www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Extraterestru


Guest Ender_Eugen
 Share

Recommended Posts

ce face omul asta... nu cred ca mai face nimeni...

 

Uite, nu te supara, dar vreau sa-ti spun ceva: am vazut DVD-ul complet acum mai bine de un an (cred), si s-ar putea sa-l am inca prin casa dar nu l-am mai pus de atunci. Mi se pare un surogat de muzica clasica si rock destul de nereusit.

Imi placea YJM mai slab si facand piruete si kick-uri pe scena.

Pe de alta parte (daca am inteles bine esti violonist) daca ai aborda o asemenea maniera (cam lautareasca, si improvizatorica) de interpretare cu o ditamai orchestra in spate cred ca ai primi multe fluieraturi si sala s-ar goli dupa un sfert de ora. Dar nu esti YJM si nu iti poti permite.

Am vazut instrumentisti de rock cantand cu orchestre simfonice insa cu mai mult respect pentru muzica, public si orchestra.

 

In rest, da... este un fenomen, dar care "s-a" cam trecut... si incearca o resuscitare.

 

Sincer prefer concertele din anii 80, chiar 90. Atunci a fost jupanul tare. Acum ar fi trebuit sa evolueze (intr-un fel sau altul) dar... stagnare totala.

 

Oare de ce este proiectul realizat cu o orchestra simfonica Japoneza? Eu banuiesc ca publicul de acolo este mai putin ortodox, si mai permisiv atunci cand vine vorba de muzica europeana (fie rock fie simfonica).

 

Oricum la faza cu dumnezeu, sper ca ai glumit (vezi parodiile - sunt rautacioase dar mori de ras fara exagerare).

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uite, nu te supara, dar vreau sa-ti spun ceva: am vazut DVD-ul complet acum mai bine de un an (cred), si s-ar putea sa-l am inca prin casa dar nu l-am mai pus de atunci. Mi se pare un surogat de muzica clasica si rock destul de nereusit.

Imi placea YJM mai slab si facand piruete si kick-uri pe scena.

Pe de alta parte (daca am inteles bine esti violonist) daca ai aborda o asemenea maniera (cam lautareasca, si improvizatorica) de interpretare cu o ditamai orchestra in spate cred ca ai primi multe fluieraturi si sala s-ar goli dupa un sfert de ora. Dar nu esti YJM si nu iti poti permite.

Am vazut instrumentisti de rock cantand cu orchestre simfonice insa cu mai mult respect pentru muzica, public si orchestra.

 

In rest, da... este un fenomen, dar care "s-a" cam trecut... si incearca o resuscitare.

 

Sincer prefer concertele din anii 80, chiar 90. Atunci a fost jupanul tare. Acum ar fi trebuit sa evolueze (intr-un fel sau altul) dar... stagnare totala.

 

Oare de ce este proiectul realizat cu o orchestra simfonica Japoneza? Eu banuiesc ca publicul de acolo este mai putin ortodox, si mai permisiv atunci cand vine vorba de muzica europeana (fie rock fie simfonica).

 

Oricum la faza cu dumnezeu, sper ca ai glumit (vezi parodiile - sunt rautacioase dar mori de ras fara exagerare).

 

:)

 

 

 

+1 ^

Link to comment
Share on other sites

Guest Ender_Eugen

faza e ca imi place ideea de a canta in asa maniera. in romania primesti flueraturi pentru asa ceva pentru ca lumea este obisnuita cu stilurile acestea insa cantate separat. acuma... omu' mai si improvizeaza insa in mare parte putem vorbi despre o piesa studiata (cred eu). imi place pentru ca ma tenteaza ideea... vreau sa fac tot asa ceva insa cu vioara, si cu multe efecte de bun gust. in ce masura imi voi permite sa fac asta vom vedea. insa mie imi place!

Link to comment
Share on other sites

Ideea nu este rea in sine, reusesti sa convingi asa-zisii "purishti" (si de pe o parte si de pe cealalta) ca exista si altfel de muzica (simfonica sau rock) care merita ascultata si/sau interpretata. Dar ma asteptam sa aud pur si simplu niste piese clasice intr-o interpretare inedita. In schimb sunt aceleasi hituri (de 20 de ani) reluate in aceasta formula.

