www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Muzicutza


Guest Baumwolle
 Share

Recommended Posts

ca sa-ti spun mai multe despre muzicutele BIG RIVER, te rog sa pui niste poze detaliate si cat mai clare...

 

microfoane de tip "far de bicicleta" pot sa-ti construiesc eu ! AM ABSOLUT TOATE PIESELE NECESARE ! Piese originale americane de cea mai buna calitate !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

UP!

 

CUM SE AMPLIFICA SUNETUL UNEI MUZICUTE ???

 

Dragii mei, pentru ca am tot promis ca voi scrie despre acest aspect, iata ca ma tin de promisiune si sper ca cele scrise aici sa fie suficient de lamuritoare !

 

Inainte de orice trebuie sa se inteleaga foarte clar ca cel mai important aspect, cand vine vorba de cantatul la muzicuta, tine de dezvoltarea unui ton acustic cat mai bun posibil.

 

TONUL este atuul principal al fiecarui muzicutist si nu se poate obtine decat printr-o stapanire cat mai buna(as putea spune PERFECTA !!!) a respiratiei din diafragma !!!

 

Implicit, odata cu stapanirea acestui tip de respiratie, sunetul muzicutei se va amplifica in interiorul custii toracice si va putea fi dozat, modelat si alterat atat prin subtile variatii ale coloanei de aer, cat si cu ajutorul cavitatii bucale, a pozitionarii limbii in interiorul gurii, prin aplicarea tehnicii numite VIBRATO, prin variatii subtile ale causului palmelor(prin tehnicile numite TREMOLO si WAH-WAH)..., etc...

 

Un aspect pe care trebuie sa-l inteleaga orice muzicutist este acesta: ADEVARATUL SUNET ACUSTIC ESTE CEL PE CARE-L AUDE UN ASCULTATOR CARE STA ALATURI DE UN MUZICUTIST IN MOMENTUL IN CARE ACESTA CANTA LA MUZICUTA ! Sunetul pe care-l aude direct de la sursa, fara ca muzicutistul sa beneficieze de ajutorul nici unui sistem de captare si redare a sunetului emanat din corpul lui(cusca toracica + causul palmelor) !!!

 

In momentul in care vorbim de AMPLIFICAREA SUNETULUI UNEI MUZICUTE, trebuie sa avem in vedere 3 aspecte(variante) principale, care tin de modul in care se face captarea sunetului unei muzicute si cum este el redat persoanelor ce fac parte din audienta(publicului) !!!

 

Varianta 1.

 

CAPTAREA DIRECTA A SUNETULUI ACUSTIC !!! aici avem cateva variante:

 

- SITUATIA UNEI INREGISTRARI DE STUDIO

 

- pentru o piesa muzicala, indiferent de genul muzical abordat... In acest caz, in 95% din cazuri, intr-un studio de inregistrari profesional sau cat de cat profesional, se va opta pentru folosirea unui microfon de tip CONDENSER(cu membrana mare), cu patern de captare de tip OMNIDIRECTIONAL, care sa permita captarea optima a sunetului muzicutei de la o distanta de minimum 10-15 centimetri(ideal 20 centimetri !), calculata intre causul palmelor muzicutistului si membrana microfonului.

 

In unele cazuri trebuie luata in calcul si prezenta in fata microfonului a acelui POP FILTER, care de obicei este plasat la cca. 2-5 centimetri in fata microfonului, pentru a impiedica captarea unor urme de respiratie sau a altor sunete nedorite... Un studio profesional va avea in general in dotare un microfon din gama NEUMANN sau AKG(standardele preferate ale industriei), cu preamplificator pe lampi.

 

In unele studiouri se prefera, in cazul captarii muzicutei, solutia microfoanelor de tip RIBBON, considerate mult mai sensibile la multitudinea de nuante din sunetul acustic al muzicutei... Aceste microfoane sunt insa mult mai rare si necesita o cunoastere foarte buna a modului in care pot sa capteze sunetul... in studiourile din USA sunt preferate modelele din gama RCA D sau DX, sau unele clone moderne ale acestora, insa, in ambele variante discutam de microfoane extrem de scumpe !

 

In unele cazuri, extrem de rare, pentru inregistrarea in studio a sunetului muzicutei acustice, unii muzicutisti prefera sa foloseasca un microfon de tip DINAMIC, cu patern de captare UNIDIRECTIONAL sau OMNIDIRECTIONAL de tip HAND HELD(pe care-l tin in causul palmelor). Acest tip de abordare permite in unele cazuri o mai buna modelare a sunetului cu ajutorul causului palmelor si obtinerea unor efecte sonore inedite... Aici optiunile sunt extrem de diverse. Unii muzicutisti folosesc microfoane din gama SHURE(SM 58, BETA 58, SM 57, BETA 57), BEYER-DYNAMIC, SENNHEISER, AKG... IMPORTANT ESTE CA REZULTATUL FINAL SA FIE CEL URMARIT = un sunet de muzicuta bine captat, care sa fie cat mai usor de integrat in mixajul final al unei melodii...

 

 

- SITUATIA UNEI PRESTATII IN CADRUL UNUI CONCERT

 

VARIANTA (A) - captarea sunetului acustic al unei muzicute in mod direct, prin intermediul unui microfon

 

 

- vorbim aici de concertele in care muzicutistul canta intr-o formula de duet sau intr-o formula mai extinsa de trupa ! In general e vorba de o abordare de tip "unplugged" a anumitor genuri muzicale(pop, rock, jazz, country, folk, etc...) sau de formule cu instrumente "electrice", dar in care sunetul muzicutei trebuie sa ramana acustic, cat mai nealterat ! Va dau ca exemplu cazul lui John Mayall, care in concertul sau de la Bucuresti, cu toate ca era acompaniat de o formula de trupa cu tobe, bas electric si chitara electrica, a folosit pentru captarea sunetului de muzicuta acelasi microfon pe care canta si cu vocea(in cazul de fata era vorba de un banal microfon SHURE SM58)... Ceea ce a auzit publicul a fost un sunet de muzicuta acustica, redat direct in sistemul de amplificare al salii.

 

Intr-un asemenea context, IN SPECIAL IN CAZURILE cand pe scena se canta si cu instrumente electrice, muzicutistul foloseste un microfon de tip DINAMIC, cu patern de captare UNIDIRECTIONAL(in foarte rare cazuri unul de tip OMNIDIRECTIONAL), plasat pe un stativ reglat la o inaltime corespunzatoare in asa fel incat sa poata sa-si plaseze causul palmelor in care tine muzicuta exact in fata capsulei microfonului. Muzicutistul poate sa cante cu causul palmelor deschis in fata capsulei microfonului, dar poate alege oricand sa prinda in interiorul causului palmelor si capsula microfonului, pentru a jongla cu diversele nuante de textura si volum ale sunetului pe care-l emana, accentuand anumite elemente tehnice pe care le executa(SHAKE, GLISANDO, TONGUE SLAPPING, TREMOLLO, WAH-WAH, VIBRATO, etc...), pentru a nuanta cat mai mult pasajele solistice sau de acompaniament !

 

In general nu se folosesc in cazul unei prestatii live, in care exista tobe si predominanta de instrumente electrice, microfoane de tip CONDENSER sau RIBBON, pentru ca acestea au tendinta sa capteze si foarte mult din zgomotul rezidual existent pe scena si atunci apare nedorita MICROFONIE(FEEDBACK)... Aceste tipuri de microfoane se folosesc insa in cazurile in care contextul muzical este unul strict de tip "UNPLUGGED" si chiar si in acele cazuri, se procedeaza la o atenta analiza a modului in care aceste microfoane urmeaza sa fie plasate pe scena pentru a evita cat mai mult fenomenul de microfonie sau situatiile in care alte sunete nedorite sa fie captate de microfonul alocat muzicutistului !

 

Fireste ca trebuie sa luam in calcul ca un muzicutist poate sa fie si vocalist in acelasi timp, caz in care va canta cu muzicuta cu acelasi microfon cu care canta si cu vocea. In aceasta situatie reglajele microfonului trebuie sa ofere un compromis cat mai bun intre frecventele specifice vocii umane si cele specifice muzicutei ! Mai exista insa doua variante:

- cea in care muzicutistul nu este si vocalist, caz in care microfonul sau va avea un reglaj de frecvente care sa avantajeze la maximum sunetul muzicutei

- cea in care un muzicutist care este si vocalist, va alege sa foloseasca un microfon separat decat cel pentru voce pentru captarea sunetului acustic al muzicutei sale, caz in care acest microfon va avea un reglaj de frecvente adaptat sunetului specific al muzicutei.

 

 

 

VARIANTA 2.

 

- captarea sunetului acustic al unei muzicute cu un microfon special si trecerea acestui sunet printr-un amplificator. Aceasta varianta poarta denumirea generica de "ELECTRIC HARMONICA" sau "AMPLIFIED HARMONICA" !!!!

 

Aici lucrurile sunt in general destul de simple, dar devin serios mai complicate cand vine vorba de abordarea super profesionala !

 

Practic, sunetul acustic al muzicutei se capteaza cu ajutorul unui microfon si se amplifica cu ajutorul unui banal amplificator de chitara, fiind insa preferate modelele care au si etajul de preamplificare si pe cel de amplificare(etajul final) pe lampi(tuburi electronice)...

 

Ideea aceasta nu este deloc noua ! ea dateaza de pe la inceputul anilor '40, cand, muzicutistii de blues din Chicago au inceput sa foloseasca diverse amplificatoare pe lampi pentru a se face mai usor auziti in galagioasele cluburi de blues din acel oras. Pionierii amplificarii electrice au fost, se pare, SNOOKY PRYOR si JOHN LEE "SONNY BOY" WILLIAMSON. Dupa ei, la foarte scurt timp, au mai abordat metoda si alti muzicutisti legendari cum ar fi: LITTLE WALTER, JUNIOR WELLS, GEORGE "HARMONICA" SMITH, BIG WALTER HORTON sau SONNY BOY WILLIAMSON II(RICE MILLER). Din acel moment, restul e pur si simplu ISTORIE !!!

 

In ce consta lantul de dotari tehnice necesar acestei variante de captare/amplificare/redare a sunetului muzicutei acustice... ?

 

(1) MICROFONUL - pana in ziua de azi, cele mai folosite si apreciate microfoane au fost si raman cele care au elemente de captare de tip CRYSTAL, CERAMIC sau CONTROLLED MAGNETIC/RELUCTANCE ! FOARTE RAR SE FOLOSESC ANUMITE MODELE DE MICROFOANE DE TIP DINAMIC, cu membrana clasica de plastic... !!!!

 

Nu intru aici in detalii tehnice legate de aceste tipuri de elemente de captare, pentru ca ar insemna sa scriu un adevarat roman ! PE INTERNET SE GASESC TONE DE INFORMATII DESPRE ACEST SUBIECT SI DE ACEEA VA RECOMAND TUTUROR SA STUDIATI ARTICOLELE DISPONIBILE !

SINGURA CONDITIE ESTE SA CUNOASTETI CAT DE CAT BINE LIMBA ENGLEZA !!!!

 

Aceste microfoane sunt cunoscute in limbaj popular drept "BULLET TYPE MICROPHONES", pentru ca in 95% din cazuri ele au forma unui cap de glont, desi comparatia cea mai buna este ca au forma unui FAR DE BICICLETA DE TIP VECHI !!!

 

Principalii fabricanti au fost ASTATIC si SHURE, care au lansat, incepand cu anii '40 si pana prin 1995, o serie de microfoane de foarte buna calitate. Din pacate, dupa 1995, nici una dintre companiile amintite nu a mai fabricat elemente de captare sau daca a mai fabricat, acestea nu au mai avut absolut deloc calitatea celor din trecut !!! Iata de ce, in prezent sunt la mare cautare si se vand la preturi uneori astronomice elemente de captare(din cele amintite mai sus) in special din perioada 1954 - 1980 !

 

Caracteristica acestor tipuri de elemente de captare(care le face sa fie atat de apreciate) este urmatoarea: - in momentul in care muzicutistul izoleaza foarte bine in causul palmelor atat muzicuta cat si microfonul, printr-o priza specifica, in asa fel incat sunetul muzicutei sa nu scape prin nici o parte a causului palmelor, pe elementul de captare se exercita o presiune mai mare a sunetului si in acest fel, nivelul semnalul trimis de microfon in amplificator devine mai puternic, iar sunetul redat de amplificator devine foarte usor sau extrem de distorsionat... in limbaj popular se spune ca sunetul este "OVERDRIVEN" ! In functie de cat de mult deschide si inchide muzicutistul causul palmelor, poate sa se joace cu acest sunet si sa creeze tot felul de coloraturi ale sunetului, nuantand mai mult sau mai putin anumite pasaje ale unei parti de acompaniament sau dintr-un solo ! Practic, putem sa vorbim de acelasi lucru pe care-l face un chitarist cand se joaca cu semnalul trimis de chitara sa intr-un amplificator, folosindu-se doar de puterea semnalului dozelor de chitara, de combinatiile dintre ele si de variatiile pe care le obtine deschizand mai mult sau mai putin potentiometrul de volum al chitarei...

