www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

crivas

Active Members
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Bucuresti

crivas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Reputation

  1. crivas

    Muzicutza

    Ca aspect si ca pipait, materialul supapelor (cel alb) se aseamana cu cel de la banda cu care se infasoara tubulatura de la aerul conditionat. Intamplator am refacut de curand badijonarea si mi-au ramas pe rola cativa metri de banda. Eu nu am incercat, dar daca vrea cineva sa incerce cu ea si e din buc, pot sa-i tai o bucata. As fi incercat insa problema mea e alta. Cu ce se lipeste? Cu super glue ar insemna ca la urmatoarea schimbare sa nu se mai poata dezlipi. Altceva care sa lipeasca suficient de bine pe alama si sa reziste si la umezeala nu stiu.
  2. crivas

    Muzicutza

    Eu ti-as recomanda sa-ti mai citesti o data posturile inainte sa le dai drumul pe forum.
  3. Multumesc pentru sugestii. Am inteles, trebuie sa-mi iau husa la chitara. Si cum mai zicea cineva, exercitiul poate aduce progrese nebanuite, printre care si abilitatea de a canta chiar notele pe care le ai in cap fara a mai zbarci-o, adica problema mea de acum. Asa ca o sa exersez si astept. Timp am, ca jobul a ramas de domeniul amintirii. Adica am timp, dar masurat in ore si zile, si mai putin in ani. Poate si asta e un handicap dar no problem. In definitiv e bine sa ai tot timpul o provocare, iar studiul unui instrument poate fi una chiar placuta. Daca mai zic ca mai bajbai si la niste muzicute, probabil veti zice ca provocarea de deja stol de pasarele. Dar si pasarelele sunt bune. Terapia cu animale e pe deplin recunoscuta.
  4. Cum se face ca sa poti canta mai multe melodii, sa le zicem solo-uri, adica sa tii minte ce note trebuie sa iei. Ca incepator mie mi se pare ca si imposibil sa invat sa cant mai multe melodii fara greseala, ca nu pot canta o melodie mai lunga de cateva zeci de secunde fara greseala. Cand vad concerte sau melodii lungi si complexe, chiar nu-mi dau seama cum au facut oamenii aia sa ajunga sa cante cu atata siguranta. Deci care e spilul: urechea, memoria pozitiei degetelor, memorarea tabulaturilor sau toate combinate ... Sigur veti zice de multe repetitii, insa mie mi se pare, ca mai trebuie ceva.
  5. crivas

    Muzicutza

    Da o cautare dupa richter tuning si de lamuresti cu mai multe. Ce vrei tu se cheama solo tuning, insa si acolo e o anumita "dezordine", dar cel putin are toate notele pentru cine vrea asta.
  6. crivas

    Muzicutza

    In primul rand cand editezi nu mai folosi tasta enter pentru a trece la un rand nou, doar daca vrei un alineat nou. In legatura cu ultimele gauri, o posibila cauza este etansarea mai slaba la cromatice datorata mecanismului schimbator coroborata cu orificiile mai mici corespunzatoare lamelelor respective. De aici rezulta o presiune mai mare de suflu in camerele respective si implicit pierderi mai mari prin schimbator. Cand desfaci odata mecanismul schimbator, incearca de proba sa sufli prin ele, sa vezi ce usor merg, cel putin prin comparatie cu schimtarotul motntat. Ai grija sa nu atingi lamelele cu buzele, trebuie ceva finete.. Faptul ca si muzicutele mai de calitate necesita un setup e ceva firesc daca e sa compar cu chitarile de exemplu, ca tot suntem pe rgc. Si la ele trebuie un setup, chiar daca sunt noi. Nu stiu la cele foarte scumpe, poate alea vin reglate mai bine, insa chestia cu reglajul isi are limita numita personalizare, unde fabricantul nu stie gustul fiecaruia. De asemenea, la inceput vietii instrumentului, timpul lucreaza in favoarea lui, pana se rodeaza, din cate am inteles si la muzicuta. Eu nu mi-am dat seama de asta, poate unde s-a petrecut treptat.
  7. crivas

