www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Seriozitate In Magazinele Romanesti...


ambrozie
 Share

Recommended Posts

Datele problemei - sunt student in Iasi, oras sarac in magazine serioase de instrumente (si nu numai). Am o chitara veche dar care mie imi place care are nevoie de tune-o-matic. Gasesc un magazin care aduce de pe Thomann. Fac comanda. Mi se promite ca ajunge azi, miercuri 6 iunie a.c. Mi se spune ca voi fi sunat cu o zi inainte ca sa stiu ora la care vin sa-mi ridic piesa. Sunt asigurat ca ajunge 100% .

Rezolvare : Sun azi (tot eu, ca-s plin de minute), mi se spune ca nu s-a putut si ca nu e vina nimanui, ca doar n-o aduce de la Podu Iloaie (sat de langa Iasi) si ca sa fac reclamatie la "nemti" daca nu-mi convine.

Acum fug la un examen, si apoi trec pe la ei sa-mi iau inapoi avansul. Presimt eventual o retinere din el (ca doar oamenii au muncit) sau, de ce nu, o pastrare, CA COmanda nu se returneaza. Sunt pregatit pentru o reclamatie la OPC, desi iar presimt necazuri, pentru ca n-au vrut sa-mi dea nici o chitanta dupa avans (mergem pe incredere, bou scrie pe fruntea mea).

Nu-s adeptul (sau nu mai sunt) zicalei "ce tara dom`le, ce uameni" dar deja ma amuza situatia asta, pe care o cataloghez drept nesimtire, in primul rand pentru ca puteam fi anuntat, zic eu, si eventual sa mi se explice pe un ton civilizat cauzele problemei (nu era pe stoc, a uitat persoana de legatura sa ceara toate produsele comandate, etc). Cum zicea jupanu` malex, cu punctualitate, corectitudine, aia a lui la ce mai aspiram, dar Fanarul si Levantul ne mananca.

Am deschis acest topic nu ca sa ma plang, ci ca sa vedem cam cate magazine romanesti sunt serioase la capitolul comenzi de afara si mai ales respect fata de clienti, chiar daca n-am comandat de țâºpe mii de euro, tot bani si comanda se cheama.

Link to comment
Share on other sites

Pai da cearny, dar alta varianta n-am (in afara de una romaneasca pe care o evit din anumite motive si la care cred ca am sa ajung pana la urma, daca o vrea sa ma serveasca), si oamenii nu mi-au parut deloc dubiosi, pana la urma e un magazin, nu un ins care se lauda ca aduce. Am ajuns si la Timisoara, la Muzikia, nu aveau punti tune-o-matic pe stoc.

Dupa mintea mea cea naiva, cred ca puteau sa ma caute imediat dupa ce omul de legatura era la thomann (ca doar l-a sunat pe patron), patronul sa ma sune si sa-mi spuna ca nu e pe stoc sau pana mea, si sa-mi spuna ce aleg, sa-mi iau avansul inapoi sau sa aleg alta punte apropiata ca pret (asta "pierduta" era 22 de euro, mai era una de 25, dar pe care n-o vroiam pentru ca se regleaza lungimea corzii prin imbusuri si nu imi place in mod deosebit).

Daca nu-mi primesc integral banii, fac reclamatie la OPC, fie si pentru un leu. Nu am nici un act, pentru ca am fost fraier si recunosc, dar am un martor, tot conteaza, eu sunt hotarat sa fac scandal.

Intr-adevar, noroc n-am la fazele astea, din octombrie sau noiembrie 2006 alerg dupa un tune-o-matic. Tot nu ma las. Pana la urma rog pe cineva care sta in Germania sa-mi comande de pe ebay (da` cine stie, poate cand trimite pana la urma piesa, o sa fie deturnat trenul sau faze din astea).

Sunt scarbit, dupa ce tot ei gafeaza (parerea mea) si le spun ca nu e corect ca nu m-au anuntat din timp, mi se spune ca-s agresiv si sa fac reclamatie la nemti. E jalnic.

