www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

gARRETT

Active Members
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

  • Feedback

    0%

Community Reputation

0 Neutral

About gARRETT

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Location
    Bucureºti
  1. Am vazut sala cu cele doua Marshall JCM2000 si vreau sa va felicit si aici. Nota 10 pentru tot: locatie, sunet - acustica si scule, raport calitate/pret, design si nu in ultimul rand baieti de treaba. Cu conditiile astea e usor sa sune ca afara!
  2. Cauta in meniu optiunea unde iti alegi directorul cu preseturi. De acolo trebuie sa fie, daca ai avut preseturile in My Documents si ai reinstalat windows, atunci directorul tau My Documents nu mai e acelasi cu cel dinainte. Din ce am reusit eu sa ghicesc dupa ce am mai vorbit cu chitaristi pe tema efecte soft vs amp ar fi cam doua aspecte: unul e timpul de raspuns care chiar cu latenta mica tot poate fi simtit la mana, un amp pe lampi poate apare pentru unii un pic mai viu chiar si fata de un amp cu tranzistori ( probabil din cauza unui design mai simplu, poti sa ii zici si mai "natural" ) - cum s-ar spune se simte la mana. Al doilea este din ton, care chiar daca e bine copiat, tot sunt niste diferente subtile fata de metoda clasica. Urechea insa se obisnuieste si avantajele procesarii digitale iau ochii multora. Totusi suna ca un procesor, pentru ca asta este, chiar daca in anumite situatii poate fi greu sa faci diferenta. Probabil cel mai eficient mod sa observi diferenta asta e sa poti compara live situatia reala cu cea simulata. Un offtopic mic, ca un compromis interesant, deja sunt pe piata cateva preampuri/pedale care chiar au gain din lampa si unele nu sunt asa scumpe, sau pt priceputi, solutii DIY care sunt 100% cu gain din lampa (adica nu merg pe 9/12V) - oricum plecand de aici sunetul se apropie mai bine de cel adevarat folosind VST ( de ex. Voxengo Boogex, un EQ si un room mai realist ). Daca ar fi sa compari pret vs calitate (Guitar Rig in anumite variante costa mai mult decat unele preampuri hardware )...pana la urma cred ca e flexibilitate vs ton Pentru un distors mai realist in guitar rig sau in orice distors soft conteaza mult volumul la care ajunge sunetul la acel stagiu, de ex. o pedala de volum (folosita doar pt a modifica vol de intrare in amp ) si eventual un EQ pus inainte poate face o diferenta. Probabil majoritatea stiti forumul guitarampmodeling.com - plin de informatii utile pe partea asta.
  3. Suna foarte diferit in functie de chitara si placa de sunet / DI box...cred ca poti sa compari guitar rig cu orice procesor digital pentru chitara si sigur e peste multe.
  4. multumesc pentru feedback, eh e mai greu cu vocea cand nu reusesti sa iti auzi falsurile ) si mai aiurea e ca am ascultat de multe ori si mi-am obisnuit urechea...probabil trebuie o pauza ca sa ma detasez un pic ca e greu sa fii obiectiv cand e vb de munca ta. Mai adaug o piesa ca deja simt o unda de veselie si ma irita
  5. Salutare, m-am gandit sa incep si eu sa postez aici ce mai inregistrez din cand in cand. Sper sa va placa si pe parcurs mai adaug
  6. Am incercat combinatii de speaker sim + microfon. Intr-adevar poti lua ce e mai bun din fiecare, se pot completa atunci cand nu iti iese ce cauti doar cu microfonul. Avand avantajul unui efect vst ai optiunea de a alege combinatia potrivita direct in mix, dupa ce ai tras. E un pic mai dificil insa sa faci reamping sau sa le potrivesti "in faza" sau poate nu toti au posibilitati sa traga simultan si in calculator direct si cu microfoane. Poate fi dificil din cauza defazarii si cu doua microfoane, atunci cand vrei de la fiecare un anume ton si distanta/unghiul iti strica combinatia. Am vazut la Audition 3 o chestie numita Automatic Phase Correction, si lucreaza pe un wav stereo coreland cele doua canale stanga-dreapta, nu am testat inca, dar poate fi o idee. O alta idee pentru a verifica daca microfoanele sunt cat de cat in faza este sa folosesti inversarea de faza pe unul din cele doua track-uri caz in care sunetul ar trebui sa devina cat mai incet si mai "subtire". Frecventele care se aud atunci sunt cele care se vor taia atunci cand apasam butonul din nou. Am mai observat ca in speaker sim din Revalver cele doua optiuni de calitate afecteaza suficient latenta cat sa poata produce neplaceri, asa ca folosind pe doua track-uri identice aceleasi setari dar la una din ele cu una din cele doua optiuni on sau off va avea ca rezultat o insumare nedorita, ca un fel de chorus/flanger. Deci daca folosesti asa ceva, joaca-te si acolo si vezi cum suna mai bine. O solutie poate fi sa tragi de mai multe ori, pentru fiecare varianta in parte, iar asta iarasi implica mai multa munca, dar uneori e mai simplu. Fara sa experimentezi multa vreme de obicei nu ajungi la rezultate. Din pacate pentru un amp pe care vrei sa il dai si un pic mai tare ai nevoie de 2 camere bine izolate, ca sa auzi clar in monitoare.