    Muzicutza

    Referitor tot la muzicuta ieftina sau scumpa (buna). Cum am mai zis, eu am toate cele trei categorii si, fara pretentii de sfatuitor, doar o opinie, zic eu ca, desi e cea mai mica si pare cea mai "prapadita", diatonica e marea provocare, cu posibilitati de exprimare incredibile dar si cu munca pe masura sa le obtii. Ca atare si eu as zice ce pe una ieftina ar fi mai greu sau imposibil sa obtii anumite chestii, mai ales ca incepator. La celelalte doua, cromaitca si tremolo, canti oarecum mai "mecanic", mai mult reproduci melodii. Poate aici daca ai deja una, cum au multi de ex o Hero de pe vremuri, poti sa continui un timp cu ea, cu conditia sa fie in stare buna, apoi mai tarziu daca vrei sa iei una mai scumpa, cu "randament" mai bun (sufli incet dar se aude tare) cu sunetul care iti place, in alta gama, acordata solo si nu richter etc, poti sa o schimbi. Cam asta e parerea mea dupa un an. Nici n-am avut muzicute ieftine, doar pe vremuri un Hero ca doar asta se gasea, insa nu tin minte sa ma fi deranjat ceva. Probabil insa ca daca acum as canta pe un Hero m-as simti ca-n trabant, nu stiu. P.S. Si daca se poarta atata discutie in jurul a cateva zeci de lei mai mult sau mai putin pt o muzicuta, ce sa mai zica cei de la alte instrumente, luati-l pe oricare.
  8. crivas

    Muzicutza

    Te uiti in ea si daca vezi depuneri in gauri o cureti. Perioada, depinde cat de mult salivezi, daca esti curata in gura cand canti, cum o pastrezi (daca nu sta in cutie si se prafuie). Eu curat cam la 3-4 luni diatonica, cant cam 30 min/zi, celelalte le curat si mai rar,ca deja cant trec la ele dupa o jumate de ora de diatonica, nu prea mai salivez. Ca sa protejez diatonica de saliva, la inceputul "lectiei", cand salivez mai mult, cant cu capul putin pe spate, ca saliva sa curga mai greu in muzicuta. Si in general cant cu muziicutele putin ridicate de partea din spate. Asa recomanda unii pe net, combinat cu o anumita pozitie a buzelor fata de garuile muzicutei. Am constatat ca e o idee mai usor de benduit, mai ales acutele, si in plus protejeaza mai bine de saliva. Aici cu pozitia buzelor am vorbit de diatonica. La celelalte merg pe tongue blocking de cele mai multe ori. Dupa ce cant nu inchid cutiile cu muzicute complet decat dupa cateva ore, ca sa se usuce mai repede, mai ales cele de lemn nu e bine sa stea mult umede.
  9. crivas

    Muzicutza

    Nu poti face ANUMITE populare, care folosesc notele lipsa. Le poti face pe restul si sunt destule. Intr-adevar, e frustrant sa iti placa un cantec si sa nu-l poti canta pentru ca n-ai o nota, chiar daca ai nevoie de ea doar o data in cantecul respectiv. Unii mai folosesc doua muzicute in game diferite si unde lipseste o nota, o canti de la cealalta muzicuta. In filmuletul urmator aveti un exemplu un acest sens, plus vedeti si diferenta de sunet intre diatonica si tremolo. La diatonica se mai foloseste de bend ca sa obtina nota lipsa. Muzicuta tremolo a individului o am si eu. Daca chiar te enerveaza bendurile dar totusi vrei un acordaj in richter (care are si el avantajele lui), poti lua un Koch armonica. E o combinatie diatonica-cromatica. Si zice-se poti face si benduri pe ea, eu nu am folosit-o. Cea mai versatila ramane cromatica veritabila, n-ai frica de vreo nota pe care sa n-o poti canta. Insa nu merg decat niste benduri firave, asta daca vrei expresivitatea blues-ului, altfel n-ai nevoie de benduri pentru ca ai schimbatorul. Are si ea alte dezavantaje, printre care pe primul loc as pune etansarea mult mai slaba din caunza ansamblului schimbator. Apoi lipirea "supapelor" la inceput din cauza condensului care o face aproape inutilizabila. Pentru asta muzicuta trebuie incalzita inainte de a canta (tinuta in buzunar). O mai gasesti cu schimbatorul lipit de la saliva uscata etc. Si sa nu mai zic pretul. Pentru cine e la inceput si vrea o muzicuta, as recomanda o diatonica in genul celor recomandate pe aici. E si cea ma ieftina si nu risti sa dai bani multi si apoi sa vezi ca nu e de tine.In plus mi se pare ca de la ea treci cel mai usor la alt tip de muzicuta, dar e o parere subiectiva. Filmuletul:
  10. Diferenta pe care ai simtit-o sa nu fie data de niste reglaje pe care sa le poti face si la chitara ta de acum.
  11. crivas

