www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Muzicutza


Guest Baumwolle

Recommended Posts

Va salut dragi prieteni.

 

Iata primele 5 tutoriale video + un cuvant inainte pentru voi, toti cei care sunteti poate la inceput in materie de muzicuta si doriti sa aflati mai multe despre muzicuta

 

Multumesc frumos pentru filmulete. O multime de informatii foarte interesante si valoroase, mai ales pentru cei ca mine care abia fac cunostinta cu instrumentul.

Link to comment
Share on other sites

UP!

 

trebuie sa fac niste precizari... legate de tutorialele filmate.

 

Nu am avut nici un moment intentia sa las cumva sa se inteleaga ca aceste tutoriale vor reiventa cumva apa calda, roata sau mersul pe jos !

 

am vrut doar sa ofer niste informatii de baza celor care nu stiu deloc ce este o muzicuta, ce model sa-si cumpere pentru inceput, cum functioneaza si mai ales ce implica abordarea acestui instrument.

 

cateva dintre tutoriale sunt adresate celor care sunt deja la inceputul studiului muzicutei... aceste tutoriale abordeaza niste aspecte generale legate de curatarea instrumentului, intretinerea lui si cateva instructiuni despre respiratie, tinerea corecta a muzicutei si cum se executa corect anumite tehnici.

 

la inceputul fiecarui tutorial apare pe ecran un scurt mesaj despre aceasta serie de materiale instructionale si o lista cu aspectele abordate in fiecare dintre episoade !!! DECI, VA RECOMAND SA CITITI CU ATENTIE CELE SCRISE !

 

am ales sa fac aceste materiale video pt. ca o multime de persoane din tara ma tot sunau sa ma intrebe tot felul de detalii tehnice sau sa-mi ceara sa facem lectii de muzicuta prin telefon(LUCRU CARE ESTE IMPOSIBIL !!!!).

 

M-AM BAZAT PE EXPERIENTA MEA DE 12 ANI CA PROFESIONIST IN MATERIE DE MUZICUTA, 12 ani in care am trebuit sa ma perfectionez permanent, de multe ori fara nici un fel de sursa directa de informatii... Toate detaliile din aceste tutoriale au in primul rand rolul de a invata corect primi pasi si de a evita greselile pe care eu le-am facut in primii mei doi ani de studiu al muzicutei(1996-1998), cand in Romania NU EXISTA ABSOLUT NICI UN FEL DE INFORMATIE SCRISA, AUDIO sau VIDEO, care sa ma indrume in directia corecta !

 

ma astept ca unele persoane mai carcotase sa spuna ca imaginea nu este nemaipomenit de clara, ca informatiile nu sunt foarte complete, etc...

 

Filmarea a fost facuta cu o camera semiprofesionala... parerea mea este ca cine este cu adevarat interesat va intelege exact despre ce este vorba daca va urmari cu atentie explicatiile, pe care am ales sa le fac in termeni cat mai simpli posibil, evitand cat mai mult limbajul de specialitate.

 

Pe viitor, daca voi reusi sa fac rost de un buget serios, o sa iau in calcul sa filmez din nou aceste tutoriale si inca vreo cateva care sa abordeze subiecte si mai complexe... ramane de vazut cand o sa am aceasta posibilitate.

 

O filmare cu adevarat profesionala ar implica urmatoarele date tehnice: platou de filmare profesional, filmare cu cel putin 3 camere HD, dintre care una sa fie rezervata strict pt. plan detaliu... , lumini profesionale care sa permita o imagine cristal, captarea sunetului cu cel putin 3 microfoane separate de foarte buna calitate(un microfon ar trebui sa fie de tip lavaliera de foarte buna calitate), mixarea sunetului si a imagini cu ajutorul unui bloc profesional de editare audio-video ! deci... nu e ceva ieftin ! cand voi avea buget o s-o fac !

