www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Boss Me-20


Guest Asgardh
 Share

Recommended Posts

Guest Asgardh

Ce credeti despre procesorul asta nou de la Boss , ME-20 ? Ar fi mai bun decat alte procesoara in limita asta de pret, cum ar fi Zoom G2.1u sau Digitech RP-250 ?

Link to comment
Share on other sites

Guest anghelescu

l-am auzit..nu am fost deloc impresionat... but... daca incerci poti scoate un sunet decent. parerea mea sa nu te astepti la foarte mult

Link to comment
Share on other sites

Guest omuletzu verde

eu am un me-50...suna f fain pe amp....parerea mea este k boss-ul este mai bun dekt alte procesoare la aceeasi bani...chiar dak e vorba de multi-efect dak ai amp ia-l

 

p.s. for anghelescu la banii astia nu prea are qm sa te impresioneze

Link to comment
Share on other sites

Guest Asgardh

Pai am un Marshall MG-50... acuma nush daca pot sa cant tot timpul cu statia mea , daca il bag direct intr-un sistem PA sau mixer, ar suna mai prost ca un Zoom G2.1 ?

Link to comment
Share on other sites

"ME 20 nu este propriu zis un procesor ci mai degraba un multi-effect pentru ca nu are amp sim-uri.

Deci trebuie neaparat folosit cu un amplificator de chitara, in nici un caz direct in mixer pentru studio sau PA."

 

Ce ar trebui sa folosesc pe langa ME 20 ca sa pot intra in mixer sau PA?

Din ce am vazut pedala stie sa emuleze sunet de pedala. Ai nevoie cel putin de ceva care sa emuleze o boxa , un cabsim. Ca pret cea mai la indemana solutie este Behringer Ultra-G. Dupa cum mai ai bani mai vin si alte produse de la alte firme (Palmer de ex.).

Din ce am vazut in clipul de prezentare de pe siteul boss pedala n-a fost gandita pentru astfel de utilizari. E un pedalboard foarte compact. Ai nevoie de amplificator cu boxa aferenta pentru a pune in valoare me20.

Link to comment
Share on other sites

La ce trebuie cabsim ?cand vrei tonul din procesor ,ce se distruge in momentul cand folosesti cu o boxa suprasolicitata si statia in regim de overdrive.Doar daca vrei un ton "revolutionar " ce nu la avut inca nimeni niciodata .( de fapt numai tonuri din acestea se aud la mai toti chitaristi poate o sa fie o moda cu tonul prost ...lol)

 

Mai toate "procresoarele" au un "combfilter" trece banda si eventual ! un compresor care face pe "cabsim"

 

Ca sa imiti functionarea unui difuzor este nevoie de un algoritm foarte complex cu foarte multe variabile si nu are absolut nici un rost .

 

problema ar fi ca oameni nu stiu sa cante cu pana sau cu degetele si de aici nu iese tonul nu procesorul este de vina .

 

Inainte toti visau procesoare ( pentru ca nu aveau ton ) , acum dupa ce au avut procesoare (si ton tot nu au avut) au trecut iarasi la statie pe tuburi , apoi la "rack"-uri , urmeaza telescopul HUMBOLDT .

 

Cine nu are TON din mana , nu o sa aibe cu absolut nici o scula nici un fel de ton ca lumea.

 

Pentru inregistrare direct in placa de sunet am facut mai multe simulatoare analogice foarte bune dar nu le folosesc deoarece nu suna mai bine decat un compresor/gate/expandor digital .Nu are rost sa tot montez si demontez pedale si efecte .

 

Mi se pare ca si ME-20 are distors analogic !!!! cel putin eu am un BOSS ME-30 si are distors analogic .Este un enorm avantaj setarea digitala memorata ( preseturile) pot sa fac 30 de tonuri de distors ce le memorez si cu cateva butonari ( pedalari) am tonul dorit.

 

am construit o groaza de distorsionatoare DAR problema este setarea EQ pre si post distors , cand ai gasit un ton nu ai cum sa-l memorezi si daca ai dereglat nu-l mai refaci .

 

 

In edit mode..la ME-30 .am acces la 5 efecte ce le pot introduce sau scoate din lantul de efecte cu cele cinci butoane mari pentru actionat cu piciorul +expression pedal cu wah/vol/sau pitch bend. DAR in acest caz nu mai pot comuta "patch"-ul trebuie sa ma aplec si sa butonez cu mana.

