Blackthorn Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 M-am hotarat sa imi cumpar un Epiphone Les paul Elitist. Singura problema e ca nu stiu daca sa imi iau Standard sau Custom. Ce diferente de sound sunt intre ele? Nu ma intereseaza electronica, vreau sa pun oricum doze Gibson classic57 in neck si 57+ pe spate. Stiu ca sunt multi pasionati care stiu cam totul despre Gibson si care ma pot ajuta cu un sfat. Multumesc
karpi Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 La "custom" eu stiu ca-i la comanda de exemplu eu comand un GLP cu ton de trompeta , sau dramba ...lol e o pacaleala si o neobrazare , adica tu vinzi sub acelasi brand chitare de acelasi tip , reusite si nereusite , cele nereusite sunt standard iar cele reusite sunt "custom de luxe". diferenta ar trebui sa fie numai de ex la materiualul folosit pe partile decorative su metalice. Capace de doze din aur de 24 carate , incrustari cu diamante , sarma din aur ptr doze si alte fitze excentrice cum ar fi si numele inmcrustat cu sidef in frett board ,pentru doritori ..etc altfel daca-i brand serios nu ar fi voie sa fie nici o diferenta intre chitarele fabricate .
mickeyG Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 diferentele sunt in primul rand cosmetice (custom are binding dublu pe corp si binding si pe headstock, hardware auriu, logo diamond). la customurile gibson din anii 50, topul era din mahon, spre deosebire de standard, cu top maple. intre timp s-a cam renuntat la ideea asta, mai apare doar la modele custom shop. de ce nu te uiti mai bine pe siteul epiphone la specificatii si te lamuresti singur.
Blackthorn Posted July 14, 2007 Author Posted July 14, 2007 Eu intrebam de diferente de sound date de tipul de lac si chit folosit (daca are mai mult chit Customul de exemplu poate estompa anumite frecvente si favoriza altele). Poate nu este nici o diferenta, nu prea ma pricep si aveam nevoie de niste sfaturi de la cineva avizat. De diferente de calitate nu cred ca poate fi vorba, ambele chitari fiind fabricate in Japonia cu materiale de cea mai buna calitate, multe din partile electronice fiind luate de la Gibson. Intrebarea mea era de fapt: intre un Gibson Les Paul Standard si un Gison Les Paul Custom echipate cu aceleasi doze exista vreo diferenta de sound? Nu ma intereseaza absolut deloc diferentele de finisaje, din puctul asta de vedere fiecare isi ia ce ii place mai mult, ma interesa strict din punct de vedere al soundului.
mickeyG Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 nu e mah nici o diferenta, ia-o pe care-ti place mai mult cum arata si cant-o cu placere ce tip de lac si de chit auzi.. lol
barbarossa Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 (edited) diferentele sunt in primul rand cosmetice (custom are binding dublu pe corp si binding si pe headstock, hardware auriu, logo diamond). la customurile gibson din anii 50, topul era din mahon, spre deosebire de standard, cu top maple. intre timp s-a cam renuntat la ideea asta, mai apare doar la modele custom shop.de ce nu te uiti mai bine pe siteul epiphone la specificatii si te lamuresti singur.eu nu stiu de nici un custom in '50diferente sunt mai ales dpdv cosmetic. gatul difera parca. e mai gros la standard. si teoretic standardul ar trebui sa sune mai bright datorita maple cap-ului. insa nu am pus mana niciodata pe un epi elitist custom sau gibby customiar faza cu lacul e adevarata. un tip de lac sau prea mult lac poate ineca frecventeleeu as alege standardul Edited July 14, 2007 by barbarossa
mickeyG Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 daca nu s-ar fi facut lp-uri custom in anii 50, atunci ar fi chiar greu de explicat de ce gibson face un les paul custom '57 reissue, iar pe siteul epi zice ca si standard, si custom au maple cap, deci problema asta nu se pune. apoi, mi se pare chiar improbabil ca epiphone sa foloseasca lacuri diferite pentru les paul standard si custom, sunt din aceeasi categorie de pret doar. specificatiile sunt aceleasi, deci probabil ca diferenta e doar cosmetica.