 

Vreau sa retineti un aspect extrem de important, care cred ca este valabil cand vine vorba de invatarea corecta a oricarui instrument...

 

FARA INDRUMARILE UNUI PROFESOR... care sa corecteze pas cu pas fiecare etapa, fiecare tehnica... rezultatele nu cred ca pot sa fie cele corecte... si mai e ceva ! FARA STUDIU INDIVIDUAL NU SE POT APROFUNDA TEHNICILE DE RESPIRATIE SAU DE ALTA NATURA, SPECIFICE CANTATULUI LA MUZICUTA !

 

Prin urmare, cine doreste sa exploreze cu adevarat capacitatile acestui instrument, "umil" si "inofensiv" doar in aparenta... este oricand binevenit sa ia lectii de muzicuta de la mine.

 

din pacate, oferta este adresata doar persoanelor din Bucuresti.

 

dupa cum am mentionat mai devreme, lectiile prin telefon sau email NU SUNT POSIBILE !

 

va urez multa bafta si spor la cantat ! si VIZIONARE PLACUTA, daca alegeti sa urmariti aceste tutoriale.

 

astept reactiile si comentariile voastre, cat mai la obiect... Multumesc.

Edited by marcianpetrescu
Link to comment
Share on other sites

corpul de lemn se poate curata doar la modelele prinse in suruburi ! la modelul Hohner MARINE BAND CLASIC e foarte greu de facut asta !

 

poate o sa mai fac alte tutoriale... pe moment nu am cand sa ma ocup !

 

P.S. URMARITI CU ATENTIE MAXIMA fiecare tutorial de la inceput pana la sfarsita ! exista destule detalii acolo !

Edited by marcianpetrescu
Link to comment
Share on other sites

modelul acela este foarte greu de curatat ! trebuie desfacuta complet si schimbata prinderea muzicutei, care in original este pe cuisoare de bronz, pe prindere cu suruburi de mecanica fina. e o operatiune delicata si care costa...

 

Daca te intereseaza asa ceva , pot s-o fac, dar sa-mi spui daca vrei sa platesti costul acestei operatiuni... estimarea pot s-o fac doar dupa ce vad cum arata muzicuta in interior... unele modele din astea, se intampla sa aiba corpul crapat... mai ales daca este mai veche...

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru tutoriale. Am prins cateva chestii foarte bune.

Insa la partea cu tinutul muzicutei si respiratia am o nedumerire. Mie mi se pare ca respir mult mai bine cand "cant" in picioare. Daca stau jos, coatele ma apasa pe torace si imi ingreuneaza miscarea de respiratie, iar intr-o anumita masura am tendinta de a nu misca muzicuta ci capul. E drept ca e mai comod de stat jos. Poate la dv ca aveti experienta nu mai conteaza, insa mie ca incepator asa mi se pare. In plus, din picioare parca intru mai in verva, am tendinta sa particip la cantare cu tot corpul odata cu ritmul din picior, si odata cu verva parca merge totul mai bine.

Link to comment
Share on other sites

se poate repeta si stand in picioare. ideea este ca intregul corp trebuie sa fie cat mai RELAXAT ! muschii mainilor, palmelor, degetelor, muschii umerilor, custii toracice, ai gatului... TREBUIE SA FIE CAT MAI RELAXATI...

 

 

*** MARE ATENTIE !!!! Cand spun ca muschii trebuie sa fie cat mai relaxati, ma refer la faptul ca nu trebuie sa fie incordati mai mult decat este nevoie pt. a avea postura corecta pentru a canta usor si fara poticneli !!!

 

MUSCHII PALMELOR si implicit si cei ai degetelor, TREBUIE SA FIE INCORDATI CAT SA TINA CORECT SI COMOD MUZICUTA in mana !!!

