www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Posted

asio4all folosesc iar latenta nu am, problema ca plug-inul decare vb adica noise X e facut el sa aiba o latenta de 5000ms pt ca mai mult nu poate. pana la urma am gasit un pachet de audio restoration care merge si in real time si sunt foarte satisfacut pt ca obtin mai mult sunet din chitara cu 0 noise +ca mai are si un declicker deci am scapat si d alea. pachetul e de la wave arts

  • 2 months later...
Guest Buncar
Posted (edited)
Foloseste cineva un vst pentru noise removal ca sincer nu ma prea sadisface noisegateu din gtr. Foloseste un prieten un plug-in de la waves noise X parca dar nu e real time e numai pt inregistrare dar face o treaba buna. Ar fi frumos sa fie ceva de gen numai ca fara latenta.

X Noise de la Waves e implicit si real-time...depinde pe ce soft il utilizezi.Mai poti folosii Noise Reduction de la Stainberg sau Z Noise din pachetul Mercury Bundle 5.Intr-un pachet de Akai am vazut odata un reducator bun de zgomot dar nu-l mai retin fiindca nu folosesc reducator de zgomot.ce fel de zgomot vrei sa reduci?...de fond?(generat de un preamplificator de calitate inferioara sau o banda magnetica)...pentru zgomotul de fond (fasait) cel mai bun e X-Noise.

Edited by Buncar
  • 2 weeks later...
Posted

hmm la x noise in help scrie ca realtimeu e numai pt preview si are latency 5000ms, in fine momentan folosesc pachetul de la wavearts dar o sa ma uit un pic peste Znoise pare interesant. eu il vreau pt a scoate noiseul generat de chitara preamp prost dinastea. Daca tai tot ce-i sub -48DB deja pierd multe din sunet si de asta sunt stresat eu vreau sa se auda sharcaitul ala cand plimb degetele pe corzi incet :) ms d reply

Guest Buncar
Posted
X Noise de la Waves e implicit si real-time...depinde pe ce soft il utilizezi.Mai poti folosii Noise Reduction de la Stainberg sau Z Noise din pachetul Mercury Bundle 5.Intr-un pachet de Akai am vazut odata un reducator bun de zgomot dar nu-l mai retin fiindca nu folosesc reducator de zgomot.ce fel de zgomot vrei sa reduci?...de fond?(generat de un preamplificator de calitate inferioara sau o banda magnetica)...pentru zgomotul de fond (fasait) cel mai bun e X-Noise.

 

 

Scuze pentru informatie, e eronata, eram obosit la ora aia ... am vrut sa scriu Vst si am scris real-time ... Noise Reduction real-time nu cunosc si nu cred sa existe pentru ca ar trebuie sa analizeze inainte, prin urmare cum sa analizeze ceva care inca nu exista...de acolo si milisecundele respective, din nevoia prealabila de analiza...

Posted
Scuze pentru informatie, e eronata, eram obosit la ora aia ... am vrut sa scriu Vst si am scris real-time ... Noise Reduction real-time nu cunosc si nu cred sa existe pentru ca ar trebuie sa analizeze inainte, prin urmare cum sa analizeze ceva care inca nu exista...de acolo si milisecundele respective, din nevoia prealabila de analiza...

 

cum sa nu fie real-time?

poate nu ai tu placa de sunet cu ASIO sau nu folosesti un program care are VST !!!

Sonar de exemplu EMULEAZA VST dar nu il foloseste direct...

incarca in Cubase sau Nuendo sau in Vegas.

Eu folosesc cel putin o data pe saptamana Waves X-Noise pt raudio-ecording in timp real de pe casete si merge...