 

In general aceste tipuri de microfoane nu erau dotate initial cu potentiometru de volum, dar aceasta optiune a fost din ce in ce mai mult introdusa in productia de serie de anumiti fabricanti(modelele: SHURE GREEN BULLET, HOHNER BLUES BLASTER sau ASTATIC JT30VC) in anii '80, pana atunci ea fiind doar apanajul anumitor constructori particulari(numiti generic "CUSTOMIZERI") !!! In prezent mai mult de 80% diintre muzicutisti prefera modelele cu potentiometru de volum, desi traditionalistii prefera sa nu le faca nici un fel de modificare !

 

(2) SISTEMUL DE TRANSMITERE A SEMNALULUI MICROFONULUI

 

Marea majoritate prefera un cablu audio de calitate, similar cu cel de chitara. Sunt insa multi muzicutisti care prefera(STRICT DOAR IN CONCERTE ! NU SI PENTRU INREGISTRARI DE STUDIO !!!) varianta unui sistem fara fir - WIRELESS - pentru o mai mare mobilitate pe scena. Aici se numara printre altii: SUGAR BLUE, JASON RICCI si cu voia dumneavoastra... MARCIAN PETRESCU...

 

(3) AMPLIFICATORUL

 

Ehhhhh.... aici se complica cu adevarat treburile !!!!

 

VA DAU AICI DOAR CATEVA IDEI DE BAZA !!! PENTRU INFORMATII DETALIATE, CREDETI-MA, INTERNETUL ESTE O SURSA INEPUIZABILA SI FOARTE BINE DOCUMENTATA, PRIN SITE-URILE SAU FORUMURILE SPECIALIZATE !!!!

 

Teoretic, orice amplificator de chitara cu lampi este bun ! IN GENERAL SUNT PREFERATE CELE DE TIP "COMBO"(in care si amplificatorul si difuzorul/difuzoarele sunt inglobate in aceeasi carcasa), desi, in unele cazuri(mai rare !!!) se foloseste varianta CAP + BOXA...

 

In general nu se folosesc amplificatoare cu o putere mai mare de 50 Watti ! In general nu este nevoie, si oricum poate aparea in orice moment fenomenul de MICROFONIE, usor de inteles din moment ce vorbim de prezenta unui microfon care sta plasat in fata difuzoarelor unui amplificator de tip combo...

 

Din acest motiv, cei mai multi muzicutisti obisnuiesc sa modifice configuratia de lampi din partea de preamplificare pentru a putea sa controleze mai usor fenomenul microfoniei in cazul in care ridica volumul general al unui amplificator... mai pe romaneste "DACA TREBUIE SA CANTE MAI TARE" !!!

 

AICI TOTUL TINE DE GENUL MUZICAL ABORDAT, DE CAT DE TARE CANTA TRUPA DE ACOMPANIAMENT SI DE CAT DE BINE STIE FIECARE INSTRUMENTIST SA-SI DOZEZE SUNETUL PE SCENA !

 

In general, se folosesc amplificatoare de tip combo cu puteri intre 10-30 Watti ! Modelele folosite initial de primii muzicutisti erau produse de firme ca MASCO, SUPRO, VALCO, sau unele modele lansate in anii '50 de Gibson sau Fender.

 

Unul dintre cele mai folosite si indragite modele a fost si ramane FENDER BASSMAN COMBO, cu variantele sale '57 sau '59 ! fie variantele originale(extrem de scumpe si greu de gasit in stare buna in prezent !) sau variantele aparute la finele anilor '80 sau in a doua jumatate a anilor '90 ! In general acestea au o putere intre 40-50 watti si o configuratie cu 4 difuzoare de 10" !

 

Oricum, TREBUIE RETINUT UN ASPECT FOARTE IMPORTANT - MUZICUTISTUL ESTE SINGURUL CARE POATE SA DECIDA CE MODEL ESTE CEL MAI BUN PENTRU MANIERA SA DE A CANTA SI PENTRU SUNETUL PE CARE DORESTE SA-L OBTINA IN FINAL !!!!

 

de exemplu... prietenul meu SUGAR BLUE foloseste de peste 30 de ani un combo MESA BOOGIE model MARK II ! Canta si pe alte amplificatoare cand nu are de ales, dar acest model ramane preferatul lui si cu el se simte cel mai bine pe scena ! STIU FOARTE BINE CE SPUN, PENTRU CA DOAR PE ACEST MODEL A CANTAT ori de cate ori A VENIT IN ROMANIA !!!

 

FOARTE IMPORTANT !!! Incepand cu mijlocul anilor '90, in special in USA, s-au dezvoltat din ce in ce mai mult cercetarile pentru AMPLIFICATOARE SPECIAL DEDICATE MUZICUTEI !!! Au aparut o categorie de muzicutist cu serioase cunostiinte de electronica, care au fost la inceput doar modificatori(CUSTOMIZERI) ai unor modele de amplificatoare deja existente pe piata, in scopul inbunatatirii lor pentru sunetul specific al muzicutei, pentru ca in final, unii dintre ei sa dezvolte modele personale, unice pe piata !

 

Primul mare fabricant a fost GARY ONOFRIO(cunoscut pe piata drept SONNY Jr.), care a lansat marca SONNY Jr. undeva pe la mijlocul anilor '90(1994 dupa sursele oficiale)... Personal folosesc amplificatoare produse de el si va rog sa ma credeti ca sunt absolut fenomenale ! Pana cand s-a retras din activitatea de constructor, in urma cu doi ani(2011), Gary Onofrio a fost liderul mondial in domeniul amplificatoarelor de muzicuta. Pot sa va spun fara sa exagerez ca amplificatoarele lui sunt exceptional construite(cu o atentie fenomenala la calitatea pieselor folosite si la detaliile de montaj si design), solide ca un tanc, perfect echilibrate pentru sunetul muzicutei. Din ce am citit(din foarte multe surse extrem de credibile) nici un model fabricat de el NU A AVUT NICI UN FEL DE PROBLEMA TEHNICA daca a fost folosit in parametrii corespunzatori(mentionati in cartea tehnica) si nu a suferit din cauze externe(socuri mecanice, electrice, sau interventii neautorizate in circuitul electronic) !!! Pana acum exista in circulatie si sunt perfect functionale(!!!) peste 1400 de amplificatoare marca SONNY Jr. , construite intre 1994-2011(17 ani !). Pretul lor era(si este chiar si la second hand) intre 1500-1900 USD !

 

In paralel cu Gary Onofrio, dar fara sa atinga niciodata(din pacate) productia sa, s-a lansat pe piata JOHN KINDER, care a construit un amplificator legendar numit HARP KING ! Este vorba de un model pe care l-a construit in colaborare cu legendarul muzicutist californian ROD PIAZZA, fiind practic rezultatul unui proces de experimentari in proiectare care a durat cca. 10 ani !!! Rezultatul este insa absolut fabulos ! Ma bazez cand spun asta pe ceea ce mi-a povestit prietenul meu RICK ESTRIN, un alt muzicutist de mare talent, care are doua exemplare in colectie, dar pe care nu le poate cara dupa el in turneele din afara SUA, iar in unele cazuri nici pe teritoriul USA(decat daca se deplaseaza cu un microbuz mai spatios)...

 

Motivul este extrem de simplu ! JOHN KINDER a construit modelul HARP KING in doua variante cu puteri si configuratii diferite ! Ambele sunt de tip combo, dar una dintre ele are o putere de 70 de watti, 4 difuzoare de 10" si cantareste vreo 40 de kg, iar cealalta varianta are o putere de 100 de watti, 6 difuzoare de 10" si cca. 60 de kg greutate ! Pretul direct la fabricant era intre 1900-2400 USD ! din pacate nu se mai fabrica !

 

Pana in prezent sunt singurele modele de amplificatoare pentru muzicuta cu o asemenea putere, iar ceea ce le face cu adevarat ABSOLUT UNICE este un circuit electronic special, integrat extrem de inteligent direct in schema electronica a amplificatorului si care are rolul de ANTI FEEDBACK ! Ulterior, John Kinder a lansat acest circuit sub forma unui dispozitiv separat, numit KINDER ANTIFEEDBACK "AFB+", dedicat PENTRU A FI FOLOSIT IN COMBINATIE STRICT DOAR CU AMPLIFICATOARE PE LAMPI ! Stiu foarte clar despre ce vorbesc, pentru ca posed un semenea dispozitiv si este intr-adevar extrem de eficient ! Pretul era de cca. 370 USD + taxe de transport !

 

Dupa cum cred ca ati remarcat, piata acestor amplificatoare speciale pentru muzicuta este rezervata in proportie covarsitoare strict PROFESIONISTILOR !

 

Daca cele doua marci de amplificatoare amintite mai sus nu mai sunt in prezent fabricate, ele mai pot fi gasite accidental la vanzare(in 100% din cazuri sunt vandute din lipsa de bani, nu pentru ca nu ar mai fi bune !!!) pe Ebay sau pe site-uri/forumuri dedicate muzicutistilor, la preturi intre 1500-2500 USD in cazul modelelor de Sonny Jr.(fabricate in numar mai mare de-a lungul anilor), mergand pana la preturi de 3000/4000-8000 USD in cazul modelelor HARP KING(care APAR INSA EXTREM DE RAR LA VANZARE OFICIALA ! se vand in general direct in cercul profesionistilor) !!!

 

Pe piata au mai aparut insa in ultimii 10 ani si alti fabricanti care fac modele foarte bune(daca este sa judecam dupa recenziile existente pe internet). Aici trebuiesc amintiti: METEOR, HARP GEAR, WEEZO, MARBLE, etc... PENTRU MAI MULTE DETALII, CERCETATI SURSELE EXISTENTE PE INTERNET !

 

Ca o regula generala !!! SEMNALUL ACESTOR AMPLIFICATOARE DE MUZICUTA SE CAPTEAZA ULTERIOR PRIN INTERMEDIUL UNUI MICROFON PLASAT IN FATA UNUIA DINTRE DIFUZOARE SI ESTE TRIMIS IN SISTEMUL DE SONORIZARE AL SALII DE CONCERTE PRIN INTERMEDIUL UNUI MIXER DE SUNET !!!!

 

 

Varianta 3.

 

- Captarea muzicutei cu microfon trecut direct printr-un lant de efecte electronice - generic denumita "ELECTRONIC PROCESSED HARMONICA SOUND"

 

Aceasta abordare este relativ noua, dupa unele surse aparand undeva in a doua jumatate a anilor '90 !

 

Practic lantul de dotari tehnice include:

 

- microfonul - in cele mai multe cazuri se foloseste un model DINAMIC, in general se prefera un model de microfon de voce de buna calitate(aici preferintele sunt extrem de diverse !!! deci nu intru in detalii), care poate sa fie dotat cu cablu sau cu sistem WIRELESS !

 

- semnalul microfonului este trimis intr-un lant de efecte electronice, format in general din cunoscutele si popularele pedale de chitara... Aici IMAGINATIA FIECARUI MUZICUTIST ESTE CEA CARE DICTEAZA CE TIP DE EFECTE FOLOSESTE ! In general se folosesc: DELAY, REVERB, OCTAVER, PITCH SHIFTER, CHORUS, TREMOLO, DISTORS si/sau OVERDRIVE, COMPRESOR, sub forma unor pedale SEPARATE PENTRU FIECARE TIP DE EFECT IN PARTE. In unele situatii se mai foloseste si o pedala de WAH-WAH !

 

Anumiti muzicutisti opteaza insa pentru pedalele de tip MULTIEFECT, care inglobeaza toate sau o parte din efectele amintite anterior, plus o serie de simulatoare de amplificatoare si boxe... Unele dintre cele mai apreciate modele de multiefect sunt cele din seria "RP", fabricate de firma DIGITECH ! RICHARD HUNTER este unul dintre pionierii utilizarii si un asiduu promotor al acestor multiefecte, dezvoltand in timp o serie de preseturi special dedicate muzicutistilor !

 

Intre 2003-2007 am utilizat si eu in studio, dar mai ales in concerte, modelul "DIGITECH RP7 VALVE", dar trebuie sa mentionez ca in acea perioada nu beneficiam de un amplificator special de muzicuta ! Am renuntat la acest multiefect in momentul in care am incepput sa utilizez amplificatoarele MESA BOOGIE !