Guest EPSYLON_CURSE Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 Imi place mult customul. Diferentele la epi sunt strict cosmetice.
George Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 Cea mai mare diferenta e ca Standard are weight relief holes, adica mai usurica. In ton diferenta inseamna ca cea custom suna un pic mai dens, medii joase mai accentuate, mai mult bas si inalte, mai putine medii overall. Si difera si forma headstock-ului. Custom e mai misto pe metale.
Blackthorn Posted July 14, 2007 Author Posted July 14, 2007 Cea mai mare diferenta e ca Standard are weight relief holes, adica mai usurica. In ton diferenta inseamna ca cea custom suna un pic mai dens, medii joase mai accentuate, mai mult bas si inalte, mai putine medii overall. Si difera si forma headstock-ului. Custom e mai misto pe metale. Merci George, asta voiam sa stiu.
barbarossa Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 daca nu s-ar fi facut lp-uri custom in anii 50, atunci ar fi chiar greu de explicat de ce gibson face un les paul custom '57 reissue, iar pe siteul epi zice ca si standard, si custom au maple cap, deci problema asta nu se pune. apoi, mi se pare chiar improbabil ca epiphone sa foloseasca lacuri diferite pentru les paul standard si custom, sunt din aceeasi categorie de pret doar. specificatiile sunt aceleasi, deci probabil ca diferenta e doar cosmetica. ai dreptate. a aparut in 54. nush la ce ma gandeam...ce model a aparut in '69 parca?
mickeyG Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 habar n-am. s-ar putea sa fi aparut tot les paul custom, toate modelele de les paul fiind intrerupte incepand cu 1960 si pana prin 68 sau asa ceva..
midnight rider Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 @karpi:la firma asta(Gibson),"custom"defineste pur si simplu un model,nu are treaba cu "customizarea",in loc sa-l fi numit "kakakaster" sau R2D2 sau mai stiu eu cum,l-au numit custom.si asta s-a intamplat suficient de demult (in anii '50) ca s-o fi observat chiar si tu. @barbarossa:in '69 a "reaparut"customul,cu alte specificatii @george:e corect ce spui,dar Elitist NU are weight relief @blackthorn:daca nu ai probleme cu "cosmetica",si nu vrei lacuri maretze,de banii de care ti-ai lua Elitist Custom,mai bine ia-ti Gibson LP Standard faded.
karpi Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 (edited) @karpi:la firma asta(Gibson),"custom"defineste pur si simplu un model,nu are treaba cu "customizarea",in loc sa-l fi numit "kakakaster" sau R2D2 sau mai stiu eu cum,l-au numit custom.si asta s-a intamplat suficient de demult (in anii '50) ca s-o fi observat chiar si tu. @barbarossa:in '69 a "reaparut"customul,cu alte specificatii@george:e corect ce spui,dar Elitist NU are weight relief @blackthorn:daca nu ai probleme cu "cosmetica",si nu vrei lacuri maretze,de banii de care ti-ai lua Elitist Custom,mai bine ia-ti Gibson LP Standard faded. da de aceia am scris ca normal " custom" ar trebui sa fie cele facute la comanda si nu o serie "speciala" dar reclama-i sufletul comertului , ca si in cazul "American Fender" , tineri cumparatori sunt mai fericiti daca au cumparat ceva special. Batrani cauta scanduri uscate vechi ce suna bine , hehe. am vazut intr-o revista reclama la o editie limitata si aniversara de Gibson , si parca erau din mahon natur , doar date cu ceara sau ceva ulei .Probabil ca trebuie sa fie un mahon dens de calitate. Edited July 15, 2007 by karpi
mega.deb Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 OFFTOPIC : kakakaster ... @midnight rider avetzi ceva cu stratu ? ONTOPIC : Incearca sa probezi pe unde poti ambele modele de Elitist si Faded'ul in romanica .... intreaba pe forum ... tre sa fie cineva care sa te lase sa le butonezi un pic ... dak are cineva exact ce cauti tu.