Link to comment
Share on other sites

Datele problemei - sunt student in Iasi, oras sarac in magazine serioase de instrumente (si nu numai). Am o chitara veche dar care mie imi place care are nevoie de tune-o-matic. Gasesc un magazin care aduce de pe Thomann. Fac comanda. Mi se promite ca ajunge azi, miercuri 6 iunie a.c. Mi se spune ca voi fi sunat cu o zi inainte ca sa stiu ora la care vin sa-mi ridic piesa. Sunt asigurat ca ajunge 100% .

Rezolvare : Sun azi (tot eu, ca-s plin de minute), mi se spune ca nu s-a putut si ca nu e vina nimanui, ca doar n-o aduce de la Podu Iloaie (sat de langa Iasi) si ca sa fac reclamatie la "nemti" daca nu-mi convine.

Acum fug la un examen, si apoi trec pe la ei sa-mi iau inapoi avansul. Presimt eventual o retinere din el (ca doar oamenii au muncit) sau, de ce nu, o pastrare, CA COmanda nu se returneaza. Sunt pregatit pentru o reclamatie la OPC, desi iar presimt necazuri, pentru ca n-au vrut sa-mi dea nici o chitanta dupa avans (mergem pe incredere, bou scrie pe fruntea mea).

Nu-s adeptul (sau nu mai sunt) zicalei "ce tara dom`le, ce uameni" dar deja ma amuza situatia asta, pe care o cataloghez drept nesimtire, in primul rand pentru ca puteam fi anuntat, zic eu, si eventual sa mi se explice pe un ton civilizat cauzele problemei (nu era pe stoc, a uitat persoana de legatura sa ceara toate produsele comandate, etc). Cum zicea jupanu` malex, cu punctualitate, corectitudine, aia a lui la ce mai aspiram, dar Fanarul si Levantul ne mananca.

Am deschis acest topic nu ca sa ma plang, ci ca sa vedem cam cate magazine romanesti sunt serioase la capitolul comenzi de afara si mai ales respect fata de clienti, chiar daca n-am comandat de țâºpe mii de euro, tot bani si comanda se cheama.

stimate concetatene iesean, este un tip pe nume Ursu (Marius Lung) care e foarte de incredere. de ce nu incerci al dansul? eu am comandat de la el de 2 ori si de fiecare data am fost tratat cu seriozitate, respect si profesionalism, la fel cum am facut si eu fata de el. el aduce de pe Thomann.

spor in recuperarea banilor, numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, noroc n-am la fazele astea, din octombrie sau noiembrie 2006 alerg dupa un tune-o-matic. Tot nu ma las. Pana la urma rog pe cineva care sta in Germania sa-mi comande de pe ebay (da` cine stie, poate cand trimite pana la urma piesa, o sa fie deturnat trenul sau faze din astea).

 

Daca e urgent, da-mi un PM. Eu azi sau maine fac o comanda pe Thomann si pot sa adaug si un TOM la ea.

Link to comment
Share on other sites

Datele problemei - sunt student in Iasi, oras sarac in magazine serioase de instrumente (si nu numai). Am o chitara veche dar care mie imi place care are nevoie de tune-o-matic. Gasesc un magazin care aduce de pe Thomann. Fac comanda. Mi se promite ca ajunge azi, miercuri 6 iunie a.c. Mi se spune ca voi fi sunat cu o zi inainte ca sa stiu ora la care vin sa-mi ridic piesa. Sunt asigurat ca ajunge 100% .

Rezolvare : Sun azi (tot eu, ca-s plin de minute), mi se spune ca nu s-a putut si ca nu e vina nimanui, ca doar n-o aduce de la Podu Iloaie (sat de langa Iasi) si ca sa fac reclamatie la "nemti" daca nu-mi convine.

Acum fug la un examen, si apoi trec pe la ei sa-mi iau inapoi avansul. Presimt eventual o retinere din el (ca doar oamenii au muncit) sau, de ce nu, o pastrare, CA COmanda nu se returneaza. Sunt pregatit pentru o reclamatie la OPC, desi iar presimt necazuri, pentru ca n-au vrut sa-mi dea nici o chitanta dupa avans (mergem pe incredere, bou scrie pe fruntea mea).

