www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Gt8


apocalipsa
 Share

Recommended Posts

Numai sa aiba cineva modelele de amp simulate. :) Si sa aiba si conditii optime pentru a le prelua corect. O sa fie foarte dificil, pentru ca sunetul o sa depinda foarte mult de tipul microfonului, tipul difuzoarelor, etc.

 

Ei, hai acuma. O sa zicem ca sample-ul de procesor e mai usor de facut ca intri direct in placa de sunet pe cand la analoage e nevoie de conditii speciale de studio profesionist ca sa preiei cu microfoane and all the stuff sunetul frumosului tube amp :)

Iar nu se poate compara....la unul e atat de simplu iar la celalalt e atat de complicat. Nici nu cred ca e nevoie. Daca "sapa" cineva netu' tovaraseste si cu rabdare cu siguranta gaseste comparatii de intre digital si analog. Nu, pardon, ca sa fiu in asentimentul colegilor, cat de bine imita digitalul analogul.

 

Pana atunci am gasit ceva interesant:

http://www.cordellaudio.com/rmaf/workshop2.shtml

http://www.gilmourish.com/?page_id=58

http://www.gilmourish.com/?page_id=36

Link to comment
Share on other sites

Guest Raskolnikov

Pana acuma am vazut tot felul de opinii in topicul asta. In privinta comparatiei sound-ului produs de procesoare versus pedale unii spun ca sunt multumiti cu scula lor si nimic mai mult - corect. Altii cred ca pot exprima prin cuvinte ceea ce nu se poate decat incerca si asculta pe viu - interesant dar nu mi se pare corect. Altii pun in discutie drept argument pretul si posibilitatile ficaruia de a cumpara - si asta corect, doar dintr-un punct de vedere. Unii vin cu glume (bune si astea) altii sunt pe dinafara dar simt si ei ca trebuie sa-si dea cu parerea. In fine, imi plac topicurile de genul asta, desi nu au o concluzie clara si nici nu pot avea. Dar, it's fun to read, afli lucuri noi, te distrezi si in asta consta placerea si satisfactie de a fi pe un forum de discutii cum este RGC. Majoritatea membrilor inteleg asta, these are the rules of the game, unii suntem pe aici de ani de zile, ne "cunoastem", ne apreciem asa cum suntem, chiar daca ne mai ciondanim - si asta face parte din joc.

 

Dar care e ideea postului asta?

 

 

Ce vrea sa fie? O gluma? Daca da, ok, dar e nesarata. Ce anume urmaresti prin afirmatiile tale? Sa jignesti, sa iesi in evidenta? Chiar crezi ca se poate asta? Nu ai inteles regula jocului.

Ca nu traiesti intr-o lume in care cei care cumpara instrumente si efecte nu dau teste de inteligenta si talent muzical, iar cei care isi spun opinia pe un forum nu sunt specialisti, asta e problema ta, nu a noastra. Can you dig that?

Edited by Raskolnikov
Link to comment
Share on other sites

Guest leo2pop

A psevdofiarelor...

 

...decit sa vorbiti in dodii, mai bine v-ati implica constructiv [in orice fel de discutie]...

Daca nu, mai bine taceti.

:)

Edited by leo2pop
Link to comment
Share on other sites

Sfaturi pentru utilizarea unui GT 8.

 

La OUTPUT selectati "line/headphones". Egalizatorul global trebuie sa fie pe "flat", adica "0 dB" la low, la mid si la high, iar frecventa de medii sa fie 500Hz. Noise Gate "0dB" si Reverb 100%.

 

Inainte sa obtineti un patch original , initializati pozitia patch ului. De exemplu : banca 1 - 01 (daca aveti manualul cititi cum se initializeaza).

Acest procesor are posibilitatea de a inversa pozitia efectelor in lant . Efectele de dinamica sunt primele , precum si unele efecte de egalizare (un exemplu personal de inlantuire: input - wah - compresor - od/ds - preamp - eq - FX1 - noise gate - foot volume - fx2 - chorus - delay - reverb - output)

 

La initializare toate efectele sunt oprite iar sunetul e bypass. la Master aveti setarile pentru noise gate. am vazut ca multi nu reusesc sa-si suprime zgomotul de fond fara sa afecteze dinamica si sound ul chitarei. Sfatul meu: t-hold "44" si release "0". Volumului pe patch trebuie sa fie 100, pentru inceput.

