www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Manuale De Chitara


Horil

Recommended Posts

Am creat acest topic pentru a face putina lumina privind manualele de guitara disponibile pe piata romaneasca, evident, scrise in limba romana. As dori in continuare, daca detineti unul din urmatoarele manuale sa faceti o descriere a acestora pentru a stabili mai bine caror chitaristi li se adreseaza, ce contin(teorie, cantece, exercitii etc.) si eventual de unde se pot achizitiona. Cred ca acest topic va fi folositor multor guitaristi in cautare de "teorie" mai ales, cat si mie, care sunt foarte nehotarat in ceea ce priveste achizitionarea unui manual, deoarece nu am detalii destule despre acestea, si astept recomandarile voastre, daca doriti, sau chiar sa(-mi) propuneti alte manuale.

 

Pana acum, din ce am cautat pe net(pentru ca la mine in oras, in librarii, nu prea se gasesc manuale de chitara), am dat de urmatoarele:

1."Manual de chitara pentru incepatori" de Lucian Suciu, disponibil aici sau aici

 

2.Manualele de chitara acustica si electrica de Adi Manolovici, disponibile aici

 

3."Armonia aplicativa in improvizatia de jazz, pop & rock" de Marius Popp, disponibil aici

 

4."Manual de chitara" de Gabriel Petric, disponibil aici

 

Astept informatii(descrieri) de la cei ce detin aceste manuale, sau cei ce au alte manuale in limba romana privind guitara si teoria muzicala.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

In primul rand Tratatul de armonie a lui M . Popp are un caracter general ca sa zic asa , dealtfel autorul este pianist ...

Manualul lui Manolovici prezinta un numar de piese pt chitara in tabulaturi ...great ...

Manualul lui Petric este de fapt un ghid chitaristic , un "bulion de cultura " cu informatii depre cam tot insa exprimate sintetic , acorduri & armonie , teorie , tipuri de notatie , etc . , diagrame o gramada si ceva piese la final in notaie clasica printre care si Andrii Popa si o Metallica ... success !

Manualul lui Suciu prezinta strict necesar de teorie , armonie clasica si moderna , notatii de chitara , se axeaza pe tehnica fingerpick deci cea de chitara clasica (insa se poate studia la o adica si pe acustica cu pana , mai ales exercitiile de inceput )contine 35 piese de chitara clasica ( de la simplu la complex ) cu explicatii amanuntite , fotografii ...remarcabil e ca de fapt in tot manualul apar numai 20 de acorduri a caror diagrame sunt pe ultima pagina .... in plus are si un DVD auxiliar cu exemplificarile video ale tuturor exercitiilor si pieselor .... success again ... :)

Altele , in limba romana , deocamdata nu prea mai sunt :) ... decat cele de Boeru , Carcassi si Carulli -metode de chitara clasica ... si cu asta basta .... good luck

Link to comment
Share on other sites

Pe asta nu-l stiam da e ok ....o sa-l stim de acuma .... B)

Adevarul e ca sectiunea electica si acustica s-a cam neglijat pe la noi ... Succes pe mai departe !

Si sa mai lasam dom'le modestia asta .... nu de alta da singurul tip modest pe care il cunosc era unul Mussorgski .... :) si singurul fidel era unu Castro ...

Ce ma incanta cel mai tare e ca suntem de fapt clujeni amandoi ....Peste ani sa va vorbi de CJ ca si centrul , pivotul , varful de lance , locomotiva etc pedagogiei chitaristice romanesti etc .... :)

Am citit pagina de intro ( alb pe negru ) si as avea un singur amendament ... Te rog , nu folosi cuvantul " aproximativ " ... care isi are locul doar in politica sa justitie ( unde de fapt nimeni nu-l rosteste ca fac pushchea pe limba ) ... Intotdeauna ( stiu ca exagerez )trebuie sa plecam de la premisa ca cititorul va intelege exact despre ce si cum ... Desi dupa ce am terminat nemaipomenita si ilustra Acad . Jorj Dima am realizat cati absolventi inteleg de fapt care e diferenta dintre banalele gama , mod , tonalitate .... :( Muzica este relativ o stiinta exacta .... 2+ 2 = 3 e un rezultat aproximativ bun , oricum mai bun decat 2+2 = 1 etc etc ....

