Cosu Posted October 26, 2004 Share Posted October 26, 2004 Aici ii invatam pe micuti cum se acordeaza o chitara Cea mai simpla metoda implica acordarea cu ajutorul calculatorului Materiale necesare 1) a) Microfon pentru chitara acustica SAU Cablu ce intra in line In pentru chitara electrica/electroacustica 2) Soft de acordare a chitarii Printre cele mai usor de folosit mi s-a parut AP Guitar Tuner Il gasiti aici 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted October 30, 2004 Share Posted October 30, 2004 pai si eu folosesc ap guitar tuner si face bine treaba. dar as vrea (imi doresc) sa o acordez dupa ureche. chiar nu stie nimeni cum s-a o acordezi dupa ureche?? colegu meu de banca poate si chiar o face bine dar canta de ceva timp Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 E destul de simplu sa acordezi dupa ureche: Acordezi Mi-ul gros, si dup-aia observi magica proprietate a acordajului EBGDAE: Fiecare coarda la tasta 5 tre' sa aiba aceeasi nota ca si coarda imediat mai subtire, lasata libera. Exceptia este la Sol, care trebuie sa sune Si la tasta 4 in loc de 5. Deci, ai Mi-ul gros acordat: 1) Te joci cu La-ul pana suna la fel ca si Mi-ul gros la tasta 5 (La) 2) Te joci cu Re-ul pana suna la fel ca si La-ul la tasta 5 (Re) 3) Te joci cu Sol-ul pana suna la fel ca si Re-ul la tasta 5 (Sol) 4*) Te joci cu Si-ul pana suna la fel ca si Sol-ul la tasta 4 (Si) 5) Te joci cu Mi-ul subtire pana suna la fel ca si Si-ul la tasta 5 (Mi) Am pus un asterisc acolo unde trebuie sa fii atent sa folosesti tasta 4 si nu 5. Daca nu vrei sa le tii minte mecanic, plimba-te pe taste pana ajung la nota la care trebuie sa fie acordata coarda imediat mai subtire - adica de la Mi ai in ordinea tastelor: (1) Fa, (2) Fa#, (3) Sol, (4) Sol#, (5) <<La>>. O alta metoda buna de acordat dupa ureche este folosirea flageoletelor, dar asta o lasam spre a fi explicata de alte persoane mai indemanatice. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 Aham mersi mult. Acu partea asta o citisem dar era gresita . O sa incerc sa vad daca iese ceva thx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cealicu_ca Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 100% cearny nu cred ca am acordat decat de vreo 3-4 ori dupa calculator... in plus, acordajul acesta (dupa ureche sa-i zicem) il poti face in asa fel incat sa se potriveasca cu vocea ta in cazul in care mai si bagi ceva voce. plus, daca mai ai niste lectii de instrument sau solfegiu, te descurci si fara sa mai folosesti "algoritmul". pur si simplu le vei "auzi" ca suna bine sau nu :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zander Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Sau folosesti urmatoarele variante. 1. Dupa ce ai cantat anumite piese (like intro de la one, sau Sweet Dreams de la M.M.) deja stii cum tre sa sune si itzi dai seama daca nu suna bine pe acordajul tau, asa ca te joci cu corzile pana ajungi la ceva care suna bine. 2. Aceeasi varianta cu tasta 5 la la corzi (prezentata mai sus) dar ca backup, in cazul in care nu te poti baza pe urechile tale poti sa te uiti daca vibreaza corzile, gen: sa zicem ca lovesti coarda la , tinand apasat pe tasta 5 de pe mi gros (la fiind acordata mi gros nu) e bine cand ai ajuns la acordajul corect o sa observi ca desi tu lovesti LA vibreaza si MI (tindand apasat pe tastat 5), like rezonanta :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 De asemenea, cand te apropii cu coarda care e acordata de coarda de referinta, ar trebisa observi ca suetele incep sa nu se mai 'loveasca' unul de altul, sa vibreze la unison, fara fluctuatii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadow Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 bah, fratilor.. fiti atenti: cea mai tare si mai folositoare metoda: acordezi intai MI-ul de sus.. si dupaia pui degetu exact deasupra fretului 5 pe MI si 7 pe LA apoi le lovesti pe amandoua cu pana. tre sa acoredzi LA-ul pana cand sunetu obtinut e uniform si nu unduit. acuma faci la fel si la restu, in afara de SOL si SI (aici pui degetu pe 4 pe SOL si pe 5 pe SI) si asa nu exista sanse sa nu fie acordata calumea.:cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alexandru Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Originally posted by Shadowbah, fratilor.. fiti atenti: cea mai tare si mai folositoare metoda: acordezi intai MI-ul de sus.. si dupaia pui degetu exact deasupra fretului 5 pe MI si 7 pe LA apoi le lovesti pe amandoua cu pana. tre sa acoredzi LA-ul pana cand sunetu obtinut e uniform si nu unduit. acuma faci la fel si la restu, in afara de SOL si SI (aici pui degetu pe 4 pe SOL si pe 5 pe SI) si asa nu exista sanse sa nu fie acordata calumea.:cool: hmm... de unde ai scos metoda asta? de cvinte ai auzit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dementhor Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 ...cea mai buna metoda e sa acordezi la-ul(dupa telefon )...apoi sa dai harm pe tasta 7(cu bulina) a la-ului....si apoi pe 5(cu bulina) a mi-ului...pana suna la fel.... apoi tasta 5 a la-ului cu tasta 7 a re-ului apoi tasta 5 a re-ului cu tasta 7 a sol-ului ..e ...de aici nu mai merge...trebuie sa folosesti cvinta mi gros liber...cu si liber.....pentru acordajul si-ului ....si apoi mi gros liber cu mi subtire..... e mult mai buna metoda asta deoarece ai coarda libera si se acordeaza mia bine eu personal pe asta o folosesc mai mult....aia cu 5-urile...s-ar putea sa mai pierzi ceva pe drum....se mai pot folosi cvintele : re liber...cu SI apasat in tasta 3 la liber cu sol apasat in tasta 2 mi gros liber cu re apasat in tasta 2...optional si cu mi subtire liber Link to comment Share on other sites More sharing options...
