Iskander Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 0 1 2 3 3 1 cum anume il prind? chiar nu-mi dau seama...
bolly Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 pai o idee ar fi sa nu mai prinzi fa pe coarda e3..mi aia groasa...cum prind lautarii. .presupun ca problema e sa lasi mi liber si sa tii si barre pe celelalte corzi...nuh?sau era la misto intrebarea?
George M. Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Iskander said: 0 1 2 3 3 1 cum anume il prind? chiar nu-mi dau seama... il prinzi ca in poza barre in pozitia 1 iar cand dai cu pana te opresti la coarda Mi subtire exclusiv (adica pe aiai n-o ciupesti)
Guest dmc Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Bassmann™ said: il prinzi ca in pozabarre in pozitia 1 iar cand dai cu pana te opresti la coarda Mi subtire exclusiv (adica pe aiai n-o ciupesti) vax barre. F pe coarda E groasa il prinzi cu degetul mare. restul absolut normal. fara barre.
Guest vrolok Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 incearca aicia, poate te ajuta: http://www.jamplay.com/guitar-chords/free-guitar-chords.html da din cate vad eu,ala nu e chiar F7m...poate ma insel
George M. Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 dmc said: vax barre. F pe coarda E groasa il prinzi cu degetul mare. restul absolut normal. fara barre. si Do pe coarda 2 cum il prinde? plus ca gp zice ca e acord major, nu minor cum s-a scris in titlu. ori a gresit autorul, ori e vina gp
Guest dmc Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Bassmann™ said: si Do pe coarda 2 cum il prinde?plus ca gp zice ca e acord major, nu minor cum s-a scris in titlu. ori a gresit autorul, ori e vina gp daca numerotezi oleaca oleaca asa: degetu aratator 1, mijociu 2, inelar 3, mic 4, mare 5, atunci ai corespodenta: (acord) (deget) 0 -----> x 1 -----> 1 2 -----> 2 3 -----> 4 3 -----> 3 1 -----> 5 ps. da, nu ii F7m, ci F7M (sau Fmajor7).
cearny Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Cam peste mana modul asta de a lua F7M (pentru curiosi: nu e cu septima mica, e cu septima mare). Ia-l cu Do in bas, deci: x33210.
George M. Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 dmc said: daca numerotezi oleaca oleaca asa: degetu aratator 1, mijociu 2, inelar 3, mic 4, mare 5, atunci ai corespodenta: (acord) (deget) 0 -----> x 1 -----> 1 2 -----> 2 3 -----> 4 3 -----> 3 1 -----> 5 ps. da, nu ii F7m, ci F7M (sau Fmajor7). dat fiind faptul ca eu nu tin note cu degetul mare, la modul asta de prindere nu m-am gandit eu zic sa incerce si asa si barre, si sa tina cum ii e lui mai comod
cearny Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Bassmann™ said: il prinzi ca in pozabarre in pozitia 1 iar cand dai cu pana te opresti la coarda Mi subtire exclusiv (adica pe aiai n-o ciupesti) Nu face nicio faza asa, rateaza fix septima mare.
Iskander Posted June 12, 2007 Author Posted June 12, 2007 este F7M am pus din greseala m mic. deci bare sau cu degetul mare. ok. mersi o sa incerc sa vad ce-mi iese. Deci am impresia ca doar cu degetul mare pot sa-l obtin complet... ?
cearny Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Complet este oricum, ca-s toate patru notele Cu barre n-ai cum sa-l tii. Sau na, daca vrei sa faci un barre cu degetul 2, in genul: 1322xx Eu tot sunt de parere ca cel mai simplu e cu Do in bas. Edit- ar merge si cu barre in genul: 132211, sa tii barre-ul cu 1 si sa iei do-ul cu degetul mic (4). Asa ai avea septima pe coarda Re si ar fi ok, nici nu trebuie sa mergi pana jos de tot cu lovitul.
StratMan Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 (edited) @Iskander: acordul F7M, care se mai noteaza cu F7+, se ia cel mai simplu asa: 0/E 1/C 2/A 3/F X X adica 0123xx este suficient atat. nu-ti mai bate capul cu pozitia aratata de tine initial. e inutil de complicata si nu foarte eficienta. Edited June 13, 2007 by StratMan
Alex_Strat69 Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 sau , si mai frumos ... 5 5 5 3 x x ( bare cu degeu inelar pe pozitia 5 ) 5 5 5 7 8 x ( bare cu degetu 1 pe pozitia 5 ) x 10 9 10 8 x
alex_omul Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 de ce nu incerci sa il tii asa: 131211. merge foarte bine si asa!
