www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ok Ganditi-va La Asta... (tine De Tobe)


Metabog
 Share

Recommended Posts

:)

 

I-am dat unui tip sa asculte dream theater ieri, si dupa cateva minute mi-a zis ca nu-i place cum suna toba de bass, ca cica ar suna ca o perna. La inceput am zis "hey f** you, don't insult my god". Dar dupa ce m-am gandit un timp, mi-am dat seama... bah...da toba de bass suna EXACT ca o perna, si asta nu numai la Portnoy ci in general. Adica stiu cum suna o toba de bass pentru ca am cantat la tobe, dar intr-o inregistrare, spuneti sincer, nu-i asa ca suna exact ca si cand ai bate intr-o perna? Sincer, cred ca daca ai compara sunetul de bassdrum cu sunetul unei batai intr-o perna in Soundforge ar arata la fel, e doar o plesnitura basata.

 

Atunci... de ce dam atatia bani pe tobe de bass super performante/smechere gen Tama, Sonor, etc? De ce, cand in final, in inregistrare tot ca o perna suna?

Edited by Metabog
Link to comment
Share on other sites

:)

 

I-am dat unui tip sa asculte dream theater ieri, si dupa cateva minute mi-a zis ca nu-i place cum suna toba de bass, ca cica ar suna ca o perna. La inceput am zis "hey f** you, don't insult my god". Dar dupa ce m-am gandit un timp, mi-am dat seama... bah...da toba de bass suna EXACT ca o perna, si asta nu numai la Portnoy ci in general. Adica stiu cum suna o toba de bass pentru ca am cantat la tobe, dar intr-o inregistrare, spuneti sincer, nu-i asa ca suna exact ca si cand ai bate intr-o perna? Sincer, cred ca daca ai compara sunetul de bassdrum cu sunetul unei batai intr-o perna in Soundforge ar arata la fel, e doar o plesnitura basata.

 

Atunci... de ce dam atatia bani pe tobe de bass super performante/smechere gen Tama, Sonor, etc? De ce, cand in final, in inregistrare tot ca o perna suna? De ce... de ce?

dc??dc?!!!???dc albu' nu e negru???!!!!!???

Link to comment
Share on other sites

Cumpara-ti boxe/casti noi si mai bune?

 

:) Am casti si sistem audio destul de bune. Poate doar mi se pare mie acum. Intr-adevar, cant te gandesti la sunetul de perna, te gandesti la o bufnitura care de-abia se aude, dar daca ai inregistra bataia in perna, de aproape, cu un microfon bun, si ai trece-o printr-un egalizator sa-i mai cresti putin din joase, sincer cred ca ar suna la fel. Daca stau pur si simplu si a ascult bataia tobei dintr-o piesa, mie imi suna exact ca o perna... in fine, vad ca nu va intereseaza subiectul si ma luati de nebun, dar eu o sa urmez putin chestia asta sa vad ce iese :)

Link to comment
Share on other sites

Exact, asta ziceam. N-o sa sune ca o perna in realitate, ma refeream la toba inregistrata. Stai ca acum tre sa ma uit sa vad ce pm-uri am primit din cauza la threadu asta :) :) O sa ma apuc maine sa fac un set de sample-uri inregistrate folosind o perna care stiu eu ca are un sunet specific de bassdrum :) si o sa fac comparatia cu o toba reala.

Edited by Metabog
Link to comment
Share on other sites

toba/tobele mare/mari a lu Portnoy, mie personal nu-mi place cum suna (din cat am ascultat) dar sunt altele, ale altor bateristi care suna d 10 ori mai bine decat ale lui. repet, parere personala. iar legat d perne, exista un motiv pt care toti bateristii folosesc deocamdata tobe mari in loc d perne. astept oricum sample-urile tale. is curios... :)

Link to comment
Share on other sites

OK, am inregistrat in 5 minute o perna si doar am trecut sunetul printr-un egalizator si un filtru ca sa-i scot mai mult partea de bass in evidenta, si na cum suna! Daca nu va ziceam ca e perna, nu ati fi crezut... cred ca pentru un efort de 5 minute e destul de decent. Daca as sta sa inregistrez sa zicem 15 sampleuri pentru layere de velocity, cu o perna dinaia care suna mai infundat, plina cu bureti, ar suna exact ca toba lui Portnoy sau Peart.

 

edit: acum nu ascultati nici voi pe difuzoarele de la laptop, bagati in niste boxe calumea ;-)

 

 

Edited by Metabog
Link to comment
Share on other sites

Guest kdavru
E o intrebare legitima. Daca iau o perna dinaia mai tare de canapea, pun un microfon bun langa ea si bat in ea cu ceva, inregistrarea suna exact ca toba de bass din sampleurile Drumkit from Hell.