Rezolvarea ar fi sa faci in cele 30 de patch-uri 6 tonuri de baza cu cate 5 variante .variante in care se modifica unele efecte ambientale ca si chorus, ecou, reverb, tremolo, pitch , EQ . Asa ai mai multe tonuri decat folosesti intr-o trupa de rock.

 

Nu am avut rabdare sa citesc manualul ME-20 dar presupun ca si acesta in "edite mod" are acces la IN_OUT al efectelor.

 

http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_07-19601/ME-20_e3.pdf

 

dupa cum vad se poate extinde numarul butoanelor de comanda cu inca doua switch-uri externe .asa ajungi la 5 switch-uri cum are ME-30

 

La ME-20 un "patch " poate sa contina 3 efecte , la ME-30 am 5 efecte/patch plus Wah,EQ ,noise gate ce nu pot fi comutate numai din butoanele manuale in edite mode.

 

trebuie luate manualele de pe net si comparate .

 

Multiefectele /procesoarele au nivel de iesire LineOut asa ca se pot amplifica si cu PA ...DAR trebuie sa ai rutina sa-ti reglezi tonul ca sa si sune pe un PA .

 

Practic trebuie un reglaj ptr inregistrat direct in PC , alt reglaj ptr statie in concert , si alt reglaj ptr PA .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
Iti propun zoom g2.1u,are multe chestii de calitate, ii acoperit cu metal si ii si placa audio usb +primesti Cubase LE 1.04

Damn,acum am citit ca ii din Jan 21 2008,

 

Da ZOOM G2 are preocesor de generatie mai noua 96Kz/24 bit AD si DA plus 128x oversampling .iar procesorul e de veteza mare si lucreaza la 96KHz/32 bit .

 

Boss 44.1KHz /16 bit .dar daca are distors analogic e mai convenabil.

 

Zoom G2 are "ampsim"-urile preset , dar si cu Boss ME 20/30 poti obtine multe sounduri simulate , distorsul are preseturi ..Blues, hard, heavy , metal , Fuzz , ,,,etc..ce practic tot "ampsimuri sunt" cu diferite reglaje ale compresorului si al EQ si reverb obtii soundurile unore statii "reale".

 

Zoom G2 este mult mai calitativ in efectele ambientale plus are compresor si limitator mai complex "ampsimurile" presetate din fabrica nu toate ma incanta dar unele se pot folosi cu doar adaptarea "gain" -ului la chiatra folosita si suna bine .Fiecare tip de "amplif" se poate modifica seta manual in edit mode apoi se salveaza sub o denumire .Toate efectele sunt mai complexe decat la Boss ME 20/30.

 

Ptr iesire direct in PA cum am scris trebuie alta setare apoi mixeristul corecteaza corespunzator .In plus un mixer profi ar trebui sa aiba "gate" , "compresor" , EQ, efecte ambientale ...+ un control in monitor .

 

Daca poti sa realizezi un sound ptr a inregistra direct prin placa de sunet acesta este la fel de bun si pentru PA , de aici sistemul si mixeristul conteaza .

 

Mai toate "multiefectele" contin mai toate blocurile de reglaj ptr a realiza diferite sonoritati /imita cate o statie ..in afara efectelor ambientale si de expresie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle

De acord, Karpi, G2 este cu o generatie dupa ME20/30, insa acesta din urma nu are circuitul analog de DS-1, ceea ce transforma procesorul in pedala + cabsim?

Link to comment
Share on other sites

De acord, Karpi, G2 este cu o generatie dupa ME20/30, insa acesta din urma nu are circuitul analog de DS-1, ceea ce transforma procesorul in pedala + cabsim?

 

cabsim-urile nu sunt nici o mare taina , orice procesor din acesta digital este "time processor" si cu un algoritm se imita ce se intampla cu sunetul in timp , dar foarte "vag" si de obicei cu putere mica de rendering , asa ca apar problemele de intermodulatie care strica totul , ajungi la un buhait asemanator cu cabinatul si ampliful simulat.

 

Asa zisele "cabsim"-uri preset sun ca si "signature guitar" m adica reclama ptr necunoscatori , astia dau banul in speranta ca vor avea sunetul lui XY .Vise si amagiri pe bani frumosi ,cum sa sune o instalatie de 1000$ ca si una de 100000$ sau chiar mai mult .