  7. Nu m-am jucat cu speaker simulator hardware dedicate, ci doar cu unele inclulse in diverse procesoare. Am experimentat mai mult pe cele software, mi s-au parut mai reusite cele din Revalver ( MKIII ) si Voxengo Boogex sau Pristine Space. Toate bazate "cab impulses", majoritatea luate de pe http://www.guitarampmodeling.com/ (un forum plin de resurse pentru pasionatii de simulatoare software pentru chitara). Mi se par peste Guitar Rig calitativ, chiar daca interfata nu e lafel de frumoasa. In plus, un pic de extra crunch din softurile respective pare sa mai dea un pic de viata sunetului ( de ex. in Revalver, intre distors/preamp si speaker ar putea ajuta un power amp si/sau o "lampa" ). Daca sunetul e prea sec, inca un pic de reverb scurt (cele "impulse based" sunt de obicei mai realiste ) poate ajuta. Dupa rezultatele cu un marshall 1960 si diverse combinatii de microfoane ( SM57 e de obicei prima optiune asa cum ne-a fost obisnuita urechea din atatea inregistrari clasice ) as spune ca rezultatul obtinut cu un speaker sim ar aduce cam 50-70% din sunetul adevarat. Cam asa apreciez eu la ureche ceea ce se intampla acolo, si ce pare a fi doar raspunsul in frecventa prelucrat digital. Dinamica reala, acustica, "miscarea" aerului si a membranelor, acea viata, expresivitate care vine din scule mai scumpe si de la sunetisti experimentati...astea cam lipsesc. Si aici am vorbit doar de speaker, nu de etapa de drive/distors pentru care exista preampuri pe lampa mai accesibile la pret. Nu mai stiu daca de aici am luat mai de mult un link, dar l-am salvat si il postez si eu, merita vazut : http://www.imperialmastering.com/guitartonevid/
  8. O colectie de pluginuri impresionanta si freeware, se copiaza fisierele in folderul unde aveti instalate vst plugins. Faceti si o copie backup , nu se stie cat vor rezista pe net avand in vedere ca sunt niste copiute dupa niste scule celebre si pagina lor oficiala a fost deja redirectata la pagina SSL. Insa, desi ei poate au ignorat niste copyrights cand in denumiri si grafica ( asta e problema lor ) pluginurile sunt tot freeware si nu ma indoiesc ca le poate folosi oricine cu incredere, mai ales ca nu suna rau deloc. http://www.gersic.com/plugins/hosted/antress/
  9. http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my...ne-threads-413/ http://www.guitarampmodeling.com/viewforum...59c5d7a10821919 http://www.alienconnections.com/phpbb/viewforum.php?f=10 Aici veti gasi cu siguranta niste mostre convingatoare facute cu ampsims soft si tobe DFH, DFHS, AD etc. Multora nu le iese un astfel de sunet, dar conteaza si chitara/dozele, placa de sunet etc. O alta unealta foarte interesanta de care am aflat pe acele forumuri este CONSOLE VST ( http://console.jp/ ) unde poti combina si ruta cam in orice maniera dorita efectele vst. Se poate face fie in modulul plugin vst / dx sau in cel standalone. Poti canta printr-un ampsim freeware ( de ex. wagnersharp sau aradaz )+ cabsim ( de ex boogex de la voxengo, tot freeware ) in care incarci imps ( iarasi se gasesc gratis si unele sunt foarte reusite ) si chiar suna interesant.
  10. http://www.personalcopy.com/ Sunt cam vechi...sunt sigur insa ca gasesti un sampler free VST si niste sunete de toba daca dai un search pe net...Deja placile cu ASIO sunt la preturi mici si tehnologia cu soundfont in memorie e depasita...