 

Gresesti.

Nu cred ca acea perna are atatia parametri,velocity,5 preset-uri(wet dry roomy etc..)

equalizer si 100 de mii de ritm&grooves. :)

Edited by kdavru
Link to comment
Share on other sites

OK, am inregistrat in 5 minute o perna si doar am trecut sunetul printr-un egalizator si un filtru ca sa-i scot mai mult partea de bass in evidenta, si na cum suna! Daca nu va ziceam ca e perna, nu ati fi crezut... cred ca pentru un efort de 5 minute e destul de decent. Daca as sta sa inregistrez sa zicem 15 sampleuri pentru layere de velocity, cu o perna dinaia care suna mai infundat, plina cu bureti, ar suna exact ca toba lui Portnoy sau Peart.

 

edit: acum nu ascultati nici voi pe difuzoarele de la laptop, bagati in niste boxe calumea ;-)

 

 

Ca o ascultare pe fuga - tie nu-ti suna fara pic de 'plici'?

 

Oricum nostima ideea :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion

Na, ca ma bag si eu ca musca-n lapte.

 

In primul rand, tobele nu suna ca o perna in orice inregistrare. Un contra-exemplu faimos ar fi "When the Levee Breaks" a lui Zeppelin. Daca nici acolo nu suna bine tobele, nu stiu ce sa zic.

 

Cauzele sunetului "de perna" ar fi mai multe. In primul rand, nu e chiar asa usor sa capturezi intr-un studio sunetele joase. Ca dovada, asculta albumele de rock din anii '60, cand inginerii de sunet nu prea stiau cum sa inregistreze o toba mare.

 

Apoi, vine si problema spatiului in mix. Daca vrei sa faci un album cu chitari ultra-heavy, o sa trebuiasca sa sacrifici din sunetul bass-ului si a tobelor. Compara sunetul de pe "Master of Puppets" cu cel de pe "Houses of the Holy".

Metallica are niste chitari de-a dreptul monstruoase, tobele suna subtire, iar basul e inexistent.

La Zeppelin, chitara e subtire, dar tobele si basul suna foarte in forta.

 

Eu personal prefer reteta sonora a lui Jimmy Page, dar gusturile nu se discuta.

 

Apoi, e un lucru pe care putini il observa. Poate ai auzit de asa-numitele "loudness wars".

Ideea e ca industria muzicala a devenit obsedata de volumul sonor al albumelor. In mod logic, calitatea sunetului sufera si instrumentele isi pierd dinamica. Lipsa de forta a instrumentelor de ritm e cauzata de uzul excesiv al compresiei asupra intregului mix (lucru foarte diferit de uzul compresiei asupra unui singur instrument).

 

Gandeste-te la Red Hot Chili Peppers (pentru ca ei se fac foarte vinovati de ce am zis acuma). Mix-ul e asa de comprimat, ca muzica si-a pierdut aproape orice dinamica.

Faceti si voi o comparatie - pe un sistem bun (deci nu boxe de calculator) ascultati "Californication". Si dupa aia, la acelasi sonor, ascultati "The Wall" a lui Pink Floyd sau "Some Girls" de la Rolling Stones.

O sa vedeti o diferenta URIASA de sunet.

 

Oricum, e de laudat cand cineva pune intrebari inteligente de genul acesta, si nu cred ca e cazul sa se vina cu raspunsuri genul "dc albu' nu e negru?" sau " doamne ce intrebare".

 

Think outside the box people.

Link to comment
Share on other sites

Cauzele sunetului "de perna" ar fi mai multe. In primul rand, nu e chiar asa usor sa capturezi intr-un studio sunetele joase. Ca dovada, asculta albumele de rock din anii '60, cand inginerii de sunet nu prea stiau cum sa inregistreze o toba mare.

 

As zice ca in primul rand tine de compresie, care omoara intr-o buna masura dinamica sound-ului. De-aia o toba mapre poate fi facuta sa sune 'asezat', ca o.. perna :) La o trupa de rock/metal cu un sound modern asta nu e rau, nu vrei sa simti ca Portnoy a dat odata mai tare si dup-aia un pic mai putin tare in toba mare (si oricum nu conteaza).

 

A-propos, toba mare poate suna si ca un plesnit din degete - vezi destule albume de death metal :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
As zice ca in primul rand tine de compresie, care omoara intr-o buna masura dinamica sound-ului. De-aia o toba mapre poate fi facuta sa sune 'asezat', ca o.. perna :) La o trupa de rock/metal cu un sound modern asta nu e rau, nu vrei sa simti ca Portnoy a dat odata mai tare si dup-aia un pic mai putin tare in toba mare (si oricum nu conteaza).