 

a incorda mai mult acesti muschi ai palmelor nu va produce decat o aparitie a unor posibile crampe musculare, intepenirea de moment a incheieturilor si o senzatie de disconfort ! in plus, mai exista pericolul ca apasand prea tare cu degetele pe capacele muzicutei(in cazul anumitor modele) acestea sa se indoaie si sa nu mai ofere etanseitate muzicutei !

 

pt. o respiratie corecta din DIAFRAGMA, doar abdomenul trebuie sa fie cel care sa lucreze mai puternic, pana se prinde ideea de baza despre cum trebuie impins si tras aerul folosind MUSCHIUL DIAFRAGMA !

 

IN NICI UN CAZ NU TREBUIE APLICATA LA MUZICUTA RESPIRATIA DIN CUSCA TORACICA !!!! doar din DIAFRAGMA !!!

 

bratele trebuie tinute in pozitia explicata de mine pt. ca in acel fel ele permit ridicarea muzicutei exact pana in dreptul gurii, in asa fel incat muzicuta sa fie perpendiculara pe deschiderea buzelor...

 

daca bratele sunt tinute in pozitia corecta nu esti fortat sa stai cumva aplecat in fata si in felul asta lasi abdomenul liber, ca sa poata diafragma sa lucreze corect, usor si fara restrictii...

 

cat despre miscarea capului... aici e o discutie foarte complicata ! anumite pasaje de viteza se pot face si cu miscarea din cap(SHAKE de viteza, sau glisando-uri rapide)... TOTUL DEPINDE INSA DE CAT DE BINE POTI IZOLA NOTELE SI MAI ALES DE CAT DE BINE SI DE EXACT POTI SA PASTREZI CONTACTUL GURII PE MUZICUTA, in asa fel incat SA NU PIERZI cursivitatea unei fraze !

 

eu folosesc si miscare din maini si miscarea din cap pt. a ataca anumite note si a realiza anumite fraze in partile de improvizatie...

 

oricum, VITEZA VINE ABIA DUPA CE TE OBISNUIESTI CU MISCARE CORECTA DE-A LUNGUL MUZICUTEI, IN URCARE SI COBORARE !

 

Pentru asta ESTE ESENTIAL SA EXERSEZI PANA LA EPUIZARE GAMELE !!! IN URCARE SI COBORARE, avand permanent in minte sa legi notele cat mai cursiv ! TREBUIE ajuns la performanta de a trece de la o nota la alta(de pe o gaura pe alta), indiferent daca SUFLI sau ASPIRI aerul, FARA CA TRECEREA SA SE SIMTA !

 

TREBUIE SA EXISTE O FLUIDITATE IN ALTERNAREA NOTELOR SUFLATE CU CELE INSPIRATE ! altfel totul va suna poticnit, neomogen si fara intonatie !

 

Viteza NU ESTE ESENTIALA LA INCEPUT ! abia dupa ce poti executa corect toate bendingurile fara nici cea mai mica problema si poti lega fara probleme o fraza ce contine mai multe note cu bending... abia atunci te poti gandi sa maresti viteza de executie !

 

altfel totul va suna STERS, FARA INTONATIE si FARA MELODICITATE !

Edited by marcianpetrescu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Pentru asta ESTE ESENTIAL SA EXERSEZI PANA LA EPUIZARE GAMELE !!! IN URCARE SI COBORARE, avand permanent in minte sa legi notele cat mai cursiv ! TREBUIE ajuns la performanta de a trece de la o nota la alta(de pe o gaura pe alta), indiferent daca SUFLI sau ASPIRI aerul, FARA CA TRECEREA SA SE SIMTA !

 

 

De cand am citit chestia asta, la fiecare "lectie" o repet de mai multe ori, de fapt asa incep. Nu pot sa spun decat ca e un exercitiu foarte bun. Gama cu toate notele, apoi numai suflat, apoi numai tras, in ambele sensuri etc. Am observat rapid ca sa canti doar cateva note e una, ca sa canti toata gama e altceva, e mult mai bine pentru invatat.