Posted
hmm la x noise in help scrie ca realtimeu e numai pt preview si are latency 5000ms, in fine momentan folosesc pachetul de la wavearts dar o sa ma uit un pic peste Znoise pare interesant. eu il vreau pt a scoate noiseul generat de chitara preamp prost dinastea. Daca tai tot ce-i sub -48DB deja pierd multe din sunet si de asta sunt stresat eu vreau sa se auda sharcaitul ala cand plimb degetele pe corzi incet :) ms d reply

 

Nu stiu care'i treaba; sau n'am inteles eu bine, poate's zapacit la ora asta... :)

Dupa mintea mea 5000ms = 5s; deci sa ai o latenta de 5 secunde mi se pare o eternitate...Cateva milisecunde latenta cred ca se pot distinge usor cu o ureche cat de cat "metrica"...Sau e vorba despre altceva? :)

Guest Buncar
Posted (edited)
cum sa nu fie real-time?

poate nu ai tu placa de sunet cu ASIO sau nu folosesti un program care are VST !!!

Sonar de exemplu EMULEAZA VST dar nu il foloseste direct...

incarca in Cubase sau Nuendo sau in Vegas.

Eu folosesc cel putin o data pe saptamana Waves X-Noise pt raudio-ecording in timp real de pe casete si merge...

 

Nu, nu ai dreptate, nu e real-time, ce numesti tu real time?....faptul ca dai play pe canalul pe care e aplicat X-Noise-ul?....ala nu e real-time si mai mult de atat nu ai nevoie de ASIO ca sa aplici cateva efecte pe un canal caruia ii dai play sau render.E Real-Time daca in timp ce dai o voce la microfon, cu ASIO-ul setat si cu Monitorul activat auzeai vocea cu o intarziere de cateva milisecunde si cu X-Noise-ul aplicat pe ea, atunci era real-time, faptul ca tu incarci o caseta in comp apoi aplici X-Noise-ul asta nu se cheama real-time si in plus nu ai nevoie de ASIO pentru asta.De ASIO ai nevoie atunci cand monitorizezi direct(real-time) ceea ce dai la microfon...sau ceea ce dai la o clapa care comanda un VSTi cu o latenta de cateva milisecunde(maxim 10)...in rest nu se cheama real-time.Fa proba practica,seteaza in Cubase driverul de ASIO al placii de sunet la 5 milisecunde, deschide un canal nou si pregateste-l pentru tras o voce.Bifeaza apoi butonul "Monitor"(la Device Setp sa fie debifat direct monitoring) dupa care spune ceva la microfon, vocea ta se va auzi cu o latenta de 5 milisecunde deci nu e deranjant apoi aplica reverb pe canal si spune ceva, vei auzi ceea ce spui,cu reverb pe voce, ca si cand ai fi aplicat hardware reverbul,cu o intarziere de doar 5 milisecunde apoi aplica si X-Noise si ai sa vezi ca apare o latenta de cel putin 50 de milisecunde desi tu ai setat Bufferul la 5 milisecunde...asta inseamna ca X-Noise-ul nu e real-time.Faptul ca incarcand un Wav pe un canal si aplicand mai multe efecte pe langa care si X-Noise-ul playaza cu toate efectele aplicate asta nu are nici o legatura cu real-time-ul sau cu ASIO-ul.

Edited by Buncar
  • 2 weeks later...
Posted

De obicei plugins pt noise removal au latenta si chiar daca ai optiune "delay compensation" tot vei avea latenta in timp ce canti. Dpdv calitativ Adobe Audition are o procesare buna dar offline, Voxengo Redunoise ( dar cu delay ) - in general pluginurile Voxengo suna bine, iar pentru a canta cu chitara - NI Guitar Rig are un noise reduction decent - insa nu uita principiul de baza: pentru un sunet cat mai bun trebuie sa ai zgomot cat mai mic pana ajungi in distors ( un preamp te ajuta mult aici, si un ART mai ieftin si face treaba ), si apoi sa ai in minte ca toate sunetele alea care iti plac au mai putin gain in distors/drive/amp decat iti imaginezi, iar tonul/sustain se face si din compresor, speaker+mic (nu mai zic de head ) si nu mereu ceea ce auzi in mix difera de ce cauti cand iti faci sunetul. Deci daca, asa cum cred, iti faci sunetul cu vst, prima ta problema e cum ajunge sunetul de chitara in procesorul digital: cea mai buna optiune e un preamp si convertor analog/digital extern ( incepand cu interfetele usb ca pret si terminand cu preampuri si convertoare AD high-end ).