Nu vreau sa fiu inteles gresit, YJM este totusi un tatic in ale instrumentului, dar toata chestia mie imi pare cam shushanea. Asta ma enerveaza...

 

Pe de alta parte, vioara este un instrument cu adevarat Dumnezeiesc (daca imi este permis sa fac aceasta asociere) si manuita cu maiestrie, tact si (sa nu uitam) umor, poate oferi "posibilitati nebanuite" ... :):)

 

Ti-am ascultat inregistrarile... Imi plac foarte mult si ma bucur ca exista oameni care intentioneaza sa caute ceva deosebit si deschid drumul spre fuziune.

Mult succes, si spor la treaba. Astept cu nerabdare inregistrari noi (din categoria celor experimentale).

Link to comment
Share on other sites

YJM are un "fan base" destul de constant de-a lungul anilor. Lucrul asta imi pare legat de faptul ca in 25+ de ani de cand canta compozitional n-a avansat prea mult. Iar tehnica poate a devenit ceva mai cizelata dar in esenta tot in "zona aia" se afla. E un lucru pe care multi il considera negativ si poate d-aia e si privit cu destul de multa retinere de majoritatea publicului. In anii 80 a fost deschizator de drumuri si dupa el au urmat valuri de shredderi. Cel mai frapant lucru la Malmsteen nu mi se pare faptul ca poate sa faca un arpegiu mai bine decat alearga un atlet ci ca are un vibrato fenomenal. Se poate observa cat de larg este in clipul de la inceputul threadului.

 

Nu prea inteleg care e logica fenomenului japonez. Absolut toti instrumentistii rock virtuosi sunt de 10 ori mai mari in japonia decat oriunde. Nu e doar treaba cu orchestra japoneza ci toate editiile speciale - japan release , turneele prelungite acolo, merchendise-ul uneori exagerat,etc. Si nu ma refer doar la YJM.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea inteleg care e logica fenomenului japonez. Absolut toti instrumentistii rock virtuosi sunt de 10 ori mai mari in japonia decat oriunde. Nu e doar treaba cu orchestra japoneza ci toate editiile speciale - japan release , turneele prelungite acolo, merchendise-ul uneori exagerat,etc. Si nu ma refer doar la YJM.

e simpu, acolo este o piata foarte buna pt. asa ceva. publicul japonez descopera si apreciaza in mod deosebit anumite manifestari, inclusiv, din muzica rock iar daca se vinde foarte bine si sunt lucruri de calitate...de ce nu? :)

Link to comment
Share on other sites

Nu prea inteleg care e logica fenomenului japonez.

 

Tocmai ai intrat intr-un club foarte exclusivist format din vreo 'Populatia globului - Populatia Japoniei' oameni. :)

 

Eu cred ca sunt foarte impresionabili. La ei orice chestiune marketata agresiv capata statut de idol. Dar fac niste masini ... :)

Link to comment
Share on other sites

YJM are un "fan base" destul de constant de-a lungul anilor. Lucrul asta imi pare legat de faptul ca in 25+ de ani de cand canta compozitional n-a avansat prea mult. Iar tehnica poate a devenit ceva mai cizelata dar in esenta tot in "zona aia" se afla. E un lucru pe care multi il considera negativ si poate d-aia e si privit cu destul de multa retinere de majoritatea publicului. In anii 80 a fost deschizator de drumuri si dupa el au urmat valuri de shredderi. Cel mai frapant lucru la Malmsteen nu mi se pare faptul ca poate sa faca un arpegiu mai bine decat alearga un atlet ci ca are un vibrato fenomenal. Se poate observa cat de larg este in clipul de la inceputul threadului.

 

Nu prea inteleg care e logica fenomenului japonez. Absolut toti instrumentistii rock virtuosi sunt de 10 ori mai mari in japonia decat oriunde. Nu e doar treaba cu orchestra japoneza ci toate editiile speciale - japan release , turneele prelungite acolo, merchendise-ul uneori exagerat,etc. Si nu ma refer doar la YJM.