Nu-s adeptul (sau nu mai sunt) zicalei "ce tara dom`le, ce uameni" dar deja ma amuza situatia asta, pe care o cataloghez drept nesimtire, in primul rand pentru ca puteam fi anuntat, zic eu, si eventual sa mi se explice pe un ton civilizat cauzele problemei (nu era pe stoc, a uitat persoana de legatura sa ceara toate produsele comandate, etc). Cum zicea jupanu` malex, cu punctualitate, corectitudine, aia a lui la ce mai aspiram, dar Fanarul si Levantul ne mananca.

Am deschis acest topic nu ca sa ma plang, ci ca sa vedem cam cate magazine romanesti sunt serioase la capitolul comenzi de afara si mai ales respect fata de clienti, chiar daca n-am comandat de țâºpe mii de euro, tot bani si comanda se cheama.

 

 

Eu unu zic ca te grabesti cam tare cu reclamatia si este foarte probabil sa nu reusesti sa faci nimic basca sa nu te alegi nici cu ceea ce ai comandat. A zis omul ca in 6 tu la 7:30 in 6 si sari pe el. Chiar, ti-ai pus problema ca s-ar putea sa nu fie vina lui? Daca trecea o saptamana doua de la termen si tot nu ajungea mai ziceam... Nu ca nu ar fi normal sa faca tot ce sta in putinta sa-ti aduca marfa comandata, dar poti sa fii sigur ce se poate intampla ca intarzierea sa nu fie vina respectivului comerciant... Inteleg foarte bine si partea cu nerabdarea de a avea cat mai repede produsul... Daca ai comandat direct de la Thomann si intarziau cu 2-3 zile cred ca nu era nici un bai. In fine, sper sa ti se rezolve problema si .. OPC-ul ma tem ca in situatia ta nu va putea face nimic. Iti trebuie un bon , factura sau ceva scris... In schimb sunt perfect de acord ca 50% din vanzatorii romani habar nu au sa vanda si nici pe departe sa vorbesca cu clientii, iar cand ajung la intarzieri nici vorba sa-si ceara scuze pentru situatia jenanta (pentru ei) ca doar nu sunt ei de vina, dar reprezinta fara nici un fel de obligatie tot felul de branduri... cam atat... si multa bafta! (la iezamene_)

Link to comment
Share on other sites

Treaba e cam asa : eu miercurea trecuta ma infiintez la magazin, dau avansul, sunt asigurat ca vine miercurea asta (am inteles ca vine saptamanal masina din Germania cu marfa - in fine, mira-m-as, dar asa a zis). Ieri dimineata, marti, sun la numarul lor, discut cu patronul, imi spune ca masina vine azi (miercuri) si ca la ora 12 sa fiu la magazin sa iau marfa si sa dau restul de bani. Ii raspund ca nu pot la 12 ca am examen la 2, si ramanem buni prieteni, imi ureaza bafta, si ca la 17:00 sa fiu la magazin.

Astazi il sun exact inainte de a posta pe forum, si imi raspunde destul de plictisit ca n-a venit nici o punte. De ce? intreb. Nu stiu dom`le, nu fi atat de agresiv, daca nu-ti convine fa reclamatie "la nemti", nu la mine, ca eu n-am nici o treaba. Si cu avansul meu? pai astepti pana vine urmatoarea masina si gata, ce crezi?

Eu nu spun ca vai Doamne trebuia sa dea un comunicat de presa in care sa-si ceara scuze, dar asemenea atitudine mi se pare de neconceput, pentru ca sunt client, chit ca n-am comandat de 1000 de euro, tot client ma numar cu cei 22 de euro +15% taxe de transport. Dar normal mi s-a parut, repet, ca atunci cand omul de legatura a ajuns la depozit si a vazut ca tune-o-maticul comandat de mine nu era pe stoc, sa-si sune patronul si el sa ma contacteze, prin mail sau mai stiu eu cum (ca mi-a cerut telefonul la avans, dar degeaba) si sa stiu si eu cum fac, ori imi iau avansul ori comand altceva. E chiar asa utopie?