LORD-C Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Metoda cu telefonul este foarte buna, insa trebuie tinut cont de faptul ca centrala digitala are Bb si nu A. In cazul centralei analogice, tonul e intr-adevar A. . Alta metoda, pe care eu o folosesc, este acordatul dupa Nothing Else Matters.... in prima faza intro-ul are corzi libere. Eu folosesc ca si coarda de referintza E subtire. dar deasemenea puteti mere si nu E gros, G, sau B. si apoi acordate intre ele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pheno Posted March 13, 2005 Share Posted March 13, 2005 EADGBE=EAT ALL DAY GET BIG EASY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest forestierul Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Metoda cu telefonul este foarte buna, insa trebuie tinut cont de faptul ca centrala digitala are Bb si nu A. In cazul centralei analogice, tonul e intr-adevar A. . Alta metoda, pe care eu o folosesc, este acordatul dupa Nothing Else Matters.... in prima faza intro-ul are corzi libere. Eu folosesc ca si coarda de referintza E subtire. dar deasemenea puteti mere si nu E gros, G, sau B. si apoi acordate intre ele. <{POST_SNAPBACK}> Mai e o problema la centralele analogice - tonul nu e foarte stabil. A-ul mai urca din cand in cand. Mai sigur e cu un diapazon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burb Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 pai ...hai sa-mi zic si io parereaa......recunosc ca si io am folosit soft d acordat ,...... porma am trecut la telefon( acordam LA), si acum acordez dupa o melodie (daca stiu in c gama e...ex: wish u were here e i SOl ...acordez Sol si porma restu) ....acum cum le acordez pe restu??!! ei bine....cu flagiolete ( sau cum se cheama...natural harmonics) ...ei bine tot p principiul 5 pana suna ca 7 , numai ca aici tre ajungi sa faci sunetul (format din cele 2 sunete flagiolate , respectiv ex: Mi tasta 5 si LA tasta 7) sa nu aiba fluctuatii ( tre sa fie un sunet curat , ca la aparatu d la spital cand moare pacientu e tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ....) si gata ....ffff eficienta problema e ca la coarda Sol p tasta 4 nu poti sa faci flagioleta, asa ca io folosesc flagioleta facuta p corda MI groasa pe tasta 7 (nota SI) pentru a suna cu coarda Si .... sper ca ati inteles ceva.....io nu ....(adik cum am explicat ....dar deah...nu am vrut niciodata sa ma fac profesor Link to comment Share on other sites More sharing options...
hihi Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 ei bine....cu flagiolete ( sau cum se cheama...natural harmonics) ...ei bine tot p principiul 5 pana suna ca 7 , numai ca aici tre ajungi sa faci sunetul ( <{POST_SNAPBACK}> astea se aud mult mai bine pe electrica (mai ales cu distors) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dementhor Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 metoda asta am spus-o si eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hetfield_escu Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Cu tuner-ul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Uite, am descoperit o metoda, de fapt nu e o metoda, dar pe mine ma ajuta mult. nu e mare branza doar ca io nu prea aud frecventele joase .. anyway... daca e chitara dezacordata, incerci sa acordezi mi-ul gros cat se poate de bine. apoi pui pe mi gros dejtu pe 13 si pe la pe 8, si asa mai departe, cand vine de acordat si-ul in loc de 13 pe G pui 12 pe G.. si cam asa.. io am reusit cu mi-ul acordat sa imi acordez perfect chitara, dupa ureche.. acu sa vedem la un drum cum e .. si btw.. cam offtopic: daca ai acordata chitara si dezacordezi cateva corzi, si bagi un tuner, dupa 1 min, vei observa ca s-au slabit/intarit? corzile la care n-ai umblat... ceea ce eu cred ca duce la deformarea gatului.. dar nu stiu exact, asta e teoria mea p.s acu am vazut.. acordarea de care am zis eu e acelasi lucru cu cea normala cu 5 pe mi si coarda libera pe la, numai ca e facut mai sus, dar pt mine e mai folositor, ca nu am ureche buna.. sper ca nu am incurcat pe nimeni.. salz Link to comment Share on other sites More sharing options...
