DraculVaDomni Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Super proiect , deabia astept sa vad rezultatul final
Guest Rayvann Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Axe. Poti lovi oamenii cu ea. Acum fac planurile propriu zise . Baritone btw Vreau doar sa-ti amintesc de pickup switch, ca nu l-am observat sau poate stii ce anume cauti si nu ai nevoie .
Sthell Posted February 10, 2009 Author Posted February 10, 2009 Hello again guys. Postez in decursul serii poze cu proiectul in derulare, care a mai avansat putin, dar pana atunci, intrebare: Mai am nevoie de Switch pt doze daca am 4 poturi, 2 pt fiecare doza (VOL + TON). Am avut a long time ago un Vintage Hollowbody care a renuntat la switch si a folosit configuratia asta. Also daca nu folosesc switch inseamna ca dozele vor fi paralel si intr-o anumita masura vor "functiona" ambele in acelasi moment, s-ar putea sa am feedback prea mare de la treaba asta? Thank you.
karpi Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 (edited) Hello again guys. Postez in decursul serii poze cu proiectul in derulare, care a mai avansat putin, dar pana atunci, intrebare:Mai am nevoie de Switch pt doze daca am 4 poturi, 2 pt fiecare doza (VOL + TON). Am avut a long time ago un Vintage Hollowbody care a renuntat la switch si a folosit configuratia asta. Also daca nu folosesc switch inseamna ca dozele vor fi paralel si intr-o anumita masura vor "functiona" ambele in acelasi moment, s-ar putea sa am feedback prea mare de la treaba asta? Thank you. CU UN SINGUR POTMETRU DE TON DEZAVANTAJ CA NU POTI COMUTA FOARTE REPEDE PE CEL ETREI POZITII 1 .....1+2....... 2 Iar actiunea potmetrelor este foarte "brusca" se poate incerca cu potmetru Logaritmic de 1M ohm. Iar a doua versiune are dezavantajul ca nu poti sa inchizi complect o doza fara sa o scurtcitrcuitezi si pe cealalta. S-ar putea pune potmetru cu un switch ca sa scoti din circuit complect o doza .daca este neaparat necesar. Aceasta scheme are doua tonuri dar in anumite pozitii se suprapune efectul celor doua , totusi se pot regla nuante mai multe fata de cea cu un singur reglaj global de ton. Edited February 10, 2009 by karpi
Sthell Posted February 10, 2009 Author Posted February 10, 2009 (edited) @Karpi: Multumesc (din suflet cum s-ar spune), cunostiintele mele in electronica sunt aproape nule. +1 Chitara nu mai e neck through, ceea ce e oarecum o dezamajire pentru mine, dar am subapreciat teroarea de a taia stejar uscat. Ni s-au rupt prea multe lame asa ca intr-un final am trecut la bormasina, dalta si ciocan. (Multumesc lui D-zeu ca exista Bosch). Am adus-o acasa ca sa incep sa o slefuiesc si sa-i mai iau din masa, momentan e putin cam greluta si nu foarte bine echilibrata, fine-tunningul o sa-l fac mai spre sfarsit. Cam asa arata in stadiul actual. Credits go to Simon/Zafo for helping out. ps: sa vedeti ce muschi am sa fac de la slefuire le: also, o fac carved top. Edited February 10, 2009 by Sthell
gadjo Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 wow.. nu imi inchipuiam ca e atat de greu. mult noroc in continuare. sper sa-ti iasa ceva de care sa fii mandru
Guest newman Posted February 12, 2009 Posted February 12, 2009 2 observatii as avea,si amandoua se refera la partea estetica.E posibil din cauza unghiurilor in care ai randat desingul chitarii sa ma insel,dar oare nu ar arata mai bine daca ai muta oleaca mai in spate bridge-ul si gaurile unde se introduc corzile? asa si a doua-a chestie ar fi ca trebuie neaparat pe capul la grif sa scii ceva pe orizontala in rest e superba!sper sa nu te superi de propuneri si te asigur ca nu vb in necunostinta de cauza pt ca am ceva diplome in domeniul esteticii.bafta si sa iei nota imensa la licenta!si daca iese fain chitara si o sa se auda si bine ma jur ca am sa itzi cumpar si io una
