www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Muzicutza


Guest Baumwolle
 Share

Recommended Posts

@Corsair - NU TE SUPARA... dar daca esti incepator... mai bine NU TE APUCA SA DAI SFATURI despre lucruri pe care nu le cunosti suficient !

 

iti spune asta un profesionist... daca tu esti multumit de un rahat chinezesc de muzicuta de cea mai proasta calitate luat de la un supermarket unde se vinde mancare si detergent... foarte bine ! DAR NU TE BAGA SA DAI SFATURI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

NU ESTE ADEVARAT CA POTI INVATA SA CANTI CORECT PE ORICE MUZICUTA ! DACA NU AI TESTAT MUZICUTE DE CALITATE... NU TE BAGA SA SPUI CA UNA LUATA DE LA Lidl este buna ! la mine a venit cineva cu un asemenea JEG PENAL DE MUZICUTA si era prost facuta din fabrica !

 

deci... sfaturile vin de la profesionisti catre amatori si nu invers !

 

un pic de autocenzura nu strica ! poate si un pic de atentie la tutorialele pe care le-am facut eu... nu ar strica !

 

bafta maxima in demersul tau !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

In perioada 20 mai - 31 mai e posibil sa plec putin in Franta, si voi fi aproape de Blois, unde se afla acest magazin : http://www.musicstock.com/44-harmonicas-diatoniques.

Stiu ca in Iasi in materie de muzicute nu prea gasim ce ne dorim, sau ce ar trebui, asa ca ... voi incerca sa fac un act de caritate. Pentru cine doreste, imi poate da banii, iar eu ii voi livra muzicuta la intoarcere ( daca in momentul in care sunt acolo muzicuta nu va fi in stoc, evident va inapoiez banii ). De acolo mi-am cumparat Special 20-ul. Imi puteti scrie aici si gasim o modalitate sa ne intalnim. Cred ca preturile sunt aproape de realitate, cel putin eu asa am calculat .. daca as fi comandat special 20 de pe net, pretul + transportul ... ieseam mai scump, nu cu mult e adevarat, decat 29.80 euro.

Spor!

Link to comment
Share on other sites

Hello all! Sa va zic o noutate noua.... YouTube monetizeaza clipurile si pt Romania! Deci daca sunteti inventivi, puteti face o groaza de bani! Altii doar din asta traiesc. Incarcati clipuri originale facute de voi, puteti filma si cu tel de 320x240 nu are legatura calitatea si fiti partener YOUTUBE, primiti 55% din actiuni si faceti bani. Doar sa nu postati ceva existent. Dati-va cap in cap, faceti cazaturi cu bicicleta, fiti inventivi. Success!

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt incepator la muzicutaOMULE, DACA TU RECOMANZI "VOINTA", EU RECOMAND SPECIAL 20 SI GOLDEN MELODY. ASCULTA-L PE MARCIAN, NU-TI LUA CHINEZERII SINISTRE. MAI BINE FA SEX CU O CHINEZOAICA DECAT SA-TI IEI O MUZICUTA DIN CHINA, EU AM PATIT-O PE PROPRIA PIELE (ADICA CU MIZICUTA). AI INTELES? ALTFEL IN VECII VECILOR NU VEI REUSI SA CANTI, NICI MACAR LA CHITARA. BAFTA!

Link to comment
Share on other sites

Referitor tot la muzicuta ieftina sau scumpa (buna). Cum am mai zis, eu am toate cele trei categorii si, fara pretentii de sfatuitor, doar o opinie, zic eu ca, desi e cea mai mica si pare cea mai "prapadita", diatonica e marea provocare, cu posibilitati de exprimare incredibile dar si cu munca pe masura sa le obtii. Ca atare si eu as zice ce pe una ieftina ar fi mai greu sau imposibil sa obtii anumite chestii, mai ales ca incepator.

La celelalte doua, cromaitca si tremolo, canti oarecum mai "mecanic", mai mult reproduci melodii. Poate aici daca ai deja una, cum au multi de ex o Hero de pe vremuri, poti sa continui un timp cu ea, cu conditia sa fie in stare buna, apoi mai tarziu daca vrei sa iei una mai scumpa, cu "randament" mai bun (sufli incet dar se aude tare) cu sunetul care iti place, in alta gama, acordata solo si nu richter etc, poti sa o schimbi.