hihi Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Proof, nu cred ca duce la strambarea grifului. Doar ca nu mai este aceeasi tensiune in corzi, si celelalte se dezacordeaza un pic, dar sunt sigur, ca nu are cum sa se strambe griful dintr-o chestie atat de mica (mai ales la chitara acustica ) . Metoda ta de acordat, e cam la fel cu aia cu 5, adica e pe acelasi principiu, doar ca tu nu auzi frecventele alea Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosu Posted April 19, 2005 Author Share Posted April 19, 2005 Metoda lui proof e buna pentru o chitara cu intonatia buna (Adica una care nu falseaza). Daca nu e reglata bine sansele sa o acordezi cat de cat decent sunt destul de slabe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest short_shaky Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Aici ii invatam pe micuti cum se acordeaza o chitara Cea mai simpla metoda implica acordarea cu ajutorul calculatorului Materiale necesare 1) a) Microfon pentru chitara acustica SAU Cablu ce intra in line In pentru chitara electrica/electroacustica 2) Soft de acordare a chitarii Printre cele mai usor de folosit mi s-a parut AP Guitar Tuner Il gasiti aici <{POST_SNAPBACK}> Baieti da ce ma fac dak am chitara clasik?? ....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosu Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 se ia un microfon. se conecteaza la intrarea specifica din placa de sunet (mic in) se instaleaza ap guitar tuner se acordeaza chitara desigur ce spun eu e pentru lenesi. recomandat este sa iti acordezi chitara dupa ureche. eu sunt unul dintre lenesi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest short_shaky Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 se ia un microfon.se conecteaza la intrarea specifica din placa de sunet (mic in) se instaleaza ap guitar tuner se acordeaza chitara desigur ce spun eu e pentru lenesi. recomandat este sa iti acordezi chitara dupa ureche. eu sunt unul dintre lenesi <{POST_SNAPBACK}> ...10x pt sfat....da stii care e faza...k si mie mi-ar conveni s o acordez dupa ureche...da desi nu-s blonda ....nu prea am inteles cum acordez mi gros.... ...so...help.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elethan Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Doua metode, ori ai ureche absoluta, si eventual ai putea sa ne zici in ce gama scartaie o usa sau mai simplu si la indemana oricui folosesti un sunet de referinta, cum ar fi un midi pt nota mi... si de acolo o poti acorda destul de usor dupa ureche (odata ce ai referinta) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest short_shaky Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Doua metode, ori ai ureche absoluta, si eventual ai putea sa ne zici in ce gama scartaie o usa sau mai simplu si la indemana oricui folosesti un sunet de referinta, cum ar fi un midi pt nota mi... si de acolo o poti acorda destul de usor dupa ureche (odata ce ai referinta) <{POST_SNAPBACK}> ...knd am spus nestiutori..chiar nu am glumit...so...un midi is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 (edited) Un sunet de referinta in general, inclusiv cel generat de un diapazon, daca vrei. *Un MIDI* nu exista, MIDI (Musical Instruments Digital Interface) fiind o interfata de comunicare intre diverse instrumente de facut muzica. Edit: MIDI practic este o interfata de transfer de comenzi, prin acesta putandu-se trimite de exemplu comenzi de la o interfata de control (claviatura MIDI) catre un alt aparat (Synth - sintetizator de sunete care 'stie' MIDI). Fisierele atat de bine-cunoscute cu extensia .MID sunt practic o serie de astfel de comenzi MIDI care trebuie executate in ordine (sau simultan). De 'interpretarea' lor se ocupa in general un sintetizator software - adica un program care 'genereaza' sunete dupa cum ii 'zic' comenzile MIDI din fisierul .MID. Asta ar fi varianta simpla. Edited June 22, 2005 by cearny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elethan Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Adrian, te rog sa-mi scuzi abuzul de cuvinte... are totala dreptate "un midi" este prost spus... si cand am zis ton de referinta... orice sunet poate fi un ton de referinta... aveam un prieten care isi acorda acustica dupa un mp3 de o secunda in care dadea doar mi-u gros... practic este un sunet dupa care te iei ca sa acordezi... ai inteles acum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest short_shaky Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 ...yep! acu am inteles... ...multumesc mult baietzi pt rabdarea care ati avut-o cu me.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muky Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Fratilor mai este o metoda. veche de cand diapazonul. Se ia un diapazon. se loveste si in timp ce "furca" vibreaza se lipeste capatul care nu vibreaza de chitara (daca este acustica sau clasica). O sa auziti un LA care trebuie sa sune la unison cu coarda 1 (MI - subtire) apasata in pozitia 5. Dupa ce se obtine in felul asta LA pe poz 5 si implicit Mi - coarda libera (Pt coarda 1 cea mai subtire), se poate acorda dupa oricare din metodele de mai sus. Personal o prefer pe cea cu "natural harmonics" . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosu Posted July 15, 2005 Author Share Posted July 15, 2005 interesant . nu stiam de asta insa trebuie un diapazon si pentru chitara electrica nu cred ca functioneaza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now