Inclusiv la cromatica unde cant prin tongue blocking iar la primele doua gauri trebuie sa trec la pucker.

 

Cum vedeti invatatul concomitent la diatonica si cromatica? Mie mi se pare mai atractiv, uneori am chef mai mult de una, alteori de alta. Cel mai mult imi place ca au modalitati de exprimare diferite, nu gasesc cuvintele care sa exprime exact ce simt cu fiecare.

 

Se tot vorbeste de respiratia din abdomen, ca asa trebuie sa se cante. Nicaieri insa nu am gasit si explicatia. Probabil cand voi reusi sa cant de-adevatelea din abdomen imi voi explica singur, insa mai am pana acolo si intrebarea persista.

 

Nu stiu de ce bendingul pe gaura 3 imi suna infundat. Sunetul coboara dar nu suna frumos. Ce aud la altii, vibratia lamelei suna ca o nota normala, la mine parca se atinge de o carpa si nu o lasa sa vibreze. Am incercat in mai multe feluri si in nici un fel nu aduce a ce trebuie. Pe gaura 4 e ok. Am un golden melody in c.

Link to comment
Share on other sites

legat de BENDING-urile ce se obtin pe gaurile 1, 2, 3, 4, 6 aspirat si pe 8, 9 , 10 suflat !

 

O REGULA ABSOLUTA ! bazata pe experienta mea...

 

luam in calcul acum o muzicuta acordata in GAMA C MAJOR !

 

pa gaura 1 aspirat se obtine in mod normal nota D, sub ea, prin bending se obtine nota Db(C#)... acest semiton va avea o sonoritate PLINA, PUTERNICA si cu o accentuata "coada" METALICA, DOAR daca este folosita repiratia corecta din diafragma si nota este INTONATA corect ! altfel, va suna infundat si fara prezenta !

 

acelasi lucru se poate constata si pe gaura 4 aspirat... care are aceleasi note, dar la 1 octava distanta ! la fel se comporta si nota obtinuta prin bending pe gaura 6 aspirat ! acolo avem nota A(LA), iar sub ea se obtine Ab(G#) ! si acest semiton trebuie sa aiba o puternica "coada" metalica si trebuie sa se auda extrem de puternic !

 

pe gaura 2 ASPIRAT se schimba treaba ! acolo prima nota este G(SOL), sub ea, primul semiton ce se obtine prin bending este Gb(F#). acest semiton intotdeauna va suna mai infundat pt. ca lamela nu vibreaza la intensitate maxima... ea sta cumva fortata de coloana de aer, intr-o anumita pozitie care permite obtinerea respectivei note, dar lamela nu poate vibra perfect liber... din acest motiv, nota are un sunet un pic mai MAT !

 

nota urmatoare sub Gb(F#), este F(fa)... cu respiratie corecta si daca se aplica tehnica corecta de bending, se va obtine o nota foarte puternica, care va avea o puternica "coada" metalica ! adica, sunetul va fi mult mai "cristalin" decat cel al notei Gb(F#). !!!

 

aceeasi poveste este valabila si in cazul celor doua note intermediare ce se pot obtine prin bending pe gaura 3 ASPIRAT ! Nota de baza este B(si). sub ea imediat prin bending se obtine Bb(A#), iar sub Bb se va obtine A(LA) ! aceste doua note vor suna intotdeauna mai infundat, tot din motivul amintit mai sus...

 

in schimb, ultima nota ,ce se obtine prin bending pe gaura 3 ASPIRAT, adica Ab(G#), va avea si ea o puternica "coada" metalica si va suna extrem de puternic si va vibra puternic(asta se simte in toata gura...).

 

prin analogie, cam aceleasi lucruri se intampla si pe gaurile 8 si 9 suflat. pe 8 avem E(mi) + Eb(D#)... pe 9 avem G(sol) + Gb(F#)... semitonurile trebuie sa sune puternic si cristalin !