Cam asta e parerea mea dupa un an. Nici n-am avut muzicute ieftine, doar pe vremuri un Hero ca doar asta se gasea, insa nu tin minte sa ma fi deranjat ceva. Probabil insa ca daca acum as canta pe un Hero m-as simti ca-n trabant, nu stiu.

 

P.S. Si daca se poarta atata discutie in jurul a cateva zeci de lei mai mult sau mai putin pt o muzicuta, ce sa mai zica cei de la alte instrumente, luati-l pe oricare.

Link to comment
Share on other sites

Guest HarmoNic

Salutare tuturor iubitorilor acestui minunat instrument !

 

 

Am o intrebare pentru cunoscatori . De ce in registrul acut , pe " diatonica " , lamelele raspund prompt si sunetul este clar ,

pe cand la "cromatica " trebuie sa ai o tehnica foarte buna pentru a folosi si ultimele doua gauri ?.

Referitor la o postare anterioara , din experienta proprie pot sa va spun ca si muzicutele de firma au probleme inca

de la cumparare.Recent domnul ( ca altfel nici nu pot sa-i spun ) Marcian mi-a facut un " fine tuning " la un Special 20 care

raspunde acum cu totul altfel la reprizele de bending si m-a facut sa ma indragostesc iremediabil de Blues.Si nu uitati ! este

a lu ' Hohner! . Ies din discutie muzicutele a caror fabricant mananca orez de trei ori pe zi .Am facut si eu greseala sa dau banii

pe cateva " TEPE " de acest fel , ( una chiar cu nume nemtesc , Thomann ) care treptat m-au facut sa cred ca nu merita sa-mi

bat capul cu suflatul in muzicuta pentru ca oricum nu o sa reusesc sa cant ceva , vreodata. Ulterior am avut curajul sa investesc

intr-o muzicuta de firma ( Special 20 ) care si aranjata putin de d-ul Marcian , mi-a devenit cel mai bun prieten.La drept vorbind

nu cred ca merita aruncati banii pe trei chinezarii , in loc de o muzicuta , dintr-e cele recomandate in postarile anterioare de catre

cei care stiu ce spun.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand cand editezi nu mai folosi tasta enter pentru a trece la un rand nou, doar daca vrei un alineat nou.

 

In legatura cu ultimele gauri, o posibila cauza este etansarea mai slaba la cromatice datorata mecanismului schimbator coroborata cu orificiile mai mici corespunzatoare lamelelor respective. De aici rezulta o presiune mai mare de suflu in camerele respective si implicit pierderi mai mari prin schimbator. Cand desfaci odata mecanismul schimbator, incearca de proba sa sufli prin ele, sa vezi ce usor merg, cel putin prin comparatie cu schimtarotul motntat. Ai grija sa nu atingi lamelele cu buzele, trebuie ceva finete..

 

Faptul ca si muzicutele mai de calitate necesita un setup e ceva firesc daca e sa compar cu chitarile de exemplu, ca tot suntem pe rgc. Si la ele trebuie un setup, chiar daca sunt noi. Nu stiu la cele foarte scumpe, poate alea vin reglate mai bine, insa chestia cu reglajul isi are limita numita personalizare, unde fabricantul nu stie gustul fiecaruia. De asemenea, la inceput vietii instrumentului, timpul lucreaza in favoarea lui, pana se rodeaza, din cate am inteles si la muzicuta. Eu nu mi-am dat seama de asta, poate unde s-a petrecut treptat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ionut Lungu

Intrebare pt meseriasi !! am luat un hohner bluesband si golden melody in c. sincer pe buze si ca tonalitate putin mai joasa imi place mai mult bb fata de g melody, care suna cam flat si pe inalte. problema e ca dupa 1 luna si ceva bb se aude jalnic pe tonurile inalte si melody ul la gaura 6-7 suna rau pe blow. problema e ca acum vreau un special 20 sau un crossover insa cum imi dau seama daca nu au probleme de noi , din magazin?? mai ales daca o iau online. cum pot afla??daca e ok ??? ca sunet ma refer.

Link to comment
Share on other sites

va salut. o sa raspund nu neaparat in ordinea subiectelor abordate.