Si ma opresc aici sa nu plictisesc ....

Mai bine sa zicem un AC/DC :)

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

hai salut. Ma bucur ca incepem sa ne cunoastem...aproximativ ... ca sa zic asa. Despre fidel castro ... nu stiu cat era de fidel dar despre modestia mea ( plus - minus) am mai explicat-o ... tine de normalitate zic io ...

 

"aproximativ" in textul cu pricina vrea sa spuna ca notiunile de teorie ( evident in opinia mea ...) nu trebuie puse la rang de mare stiinta, ci e de ajuns sa avem o idee despre ele.( sunt chitaristi care habar nu au ce canta dar rup instrumentu ala ... e adevarat, nu e vorba de muzica clasica dar ...). Sigur ca inteleg ce vrei sa spui si sunt de acord. Stii cum e .... cate bordeie atatea obicee. Hai ca poate ne intalnim odata sa povestim despre ale chitarii ... mi-ar placea.

 

numai bine!

Link to comment
Share on other sites

ok .... :( cand ma intorc de la americano sigur fixam o intalnire ...dar din start sa stii ca sunt 100 % de acord cu ceea ce ai scris anterior ... cred in talentul absolut , indivizi autodidacti care si -au luat "patul in spate si au umblat" .... e ok

unii , mai ales in Amerik au mai si trisat un pic ; se pare ca producatorii de muzica de aici au sesizat una dintre " cerintele " de capatai ale publicului de rock - si anume ca lumea vrea sa asculte tipi care au invatat sa cante singuri , si-au creat propriul stil fara a imita sau studia vreodata dupa vreo metoda, genuine genius -; dupa care urmeaza rebelul , bautura , drogurile , femeile , motoarele etc cate or mai fi ... din pacate putini sunt cei care au reusit astfel insa intradevar impactul a fost mare : Hendrix , Ozzy, Barret , Lennon ,Jeff Healey, Vicious , Morrison , Bon Scott etc din care se pare ca multi ne-au parasit de ceva vreme ... sa stii ca am avut o surpriza de proportii ,de curand pe VH1 Classic a fost un Pink Floyd weekend ... pe ei ii credeam asa niste baieti calculati care noteaza partituri , modulatii , variatiuni timbrale etc ... surpriza , nici poveste .... de exemplu pe Dark Side of the Moon , tipa cu vocalizele , s-a procedat in felul urmator - s-a invitat dizeuza , introdus in studio , pus banda si rugat sa improvizeze ceva ... la final tipa a iesit din cabina si si-a cerut scuze ca n-a iesit cine stie ce , dar baietii erau gura cascata , aplauze , etc si au zis ca a fost chiar foarte ok si e fapt pe disc au introdus acea inregistrare ...la fel cu saxofonul etc ...si totusi o bruma de teorie si armonie nu strica chiar deloc ... da cata o fi sa fie asamblata corect ca altfel mai mult te incurca decat descurca :)

si acum ca trebuie sa inchei odata si odata, concluzia :

am cochetat o vreme cu artele martiale ( de altfel maine se implinesc 24 de ani de cand am pus prima oara mana pe o chitara si mi-amintesc ca ma gandeam ca daca nu au locuri la sc. populara la chitara, o sa ma inscriu la karate :) ) intr-un interviu Chuck Norris zicea cam asa ceva : cica a fost la multe competitii de street fight unde s-a contrat cu baieti de baieti crescuti pe strazi , din aceia iuti de mana si care incasau ciocane zambind stirb ;cativa dintre ei i-au pus probleme mult mai mari chiar decat maestrii de arte martiale cu n centuri cu care se intrecuse anterior , insa **** mare atentie , pana la urma i-a dovedit pe toti ...

concluzia concluziei :

1) vrei sa canti in stiul tau propriu , poti sa o faci si fara sa stii cum arata cheia sol ...

2) vrei sa canti la o adica orice , atunci trebuie un pic de sacrificiu si pus un pic burta pe carte ....

am i right ? :)

Link to comment
Share on other sites

scuze era sa uit ... tot din Pink Floyd weekend ...

cica Sid Barret incepea sa o ia tot mai tare pe ulei ... la un moment dat intr-un gig cand se canta mai bine , isi dezacordeaza chitara da asa temeinic si dai la frecat corzile cu distors si wau wau ... Waters si cu Wright se uita unii la altii disperati .... dupa o vreme isi revin si realizeaza ca publicul era in delir ...

