www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

[How To] Cum sa acordam chitara


Cosu
 Share

Recommended Posts

Armonicele naturale se produc la anumite locuri pe coarda, nu pe grif. O chitara care falseaza face acest lucru din cauza intonatiei proaste sau a fretting-ului prost. Nici una din astea nu are legatura cu ce se intampla strict pe coarda cand faci armonicele naturale. De fapt asta aste un mod de a testa daca ai chitara intonata bine ( armonica naturala la 12 sa fie la fel cu nota fretted la 12 ).

Link to comment
Share on other sites

Nu, n-ai inteles. Armonica pe 12 e la jumatatea corzii. Nota apasata pe fret-ul 12 poate sa nu pice la jumatea corzii si astfel sa sune diferit. Adica ai intonatia proasta. Daca acordezi cu armonicele naturale la 5 si 7, alea vin la 1/4 si la 1/3 din coarda, deci alea sunt corecte. intonatia afecteaza notele fretted, nu armonicele naturale, tocmai de aia se folosesc armonicele naturale pt a verifica intonatia. Daca intonatia e extrem de proasta, sau griful groaznic se poate ca chitara sa falseze la fret-ul cu nota apasata, dar oricum emai probabil decat armionica sa nu fie ce trebuie. Asta se intampla doar la corzi foarte vechi/proaste. Daca ai intonatia dusa dracu rau de tot se poate sa nu-ti mai iasa armonicele acolo unde te astepti, dar in locul in care ies ies bine.

Link to comment
Share on other sites

da stiu

tocmai despre asta vorbesc

cand apas pe 12 e putin mai jos decat armonica de 12

si daca acordez dupa armonice nu suna bine..so...in cazul acesta nu e mai sanatos sa acordez dupa metoda cu fretu 5, mai putin pe sol

11848[/snapback]

 

dyster skog, ai dreptate ca sa poti canta pe respectiva chitara este mai bine sa acordezi apasand pe pozitiile 5 (mai putin sol). Asta te va ajuta daca vei canta in primele pozitii pana la 5. Merge la folk. Peste pozitia 5 va falsa. Flajeoletul de pe 12 nu va corspunde cu nota ce iese cand apesi coarda pe poz 12. Cu toate astea sunt mari sanse ca flajeoletul de pe 7 (prima coarda) sa corespunda cu flajeoletul de pe 5 (coarda 2) daca acordezi dupa metoda cu "fretu' ". Daca nu, inseamna ca falseaza rau de tot si poti arunca "bidonul" la gunoi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest p_aciulea

intrebare, intrebatoare, legata de acordarea chitarii in alt acordar decat cel standard.

 

eu in momentul de fata tin chitara acordata in C#. in acordajul normal, frecventa notei A pe coarda 5 este 4400Hz. din cate am inteles intr-un document gasit pe net, daca schimbi acordajul chitarei, se schimba si frecventza notelor (de aceea la fiecare tuner avem posibilitatea sa modificam frecventa)

 

acu vine intrebarea mea, daca eu acordez chitara in C# sau chiar in B (am tinut-o si in B ) ce frecventa trebuie sa setez pe tuner ca sa iasa acordarea bine? (nu ca nu ar iesi relativ bine, dar mi se pare ca nu e ok)

 

merci

Link to comment
Share on other sites

gresita parere ai maestre :) . In mod normal acordajul chitarei (nu vorbesc de chitara bass aici) este de jos in sus 1-Mi (E6), 2-Si (B5), 3-Sol(G5), 4 - Re (D5), 5 - La (A4), 6 - Mi (E4). Cu cat frecventa unui sunet este mai mare, va creste si "ascutimea lui", se va obtine un sunet mai inalt. Chitara este capabila sa redea 4 octave. hai 4 jumate :) . De pe la E4 incolo...