Blackthorn Posted July 15, 2007 Author Posted July 15, 2007 Incearca sa probezi pe unde poti ambele modele de Elitist si Faded'ul in romanica .... intreaba pe forum ... tre sa fie cineva care sa te lase sa le butonezi un pic ... dak are cineva exact ce cauti tu. Iti dai seama ca mi-as dori sa le pot proba. Din pacate nu stiu daca sunt multe Elitist sunt in Romania. O cunostinta a probat Custom-ul si mi-a zis ca este mai bine lucrat si finisat decat Gibson Studio. Din pacate respectivul sta in statele unite si nu prea e cu Gibson, in schimb are vreo 4 Fender. Standardul Fadded iese clar din discutie fiind mult peste suma pe care pot sa o investesc in chitara. Stiti pe cineva care are Elistist si e dispus sa o arate si la altii?
karpi Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 Oameni buni , canta cineva la nivelul lui George Benson sau Django Reinhard Joe Pass ? Daca da inteleg sa cauti tonul cel mai adecvat la un GibsonLP Dar pentru altceva nu este interesant , doar forma si culoarea . Eu am facut studii "serioasse" in sensul ca am bagat "N" chitare de diferite tipuri si marci copii si originale in distors si am cantat cu ele , acorduri m rifuri , tonuri lungi pe diferite corzi etc si le am inregistrat . In afara de diferite raspunsuri in sustain nu am gasit nimic sa difere !! La incerecari "direct' fara efecte , fara compresor cu filtru /EQ pe zero etc...apar mici diferente . Unele aveau "low end" mai pronuntat , si ghici care un c**** de Hohner "looks like GLP" , usor ca naiba cu humbuckere noname . Am incercat mai multe chitare si la Adi Barar acasa pe diferite setari si pe aceleasi si la "rece" .Foarte putine au un ton aparte . Ce am vezut/auzit eu GLP vintage din '60 si Strat din '60 aveau "ton" restul printre . Cel mai gras ton al avea o chitara tip " biscuite " cu un corp mic dreptunghular . Apoi mie cel mai mult mi-a placut o chit tip GLP canadiana , editie de luxe cu intarzii si etc ...un sunet fantastic cald si cu prezenta . Cine a fost la showul lui Adi Barar de ziua lui in "The Note " a vazut cateva din piesele de colectie .Cred ca a si schimbat vre-o patru chitare in timpul showului tonul cel mai aparte al avea un Strat Mexic negru care suna fantastic. Asa ca se cumpara ce crezi ca arata mai bine in trupa ,in functie de muzica respectiva , Canti Jazz in localuri de luxe nu te imbraci in frac si a-ti atarni de gat un " monster guitar" nici macar un "explorer" , iei o chitara "clasica" GLP de luxe neagra cu capace de doze aurite , ca da mai bine .
midnight rider Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 @mega.deb:incepand cu 1984 si pana in prezent,chitara mea principala este un stratocaster,dar cred ca stii asta,de cand te chema megasoft:) @blackthorn:poti sa probezi un Elitist standard si un faded la mine,trebuie sa ma crezi pe cuvant ca intre Elitist standard si Elitist custom nu e diferenta.
