www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Va Place Vintage?


AddRien
 Share

Recommended Posts

Scenariu-vis de rgc-ist: sa zicem ca avem la dispozitie o suma de bani, suficient de mare sa ne putem permite o chitara buna - nu dau exemplu, ca sariti in cap ca "aia nu e buna". Intrebarea e simpla: ce ati lua, o chitara noua sau una veche?

Scenariul nr.2: castigam la loto, vorba unuia de pe forum, si aveam de ales intre o varianta noua de model exotic sau o varianta worn(care pare folosita, dar de fapt e zgariata "meserias" sa para cantata inainte de a pune tu mana pe ea). Ce alegem, modelul nou sau modelul care pare folosit/worn (asta worn e mai scump de cele mai multe ori)? :)

Link to comment
Share on other sites

personal..prefer aerul vintage..pana si bocancii noi ai sterg cu acetona(asta asha off topic)...dar..par k au suflet...si..vb intre noi..v-ati dori o virgina???...

Link to comment
Share on other sites

In conditiile in care chitarele astea de care zici tu suna fix identic si la fel o iau pe aia noua. E o chestie pur psihologica. Imi place mirosul de "nou".

 

Sper sa nu se ajunga la o discutie despre avioane.

 

:) si mie imi plac astea noi ... dar la faza cu avioanele nu promit, traficul aerian e destul de intens pe rgc. Sa vedem la ce altitudine se ridica postul asta :):)

Link to comment
Share on other sites

In cazul primului scenariu as alege o chitara noua, pentru ca si mie imi plac virginele.

In cel de al doilea scenariu, as alege chitara exotica. Nimanui nu ii plac slutele, cand sunt lucizi. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest anghelescu
Si daca ai de ales intre doua chitare care suna la fel, cum zice cosu, dar difera finisul adica una e noua si celalata are look vintage/worn ce ai alege? oh, daaa! :)

hmmm..in cazul asta...as alege pe cea....noua :)

Link to comment
Share on other sites

De multe ori douã chitãri din aceeaºi serie ºi acelaºi an nu sunã la fel. Puțin probabil ca una vintage sã sune la fel cu una nouã, oricât de reissue o fi ea.

 

Presupun cã se discutã aici despre o alegere între vintage ºi nou, adicã între un stratocaster fãcut în 60, 70 ºi unul din 2005, 2006... etc... nu între un strat din 2003 folosit ºi unul din 2006 nou.

 

De ce am alege vintage? Sunt mai multe aspecte de discutat:

Sound: Teoretic, se poate face o chitarã nouã similarã cu una vintage, dar este costisitor. E nevoie de lemn îmbãtrânit, lãcuire (necesitã mult timp) ºi ansamblare manualã. Nu este sigur cã aceastã nouã chitarã, deºi va costa undeva peste 2000$, va avea soundul sau "magia" cele vechi. Dealtfel, nu toate cele vintage au un sound "magic".

 

Preț: La acest aspect, chitara vintage câºtigã fãrã probleme. Chiar dacã va costa peste 2000$ pentru a fi fãcutã, chitara nouã de mai sus va avea o valoarea pe piațã mult mai micã. Altfel spus, dacã doreºti sã o vinzi, probabil nu vei lua mai mult de 1000$ pe ea, însã prețul unei chitãri vintage merge de obicei în sus.

 

Pentru mine, chitara vintage este de preferat oricând, doar cã nu trebuie cumpãratã decât dacã ai un lutier lângã tine sau te pricepi foarte bine. Lutierul va trebui sã o expertizeze pentru a afla starea ei. Nu vrem sã plãtim vreo 5000$ pe un strat vintage ºi sã ne cadã griful anul urmãtor. :)

Link to comment
Share on other sites

Foarte adevarat cyfer, doar ca am impresia ca discutia era vorba despre 2 chitari facute in acelasi an(zi dc vrei) si una dintre ele sa primeasca un tratament de vintage-uire (adik o ia unu si o zgarie, ii mai da una cu latnzu, mai baga o julitura samd). De aia mai toti preferam pe aia noua, ca oricum n-o sa stea de bibelou, o sa sufere ea destul.