karpi Posted February 12, 2009 Posted February 12, 2009 2 observatii as avea,si amandoua se refera la partea estetica.E posibil din cauza unghiurilor in care ai randat desingul chitarii sa ma insel,dar oare nu ar arata mai bine daca ai muta oleaca mai in spate bridge-ul si gaurile unde se introduc corzile? asa si a doua-a chestie ar fi ca trebuie neaparat pe capul la grif sa scii ceva pe orizontala in rest e superba!sper sa nu te superi de propuneri si te asigur ca nu vb in necunostinta de cauza pt ca am ceva diplome in domeniul esteticii.bafta si sa iei nota imensa la licenta!si daca iese fain chitara si o sa se auda si bine ma jur ca am sa itzi cumpar si io una Nu se muta bridge-ul asa dupa "design" estetic , el trebuie sa fie la aceiasi distanta cat are fretboardul de la :"zero" la octava ( fret Nr12). ca jumatatea lungimii corzilor sa cada pe frettul al-12-lea . i
DraculVaDomni Posted February 12, 2009 Posted February 12, 2009 @Karpi: Multumesc (din suflet cum s-ar spune), cunostiintele mele in electronica sunt aproape nule. +1 Chitara nu mai e neck through, ceea ce e oarecum o dezamajire pentru mine, dar am subapreciat teroarea de a taia stejar uscat. Ni s-au rupt prea multe lame asa ca intr-un final am trecut la bormasina, dalta si ciocan. (Multumesc lui D-zeu ca exista Bosch). Am adus-o acasa ca sa incep sa o slefuiesc si sa-i mai iau din masa, momentan e putin cam greluta si nu foarte bine echilibrata, fine-tunningul o sa-l fac mai spre sfarsit. Cam asa arata in stadiul actual. Credits go to Simon/Zafo for helping out. ps: sa vedeti ce muschi am sa fac de la slefuire le: also, o fac carved top. Arata calumea chitara Deabia astept sa o vad finisata
Sthell Posted February 12, 2009 Author Posted February 12, 2009 Multumesc pentru impresii, dar momentan chiar nu are ce sa va placa asa mult, e doar o bucata de lemn, nici sa nu vorbim de instrument . @Karpi: Faceam azi calculele pentru pozitia exacta a bridge-ului, a dozelor, etc si am observat o mica-mare (poate) problema cu griful, am postat o poza ca sa va arate despre ce vorbesc. Pozitia de sus: mediana este data de mijlocul nutului + mijlocul bazei fretboard-ului (si trece pe la jumatatea fretului 12), insa nu este perpediculara de freturi, nu stiu daca domnul grosman a fretuit gresit sau asa trebuie sa fie, dar din cate stiu la majoritatea chtiarilor pe care am pus mana cred ca mediana era perpendiculara pe freturi. Pozitia de jos: linia centrala este data de perpedinculara din mijlocul nutului pe fretul 12 si e perpedinculara (in mare parte) pe restul freturilor, in mod ciudat trece si prin mijlocul inlay-urilor. Nu inteleg rostul sectiunii de sub linia galbena, pentru ca din cate stiu bendurile din pozitiile inferioare pe mi-ul subtire se fac de obicei in sus ( e posibil sa gresesc). Alte date ale problemei: Bridge-u este mai mare decat nutul - > corzile diverg si oricum nu au cum sa fie perpediculare pe freturi. Sunt chitari care au freturile inclinate, dar fretul 12 este perpendicular pe mediana. Intrebarea ar fi: 1)A gresit domnul Grosu cand a fabricat grifu (sau branduit) sau e corect asa? 2)Dupa care linie sa ma iau cand setez pozita grifului fata de chitara si pozitia bridge-ului? Pozitia 1 sau 2? Multumesc. Toate cele bune
vektor Posted February 12, 2009 Posted February 12, 2009 Inlay-urile par deplasate, dar problema e falsa ... sau prost formulata. Pozele sunt irelevante : eroare de paralaxa. Refa ... desenu' folosind niste sfori/sarme/ceva drept. Also, e normal ca un grif sa fie mai lat inspre corp decat la pragus, dar fretwire-urile ar trebui sa fie perpendiculare pe o mediana.
