www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Comparație între Fender Stratocaster Custom Shop și Fender Stratocaster USA de magazin


Recommended Posts

Posted (edited)
8 hours ago, FiveseveN said:

I felt a disturbance in the Force, ca și cum cineva zice tâmpenii pe RGC.
Boss e chitară electrică, nu toacă. Nu așa funcționează rezonanțele. În cel mai rău caz pierzi niște sustain în jurul acelor frecvențe dar mai des sunt absolut irelevante.

Eu am întâlnit o singură chitară care avea, nu știu din ce motiv, zona 200-400hz foarte pronunțată, atât cât să observ că tindea să "înghită" restul frecvențelor în timp ce după prima octavă pe La (indiferent unde luai notele) înflorea și îi mergea foarte bine până la înalte și foarte înalte.

Dar de chitare la care corpul să "sune" in Fa și ghinion că gâtul e pe Fa diez n-am auzit 🙂

Edited by apocapsile
Posted

Legat de ce zicea Blackthorn legat se sustain și "tone" suckage. Niciodată nu o să ai atacul ăla bright dat de saddle-uri din oțel îndoit dacă folosești designuri care sunt bloculețe masive. Mai ales unele care se lipesc de baseplate cu șuruburi de blocare. Eu nu văd asta ca tone suckage, este doar o posibilă opțiune.

La fel de bine există oameni care pun blocuri din zinc intenționat pentru proprietățile lor în defavoarea celor din oțel, unii bagă stop tails din aluminiu ușor și zamak pe LP etc.

Legat de sustain, șansele ca un design tradițional cu saddle-uri highwood sau de care vrei și bloc de neam prost să aibă transmisie mai bună decât un sistem care cântărește 100-150 de grame mai puțin, dar unde saddle-urile sunt în contact perfect pe placă, față de unele care stau în trei șuruburi și un arc - sunt minore. 

Pe principiul degeaba ai o sursă de 800w cu eficiența 50% față de o sursă de 500w cu eficiența 90%. Contează și alte lucruri IMO.

TL;DR - de aia e fain un partscaster, că poate deveni orice ai chef, nu există bine sau rău, doar ce vrei de la el și ce îți place.

Posted
22 hours ago, FiveseveN said:

I felt a disturbance in the Force, ca și cum cineva zice tâmpenii pe RGC.
Boss e chitară electrică, nu toacă. Nu așa funcționează rezonanțele. În cel mai rău caz pierzi niște sustain în jurul acelor frecvențe dar mai des sunt absolut irelevante.

Electrică, dar mai cânţi şi neamplificat uneori...

Sau... de ce s-ar chinui cei de la Fender să "împace" aceste frecvenţe?

 

Posted
1 hour ago, gtrmike said:

Electrică, dar mai cânţi şi neamplificat uneori...

Sau... de ce s-ar chinui cei de la Fender să "împace" aceste frecvenţe?

 

Dar cine a zis ca Fender se chinuie sa impace frecventele?

  • Like 2
Posted (edited)
9 hours ago, SKU said:

Dar cine a zis ca Fender se chinuie sa impace frecventele?

Am dibuit această afirmaţie într-un documentar de-al lor pe tube văzut mai demult...

Şi da, poate nu erau chiar Fa cu Fa diez, poate erau Si cu Do, oricum ceva disonant, era doar un exemplu. Doar fiecare corp, mai ales lemnos are o frecvenţă proprie de rezonanţă.

Edited by gtrmike
Posted (edited)
15 hours ago, gtrmike said:

Am dibuit această afirmaţie într-un documentar de-al lor pe tube văzut mai demult...

Şi da, poate nu erau chiar Fa cu Fa diez, poate erau Si cu Do, oricum ceva disonant, era doar un exemplu. Doar fiecare corp, mai ales lemnos are o frecvenţă proprie de rezonanţă.

Corect. Fiecare obiect are o frecventa de rezonanta, si fiecare ansamblu de obiecte are o frecventa de rezonanta. Atunci cand gatul este strans insurubat de corp, frecventa de rezonanta a ansamblului se schimba. Fiecare parte - cheite, bridge, nut, corzi, etc... - va afecta frecventa de rezonanta finala.
Problema reala este ca din toata plaja de frecvente, notele muzicale sunt un set foarte precis si foarte mic ca numar, asa ca sansa ca  un corp sa rezoneze pe o nota muzicala este ...minuscula. Iar sansa ca ansamblul final sa rezoneze pe o anumita nota este si mai mica.