Link to comment
Share on other sites

Foarte adevarat cyfer, doar ca am impresia ca discutia era vorba despre 2 chitari facute in acelasi an(zi dc vrei) si una dintre ele sa primeasca un tratament de vintage-uire (adik o ia unu si o zgarie, ii mai da una cu latnzu, mai baga o julitura samd). De aia mai toti preferam pe aia noua, ca oricum n-o sa stea de bibelou, o sa sufere ea destul.

hm... pãi atunci problema este atât de subiectivã încât nici nu meritã dezbãtutã. E o chestie de gusturi.

Oricum, despre învechirea artificialã a chitãrii s-a mai discutat. E la fel de stupidã ca tãierea blugilor noi la genunchi. :)

Link to comment
Share on other sites

Ca sa lamurim problema, ce alegem intre:

 

1. chitare noi (acelasi tip), una cu finis normal (a se citi nou si sclipitor) si una cu finis worn (cu zgarieturi and stuff)?

 

2. o chitara noua si una vintage (acelasi tip), sa zicem un strat de prin 70 sa zicem;

 

3. o chitara noua si una second hand (dar nu foarte veche si cu imbunatari - sa zicem doze mai bune - care determina pretul sa fie la nivelul celei noi); situatia asta se intalneste si pe RGC, adica ai bani de un Fender Standard Stratocaster nou si nu stii ce sa faci, daca sa il iei pe cel gasit pe forum care are doze mai bune, dar e cam zgariat si nu mai sta bine acordat, plus, sa zicem nu poate fi testat, sau te duci frumusel si il iei pe ala nou din magazin.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa lamurim problema, ce alegem intre:

 

1. chitare noi (acelasi tip), una cu finis normal (a se citi nou si sclipitor) si una cu finis worn (cu zgarieturi and stuff)?

 

2. o chitara noua si una vintage (acelasi tip), sa zicem un strat de prin 70 sa zicem;

 

3. o chitara noua si una second hand (dar nu foarte veche si cu imbunatari - sa zicem doze mai bune - care determina pretul sa fie la nivelul celei noi); situatia asta se intalneste si pe RGC, adica ai bani de un Fender Standard Stratocaster nou si nu stii ce sa faci, daca sa il iei pe cel gasit pe forum care are doze mai bune, dar e cam zgariat si nu mai sta bine acordat, plus, sa zicem nu poate fi testat, sau te duci frumusel si il iei pe ala nou din magazin.

 

1. Finish normal. Vorba lui Cyfer: I hate worn jeans. :)

2. Vintage, dar depinde de serie.

3. Second, daca nu are probleme si poate fi testat.

Link to comment
Share on other sites

personal, trebuie sa fiu de acord cu Cyfer, in sensul ca mi se pare o prostie sa zgarii bunatate de chitara ca "Asa-i mai fain" sau nush de ce... my 2 cents.... eu unul, de ex pt strat, mi-as lua unul NOS (new old stock) mai degraba decat unul nou, dar unul nou mai degraba decat worn sau sh

Link to comment
Share on other sites

O singura observatie, vintage nu inseamna neaparat o chitara frecata/zgariata/cu urme de lovituri.

Exista chitari vintage, pastrate in conditii exceptionale. De obicei, exista amatori de chitari uzate pentru ca o chitara uzata inseamna o chitara care a trecut prin multe, are "suflet", are o istorie.

 

Doar ca e patetic sa cumperi o chitara uzata artificial. Just to show-off?

Link to comment
Share on other sites

Citeodata, asa e ... just to show off. Dar au si americanii "manelarii" lor. A lasa un finisaj sa se crape natural dupa 40 de ani, este cu totul si cu totul diferit fata de a ... da cu lantul in el, ca practic asta fac.

Link to comment
Share on other sites

Citeodata, asa e ... just to show off. Dar au si americanii "manelarii" lor. A lasa un finisaj sa se crape natural dupa 40 de ani, este cu totul si cu totul diferit fata de a ... da cu lantul in el, ca practic asta fac.

 

Da, urat din partea lor...sa fim seriosi, sa iti zgarie unu' chitara cand lucrul asta poti sa il faci in timp si tu, cu mult dichis chiar... :)

Link to comment
Share on other sites

Exista chitare de moda "vintage" , adica arata ca si vechi uzate lovite zgariate de parca ar fi fost in turneu de trei ori in jurul lumii fara husa .De fapt este o chitara noua .

 

Exista chitara construita manual dupa "reteta" originala , si daca se poate din materiale originale ( lemn vechi), plus toate furniturile cumparate de la instrumente vechi scoase din uz folosite numai ca si piese de schimb.