:) cred ca a fost prima mostra de asa numita muzica psihedelica , pe care apoi producatorii cei smecheri au promovat-o fiindca se vindea la hippioti .... :) de altfel Pink Floyd au continuat si pe Pompei si pe Umma Gumma cu experimentele .... very interesting isn't it ?

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

SI UITE ASA se imprietenesc oamenii...

 

da tre sa ne vedem, poate si cantam ceva impreuna. Tre sa iti cer niste sfaturi,pentru ca vreau sa public o metoda si sunt in tratative cu editura TEORA. ( tu stii mai bine cum e cu editurile)

 

numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

dan georgescu e basistul din headliners ( trupa de jazz-fusion ) ...un drac de copil care rupe bassu ala ...foarte talentat. Cu seven cant metale.

 

ps mersi fain de consiliere ...am stiut io ca intreb pe cine trebuie.

Edited by arosulescu
Link to comment
Share on other sites

concluzia concluziei :

1) vrei sa canti in stiul tau propriu , poti sa o faci si fara sa stii cum arata cheia sol ...

2) vrei sa canti la o adica orice , atunci trebuie un pic de sacrificiu si pus un pic burta pe carte ....

am i right ? :)

 

1..presupunand ca exista talent , inteligenta ,personalitate , conceptie , simt muzical simtul ritmului ,creativitate etc etc , si depinde cine accepta cea ce spune "unul" ca-i "stilul sau personal" , fara public si critica pozitiva nu prea exista stil .

 

2) canti "orice" si nu canti "nimic" !!!! din acestia sunt cei mai multi [ 90% ] ,care dupa ce fac "sacrificiul suprem" cred ca li se cuvine ceva pe teren artistic , ce si de ce ? Daca nu canti fals si poti tine ritmul inca nu inseamna ca esti artist .Nu are stil nu are personalitate eventual poate fi un bun slujbas. .Din acestia trebuie in spatele artistului sa nu strice in background si sa nu aiba nici conceptii .Este dotat cu cativa algoritmii bine exersati si baiatul le aplica mecanic.

 

Apoi dupa un timp apar cu "proiecte" proprii , si cu mare reclama ca a cantat cu cutare si cutare , hehe , da ca si slujbas , nu era decat o clapa pe un instrument din trupa respectiva.Si cu mare tupeu incerce sa prezinte ca si arta cea ce a "furat" de la maestri pe care i-a acompaniat , mai precis ce au "imprumutat" .Meseria se fura , arta nu.Arta se maimutareste.

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

HADES ! O FACI EXPRE? Hai macar pe acest topic sa fim de acord intru dezavuarea piratajului. ( hai sa iti zic ceva dar ramane intre noi doi ... daca vrei pdf moca ...intra domne pe un torent si ia tot ce gasesti pe acolo ... aaaa e in engleza ? asta e ... daca vrei sa invati, poti si in engleza....eu asa am facut )

Edited by arosulescu
Link to comment
Share on other sites

HADES ! O FACI EXPRE? TOCMAI TI-A EXPLICAT SAXOO ca, pdf ul moca ... adica miloaga, nu e cea mai buna cale. Hai macar pe acest topic sa fim de acord intru dezavuarea piratajului. ( hai sa iti zic ceva dar ramane intre noi doi ... daca vrei pdf moca ...intra domne pe un torent si ia tot ce gasesti pe acolo ... aaaa e in engleza ? asta e ... daca vrei sa invati, poti si in engleza....eu asa am facut )

+1.

in alta ordine de idei,manualul tau va fii pentru incepatori sau avansati?daca imi permiti sa opinez,as zice ca unul de avansati ar fi mai util existand cel de incepatori al lui manolovici.insa nu stiu cat de profitabil va fi,desi din citatul de mai sus deducem si noi profitabilitatea...

toate cele bune,mihai

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

nu stiu .. am o problema cu definirea acestor categorii .. nu stiu cand un chitarist e incepator si cand e avansat ... adica incepator este cel care acum invata acorduri ...sol si mi minor /major ...? daca da ... atunci manualul meu ( daca va aparea ) se poate spune ca e pentru avansati. Uita-te pe cuprinsul cursurilor din maximum rock ...in mare se va baza pe aceeasi structura, doar ca, informatia va fi mult mai multa si mai bine explicata ...sper eu.