 

A-propos, toba mare poate suna si ca un plesnit din degete - vezi destule albume de death metal :)

 

Pai asta ziceam si eu, principala cauza a sunetului prost e uzul excesiv al compresiei asupra intregului mix.

Si da, in general e bine sa folosesti un pic de compresie pe voce si tobe, tocmai din cauzele pe care le-ai zis si tu.

Dar de la asta pana la un mix hiper-comprimat gen "Californication" sau "Lullabies to Paralyze" e cale lunga, nu crezi?

 

 

Cat despre "sound modern", asta e deja alta discutie. Eu oricum mi-am specificat preferintele sonore.

Link to comment
Share on other sites

Na, ca ma bag si eu ca musca-n lapte.

 

In primul rand, tobele nu suna ca o perna in orice inregistrare. Un contra-exemplu faimos ar fi "When the Levee Breaks" a lui Zeppelin. Daca nici acolo nu suna bine tobele, nu stiu ce sa zic.

 

Cauzele sunetului "de perna" ar fi mai multe. In primul rand, nu e chiar asa usor sa capturezi intr-un studio sunetele joase. Ca dovada, asculta albumele de rock din anii '60, cand inginerii de sunet nu prea stiau cum sa inregistreze o toba mare.

 

Apoi, vine si problema spatiului in mix. Daca vrei sa faci un album cu chitari ultra-heavy, o sa trebuiasca sa sacrifici din sunetul bass-ului si a tobelor. Compara sunetul de pe "Master of Puppets" cu cel de pe "Houses of the Holy".

Metallica are niste chitari de-a dreptul monstruoase, tobele suna subtire, iar basul e inexistent.

La Zeppelin, chitara e subtire, dar tobele si basul suna foarte in forta.

 

Eu personal prefer reteta sonora a lui Jimmy Page, dar gusturile nu se discuta.

 

Apoi, e un lucru pe care putini il observa. Poate ai auzit de asa-numitele "loudness wars".

Ideea e ca industria muzicala a devenit obsedata de volumul sonor al albumelor. In mod logic, calitatea sunetului sufera si instrumentele isi pierd dinamica. Lipsa de forta a instrumentelor de ritm e cauzata de uzul excesiv al compresiei asupra intregului mix (lucru foarte diferit de uzul compresiei asupra unui singur instrument).

 

Gandeste-te la Red Hot Chili Peppers (pentru ca ei se fac foarte vinovati de ce am zis acuma). Mix-ul e asa de comprimat, ca muzica si-a pierdut aproape orice dinamica.

Faceti si voi o comparatie - pe un sistem bun (deci nu boxe de calculator) ascultati "Californication". Si dupa aia, la acelasi sonor, ascultati "The Wall" a lui Pink Floyd sau "Some Girls" de la Rolling Stones.

O sa vedeti o diferenta URIASA de sunet.

 

Oricum, e de laudat cand cineva pune intrebari inteligente de genul acesta, si nu cred ca e cazul sa se vina cu raspunsuri genul "dc albu' nu e negru?" sau " doamne ce intrebare".

 

Think outside the box people.

 

Exact ideea pe care vroiam sa o exprim. Sunetul ala de "perna" pe care il are portnoy e perfect pentru ca se imbina perfect cu chitara si bassul, creand sunetul ala percusiv, chunky care caracterizeaza Dream Theater, si la Neil Peart la fel (dar asta nu inseamna ca nu ne aminteste de o perna). Ma streseaza cand aud toba dinaia cum e in unele albume de metal unde parca da intr-o tzeava, doar ca sa se auda tare sa stie lumea ca ala da foarte repede.

 

Si sunt sigur ca daca as avea microfoane si de ambianta pentru inregistrat perna, ar suna foarte bine, si daca as inregistra mai multe batai pentru diferite layere de velocity. :)

 

edit: da ar merge un plici mai puternic o sa incerc o perna mai tare :)

Edited by Metabog
Link to comment
Share on other sites

nu numai la Portnoy ci in general

 

Ce inseamna "in general"?!

Poate e doar o coincidenta nefasta care implica preferintele tale muzicale si sistemul tau audio.

Pe Images and Words, de exemplu, eu aud un attack foarte clar, cu o prezenta evidenta in zona mediilor, deci foarte departe de sunetul de "perna".

Si sunt sigur ca se pot da mii de alte exemple (vorba lui cearny, gandeste-te doar la trupele de death, unde nu s-ar mai intelege nimic daca tobele mari ar fi doar un "puff" inecat), ceea ce ma face sa cred ca situatia in discutie e mai mult o exceptie decat o stare generala.

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna "in general"?!