 

0 - C0 16.3516

1 - C#0 17.3239

2 - D0 18.3541

3 - D#0 19.4454

4 - E0 20.6017

5 - F0 21.8268

6 F#0 23.1247

7 - G0 24.4997

8 -G#0 25.9565

9 A0 27.5000

10 A#0 29.1352

11 B0 30.8677

12 C1 32.7032

13 C#1 34.6478

14 D1 36.7081

15 D#1 38.8909

16 E1 41.2035

17 F1 43.6535

18 F#1 46.2493

19 G1 48.9994

20 G#1 51.9131

21 A1 55.0000

22 A#1 58.2705

23 B1 61.7354

24 C2 65.4064

25 C#2 69.2957

26 D2 73.4162

27 D#2 77.7818

28 E2 82.4069

29 F2 87.3071

30 F#2 92.4986

31 G2 97.9989

32 G#2 103.8262

33 A2 110.0000

34 A#2 116.5410

35 B2 123.4709

36 C3 130.8128

37 C#3 138.5914

38 D3 146.8324

39 D#3 155.5635

40 E3 164.8138

41 F3 174.6142

42 F#3 184.9973

43 G3 195.9978

44 G#3 207.6524

45 A3 220.0001

46 A#3 233.0819

47 B3 246.9417

48 C4 261.6256

49 C#4 277.1826

50 D4 293.6649

51 D#4 311.1271

52 E4 329.6277

53 F4 349.2283

54 F#4 369.9945

55 G4 391.9955

56 G#4 415.3048

57 A4 440.0000

58 A#4 466.1640

59 B4 493.8835

60 C5 523.2512

61 C#5 554.3654

62 D5 587.3297

63 D#5 622.2542

64 E5 659.2552

65 F5 698.4565

66 F#5 739.9891

67 G5 783.9911

68 G#5 830.6097

69 A5 880.0003

70 A#5 932.3280

71 B5 987.7669

72 C6 1046.5024

73 C#6 1108.7306

74 D6 1174.6595

75 D#6 1244.5083

76 E6 1318.5105

77 F6 1396.9136

78 F#6 1479.9783

79 G6 1567.9822

80 G#6 1661.2191

81 A6 1760.0001

82 A#6 1864.6559

83 B6 1975.5338

84 C7 2093.0059

85 C#7 2217.4624

86 D7 2349.3190

87 D#7 2489.0166

88 E7 2637.0210

89 F7 2793.8260

90 F#7 2959.9565

91 G7 3135.9644

92 G#7 3322.4382

93 A7 3520.0002

94 A#7 3729.3118

95 B7 3951.0676

96 C8 4186.0100

97 C#8 4434.9224

98 D8 4698.6360

99 D#8 4978.0356

100 E8 5274.0444

101 F8 5587.6543

102 F#8 5919.9130

103 G8 6271.9287

104 G#8 6644.8800

105 A8 7040.0040

106 A#8 7458.6235

107 B8 7902.1353

108 C9 8372.0200

109 C#9 8869.8450

110 D9 9397.2770

111 D#9 9956.0660

112 E9 10548.0840

113 F9 11175.3040

114 F#9 11839.8210

115 G9 12543.8630

116 G#9 13289.7600

117 A9 14080.0080

118 A#9 14917.2470

119 B9 15804.2705

120 C10 16744.0400

121 C#10 17739.7000

122 D10 18794.5550

123 D#10 19912.1330

124 E10 21096.1680

125 F10 22350.6070

126 F#10 23679.6520

127 G10 25087.7150

128 G#10 26579.5060

129 A10 28160.0020

130 A#10 29834.4790

131 B10 31608.5570

 

 

 

Se ia ca standard frecventa lui A4 = 440 Hz

 

Formula pentru frecventa f a unei note aflate la distanta de n

semitonuri fata de C0:

 

f(n) = C0 * exp((n/12)*ln(2)),

unde: n = semitonul (0 ... 131)

C0 = 440Hz/exp(57/12 ln(2)) = 16.3516Hz.

 

deci formula va deveni f(n) = 16.3516Hz * exp((n/12)*ln(2))

 

Te-am dat gata :(. De fapt sunt chestii de fizica din Teoria Corzilor Vibratoare.

 

Inca ceva. Nu se schimba frecventa notelor. Modificand frecventa se va schimba nota. Deci se va schimba dispozitia notelor pe grif.

Ex: Modifici frecventa corzii celei mai groase de la 329.6277 Hz la 293.6649 Hz. Asta nu inseamna ca nota Mi si-a schimbat frecventa ci doar s-a transformat in alta nota (Re). Gandeste ca fiecarei frecvente i s-a dat un nume (do, re , mi :) ). Schimbi frecventa -ai alt nume.