 

DUPA CUM AM MAI SPUS IN CURSUL ACESTUI MATERIAL, DEPINDE DE IMAGINATIA SI GUSTUL FIECARUI MUZICUTIST CE TIP DE EFECTE FOLOSESTE, DACA FOLOSESTE, si mai ales de la ce firme de pe piata ! MENTIONAREA ANUMITOR FABRICANTI AM FACUT-O STRICT UNDE M-AM PUTUT BAZA PE EXPERIENTA PERSONALA SAU PE BAZA UNOR OBSERVATII SI INFORMATII OBTINUTE DIRECT DE LA ALTI MUZICUTISTI PROFESIONISTI !

 

- DE CELE MAI MULTE ORI, semnalul procesat al muzicutei este trimis ulterior DIRECT IN SISTEMUL DE AMPLIFICARE AL SALII DE CONCERTE, prin intermediul unui mixer de de sunet !

 

Muzicutistul, poate sa opteze pentru doua variante diferite prin care sa auda(sa monitorizeze) sunetul pe care l-a obtinut prin procesarea sunetului...

 

- foloseste un monitor de control aflat in fata lui pe scena, similar cu cel folosit de un solist vocal, caz in care va auzi in monitor exact acelasi sunet pe care-l aude si publicul in sistemul principal de sonorizare al salii. La fel de bine poate sa opteze pentru un sistem de monitorizare sub forma de casti(IN EAR MONITORING).

 

- trimite semnalul procesat mai intai intr-un amplificator de tip combo, aflat in spatele lui pe scena(caruia-i regleaza volumul mai tare sau mai incet in functie de situatie), semnalul de la acest amplificator SE CAPTEAZA ULTERIOR PRIN INTERMEDIUL UNUI MICROFON PLASAT IN FATA UNUIA DINTRE DIFUZOARE SI ESTE TRIMIS IN SISTEMUL DE SONORIZARE AL SALII DE CONCERTE PRIN INTERMEDIUL UNUI MIXER DE SUNET !!!!

 

In cazul folosirii unui amplificator pentru controlul de scena al sunetului procesat, in general se opteaza pentru un model pe TRANSZISTORI(foarte rar se folosesc modele pe lampi !) care sa aiba un sunet cat mai curat posibil si la volum mai mare si care sa nu mai "coloreze" absolut deloc sunetul deja trecut prin efectele folosite. Un exemplu in acest sens este muzicutistul de blues BILLY BRANCH, care foloseste APROAPE EXCLUSIV urmatoarea combinatie: microfon ELECTRO VOICE - CABLU - efecte de tip CHORUS + DELAY + OCTAVER(in diverse combinatii) - semnalul trimis ulterior intr-un amplificator pe tranzistori marca PEAVEY(un model cu sunet puternic si foarte curat, dedicat initial amplificarii instrumentelor cu claviaturi) ! Cu totul si cu totul ocazional foloseste in loc de clablu la microfon un sistem wireless !

 

 

Dragi prieteni... cam astea-s DETALIILE DE BAZA despre ce inseamna amplificarea sunetului unei muzicute...

 

FIRESTE CA PUTEAM SA SCRIU UN MATERIAL MULT MAI BOGAT IN DETALII... NU AM VRUT INSA SA INTRU IN TERMENI EXTREM DE TEHNICI SI ADRESATI IN SPECIAL PROFESIONISTILOR !

 

cred insa ca aspectele atinse sunt suficient de lamuritoare pentru marea majoritate dintre voi si sper ca le-am detaliat in cuvinte cat mai usor de inteles pentru cei care sunt la inceput si nu stapanesc limbajul si bagajul tehnic al unui profesionist.

 

Va urez lectura placuta si NU UITATI(!!!) CA MULTE ALTE DETALII SUNT DISPONIBILE PE INTERNET ! Rabdare sa aveti sa le studiati si mai ales suficiente cunostiinte de limba engleza(mai bine zis de ENGLEZA TEHNICA !), pentru ca din pacate pentru unii(NU VREAU SA JIGNESC PE NIMENI, dar realitatea e ca multi nu cunosc engleza atat de bine !!!), cele mai serioase surse de informatii sunt doar in limba engleza !

 

Va multumesc pentru atentie si sper sa apreciati efortul depus pentru a redacta acest material !

 

Cei care doresc sa patrunda cu adevarat in tainele cantatului amplificat la muzicuta, pot sa ma contacteze pentru lectii private !

 

DOAR DACA SUNTETI DIN BUCURESTI !!! NU DAU CONSULTATII SI LECTII PRIN TELEFON sau EMAIL !!!

 

Toate cele bune ! Respectele mele !

 

Cu prietenie, Marcian Petrescu - muzicutist profesionist(liderul formatiei de Harmonica-Blues "TRENUL DE NOAPTE")

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

FOARTE IMPORTANT !!!!!

 

la magazinul MUZICA de pe Calea VICTORIEI din BUCURESTI, firma SENIA a primit un import nou de muzicute HOHNER !

 

va recomand sa mergeti cat de repede sa va cumparati tonalitatile necesare, mai ales cei care aveti nevoie de tonalitatea DO - C !!!

 

VA RECOMAND SA CUMPARATI DOAR ACESTE MODELE !!! - MARINE BAND DELUXE , SPECIAL 20 , CROSSOVER , GOLDEN MELODY !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dragi prieteni, revin cu o noua postare ce vizeaza detalii despre cantatul amplificat la muzicuta.

mai multe persoane m-au intrebat ce combinatie folosesc in concerte si in studio si m-au rugat sa detaliez un pic...

Inainte de a va explica ce anume se vede in poza atasata, vreau sa clarificam de la bun inceput un aspect foarte important !!!

Combinatia de dotari tehnice pe care o folosesc eu NU GARANTEAZA UN SUNET LA FEL DE BUN IN CAZUL ALTUI MUZICUTIST CARE AR INCERCA EVENTUAL SA COPIEZE LANTUL MEU DE DOTARI TEHNICE !

Si nu uitati un alt aspect important ! DACA UN MUZICUTIST NU ARE PERFECT DEZVOLTAT TONUL ACUSTIC, AMPLIFICAREA NU VA FACE ALTCEVA DECAT SA PUNA IN EVIDENTA ABSOLUT TOATE DEFICIENTELE DE INTONARE, FRAZARE si LEGARE A NOTELOR !

Inainte sa va ganditi sa abordati amplificarea muzicutei, TREBUIE SA VA DEZVOLTATI SERIOS SUNETUL ACUSTIC, TONUL !!! altfel... o sa aveti o mare dezamagire !

bun... daca am lamurit aceste aspecte, sa va explic ce vedeti in poza...

1) amplificatorul din imagine este un MESA BOOGIE CALIBER .50 ! are o putere de 50 W(cu 2 lampi 6L6), un difuzor de 12 " , reglajele sunt: VOLUM, MASTER, LEAD MASTER, TREBLE, BASS, MIDDLE, REVERB, PRESENCE + un EQ cu 5 benzi.

configuratia initiala de lampi de preamplificare era formata din din 4 lampi 12AX7 si 1 lampa 12AT7. Eu am modificat aceasta configuratie cu lampi cu factor de gain mai mic(dupa o reteta proprie), ca sa pot controla mai bine nivelul sunetului, minimizand riscul aparitiei FEEDBACK-ului... inerent in cazul prezentei unui microfon in fata difuzorului unui amplificator...

ampliful are incorporat in interiorul sasiului un tanc de reverb de tip ACCUTRONICS, cu 3 arcuri. Sound-ul reverbului este absolut fabulos ! dar despre asta mai tarziu...

acuma... ce se vede asezat pe amplificator...

de la stanga la dreapta, in partea de sus a pozei:

1) T.REX ROOM MATE - reverb digital controlat cu lampa

2) AKG WIRELESS RECEIVER UNIT

3) pe AKG RECEIVER UNIT este asezat - AKG TRANSMITER UNIT. Acesta are un cablu special scurt, confectionat de mine, prevazut la ambele capete cu conectoare de tip MINI XLR MAMA, unul dintre acestea intra intr-un adaptor special ce face trecerea de la MINI XLR TATA la XLR NORMAL MAMA. In felul acesta pot utiliza cablul pentru oricare microfon prevazut cu conector XLR TATA, iar in cazul in care doresc sa folosesc microfonul SHURE COMMANDO, renunt la adaptorul mare si folosesc direct cablul cu MINI XLR !

3) microfonul mic de culoare verde - SHURE COMMANDO(model vintage de prin anii 1967-1968) cu element de captare de tip CONTROLLED MAGNETIC(modificat de mine, prin montarea unui potentiometru de volum si a unei mufe de tip MINI XLR TATA)

4) microfonul argintiu lung - SHURE 585SA(high impedance). este un microfon dinamic, folosit initial pentru voce, dar care este dotat din constructie cu un potentiometru de volum, fapt ce l-a facut extrem de util pentru muzicuta. Modelul din imagine este modificat de mine prin adaugarea unui adaptor special ce face trecerea de la conectorul vintage de tip SWITCHCRAFT la conector de tip XLR TATA.

de la stanga la dreapta in partea de jos a pozei:

1) microfonul negru: cu element de captare de tip CONTROLLED MAGNETIC(cu un usor boost in frecventele medii-inalte)

2) microfonul verde: cu element de captare de tip CONTROLLED MAGNETIC(cu un usor boost in frecventele medii-joase)

3) microfonul gri inchis: microfon cu element de captare CRYSTAL(cu un usor boost in frecventele medii-joase)

4) microfonul gri deschis(cu vopseaua ciupita): microfon cu element de captare CRYSTAL(cu un usor boost in frecventele medii-inalte)

microfoanele 1,2 si 4 din partea de jos a pozei sunt confectionate de mine din piese separate cumparate din USA, de pe EBAY si montate ulterior, conform preferintelor mele. Microfoanele 1 si 2 nu au avut initial conector de tip XLR si nici potentiometru de volum. Microfonul 4 avea din constructie conector XLR, dar i-am adaugat eu ulterior potentiometru de volum.

Pe mijlocul fotografiei se vede un cablu special, care are la capat un conector XLR MAMA, iar la celalalt un JACK MONO TATA. Acest tip de cablu are conexiunile facute intr-un mod total diferit de cel al unui cablu normal de microfon... Eu folosesc cablul in special in studio, unde nu este deloc recomandata utilizarea sistemului wireless, sau in unele cazuri in concerte, daca se intampla cumva sa mi se defecteze unitatea wireless.

CUM COMBIN DOTARILE TEHNICE...????

Traseul este urmatorul:

MICROFON este cuplat prin cablul scurt, mentionat anterior, la AKG WIRELESS TRANSMITER UNIT. semnalul este trimis in AGK RECEIVER UNIT, de unde semnalul este trimis prin intermediul unui cablu nabalansat JACK-JACK TATA in INPUT-ul de la T.REX REVERB. din OUTPUT-ul de la T.REX REVERB semnalul iese prin intermediul unui alt cablu nabalansat JACK-JACK TATA si intra in INPUT-ul statiei MESA BOOGIE.

cu ajutorul potentiometrului INPUT al T.REX REVERB, ajustez atacul semnalului ce vine din unitatea wireless si pe care-l trimit in amplificator.

In felul acesta T.REX functioneaza cumva si ca un fel de preamplificator(suplimentar)/limiter/compresor... si imi da posibilitatea de a trimite un semnal mai agresiv sau mai moale in amplificator, pe care sa-l amplific ulterior spre un DRIVE mai agresiv sau mai moale, si pe care sa-l pot controla prin butonul de VOLUM de pe statie, stabilind nivelul volumului sonor ce iese din statie si pe care doresc sa-l aud pe scena in asa fel incat sa ma simt confortabil si sa aud fiecare nota pe care o cant, in contextul in care sunt inconjurat de tobe, amplif de bas si de chitara...

T.REX REVERB-ul mai are 3 potentiometre in dotare. MIX(imi da posibilitatea sa ajustez cantitatea de REVERB pe care o doresc adaugata peste sunetul amplificat. HIGH CUT(imi da posibilitatea de a taia frecventele inalte care risca sa-mi faca sunetul prea taios). MODE(are 4 pozitii cu tot atatea variante de sunet de REVERB...).

Pentru anumite tipuri de sound, prefer sa inchid complet potentiometrul de MIX de pe T.REX si sa folosesc reverbul din statie. Optiunea asta o aleg mai ales daca doresc un sunet mai vintage, de tip "Classic Chicago Blues" !

cam astea-s detaliile de baza...

acuma... ce mai pot sa va spun... totul in cazul meu tine de gust si de tipul de sound pe care-l am in minte si mai ales in urechi si pe care-l consider potrivit in cazul uneia sau mai multor piese...