 

pe gaura 10 suflat... avem nota de baza C(do), iar prin bending obtinem prima data nota B(si), care se va auzi mai infundat(pt. ca este obtinuta cumva prin faptul ca lamela vibreaza intr-o pozitie intermediara, de pe la mijlocul ei), iar ultimul semiton, adica Bb(A#)... se va auzi clar si stralucitor !

 

deci... regula este urmatoarea... DOAR IN CAZUL UNEI RESPIRATII CORECTE SI CONSTANTE DIN DIAFRAGMA !!!

 

semitonurile ce se obtin prin bending la capatul unei lamele, vor suna CLAR SI STRALUCITOR(cu "coada" metalica amintita mai sus)... cele intermediare vor suna mai infundat...

 

daca nu se respira corect... atunci toate notele vor suna infundat si fara atacul specific lor(intonatie) !

 

 

P.S. - RESPIRATIA DIN DIAFRAGMA este o chestie extrem de subtila ! ea se poate invata si de unul singur... prin experimente repetate si cu FOARTE MULTA RABDARE ! ESTE BINE CA MACAR IN PRIMA INSTANTA SA EXISTE INDRUMAREA UNUI OM CU EXPERIENTA, CARE SA TE INDRUME CATRE DIRECTIA CORECTA ! ALTFEL, EXISTA RISCUL DE A INVATA GRESIT ACEST TIP DE RESPIRATIE... in acest caz, respiratia INCORECTA va duce intr-un timp mai mult sau mai putin scurt la obosirea lamelelelor, la dezacordarea si ruperea lor si, poate cel mai grav lucru... la o proasta intonare a notelor si la deficiente in executarea pasajelor unde LEGATO-ul dintre note este esential !!!! mai ales in cele de viteza !!!

 

TUNERUL este ESENTIAL in invatarea RESPIRATIEI CORECTE DIN DIAFRAGMA ! el iti va arata daca nota are tendinta sa urce sau sa coboare... adica daca nota initiala este intonata corect sau mai mult sau mai putin sub intonatia ei corecta ! de asemenea, tunerul va indica momentul intonarii corecte in cazul unui semiton...

 

chiar si in cazul exersarii cu ajutorul TUNERULUI, URECHEA TREBUIE PUSA LA TREABA si ANTRENATA pt. a recunoaste micile diferente dintre notele intonate corect(cu acea "coada" metalica... cristalina) si cele intonate gresit...

Link to comment
Share on other sites

IN CAZ CA NU STIATI DE ACESTE TUTORIALE !!!! :);)

 

Va salut dragi prieteni. VA ROG SA DATI un SHARE catre toti cei pe care-i stiti interesati ! MULTUMESC !!!

 

Iata primele 6 tutoriale video + un cuvant inainte pentru voi, toti cei care sun

teti poate la inceput in materie de muzicuta si doriti sa aflati mai multe despre muzicuta

 

Tutorialul cu numarul 6 este CEL MAI IMPORTANT DINTRE TOATE !

 

Vizionare placuta ! astept comenturile voastre. MERCI MULT !

 

http://www.youtube.com/watch?v=vVxaQGdV-OU

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

cat de curand revin cu cateva TUTORIALE NOI NOUTZE !

 

o sa discut despre:

 

- folosirea microfonului pentru captarea sunetului acustic al muzicutei - in situatii de LIVE sau de studio

- principiile amplificarii electrice in cazul muzicutei - microfoane speciale, amplificatoare... etc...

Link to comment
Share on other sites

Guest OvidiuDanut
cat de curand revin cu cateva TUTORIALE NOI NOUTZE ! o sa discut despre: - folosirea microfonului pentru captarea sunetului acustic al muzicutei - in situatii de LIVE sau de studio - principiile amplificarii electrice in cazul muzicutei - microfoane speciale, amplificatoare... etc...

