte versatile si ofertante, iar chitarile de tip Les Paul, SG, strat si tele, datorita atit calitatii lor cit si a tipului dozelor lor, au devenit FOARTE populare. Cifrele vinzarilor lor zdrobesc cifrele Gretsch. Asta nu face in nici un caz aceste chitari mai proaste (si nu-mi place ca insinuezi ca as afirma asta), ci doar mai putin desirabile.

 

Si cind se deschide un topic despre Les Paul mi se pare natural sa ma gindesc prima oara la soundul traditional, consacrat, al chitarii. Iar soundul asta e un LP cu doze PAF.

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion

@Blackthorn

 

In opinia mea (strict personala) o chitara poate fi considerata versatila atunci cand poti canta cu ea rockabilly sau funk (sunt constient ca sunt doua genuri muzicale extrem de diferite, dar folosesc cam acelasi ton de chitara - si anume curat ca lacrima).

 

Cu Strat/Tele poti canta rockabilly. Cu P90 si Filterton poti.

Cu PAF nu.

 

Hard rock poti canta cu orice, trebuie doar sa invarti mai tare de potentiometrul de gain.

 

George

 

Asta nu face in nici un caz aceste chitari mai proaste (si nu-mi place ca insinuezi ca as afirma asta), ci doar mai putin desirabile

 

Faci cum faci si tot la asta ajungi. Acuma nu stiu de tine, dar cand zici "X e mai putin dezirabil" eu consider ca emiti o judecata de valoare.

Si tu nu insinuezi nimic, o zici negru pe alb. Dupa care negi ca ai spus ce-ai spus ...

 

Si cind se deschide un topic despre Les Paul mi se pare natural sa ma gindesc prima oara la soundul traditional, consacrat, al chitarii. Iar soundul asta e un LP cu doze PAF.

 

Eu cand vad un topic numit "Les Paul Modding" ma gandesc la chestii mai iesite din comun, ca de-aia se cheama "modding".

Iei ceva comun si transformi in ceva mai putin comun.

Dar se pare ca pe-aicea "modding" inseamna ca schimbi doua condensatoare...

 

Si tot nu pot sa inteleg cum poti sa faci o echivalenta intre "popularitate" si "valoare". Dar poate asta e o marginire de-a mea.

 

Crede-ma ca te inteleg. Iubesti tonul de Les Paul cu PAF-uri. Foarte bine pt tine.

Dar nu inteleg cum poti avea in tine aroganta (poate folosesc un cuvant cam tare, dar eu asa o vad) sa consideri ca gusturile tale sunt litera de lege doar pt ca esti "mainstream".

Edited by Legion
Link to comment
Share on other sites

Dar nu inteleg cum poti avea in tine aroganta (poate folosesc un cuvant cam tare, dar eu asa o vad) sa consideri ca gusturile tale sunt litera de lege doar pt ca esti "mainstream".

 

Invit si alti colegi de forum sa-si dea cu parerea daca am facut asta sau nu ca mie mi se pare ca nu :) :)

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

punctul de vedere al lui @George este unul admirabil documentat si sustinut cu foarte mult bun simt. :)

este un punct de vedere si atata tot, asa cum singur recunoaste si care pt. unul ca mine este un punct de vedere deosebit de pertinent. de-a lungul anilor am ajuns exact la aceleasi concluzii ca si el. chiar nu inteleg de ce atata incrancenare inutila. la urma urmei totul este doar o chestiune de gust si nimic mai mult.

Link to comment
Share on other sites

@Blackthorn

 

In opinia mea (strict personala) o chitara poate fi considerata versatila atunci cand poti canta cu ea rockabilly sau funk (sunt constient ca sunt doua genuri muzicale extrem de diferite, dar folosesc cam acelasi ton de chitara - si anume curat ca lacrima).

 

Cu Strat/Tele poti canta rockabilly. Cu P90 si Filterton poti.

Cu PAF nu.

 

Hard rock poti canta cu orice, trebuie doar sa invarti mai tare de potentiometrul de gain.

 

George

 

 

 

Faci cum faci si tot la asta ajungi. Acuma nu stiu de tine, dar cand zici "X e mai putin dezirabil" eu consider ca emiti o judecata de valoare.

Si tu nu insinuezi nimic, o zici negru pe alb. Dupa care negi ca ai spus ce-ai spus ...

 

 

 

Eu cand vad un topic numit "Les Paul Modding" ma gandesc la chestii mai iesite din comun, ca de-aia se cheama "modding".

Iei ceva comun si transformi in ceva mai putin comun.

Dar se pare ca pe-aicea "modding" inseamna ca schimbi doua condensatoare...

 

Si tot nu pot sa inteleg cum poti sa faci o echivalenta intre "popularitate" si "valoare". Dar poate asta e o marginire de-a mea.

 

Crede-ma ca te inteleg. Iubesti tonul de Les Paul cu PAF-uri. Foarte bine pt tine.

Dar nu inteleg cum poti avea in tine aroganta (poate folosesc un cuvant cam tare, dar eu asa o vad) sa consideri ca gusturile tale sunt litera de lege doar pt ca esti "mainstream".

 

 

 

 

1.IN OPINIA MEA ,poti canta orice stil cu orice chitara.Trebuie doar sa ai har si sa stii sa canti.

2.cand zici "X e mai putin dezirabil" NU emiti o judecata de valoare,cel putin conform DEX-ului,care zice asa :DEZIRÁBIL, -Ã, dezirabili, -e, adj. (Franțuzism) Care corespunde dorinței, care stârneºte dorințã. – Din fr. désirable. Daca asta ar fi o judecata de valoare,ar insemna ca Andreea Banica e o cantareata mai valoroasa decat Monica Anghel :)

3.Cel care a initiat acest topic a avut niste idei clare despre CE ar dori sa schimbe,TOATE aceste idei sunt in directia obtinerii unui ton clasic de Les Paul,dar de o calitate mai buna.Nu a dat niciun semn ca ar dori sa se indeparteze de la sunetul consacrat.

4.Am senzatia ca Legion a inceput o vanatoare de vrajitoare asupra celor care sustin (sau asa i se pare lui) ca detin adevarul absolut

5.Te rog sa recitesti partea cu majuscule de la punctul 1 inainte sa ma demontezi,si sa-mi zici ca sunt arogant si sustin ca as detine adevarul absolut

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.