 

1 - in cazul muzicutelor cromatice... problema principala pentru obtinerea unui sunet bun tine de controlul foarte bun si precis al coloanei de aer ! control care se face din DIAFRAGMA ! daca nu se respecta acest lucru in cazul unei cromatice, fie ea si din categoria celor de top, nu se vor putea obtine note clare si nu se va putea face o articulare corecta a lor ! NU SE VA PUTEA DEZVOLTA UN TON ACUSTIC DE CALITATE, EMANAT DIN CORP ! In lumina celor spuse mai devreme... este clar ca in registrul acut al unei cromatice, fara un control atent al coloanei de aer nu se pot ataca lamelele respective... de aceea unora li se poate parea ca muzicuta din constructie nu raspunde bine la comenzi. din experienta mea pe cromatica... registrul acut NU SE ATACA CU BRUTALITATE ! ci CU MARE FINETE !!!

 

asta este principalul aspect. este la fel de adevarat ca se pot face reglaje de finete ale acelor lamele(in particular) dar si ale restului de lamele, in conformitate cu maniera de interpretare specifica fiecarui muzicutist. dupa cum este la fel de adevarat ca exista unele modele de cromtice din categoria celor mai ieftine, chiar si de la fabricati de renume, care nu raspund foarte bine in toate registrele si in special in cel acut ! in cazul unora nu merita sa faci munca de imbunatatire... cu alte modele merita sa faci asta.... sa montezi niste supape suplimentare, sa reglezi profilul lamelelor... eventual sa imbunatatesti etanseitatea muzicutei prin prindere in suruburi, daca respectiva muzicuta este montata din fabrica in cuisoare de bronz(cazul anumitor modele de la Hohner - CHROMONICA 40 si CHROMONICA 48) !

 

si este foarte adevarat ca in cazul unei cromatice sa apara scapari de aer si printre piesele schimbatorului de tonuri ! acolo este de fapt cel mai greu de facut reglajul unei cromatice ! dar se poate ajunge la o varianta in functie de cat de bine este construit acel schimbator si cet de fin sunt finisate piesele lui ! dar asta este o treaba adresata profesionistilor, care stiu cum si mai ales au sculele necesare unor operatiuni de fine tunning !

 

trebuie insa sa spun ca am intalnit muzicute cromatice care sunau din fabrica absolut perfect in toate regsitrele !!! deci... mai e si o chestie de noroc... se mai intampla sa dai si peste modele perfecte... dar si cu usoare abateri....

 

iata un exemplu de cum se canta cu adevarata arta pe o muzicuta cromatica ! mai ales in registrul acut ! cel care canta la muzicuta in piesa asta este INEGALABILUL muzicutist american LARRY ADLER ! un GIGANT AL CROMATICEI, cu poate cel mai bun ton acustic de cromatica din toate timpurile ! in piesa asta el trece prin toate registrele muzicutei !!!

 

iar aici varianta alternativa, de pe acelasi album, cu BRENDAN POWER la muzicuta(alta abordare a soloului)... tot cu trecere foarte buna prin toate registrele

 

este adevarat ca LARRY ADLER a folosit dupa 1970 muzicute facute la comanda, unele UNICAT , reglate de niste super specialisti...

 

2 - legat de problema cu BLUES BAND si GOLDEN MELODY de la Hohner...

 

TEHNICA DEFECTUOASA DE RESPIRATIE POATE SA DISTRUGA O MUZICUTA FOARTE USOR !!! INDIFERENT DE CAT DE BUNA ESTE MUZICUTA DIN FABRICA ! STIU EXACT CE SPUN !!!! SI EU AM FACUT ASTA IN PRIMII DOI ANI DE INVATARE !!!! pentru ca nu stiam exact cum sa folosesc respiratia... desi cunoasteam principiul respiratiei din diafragma(datorita sportului pe care-l practicam - arte martiale)... dar habar nu aveam ca el se aplica la muzicuta !

 

am avut modelul BLUES BAND la inceput... si mi s-a defectat repede... pentru ca este un model ieftin si de calitate slaba... mai ales la bronzul lamelelor(cea mai importanta componenta a unei muzicute) ! de la un asemenea model nu te poti astepta la prea multe !