 

Va salut pentru initiativa si efortul depus in crearea acestor tutoriale si pentru incercarea de a crea un mic nucleu de muzicutisti pe plaiurile mioritice. Muzicuta este intr-adevar un instrument nejustificat de subestimat mai ales gandindu-ne cat de accesibila este financiar chiar si pentru nivelul nostru, al romanilor; practic de la 100 de lei in sus poti cumpara muzicute de nivel profesional, iar la 300 de euro se pot achizitiona cele care sunt the best of the best de la customizeri de top. Oare ce alte instrumente mai sunt atat de accesibile si in acelasi timp cu un potential muzical atat de mare? Mie nu-mi vine in minte niciunul. Numai sa urmaresti cateva piese pe youtube realizate de o Christelle Berthon, spre exemplu, si te minunezi cum de este posibil ca un instrument atat de mic sa poata atat de multe;)

 

V-am urmarit tutorialele de ieri pana azi si in special ultimul mi-a fost extrem de folositor. Partea cu folosirea mainii stangi pentru tinerea muzicutei a fost chiar revelatoare. Desi mi se pare neintutiv si incomod sa fac asta totusi banuiesc ca se datoreaza unor motive practice, camera de rezonanta fiind mult mai necesara pe partea stanga deoarece primele 3 pozitii cam acolo se canta, nu? De asemenea, si explicitarea modului in care se impreuneaza mainile m-a ajutat foarte mult deoarece pana acum nu prea imi iesea foarte clar efectul wah-wah.

 

Mai departe as vrea sa va cer sfatul intr-o chestiune. Eu am de vreo 6 luni cred un Hohner Blues Harp. Dupa ce am urmarit mai multe tutoriale pe YT am inceput sa aduc imbunatatiri prin tehnici specifice, embossing si reed gapping in special. In general, desi sunt convins ca le aplic rudimentar la ora actuala, am obtinut rezultate foarte bune in sensul usurintei cu care se obtin notele pe unele gauri. Spre exemplu, gaura 1 scapa extrem de mult aer, acum se canta fara efort, iar din gaura 3 abia dupa operatiunile astea am reusit sa scot G#/Ab. Dupa succese, acum urmeaza insuccesele. Pe mine ma intereseaza in special sa cant melodii, asa ca am nevoie de overbending. Am incercat prin aceleasi tehnici, embossare si reed gapping, sa obtin performante optime din gaurile 4 si 5. Problema este urmatoarea si aici poate imi explicati dvs ce am facut gresit. Cand aplic tehnica de overbending tot ce reusesc sa fac este sa obtin o coborare de un semiton pe gaurile mai sus mentionate. Adica pe 4 obtin B iar pe 5 D#. Mentionez urmatoarele: sunt la nivelul la care obtin si controlez bendurile obisnuite cu destul de multa precizie si usurinta, prin tehnica de overbending am reusit de cateva ori sa obtin notele ascunse insa doar fara capacele de rezonanta, embossarea am dus-o aproape de limita, in sensul in care daca mai insist se agata reedul de slot si nu mai suna...

In al doilea tutorial ati spus parca ceva de un Blues Harp mai vechi, de astea mai noi ce parere aveti? Merita sa insisit pe ele?

 

Multumesc si astept cu interese noile tutoriale?

Link to comment
Share on other sites

@OvidiuDanut - te salut. nu stiu ce sa spun acum... este aproape imposibil sa-mi dau seama de niste detalii doar din vorbe... trebuie sa aud si sa vad cum arata muzicuta modificata si abia apoi sa ma pronunt...

 

pe mine nu m-a prea interesat tehnica overbendingurilor... nu am avut timp pt. asa ceva si nici timp ca sa modific muzicutele... eu sunt acum mult mai interesat de acordajele alternative - MELODY MAKER, NATURAL MINOR, HARMONIC MINOR... am facut o muzicuta care este un hibrid intre acordajul MINOR NATURAL si cel MINOR ARMONIC...