 

Sa ne gandim la un amp si preamp al carui sunet vrem sa-l reproducem ...Mesa Boogie. Porniti preamp ul. Daca dorim un ton supra-saturat alegem Rectifier Modern 1 sau 2.

Principiul e acelasi cu folosirea unui amp real. Sfatul meu : Gain 50, Bass 50, Mid 100, High 10, Presence 50, Volum 50, Gain SW "mid",iar la setarea de speaker lasati momentan "original". Deja ar trebui sa sune ceva. Nu e sunetul dorit insa asta a fost prima etapa de modelare a sunetului.

 

Pornim egalizatorul. Sunetul chitarei in contextul de frecvente al unei trupe, trebuie sa fie intre 200Hz si 4.0 KHz. Acest spectru de frecvente trebuie sa aiba un nivel apropiat de "0dB". Pentru armonice se aud si frecvente mai joase (ex. 100Hz) sau inalte (6.0 pana la 8,0 KHz) insa aceste frecvente trebuie sa aiba valori de -8dB ...+/-.

Deci, GT8 are un egalizator suficient de detaliat si sensibil, asemanator unui mixer profesional, cu low cut selectabil, 2 parametrice pentru medii, volum pentru joase, inalte ,high cut selectabil si nivel de iesire eq. Sfatul meu: Low Cut "100dB", Low EQ "-4dB", Lo-Mid freq "800Hz", Lo-mid Q "1", Lo-Mid EQ "-7dB", Hi-Mid Freq "3,15KHz", hi-Mid Q "1", Hi-Mid EQ "+8", High EQ "-2dB", High Cut "6.0KHz " si Level "-2dB".

 

De aici ar trebui deja sa sune ceva. Experimentati in + sau -, pe rand, fiecare setare dictata de mine, dupa gustul vostru. BAFTA ! Deocamdata nu prea am timp sa stau pe net insa daca vreti sfaturi pt utilizarea cu succes a unui Boss GT 8, creati un topic si o sa incerc sa va ajut.

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Mama, ce ma ard degetele sa ma bag si eu aici!

 

Pentru inceput, sa fiu ontopic, adica sa vedem cat de rezistent e un GT8.

Eu nu am GT8, am GT 6, dar tot pe acolo e. L-am luat dupa ca am ramas masca cand am vazut cum suna, tocmai la o trupa "concurenta".

Asta a fost in 2004.

Acum, dupa 3 ani de concerte, inregistrari, dar si de cantat si experimentat acasa pot sa-i reprosez doar ca nu e chiar intuitiv 100% si ca uneori e greu de carat, depinde de forma mea fizica. Mi s-a ars o singura data un digit de la display, dar mi l-au reparat in doar 3 zile, asa ca nu pot sa ma plang de garantie. Deci, eu zic ca e foarte rezistent si iti poti face treaba excelent cu el.

 

Procesorul meu, zic eu, e setat bine, adica cele 20 de tonuri pe care le folosesc. Oameni care chiar au idee despre TON mi-au certificat asta, pe unii ii stiti, cel putin de pe RGC (Mibu, Art Vandalay, Statman, Karpi, etc.)

Sper sa ma tina inca 20 de ani de acum incolo!

 

Offtopic

Eu am avut in timp destule scule. Nu foarte multe, dar destule. Unii dintre voi au avut mult mai multe, stiu asta. Eu am avut norocul sa incerc tot inainte sa-mi cumpar, prin asta am economisit multi bani. Sau daca ceva nu mi-a placut, am dat-o inapoi si mi-am luat banii (asta am facut acum 1 saptamana, cand am dat inapoi un delay Akai, era prea sofisticat pentru ce-mi trebuia mie)

 

Prima mea statie a fost pe lampi, asa mi-am facut mana. Dupa aia am avut tranzistori, si din cauza banilor. Bani putini, scule modeste, asa merge treaba. Acum am lampa si tranzistori, procesor si pedale analogice. Pe toate ma simt la fel de bine, cu toate ma identific. Nici nu stiam ca exista probleme pana cand nu v-am auzit pe voi acum.