Fiecare dintre microfoanele mele are un alt tip de atac si coloreaza diferit sunetul acustic al muzicutei... In functie de aceste caracteristici, pot sa obtin un sound mai aproape de cel tipic de "Chicago blues" sau un sunet modern in maniera lui PAUL BUTEERFIELD, sau foarte modern si agresiv - in maniera celui promovat de SUGAR BLUE(care foloseste de peste 30 de ani amplificatoare Mesa Boogie).

DAR, FOARTE IMPORTANT RAMANE FAPTUL CA EU MI-AM DEZVOLTAT UN SUNET ACUSTIC(TON) DE FOARTE BUNA CALITATE, CARE IMI PERMITE SA OBTIN SI UN SUNET AMPLIFICAT DE FOARTE BUNA CALITATE, PE CARE POT SA-L MODELEZ DUPA CUM DORESC.

Tot ce v-am scris aici este valabil in cazul meu. Nu pot sub nici o forma sa garantez ca in cazul unui alt muzicutist o sa fie vorba de un sunet la fel de bun !!!

Tot ce aveti de facut este sa experimentati si sa decideti singuri ce dotari tehnice sa va cumparati si cum sa le combinati !

Cine se considera pregatit pentru acest pas si doreste cu adevarat sa treaca la abordarea amplificata a muzicutei, poate sa ma contacteze pentru consultanta tehnica si cursuri private(CONTRA COST !!!).

Sper ca macar v-am oferit o idee de baza...

ATENTIE !!! dotarile pentru cantatul amplificat NU SUNT DELOC IEFTINE !!!

Va urez bafta la cantat ! cu respect si prietenie, Marcian Petrescu(liderul formatiei de Harmonica-Blues TRENUL DE NOAPTE)

post-5714-0-56398100-1396781212_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Aş vrea să ştiu dacă se poate cânta la muzicuţă printr-un amplificator Leslie, să producă mai mult tremolo, mă refer la cele ce nu au, de blues. Şi am revenit cu acest amplificator din anii 80 să-mi spuneţi dacă poate fi folosit la ceva... Mulţumesc.

Edited by Bujor Florin Lucian
Link to comment
Share on other sites

1 - se poate canta printr-un amplifcator de tip LESLIE, dar depinde mult cu ce fel de microfon !!!

exista unele amplifuri care au TREMOLO incorporat de buna calitate. la altele se poate folosi o pedala de tremolo !

TOTUL DEPINDE DE CALITATEA SI PUTEREA SEMNALULUI MICROFONULUI FOLOSIT PENTRU CAPTAREA MUZICUTEI !

2 - nu cunosc acest model de amplificator... este pe lampi sau pe tranzistori ???

problema este cu ce fel de microfon ataci intrarea din amplificator !

din ce vad eu, amplificatorul pare sa fie pentru chitara... nu are o intrare dedicata pentru microfon, cu conector de tip XLR... prin urmare, trebuie realizat un cablu special pentru micronul cu care vrei sa canti cu muzicuta... care sa aiba la un capat un conector de tip XLR iar la celalalt capat un conector de tip JACK mono mare...

dar, mai apare o alta problema ! un microfon de voce, are o impedanta de iesire mica si un nivel al semnalului mic sau chiar foarte mic... care nu va reusi sa atace cum trebuie etajul de preamplificare, in asa fel incat sa se obtina un sunet de calitate, cu un atac de calitate... sa nu mai vorbim de un sunet de tip "OVERDRIVE" asa cum se foloseste in blues-ul american de tip "Chicago" ...

daca s-ar folosi un microfon special pentru muzicuta, de tip Shure Green Bullet sau Astatic JT-30... care au semnal foarte puternic, este foarte posibil sa fie probleme legate de aparitia microfoniei !

amplificatoarele cu tranzistori nu reactioneaza bine la un asemenea tip de semnal.

la cele pe lampi trebuie facute niste teste cu lampile din preamplificare, pentru a reduce nivelul de amplificare si a elimina cat mai mult posibilitatea aparitiei microfoniei...

depinde foarte mult si cu ce fel de boxa se va folosi acest amplificator...

SUNT FOARTE MULTE VARIABILE cand e vorba de cantatul cu muzicuta amplificata ! NU ESTE LA FEL DE SIMPLU CA IN CAZUL AMPLIFICARII UNEI CHITARE !!!

STIU FOARTE BINE CE SPUN, PENTRU CA EXPERIMENTEZ IN DOMENIUL ASTA DE PESTE 10 ANI !!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 - se poate canta printr-un amplifcator de tip LESLIE, dar depinde mult cu ce fel de microfon !!!

 

exista unele amplifuri care au TREMOLO incorporat de buna calitate. la altele se poate folosi o pedala de tremolo !

 

TOTUL DEPINDE DE CALITATEA SI PUTEREA SEMNALULUI MICROFONULUI FOLOSIT PENTRU CAPTAREA MUZICUTEI !

 

2 - nu cunosc acest model de amplificator... este pe lampi sau pe tranzistori ???

 

problema este cu ce fel de microfon ataci intrarea din amplificator !

 

din ce vad eu, amplificatorul pare sa fie pentru chitara... nu are o intrare dedicata pentru microfon, cu conector de tip XLR... prin urmare, trebuie realizat un cablu special pentru micronul cu care vrei sa canti cu muzicuta... care sa aiba la un capat un conector de tip XLR iar la celalalt capat un conector de tip JACK mono mare...

 

dar, mai apare o alta problema ! un microfon de voce, are o impedanta de iesire mica si un nivel al semnalului mic sau chiar foarte mic... care nu va reusi sa atace cum trebuie etajul de preamplificare, in asa fel incat sa se obtina un sunet de calitate, cu un atac de calitate... sa nu mai vorbim de un sunet de tip "OVERDRIVE" asa cum se foloseste in blues-ul american de tip "Chicago" ...

 

daca s-ar folosi un microfon special pentru muzicuta, de tip Shure Green Bullet sau Astatic JT-30... care au semnal foarte puternic, este foarte posibil sa fie probleme legate de aparitia microfoniei !

 

amplificatoarele cu tranzistori nu reactioneaza bine la un asemenea tip de semnal.

 

la cele pe lampi trebuie facute niste teste cu lampile din preamplificare, pentru a reduce nivelul de amplificare si a elimina cat mai mult posibilitatea aparitiei microfoniei...

 

depinde foarte mult si cu ce fel de boxa se va folosi acest amplificator...

 

SUNT FOARTE MULTE VARIABILE cand e vorba de cantatul cu muzicuta amplificata ! NU ESTE LA FEL DE SIMPLU CA IN CAZUL AMPLIFICARII UNEI CHITARE !!!

 

STIU FOARTE BINE CE SPUN, PENTRU CA EXPERIMENTEZ IN DOMENIUL ASTA DE PESTE 10 ANI !!!

într-adevăr s-a folosit la orgă vintage şi la chitară, are cablu jack mare, cred că după anii 80 sunt fabricate, la ambele părţi, cred că este pe tranzistori, FBT Fender Italy scrie pe el.... Şi mai este unul de la Elettonica tot Italia, mult mai mare. Vă mulţumesc pt răspunsuri!

Edited by Bujor Florin Lucian
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Catre Veteran...

 Sunt un tanar din Cluj.... am fost internat intr-un spital de psihiatrie unde am cumparat cu tutun o muzicuta... si as vrea sa invatz sa cant la ea fiindca iubesc instrumentul... Mr. VETERAN... nu facetzi cumva si cursuri online pe web eventual... si va platesc... va multumesc

Link to comment
Share on other sites

din pacate lectii pe email sau prin webcam nu dau. muzicuta este un instrument care in primele etape, necesita un profesor care sa auda direct de la elev cum respira si cum intoneaza notele. printr-un microfon de webcam nu pot sa aud exact toate nuantele si nici nu pot sa corectez anumite aspecte legate de tinerea muzicutei in causul palmelor.

 

iti recomand sa urmaresti toate tutorialele mele pe care le-am realizat despre muzicuta... incepe cu acesta... EPISODUL 0 -

 

in afara de acesta mai sunt inca 6 episoade... urmareste-le cu atentie, mai ales episodul 6 si sigur o sa intelegi elementele de baza.

 

bafta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

INCEPAND cu data de 1 MARTIE 2012 !!! Apare pe piata NOUL ALBUM !!!! disponibil pe - www.mycd.ro

 

MARCIAN PETRESCU & Trenul De Noapte

 

“desCANTECE DE BLUES” – Soft Records 2012

 

1) ZI DE ZI CU PRIETENII CANT BLUES(featuring Charlie Musselwhite) - 5:49

2) CICALEALA EI M-A INNEBUNIT - 5:12

3) SUNT SARAC SI MI-E FOAME - 5:24

4) VECINUL DE LA DOI - 3:29

5) DEPENDENT DE POKER(featuring Charlie Musselwhite) - 5:59

6) NU MA MAI STRESA - 4:38

7) DIN ACEST ORAS EU AM SA PLEC - 7:41

8) NESFARSITE DRUMURI - 4:50

9) MA INTORC ACASA - 6:12

10) PE ACELEASI STRAZI - 10:28

 

Distributia a fost urmatoarea:

 

Marcian Petrescu – muzicuta acustica & amplificata, voce, texte

Rares Totu – chitara, mandolin, orga Hammond

Robert Ardeleanu – bas

Constatin Barbaselu – baterie

 

Invitati:

Cosmin Farcas – orga hammond

Adrian Tetrade – baterie, congas, timbales, shaker, chimes

Joo Sandor Sebestyen(Sheby) – bas

 

Cu participarea extraordinara a legendarului bluesman american CHARLIE MUSSELWHITE - muzicuta acustica & amplificata

 

Producator muzical: RARES TOTU

Aranjamente orchestrale: Rares Totu & Marcian Petrescu

Inregistrari efectuate in perioada august-octombrie 2011, la STUDIO ATTIC Bucuresti.

Inginer inregistrari - Valeriu Serban

Mixaj - Rares Totu & Valeriu Serban

Masterizat de Cristian Varga la MASTERVARGAS New York

 

AM POSTAT PIESELE, PENTRU A VA FACE O IDEE, pe MYSPACE(http://www.myspace.com/trenuldenoapte), REVERBNATION(http://www.reverbnation.com/marcianpetrescutrenuldenoapte) si pe www.youtube.com(http://www.youtube.com/marcianpetrescu)

 

Stati pe receptie pentru noutati !!!

Melodia "Din acest oras eu am sa plec" cu ce muzicuta o cantati? Gama si marca?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

PROUDLY MADE IN ROMANIA !!!

 

acesta este un aparat(device) pe care l-am imaginat in urma cu vreo 2 ani.

 

Mi-a luat mult timp sa caut pe net sa vad daca a mai gandit cineva un dispozitiv asemanator sau identic...

 

din cate am studiat pe net... SE PARE CA ESTE UNIC IN ACEST MOMENT LA NIVEL MONDIAL !!!

 

Ideea imi apartine 100% !!! constuctia a fost realizata de catre talentatul electronist DAN PARASCHIVESCU(Overdrive) !

 

este inca intr-o faza de prototip... mai este nevoie de niste teste si de eventuale reglaje de finete, dar, din primele testari, cred ca suntem pe drumul foarte bun !!!

 

detalii complete despre cum a fost gandit, ce anume face si ce posibilitati de combinare a sunetului exista, o sa dau in curand.

 

tot foarte curand o sa fac si un tutorial video, cu sunet de calitate, in care o sa explic si o sa exemplific atat functionarea acestui aparat cat si a intregului meu lant de captare si amplificare a muzicutei.

 

 

post-5714-0-24587900-1429866200_thumb.jpg

post-5714-0-96065200-1429866211_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ok dragi colegi de pe RGC.

 

asa cum am promis, acum ca am terminat o parte din problemele pe care le-am avut de rezolvat in ultimele 3 saptamani, revin cu detaliile despre acest dispozitiv pe care eu l-am numit HARMONICA SOUND COMBINATOR.

 

Poza din atasament are literele aplicate intr-un program de editare foto. Etichetarea finala direct pe carcasa a fiecarui switch, a fiecarui conector, a fiecarui potentiometru, urmeaza sa fie realizata in urmatoarele zile...

 

pana atunci, o sa explic ce anume stie sa faca acest dispozitiv si mai ales cum mi-a venit ideea... chiar daca este dedicat pentru muzicuta si nu pentru chitara...

 

toata treaba a pornit de la o problema foarte neplacuta legata de setarile microfonului de voce, pe care vroiam sa cant si cu muzicuta, pentru sunet acustic(curat) de muzicuta...

 

de cele mai multe ori(in 90% dintre situatii), reglajul pentru voce, nivelul gain-ului si mai ales al frecventelor pentru voce nu era cel potrivit si pentru sunetul de muzicuta acustica, atat in PA cat mai ales in monitoare, in care aparea in mod inevitabil feedback.

