www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cum Tin Acordul F7M?


Iskander
 Share

Recommended Posts

il prinzi ca in poza

barre in pozitia 1 iar cand dai cu pana te opresti la coarda Mi subtire exclusiv (adica pe aiai n-o ciupesti)

 

vax barre. F pe coarda E groasa il prinzi cu degetul mare. restul absolut normal. fara barre.

Link to comment
Share on other sites

si Do pe coarda 2 cum il prinde?

plus ca gp zice ca e acord major, nu minor cum s-a scris in titlu. ori a gresit autorul, ori e vina gp

 

daca numerotezi oleaca oleaca asa: degetu aratator 1, mijociu 2, inelar 3, mic 4, mare 5, atunci ai corespodenta:

 

(acord) (deget)

0 -----> x

1 -----> 1

2 -----> 2

3 -----> 4

3 -----> 3

1 -----> 5

 

ps. da, nu ii F7m, ci F7M (sau Fmajor7).

Link to comment
Share on other sites

daca numerotezi oleaca oleaca asa: degetu aratator 1, mijociu 2, inelar 3, mic 4, mare 5, atunci ai corespodenta:

 

(acord) (deget)

0 -----> x

1 -----> 1

2 -----> 2

3 -----> 4

3 -----> 3

1 -----> 5

 

ps. da, nu ii F7m, ci F7M (sau Fmajor7).

dat fiind faptul ca eu nu tin note cu degetul mare, la modul asta de prindere nu m-am gandit

eu zic sa incerce si asa si barre, si sa tina cum ii e lui mai comod

Link to comment
Share on other sites

Complet este oricum, ca-s toate patru notele :) Cu barre n-ai cum sa-l tii. Sau na, daca vrei sa faci un barre cu degetul 2, in genul: 1322xx :)

 

Eu tot sunt de parere ca cel mai simplu e cu Do in bas.

 

Edit- ar merge si cu barre in genul: 132211, sa tii barre-ul cu 1 si sa iei do-ul cu degetul mic (4). Asa ai avea septima pe coarda Re si ar fi ok, nici nu trebuie sa mergi pana jos de tot cu lovitul.

Link to comment
Share on other sites

de ce nu incerci sa il tii asa: 131211. merge foarte bine si asa!

dragul meu, cred ca n-ai fost atent cand ai postat pozitia asta pt. F7+. sa incercam sa o analizam, pt. a vizualiza erorile:

1/F

3/D

1/Ab

2/E

1/Bb

1/F

acordul cerut este F7+, deci in primul rand, un acord major, cu fundamentala F. terta mare este A, nu Ab, care da caracteristica de acord minor, asa cum ai indicat tu. mai departe, ce cauta nota D aici? D da caracteristica de 6(13) acordului. E da, intr-adevar caracteristica de septima marita. mai departe, ce cauta Bb in acest context, aceasta nota dand caracteristica de 4(11) acordului? asa, matematic, acordul tau ar trebui cifrat: Fm 4, 7+,13, ceea ce mi se pare si fortat si eronat pt. subiectul abordat. no offence. :)

Link to comment
Share on other sites

Se poate prinde foarte simplu daca tii nota F de pe coarda 6 cu degetul mare.Astfel scapi de stresul bareului la poz I si in plus, asta iti descopera coarda 1, ca sa-ti sune septima mare.

E o practica curenta pt chitara ritmica.

Oricum, la o chitara clasica unde griful e mai lat e mai dificil sa prinzi asa.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca ala e F7m :(

 

PS: Am observat ca am scris toate acordurile pe dos pana acum B)

 

:) ahh... nu prea sunt sigur de asta... F7m, ar trebui sa fie ceva de genul: 131111

 

dragul meu, cred ca n-ai fost atent cand ai postat pozitia asta pt. F7+. sa incercam sa o analizam, pt. a vizualiza erorile:

1/F

3/D

1/Ab

2/E

1/Bb

1/F

acordul cerut este F7+, deci in primul rand, un acord major, cu fundamentala F. terta mare este A, nu Ab, care da caracteristica de acord minor, asa cum ai indicat tu. mai departe, ce cauta nota D aici? D da caracteristica de 6(13) acordului. E da, intr-adevar caracteristica de septima marita. mai departe, ce cauta Bb in acest context, aceasta nota dand caracteristica de 4(11) acordului? asa, matematic, acordul tau ar trebui cifrat: Fm 4, 7+,13, ceea ce mi se pare si fortat si eronat pt. subiectul abordat. no offence. :)

 

cred ca tu ai citit acordul invers... sau ma rog, poate l-am scris eu invers...

1/F root

3/C cvinta

1/Eb seventh

2/A terta mare care da caracteristica de acord major

1/C cvinta

1/F root

 

asta nu e cumva F7?... se poate sa fi gresit eu... in cazul asta va rog lamuriti-ma si pe mine... :)

Link to comment
Share on other sites

Dar de x 8 10 8 10 8 ce ziceti? tot F7M e.

sau x 8 10 10 10 11

Nu, ãla e F7.

FM7 este x 8 10 9 10 8

sau 8 10 10 10 12

 

:) ahh... nu prea sunt sigur de asta... F7m, ar trebui sa fie ceva de genul: 131111

cred ca tu ai citit acordul invers... sau ma rog, poate l-am scris eu invers...

1/F root

3/C cvinta

1/Eb seventh

2/A terta mare care da caracteristica de acord major

1/C cvinta

1/F root

 

asta nu e cumva F7?... se poate sa fi gresit eu... in cazul asta va rog lamuriti-ma si pe mine... :)

Da, e bine, ãsta e F7 doar cã notația e inversã.