karpi Posted February 12, 2009 Posted February 12, 2009 Daca a prins un pic stramb gatul in "menghina" sau sablonul de taiat locasul freturilor trebuie sa fie toate "strambate" la fel respectiv paralele , ce nu-i frumos dar n-ar trebui sa fie fals nimic . Diferenta oricum este foarte mica , nu cred ca se va auzi , plus niciodata nu-s OK pe to griful toate notele . Te iei dupa axa de simetrie( mediana) a gatului.Gatul este mai lat sus decat la headstock corzile se "rasfira" catre masura bridge-ului ce este mai lat decat la headstock .Sus gatul e mai lat ca sa poti canta pe popzitiile mai stramte si sa-ti incapa degetele. Bridge-ul trebuie montat /pozitionat atent inclinat catre baza chitarei partea de sus a corzilor groase .Pozitia depinde de limitele cursei de reglaj al calusului culisant. La o coarda subtire proaspat montata ptr octava corecta calusul trebuie sa fie culisat aprox la maxim catre baza chitarei ca sa ai spatiu liber de culisare catre grif ptr reglajul ulterior cand coarda se intinde si trebuie sa compensezi . Corzile groase au un decalaj mai mare si de acea se pune incklinat tot calusul , filosofia de reglaj este aceiasi.
Sthell Posted February 12, 2009 Author Posted February 12, 2009 Multumesc Karpi, cred ca domnul Grosu a facut freturile putin inclinate pentru a compensa inclinarea bridge-ului, probabil in felul asta, pot sa pun bridge-ul perpendicular pe mediana, dar nu ma aventurez in astfel de masuri inca. Iau zilele astea fenderul unui prieten sa masor exact lungimea fiecarei corzi, distanta la fret-ul 12, distanta de la fret0 la fret 12 si fret 12 & bridge pt fiecare coarda in parte, iar apoi folosesc regula de 3 simpla ca sa aduc masuratorile la scala grifului meu. In functie de rezultate si dupa o comparatie cu un tabel de masuratori, pozitionez si bridgeu. ps. azi mi-am luat smirghel, mult smirghel ) @Vektor: Pozele sunt puse orientativ, pentru ca si ochii mei si camera au o anumita aberatie.
dani Posted February 12, 2009 Posted February 12, 2009 apropo de bridge-ul ce trebuie pus mai in spate...ce se vede acolo e o doza nbu e bridge-ul(daca nu ma inshel) si oricum cred ca sunt puse doar sa fie in poza:)o sa faca omul calcule peste calcule:0 bv omule...si succes la shlefuit.poate reushesti sa imprumutzi de pe la cineva un shlefuitor(d-ala de-ti shlefuieste prin vibratie) ca ar fi mult mai lejer. numai bine si succes la process:P
karpi Posted February 13, 2009 Posted February 13, 2009 Multumesc Karpi, cred ca domnul Grosu a facut freturile putin inclinate pentru a compensa inclinarea bridge-ului, probabil in felul asta, pot sa pun bridge-ul perpendicular pe mediana, dar nu ma aventurez in astfel de masuri inca. Iau zilele astea fenderul unui prieten sa masor exact lungimea fiecarei corzi, distanta la fret-ul 12, distanta de la fret0 la fret 12 si fret 12 & bridge pt fiecare coarda in parte, iar apoi folosesc regula de 3 simpla ca sa aduc masuratorile la scala grifului meu. In functie de rezultate si dupa o comparatie cu un tabel de masuratori, pozitionez si bridgeu. ps. azi mi-am luat smirghel, mult smirghel ) @Vektor: Pozele sunt puse orientativ, pentru ca si ochii mei si camera au o anumita aberatie. Cand ajungi la pozitionat calusul atunci mai revenim cu problema. Trebuie sa iei in calcul intotdeauna situatiile de limita ( permise de cursa de reglaj ale calusului.Ca sa nu lungesc povestea , te pui si copiezi pozitia dupa o chitara cu bridge fix.O chitara buna ! .Acea inclinatie de la Grosmann este mica fata de cat trebuie inclinat calusul. Oricum acum ai de lucrat .Daca gasesti "raspila" de pantofar !!! este super ptr degrosat plus are dinti de otel bun si marunti asa ca se poate pili aproape de masurile finale,dupa aia folosesti smighlu mai dur apoi mai fin .