 

o statie cu un dif are niste caracteristici dinamice , adica "tonul " specific.Daca pe acestea le setezi din compresor , EQ , distorsionator , suboctava , rezonator ,toate cu reglajele necesare complecte si de calitate poti sa ajungi foarte aproape de sunetul dorit .

 

dar ptr a seta un "ton" trebuie sa te preicepi un pic la acustica , cum majoritatea prefra sa cumpere "tonul" s-au inventat preseturile si patch-urile din fabrica cu diferite denumiri comerciale si se fac si tonurile vestite ale lui XY .Asa se fac bani usor.

 

ME 30 are un "filtru rezonator " cabsim ce da un pic de grasime la ton dar poti sa reglezi si din restul de efecte .Am un Korg GX1 sau 10 nici nu stiu , are cabism cu rezonator si se pot regla vre-o 30 de culori ale tonului , asta pe langa EQ si tipuri de "amplif/ditors" ce are vre-o 6sau 8 feluri , din care doua Overdrive si Fuzz exista tip separat si ptr iesire Line Out ptr PA .

 

Boss ME-30 am luat in consignatie ieftin in jur de 75$, l-am luat ptr distorsul analogic cu oreseturi si pedala ce poate fi "volum" . Wah" sau "pitch bend" ,ecoul OK ,dar suna bine si celelalte efecte .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

parerea e ca bossul mai are mult pana sa sune calumea din prima. ia-ti o pedala buna la banii astia!

 

 

cabsim-urile nu sunt nici o mare taina , orice procesor din acesta digital este "time processor" si cu un algoritm se imita ce se intampla cu sunetul in timp , dar foarte "vag" si de obicei cu putere mica de rendering , asa ca apar problemele de intermodulatie care strica totul , ajungi la un buhait asemanator cu cabinatul si ampliful simulat.

 

Asa zisele "cabsim"-uri preset sun ca si "signature guitar" m adica reclama ptr necunoscatori , astia dau banul in speranta ca vor avea sunetul lui XY .Vise si amagiri pe bani frumosi ,cum sa sune o instalatie de 1000$ ca si una de 100000$ sau chiar mai mult .

 

o statie cu un dif are niste caracteristici dinamice , adica "tonul " specific.Daca pe acestea le setezi din compresor , EQ , distorsionator , suboctava , rezonator ,toate cu reglajele necesare complecte si de calitate poti sa ajungi foarte aproape de sunetul dorit .

 

dar ptr a seta un "ton" trebuie sa te preicepi un pic la acustica , cum majoritatea prefra sa cumpere "tonul" s-au inventat preseturile si patch-urile din fabrica cu diferite denumiri comerciale si se fac si tonurile vestite ale lui XY .Asa se fac bani usor.

 

ME 30 are un "filtru rezonator " cabsim ce da un pic de grasime la ton dar poti sa reglezi si din restul de efecte .Am un Korg GX1 sau 10 nici nu stiu , are cabism cu rezonator si se pot regla vre-o 30 de culori ale tonului , asta pe langa EQ si tipuri de "amplif/ditors" ce are vre-o 6sau 8 feluri , din care doua Overdrive si Fuzz exista tip separat si ptr iesire Line Out ptr PA .

 

Boss ME-30 am luat in consignatie ieftin in jur de 75$, l-am luat ptr distorsul analogic cu oreseturi si pedala ce poate fi "volum" . Wah" sau "pitch bend" ,ecoul OK ,dar suna bine si celelalte efecte .

 

de-acord cu amandoi,iar Karpi(singurul),jos palaria la explicatiuni tehnice in sfarsit explicite...traductibile.

sunt putin baut si n-am nervi sa detaliez,dar

vroiam sa completez dar sunt prea baut.

una peste alta care ai boss-proc. incearca pe phaser totul zero si ai sa ai o mare surptiza vis-a-vis de ton.totul zero mai putin volumul phaser-ului car se va comporta ca un ton.

karpi are dreptate multa.sunt prea beat ca sa detaliez.ideea e ca toate posibilitatile de acces catre(butoane ,potentiometrii) nu sunt altceva decat ferestre si click-uri-corectii de windows(pastrand proportiiile) asupra unei placi de sunet dedicate

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.