 

pe de alta parte, nu am mai vrut sa fiu la cheremul anumitor sunetisti dominati de prea mult entuziasm si care aveau obiceiul cretin de a "canta" la mixer in timpul concertului, umbland in permanenta la reglaje... Mi-am dorit sa elimin complet problemele legate de feedback in monitoare si sa pot sa fac un reglaj de calitate si total separat pentru microfonul cu care cant cu sunet acustic(curat).

 

pe de alta parte... in anumite situatii, mi-am dorit sa nu ma fiu nevoit sa-mi car amplificatorul de muzicuta(care este destul de greu) , dar, in acelasi timp sa pot sa am si un sunet de tip OVERDRIVE/DISTORSION pe care sa-l pot trimite direct in mixer si care sa sune cat mai apropiat posibil de sunetul cu drive pe care-l obtin cu ajutorul amplificatorului.

 

Imi doream ca acest sunet sa pot sa-l obtin folosind acelasi microfon dinamic de voce(cu IMPEDANTA MICA - cca. 600 Ohmi) pe care-l foloseam pentru sunetul acustic de muzicuta, fara sa am nevoie de cine stie ce fel de pedale de drive/distors sau alte asemenea device-uri...

 

In acelasi timp, imi doream sa pot combina sunetul acustic cu cel cu OVERDRIVE dupa bunul meu plac, fara sa fiu la mana si toanele sunetistului. Imi doream sa pot canta pe rand fie cu sunet acustic , fie cu sunet cu DRIVE si in anumite momente sa pot canta in acelasi timp si cu sunetul acustic si cu sunetul cu drive in anumite pasaje solistice sau de acompaniament.

 

in urma cu vreo 3 ani am testat o idee a acestui concept, incercand sa folosesc un procesor de chitara de tip DIGITECH RP250...

 

stiam ca un muzicutist american, pe nume Richard Hunter, folosea un asemenea tip de efect pentru a colora sunetul acustic de muzicuta cu tot felul de sunete de drive, distors, chorus, etc... DOAR CA... sistemul lui avea o mare problema... efectele de tip Digitech amintite anterior nu au o iesire totala curata si transparenta pentru sunetul curat al muzicutei... SI MAI ALES (!!!) NU PUTEA CANTA SI CU SUNET ACUSTIC SI CU SUNET CU DISTORS IN ACELASI TIMP !!!

 

chiar si in conditiile in care dadeai bypass la lantul de efecte, sunetul curat al muzicutei tot trecea prin circuitul electronic al efectului, lucru care afecta in mod destul de dramatic sunetul... se pierdea mult din dinamica si aparea un fel de "colorare" a sunetului...

 

In plus... apareau probleme legate de diferenta de impedanta dintre un microfon dinamic(600 Ohmi) cu semnal balansat si intrarea unui multiefect, care este nebalansata, are valori mai mari si este gandita pentru semnalul trimis de dozele unei chitare(semnal nebalansat)...

 

dupa ce am studiat timp de peste 3 luni o multime de surse de pe internet , dorind sa ma lamuresc mai ales daca a conceput cineva la nivel mondial un asemenea dispozitiv, am ajuns la concluzia ca ideea mea ofera cea mai buna solutie pentru a impaca aspectele tehnice si cele legate de combinarea sunetelor...

 

prin urmare... cu ajutorul prietenului meu, electronistul Dan Paraschivescu(Overdrive), am pus la punct prezentul dispozitiv...

 

sa luam pe rand ceea ce se vede in fotografie...

 

BALLANCED AUDIO IN - este o intrare balansata, cu impedanta mica, calibrata perfect pentru semnalul trimis de un microfon dinamic(Shure SM58... sa zicem...) fie direct prin intermediul unui cablu sau al unui sistem wireless...

 

DIRECT OUT LINK - iesire balansata cu impedanta mica, perfect calibrata, fara nici un fel de pierderi de semnal, prin care se poate trimite semnal catre alte aparate... in cazul meu, eu folosesc acest semnal pentru a putea sa "hranesc" un al doilea sistem de sunet, pe care o sa-l prezint intr-o alta postare...

 

RECORDING OUT - o iesire balansata, special calibrata, prin care se poate trimite semnal direct catre un mixer de studio, fie direct prin cablu introdus direct in mixer sau prin medierea unui preamplificator de foarte buna calitate sau a unui D.I. Box... Posibilitatile sunt diverse si deschise experimentelor...

 

CLEAN 1 + CLEAN 2 - sunt canalele prin care semnalul este trimis direct in mixerul de sonorizare al unei sali de concerte, prin cele doua iesiri BALANSATE cu impedanta mica, marcate 1 si 2 pe conectoarele de tip XLR care sunt cuplate pe panoul din spate al pedalei. Fiecare dintre aceste doua canale are intrerupatoare TRUE BYPASS de tip ON/OFF... cu LED care indica cand este pornit sau oprit.

 

deci... pot sa aleg oricand daca folosesc doar unul diintre canale sau ambele canale, situatie in care, pot sa le panoramez in mixer stanga si dreapta si pe fiecare dintre ele pot sa fac un reglaj diferit de frecvente si sa aplic efecte diferite de tip Reverb, Delay, Chorus, etc...

 

In acest fel, daca aleg sa cant cu ambele canale de CLEAN si cu reglaje si efecte diferite pe fiecare dintre ele, ascultatorul va avea impresia ca pe scena se afla doi(2) muzicutisti care canta acelasi solo de muzicuta, dar cu sunete diferite...

 

OVERDRIVE - este un canal care ofera un sunet de tip OVERDRIVE / DISTORS... CEL MAI IMPORTANT ASPECT AL ACESTUI CANAL este ca are impedanta de iesire mica(600 Ohmi) similara cu cea a unui microfon dinamic de voce , iar iesirea este de tip BALANSAT !!!

 

este echipat cu intrerupator TRUE BYPASS de tip ON/OFF si LED care indica cand este pornit sau oprit.

 

cel mai interesant aspect al acestui canal este sectiunea de control al sunetului care este formata din urmatoarele reglaje:

 

GAIN - se regleaza agresivitatea sunetului... ce poate merge de la un overdrive mai dulce pana spre un distors mai agresiv

 

VOLUME - regleaza nivelul semnalului trimis in mixer, iar in combinatie cu reglajul de GAIN accentueaza sau diminueaza agresivitatea sunetului de tip Overdrive / Distors...

 

restul potentiometrelor formeaza un EQUALIZER parametric extrem de eficient, mai ales cand ai in sala un mixer de calitate mai proasta pe partea de preampuri interne...

 

din acest canal de OVERDRIVE se trimite semnal in mixer pe un canal separat si poate sa fie pornit sa oprit dupa cum doresc, in acest fel avand posibilitatea sa cant in anumite piese fie cu un sunet de CLEAN si sunet de OVERDRIVE in acelasi timp, fie sa cant cu doua sunete de CLEAN + OVERDRIVE in acelasi timp... sau sa cant doar cu OVERDRIVE, daca asa cere contextul muzical...

 

Pot sa spun cu certitudine ca acest device, in combinatie cu restul aparatelor care formeaza lantul meu tehnic de concert(despre care o sa discut intr-o alta postare !!!), imi ofera o plaja de sunete absolut fantastica, cu o dinamica exceptionala si aproape fara nici un fel de pierdere de calitate a semnalului(sincer sa fiu... eu nu am sesizat niciuna...).

 

ce pot sa mai spun despre acest dispozitiv... este montat intr-o carcasa metalica extrem de robusta, are alimentare direct la 230 volti, perfect calibrata si filtrata, nu se incalzeste aproape deloc....

 

in foarte scurt timp o sa ma auziti folosind-o in concerte...

 

sper ca v-am lamurit in ceea ce priveste capacitatile acestui dispozitiv...

 

sunt mandru ca este produsul unor minti romanesti...

 

Ideea imi apartine in totalitate, dar executia ei nu ar fi fost posibila fara munca de calitate a prietenului meu, electronistul Dan Paraschivescu(Overdrive), caruia tin sa-i multumesc pentru munca depusa.

post-5714-0-14992000-1431319800_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Era bine sa scrii ce vei face inainte de a porni proiectul , mai venau si altii cu cate o sugestie .

 

- Era bine sa ai macar doua canale de microfon .

 

  -un canal sa pui microfonul principal care capteaza "sursa "  Mic1

 

 - al doilea microfon pe canalul ce are circuit  "inversor de faza " ,  un microfon "identic"   plasat langa cel principal(lipit de el )  cu cativa cm  mai departe de sursa (  distana  in "adancime " experimental reglata )  Mic2

 

Astfel  se pot  elimina "zgomotele " ce vin dinspre scena ...dar pana si microfonia " oscilatia -feedback " se poate reduce semnificativ .

 

Acest tip de montaj   ar fi OK mai ales daca vrei sa utilizezi distors/overdrive ..caz in care "gain" -ul este mult peste cel normal in consecinta prinde zgomotele  si sensibilitatea crescuta duce si la feedback acustic -oscilatie .

 

Functionarea este asemanatoare cu cel al unui sistem  mic -> intrare  "balansata" ..

 

"Rejectia de mod comun"

 

...cele doua microfoane  fiind unul langa altul   iar   unul din ele cu cativa cm  mai distantat ..(. in trecut chiar se prindeau /fixau impreuna cu banda adeziva  daca nu aveau stativ special )  ...deci cele doua capsule capteaza ( aproape) acelasi semnal  cele doua semnale   se sting unul pe cealalt in mixerul de intrare In1 faza  + In2 antifaza . Astfel si feedbackul acustic( microfonie ) pe o gama larga de frecvente poate fi redus .

Se reduce astfel orice semnal ce vine dinspre scena in afara de   sursa principala ..al Mic1 .

 

Distanta in planul membranei celor doua  microfoane lipite una de cealalta este foarte mica ( 2cm ) iar in adancime capsula Mic1 si Mic2  este deplasata cativa cm  ...astfel ptr majoritatea semnalelor dinspre scena putem considera ca cele  doua semnale captate sunt identice ( de mod comun) ..astfel inversand-o pe una din semnale in preamp/ mixer  ,se vor stinge aceste semnale .

Si microfonia este un semnal ce vine dinspre scena ..deci se va ajunge la conditia de oscilatie- microfonie  mult mai greu ..!

 

 

Dar cum  sursa va fi foarte aproape de primul microfon ...celalalt cu 3-4 cm mai distantat  ..vocea /muzicuta  va genera semnal puternic in primul microfon ..in cel de al doilea mai distantat semnalul va fi foarte mic ..astfel acest semnal nu se va stinge caci semnalul ce este inversat ca si faza este foarte mic si nu va influenta sunetul  sursei .

 

Bineinteles dupa ceva experimentari ..reglaje de distanta  Mic2 fata de Mic1 , plus  EQ pe fiecare din cele doua canale se poate obtine cel mai OK efect  de reducerea zgomotului  si un ton semnal OK al sursei utile .Cu EQ  parametric pe canalul inversat , se poate ingusta banda de trecere  ca sa se faca efectul doar pe acea banda de frecvente  "periculoasa " pe care "fluiera Microfonul" ..astfel  se poate imbunatatii raspunsul in frecventele utile   daca se simte o colorare in sunetul  dorit ..

 

Acest sistem se regleaza "loco" la proba de sunet ..dupa rezonantele ambientale a fiecarei locatii /scene .

 

Mixerele "profi " de studio sau scena  au asemenea posibilitati  iar  cele mai "mici" poate ultimele tipuri aparute .

 

Fara "switch de faza"  pe mixer se poate sa se lege "invers" bobina de la un microfon  in cazul unei "instalatii " doar ale tale ,

 

 Se poate pune unul din microfoane "invers", catre public ...dar astfel se ingreuneaza efectul de eliminare al zgomotului si al feedback-ului  este necesara setarea gain si EQ la Mic2 ( montat invers cu "fata catre public " ) ca sa realizezi semnal de amplitudine la fell cu cel al Mic1 ...dar este mai limitat efectul de rejectie . ..

 

Exista fel si fel de   scule de vocalist / microfon cu  multe  posibilitati ..dar probabil sunt digitale ..procesoare .

De ex  :

In Zoom -R8 am doua intrari XLR ( si cu Phantom Power  ) de MIC  cu meniu separat de efecte ptr  Dual Mic sau  ptr Mic  Stero .. cu EQ crosover reglabil pe 3 cai cu posibilitatea de reglat frecventele de taiere  , cu compresor,..limitator  ..filtru de  "tip de microfon" , filtru anti POP ,, inversare de faza pe canal .noise gate ...reverb ..etc etc  ++ efecte digitale de toate ..

 

Zoom R 24  are  8 intrari si are reglaje de MIC pe intrare si pe canal .. mai performante ..sau mai multe   separat pe cele 8 intrari ..