Nu mi se pare ok ca fiecare tine cu dintii de parerea lui, in loc sa accepte ca oricine are gusturile sau preferintele sale legate de ton. Fiecare om are alte urechi.

 

Mi-a placut mult postul lui Cristi Gram, a fost cel mai informativ. Daca o sa am timp si rabdare o sa incerc sa-mi fac un ton dupa sfaturile lui. Asta pentru ca eu fac tonurile mele din burta (nu ca as avea una...)

Link to comment
Share on other sites

Draga Toni, diferenta intre GT8 si GT6 este foarte mare. Pot sa-ti spun asta pentru ca , fiind endorser Roland-Boss am cantat pe ele destul de mult. Doi ani cu 6 si dupa au iesit pe "piata" cu 8, inca 2 ani. Cand am facut schimbul, mi-am notat setarile din 6, pe hartii (pentru ca erau vreo 25 de foi pline) sa nu o iau de la "0" cu sunetele, mai ales ca aveam concert peste 3 zile...Nu a fost asa.Toate setarile din 6 au fost mult prea agresive pentru 8 , el atingand aceeeasi dinamica la parametri mult mai "blanzi'. Carcasele celor doua procesoare sunt similare si la prima vedere ai impresia ca doar culoarea difera si indicativul.

GT8 vine cu o noua arhitectura (e dual processor) si un etaj de conversie A/D D/A superior, dotat cu convertoare AKM (convertoare care doteaza si celebrele placi de sunet profesionale RME...imi scapa indicativul lor acuma insa sunt aceleasi piese).

 

Ce mai are GT8 nou? (are multe insa o sa evidentiez doar schimbarile majore)

 

1. Doua preamp uri cu speaker simulator ,identice , total independente si full programabile. Pot fi legate in diverse moduri: single, dual paralel,dual serie, dual stereo si dinamic (o treaba interesanta). La modul dinamic folosesti ambele preampuri dar pe rand, schimbul fiind facut de interpretarea ta cu pana...cand canti usor cu pana ai preampul A...cu un ton de crunch si daca dai tare se comuta preampul B cu un ton mai nervos (bine , daca asa le-ai setat un prealabil).

 

2. Efectele de spatiu si ambienta nu sunt suprimate la schimbarea patch-urilor. La global exista o stare la patch change cu doua optiuni, fast si smooth, se alege smooth.

 

3. Multe efecte din FX1 si FX2 sunt mai bine organizate, astefel incat poti sa le combini.

 

La capitolul dinamica e net superior si sunetul e aprope natural , fara artefacte digitale. Tin minte ca 6-le suna "nisipos". De particularitatiile astea sunt responsabili , convertorii. Iesirea digitala scoate 24bit/44,1kHz.

Link to comment
Share on other sites

Guest leo2pop

offtopic:

Draga Faust, intimplarea a facut ca postul meu [initial] sa pice imediat dupa al tau. Ma refeream strict la posturile lui Cristi - care se pare ca au avut o suparare initiala - dar care pina la urma, au inceput sa-si dea adevarata masura. Si e foarte bine ca a fost asa. De aceea ma adresasem cu "a psevdofiarelor..." ... si se pare ca a si inteles [constructiv] ceea ce am vrut sa spun. [Am citat din "Invocatie"]

In rest - cu parere de rau - nu pot sa ma implic... nici macar nu am atins un GT8 si nu as putea sa-mi dau cu parerea, ci doar urmaream cu interes posturile in speranta ca pot afla si eu ceva despre aceasta scula. De aceea am fost bucuros cind am inceput sa citesc cite ceva.

Asta-i tot!

:)

Link to comment
Share on other sites

:)

nu te supara pe mine. :)

Cristi e un chitarist foarte bun, e endorser Boss si poate sa ne spuna lucruri foarte interesante despre GT8. un fel de publicitate, OK dar macar ontopic, pt ca titlul nu era nesfarsita disputa digital/analog.

dar vezi ca a disparut postul lui initial, ala in care e suparat? cum s-o fi intamplat? oare nu dadea bine pt imaginea firmei sa dea cu mucii in fasole ?

