Guest paul-pantera Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 se intampla sa am si pedala de distors. La sala de obicei lasam, doar volumul din amp si faceam tonul din pedala. Atat eu cat si celalt chitarist avem line 6 ubermetal, in sa nu cred ca conteaza. Vroiam sa va intreb cum trebuie sa fac tnul astfel incat sa nu fie haos ca sa zic asa. Eu scoteam mediile de la o chitara si ridicam basu si inaltele si la cealalta chitara le lasam pe mediu atat basu,mediile si inaltele. Insa tot nu sunt multumit de cum se aude. Astept sfaturi de la profesionisti. Multumesc anticipat. PS: De precizat faptul ca nu pot face tonul doar din amp pt genul pe care il abordez. Si de asemenea mar interesa niste tutoriale in ceea ce priveste spund mixingul si chestce tin de tonul chitarii
denis_symbiotic Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Pai fa tonul similar la ambele ghitari. La repetitii nu o sa sune niciodata ca la un concert de clar.
Cosu Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 ideea cu scosul mediilor e cea mai proasta pe care am auzit-o pana acum. chitara este un instrument care merge pe frecvente medii. o egalizare diferita e ok dar nu una in care tai si spanzuri. de fapt d-asta nu treceti prin mix pentru ca la medii se face diferenta. incercati sa cantati cu setari de gain diferite. problema asta tine si de structura piesei. in general chitarele nu canta acelasi lucru. nu stiu ce cantati dar priviti orice compozitie de rock cat de cat recent si vedeti cum sunt impartite partile de chitara. d-aia pe unii scrie lead guitar si pe altii rythm guitar ...
CernoBill Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 toata faza tine oarecum si de acustica incaperii in care exersati...
cearny Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Mie-mi suna a mult prea mult (adica indecent de mult) gain.
Elethan Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Mie imi miroase a gain foarte mult, acustica multa, eventual efecte carca gen delay reverb pe chitara, si de ce nu un scoop care l-ar speria chiar si pe malmsteen. In alte cuvinte, incercati sa scoateti jumate din gain (nu glumesc), efecte de tip reverb sau delay, si sa lasati EQ-ul cat mai neutru, eventual sa lucrati nitel in gama 3-4Khz pentru diferentierea intre chitare
karpi Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 tot ce au spus colegi si repet si eu , sala trebuie sa fie capitonata .Nu se repeta la volum mare .Peste un nivel nu mai deosebesti diferenta intre doua suunete cu multe armonice .Cele doua sunete se combina . La volum se repeta numai cand faci repetitie pe scena ca sa in ultima saptamana ptr pregatirea unui spectacol .Doar atuncea se repeta in conditii asemanatoare cu un concert.
dgeekoo Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Cand faceti amandoi ritm (sau riff) incercati in octave diferite. Eventual note diferite (putina armonie trebuie sa cunoasteti). Cat mai putine note pentru fiecare chitara: 2 maxim 3 note fiecare simultan... Un acord construit in 2-3 octave suna foarte plin chiar daca are mai putine note. Testati. Incercati si dialog (cantati pe rand) . Tonul este bine sa fie la fel reglat in echipamente. Diferenta (si personalitatea) vine din chitarile diferite, lemnul diferit, mecanica, doze, dar si maini diferite. Numai pentru partile solo se face un canal cu mediile putin accentuate (medii insemnand intre 200-1000 Hz), si eventual mai mult gain. (+ toate cele de mai sus) Bafta
Guest paul-pantera Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 va multumesc pt sfaturi insa tot nu sunt lamurit. Sa zic ca fac un cover si acolo sunt pasaje unde e acelasi riff. Deci sa ne facem acelasi ton si alteram putin Gainul ? Cantam metale deci sunt destule pasaje unde cantam acelasi lucru, mai bag si armonie dar incontinuu.
vektor Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Pentru chitara ritm : taie gainu. Mult. Ridica medii-bas. Bass pe "mijloc". Medii-inalte doar fff putin ridicate peste mijloc, si inaltele dupa gust (ij jurul punctului neutru) Pentru chitara lead : Taie varfurile de bass (f putin coborat SUB nivelul de mijloc), Medii-bass la mijloc sau f putin mai sus, medii inalte cat de sus ii plac chitaristului si inaltele putin ridicate. Putin mai mult gain decat la cealalta chitara, daca ii place. La ubermetal, cu gainu la 1/3 sau 1/2 din total, pe setarea din mijloc, faceti fata la orice stil de metal (thrash, death, power, etc) cu exceptia Heavy si Black, folosind setarile astea aproximative
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now