 

GOLDEN MELODY este in opinia mea(SI NU FAC RECLAMA GRATUITA firmei Hohner !!!) un model foarte bun. insa este un pic mai pretentios ! avand capacele inchise in laterale(fara deschiderile pe care le are modelul MARINE BAND), sunetul ei este mai inchis decat la alte modele ! prin urmare... poate parea ca suna un pic mai incet ! chiar si cand ataci notele cu aerul corect ! si aici vorbim de un control foarte clar si precis al aerului ! mai ales ca o muzicuta diatonica nu are supape asa cum are o cromatica ! deci, daca se respira incorect, cu presiune foarte mare si necontrolata si se trimite o cantitate mare de aer pentru a actiona o anumita lamela, este foarte probabil ca lamela respectiva sa nu raspunda corect, sa se auda mai incet, sa se miste mai greu si in final sa se strice mai rapid ! ORICE LAMELA SE POATE STRICA MAI DEVREME SAU MAI TARZIU ! NU SUNT INDESTRUCTIBILE !!!!! doar ca in functie de cat de corect ataci lamelele cu respiratie, pot sa aiba o viata mai lunga sau mai scurta !

 

anumite lamele care sunt folosite mai des in cazul unor melodii risca sa se uzeze mai repede si sa cedeze mai rapid ! este cazul lamelelor de pe gaurile 4, 5, 6 suflat si aspirat ! in unele cazuri se duc mai repede si lamelele de pe gaura 7 !

 

aveti aici un exemplu de piesa pe care eu am cantat cu muzicuta GOLDEN MELODY in B MINOR(si minor). intro-ul este acustic si interventiile intre versuri, iar solourile sunt facute cu muzicuta amplificata ! sper sa intelegeti nuantele... si sa va placa !

 

 

in 99% din cazuri, muzicutele GOLDEN MELODY, SPECIAL 20, CROSSOVER sau MARINE BAND DELUXE de la Hohner, NU AU PROBLEME LA IESIREA DIN FABRICA !!! daca nimeresti cumva una defecta... merci sa-ti fie schimbata IMEDIAT !!! NU DUPA CATEVA ZILE SAU SAPTAMANI ! ideal este s-o probezi pe loc !

 

cam astea-s sfaturile mele. sper sa ajute !

 

RETINETI INSA UN LUCRU FOARTE CLAR !!!! FARA O RESPIRATIE CORECTA DIN DIAFRAGMA NU SE POATE INVATA CORECT CANTATUL LA MUZICUTA !!! NU SE VA DEZVOLTA NICIODATA UN TON ACUSTIC CORECT SI LEGAT !

Edited by marcianpetrescu
Link to comment
Share on other sites

merci maestre pt raspunsuri ! de http://www.musicians...583575000810000 ce parere aveti merita peste sp20?

 

parerea mea este sa-ti iei de banii astia un CROSSOVER sau un MARINE BAND DELUXE de la Hohner ! modelul ala de la Suzuki este bun, dar avand lamelel SUDATE de placa... va fi foarte greu sa inlocuiesti o lamela care se va strica ! mai bine Hohner ! modelele amintite mai sus sunt exceptionale ! am si eu cateva si nu m-au dezamagit !

Link to comment
Share on other sites

Guest lucky

AŞ VREA SĂ FOLOSESC PENTRU MUZICUTĂ UN AMPLIFICATOR FBT FENDER, CE PĂRERE AVEŢI? VĂ ZIC CĂ LA ORGĂ ŞI CHITARĂ CAUSTICĂ MERGE SUPER BINE, DEŞI E MICUŢ DE 40W. DE EXEMPLU LA ORGĂ SE AUDE MAI TARE DECÂT LA O STAŢIE CU 2 BOXE DE 120W. LA MUZICUTA NU L-AM ÎNCERCAT, SE MERITĂ SĂ-L MAI SCOT DIN CUTIE? E DE PRIN 1985 DAR INCA MERGE BINE.

Link to comment
Share on other sites

AŞ VREA SĂ FOLOSESC PENTRU MUZICUTĂ UN AMPLIFICATOR FBT FENDER, CE PĂRERE AVEŢI? VĂ ZIC CĂ LA ORGĂ ŞI CHITARĂ CAUSTICĂ MERGE SUPER BINE, DEŞI E MICUŢ DE 40W. DE EXEMPLU LA ORGĂ SE AUDE MAI TARE DECÂT LA O STAŢIE CU 2 BOXE DE 120W. LA MUZICUTA NU L-AM ÎNCERCAT, SE MERITĂ SĂ-L MAI SCOT DIN CUTIE? E DE PRIN 1985 DAR INCA MERGE BINE.