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest leo2pop
dar vezi ca a disparut postul lui initial, ala in care e suparat? cum s-o fi intamplat? oare nu dadea bine pt imaginea firmei sa dea cu mucii in fasole ?

:)

 

:)

Da - e foarte nasol ca se inimpla asa - si nu inteleg de ce au disparut cele doua posturi [nu unul]

Cred ca ar fi bine sa reapara - deoarece tot ceea ce a fost scris ulterior e fara sens...

Iar cel care a facut asta ar fi bine sa ne spuna si motivul pentru care a facut-o.

:)

Edited by leo2pop
Link to comment
Share on other sites

Mersi Cristi de informatie!

 

Am mai citit eu despre diferentele dintre ele, am si auzit de la diversi indivizi care il au ba ca e mai bun, ba ca e mai slab decat GT6. Cert e ca vanzarile lui GT6 nu vor mai fi atinse prea curand de niciun procesor. A fost ceva revolutionar la acea vreme, a ridicat foarte sus stacheta, si pentru concurenta, dar si pentru firma Boss.

 

Ma gandesc ca suna mai bine, ar fi culmea sa fie mai slab decat modelul anterior. Chiar m-am gandit la inceput sa-mi iau, dar m-am razgandit dupa aia, mai ales ca folosesc doar 20 de tonuri, si alea sunt facute de mine (niste cleanuri, 2 acustice, cateva overdrive si distortion si 5 de solo)

 

Iti promit totusi ca o sa incerc sa vad daca functioneaza metoda ta la GT6. Daca nu, mai butonez eu putin, sunt curios ce iese. Faza e ca nu-mi vine sa ma apuc. De absolut fiecare data cand vreau sa mai reglez sculele, gasesc un sound nou si sunt inspirat de el. Asa ma trezesc cantand cateva ore si se duce naibii cheful de butonare :)

 

 

@Leo: eu iti recomand GT8 (sau 6), mai ales ca tu esti foarte experimental. Cred ca pentru tine ar fi o adevarata comoara, sigur ai scoate untul din el. Btw, nu ti-a placut cum am sunat eu pe Semenic?

Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca eram suparat si cum la suparare dai "cu mucii" in fasole...i-am retras de acolo cu ajutorul lui Cosmin. Fasolea-i compromisa,am aruncat-o si acum incerc sa fac alta . Desi cei care au vazut "fasolea" aia , s-ar putea sa nu mai aiba pofta o perioada, lucrurile nu vor ramane asa ! Am avut o stare emotionala naspa si in starea asta, am citit unele posturi care m-au starnit sa spun ce am spus. Nu era o remarca pentru toti. Dar era o remarca mult prea brutala pe care o regret. Scuze ! Eu iubesc muzica si chitara, ca voi toti si simt ca suntem frati prin asta. Ar trebui sa ne ajutam nu sa ne dam in cap. Imi pare rau ca tocmai eu, care trebuia sa dau un exemplu pozitiv am dovedit contrariul. Fortat de imprejurari insa, inca o data imi cer scuze ! Multumesc de intelegere !

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Guest Raskolnikov
Cristi, toti suntem oameni si trecem prin tot felul de stari emotionale, iar artistul fara emotie nu e artist.

Noi toti te apreciem pentru ceea ce esti si pentru ceea ce faci, inclusiv pentru emotiile uneori pozitive alteori negative.

 

De acord, foarte bine zis!

Link to comment
Share on other sites

Guest leo2pop

Super Offtopic:

 

@Leo: eu iti recomand GT8 (sau 6), mai ca tu esti foarte experimental. Cred ca pentru tine ar fi o adevarata comoara, sigur ai scoate untul din el. Btw, nu ti-a placut cum am sunat eu pe Semenic?