Screenshot 2025-04-29 at 13.58.42.png

Edited by SKU
  • Like 4
Posted (edited)
10 minutes ago, SKU said:

Corect. Fiecare obiect are o frecventa de rezonanta, si fiecare ansamblu de obiecte are o frecventa de rezonanta. Atunci cand gatul este strans insurubat de corp, frecventa de rezonanta a ansamblului se schimba. Fiecare parte - cheite, bridge, nut, corzi, etc... - va afecta frecventa de rezonanta finala.
Problema reala este ca din toata plaja de frecvente, notele muzicale sunt un set foarte precis si foarte mic ca numar de frecvente, asa ca sansa ca  un corp sa rezoneze pe o nota muzicala este ...minuscula. Iar sansa ca ansamblul final sa rezoneze pe o anumita nota este si mai mica.

Screenshot 2025-04-29 at 13.58.42.png

Exact, ai mutat un milimetru bara de trem sau s-a așezat un țânțar pe headstock și deja dintr-un G3 frumos și cărnos s-a dus armonia pe pustia microtonală. :banana5:

Edited by apocapsile
  • Haha 5
  • 1 month later...
Posted
On 27/04/2025 at 05:26, Blackthorn said:

Se vede ca nu te-ai hotarat la o culoare, dar arata bine. BTW, Vega Trem e stabil si se simte f bine la mana, dar cam fura ton si sustain. Si sa nu imi spui ca are nu stiu ce ton si sustain, ca daca era un Callaham sau un Gotoh 510 era sigur mai bine ca ton si sustain.

Am descoperit o chestie: pe Vega e exact cum zici tu dacă vrei să-l folosești fără bara de trem. Cum o montezi, masa adăugată îmbunătățește suficient de mult lucrurile cât să nu fie vreo problemă. O să încerc pe ea și un gotoh 510ts sau ceva similar cândva pe ea doar de dragul edificării.

Dar credit where it's due, ai perfectă dreptate, FĂRĂ bara de trem e oleacă wimpy. Deși nu știu de ce și-ar lua cineva vega să-l folosească fără chestia aia :D

Posted
On 27/04/2025 at 10:33, apocapsile said:

Mersic :+)

Ideea a fost un strat cât mai ușor din alt lemn decât pawlonia sau ziarele de acum zece anișori, preferabil ash, preferabil sherwood sau british racing green. L-am găsit pe ăsta la Franchin listat cu greutate cu tot și am povestit direct cu ei. Am avut emoții, până l-am văzut pe viu, că pozele nu-i fac dreptate 🙂

Cât despre trem, fiind un partscaster nu a avut alt bridge instalat vreodată deci aș minți să zic "greșești, uite că sună chiar mai bine decât suna cu bridgeul x y".

Tot ce pot să spun e că tonurile sunt toate la locul lor pe tastieră și sună mai mult timp decât e absolut nevoie 🙂

Nu știu dacă ai o prejudecată legată de "mărimea" blocului, dar dacă îl ții în mână înainte de instalare constați că masa lui e cel puțin egală cu tremurile mai babane cu sustain blocuri cât casa poporului și cu asta cred că am zis tot ce ar fi de zis.

Dacă ai un Callaham în sertar trimite-l și putem compara. 😜

Andrei, la varsta asta ar trebui sa stii ca marimea conteaza 😜

  • Haha 2
Posted

Nu cred ca am pus vreodata mana pe un CS care sa nu sune.

Diferenta majora la CS fata de seria de rand este  lemnul, lacul nitrocelulozic si atentia la detaliu.