denis_symbiotic Posted February 13, 2009 Posted February 13, 2009 asta o sa te ajute sa calculezi unde pui bridge-ul si distantele intre freturi http://www.stewmac.com/FretCalculator
Guest newman Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Nu se muta bridge-ul asa dupa "design" estetic , el trebuie sa fie la aceiasi distanta cat are fretboardul de la :"zero" la octava ( fret Nr12). ca jumatatea lungimii corzilor sa cada pe frettul al-12-lea . i scz. nu stiu foarte multa tehnica io doar am venit cu o parere d. p. d. v. estetic. oricum ms de informatie poat o sa imi foloseasca
Sthell Posted February 23, 2009 Author Posted February 23, 2009 Mi-am luat pile de lemn (din alea cu dinti foarte mari) si merge "slefuirea" sau mai degraba brutalizarea bucatii de lemn in forma de guitara. Pana una alta am dat si search pe rgc si m-am uitat la grosmann pe site, daaaaar ori n-am gasit ori costurile de transport is prea mari. Cine imi vinde un bridge tunomatic +/- tailpiece? Thank you
Sthell Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 Precum am promis, poze in lucru. Mai am de lucru la top. Sunt 3 etape in randarea formei: 1) Sa termin ce vedeti, adica primul nivel al topului. 2) Sa fac spatele la fel cum va fi primul nivel al topului (aproximativ, avand evident in vedere si niste considerente ergonomice, colturi, adancituri, etc) 3) Sa termin topul in stilul "Les Paul", adica bumpul ala specific frumoaselor chitari. Ce ziceti, merge?
denis_symbiotic Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 incepe sa prinda o forma eleganta, asteptam de mult momentul asta Multa bafta in continuare!
karpi Posted February 26, 2009 Posted February 26, 2009 Se profileaza. Un lucru interesant ; intotdeauna "cornul" de jos este mai "mare" ( iluzie optica ) din aceasta cauza la unele tipuri de chitare acest "corn" este proiectat mai mic decat cel se sus. La aceasta chitara nu este cazul , chiar asa arata bine aduce cu "Explorer".
DraculVaDomni Posted February 26, 2009 Posted February 26, 2009 Precum am promis, poze in lucru. Mai am de lucru la top.Sunt 3 etape in randarea formei: 1) Sa termin ce vedeti, adica primul nivel al topului. 2) Sa fac spatele la fel cum va fi primul nivel al topului (aproximativ, avand evident in vedere si niste considerente ergonomice, colturi, adancituri, etc) 3) Sa termin topul in stilul "Les Paul", adica bumpul ala specific frumoaselor chitari. Ce ziceti, merge? Incetu cu incetu si iese ca lumea De abia astept sa vad produsul finit
Sthell Posted February 26, 2009 Author Posted February 26, 2009 (edited) Asa, am remodelat corpul chitarii la repezeala ca sa imi fac si sa va faceti o posibil idee despre cum mi-as dori sa arate intr-un final. Merge? Trebuie sa gasesc o unealta cu care sa pot face concavitatea de pe margini, am impresia ca lutierii de viori au niste chestii de genu, dau o fuga pe la praktiker zilele astea. Poze cu progresul in curand, sa termin si spatele. Legat de bridge, in loc de un tunomatic as putea pune un bridge de PRS? ps. as vrea sa sune ca PRSu lui Santana. Also thanks oameni buni pentru sustinere si sfaturi \m/ Later edit: acum observ, ignorati coltul care vine intre picioare ca am uitat sa-l intaresc, la fel si unde vine griful, v-am zis, e facut pe fuga. Edited February 27, 2009 by Sthell
FiveseveN Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Cred ca la vioara se face cu rindea (gealau) cu lama curba. La Gibson & Co. se face, desigur, cu CNC si ulterior slefuit.