 

Eu as avea urmatoarea explicatie (in sfarsit poate un sociolog ar spune mai bine):

Japonezii, prin natura lor istorica, au fost tot timpul cumva izolati politic, social si cultural de restul lumii (in special Europa si subsidiarii sai: America de Nord si sud, Australia, sa nu mai vorbim de orientul apropiat si Africa). In schimb Japonia "moderna" incearca sa se integreze in cultura universala - de origine tot europeana pana la urma (asa cum au fost trasate directivele nationale dupa fiasco-ul pe care l-a reprezentat al II-le razboi mondial), drept pentru care sunt din principiu foarte permisivi pentru orice cred ei ca reprezinta blazoane ale acestei culturi (spre exemplu muzica rock). Toate acestea combinate cu un adevarat cult pentru perfectiune au dus la fenomenul remarcat de Cosu... Un virtuos este foarte apreciat pentru ca tinde natural spre perfectiune si asta admira orice japonez chiar daca nu intelege (si chiar poate nu simte) in totalitate stilul de muzica respectiv.

 

(parerea mea - ca sa spun asa)

 

LE: nu stiu daca este bine spus ca sunt cu 10-15 ani in urma. Mai degraba as zice ca sunt cu cateva sute in fata dar pe un drum paralel al evolutiei culturale si sociale, dar facand eforturi considerabile de a se intalni la un punct cu noi.

Edited by dgeekoo
Link to comment
Share on other sites

Hondarule, stai bre calm ca se umfla alea pe la gat :) Nu stiu daca comparatia era cu romanica sau cu EU+USA

La romanica ai dreptate, dar la restu' m-as mai gandi....

 

Eu am inteles ca era cu Romania, si a si confirmat @skeleton. La EU+USA si eu m-as mai gandi, dar numa' luate impreuna. :)

Link to comment
Share on other sites

cred ca a gresit instrumentu daca ii place asa mult vioara....si sa ne scuteasca cu impresiile astea de geniu muzical....sincer nu este, este doar un tip care a studiat enorm de mult..si cam atat....

dupa parearea mea este un chitarist exceptional ca tehnica si cam atat.....ceoncertele lui live nu imi spun nimic ( sigur daca il vad o data nu ma mai uit si a 2-a oara decat daca e vreo ocazie) , si sincer are noroc cu tipu care ii masterizeaza piesele pe album ..ca altfel ar fii o carnatzareala totala.....

 

...Dumnezeu? yeah right..mai decraba Iehova

Link to comment
Share on other sites

dud.. da tot nu inteleg... o fi masterizarea cum o fi.. o fi atitudinea cum o fi... o fi cantand el pe fendere cu semnatura (lui..) de la 16 sau 14 ani..

 

E bun... ! mai mult de atat nu am ce sa spun... e bun, nu-mi place neaparat, recunosc ca am studiat ceva de la el la indemnul prietenei mele, care era innebunita dupa far beyond the sun.. (normal ca nu mi-au iesit asa cum trebuie)

 

La partea cu "Dumnezeul" pentru mine va ramane Zappa... care kicked ass pe vremea cand Malmsteen invata cum sa se lege la sireturi... (sper sa nu gresesc.. am restanta la cronologie :) )

 

Hail to Guitar Gods

Link to comment
Share on other sites

Denumirea de Iehova este in general asociata cu Dumnezeu. http://en.wikipedia.org/wiki/Jehova

Prin urmare ai nimerit-o la fix.

Daca nu iti place lasa-ne sa ne bucuram in pace :)

Nu cred ca are cea mai fericita masterizare. Tonul de chitara e unic dar restul ... Sa fim seriosi.