 

Si mai sunt chitare noi noute cu pretentia de reteta respectata plus "invechire" atificiala."Invechirea" lemnului prin diferite metode electrochimice si acustice .

Se "regleaza umiditatea lemnului ,se stabilizeaza si se supune unor "solicitari' acustice ,Se rodeaza lemnul ptr. ca sa sune bine pe anumite frecvente.Undele sonore generate de corzi vor crea o "structura" in fibrele lemnului.In loc de corzi in timpul "uscari" se vor aplica oscilatii acustice puternice ce duc la "formarea" lemnului. Asa se lauda baieti , eu nu am avut ocazia sa compar un vintage adevarat cu unul "copiat".

Plus dozele facute manual , bobinate manual cu sarma identica cu cea folosita la original, magneti invechiti ca sa sune la fel.

Unul din secretele unei chitare vintage este magnetul slabit al dozelor.

 

Ultimele doua crad ca intra in categoria de experiment .Cum a spus si @cyfer ,nu-i sigur ca va si suna .Volumul de munca si pretule materialului precum si "invechirea" precum si seria mica de fabricatie, urca foarte mult pretul.Nu stiu daca merita?

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Si mai sunt chitare noi noute cu pretentia de reteta respectata plus "invechire" atificiala."Invechirea" lemnului prin diferite metode electrochimice si acustice .

Se "regleaza umiditatea lemnului ,se stabilizeaza si se supune unor "solicitari' acustice ,Se rodeaza lemnul ptr. ca sa sune bine pe anumite frecvente.Undele sonore generate de corzi vor crea o "structura" in fibrele lemnului.In loc de corzi in timpul "uscari" se vor aplica oscilatii acustice puternice ce duc la "formarea" lemnului. Asa se lauda baieti , eu nu am avut ocazia sa compar un vintage adevarat cu unul "copiat".

Plus dozele facute manual , bobinate manual cu sarma identica cu cea folosita la original, magneti invechiti ca sa sune la fel.

Unul din secretele unei chitare vintage este magnetul slabit al dozelor.

 

P Wow :) ... Nu stiam asta cu magnetii invechiti sau cu lemnul supus la oscilatii...dar oare chiar fac asta? Sa zicem...Pe mine "m-a impresionat" cum fac ei look-ul vintage, parca la Fender am vazut asta (a pus Cosu link cu fabricile astea celebre), cu un lant cu zabrele groase si dupa gust - "Ia sai trag una aici, da nu prea tare sa nu fie prea adanca!" :)

Edited by AddRien
Link to comment
Share on other sites

nu cred ca se face la scara mare , "formarea" lemnului .Am vazut pe undeva sau la Discovery sau pe net .Studiau lemnul si efectul vibratiilor sonore asupra lemnului.Explicau cum se formeaza o "retea" interna in lemn , fibrele /celulele se "deformeaza " in stilul i valurilor cand arunci o piatra intr-o balta .Un fel de linii /straturi de rezistenta mai dense ce "vibreaza" sau transmit mai bine vibratia pe car s-au format.

 

De exemplu si difuzoarele ar trebui rodate inainte de prima utilizare ptr sonorizare .Se rodeaza ore intregi pe diferite frecvente .In urma acestui rodaj membrana va reda mai bine ( mai uniform ) frecventele ptr care a fost proiectata.

 

Magneti de"ferita" a-si pierd mult din proprietati cu timpul .

 

Magneti Alnico sunt mult mai stabili si pastreaza "puterea" magnetica constanta pe o perioada foarte lunga de timp.

 

Magnetul proaspat magnetizat este relativ puternic , apoi scade cu timpul din diferite motive ( schimbare de caldura , lovire etc)

 

Cu un asemenea magnet un difuzor dsu o doza va avea sesnibilitate mare la inceput dupa care scade .

 

Ca sa nu fie aceasta scadere a "puteri" magnetice se inbatranesc magneti artificial si se aduc intr-un punct in care a-si pastreaza proprietatile constante pe timp indelungat.

 

Dupa un timp si acesti magneti pierd din forta si difuzorul , sau doza nu mai are sensibilitatea de la inceput.

 

Uni cercetatori au ajuns la concluzia ca sunetul de Strat Vintage se datoreaza tocmai dozelor "obosite" care dau tonul acela "ideal".

Link to comment
Share on other sites

Uni cercetatori au ajuns la concluzia ca sunetul de Strat Vintage se datoreaza tocmai dozelor "obosite" care dau tonul acela "ideal".