P.S. Dupa examen am fost la magazin, mi-am retras avansul, si baiatul care vinde n-a comentat nimic. Imi pare rau ca nu era patronul, nu-l bateam, nu-i faceam nimic, dar mi-ar fi placut sa vorbesc cu el despre agresivitate si nesimtire, asa cum le percepe fiecare din noi. As dori, daca se poate, ca acest topic sa nu fie inchis, pentru ca sunt convins ca nu sunt singurul tratat din c00r de catre stimatii patroni si vanzatori de la magazinele de instrumente muzicale.

Link to comment
Share on other sites

NU. NU TREBUIE SA FIE IN VALUTA.

 

Exact. Cardul poate sa fie in ce moneda vrei tu. Oricum ai doar cateva optiuni (RON, Euro sau dolari, nustiu daca mai exista si alta). Daca vrei sa cumperi ceva de pe un site din Botswana doar nu-ti faci card in... :)

Chestia cu seriozitatea cred ca este o boala pentru romani, plecand de la modul in care te trateaza la ghisee la tot felul de institutii si pana la magazine de instrumente muzicale.

Pot sa spun ca vanzatoarele de la Rapsodia din Bucuresti sunt de treaba. Mi-am luat acum vreo 2 ani o chitara de acolo si avea un buzz pe care l-am observat abea acasa. M-am dus inapoi si mi-au schimbat-o fara probleme si fara macar sa incerce chitara sa vada daca am dreptate sau nu :)

Link to comment
Share on other sites

Ca sa inchei treaba cu tune-o-maticul meu care din motive obiective n-a ajuns la mine, eu nu pot decat sa ma bucur ca mi-am recuperat avansul.

Repet, mi se pare incredibil ca intr-o zi il sun, vorbesc cu el, toate bune, "bafta la examen si maine veniti si va ridicati puntea" iar a doua zi "ce punte domn`e?!eu nu tin minte nimic; n-a venit nici o punte, daca nu-ti convine faci reclamatie la nemti, si cu mine nu vorbesti asa, ca oricum la urmatorul transport iti ajunge. Da, n-a venit, de unde sa stiu eu de ce n-a venit? esti cam agresiv", schimbare de atitudine la 180 de grade in 24 de ore.

N-oi fi vrenun Malmsteen jr care sa traiasca din chitara si nu depind de instrumentele mele pentru a trai, dar din fericire nu depind nici de toanele unui personaj pe care nu-l cataoghez nicicum, pentru ca mi-e ca jignesc vreun animal.

Toate cele bune si sper ca daca fiecare din noi vom sti sa ne facem (in mod civilizat) respectati vom primi si ceea ce meritam - respectul fata de client.

Edited by ambrozie
Link to comment
Share on other sites

Guest robertfripp

intimplator cunosc magazinul ,patronul si datele problemei.....

daca aveai putina rabdare si puneai problema cu mai mult calm ,lucrurile ar fi fost altfel.nu esti nici primul si nici ultimul care pateste asa ceva.sa-ti explic putin cum merge treaba.....omul ala nu se duce el personal in germania sa-ti aduca tunomaticul,el colaboreaza cu o firma care aduce marfa de la thomann pentru toata romania,nu numai pentru ala din iasi.firma respectiva primeste comenzile de la mai multe firme din romania,si trimite o masina,cu un sofer care -dealtfel-n-are nici o treaba cu marfa,numai o transporta.nu ajunge ala acolo si incepe sa caute in tot depozitul ala imens un tunomatic.....comanda se trimite dinainte,aia de la thomann ambaleaza totul in niste cutii mari,cind ajunge masina incarca repede si pleaca....deci evident ca nea' patronu' n-are nici o legatura cu faptul ca tunomaticul n-a ajuns.la transportu asta a fost prea multa marfa,si vreo 2 cutii n-au mai incaput.au ramas acolo urmind sa le ia la urmatorul transport.foarte posibil ca nazdravanul tunomatic care provoaca atita scandal sa se afle intr-una dintre cutiile alea.....sau sa fi uitat firma aia sa transmita comanda la thomann......sau sa fi uitat ala de la magazin sa trimita comanda la firma aia......sau sa n-o transmita intentionat.......sau sa fi ajuns americanii pe marte.....(asta-i din alt film)....sau 1000 de alte chestii....si drept rezultat sa nu ajunga tunomaticul.