 

 

ma refeream la martori lui Iehova....oricum vroiam sa zic ca nu e nici pe departe Dumnezeu si cine crede asta ( din punct de vedere chitaristic) se inseala amarnic...

nu pot sa zic ca nu imi place , dar nu pot sa ii zic extraterestu sau mai situ eu ce.....e un om f normal si atat cu ffffffffffff mult studiu....

iar cu masterizzarea e cam asa ...daca te uiti la clipul postat e o carnatzareala toatala ( asta nu inseamna ca nu suna corect notele) ci doar ca f multe note in ff putin timp....lucru care la masterizare se poate imparti ....

 

oricum e o discutie fara rost...poate dupa ce moare atunci sa putem sa vb de el...pana atunci :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu i-am inteles niciodata pe cei fascinati de malmsteen. Dupa parerea mea el poate sa trezeasca cel mult interes la nivelul "freak show" Pentru mine nu a reusit nici macar atit. Recunosc ca am fost impresionat cind am ascultat Trilogy, pe la 14 ani, dar mi-a trecut foarte repede. Apreciez alti chitaristi virtuozi, dar el mi se pare absolut neinteresant si plat.

Link to comment
Share on other sites

deci Yngwie nu-i Yngwie daca nu se ambaleaza si nu se craceste si nu se smuceste din tot fizicu-i impresionant, pe scena unde teoretic ar fi nevoie de mai multa disciplina si respect pt public si pt ceilalti instrumentisti. Jos palaria pt executie, dar IMO ar trebui sa-si exprime intr-un mod mai... linistit trairile

Link to comment
Share on other sites

Guest Ronin_JP
Nu prea inteleg care e logica fenomenului japonez. Absolut toti instrumentistii rock virtuosi sunt de 10 ori mai mari in japonia decat oriunde. Nu e doar treaba cu orchestra japoneza ci toate editiile speciale - japan release , turneele prelungite acolo, merchendise-ul uneori exagerat,etc. Si nu ma refer doar la YJM.

 

When the japanese like something they don't just like it. They become obsessed. Even about the most ordinary things. I worked for an astronomical telescopes company in Nagoya. We used to import all sorts of optical instruments from many different sources and countries. One day we received a shipment of cheap russian (soviet) opera glasses that the normal person wouldn't look twice at. But someone discovered that it's wide angle was perfect for meteor shower observations and wrote about it in an astronomy specialized magazine. The next day we were flooded with orders for the cheap toy and it became a best seller.

 

The obsession with rock music in Japan began when the Beatles played at the Budokan in Tokyo. The Budokan is an event hall that until the Beatles was used only for traditional Japanese events like sumo and kabuki theater. When the Beatles came to Japan for the first time and played at the Budokan it was a shock to the japanese traditionalists. There were protests against it from those who couldn't accept a rock band playing in their cultural shrine. But after the shock passed, playing at the Budokan became a cult among rock artists. Queen, Deep Purple and Bob Dylan are just a few examples of bands who played there repeatedly.

 

And another thing that was mentioned above is the japanese obsession for perfection, hence the cult for virtuosi.

Just let me give you an example of how far they take it: In Nagoya there was a pub that had a Led Zeppelin cover band as their regular players. This band was obsessed with Led Zeppelin to the extreme. They not only dressed, gesticulated and played and copy the general style of Zep. They would copy Zep to the extreme. They would copy Zep's entire concerts note by note, same clothes, same gesticulation on stage even the same mistakes! They would start their gigs announcing like: Tonight we're going to play the Led Zeppelin concert at the Madison Square Garden in October 23rd, 1976.

 

And also that's why the market of vintage guitars in Japan is absurdly inflated. And it's not only vintage guitars. Even vintage toys are over valued there. I once saw an interview with Paul McCartney on japanese TV where the interviewer showed him a Paul McCartney figure that he autographed in the 70's. You should see Paul's face when the interviewer told him that that toy was now evaluated at more than one hundred thousand dollars.

 

When I bought my Fender strat the salesman asked me what color and I said black. And he went: Aaaaah! I see. Clapton fan, eh? Do you want me to distress it for you, like Blackie? I can put some dents, scratches, buff the painting, put some cigarette burns on the headstock... LOL! It was funny. :) Thanks but no, thanks. I am a Clapton fan but I prefer my guitar in mint condition :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.