 

Da - nu am avut nici macar curiozitatea [mea culpa!] sa butonez vreodata un GT8, cu toate ca au trecut doua exemplare pe linga mine - nici macar nu le-am vazut. Pe zi ce trece ajung sa reduc din efecte, parca nu mai imi plac deloc. Din vara nu cint decit cu putin reverb, chorus si pe alocuri cu un DS2. Restul toate le-am agatat in cui. Pe de alta parte - conteaza mult si ceea ce cinti la momentul respectiv. Si ... da, mi-a placut sunetul tau la festival, atit cit am mai fost capabil sa aud!!! Acum m-ai facut curios. O sa iau legatura cu baietii aia care aveau scula sa-i rog sa ma lase sa o butonez putin. Multumesc de sfat.

 

... Desi cei care au vazut "fasolea" aia , s-ar putea sa nu mai aiba pofta o perioada, lucrurile nu vor ramane asa ! Am avut o stare emotionala naspa si in starea asta, ...

 

Cristi - eu din pacate, am mai vazut si altele si parca indirect ti-am mai atras atentia si alta data. Si sigur ca ti-o spun cu prietenie. Cu prietenia celui care a petrecut vreo opt ani in Jalea Viului si care a cintat, sau a schimbat citeva acorduri cu multe cunostinte comune din Vale - probabil! Birlutiu, Repas, Golgotiu, Dragan ...etc. Unii mai sint, altii nu mai sint din pacate printre noi. Asta ca sa te asigur de sinceritatea spuselor mele. Si nu mai scrie domnule posturi cind esti "suparat". :)

 

Cristi, toti suntem oameni si trecem prin tot felul de stari emotionale, iar artistul fara emotie nu e artist.

Noi toti te apreciem pentru ceea ce esti si pentru ceea ce faci, inclusiv pentru emotiile uneori pozitive alteori negative.

 

...cele negative - Nu.

:)

Link to comment
Share on other sites

Da, din pacate numai Genu Repas mai traieste, dintre cei mentionati de tine. Asta e viata uneori, de *** si de neinteles. Atunci ,stii ca ardelenii au un stil propiu de a pune punctul pe "i", mai ales in conditii de stres. Plus ca nimeni nu e perfect...problema apare cand nu recunosti. Eu am foarte multe defecte, insa inofensive, sper... Ma bucur ca exista oameni care isi aduc aminte de trecut si de unde au plecat.

Link to comment
Share on other sites

Guest leo2pop
...problema apare cand nu recunosti. Eu am foarte multe defecte, insa inofensive, sper... Ma bucur ca exista oameni care isi aduc aminte de trecut si de unde au plecat.

 

hyper offtopic:

- da ... asta am apreciat.

- nu as vrea sa monopolizam topicul asta cu amintirile noastre - cu toate ca mi-ar face mare placere! [poate cu o alta ocazie; reala, nu virtuala]

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Ok, deci , nicio intrebare sau parere despre GT8?

Nu a incercat nimeni ce am sugerat acolo? Nu ezitati , o sa incerc sa va ajut in orice problema legata de gt uri. Si nu numai. Mai sunt liber pana pe 30 oct. Dupa, intram in focuri de pregatire pentru aniversare.

Link to comment
Share on other sites

Imi permit sa intru ca musca in lapte si sa intreb daca vreun posesor de GT8 sau GT6 sau chiar alt produs de teapa celor mentionate, a folosit produsul numit "Harmonic Converger". Am citit pe forumurile userilor de Boss ca acest mic dispozitiv pasiv ar "indulci" tonurile si ar face lucrurile ceva mai organice. Nu stiu cat e mit si cat e realitate ...

http://harmonicconverger.com/

http://reviews.harmony-central.com/reviews...0Converger/10/1

si cel mai tare link de pana acum (10x Cearny)

http://www.setbb.com/axefx/viewtopic.php?t...mp;mforum=axefx

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ca sa revenim la topic pe mine ma interesa rezistenta in timp fizica dar si a softului si bateriei.

 

dara daca discutia a inceput sa se axeze pe alte coordonate va pot spune ca:

carcasa nu este etanseizata suficient de bine in special pe la incheieturi si pe la butoane, astfel incat in conditii de jeg crunt si neingrijire inauntru se pot strecura praf pietricele si multe multe microorganisme.