 

subiectul amplificarii muzicutei prin intermediul unui amplificator special(cu un microfon bagat in acel amplificator)... este EXTREM DE DELICAT SI COMPLEX ! STIU FOARTE BINE CE SPUN !!!!!!!!!!!!!!! CA AM INCERCAT CAM TOT CE SE PUTEA !

 

trebuie sa stiu exact urmatoarele:

 

1- amplificatorul este pe tranzistori sau pe lampi ?

2- daca este pe lampi... ce fel de lampi are in el

3- ce microfon vrei sa folosesti

4- mi-ar fi bune niste poze clare si cu multe detalii ale amplificatorului din fata si spate, cu prim planuri clare ale partii din spate a amplificatorului. poze in care sa se vada clar scrisul de pe sasiu si ce fel de difuzor are !

 

abia atunci te pot ajuta ! ca sa dezvolt subiectul despre amplificarea muzicutei... este prea vast subiectul ! si trebuie sa am timp sa scriu un articol complet si detaliat !

Link to comment
Share on other sites

Va rog mult o parere despre Hohner Auto Valve Harp, ma intereseaza sa cumpar pentru ca are sunet de orga, cel putin asa apare pe cutie. La noi nu exista in magazine dar se poate face comanda speciala. Ma intereseaza toate muzicutele cu ORGAN TONE. Multumesc.

Edited by Bujor Florin Lucian
Link to comment
Share on other sites

Guest Ion Daniel

Salutare, frumos topic despre muzicute! Dar am o mare nelamurire: de ce la absolut toate muzicutele ex. in Do Major faci pe gaura 2 Draw G si pe gaura 3 Blow tot G rezulta. Deci de ce doua note cuccesive? Imi puteti spune ce muzicuta are notele in ordine normala C, D, E, F, G, A, B, C incepand chiar cu prima gaura? Sincer ma deranjeaza Draw 2 G Blow 3 G adica aceeasi nota se repeta.

Link to comment
Share on other sites

Salutare, frumos topic despre muzicute! Dar am o mare nelamurire: de ce la absolut toate muzicutele ex. in Do Major faci pe gaura 2 Draw G si pe gaura 3 Blow tot G rezulta. Deci de ce doua note cuccesive? Imi puteti spune ce muzicuta are notele in ordine normala C, D, E, F, G, A, B, C incepand chiar cu prima gaura? Sincer ma deranjeaza Draw 2 G Blow 3 G adica aceeasi nota se repeta.

 

aici este mult de discutat... este vorba de felul in care a fost gandita initial asezarea notelor pe muzicuta de catre cei de la Hohner !

 

este vorba de niste ratiuni ce tin de niste notiuni de baza de teorie muzicala ! este foarte mult de scris ! pot sa-ti spun ca ceea ce cauti tu exista - o muzicuta acordata pe toata lungimea ei in asa fel incat sa se poata canta gama fara batai de cap !

 

doar ca... un asemenea model nu este disponibil in mod normal pe piata ! in general sunt muzicuta facute, modificate din niste muzicute normale diatonice, carora li se modifica acordajul anumitor note ! EU POT SA FAC O ASEMENEA MODIFICARE LA MODUL PROFESIONAL !

 

daca te intereseaza si esti din Bucuresti, astept un semn de la tine... sa discutam exact ce anume vrei...

 

merci si bafta !

Edited by marcianpetrescu
Link to comment
Share on other sites

Salutare, frumos topic despre muzicute! Dar am o mare nelamurire: de ce la absolut toate muzicutele ex. in Do Major faci pe gaura 2 Draw G si pe gaura 3 Blow tot G rezulta. Deci de ce doua note cuccesive? Imi puteti spune ce muzicuta are notele in ordine normala C, D, E, F, G, A, B, C incepand chiar cu prima gaura? Sincer ma deranjeaza Draw 2 G Blow 3 G adica aceeasi nota se repeta.