    Muzicutza

    Probabil muzicuta ta "lunga" e tip tremolo. Daca are doua randuri de gauri e tremolo. Cele "scurte", cu un rand de gauri sunt diatonice. Eu am toate 3 categoriile, tremolo, diatonica si cromatica, si sunt muzicute bune. Ce pot sa spun e ca fiecare are domeniiile ei de utilizare, dar pe alocuri le poti folosi "fortat" si la alt gen, dar nu suna la fel de frumos. De ex pe cromatica nu poti face benduri cum faci pe diatonica, asta daca vrei sa canti blues, pe tremolo e foarte indicat sa canti prin metoda tongue blocking ca sa marchezi ritmul etc. Mie toate imi plac, fiecare are posibilitatile ei de expresie si fiecare necesita tehnici specifice. Iar o muzicuta buna suna in primul rand frumos, apoi raspunde in mod normal la tehnici, nu patesti ca un sofer incapator pe o rabla de masina si care nu stie unde e problema, la el sau la masina.
  12. Daca ai action-ul mare (distanta corzi-taste), atunci pericolul de a atinge corzile alaturate cu degetele e mult mai mare. Explicatia e ca apasand o coarda pe o plaja mare ca sa ajunga la taste, in drepul corzilor alaturate ajunge partea mai groasa a degetului, cu pericol mai mare de atingere a lor. Daca actionul e mic, corzile alaturate degetului care apasa vin in dreptul partii mai ascutite a lui, deci ramane un spatiu mai mare intre deget si corzi. Daca nu ai truss rod la chitara e cam nasol, sunt solutii dar mai complicate si cu rezultate incerte. Mai joaca-te cu acordurile, ia d7, d min, si vezi care e cauza.
  13. Eu am luat de la cineva consacrat o electro-acustica Hora 12204 eq, desi eram pregatit sa iau una mai scumpa. Insa asta era aranjata foarte bine, usor de cantat, corzi elixir (placute si la feeleng la degete), iar sunetul mi se pare ok, poate aici nici eu n-am o superureche si nici mare experienta cu multe chitari, dar per ansamblu mi se pare un raport bun calitate pret. Nu aveam novoie de amplificare dar asa s-a nimerit sa fie. Cand va duceti sa cumparati (incepatorii), nu strica sa luati una sa probati, exista si varianta pur acustica, cel putin sa faceti proba pentru sunet,.chestia de setup fiind si ea importanta, facuta de cineva priceput. Pana nu vezi diferenta intre una nearanjata, chiar si noua, si una cu setup, macar de action, nu crezi ca exista mare diferenta. Asa ziceam si eu. Si apropo de incepatori si electrica. Acum o luna si ceva am imprumutat o electrica de la cineva (asta am gazit) si am ineput exersarile pe ea. Pentru inceput e mai buna ca vezi degetele si o tii mai usor. Apoi mai e buna ca poti canta neamplificat si nu se aud la vecini toate balariile cand dai din greseala mai tare in corzi. Deci pur pentru cantat la inceput, electrica mi se mare mai usoara. Ulterior, cand avansezi si te dedici anumitori genuri, s-ar putea sa nu-ti mai placa.
  14. crivas

    Muzicutza

    Stie cineva un lac sau ceva similar penru lacuit partile metalice ale muzicutei contra oxidarii si zgarierii? Evident ma refer la partile exterioare, nu la placile cu lamele. Ideea e ca indeosebi la stilul tongue blocking ele sunt supuse unei uzuri si oxidari mai mari, dat fiind ca inevitabil mai atingi si cu dintii de capace iar limba freaca si ea intens. Iar la o cromatica unde totul e metal la exterior se cunoaste repede efectul: se oxideaza si deci se decoloreaza, si dincolo de aspect, muzicuta nu mai aluneca usor. Ar trebui sa fie si ceva netoxic, sau cel putin sa nu se dizolve usor in saliva.
  15. Imi pare rau ca nu te pot ajuta cu sfaturi concrete, insa, ca unul care se apropie de varsta filozofarilor despre viata, iti recomand sa te gandesti de doua ori inainte sa te apuci de ceva mare consumator de timp si mai ales cu rezultate nesigure. Sa nu ajungi la un moment dat sa regreti timpul consumat si sa zici ca mai bine in timpul asta studiai la chitara, faceai sport pentru sanatate sau mai stiu eu ce altceva mai util. Banii, no problem, vin altii, multi-putini, dar vin, insa timpul nu ti-l mai da nimeni inapoi.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.