 

ok. la intrebarea ta:

C#(5) - 554.3654 (ma gandesc ca te referi la coarda 5 de jos in sus si ca o vei strange)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest p_aciulea

in mod normal (!) intr-adevar chitara se acordeaza in E-A-D-G-B-E

 

dar eu nu o tin acordata normal, ci mai jos cu 5 semitonuri, acum. ma rog oscilez intre 3 si 5 semitonuri mai jos decat normal.

 

si prin asta ma refer la faptul ca acordez toate corzile chitarii mai jos cu 5 semitonuri, adica:

B-E-A-D-F#-B (5 semitonuri mai jos)

sau

C#- F#-B-F-A-C# (3 semitonuri mai jos)

 

acu intrebarea mea este daca nu are rost sa modifici frecventa de la A=440Hz de ce mai au tunerele aceasta facilitate?? numai ca sa se afle in treaba?? sau chiar foloseste la ceva, dar toata lumea habar n-are??

Link to comment
Share on other sites

oricat de mult ai vrea nu se va modifica frecventa La5 care ii 440 hz. O coarda care vibreaza cu 440 emite La5. vibreaza cu alta frecventa emite alta nota ai mai sus toata gama de frecvente. nu inteleg ce nu iti este clar. poate or avea tunerele capacitatea asta, dar cred ca apare asa numai pentru cei pentru care "coarda 1 este mi, coarda 2 este si " s.a.m.d.p, indiferent de frecventa la care vibreaza coarda respectiva (indiferent cum este acordata).

 

De multe ori acordez si eu toata chitara mai jos cu un semiton, dar in momentul in care citesc o partitura o interpretez ca si cum ar fi acordata normal. Practic ceea ce fac este o transpozitie. Ma gandesc ca ai prins ideea :).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest fluffyone

Muzica e la fel. doar pentru ca s-a schimbat putin frecventa de referinta de-a lungul timpului nu inseamna ca nu e la fel. Si astazi multe dintre orchestrele conservatoare folosesc alt LA-etalon ex 442Hz la filarmonica parca.

Muzica e s i daca zdrangani in doua butoaie cu un flex. Dovada faptului ca o trupa cu un concept atat de fresh si neconventional a ajuns la eurovision. Eu cred ca oamenii aia stiu ceva..

Link to comment
Share on other sites

daca s-a schimbat putin inseamna ca nu e la fel

faptul ca o trupa care considera ca poate sa zdruncine atat de drastic bazele muzicii a ajuns sa fie admirata si premiata nu denota ingenuozitatea artistului ci ignoranta publicului

plus ca eurovision are in vedere mai mult showul creeat de interpret decat muzica in sine

 

revin: s-a schimbat putin, e doar inceputul

Edited by dalv
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Il raveduto

E destul de simplu sa acordezi dupa ureche:

Acordezi Mi-ul gros, si dup-aia observi magica proprietate a acordajului EBGDAE: Fiecare coarda la tasta 5 tre' sa aiba aceeasi nota ca si coarda imediat mai subtire, lasata libera. Exceptia este la Sol, care trebuie sa sune Si la tasta 4 in loc de 5.

Deci, ai Mi-ul gros acordat:

1) Te joci cu La-ul pana suna la fel ca si Mi-ul gros la tasta 5 (La)

2) Te joci cu Re-ul pana suna la fel ca si La-ul la tasta 5 (Re)

3) Te joci cu Sol-ul pana suna la fel ca si Re-ul la tasta 5 (Sol)

4*) Te joci cu Si-ul pana suna la fel ca si Sol-ul la tasta 4 (Si)

5) Te joci cu Mi-ul subtire pana suna la fel ca si Si-ul la tasta 5 (Mi)

Am pus un asterisc acolo unde trebuie sa fii atent sa folosesti tasta 4 si nu 5. Daca nu vrei sa le tii minte mecanic, plimba-te pe taste pana ajung la nota la care trebuie sa fie acordata coarda imediat mai subtire - adica de la Mi ai in ordinea tastelor: (1) Fa, (2) Fa#, (3) Sol, (4) Sol#, (5) <<La>>.

O alta metoda buna de acordat dupa ureche este folosirea flageoletelor, dar asta o lasam spre a fi explicata de alte persoane mai indemanatice.