 

Da o cautare dupa richter tuning si de lamuresti cu mai multe. Ce vrei tu se cheama solo tuning, insa si acolo e o anumita "dezordine", dar cel putin are toate notele pentru cine vrea asta.

Edited by crivas
Link to comment
Share on other sites

Da o cautare dupa richter tuning si de lamuresti cu mai multe. Ce vrei tu se cheama solo tuning, insa si acolo e o anumita "dezordine", dar cel putin are toate notele pentru cine vrea asta.

 

faza este ca sunt mai multe variante de solo tuning ! exista varianta cu 12 gauri... nu stiu exact cum s enumeste modelul ala de la Hohner... in opinia mea nu este prea grozav ! dar sunt altele mai destepte... cum este MELODY MAKER(de la LEE OSKAR) sau alte acordaje alternative dezvoltate in ultimii ani de catre diversi muzicutisti sau customizeri !

Link to comment
Share on other sites

Domnule Marcian Petrescu, nu am vrut sa par ceea ce nu sunt cu postul anterior care v-a enervat oarecum. Eu va respect pe dvs pentru tot ceea ce faceti in popularizarea acestui instrument, asa ca nu-mi permit sa va dau dvs vreun sfat. Eu doar am zis ca pentru cineva care este incepator nu este nevoie de un instrument foarte complicat sau de cine stie ce firma. Evident ca in ceva vreme (mai multa sau mai putina depinde de talentul si/sau munca studentului) nu vei mai fi multumit cu un instrument de proasta calitate si vei vrea unul mai bun. Dar aici era vorba despre o intrebare a unui student care inca nu a facut niciun minut de muzicuta, si, poate niciun minut in a incerca sa inteleaga sau sa studize muzica. Doar am recomandat un curs care mie mi se pare exact ce vreau eu, si poate mai sunt si altii in situatia mea. In plus nu am zis decat ca cea mai buna muzicuta ( asta fiind valabil pentru orice instrument ) este Vointa studentului. In rest, respect pt tot ce faceti dvs si numai de bine.

 

PS: AM vazut si tutorialele dvs, numai ca nu se potrivesc pe ceea ce imi doresc eu sa fac. Va foarte multumesc ca le-ati facut publice si cu siguranta vor ajuta destula lume care vrea sa se apuce. Inca o data respect si putere de munca a continuati ceea ce ati inceput sa faceti atat ca si muzician cat si ca deschizator de drumuri pt altii in acest domeniu.

Link to comment
Share on other sites

Domnule Marcian Petrescu, nu am vrut sa par ceea ce nu sunt cu postul anterior care v-a enervat oarecum. Eu va respect pe dvs pentru tot ceea ce faceti in popularizarea acestui instrument, asa ca nu-mi permit sa va dau dvs vreun sfat. Eu doar am zis ca pentru cineva care este incepator nu este nevoie de un instrument foarte complicat sau de cine stie ce firma. Evident ca in ceva vreme (mai multa sau mai putina depinde de talentul si/sau munca studentului) nu vei mai fi multumit cu un instrument de proasta calitate si vei vrea unul mai bun. Dar aici era vorba despre o intrebare a unui student care inca nu a facut niciun minut de muzicuta, si, poate niciun minut in a incerca sa inteleaga sau sa studize muzica. Doar am recomandat un curs care mie mi se pare exact ce vreau eu, si poate mai sunt si altii in situatia mea. In plus nu am zis decat ca cea mai buna muzicuta ( asta fiind valabil pentru orice instrument ) este Vointa studentului. In rest, respect pt tot ce faceti dvs si numai de bine.

 

PS: AM vazut si tutorialele dvs, numai ca nu se potrivesc pe ceea ce imi doresc eu sa fac. Va foarte multumesc ca le-ati facut publice si cu siguranta vor ajuta destula lume care vrea sa se apuce. Inca o data respect si putere de munca a continuati ceea ce ati inceput sa faceti atat ca si muzician cat si ca deschizator de drumuri pt altii in acest domeniu.