 

Existau deja in anii '70  sisteme ptr MIC de concert cu de toate   de ex si anti Larsen ( microfonie ) automat ce  "urmarea " dinamic atat amplitudinea cat si frecventa unei posibile oscilatii  rejectand foarte ingust doar  incercarea de "fluierat" restul frecventelor treceau nealterate .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Q. Why do I sometimes see singers using two microphones on stage?

 

http://www.soundonsound.com/sos/jul10/articles/qa0710_4.htm

 

Daca se cauta " two‑mic noise‑cancelling"  precis se mai gasesc zeci si zeci de articole cu explicatii si precizari ..

din 1940 parca Electrovoice fabrica asemenea sisteme ..

 

Noise Reduction With Two Microphones

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3691954/

 

(In pagina mai jos ...)

 

Pe acest sistem se bazeaza toate ce reduc zgomotul  ambiental .

 

Cancel Noise In Your Mobile Phones And Headphones

cancel-noise-fig2.jpg

cancel-noise-fig1.jpg

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

sistemul meu nu are legatura cu nimic din ce ai mentionat mai sus ! o sa descriu si a doua parte a lantului meu tehnic si atunci o sa se inteleaga exact care este principiul intregului concept :)

 

P.S. daca device-urile alea digitale faceau ce imi trebuie mie, apelam de mult la ele.

Link to comment
Share on other sites

sistemul meu nu are legatura cu nimic din ce ai mentionat mai sus ! o sa descriu si a doua parte a lantului meu tehnic si atunci o sa se inteleaga exact care este principiul intregului concept :)

 

P.S. daca device-urile alea digitale faceau ce imi trebuie mie, apelam de mult la ele.

Tocmai ca sistemul  descris  NU ESTE Digital !!!!

 

Doar am amintit ca in sculele "mici " doar  la cele digitale a aparut posibilitatea de a  utiliza sistemul de "dual mic noise reduction " .

In Alesis MX16 nu am posibilitatea de a inversa faza .dar in Digi Recorder Zoom- R8 am posibilitatea de inversare..

 

Sistemul este  pur analogic !

 

Doua microfane in antifaza pozitionate corespunzator .Nimic nou ...sistem patentat de prin 1940 !

 

"...sistemul meu nu are legatura cu nimic din ce ai mentionat mai sus !..."

 

Pai asta spun si eu ...lipseste posibilitatea acestui sistem   ce poate  prevenii microfonia in primul rand si anularea  semnalelor captate dinspre scena ..

 

Cum vrei sa ai si " overdrive " sensibilitatea crescuta duce la pericol  de microfonie .

 

Eu am utilizat sistemul acasa ptr chit acustica  , la 1m distanta de PC am anulat complet zgmotul ventilatorului de la sursa PC-ului  iar chitara este inregistrata perfect ....in studio /acasa poti sa pozitionezi cele doua microfoane  mai usor ca sa fie in antifaza chiar si fara intrare in preamplif ce nu are inversor de faza .

 

Pe scena ptr instrumente acustice si voce e nevoie de cele doua microfoane "lipite si decalate ".

 

Mixeristi profi stiu cum sa pozitioneze microfoanele , si boxele de control  si cunosc  din experienta ce faza sa inverseze  din mixer sau prin pozitionarea microfnului daca este posibil .. ca sa nu anuleze unele frecvente dar nici  sa nu intre sistemul in oscilatie ( microfonie)...   pe scena mai ales la amplificarea  KickDrum ..si Tom-uri unde daca ai si joase  este pericol sa intre sistemul in vuiet general .

 

Nu-i obligatriu dar cred ca este foarte util .

Link to comment
Share on other sites

draga Karpi... multumesc mult pt. postarile tale si pt. precizari... chiar daca intri in niste termeni mult prea tehnici pt. mine.

 

ideea de baza a device-ului conceput de mine este cu totul alta... ! :)

 

eu am vrut sa pot canta cu ajutorul unui SINGUR MICROFON dinamic(de voce) atat acustic cat si cu un sunet cu drive, pornind de la un reglaj gandit special pt. frecventele muzicutei acustice.

 

pe mine ma interesa sa nu mai am problemele care apar mereu atunci cand iti faci un reglaj pe microfonul de voce pt. voce si pe acelasi microfon vrei sa canti si cu muzicuta acustica... in 95% din cazuri, reglajul pt. voce nu este compatibil cu plaja de frecvente ale muzicutei, iar daca prinzi microfonul in causul palmei odata cu muzicuta, inevitabil apare microfonie in monitoare... asta daca nu faci niste compromisuri mari in ceea ce priveste EQ-ul acelui microfon... in asa fel incat sa nu apara microfonie in monitoare...

 

asta inseamna ca sunetul acustic al muzicutei sa nu mai aiba atacul si "stralucirea" necesara, inseamna ca pe linia de monitoare sa existe inserat un eq cu minimum 15 benzi(de multe ori cu 30 de benzi) cu care sa filtrezi acele frecvente problematice, dar in acel moment fie vocea nu mai suna cum trebuie , fie muzicuta nu mai are claritatea si atacul necesar...

 

vorbesc in urma unei experiente de scena de 15 ani...

 

din start... vocea umana are o alta plaja de frecvente, muzicuta are o alta plaja de frecvente si doar in foarte rare ocazii se intampla sa se potriveasca Eq-ul facut pt. voce cu cel pt. muzicuta...

 

pe de alta parte... eu am dorit sa am posibilitatea sa pot canta cu un singur microfon de tip dinamic in cat mai multe combinatii ! sa pot sa trimit semnalul pe 2 sau 3 canale simultan in mixer si sa pot alege daca in PA se aude muzicuta acustica pe 1 canal, pe doua canale panoramate, care la randul lor au doua reglaje diferite in frecvente si au aplicate efecte diferite(pe unul delay si pe altul reverb, chorus, etc...) in asa fel incat ascultatorul sa aiba impresia ca pe scena sunt 2 muzicutisti care canta acelasi solo dar fiecare cu sunet total diferit... iar, daca mai vroiam sa am 3 sunete diferite in PA, pe al 3-lea canal am optiunea unui sunet de tip overdrive-distors, dar care este trimis sub forma unui semnal balansat cu impedanta mica, compatibil cu intrarile unui mixer obisnuit...

 

o sa postez in curand si detaliile despre restul dotarilor tehnice pe care le folosesc in concerte, care se completeaza cu device-ul numit de mine Harmonica Sound Combinator(HSC)... acest device eu l-am testat deja in 2 ocazii in concert si a dat rezultate remarcabile...

 

inca nu am putut sa testez HSC legat de restul dotarilor tehnice pe care le am, dar o sa o fac cat de curand si o sa fac si un material video in care o sa explic clar tot conceptul...

 

P.S. treaba mentionata de tine, cu folosirea a doua microfoane... pe mine nu ma avantajeaza deloc... eu nu vreau sa fiu dependent de 2 microfoane cu cablu, plasate pe un stativ ! eu vreau sa pot sa folosesc 1 singur microfon dinamic de voce cu sistem wireless, care sa-mi permita sa ma misc pe scena si in public si sa imi permita sa combin sunetul lui in cat mai multe moduri...

Edited by marcianpetrescu
Link to comment
Share on other sites

Este OK si corect ce ai realizat /proiectat .

 

Este normal ca banda de frecvente sa difere ptr muzicuta , chitara ,bass , contrabas ..etc ptr fiecare trebuie un preamplif +EQ adecvat cu limitarile capetelor de banda la frecventele corespunzatoare .

 

Exact doar la muzicuta m-am gandit  .respectiv sensibilitatea mare de  la gain-ul marit ptr overdive  poate duce la microfonie ..cu un EQ se poat reduce frecventele "problema " sacrificand soundul ..

Si "dual mic" poate colora sunetul in functie de distanta de captare poate sa  apara un efect de Comb Filter dar este foarte redus  . .

 

Se poate si wireless ce  precis exista si stereo .adica poti folosi doua capsule ..

 

In cazul ca  o sa ai  microfonie    in locatiile mici   poti sa incerci  sistemul "dual mic" . Un "inversor de faza " este ceva extrem de simplu , i-ti face colegul @overdrive un circuit  ce o sa il monteze de ex.   pe una din iesirile Stereo cele dua iesiri  apoi insumate mono se injecteaza  in dispozitivul tau .sau orice preamplif ..

 

Pe scenele mari cu PA serios  mixeristul ar trebui sa-ti dea in monitor semnal ce sa previna  microfonia   ...dar depinde de cat de complex este mixerul monitor de scena si cel de PA. de puterea  instalata etc ...

 

Sunt curios ce sounduri  o sa realizezi  cu efectele "3D" .

Link to comment
Share on other sites

Sunt si eu cam in aceiasi faza cu  ultima  combinatie de  "pedalboard" ..ce nici nu poate cuprinde toate "pedalele" .

dar trebuie sa fie montate fix doar ca sa cuplez In si Out apoi  reteaua de 220 ca  sa sa pot canta .I-mi piere cheful de cantat/inregistrat  pana scot de sub canapea pedalele  cuplez toate cablurile ..etc ..

 

Momentan construiesc un alimentator  , initial am vrut sa cumpar unul dar cand am vazut 300Euro  am vazut rosu-n fata ochilor ..de bani aia mai bine cumpar ceva  scula desteapta .

 

Asa ca fac acum o sursa/adaptor cu 6 iesiri de DC 9V /0,5A izolate intre ele  ca sa nu am probleme ,Componentele nu trec de 100 Ron .Adevarul este ca majoritatea componenteleor le am de ani de zile ,

 

Asa ca de un an tot ma pregatesc sa cant ceva cu noile achizitii dar ..mai este pana termin "pedalboard'-ul .

 

Ai si LoopMachine ? cu unul destept poti face minuni , chiar sa canti singur .

 

O sa incerc "EHX-B9 " (semnal analog -> orga hammond ) cu microfon si cu o muzicuta , nu stiu cum raspunde dinamic la muzicuta la chitara este OK .

Ar fi iteresant  pe o parte sa sune Hammond  pe centru muzicuta iar pe celalta parte ecoul de la muzicuta ,

 

Cand termin pedalboard-ul si va fi transportabil  o sa-l duc la o repetitie cand vine si Boghi Nagy  sa cante cu muzicuta sa vad cum raspunde ..

 

El are o pedala ceva 'Vocalist " ultima data cand am repetat apoi cantat cu el , a folsoit-o dar eram prea obositi si ocupati asa ca nu am ajuns sa vad ce poate pedala lui .

 

OK trec la lipit fire ca sa termin odata sursa ,,sa montez toate procesoarele sa le cablez ca sa le pot folosi la maxim posibilitatile .

Apoi incerc sa filmez sa pun si eu un demo .

 

Un procesor analogic am construit si eu acum vre-o 15 ani  nu prea l-am folosit din cauza vca nu aveam comenzile  programabile digital astfel a doua oara nu gaseam aceiasi combinatie de efecte /setari .Pierdeam jumate de zi cu cautarea soundului ..

 

Era foarte asemanator cu ce faci tu dar avea  cateva blocuri in plus ..Compresor de dinamica-expansor pe 3 benzi ( Joase Medii Inalte ) reglabile  ce avea si intrare de trigger extern ca sa-l pot comanda cu semnal de la microfonul de voce ( similar cu "side chain" compresor ce reduce chitara in anumita banda selectata  cu  2-3 dB presetat  .. cand vocea este prezenta  ),

Aveam si Panoramare automata  ce "plimba " rotea  sunetul intre L si R  .dar cum am amintit nu era practic din cauza multitudinii de setari ce nu aveau posibilitatea de a fi memorate ...automatizate.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

OK ! asa cum am promis in postarea in care am explicat conceptul si modul de functionare a dispozitivului numit HARMONICA SOUND COMBINATOR(numit pe scurt HSC), iata acum detaliile despre intregul meu sistem de sunet, pe care-l folosesc pentru captarea si redarea sunetului de muzicuta in maniera acustica sau amplificata(sau ambele variante simultan !!!).

o sa explic pentru inceput ce dispozitive se vad in fotografia atasata(e bine sa mariti imaginea ca sa vedeti mai clar denumirile fiecarui aparat):

1) AMPLIFICATOR MESA BOOGIE CALIBER 50 Combo - 50 watti - full tube. Combinatia de lampi din preamp este diferita de cea standard a acestui model, care initial avea 4 lampi 12AX7(ECC83) in pozitiile V1, V2, V3 si V5 + un 12AT7(ECC81) in V4(reverb). Nu intru in foarte multe detalii legate de combinarea pe care am facut-o eu... pot sa spun doar ca in V1 am in acest moment o lampa 5751 NOS de o calitate exceptionala si aceasta lampa imi permite sa controlez intr-un mod extrem de fin gradul de distors al sunetului, nivelul general al sunetului si atacul lui...