 

ce ma socheaza la GT8 este faptul ca nu am reusit inca sa obtin un distors placut auzului meu. in special la casca suna artificial si nu sunt redate inaltele cu suficienta acuratete. paradoxul e ca in functie de amplificator acel distors poate suna mai bine sau mai rau. de obicei mai bine, preampul din statie dand ceva carne distorsului si facandu-l mai rotund.

 

ce este f interesant e ca gt-ul mi se pare excelent pentru cleanuri, fiind si f versatil la acest capitol.

 

pe mine personal nu ma intereseaza ce simuleaza gt-ul sau daca simuleaza bine. din start a simula nu are aceeasi valoare cu sunetul simulat. :)

 

per ansamblu este mult mai usor sa folosesti ceva digital chiar daca comparat cu analogul suna ceva mai slab, decat sa cari 10-15 pedale pt. o sg configuratie de efecte. ca sa nu mai spun ca sunt piese in care folosesc in timp real 3 delayuri succesive.

 

gt-ul nu este true bypass si asta se aude f bine mai ales pe inregistrari sau in momente de respiro...

 

una peste alta lampa e lampa si vom avea nevoie de lampi mult timp de acum incolo. daca se va ajunge la o punte comparativa intre analog si digital asta numai geniile electronice stiu.

 

important e ca fiecare e liber sa foloseasca ce vrea, ce isi permite, si mai ales ce ii place!

 

pupici!

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, pentru a obtine un ton pe GT8 sau orice sistem de chitara , trebuie sa ai elementele fizice propice, cum ar fi (ma refer acum doar la GT8):

 

1. Un sistem stereo de boxe pentru studio, care sa reproduca un sunet liniar, nealterat.

2. Cabluri adaptate si profesionale.

3. In cazul in care vrei sa construiesti un ton pe casti, la fel...casti pentru studio (de ex. AKG K271).

4. Sa faci setarile globale pe care le-am dat in celelalte posturi din topicul asta.

5. Ar fi ideal ca boxele de studio sa fie active si sa le ataci direct din procesor, fara alte corectii de egalizare (flat EQ).

6. Sa verifici ulterior cu analizerul daca nu ai antifaza.

 

Daca urmezi ce am scris mai sus, poti fi sigur ca oriunde vei canta si pe orice ;adica o sa ai nevoie de 2 DI Box, 2 cai de mixer panoramate si cu egalizatoarele puse pe flat pt inceput...deoarece unele PA-uri nu sunt configurate corect si o sa mai ai nevioe de mici corectii de ton, astfel tonurile tale nu vor fi alterate.

 

Despre tonul de acustica...e mai ciudat. Poti sa induci un ton de acustica insa doar in context (adica ce interpretezi cu tonul ala sa fie ascuns in orchestratie). Daca ai chitara acustica buna e mai usor, pentru ca ai cu ce sa compari si sa ajustezi parametrii...daca nu, urechea oboseste si se adapteaza usor astfel incat nu vei obtine sunetul dorit, prea repede. Ton de 12 corzi ca si la un sistem VG nu se poate creea pe GT8. Sistemele VG de la Roland sunt dotate cu o intrare multipla care presupune si o doza multipla (asa cum e gata montata pe Start-ul VG). Practic e o doza cu 6 doze piezo, independente. Tonul de acustica cu 12 corzi se obtine in VG prin pitch shifter la o octava superioara pentru corzile 6,5,4,3. Corzile 2 si 1 avand pitch shifter, insa pe acelasi ton (reproduce aceeasi nota cantata de tine) insa cu o setare de modulatie sau decay (sa sune putin "corusat").

 

Sper ca te-am lamurit cat de cat. Bafta !

Link to comment
Share on other sites

propun unui admin legat de acest topic urmatoarele:

 

schimbarea numelui topicului in

 

TOTUL DESPRE GT

 

stergerea tutor posturilor legate de gusturi sau analogvsdigital, in ideea in care sa ramana in topic doar intrebarile/raspunsurile/sfaturile sau ideile strict cu subiectul GT

 

mi s-ar parea f util pt detinatorii de GT si comunitatii RGC in general.

 

thanks!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.