  • 1 month later...
Posted (edited)

cum psuneam folosesc wavearts momentan e bun ca are si un plugin de scos click's and pips :) si dinastea am destule. preamp am iar de ideea cu convertor analod/digital am fost fascinat mult timp dar m-am lasat balta din cauza preturilor.

te rog daca potzi sa explici un pic cum adica: "pentru un sunet cat mai bun trebuie sa ai zgomot cat mai mic pana ajungi in distors"

Edited by Xpiral
Posted

Spuneam ca cu cat ai un sunet mai curat din lantul chitara- (cabluri, preamp) - interfata audio (fiecare vine cu un convertor mai bun sau mai slab ) pana la prelucrarea sunetului din soft, cu atat vei avea un sunet mai bun dupa aplicarea sunetului. Daca ai zgomot mare atunci el va fi mult amplificat in cazul unui efect gen distors, si asta ramane valabil indiferent daca folosesti analog sau digital. Daca vei avea o placa de sunet mai slaba atunci efectul va fi aplicat peste un sunet care deja si-a pierdut mai mult din calitate odata trecut in spectrul digital, si logic ca sunetul cu distors va suna mai prost, pentru ca va amplifica si acele imperfectiuni pe care tu poate nu le auzi cand tragi clean. Dar cand aplici un efect gen distors, ampsim etc. amplificarea sunetului ajunge si la 80 db din ce am citit. Convertor analog - digital au aproape toate placile de sunet sau toate cu o intrare line-in. Cele care stau in afara calculatorului sunt mai putin expuse interferentelor, si unele nu sunt asa scumpe. Pe de alta parte, sunt si placi PCI care sunt facute cu grija la calitatea sunetului si au zgomot mic si convertori care suna bine, cum e acel RME vechi pe care il am eu.

Uite am descoperit recent ca imi place mai mult cum suna chitara trecuta printr-o pedala ( Boss metalzone pusa pe bypass, care are rol de DI box, transforma semnalul de doza HI-s in semnal Line ) si line in in placa de sunet, comparativ cu chitara trecuta prin preamp-ul cu convertor AD, care are o lampa si modifica cumva sunetul. Chestia e ca probabil plugin-urile respective au fost mesterite fara preamp cu lampa si oricum preampul asta al meu nu suna ca unul cu lampa care costa 3000$. Nu ca suna rau, dar tonurile cu gain mai mare parca suna mai curat, iar cele mai moi suna mai cald cu preamp-ul respectiv.

Acum imi place cum suna majoritatea ampsim-urilor soft dar am si zgomot pe la -80 db la intrare.

Posted
De ce nu folosesti ASIO4ALL (am presups din start ca nu ai cine stie ce placa buna, pentru ca majoritatea placilor bune au driveri ASIO nativi) daca te deranjeaza latenta?

Eu in principiu tai cam tot ce e sub -48dB (nu zic ca e ok ceea ce fac, dar merge...) cu multiband compressorul din iZotope Ozone 3...

 

Eu n-as face asta in vecii vecilor, decat daca inregistrez ceva foarte brutal. Daca inregistrez ceva usor, gen blues mai bine las zgomotul decat sa pierd din dinamica. Mai ales daca eu un multiband compressor software. E foarte stresant zgomotul de fundal dar intr-o buna zi sper eu o sa se treaca la un complet alt mediu de transfer al informatiei inafara de cabluri sau wirelessul de azi care sa n-aiba pic de zgomot.

 

Eu cred ca ideal ar fi sa incerci sa scapi de sursele externe de zgomot mai intai (cabluri prost ecranate, etc), si pe urma chestii software.