ÎŢI RESPECT DORINŢA, CU CONDIŢIA SĂ NU FOLOSEŞTI TU SAU ALŢII CARE ÎNVAŢĂ NIMIC ÎN AFARĂ DE GOLDEN MELODY ŞI SPECIAL 20. VREI SĂ CÂNŢI, ATUNCI, FRATE DRAGĂ... SCOATE BANU' DIN BUZUNAR! :-P
Link to comment
Share on other sites

Guest Ion Daniel

Am nevoie pentru genuri de muzica traditionala si dansuri irlandeze, acompaniamente dupa vioara etc, step traditional, si ma gandeam la o muzicuta cu note "normale". Nu sunt din Bucuresti, iar costul unei modificari e prea mare, mai bine zi-mi ce modele au asa ceva din alea cu do, re, mi, fa, sol, la, si, do in ordine. merci.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ionut Lungu

intrebare pt maestrul Marcian! m am hotarat, cum ati spus si dvs catre hohner crossover, insa am citit ca ar fi acordata flat pe tonalitate ca si golden melody. eu personal, pe aia ieftina sunetul, tonurile erau mult mai calde ,sunau asa ceva gen blues (la hohner bluesband de 25ron) fata de golden melody care adevarat se sufla usor in ea si are putere de sunet , insa sunetul e flat mai metalic si inalt decat melodiaoasa ieftina. deci e adevarat ca suna la fel crossover ul ca si golden melody ul????? pe unele forumuri ziceau ca hohner marine band deluxe ar suna mai blues decat crossoverul...

PS: offf in ce confuzie sunt! daca as avea bani le as lua pe toate si vad eu care cum suna :))

Edited by Ionut Lungu
Link to comment
Share on other sites

Guest HarmoNic

Salut !

 

 

 

 

 

Din dorinta de a dezmorti atmosfera ,( pentru-ca toata lumea exerseaza si nu poate vorbi cu muzicuta in gura) , pun o intrebare la care personal nu am gasit inca un raspuns.De ce ,indiferent de cheia in care este acordata diatonica , bend-urile se pot face pe aceleasi gauri , ba chiar si numarul de semitonuri care pot fi atacate este acelasi ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ionut Lungu

ce lineste i pe aici... deci m am mai documentat cat de cat si ce nu mi place la golden melody este equal temperament. deci intrebare: crossoverul suna la fel , are acelasi sound?? prefer mai bluesy , mai infundat.

Link to comment
Share on other sites

ce lineste i pe aici... deci m am mai documentat cat de cat si ce nu mi place la golden melody este equal temperament. deci intrebare: crossoverul suna la fel , are acelasi sound?? prefer mai bluesy , mai infundat.

 

te salut. esti din Bucuresti ? daca esti din Bucuresti, poate ajungi pe la mine si iti fac un reacordaj al muzicutei GOLDEN MELODY !

 

acest model este in general folosit pentru SINGLE NOTES MELODY PLAYING... mai ales de catre cei care le modifica pt. a aborda cantatul cu OVERBENDINGURI !

 

din cauza asta pe acorduri suna un pic mai ciudat, oarecum cam dezacordat !

 

CROSSOVER este un model care are un acordaj sa-i zicem de compromis, bun si pentru SINGLE NOTES si pt. CHORDAL STYLE...

 

depinde foarte mult ce maniera abordezi ! daca vrei sa canti faze gen Sonny Terry, atunci ai nevoie de muzicuta acordata cam cum erau MARINE BAND-urile din anii '50-'60... detaliile sunt prea multe sa le detaliez aici...

 

da-mi un semn daca te intereseaza ce ti-am spus... merci

Link to comment
Share on other sites

Salut !

 

 

 

 

Din dorinta de a dezmorti atmosfera ,( pentru-ca toata lumea exerseaza si nu poate vorbi cu muzicuta in gura) , pun o intrebare la care personal nu am gasit inca un raspuns.De ce ,indiferent de cheia in care este acordata diatonica , bend-urile se pot face pe aceleasi gauri , ba chiar si numarul de semitonuri care pot fi atacate este acelasi ?

 

te salut. ceea ce corect ai remarcat tu are legatura cu tipul de acordare standard in cazul unei muzicute in gama MAJORA ! este vorba de acordajul patentat de catre cei de la Hohner in urma cu vreo 160 de ani... numit in general RICHTER TUNING si introdus din momentul cand au inceput productia in serie mare a muzicutelor ! la vremea aceea, cei de la Hohner nu au banuit ce impact va avea acest tip de acordaj in domeniul bluesului si al altor genuri muzicale...