 

Asta "dupa ureche" mi se pare cea mai buna! Eu fiind la inceput folosesc metoda asta "dupa ureche" incepand cu Mi-ul gros, plus acordatorul! :):)

Link to comment
Share on other sites

Guest Keeper

imi pare rau daca par ignorant sau neatentsau doar lipsit de cunostinte :)... dar in metoda data de cearny... cum acordezi Mi-ul gros in the first place?

 

just new :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest comosicus22

eu am cumparat un tunner de3 acordat.e el chinezesc dar merge fain.pot sa o acordez repede si eficient.si cu ajutorul lui ma mai si testez din cand in cand ca in viitor sa o pot acorda singur.eu zic ca merita pentru chitari reci,il iei cu tine unde vrei..........e cam scump dar.....

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca este aici locul sau daca a mai fost pus acest link (am cauta pe forum si nu am gasit) Se poate acorda chitara dar sunt si alte lucruri interesante pentru incepatori acolo.

TUNER CHITARA

http://www.chordbook.com/guitartuner.php

VIRTUAL GUITAR & CHORD BOOK

http://www.chordbook.com/guitarchords.php

GUITAR SCALES

http://www.chordbook.com/guitarscales.php

JAM & RELAX

http://www.chordbook.com/cafe.php

 

Alte link-uri

http://www.candisc.com/ranger/music.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest kidutza
:) Atat de bine mi-am acordat singura chitara, incat singurul cantecel invatat pe care-l cantam pe corzile 3,4,5 au trebuit schimbate cu 1,2,3 si...e mai bine ca e mai usor de cantat astfel...Dar ideea principala e k a trebuit sa o duc in vecini la acordat...
Link to comment
Share on other sites

Postez mai jos un scurt articol gasit pe net. Mai mult de atat

Eu folosesc camertonul atunci cand prestez pe clasica si procesorul la electrica (e mai comod si acordajul are o acuratete mai mare).

 

 

Coarda 1 - MI (e) 329.6 Hz (coarda cea mai subtire)

Coarda 2 - SI (:) 246.9 Hz

Coarda 3 - Sol (g) 196.0 Hz

Coarda 4 - RE (d) 146.8 Hz

Coarda 5 - LA (a) 110.0 Hz

Coarda 6 - MI (e) 82.4 Hz (coarda cea mai groasa)

Pentru a acorda chitara aveti nevoie de un camerton sau de un diapazon sau in caz ca nu aveti nici unul dintre acestea doua este bun chiar si "tonul de telefon".

? Camertonul - este un instrument folosit pentru acordat, construit din tuburi cu gauri (se gaseste la majoritatea magazinelor de muzica la fel si diapazonul). Exista camerton cu 4 tuburi si cu 6 tuburi. Pentru acordajul chitarei se foloseste cel cu 6 tuburi. Fiecare tub prin care se sufla da o frecventa specifica unei note.

? Diapazonul - este un alt instrument pentru acordat. El vibreaza la frecventa care da nota folosita in limbaj muzical international , LA.

 

Daca avem camerton, se sufla in primul tub care da nota MI. Se intinde prima coarda MI(1) pana suna la unison cu camertonul. Se sufla in al doilea tub care da nota SI. Se intinde a doua coarda SI pana suna la unison cu camertonul. In acest fel se sufla pe rand in fiecare tub corespunzator coardei cu care trebuie sa sune la unison. Reglajul se face din chei. Daca nu reusiti de prima data nu va enervati reluati cu rabdare tot procedeul . Numai asa o sa invatati!!! Cu foarte multa rabdare si perseverenta!!!

Daca avem diapazon acordajul se face astfel : Coarda MI (1) - Diapazonul se loveste de un obiect si se pune bratul mai lung pe cutia de rezonanta a chitarei. Datorita rezonantei se aude sunetul LA. Pastram sunetul in memorie. Imediat punem degetul aratator de la mana stanga pe prima coarda MI (cea subtire), in pozitia 5 (tastiera 5) si apasam. Cu degetul mare de la mana dreapta ciupim coarda. Cu ajutorul cheilor reglam coarda pana suna la unison cu diapazonul. Efectuam aceasta operatie (lovirea diapazonului - ciupirea coardei - reglajul cu cheia ) de cate ori este nevoie. Astfel se acordeaza coarda MI. Dupa ce am treminat de acordat prima coarda nu mai avem nevoie de diapazon.