cearny Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 alex_omul said: de ce nu incerci sa il tii asa: 131211. merge foarte bine si asa! Pentru ca ala e F7m PS: Am observat ca am scris toate acordurile pe dos pana acum
StratMan Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 alex_omul said: de ce nu incerci sa il tii asa: 131211. merge foarte bine si asa! dragul meu, cred ca n-ai fost atent cand ai postat pozitia asta pt. F7+. sa incercam sa o analizam, pt. a vizualiza erorile: 1/F 3/D 1/Ab 2/E 1/Bb 1/F acordul cerut este F7+, deci in primul rand, un acord major, cu fundamentala F. terta mare este A, nu Ab, care da caracteristica de acord minor, asa cum ai indicat tu. mai departe, ce cauta nota D aici? D da caracteristica de 6(13) acordului. E da, intr-adevar caracteristica de septima marita. mai departe, ce cauta Bb in acest context, aceasta nota dand caracteristica de 4(11) acordului? asa, matematic, acordul tau ar trebui cifrat: Fm 4, 7+,13, ceea ce mi se pare si fortat si eronat pt. subiectul abordat. no offence.
lupul alb Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Dar de x 8 10 8 10 8 ce ziceti? tot F7M e. sau x 8 10 10 10 11
cearny Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Suna altfel mai sus pe grif, plus ca e greu de luat daca canti in general cu acorduri pe primele pozitii, si trebuie sa sari cate 8-10 taste. @StratMan, cred ca i-ai citit acordul invers Chiar, care e pana la urma directia corecta, EADGBe, nu?
Shreder Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Se poate prinde foarte simplu daca tii nota F de pe coarda 6 cu degetul mare.Astfel scapi de stresul bareului la poz I si in plus, asta iti descopera coarda 1, ca sa-ti sune septima mare. E o practica curenta pt chitara ritmica. Oricum, la o chitara clasica unde griful e mai lat e mai dificil sa prinzi asa.
alex_omul Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 cearny said: Pentru ca ala e F7m PS: Am observat ca am scris toate acordurile pe dos pana acum ahh... nu prea sunt sigur de asta... F7m, ar trebui sa fie ceva de genul: 131111 StratMan said: dragul meu, cred ca n-ai fost atent cand ai postat pozitia asta pt. F7+. sa incercam sa o analizam, pt. a vizualiza erorile:1/F 3/D 1/Ab 2/E 1/Bb 1/F acordul cerut este F7+, deci in primul rand, un acord major, cu fundamentala F. terta mare este A, nu Ab, care da caracteristica de acord minor, asa cum ai indicat tu. mai departe, ce cauta nota D aici? D da caracteristica de 6(13) acordului. E da, intr-adevar caracteristica de septima marita. mai departe, ce cauta Bb in acest context, aceasta nota dand caracteristica de 4(11) acordului? asa, matematic, acordul tau ar trebui cifrat: Fm 4, 7+,13, ceea ce mi se pare si fortat si eronat pt. subiectul abordat. no offence. cred ca tu ai citit acordul invers... sau ma rog, poate l-am scris eu invers... 1/F root 3/C cvinta 1/Eb seventh 2/A terta mare care da caracteristica de acord major 1/C cvinta 1/F root asta nu e cumva F7?... se poate sa fi gresit eu... in cazul asta va rog lamuriti-ma si pe mine...
cyfer Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 lupul alb said: Dar de x 8 10 8 10 8 ce ziceti? tot F7M e.sau x 8 10 10 10 11 Nu, ãla e F7. FM7 este x 8 10 9 10 8 sau 8 10 10 10 12 alex_omul said: ahh... nu prea sunt sigur de asta... F7m, ar trebui sa fie ceva de genul: 131111cred ca tu ai citit acordul invers... sau ma rog, poate l-am scris eu invers... 1/F root 3/C cvinta 1/Eb seventh 2/A terta mare care da caracteristica de acord major 1/C cvinta 1/F root asta nu e cumva F7?... se poate sa fi gresit eu... in cazul asta va rog lamuriti-ma si pe mine... Da, e bine, ãsta e F7 doar cã notația e inversã. La tabulaturi se începe cu corzile subțiri sus: e B G D A E Aºa cã notația ta îi încurcã pe cei obiºnuiți sã citeascã tabulaturi, inclusiv pe mine. Altfel, este corect, ºi mai ai un voicing alternativ: 131241 (EADGBe)
Alex_Strat69 Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 incercati sa evitati sa spuneti fa 7 + .... e gresit spus (asta inseamna septima marita , adica octava ) . In ca veti canta cu muzicieni straini ii veti pune in mare incurcatura . Spuneti FA cu SEPTIMA MARE ,si se noteaza FA MAJ 7 ( maj 7 se refera la septima mare ) , sau folositi simbolul "delta". In caz ca e FA 7 spuneti Fa dominant 7 , sau Fa cu septima mica . " + " se foloseste la 5 + , 9 + , 11 + etc .... ( altered extension ) . Poate pt multi li se pare banal , dar intr-o situatie in care ii scrii cuiva Fa 7 + exista posibilitatea ca el sa nu stie despre ce e vorba . Mai e o chetie care ma scoate din sarite , si anume ca in ulte partituri gasest notat acordul minor cu "-" . Adica citesti partitura si vezi F- si el e Fa minor , iar tu te gandesti ca e cine stie ce diminuat .