  • 4 weeks later...
Posted

Da, se cheama balanced connections :)

Era o pedala care genera 50—60 Hz (plus armonice) si puteai regla faza si frecventa astfel incat combinate cu hum-ul din semnalul tau sa se anuleze. Dar pentru zgomot brownian trebuie aplicata alta metoda. Sigur, unele frecvente vor fi atenuate si unele amplificate, in functie de echipamentul fiecaruia si acestea se mai pot imblanzi prin egalizare, dar in acelasi timp iti denatureaza si tonul.

Posted (edited)
Da, se cheama balanced connections :)

Era o pedala care genera 50—60 Hz (plus armonice) si puteai regla faza si frecventa astfel incat combinate cu hum-ul din semnalul tau sa se anuleze. Dar pentru zgomot brownian trebuie aplicata alta metoda. Sigur, unele frecvente vor fi atenuate si unele amplificate, in functie de echipamentul fiecaruia si acestea se mai pot imblanzi prin egalizare, dar in acelasi timp iti denatureaza si tonul.

 

Vazusem o data niste tipi, inregistrau ceva (nu mai stiu exact ce), iar pe langa microfoanele de voce, mai aveau unele ambientale puse pe podea si in alte locuri care nu prindeau decat zgomot, si le foloseau doar pentru a anula zgomotul din semnalul final. O pedala care doar genereaza o frecventa si pe urma o scoate din semnalul tau nu ar fi pana la urma decat un eq, nu? Interesanta chestia cu "balanced audio", stiam de ea dar nu stiam ca se cheama asa.

Edited by Metabog
Posted
Ce intelegi prin microfon specializat, in cazul de fata?

 

Adica nu cred ca erau PZM, poate foloseau un alt tip de microfon, ambiental, shotgun, etc. Nu sunt sigur din moment ce nu am facut asta niciodata, doar speculez. O fi ceva foarte folosit de care eu nu am auzit, duh. :)

Posted (edited)
Uhm... PZM nu e specializat pe noise.

Tu amesteci tipul de microfon cu modul in care capteaza.

 

Nu am zis ca PZM e specializat pentru noise. Defapt, PZM e prea complicat ca sa-l discutam aici. Sa zicem doar ca elimina latenta sunetului reflectat de sunetul care ajunge direct la microfon, si da un sunet mai natural si mai clar, pentru ca atunci cand sunetele reflectate si cele directe se combina la nivelul diafragmei are loc "phase cancellation", se pierde efectiv din sunet.

 

There, I know what PZM is. :)

 

In loc sa cauti motive sa-mi spui ca nu stiu asta sau aia, mai bine participa la discutie.

Edited by Metabog
Posted

Dupa cum ziceam, zgomote cu latime de banda ingusta se pot scoate prin diverse metode (le stergi cu spectrograma in fata in Soundbooth de exemplu). La fel zgomote ambientale gen pasarele si masini pot fi captate si "scazute". La fel functioneaza si cablurile balanced si humbuckerele, dar pt. (sau mai degraba impotriva) interferente electromagnetice. Dar mai exista zgomot Johnson–Nyquist, plus faptul ca pentru a fi 100% eficienta metoda descrisa mai inainte (common mode rejection), dozele/cablurile/microfoanele ar trebui sa fie identice ca pozitie si constructie.

  • 1 month later...
Guest Rob Zombie
Posted

Noisegate nu elimina zgomotul decat pe partile silentioase. Personal prefer sa nu ma ating de zgomote dupa inregistrare, daca trebuie eliminate, le las pe seama inginerului de master. Incearca sa inregistrezi astfel incat sa ajunga cat mai putin zgomot pe inregistrare in primul rand (placa de sunet k lumea, preamp(!) k lumea, camera silentioasa, cabluri bine intretinute, convertoare k lumea, samd.).

 

Cand "fortezi" sa tai zgomotul, pierzi din calitatea sunetului inregistrat. Cel putin, eu nu am avut incercari reusite pana acum in domeniul asta.

Guest .Snake.
Posted

Nam citit toate posturile, dar in "fruity loops 8" ai "fruity limiter", in ala poti avea incredere

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.