Poate e doar o coincidenta nefasta care implica preferintele tale muzicale si sistemul tau audio.

Pe Images and Words, de exemplu, eu aud un attack foarte clar, cu o prezenta evidenta in zona mediilor, deci foarte departe de sunetul de "perna".

Si sunt sigur ca se pot da mii de alte exemple (vorba lui cearny, gandeste-te doar la trupele de death, unde nu s-ar mai intelege nimic daca tobele mari ar fi doar un "puff" inecat), ceea ce ma face sa cred ca situatia in discutie e mai mult o exceptie decat o stare generala.

 

Pe Images and Words suna asa pentru ca toba e triggered ;-) in cazul ala chiar mai bine canta cu o perna, pentru ca uneori suna ca o mitraliera.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hello Metabog! te-am urmarit din umbra de ceva timp si stiu ca esti pe progres,in plus felicitari ca iti pui intrebari!!

 

Intr-un studio din "afara" tobele sunt capturate cu mult mai multe microfoane decat ne imaginam noi...

La toba mare se pun de obicei (standard) 3 microfoane ....2 in fatza in unghi..... St.+dreapta si unul in interior...Cele din fatza sunt pt sunetul de fazta iar cel din interior pt fatza de bataie si dinamica....

 

pe langa microfoanele dedicate ale tobelor se mai pun si 2 microfoane de ambianta si stereofonie foarte sus...cam la 1,5 m de scaun...

 

Pe urma ai de reglat frecventele pe fiecare toba inainte de inregistrare. care e cu risc....

 

In mixul final sunetele trebuie sa fie evidentiate pe frecventze cat mai clar ( sa nu se incalece...etc) si exista momente cand trebuie sa faci compromisuri cu soundul unui instrument....

La Portnoy treaba e complicata (nu stiu daca ai vazut cd-urile lui cu lectii sau Liquid tension experiment) el are mai multe kituri de tobe care suna diferit, uneori are 2 premiere in acceasi masura, etc...

 

Mie personal nu imi place la Portnoy sunetul de premier pe anumite albume....este un pic forztat in context, uneori prea prezent, etc....dar sunt gusturi si gusturi....

 

In orice caz pentru mix al trupei dream theatre e un adevarat cosmar....pt orice sunetist...pentru ca au o paleta foarte variata de frecventze ...pt. ca au tone de sound-uri, care se schimba de la pasaj la pasaj, etc...

 

faza cu perna e discutabila, pt ca nu o sa ai nicodata dinamica unei tobe....Eu sunt varza la fizica dar, asa de bun simt, ma gandesc la nr. de vibratii pe care le executa o fazta de toba si.....nr. unei perne...

 

In rest , cand o sa vi la Bucuresti????

Edited by unyk0rn
Link to comment
Share on other sites

Guest Funk

In primul rand da, perna aia chiar suna ca unele inregistrari de toba mare. Adica daca nu stiam ca e o perna nu as fi zis ca e ceva in neregula cu sunteul.

Sincer cred ca cineva cu destula ambitie si softwareul potrivit poate sa faca multe lucruri sa sune ca o toba mare. Problema e ca daca vrei sa inregistrezi live si pui o pedala dubla in fata pernei si ii spui tobarului sa bata s-ar putea sa nu raspunda perna cu promtitudinea unei fete de tobe, nu? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ce-aveti ma cu omu? Daca suna a perna ce vrei? Aia e! Ala-i sunetu!

 

Eu ii dau dreptate. Multe modele de toba mare (in functie totodata si de cantitatea de camasi bagate in ea) suna mai a perna sau mai a butoi.

 

Mie-mi pare rau ca n-a facut omu' un mix cu perna, sample-uri, bass ghitara, etc, sa va fi dat peste nas ca n-ati fi fost in stare sa bagati de seama ca a lovit o perna.

 

Atunci ar fi fost adevarata distractie in topicul asta.

Link to comment
Share on other sites

Acum eu inteleg ca majoritatea v-ati apucat de cantat in secolul 21 (adica acum cel mult 7 ani), sau chiar putin mai devreme (anii 90).

 

Raspunsul este foarte simplu: du-te sa canti intr-un club mic (fara amplificare) sau sa zicem intr-un parc, sau intr-o statie de metrou, sau, ce mai incolo si incoace, la sala de repetitie si pune in loc de toba-mare (bass-drum in romaneste se spune toba-mare) o perna. Cam ce ar iesi? ...

 

Poate daca ai avea si un costum de clown ar iesi ceva, in nici un caz n-ai putea sa interpretezi nimic.

 

Cu eq efecte si amplificare (plus eventual un synth de tobe) poti folosi un simplu trigger. Dar daca vrei sa canti la "rece" iti trebuie Tama.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.