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

ceva imi spune ca faci bascau ... ma rog ... ( dar nu vorbi de funie in casa spanzuratului ... ca lasi impresia ca o faci anume)

Link to comment
Share on other sites

nu stiu .. am o problema cu definirea acestor categorii .. nu stiu cand un chitarist e incepator si cand e avansat ... adica incepator este cel care acum invata acorduri ...sol si mi minor /major ...? daca da ... atunci manualul meu ( daca va aparea ) se poate spune ca e pentru avansati. Uita-te pe cuprinsul cursurilor din maximum rock ...in mare se va baza pe aceeasi structura, doar ca, informatia va fi mult mai multa si mai bine explicata ...sper eu.

 

m-am linistit:) vorbeai de editura teora...ai idee de numarul de exemplare si cam cat de stufos apreciezi ca o sa fie?

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

mersi .. e mai e de asteptat pentru ca tre sa gat intai cursurile din revista ... nu ar avea sens sa fac si asta in paralel.

Link to comment
Share on other sites

mai sa fie ce s-a incins atmosfera .... :) ... cool :)

 

uite o sa incerc sa propun o structurare , asa mai primitiva ... asta referitor la ce s-a discutat anterior ...

 

propun impartirea in 3 mari categorii :

 

incepatori - subiecti care pot executa pasaje gen game , moduri , schimburi de pozitii ( sau acorduri , cel mult cu semibarre ) in timp real in pozitia I ( max casuta a V -a ) , in tonalitati cu pana la 4 alteratii ,durate cuprinse intre nota intreaga si saisprezecimi , formule ritmice simple( punctul de prelungire , triolet, dactil , anapest ,contratimpul , sincopa ) doar in tempouri asezate, in +ar mai merge si ceva initiere in tehnici precum legato , glissando , flageolete naturale

 

mediu - avansati - subiecti care pot interpreta game sau moduri pe 2-3 octave precum si piese relativ complexe in tonalitati cu whatever alteratii , ce contin legato , slur , vibration la o adica ( fara ciupire adica doar din percutia degetelor ) , schimburi de pozitii IV-XII , full barre , mordent ,grupet , tril , flageolete artificile in orice tempo +cam toate tehnicile de ciupire ( fingerpick sau plectru ) , formule ritmice complexe

 

avansati - indivizi care pot executa rezonabil cam orice tip de lucrare indiferent de intindere si complexitatea schimburilor de pozitii , pt mana dreapta inclusiv tremolo , formule ritmice complexe in tempo rapid cu durate pana la 32-imi si 64 -imi

 

cam atat mi-a venit acum in minte .... daca are cineva intrebari sau niscaiva propuneri ori sfaturi constructive , raman in expectativa :) ....

Link to comment
Share on other sites

:) pai daca am scris fingerpick sau plectru , inseamna ca m-am referit la chitara de care o fi , acustica , buleftrica , western , etc....ar mai merge adaugat : la mediu-avansati bendul si controlul floyd-ului iar la avansati controlul potentiometrelor de volum , ton si al pedalelor de efecte , eventual solistici in alergare ca si Angus ... :)

adevarul e ca n-am predat electrica niciodata .... dar ma gandesc ca ar cam trebui sa fie cam aceasi metoda de urmat ... sau ma insel ? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hippogryph
Astept informatii(descrieri) de la cei ce detin aceste manuale, sau cei ce au alte manuale in limba romana privind guitara si teoria muzicala.

 

Mi-am comandat saptamana trecuta de pe net primul volum din "Metoda de chitara" a lui Matteo Carcassi. A fost scos de editura Grafoart, dar am impresia ca exista si o editie mai veche, de prin '80, la editura Muzicala. Am rasfoit-o putin, inca nu m-am apucat ca lumea de ea. E ok, are ceva greseli de ortografie, insa are destule piese potrivite pentru incepatori.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.