karpi Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 (edited) @mega.deb:incepand cu 1984 si pana in prezent,chitara mea principala este un stratocaster,dar cred ca stii asta,de cand te chema megasoft:)@blackthorn:poti sa probezi un Elitist standard si un faded la mine,trebuie sa ma crezi pe cuvant ca intre Elitist standard si Elitist custom nu e diferenta. Si eu cred ca singurul care a avut ocazia sa incerce cele mai multe versiuni de chitare si mai ales Gibson este @midnight rider apoi mai este problema cu mana , din mana chitaristului "vine" tonul .indiferent de tipul chitarei .No-sa suni ca si Zakk Wilde doar daca cumperi un GLP signature Zakk. Totusi sunt unele diferente intre serii/editii de chitare ca si la vinuri.Probabil di cauza procesului de uscare a lemnului . Chiar acum reglez de doua zile o chitara tip Powerstrat corp mahon gat artar lac subtire , nu suna nici cum . Doar cu distorsionator se mai poate scoate un ton . Pe clean e de nici o culoare , sustain jalnic .Eu cred ca numa i din cauza ca lemnul ce probabil uscat fortat necorespunzator si are umiditate prea mare nu suna .Este o chitara ce are tot ce scrie la carte , ar trebui sa sune dumnezeieste si nu suna. Cu distors si chorus suna aproape la fel ca celalalte chitare , nici nu poti sa faci diferenta. Asa ca treaba cu pentru metale sau nu e un bau bau . Edited July 15, 2007 by karpi
mega.deb Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 @ midnight rider ... vai de mine ... cum sa nu stiu ... doar am fantezii "eroice" cu scula aia de cand am vazut-o prima oara ... dar ati mai zis de cateva ori ca nu va mai place ce a mai scos fenderu' de ceva timp .... si nu ati zis niciodata de ce.
AddRien Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 Si eu cred ca singurul care a avut ocazia sa incerce cele mai multe versiuni de chitare si mai ales Gibson este @midnight rider apoi mai este problema cu mana , din mana chitaristului "vine" tonul .indiferent de tipul chitarei .No-sa suni ca si Zakk Wilde doar daca cumperi un GLP signature Zakk. Totusi sunt unele diferente intre serii/editii de chitare ca si la vinuri.Probabil di cauza procesului de uscare a lemnului . Chiar acum reglez de doua zile o chitara tip Powerstrat corp mahon gat artar lac subtire , nu suna nici cum . Doar cu distorsionator se mai poate scoate un ton . Pe clean e de nici o culoare , sustain jalnic .Eu cred ca numa i din cauza ca lemnul ce probabil uscat fortat necorespunzator si are umiditate prea mare nu suna .Este o chitara ce are tot ce scrie la carte , ar trebui sa sune dumnezeieste si nu suna. Cu distors si chorus suna aproape la fel ca celalalte chitare , nici nu poti sa faci diferenta. Asa ca treaba cu pentru metale sau nu e un bau bau . Da ce doze ai ai pus pe ea, Karpi? Adica, s-avem pardon, dar tonul, in cea mai mare parte, e dat de doze. Lemnul e condimentul... . Pune un sample, sunt curios cum suna pe clean.
guitarsarpe Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Adica, s-avem pardon, dar tonul, in cea mai mare parte, e dat de doze. Lemnul e condimentul... . nu dozele dau tonul, ci lemnul. cea mai buna comparatie dupa parerea mea a dat-o florin (xbass) spunand: "daca ii schimbi microfonul lui bodo, ii schimbi vocea lui bodo?" o doza buna reda sunetul care il preia fara sa-l modifice. @karpi: parerea mea e ca daca bagi printr-un procesor, ori ca bagi un ibanez de 150 E ori un strat artist series sau custom shop, se aud la fel.. si asta am probat-o personal. eu refuz sa fiu de acord cu afirmatia ca "toate suna la fel".. doua chitari de aceeasi firma, model, culoare si an si nu suna la fel. scuze de offtopic dar cafeaua de dimineata nu m-a lasat sa nu postez.. ca sa fiu ontopic: asculta de midnightrider ca stie ce spune
dass101 Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 De fapt comparatia cu vocea este fortata, si e facuta doar de dragul "esteticii" Microfonul transforma undele sonore in energie electrica, in mod cit mai fidel, pastrind caracteristicile de amplitudine si frecventa (adica timbrul). El transfera astfel particularitatile acustice ale sursei. Doza de chitara transforma vibratiile corzilor de metal in energie electrica. Ea nu transfera miscarea aerului, astfel nepastrind proprietati acustice. Bineinteles ca vibratia corzilor este influentata de chitara, si ideea ca tonul e dat de doze, lemnul e condimentul este foarte corecta. La bas influenta chitarii si a lemnului creste mai mult, pentru ca acolo orice greseala de constructie duce la amortizarea frecventelor joase, schimbind radical calitatea vibratiilor preluate de doze.