Sthell Posted March 1, 2009 Author Posted March 1, 2009 57: Tre sa caut nu gealu zilele astea pe la Praktiker atunci. 10x Updates, still work in progress
Sthell Posted March 5, 2009 Author Posted March 5, 2009 Legat de subansamble, ma gandesc sa cumpar bridge-ul asta http://www.thomann.de/de/schaller_gtmn_gitarrensteg.htm . Aveti alte recomandari? Legat de potentiometre, 3 way switch si jack out, cred ca pot sa gasesc lejer ceva pe la un magazin de electronice, nu stiu insa de calitatea lor. Nu imi prea mai permit sa mai fac prea multe cumparaturi (sau prea scumpe) pentru chitara, asadar presupun ca va trebui sa mai strang cureaua. Am terminat zilele astea forma voi posta in curand poze. Un pot de ton si unul de volum + 3 way switch e indeajuns? Nu am loc pe chitara pentru 4 (decat daca le pun ca aici http://www.mykaguitars.com/instruments/064/36.jpg ). Afecteaza negativ sunetul daca fac cavitatea pentru poturi in partea unde se sprijina mana pe chitara? have a nice day.
Sthell Posted March 30, 2009 Author Posted March 30, 2009 (edited) Se apropie. Fiti ingaduitori, nu am router, doar o bormasina, mult smirghel si multe burghiuri si cap-freza. In mod ciudat chiar arata bine. le: iar cavitatea potentiometrilor la spate, ca la mika guitars - dragonfly Edited March 30, 2009 by Sthell
Sthell Posted April 4, 2009 Author Posted April 4, 2009 Scuze ca iar imi poluez propriul thread, dar vroiam sa va intreb ce corzi sa-mi iau? Ma gandeam la GHS boomers low Zakk Wylde de .12-.70 si sa o tin tunata in drop D. Would that be ok, sau e putin cam mult pentru un grif de chitara, mi-e frica sa nu cedeze din cauza tensiunii. Daca tensiunea e prea mare as putea merge tot pe GHS Zakk Wylde de .11-.60. Nu vreau D'adario sau Ernie Ball, dar de cand n-am mai cumparat corzi la o chitara electrica habar n-am cu ce se mai mananca. Recomandari cineva? Pentru chitara de mai sus. ps. am testat-o cu un set de corzi impumutata de pe un tenson electric, iar la fretul 24 falseaza aproximativ cu 1/8 de ton, fara sa fie setup-ul facut inca, sau fara sa fi pilit bridge-ul. ps2: Sa fie putin cam exagerat pasul de a trece de la corzi de .09 la cele de 0.11?
Sthell Posted April 4, 2009 Author Posted April 4, 2009 Te scuz, nu-i bai, dar sa nu ne bagam in seama aiurea, a? Nu ma preocupa acum in mod deosebit ce marca de corzi sa pun pe cat dimensiunea lor, cat sa nu puna in pericol integritatea proiectului. Daca as fi fost sigur ca imi pun corzi de 0.9 as fi luat toti producatorii pe rand pana-mi gasesc preferinta personala.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now