 

conform istoriei, cei care au descoperit bendingurile au fost cantaretii la muzicuta din USA, in special cei de culoare, care au constatat initial cu totul accidental ca aceste muzicute, care initial erau gandite sa ofere notele si acordurile gamei in care erau acordate(in cazul unei muzicute in C ei au gandit-o strict pentru melodii mai mult sau mai putin complicate in gama C, specifice muzicii populare germane) pot sa mai ofere si alte note... "ascunse" sub anumite note aspirate sau suflate pe anumite gauri ale muzicutei...

 

Mult timp cei de la Hohner a considerat ca treaba asta este de fapt un fel de "defect" de fabricatie si de conceptie al muzicutei...

 

de fapt toata treaba se bazeaza pe modul in care se actioneaza cu presiunea aerului pe o anumita lamela si cum se modifica directia si presiunea acelei coloane in asa fel incat o anumita lamela sa fie capabila sa redea si note care in mod normal nu se pot obtine prin suflarea/aspirarea normala a aerului !

 

odata cu trecerea anilor si aparitia unor muzicutisti din ce in ce mai dedicati si mai interesati de explorarea diverselor posibilitati ale muzicutei, au aparut tot felul de acordaje alternative.... unele au intrat in productia de serie mare la diverse companii(COUNTRY TUNING, MELODY MAKER - patentata de LEE OSKAR, NATURAL MINOR, HARMONIC MINOR...) , altele sunt prezente doar in arsenalul anumitor muzicutisti cu aptitudini serioase si pe partea de mecanica fina si care isi modifica muzicutele dupa propriul gust si dupa necesitatile anumitor genuri si stiluri muzicale abordate...

 

personal imi modific anumite muzicute pentru anumite piese... folosesc in mod frecvent acordaje de tip NATURAL MINOR si COUNTRY TUNING sau MELODY MAKER... pentru o paleta mai mare de expresivitate in anumite pasaje improvizatorice.

 

subiectul este foarte vast si in general nu este foarte usor de inteles de catre incepatori(fara nici o suparare !!!)... abia dupa ce intelegi bine cum functioneaza o muzicuta in gama majora si poti obtine pe ea toate notele... normale si prin bending si poti canta cat de cat fluent melodii mai mult sau mai putin complicate, abia atunci poti sa incepi sa explorezi si alte acordaje, in comparatie cu cel traditional de tip MAJOR DIATONIC.

 

bafta multa !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut !

 

 

 

 

 

Din dorinta de a dezmorti atmosfera ,( pentru-ca toata lumea exerseaza si nu poate vorbi cu muzicuta in gura) , pun o intrebare la care personal nu am gasit inca un raspuns.De ce ,indiferent de cheia in care este acordata diatonica , bend-urile se pot face pe aceleasi gauri , ba chiar si numarul de semitonuri care pot fi atacate este acelasi ?

 

Bendurile normale , la muzicuta sunt rezultatul interactiunii dintre cele doua lamele care impartasesc aceeasi gaura , daca nu ma crezi , ia jos capacele si blocheaza lamela 4 suflat o sa vezi ca nu poti face bend pe gaura 4 tras . Continuand povestea si mergand la tabelul care l-am facut eu cu intervale muzicale http://www.modernbluesharmonica.com/board/board_topic/5560960/466819.htm vei observa ca bendurile care le obtii in fiecare gaura sunt rezultatul direct al diferentei in semitonuri intre lamela tras si lamela suflat . De exemplu Gaura 4 muzicuta in gama Do : 4 suflat obtii nota Do , 4 tras obtii nota Re ..intre cele doua note exista doar un semiton Re bemol , de aici rezulta ca poti face doar un singur bend RE bemol . Daca studiezi gaura 3 observi ca poti obtine mai multe note deoarece diferenta dintre suflat si tras este de mai multe semitonuri.

Ca sa iti raspund direct la intrebare , doarece indiferent de gama in care muzicuta este acordata raportul dintre notele suflate si trase sunt aceleasi , de aceea obtii acelasi numar de benduri , la aceleasesi gauri.

 

Vo rog mult d-le Petrescu o parere despre Suzuki, incepand cu cele mai ieftine. Care merita banii? mersi mult.

Suzuki isi merita bani incepand de la modelul Harpmaster in sus...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.