guitarsarpe Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 De fapt comparatia cu vocea este fortata, si e facuta doar de dragul "esteticii" Microfonul transforma undele sonore in energie electrica, in mod cit mai fidel, pastrind caracteristicile de amplitudine si frecventa (adica timbrul). El transfera astfel particularitatile acustice ale sursei. Doza de chitara transforma vibratiile corzilor de metal in energie electrica. Ea nu transfera miscarea aerului, astfel nepastrind proprietati acustice. Bineinteles ca vibratia corzilor este influentata de chitara, si ideea ca tonul e dat de doze, lemnul e condimentul este foarte corecta. La bas influenta chitarii si a lemnului creste mai mult, pentru ca acolo orice greseala de constructie duce la amortizarea frecventelor joase, schimbind radical calitatea vibratiilor preluate de doze. tonul este dat de doze.. si explica-mi si mie de ce la 2 chitari identice.. sa luam un strat standard de exemplu, aceleasi doze, acela cu griff rosewood o sa aiba mai putine inalte decat acela fara, cu maple fretboard. iei aceleasi doze si daca le pui pe n chitari o sa ai n tonuri diferite, si asta pt ca nu lemnul e condimentul, ci lemnul e tonul, condimentul este doza, care poate sa redea mai multe inalte sau basi sau medii decat alta sau poate sa aiba un output mai mare. ia 2 chitari: una foarte buna si alta proasta si schimba-le dozele intre ele si vezi ce se intampla.. ai sa constati ca tot ca de la cer la pamant e diferente intre ele
midnight rider Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Imi pare rau,dar nu sunt de acord.E adevarat ca in cazul vocii ,adica a vibratiei aerului,lucrurile sunt mai clare,dar vibratia corzii SUSTINUTA la ambele capete de corpul,respectiv gatul chitarei difera foarte mult in functie de materialele care vibreaza in asa numita "simpatie" cu coarda.Cel mai bun exemplu sunt arcurile de la o chitara cu vibrator,mai ales daca nu e locking trem,si coarda vibreaza pe toata lungimea ei.Daca corpul ar fi doar condimentul,un strat cu humbuckere ar trebui sa sune foarte asemanator cu un Les Paul,iar un Les Paul cu P90 ar trebui nsa sune asemanator cu un strat (exista insa o mare asemanare intre un LP cu P90 si un strat,si anume brumul de 50 de Hz ).Tot asa n-ar trebui sa existe mari diferente intre un strat cu corpul din alder si unul cu corpul din swamp ash,sau,de ce nu,din plastic transparent.
guitarsarpe Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 exista insa o mare asemanare intre un LP cu P90 si un strat,si anume brumul de 50 de Hz
dass101 Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Asa cum parerea fiecaruia despre "ton" si calitatea lui extrem extrem de subiectiva, la fel si parerea despre proportia doze/lemn in soundul unei chitari amplificate. Nu am vrut sa minimizez importanta lemnului, doar sa sanctionez o fraza "inteligenta" ce e complet exagerata.