Lemnul da conteaza foarte mult la chitara electrica. Am fost la studio sa inregistrez si mi-am luat chitara preferata, care e un CS, toate bune si frumoase pana la ultima piesa de pe album, unde m-am decis sa inregistrez si cu chitara mea de repetitii. De ce? De nostalgie, pentru ca aia e prima mea chitara mai de soi si am zis ca merita si ea sa apara pe o piesa. Sa ne intelegem chitara de repetitii nu e o craca, e in jurul a 1000+ euro, cu exact aceleasi specs-uri cu CS-ul, aceeasi doza in bridge, acelasi lemn, tastiera, lac, cheite, acordaj, string gauge. Concluzia? Dupa ce am dat cateva note, tipul de la studio mi-a zis sa trag in continuare cu CS-ul ca sa nu stric inregistrarea (fara sa stie specs-urile chitarelor).

Lacul nitrocelulozic permite lemnului sa respire si sa sune mai rezonant plus sa invecheasca mai repede. Doar seria Original are lac nitrocelulozic, inafara de CS.

Atentia la detaliu lasa complet de dorit la chitarele de serie. E o loterie foarte ciudata. Pretul chitarelor creste masiv dar calitatea aparent nu creste si ea. Am cumparat recent un Telecaster mexican editie limitata de la Thomann, care suna sub orice critica, de parca cantam cu potentiometrul de ton inchis. Am fost la dl. Sorin Dragoi si a trebuit sa imi inlocuiasca mufa de input. Aparent oamenii de la Fender au dat cu spray de grafit pentru izolare inauntrul chitarii si au dat inclusiv si pe mufa. Eu un inteleg cum a trecut chitara de QA si cine a avut si rusinea sa mai semneze cartonasul de QA. Probleme de genul nu am vazut niciodata la un CS.

  • Like 1
Posted (edited)
3 hours ago, Marquess of Orange said:

Nu cred ca am pus vreodata mana pe un CS care sa nu sune.

Diferenta majora la CS fata de seria de rand este  lemnul, lacul nitrocelulozic si atentia la detaliu.

Lemnul da conteaza foarte mult la chitara electrica. Am fost la studio sa inregistrez si mi-am luat chitara preferata, care e un CS, toate bune si frumoase pana la ultima piesa de pe album, unde m-am decis sa inregistrez si cu chitara mea de repetitii. De ce? De nostalgie, pentru ca aia e prima mea chitara mai de soi si am zis ca merita si ea sa apara pe o piesa. Sa ne intelegem chitara de repetitii nu e o craca, e in jurul a 1000+ euro, cu exact aceleasi specs-uri cu CS-ul, aceeasi doza in bridge, acelasi lemn, tastiera, lac, cheite, acordaj, string gauge. Concluzia? Dupa ce am dat cateva note, tipul de la studio mi-a zis sa trag in continuare cu CS-ul ca sa nu stric inregistrarea (fara sa stie specs-urile chitarelor).

Lacul nitrocelulozic permite lemnului sa respire si sa sune mai rezonant plus sa invecheasca mai repede. Doar seria Original are lac nitrocelulozic, inafara de CS.

Atentia la detaliu lasa complet de dorit la chitarele de serie. E o loterie foarte ciudata. Pretul chitarelor creste masiv dar calitatea aparent nu creste si ea. Am cumparat recent un Telecaster mexican editie limitata de la Thomann, care suna sub orice critica, de parca cantam cu potentiometrul de ton inchis. Am fost la dl. Sorin Dragoi si a trebuit sa imi inlocuiasca mufa de input. Aparent oamenii de la Fender au dat cu spray de grafit pentru izolare inauntrul chitarii si au dat inclusiv si pe mufa. Eu un inteleg cum a trecut chitara de QA si cine a avut si rusinea sa mai semneze cartonasul de QA. Probleme de genul nu am vazut niciodata la un CS.

Sigur - sigur nu a făcut ăla de la studio mișto de tine sau îi era lene să tragă puțin de EQ? :+)) #doarzic

Cu o chestie nu îs deloc de acord. La entry nu a existat vreodată să fie atâtea opțiuni ok la prețuri mici. În anii 90 și spre 200x luai niște gioarse sinistre pentru 3-4 salarii față de ce poți lua acum cu o fracțiune dintr-un salariu mediu.

Inclusiv niște gioarse care se dau acum la preț premium pentru că nu știu care a făcut video cu ele și a rupt internetul - vezi faza cu pedala Bad Monkey. 🙂

Că rămân fără lemne faine și caută alternative pentru serie și aia doare la gama medie sau mai scumpă aia poate.

CSf.

Edited by apocapsile

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.