2) T-REX TUBE REVERB (T-Rex TR)- un Reverb digital pe lampa - care-mi permite sa ajustez nivelul sunetului amplificat de muzicuta si saturatia lui, in combinatie cu lampa V1 din amplificator. Folosesc sunetul acestui reverb in special pentru piesele de factura mai moderna pe care le abordez. Pentru piesele de factura clasica, de tip "Chicago", inchid complet reverbul din T-REX si folosesc reverbul pe arc(Accutronics) al amplifului, care are o calitate fantastica si chiar si la dozaje mici, este "imens" ca sunet si prezenta...

3) KINDER ANTI FEEDBACK (KAFB)- acest device este EXTREM DE SPECIAL ! Este un dispozitiv inventat de un inginer din USA, pe nume John Kinder, care a dezvoltat in urma cu vreo 20 de ani o linie revolutionara de amplificatoare(HARP KING) in colaborare cu renumitul muzicutist californian ROD PIAZZA. Aceste amplifuri aveau integrat un circuit special cu rol in gestionarea si eliminarea cat mai eficienta a microfoniei care apare in cele mai multe ocazii in cazul amplificatoarelor de muzicuta, datorita faptului ca se canta cu un microfon introdus in ele si prezenta acestui microfon in fata difuzorului amplificatorului, duce la aparitia microfoniei mai ales la volume mari(acolo unde este nevoie... pe scene mari sau cand ai colegi de formatie foarte galagiosi ;):) ). Nu stiu exact pe ce principiu functioneaza acest aparat(inauntru este o adevarata uzina !), dar pot sa va spun clar ca NU ESTE UN NOISE GATE !!! As spune ca este mai degraba un fel de filtru ultra sensibil care in timp real selecteaza cumva si micsoreaza cantitatea de frecvente potential producatoare de microfonie. Potentiometrul central are rol de GAIN si permite ajustarea nivelului cu care intra semnalul microfonului de muzicuta. Celelalte doua potentiometre au de fapt rolul de a filtra frecventele creatoare de microfonie si lucreaza intr-o stransa interdependenta, in asa fel incat in final se poate lucra cu amplificatorul la niste volume foarte mari, imposibil de obtinut in mod normal fara sa apara microfonie. Initial, aparatul functiona cu 2 baterii de 9 volti, fiecare alimentand un anumit segment al circuitului electronic din interior ! Modelul meu a fost convertit de catre Dan Paraschivescu la alimentare direct la 230 volti, prin integrarea in interiorul carcasei a unei surse de curent perfect calibrate, filtrate si stabilizate.

In acest aparat (KAFB) intra semnalul ce vine din dispozitivul numit (MSS)MICROPHONE SIGNAL SUMATOR - a carui descriere o gasiti mai jos - iar din OUTPUT-ul acestui dispozitiv, semnalul este trimis in (T-Rex TR), cu ajutorul caruia fac calibrarea finala a semnalului care intra in amplificator si aplic cantitatea de reverb pe care o doresc in functie de specificul fiecarei melodii interpretate in concert.  

4) MICROFON cu element de captare piezoelectric de tip CRYSTAL - MCy(prescurtat) - (in stanga fotografiei).

Acest model de microfon de tip "bullet shape" are in interior un element de captare de tip piezoelectric, format dintr-un cristal special(salt crystal). Aceste elemente de captare au fost un standard de fabricatie si de fidelitate in perioada 1930-1950, dupa care au facut loc treptat, pe masura ce tehnologia a avansat,  microfoanelor de tip dinamic, cu membrana de plastic.

Caracteristica acestor elemente si a celor de tip CERAMIC(MCe) sau a celor de tip CONTROLLED MAGNETIC - (CMg) - (patentate de firma SHURE) si prezente pe piata in acelasi interval de timp, este ca au un semal de iesire(OUTPUT) extrem de puternic si cu o impedanta foarte mare. Acest aspect le-a recomandat inca de la inceput pentru a fi utilizate de catre muzicutistii pionieri ai amplificarii, care au sesizat ca un asemenea microfon reusea sa bage foarte repede in overdrive/distorsion un amplificator de chitara. Astfel se explica sunetul de muzicuta pe care-l auzim pe inregistrarile unor muzicieni de blues ca Muddy Waters, care avea in trupa sa pe unul dintre cei mai mari muzicutisti ai vremii - LITTLE WALTER ! Acest tip de sunet avea sa devina un standard al muzicutei din blues-ul clasic, modern si chiar contemporan, fiind intalnit si la alti muzicutisti celebrii cum ar fi: James Cotton, Junior Wells, Charlie Musselwhite, Rod Piazza, Kim Wilson, Rick Estrin, Sugar Blue, etc...

Semnalul acestui tip de microfon este NEBALANSAT ! Conexiunile care se fac pe terminalele conectorului de tip XLR sunt: pin 2 = HOT / pin 1 & 3 + case ground = ground signal).

In acest caz, putem spune ca un asemenea element de captare se comporta la fel ca o doza de chitara, iar semnalul in mod normal se trimite catre amplificator printr-un cablu NEBALANSAT, al carui fir cald este legat la pinul 2 al mufei XLR, respectiv la varful(TIP) unui conector de tip JACK TATA de 6,35 mm...

cu toate acestea, se poate observa in fotografie ca eu folosesc acest microfon cu un sistem wireless de la AKG. Acest sistem, are un transmitator care se adapteaza automat, in functie de tipul de semnal al microfonului, de output-ul si de impedanta acestuia si poate sa fie folosit atat la microfoane cu impedanta mare si semnal nebalansat cat si la microfoane dinamice, cu impedanta mica si semnal balansat ! In functie de modul in care sunt realizate conexiunile la mufa de tip XLR a unui microfon, transmitatorul lasa sa treaca semnalul respectiv fara nici o problema si cu o transparenta maxima ! Mentionez in mod deosebit acest aspect pt. ca mai exista pe piata niste sisteme wireless asemenatoare, fabricate de firma SAMSON si care nu sunt compatibile cu microfoanele cu impedanta mare si semnal nebalansat !

5) MICROFON DINAMIC CU IMPEDANTA MICA SI CONEXIUNI de tip BALLANCED OUTPUT(partea dreapta a imaginii) !(prescurtat - MDy)

Modelul din imagine este UNICAT ! Este in intregime gandit si creat de mine !

Elementul de captare este adaptat de la un microfon de voce SHURE 585(de prin 1970), un model care a facut istorie in acea perioada si care are o plaja de frecvente exceptionala, aproape inexistenta la actualele modele de microfoane de tip dinamic(poate la cele foarte scumpe... eventual.. ???).

Intregul microfon este gandit ca un sistem modular. Pe corpul microfonului se pot monta capsule de la microfoane SHURE de tip SM58, SM57, SM565 sau SM545, fiecare dintre aceste tipuri de capsule avand caracteristici diferite de captare si plaje diferite de frecvente, care confera o anumita caracteristica sunetului acustic sau amplificat de muzicuta.

Microfonul este dotat cu un potentiometru logaritmic de 10Kohmi(Vishay) de inalta calitate, capsulat si garantat la minimum 50.000 de rotatii. Conectorul de tip XLR este de la firma Neutrik.

Practic... este vorba de un microfon dinamic, cu impedanta mica si cu semnal balansat, dar dotat cu potentiometru de volum.

Datorita acestor caracteristici, pot sa folosesc acest microfon atat cu un cablu normal de microfon, cat si cu sistemul wireless mentionat anterior.

6) AKG WIRELESS SYSTEM(AKG WS) - format din SR40 RECEIVER(SR40R) + SO40 Snap-On TRANSMITER(SO40T).

Este un sistem foarte bun, pe care din pacate cei de la AKG l-au scos din productie de vreo 7 sau 8 ani.

Semnalul de iesire poate sa fie balansat sau nebalansat, in functie de tipul de cablu utilizat. In functie de primul device in care doresc sa trimit semnalul, eu folosesc fie un cablu balansat echipat la ambele capete cu conectoare JACK tata de 6,35mm sau cu un cablu care are la un capat conector balansat JACK tata de 6,35 mm si la capatul celalalt un conector XLR tata.

Din testele facute de mine, cel putin in cazul muzicutei, acest sistem de la AKG modifica sunetul in proportie de maximum 5%... pe sunetul curat al microfonului dinamic, eu nu am sesizat nici un fel de "colorare" artificiala a sunetului. Dar poate ca sunt eu prea subiectiv... ??? posibil... :)

7) DOMINANCE 3 WAY SWITCHER(3WS) - este un schimbator de canale, activ, fabricat de catre Dan Paraschivescu si Dan Panaitescu in perioada cand activau sub numele de DOMINANCE. Din punctul meu de vedere, acest aparat este ABSOLUT EXCEPTIONAL construit. Nu stiu ce parere au alti utilizatori despre el, dar pt. mine a fost o revelatie si pot spune ca acest dispozitiv m-a facut sa imaginez intregul sistem pe care l-am pus la punct si pe care-l descriu acum !!! Aparatul este extrem de versatil si se poate alimenta cu tensiuni intre 8 si 12 volti.

Atat intrarea(IN) cat si cele 3 iesiri(OUT) sunt gandite sa primeasca si sa trimita in atat semnal balansat cat si semnal nebalansat !

Cele 3 switch-ere sunt de tip REAL TRUE BYPASS si sunt atat de bine gandite ca nu se simte absolut deloc trecerea de la un canal la altul. NU SE AUD POCNITURI sau ALTE ZGOMOTE la schimbarea canalelor. Aparatul NU COLOREAZA ABSOLUT DELOC SUNETUL, NU-I AFECTEAZA DINAMICA, NU ARE ABSOLUT NICI UN FEL DE ZGOMOT REZIDUAL !


7) MICROPHONE SIGNAL SUMATOR (MSS) - este un sumator de semnal, activ(alimentat direct la 230 volti). Rolul lui este acela de a insuma semnalele trimise de pe canalele 1 + 2 ale (3WS) si a le putea trimite ulterior printr-un singur cablu de semnal, nebalansat, in amplificatorul de muzicuta.

Dispozitivul a fost construit dupa ideile, necesitatile si specificatiile mele de catre Dan Paraschivescu si din cate stiu eu(chiar la nivel mondial), este unicul device de acest gen dedicat in mod specific preluarii semnalului microfoanelor speciale de muzicuta cu impedanta si output foarte mare. Ambele intrari(In 1 & In 2) precum si iesirea(OUT) sunt de tip nebalansat. Ambele intrari de semnal au fost calibrate special pentru a putea sa primeasca semnalul microfoanelor de tip MCy, MCe sau CMg sau semnalul unui microfon dinamic- MDy - (low impedance, low & ballanced output), al carui semnal este trecut printr-un dispozitiv de tip IMPEDANCE MATCHING TRANSFORMER(IMT), lucru care permite ca un asemenea microfon(MDy) sa fie folosit si pentru obtinerea cu ajutorul lui a unui sunet cu overdrive, atunci cand semnalul lui este trimis direct in amplificator.

9) IMPEDANCE MATCHING TRANSFORMER(IMT) - este un dispozitiv inventat de catre cei de la firma SHURE. Acesta converteste si adapteaza semnalul balansat, cu nivel mic si impedanta mica al unui microfon normal de voce(de tip dinamic) si-l transforma in semnal nebalansat, cu un output foarte puternic si impedanta mare(50Kohmi), potrivit pentru a putea sa bage in overdrive un amplificator pe lampi.

Acest dispozitiv se observa in fotografie la capatul cablului de semnal care iese din iesirea (Out1) a dispozitivului (3WS). Cablul respectiv este un cablu balansat, dotat la (Out1) cu JACK balansat tata de 6,35mm si cu un XLR tata la capatul opus, in care vine cuplat dispozitivul (IMT), care intra in (MSS) cu un conector JACK tata nebalansat de 6,35mm.

8) HARMONICA SOUND COMBINATOR(HSC) - despre acest dispozitiv am vorbit intr-o postare anterioara. Prin urmare, va rog sa analizati descrierea lui si principiul de functionare din postarea respectiva...

Deci... acestea sunt elementele ce compun sistemul meu de sunet, pe care l-as putea denumi in mod generic: REAL TIME ACOUSTIC & AMPLIFIED INTEGRATED HARMONICA SOUND SYSTEM... pe romaneste: SISTEM INTEGRAT DE CAPTARE, MIXARE & REDARE IN TIMP REAL A SUNETULUI ACUSTIC & AMPLIFICAT DE MUZICUTA.

Ok... acum sa explic cum folosesc toate aceste aparate...


In primul rand, marele avantaj al acestui sistem este ca pot alege sa-l folosesc atat cu dispozitivul (HSC) incorporat, dar si fara acest dispozitiv.

In acest caz apar 3 variante de lucru !

1) Varianta in care aleg sa folosesc strict doar (HSC) !