barbarossa Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 si eu sunt de parere ca, desi are o importanta suficient de mare, tot mai raspunzatoare pt ton este doza. lemnul este intradevar, condimentul
karpi Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Da ce doze ai ai pus pe ea, Karpi? Adica, s-avem pardon, dar tonul, in cea mai mare parte, e dat de doze. Lemnul e condimentul... . Pune un sample, sunt curios cum suna pe clean. Chestia cu schimbi microfonul si schimbi vocea este o exagerare artistica .Possibila doar pentru ca apar anumite traductoare vandute pe post de microfon . Asa dar daca schimb 30 de microfoane Neumann U 47 si canta Bodo tot a Bodo suna , daca al punem pe Joe Cocker va suna a Joe Cocker . Micile diferente ce pot sa apara oricum sunt corectate pe parcurs. Nu tot ce arat a microfon este microfon. Exista niste standarde in electroacustica . Doza nu da tonul !! sau mai bine zis nu genereaza tonul.Doza este un traductor nu poate traduce numai ce exista . Doza are o rezonanta proprie care impreuna cu celelalte componente electronice dau banda de trecere globala a sistemului de traductor electroacustic. asa daca pun o doza condensator ( ce nu are rezonanta in banda audio !! ) am banda de tercere cea mai plata.Deci super HiFi .Apar joase de nu-i adevarat etc ,,,ai nevoie de un EQ ca sa faci timbrul dorit. Tonul este generat de coarda care este si ea amplificata acustic cu un rezonator ( practic doua trei portiuni majore ale corpului chitarei ) care sa rezoneze pe o portiune cat mai intinsa ca toate sunetele produse de corzi in orice pozitie sa fie "amplificate" in mod egal . La chit acustica sunt doua rezonatoare Helmholtz care rezoneaza si interactioneaza in asa fel ca fiecare ton sa se auda aprox de tarie egala .Apoi sunt mici corectii ce se pot face pentru a favoriza o frecventa sau alta .Exact ca si in cazul viorilor. etc etc........ In cazul chit electrice s-a redus rezonanta pronuntata la joase si medii s-a redus mult "amplificarea" acustica ca sa se reduca efectul "Larsen" , cel de auto -oscilatie . Dar corpul contribuie la ton in mare masura .In primul rand nu are voie sa amortizeze oscilatiile corzilor . sustine rezonante , oscilatii in antifaza si antifaza pe anumite portiuni de frecventa in asa fel ca chitara sa sune balansat .Acest lucru este usor de spus si putin mai greu de realizat . Doza " electromagnetica" este un traductor ce are rezonanta proprie , banda de trecere proprie , impreuna cu reglajul de ton ajungi la timbrul dorit , plus armonice produse de amplificator ( distorsiuni mai mici mai mari) Cu cat bobina dozei este mai "mare" ( inductanta mai mare) vom avea punctul de rezonanta situat mai jos ( mai catre basi ) .Bobina mai "mica" iductanta mai mica si favorizeaza mai mult inaltele . Ca sa vezi ca nu doza "face tonul" , fiecare schimbare de pozitie a punctului de captare sub coarda da alt "ton". Si tot asa fiecare element constructiv al chitarei intra in formarea finala al tonului .DAR si in raspunsul uniform pe tot ambitusul chitarei .timbrul balansat cat si sustainul .Sustainul care este dat tot de dimensionarea adecvata a "volumelor" rezonante , precum si de densitatea materialului lemnos , sa nu amortizeze oscilatile. Idea este da a nu implica circuite active pe chitara , doza sa capteze oscilatia corzilor , sa le filtreze in anumit mod , sa aiba semnal suficient de mare fara circuite active . Circuitele active ( preamp +EQ +compresor) implica : alimentare ( baterie , acumulator , transformator cu redresor etc) , zgomot propriu , etc...plus inca un etaj ce se poate defecta cand ti-e lumea mai draga . Deci : cel mai comod si practic este o doza cat mai simpla si corespunzatoare care capteaza si filtreaza tonul ( filtru trece banda ). In functie de constructia dozei poti sa ai diferite raspunsuri in frecventa , si alegi ce-i mai convenabil pentru un anumit tip de chitara . etc etc in legatura cu tonul clean ptr teste este o mare problema financiara !! ar trebui sa cumpar de un salar corzi noi de aceiasi tip ca sa incerc la "rece" si pe "clean" , altfel cu corzi uzate diferit nu am cum sa compar !!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now