anyway....mai sunt si altii care au patit-o si mai si...au asteptat mult mai mult.....nu a venit ce trebuia...nu le-a placut.....dar si altii care au fost multumiti...si in fond....ce mare chestie ai patit ??....ai lasat niste bani acolo si dup-aia i-ai luat inapoi(asta fiindca asa ai vrut tu si de altfel e dreptul tau.....ca omu' ti-a zis clar sa astepti ca vine la urmatorul transport...).....asta nu o consider teapa sau neseriozitate.....

 

teapa sau neseriozitate e sa dai bani la unu' sa-ti faca o chitara si sa nu mai vezi nici chitara,nici bani .....cum au patit unii...

 

deci parerea mea e ca exagerezi.oricum e dreptul tau sa faci comanda unde vrei tu sau sa mergi personal la thomann....

Link to comment
Share on other sites

E dreptul meu sa exagerez. Exagerez pentru ca marti sun si mi se spune in termeni foarte prietenosi ca ne vedem maine si bafta la examen, iar miercuri, cand sun tot eu, mi se raspunde in doi peri, ca daca nu-mi convine sa fac reclamatie la nemti, ca doar n-o aduce de la Podu Iloaie, draga Robert (sau ar trebui sa spun domnule patron de la magazinul respectiv?)

Eu n-am venit sa-i dau in cap la termenul anuntat ca nu mi-a adus piesa, nici pe departe. Dar, pentru a nu stiu cata oara zic pe topicul asta, nu vi se pare corect ca trebuia sa fiu anuntat ca nu imi va ajunge marfa, nu era pe stoc, nu a incaput in masina sau chestii din astea, dar mai devreme de al 12-lea ceas? de ce am lasat numarul ala de telefon? macar printr-un sms, ca nu e scump, nu sa ma trezesc miercuri cu sugestiile practice pentru cei mici de a face reclamatie la nemti.

Da, domnule patron sau apropiat al domnului patron, daca mi se spuneau astea la telefon pe un ton civilizat, si din timp, fara acele sugestii extrem de folositoare, ar fi fost bine.

In discutiile cu baiatul care vinde la magazin, i-am subliniat clar ca luni eu plec din Iasi si nu ma mai intorc pana in octombrie, nu stau deloc aproape de Iasi si n-am niciun motiv sa vin pe vara aici. Deci pentru mine nu era deloc rentabil sa astept pana la urmatorul transport, pentru ca insemna sa dau niste bani aiurea pe trenuri si as fi ajuns mai scump ca la Grosu. Dar probabil ca suma aia era prea mica si nu ma numeam client, ci trepadus, pentru ca n-am comandat de 1000 de euro.

Pentru mine afacerea e inchisa, avansul luat, nu exista nici o chitanta. Nu am dat nici numele magazinului tocmai pentru a nu face publicitate negativa, nu ma intereseaza aspectul asta, faceti ce vreti si spor la bani.

Si inca o data subliniez, nu acuz pe nimeni de rea-vointa "clasica" - hai sa-l facem pe ala sa astepte numai ca sa radem de el. Nu-s paranoic si am inteles motivele obiective din prima pentru care n-a ajuns tune-o-maticul, dar n-am inteles de ce trebuia sa fiu tratat ca un rahat. Poate nu-s si am tot dreptul sa-mi cer drepturile de client si sa ma enervez atunci cand nu sunt respectate, iar in loc de motive mi se serveste mistocarie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.