Coarda SI (2) - Apasam in pozitia 5 (tastiera 5) cu ajutorul degetului mijlociu 2 de la mana stanga pe coarda SI. Cu degetul mare de la mana dreapta ciupim coarda MI (1) (libera, fara sa apasam in vreo pozitie). Memoram sunetul. Apoi imediat ciupim coarda SI (care este dinainte apasata cum am spus) tot cu degetul mare de la mana dreapta. Reglam cu ajutorul cheii coarda SI pana cand suna la unison cu prima, obtinand sunetul MI. Efectuam aceasta operatiune de cate ori este nevoie.

Coarda Sol (3) - Apasati cu indexul pe coarda 3 in pozitia 4 . Cu degetul mare de la mana dreapta lovim coarda SI (2) (libera). Memoram sunetul. Apoi imediat lovim coarda 3 care deja este apasata. Reglam cu ajutorul cheii coarda Sol pana cand suna la unison cu coarda SI (2).

Coarda RE (4) - Apasati cu indexul coarda 4 in pozitia 5. Loviti coarda Sol (3) libera. Memorati sunetul. Apoi imediat loviti coarda 4. Reglam cu ajutorul cheii coarda Re (4) pana cand suna la unison cu coarda Sol (3).

Coarda LA (5) - Apasati cu indexul coarda 5 in pozitia 5. Loviti coarda RE (4) libera. Memorati sunetul. Apoi imediat loviti coarda 5. Reglam cu ajutorul cheii coarda LA (5) pana cand suna la unison cu coarda REl (4).

Coarda MI (6) - Apasati cu indexul coarda 6 in pozitia 5. Loviti coarda LA (5) libera. Memorati sunetul. Apoi imediat loviti coarda 6. Reglam cu ajutorul cheii coarda MI (6) pana cand suna la unison cu coarda LA (5).

Link to comment
Share on other sites

Metoda lui proof e buna pentru o chitara cu intonatia buna (Adica una care nu falseaza). Daca nu e reglata bine sansele sa o acordezi cat de cat decent sunt destul de slabe :)

Corect asta asteptam :

Prima data trebuie reglata chitara , controlate octavele !!! daca falseaza din cauza corzilor vechi se schimba corzile la cele acustice , la cele care au Briidge reglabil se mai poate regla usor prin scurtarea corzilor nutand " calusul " spre gat . Cand ai ajuns la capatul cursei ( dupa cateva saptamani ) trebe sa schimbi coarda.

Abia dupa ce ai reglat corect octavele te poti apuca la acordat ..

 

eu acordez cu ajutorul procesorului...:)

In care pozitie ?

daca nu este chitara reglata , adica octavele degeaba.

 

daca ai o chitara care falseaza (o arunci la gunoi) o poti acorda cu flajeolete?! nu o sa sune aiurea acordaju?! (era vorba de chitara mea clasica si am incercat astsa si nu prea mi-a placut)

Daca acordezi numai cu flajeolete fara a apasa nici o coarda pe fret vei avea numai o singura pozitie buna , corzile libere !! si e bun pentru Slide poate .

Cand apaesi coarda deja urca tonul , apesi mai tare mai urca un pic . Iar daca nu este reglata chitara sa aibe octavele corecte nu se poate acorda numai pentru o singura pozitie . Asta in caz de urgenta cand trebuie sa termini o cantare si observi ca nu se mai poate acorda chitara care mai ieri era OK .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest kidutza

Hei...de reusit am reusit sa le acordez dupa ureche, pe primele 3corzi...dar urmatoarele doua mi se par prea putin intinse pt. a suna cum trebuie...si dupa ureche sunetele sunt extrem de apropiata iar eroarea cam de un semiton dar nu le pot prinde corect....

Metoda explicata cu apasatul tastelor 5 respectiv4(pt G)e buna rau...functioneaza si inca n-am asurzit!!!!

Apropo...stiu k tasta 3 pe Esuperior,reprezinta Do dar,daca incerc sa o acordez dupa Do-ul meu, pot sa le tunnez in ordine inversa corzile imediat inferioare???Mii de multumiri

Link to comment
Share on other sites

Guest kidutza

Corect...Emotii,maestre,emotiile...!!!!Dar se poate k luandu-ma dupa acel Do de o parte si de alta a corzii respective sa ma kinui sa sune la fel???K daca nimeresc una celelalte doua merg separat impreuna...si aialalta falseaza...cine stie ce ...

Merci pt corectura!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.