 

Deci, nu are rost sa cumparam un Strat invechit pentru tonul acela Vintage. Mai bine cumparam azi Strat cu doze cu magneti Alnico, si peste 40 de ani va suna la fel ...

Si atunci, vine alta intrebare care roade : Cine vrea sa aibe tonul lui Blackmore (de exemplu) , Strat din '69 inregistrat in '72 , nu trebuie sa faca decit sa cumpere un Strat din <<2007 - (72-69) = >> 2004 ... nu sa dea o caruta de bani pe un Strat Vintage, sau pe un Signature. Am dreptate ?

Edited by Eldrian
Link to comment
Share on other sites

Deci, nu are rost sa cumparam un Strat invechit pentru tonul acela Vintage. Mai bine cumparam azi Strat cu doze cu magneti Alnico, si peste 40 de ani va suna la fel ...

Si atunci, vine alta intrebare care roade : Cine vrea sa aibe tonul lui Blackmore (de exemplu) , Strat din '69 inregistrat in '72 , nu trebuie sa faca decit sa cumpere un Strat din <<2007 - (72-69) = >> 2004 ... nu sa dea o caruta de bani pe un Strat Vintage, sau pe un Signature. Am dreptate ?

 

Teoretic asa ar parea...dar practic s-au folosit oare aceleasi materiale? Nu cred...Totusi diferentele ar fi cu toate astea infime zic eu... :)

Link to comment
Share on other sites

Scenariu-vis de rgc-ist: sa zicem ca avem la dispozitie o suma de bani, suficient de mare sa ne putem permite o chitara buna - nu dau exemplu, ca sariti in cap ca "aia nu e buna". Intrebarea e simpla: ce ati lua, o chitara noua sau una veche?

Scenariul nr.2: castigam la loto, vorba unuia de pe forum, si aveam de ales intre o varianta noua de model exotic sau o varianta worn(care pare folosita, dar de fapt e zgariata "meserias" sa para cantata inainte de a pune tu mana pe ea). Ce alegem, modelul nou sau modelul care pare folosit/worn (asta worn e mai scump de cele mai multe ori)? :)

 

 

... :) Pai pe'aia care mi-ar face munca mai "usoara" si cu tonu' care m-ar unge pe suflet... :)

Link to comment
Share on other sites

Teoretic asa ar parea...dar practic s-au folosit oare aceleasi materiale? Nu cred...Totusi diferentele ar fi cu toate astea infime zic eu...

 

Corect ! Deci toata abureala asta gen "hai sa scoatem tonul - lui cutare / din anul cutare " este alergat dupa cai verzi pe pereti ... lemnul este , mai mult sau mai putin, tot lemn. Iar doze "'50s" sau "''69" se gasesc, si insusi Fenderul (nu stiu de Gibson) le face la spec-urile de atunci. Care este explicatia, oare, alta decit a inlocui tonul "modern" ale dozelor contemporane cu un sunet mai "Vintage" ...

 

Ok, si ca sa raspund la intrebare... Imi place "Vintage"... are "mojo", imi place sa ma uit la ele , dar prefer ca lacul , grifful, thumb-restul, sa se toceasca in miinile mele. Ca atare, prefer ce e nou. iar daca este vorba de atentia mai mare la productie a Fenderului din anii aceia (la bassuri se zice ca este cea mai mare diferenta) , si daca m-as impiedica de hirtii de 500 prin casa, mi-as cumpara unul , bineinteles. Insa fara urme evidente de folosire.

 

Cit despre cele "invechite" artificial, voi ati prefera sa aveti o cicatrice pe fata in urma unui meci de scrima, si sa va laudati cu ea, sau sa va faceti singuri cicatricea si sa sperati ca nu se prinde nimeni ? ...

Link to comment
Share on other sites

PARTIZAN PLACE PUBLICUL!

PUBLICUL PLACE PE PARTIZAN!

 

cred ca e un topic in care ai vrut sa-ti raspunzi singur la intrebare in mod public. no offence! :)

 

Ca de-obicei, un raspuns partizanal si offtopic e bine venit. Atat timp cat ti-ai dat seama ca mi-am raspuns singur la intrebare, cred ca parerea ta putea sa nu mai fie PUBLICata. Multumesc totusi de intentia si grija ta ca partizan al publicului sau invers...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.