  11. In primul rand ce ai auzit acolo pe youtube nu este un negativ obtinut cu "voice removal" ci este un negativ facut de la zero. Are pana si tempo diferit. Dar ceva editare audio se poate face in privinta asta. Spre exemplu in adobe audition este o unealta numita "center channel extractor" care evident se bazeaza pe faptul ca vocea este aproape mereu pe mijloc, si ai sanse sa elimini partial sau total din linia vocala, evident impreuna cu alte instrumente/sunete situate in spectrul precizat si panoramate tot pe centru. Evident ca rezultatul va suna cam aiurea, dar pentru un karaoke in dormitor poate iti faci treaba. Sau poate vrei sa auzi mai clar un instrument de pe fundal. Poti elimina din sunetele care NU sunt pe mijloc, sau poti amplifica sau scadea anumite frecvente. Incearca un demo la adobe audition... Ceea ce ai vazut pe youtube este probabil un negativ realizat intr-un studio, si cel mai rapid se face folosind midi, in cazul in care nu ai un studio si o orchestra pregatita sa iti cante imediat melodia respectiva.
  12. Ar fi bine sa ai o placa de sunet cu drivere ASIO ( ca sa auzi in timp real ce canti ) si sa o alegi acolo in Sound Preferences in Guitar Rig. Si vezi si optiunea de input L, R sau BOTH la input channel. Ce se aude clean nu trece prin guitar rig.
  13. Spuneam ca cu cat ai un sunet mai curat din lantul chitara- (cabluri, preamp) - interfata audio (fiecare vine cu un convertor mai bun sau mai slab ) pana la prelucrarea sunetului din soft, cu atat vei avea un sunet mai bun dupa aplicarea sunetului. Daca ai zgomot mare atunci el va fi mult amplificat in cazul unui efect gen distors, si asta ramane valabil indiferent daca folosesti analog sau digital. Daca vei avea o placa de sunet mai slaba atunci efectul va fi aplicat peste un sunet care deja si-a pierdut mai mult din calitate odata trecut in spectrul digital, si logic ca sunetul cu distors va suna mai prost, pentru ca va amplifica si acele imperfectiuni pe care tu poate nu le auzi cand tragi clean. Dar cand aplici un efect gen distors, ampsim etc. amplificarea sunetului ajunge si la 80 db din ce am citit. Convertor analog - digital au aproape toate placile de sunet sau toate cu o intrare line-in. Cele care stau in afara calculatorului sunt mai putin expuse interferentelor, si unele nu sunt asa scumpe. Pe de alta parte, sunt si placi PCI care sunt facute cu grija la calitatea sunetului si au zgomot mic si convertori care suna bine, cum e acel RME vechi pe care il am eu. Uite am descoperit recent ca imi place mai mult cum suna chitara trecuta printr-o pedala ( Boss metalzone pusa pe bypass, care are rol de DI box, transforma semnalul de doza HI-s in semnal Line ) si line in in placa de sunet, comparativ cu chitara trecuta prin preamp-ul cu convertor AD, care are o lampa si modifica cumva sunetul. Chestia e ca probabil plugin-urile respective au fost mesterite fara preamp cu lampa si oricum preampul asta al meu nu suna ca unul cu lampa care costa 3000$. Nu ca suna rau, dar tonurile cu gain mai mare parca suna mai curat, iar cele mai moi suna mai cald cu preamp-ul respectiv. Acum imi place cum suna majoritatea ampsim-urilor soft dar am si zgomot pe la -80 db la intrare.
  14. Daca ai intrare de chitara atunci ocoleste mixer, si posibil sa aiba daca are si intrare cu phantom power pt microfon. Daca folosesti vreun efect sau procesor, atunci iti trebuie o intrare de linie ( line-in ). Pana la urma vezi si cum iti place tie mai mult. Poate suna mai bine prin mixer si line-in. Cu microfonul: cumpara-ti si un pop-filter, incearca sa pregatesti un spatiu cu acustica pe cat posibil placuta sau cu minim de reverberatii in care sa tragi. Ca efecte pentru voce...depinde de ce efecte cauti, posibilitati, imaginatie...in principiu ti-ar trebui un compresor, eq, delay/reverb. Ai putea citi pe net despre plugin-uri Waves ( cei mai cunoscuti, vechi si apreciati, dar multi ii considera supraevaluati ) Voxengo, Stillwell ( mai mici dar cica suna bine ), Blue Tubes, microphone modeler de la Antares e interesant cum face inregistrarea sa sune, mai citeste despre convulsion reverb si pentru microfonul ala ( am si eu unul ) cred ca prinde bine si un tube simulator ( gasesti prin produsele enumerate mai sus ). Sunt foarte multe solutii vst, pentru orice gust si orice buget, pe masura ce incepi sa testezi si sa te documentezi iti faci o idee. Ai grija ca sunt asa multe incat devine coplesitor si incepe sa iti ia atentia de la muzica. Opreste-te la ceva ce iti place si baga tare Citeste manualul placii de sunet inainte sa ne intrebi daca are intrari de instrument sau microfon
  15. depinde, daca e jack mono cred ca ar putea fi mai complicat
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.