In acest caz, semnalul trimis de microfon prin intermediul AKG So40T in AKG SR40R, este trimis sub forma de semnal cu impedanta mica, prin cablu balansat, in intrarea(IN) a (HSC). In acest caz, pot sa folosesc pe rand cele doua canale CLEAN, sau un canal CLEAN + canalul de DRIVE, sau ambele canale de CLEAN + canalul de DRIVE al (HSC).

Dupa cum am mentionat in postarea separata despre (HSC), aceasta varianta o aleg doar atunci cand merg la un concert(jam-session) unde nu merita sa car dupa mine amplificator + tot arsenalul tehnic pomenit mai sus, dar vreau sa am optiune atat de sunet CLEAN cat si de sunet DRIVE, direct in mixerul instalatiei de sonorizare.

2) Varianta in care aleg SA NU FOLOSESC (HSC), dar folosesc tot restul dotarilor !

(***) ASPECT FOARTE IMPORTANT DE RETINUT ! In aceasta faza, in mixerul de sunet al instalatiei de sonorizare, muzicuta este prezenta pe 2 CANALE SEPARATE !

1***) un canal primeste semnal de la microfonul cu care este captat difuzorul amplificatorului de muzicuta(Mesa Boogie)
2***) un canal primeste semnal balansat direct de pe canalul (OUT3) din (3WS) !

In aceasta situatie, ambele canale NU SUNT PANORAMATE ABSOLUT DELOC !

In acest caz lucrez in felul urmator:

Semnalul trimis de microfon prin intermediul AKG So40T in AKG SR40R, este trimis sub forma de semnal cu impedanta mica, prin cablu balansat(jack-jack), in intrarea(IN) balansata a (3WS).

De acolo, din (3WS), scot semnal de pe fiecare dintre cele 3 canale(OUT 1,2 & 3), dupa cum urmeaza:

din OUT 1 - trimit semnal in (In 1) al (MSS) cu un cablu balansat(JACK-XLR) dotat la capat cu (IMT).

din OUT 2 - trimit semnal in (In 2) al (MSS) cu un cablu nebalansat(JACK-JACK)

din OUT 3 - trimit DIRECT IN MIXERUL DE SUNET, semnal balansat, cu impedanta mica, prin intermediul unui cablu/adaptor balansat (JACK-XLR), care se cupleaza ulterior la un canal al mixerului prin intermediul unui cablu normal de microfon...

Ce optiuni de combinare a sunetelor am in acest caz ?

Sa explic mai intai ce rol are (MSS) in aceasta faza...

In anumite piese pe care le interpretez, am nevoie pentru anumite pasaje solo sau de acompaniament de sunet CLEAN, dar in anumite situatii vreau sa pot combina intr-un solo atat sunetul CLEAN cat si cel DRIVE in timp real, fara sa trebuiasca sa schimb microfoanele. In acest caz, folosesc microfonul dinamic(MDy) si-i trimit semnalul direct in mixer prin intermediul canalui (OUT 3) al (3ws). In acest moment, celelate doua canale(OUT 1 & 2) ale (3ws) sunt inactive !

Daca vreau brusc sa trec cu acelasi microfon(MDy) pe sunet de tip DRIVE, atunci calc pur si simplu intrerupatorul canalului (OUT1) al (3WS) si semnalul balansat si cu nivel mic de iesire al microfonului, devine brusc semnal cu nivel si impedanta de iesire mare, datorita acelui IMT aflat la capatul cablului ce intra in (In 1) a (MSS) si de acolo este trimis direct in amplificator. SIMPLU !

DAR(!!!), poate ca vreau in aceeasi piesa sa am o si mai mare varietate de sunete de tip DRIVE... CUM POT S-O OBTIN FARA SA schimb cabluri, sa modific conexiuni, DOAR SCHIMBAND MICROFONUL si folosind acelasi AKG SO40T ???

Ei bine... treaba este EXTREM simpla ! Fara nici o bataie de cap, in timpul in care cant un pasaj vocal sau in timpul in care unul dintre colegii de trupa executa un solo, eu pot sa deconectez microfonul dinamic(MDy) de la transmitatorul wireless AKG SO40T si in locul lui sa conectez la alegere sau la inspiratia de moment(in functie de ce tip de sunet vreau sa am in urmatorul pasaj solistic) unul dintre microfoanele de tip MCy/MCe/CMg , iar semnalul acestui microfon este trimis in (MSS) prin intermediul canalui (OUT 2) al (3WS) prin cablul nebalansat JACK-JACK mentionat mai sus, iar de acolo mai departe in amplificator.

RETINETI(!!!) ca aceste schimbari NU NECESITA ABSOLUT DELOC AJUSTAREA VREUNUIA DINTRE DISPOZITIVE SI IN NICI UN CAZ A VOLUMULUI AMPLIFICATORULUI !

Orice ajustare a nivelului sunetului se face strict din potentiometrul de volum cu care este dotat fiecare microfon pe care-l folosesc !

Deasemenea, cred ca este extrem de clar ca in momentul in care aleg sa cant folosind unul dintre canalele (3WS), celelalte doua canale sunt INACTIVE, decuplandu-se automat.

Ei bine... tocmai aceasta caracteristica a (3WS) m-a pus pe ganduri la un moment dat. Am realizat ca intrerupatoarele de tip TRUE BYPASS cu care este echipat avand doar functie de a schimba de la un canal la altul si NU FUNCTIE DE TIP ON/OFF(inchis/deschis), imi limiteaza destul de dramatic combinatiile sonore pe care mi le imaginam...

M-am gandit... DE CE SA NU AM POSIBILITATEA DE A CANTA LIVE FOLOSIND SIMULTAN 2, 3 sau chiar 4 sunete diferite de muzicuta, atat sunete ACUSTICE cat si sunete de tip DRIVE, fiecare dintre ele urmand sa aiba o panoramare diferita prin intermediul mixerului instalatie de sonorizare. DE CE SA NU POT AVEA IN CONDITII DE CONCERT UN MIX DE SUNET CAT MAI ASEMANATOR CU CEL PE CARE POT SA-L OBTIN IN CONDITIILE UNUI MIXAJ DE STUDIO ???

Atunci am realizat ca mai aveam nevoie de inca un dispozitiv... si in acest fel a luat nastere in mintea mea ceea ce ulterior a devenit aparatul numit - HARMONICA SOUND COMBINATOR(HSC) !!!

Dupa cum am mentionat si mai devreme, descrierea si posibilitatile lui se regasesc intr-un material postat anterior pe acest forum.

https://forums.rgc.ro/topic/107802-harmonica-sound-combinator-un-dispozitiv-nou-pentru-captarea-si-amplificarea-muzicutei/?p=924178

In acest moment ajungem la:

3) Varianta in care (HSC) devine parte integranta a intregului lant de dotari tehnice.
Ceea ce vedeti in fotografie este de fapt VARIANTA 3...

In acest caz, semnalul trimis de microfon prin intermediul AKG So40T in AKG SR40R, este trimis sub forma de semnal cu impedanta mica, prin cablu balansat(JACK-XLR tata), in intrarea(IN) a (HSC). In acest caz, pot sa folosesc pe rand cele doua canale CLEAN, sau un canal CLEAN + canalul de DRIVE, sau ambele canale de CLEAN + canalul de DRIVE al (HSC). Dar(!!!), pot totodata sa folosesc IESIREA SPECIALA(DIRECT OUT) a (HSC) si sa trimit semnal balansat(printr-un cablu cu XLR MAMA - JACK TATA) in intrarea balansata a (3WS).

UN ASPECT FOARTE IMPORTANT !!! In momentul in care dispozitivul (HSC) intra in lantul tehnic, cele 2 canale separate rezervate in mixerul de sunet(1*** + 2***) sunt suplimentate cu inca 3 canale, pentru a putea sa primeasca semnalul balansat de la iesirile CLEAN 1 + CLEAN 2 + DRIVE - ale (HSC)

In acest moment, pe langa combinatiile de sunete descrise in VARIANTA 2(de mai sus), mai am posibilitatea sa lucrez in urmatoarele variante:

3.1. - microfon(MDy) cu semnal DRIVE de pe (OUT 1) din (3WS) + CLEAN 1(HSC) - semnal panoramat stanga in mixerul de sunet.

3.2. - microfon(MDy) cu semnal DRIVE de pe (OUT 1) din (3WS) + CLEAN 1 + CLEAN 2(HSC) - panoramate stanga si dreapta in mixerul de sunet.

3.3. - microfon de tip MCy/MCe/CMg(la alegere) cu semnal DRIVE de pe (OUT 2) din (3WS) in MESA BOOGIE + CLEAN 1(HSC) - semnal panoramat stanga in mixerul de sunet.

3.4. - microfon de tip MCy/MCe/CMg(la alegere) cu semnal DRIVE de pe (OUT 2) din (3WS) in MESA BOOGIE + CLEAN 1 + CLEAN 2(HSC) - panoramate stanga si dreapta in mixerul de sunet.

3.5. - microfon(MDy) cu semnal DRIVE de pe (OUT 1) din (3WS) + CLEAN 1 + CLEAN 2(HSC) - panoramate stanga si dreapta in mixerul de sunet + DRIVE de pe (HSC), panoramat la randul lui stanga sau dreapta(la alegere).

3.6. - microfon(MDy) cu semnal CLEAN de pe (OUT 3) din (3WS) + CLEAN 1 & CLEAN 2 de pe (HSC). In aceasta combinatie, canalul CLEAN din (3WS) ramane panoramat pe mijloc si pe el se aplica foarte discret un efect de tip REVERB Medium Hall , iar canalele CLEAN 1 + CLEAN 2 din (HSC) se panorameaza stanga si dreapta.

In cazul acestui tip de panoramare, pe CLEAN 1(HSC) se poate aplica un efect REVERB LARGE HALL(sau MEDIUM HALL cu rata mai mare) sau eventual un efect de tip CHORUS, iar pe CLEAN 2(HSC) se poate aplica un efect de tip DELAY, a carui caracteristici sa poata sa fie reglate in functie de inspiratie sau de acustica salii si de calitatea instalatiei de sonorizare.

ESTE ESENTIAL ca fiecare dintre aceste 3 canale de tip CLEAN sa fie reglate in asa fel incat sa fie cat mai bine identificabile in mixaj si indiferent de modul in care sunt combinate, in diferitele variante sugerate mai sus, aceste combinatii sa ofere ascultatorului senzatia cat mai clara ca pe scena se afla la un moment dat nu doar 1 muzicutist, ci 2, 3 sau chiar 4 muzicutisti, care canta EXACT ACELASI SOLO DE MUZICUTA, DAR FIECARE CU UN SUNET TOTAL DIFERIT DE AL CELUILALT !!!

In asta consta de fapt UNICITATEA ACESTUI SISTEM DE SUNET DEDICAT MUZICUTEI !

Si fireste, si in calitatea si dinamica sunetului trimis in mixerul instalatiei de sonorizare.

Fireste ca unii vor spune ca toate astea sunt posibile si cu ajutorul unui multiefect digital de chitara sau cu ajutorul unei placi bune de sunet si a vreunui program mai destept de calculator, cu cine stie ce fel de simulatoare sau plugin-uri... NU CONTEST DELOC ACEST LUCRU !

INSA, DINAMICA SI CLARITATEA SUNETULUI ACUSTIC DE MUZICUTA NU O SA MAI FIE DELOC ACEEASI DUPA CE SEMNALUL ANALOGIC AL MICROFONULUI O SA FIE TRECUT PRIN CONVERTOR analog-digital, prin tot felul de efecte digitale de tip plugin(mai mult sau mai putin performante) si pe urma printr-un alt convertor de tip digital-analog...

IN STUDIO SE POT FACE O MULTIME DE TRUCURI DE PROCESARE, MIXAJ, panoramare... sunetul final este mixat si masterizat, iar rezultatul este un produs muzical cat mai perfect, bun de ascultat pe un CD player...

Din ce am testat pana acum, sistemul meu ofera in timp real, in conditii de LIVE, o experienta extrem de interesanta si apropiata de ceea ce se poate realiza in conditiile unui mixaj de studio. FARA SA AM VREUN MOMENT PRETENTIA CA SE VA APROPIA CUMVA DE PERFECTIUNEA UNUI SUNET PERFECT MASTERIZAT !!!

In speranta ca nu v-am plictisit, va multumesc pentru atentia acordata lecturarii acestui material.

Cu prietenie si respect, Marcian Petrescu
 

post-5714-0-21209800-1432851056_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

va salut. piesa este iin tonalitatea SOL Minor. nu poate fi cantata corect cu o muzicuta in Do Major... sunt niste note care lipsesc si fara de care melodia nu o sa sune niciodata corect. o sa incerc sa scriu notele liniei melodice cand o sa am un pic de timp, in tonalitatea sol minor. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.