La tabulaturi se începe cu corzile subțiri sus:

e

B

G

D

A

E

Aºa cã notația ta îi încurcã pe cei obiºnuiți sã citeascã tabulaturi, inclusiv pe mine. Altfel, este corect, ºi mai ai un voicing alternativ:

131241 (EADGBe)

Link to comment
Share on other sites

incercati sa evitati sa spuneti fa 7 + .... e gresit spus (asta inseamna septima marita , adica octava ) . In ca veti canta cu muzicieni straini ii veti pune in mare incurcatura . Spuneti FA cu SEPTIMA MARE ,si se noteaza FA MAJ 7 ( maj 7 se refera la septima mare ) , sau folositi simbolul "delta".

In caz ca e FA 7 spuneti Fa dominant 7 , sau Fa cu septima mica .

 

" + " se foloseste la 5 + , 9 + , 11 + etc .... ( altered extension ) .

 

Poate pt multi li se pare banal , dar intr-o situatie in care ii scrii cuiva Fa 7 + exista posibilitatea ca el sa nu stie despre ce e vorba .

 

Mai e o chetie care ma scoate din sarite , si anume ca in ulte partituri gasest notat acordul minor cu "-" . Adica citesti partitura si vezi F- si el e Fa minor , iar tu te gandesti ca e cine stie ce diminuat .

Link to comment
Share on other sites

Da, e bine, ãsta e F7 doar cã notația e inversã.

La tabulaturi se începe cu corzile subțiri sus:

e

B

G

D

A

E

Aºa cã notația ta îi încurcã pe cei obiºnuiți sã citeascã tabulaturi, inclusiv pe mine. Altfel, este corect, ºi mai ai un voicing alternativ:

131241 (EADGBe)

 

ok... multumesc de lamurire domnul Cyfer! inca o intrebare, care ii diferenta intre F7 si Fmaj7 sau F7M? ma intereseaza teoretic care e diferenta...

Link to comment
Share on other sites

F 7 e acord de diminuanta si il gasesti pe treapta a 5-a, are septima mica

 

F Maj 7 are septima mare si il poti gasi fie pe tonica fie pe treapta a 4-a ( intr-o progresie majora )

 

ca si sunet , FA 7 cere rezolvare pe cand Fa Maj 7 e mai static , putand face un vamp pe el . si e mult mai melodios.

Link to comment
Share on other sites

Guest Wickerman

Nenea Jimmy Page foloseste in Stairway To Heaven un Fa Major Septima (sau dominant sau dracu sa-l ia ca nu stiu exact cum ii zice) in felul urmator:

e:0

B:1

G:2

D:3

A:x

E:x

Si suna chiar foarte bine. Mai e si varianta cu Do de pe tasta 3 pe coarda La (cum am mai vazut si varianta de Do Major cu Sol la bass pe tasta 3 pe coarda Mi gros... parerea mea, prea ciudat, asa ca fac Do Major cum il face toata lumea, normal).

De asemenea... In melodia "Is There Anybody Out There?" de pe The Wall... primul acord tinut este La minor... Dupa care... Fa Major7 ca cel de mai sus.

Si daca tot era vorba si de degeul mare... In melodia Wish You Were Here tot de Pink Floyd, acordul Re Major se tine cu Fa# la bass, cu degetul mare pe tasta 2 de pe Mi gros. Si intr-adevar asa este, si suna mult mai bine... Dar e aproape imposibil de prins daca ai deshte mici.

Parerea mea, fiecare tine acordurile cum poate si cum ii e mai comod... Spre exemplu, eu nu fac Fa Major cu barre, ci Fa Major cu Do si Fa (tastele 1 de pe corzile B si e) in barre si cu Fa de pe coarda D la bass. Sau acordul Sol Major cu Re-ul de pe tasta 3 de pe coarda B.

Deci acordurile depind de mana fiecaruia... :)

Link to comment
Share on other sites

0
1
2
3
3
1

 

cum anume il prind? chiar nu-mi dau seama...

 

F7+ ( notatia 7+ = maj7 la americani apare notatia Fmaj7 cu M nu am vazut dar sunt multe feluri de notatie trebuie sa ai un "ghid" al tabului ,asa am vazut in reviste) , F pe coarda 6 o tii cu degetul mare .Daca culci degetul aratator ,ce tine C pe coarda 2 o sa fie apasata nota f pe coarda 1 deci acordul F . ridici degetul si ai F7+

Link to comment
Share on other sites

ok... multumesc de lamurire domnul Cyfer! inca o intrebare, care ii diferenta intre F7 si Fmaj7 sau F7M? ma intereseaza teoretic care e diferenta...

F7 are urmãtoarele sunete 1 3 5 b7

Fmaj7 are 1 3 5 7

Primul are septimã micã, iar celãlalt septimã mare. Asta-i tot.

 

F 7 e acord de diminuanta si il gasesti pe treapta a 5-a, are septima mica

:)

Acord de diminuantã... ce terment haios... pãcat cã nu existã.

Eventual "de dominantã"....

 

F7+ ( notatia 7+ = maj7 la americani apare notatia Fmaj7 cu M nu am vazut dar sunt multe feluri de notatie trebuie sa ai un "ghid" al tabului ,asa am vazut in reviste)

Problema asta cu notațiile diferite este clasicã. Încã nu existã un sistem standard ºi fiecare noteazã dupã cum a învãțat.

Mai nou se foloseºte Fmaj7, cum zice Karpi, ºi asta pentru cã FM7 poate fi confundat cu Fm7. Eu încã încerc sã mã obiºnuiesc sã notez Fmaj7 ºi nu FM7, cum am învãțat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.