alex_omul Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 cyfer said: Da, e bine, ãsta e F7 doar cã notația e inversã.La tabulaturi se începe cu corzile subțiri sus: e B G D A E Aºa cã notația ta îi încurcã pe cei obiºnuiți sã citeascã tabulaturi, inclusiv pe mine. Altfel, este corect, ºi mai ai un voicing alternativ: 131241 (EADGBe) ok... multumesc de lamurire domnul Cyfer! inca o intrebare, care ii diferenta intre F7 si Fmaj7 sau F7M? ma intereseaza teoretic care e diferenta...
Alex_Strat69 Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 F 7 e acord de diminuanta si il gasesti pe treapta a 5-a, are septima mica F Maj 7 are septima mare si il poti gasi fie pe tonica fie pe treapta a 4-a ( intr-o progresie majora ) ca si sunet , FA 7 cere rezolvare pe cand Fa Maj 7 e mai static , putand face un vamp pe el . si e mult mai melodios.
Guest Wickerman Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Nenea Jimmy Page foloseste in Stairway To Heaven un Fa Major Septima (sau dominant sau dracu sa-l ia ca nu stiu exact cum ii zice) in felul urmator: e:0 B:1 G:2 D:3 A:x E:x Si suna chiar foarte bine. Mai e si varianta cu Do de pe tasta 3 pe coarda La (cum am mai vazut si varianta de Do Major cu Sol la bass pe tasta 3 pe coarda Mi gros... parerea mea, prea ciudat, asa ca fac Do Major cum il face toata lumea, normal). De asemenea... In melodia "Is There Anybody Out There?" de pe The Wall... primul acord tinut este La minor... Dupa care... Fa Major7 ca cel de mai sus. Si daca tot era vorba si de degeul mare... In melodia Wish You Were Here tot de Pink Floyd, acordul Re Major se tine cu Fa# la bass, cu degetul mare pe tasta 2 de pe Mi gros. Si intr-adevar asa este, si suna mult mai bine... Dar e aproape imposibil de prins daca ai deshte mici. Parerea mea, fiecare tine acordurile cum poate si cum ii e mai comod... Spre exemplu, eu nu fac Fa Major cu barre, ci Fa Major cu Do si Fa (tastele 1 de pe corzile B si e) in barre si cu Fa de pe coarda D la bass. Sau acordul Sol Major cu Re-ul de pe tasta 3 de pe coarda B. Deci acordurile depind de mana fiecaruia...
marduk Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 cataline (sper ca tu esti:P) de ce nu vii pin la mine iti arat io cum se prinde ca e mai usor live )
karpi Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Iskander said: 0 1 2 3 3 1 cum anume il prind? chiar nu-mi dau seama... F7+ ( notatia 7+ = maj7 la americani apare notatia Fmaj7 cu M nu am vazut dar sunt multe feluri de notatie trebuie sa ai un "ghid" al tabului ,asa am vazut in reviste) , F pe coarda 6 o tii cu degetul mare .Daca culci degetul aratator ,ce tine C pe coarda 2 o sa fie apasata nota f pe coarda 1 deci acordul F . ridici degetul si ai F7+
malex Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 (edited) ashea, ashea....bagatzi mare, teorie, desene, schitze.... ca si blackmore cand canta mistreated avea aceleasi probleme... bagatzi mare.... PS o iau pe urmele lu' marcel/purcel/mimul .... nu ma bagatzi in seama Edited June 13, 2007 by malex
cyfer Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 alex_omul said: ok... multumesc de lamurire domnul Cyfer! inca o intrebare, care ii diferenta intre F7 si Fmaj7 sau F7M? ma intereseaza teoretic care e diferenta... F7 are urmãtoarele sunete 1 3 5 b7 Fmaj7 are 1 3 5 7 Primul are septimã micã, iar celãlalt septimã mare. Asta-i tot. Alex_Strat69 said: F 7 e acord de diminuanta si il gasesti pe treapta a 5-a, are septima mica Acord de diminuantã... ce terment haios... pãcat cã nu existã. Eventual "de dominantã".... karpi said: F7+ ( notatia 7+ = maj7 la americani apare notatia Fmaj7 cu M nu am vazut dar sunt multe feluri de notatie trebuie sa ai un "ghid" al tabului ,asa am vazut in reviste) Problema asta cu notațiile diferite este clasicã. Încã nu existã un sistem standard ºi fiecare noteazã dupã cum a învãțat. Mai nou se foloseºte Fmaj7, cum zice Karpi, ºi asta pentru cã FM7 poate fi confundat cu Fm7. Eu încã încerc sã mã obiºnuiesc sã notez Fmaj7 ºi nu FM7, cum am învãțat.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now