 

eu imi ajustez muzicutele doar pe partea de profil al lamelelor... curbura lor... nu am aprofundat prea mult EMBOSSING-ul(desi stiu exact cum se face si am si scule profi pt. asta)...

 

ce pot sa spun este ca RESPIRATIA si tehnica de atacare a lamelelor cu presiunea potrivita este cea mai importanta... atat pt. bendingurile normale cat si pt. cele din categoria OVERBENDINGURILOR !

 

ar trebui sa ne intalnim intr-o zi sa discutam direct si sa aud niste detalii legate de respiratie si intonatia notelor.

 

tinem legatura si vedem... poate ne intalnim intr-o zi. daca ai drum prin Bucuresti, da-mi un semn. merci

Link to comment
Share on other sites

Guest OvidiuDanut

Multumesc pentru raspuns. Si eu suspectez ca nici nu am deocamdata muschii necesari si tehnica corecta pt a obtine overbendinguri. Sunt practic incepator, dar respiratia atat cat imi dau seama este din diafragma.

Mai insist cu o intrebare.. Despre Blues Harp MS ce credeti? Eu am fost neplacut surprins sa vad ca spre deosebire de Special 20 din filmuletul dvs are doar doua suruburi pe placute si ma gandesc ca scapa mult aer din cauza asta....

 

Multumesc pt amabilitate si disponibilitate. Daca o sa ajung prin Bucuresti si o sa am si timpul necesar va contactez:)

Link to comment
Share on other sites

ca o completare... necesara pt. mine... BLUES HARP MS pe care-l ai... in ce tonalitate este ? C major ? overbendingurile cum le-ai obtinut ? pe 4 suflat si pe 5 suflat banuiesc....

 

BLUES HARP modelele vechi erau bune eventual doar daca erau noi noutze... nu au fost un model stralucit. Modelele MS, toate,(inclusiv BLUES HARP) au fost foarte bune in prima perioada a productiei lor... primii doi ani... pe urma Hohner a bulit calitatea, mai ales la reteta bronzului pt. lamele...

 

foarte rar gasesti un model care sa raspunda usor si fara probleme...

 

din ce stiu eu, modelul GOLDEN MELODY este cel mai folosit si mai apreciat pt. modificarea in obtinerea overbendingurilor... cel putin asta sustine HOWARD LEVY, cel care este creditat cu descoperirea tehnicilor specifice si primul care a reusit sa le cante fluid si in context LIVE !!!

 

trebuie sa vorbim personal faca to face si sa analizez muzicuta... altfel e imposibil. astept un semn. merci

Link to comment
Share on other sites

Guest OvidiuDanut

Da, este in C major, iar OB-urile cu greu pe 4 si 5 le-am obtinut. Multumesc pt sugestie, ma gandeam si eu la Golden Melody si la Special 20. Totusi am niste rezerve in privinta GM deorece are ET si imi place totusi tuningul usor alterat. Din cate am inteles GM, special 20, MB deluxe si Crossover au aceleasi placute, lamele si aceeasi compozitie metalica, nu?

Cu Bucurestiul este cam greu cu serviciul, familia si toate cele....poate in vreun concediu ceva. Multumesc oricum pt solicitudine.

 

Apropo, despre Crossover visavis de MB Deluxe si MAnji ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

tunningul unei muzicute nu este greu de modificat. eu fac asta frecvent ! problema este sa stii cum si mai ales sa ai sculele necesare, ca sa faci interventii de finete.

 

GOLDEN MELODY au lamelele mult mai elastice, placile sunt total diferite ca dimensiuni si asezarea lamelelor este diferita ! mai ales fata de SPECIAL 20...

 

SPECIAL 20 sunt extrem de echilibrate calitativ. au lamelele usor de alta dimensiune si elasticitate... la fel de buna ca la GM !

 

MARINE BAND DELUXE sunt imbatabile ca sunet... foarte bine facute , lamelele cam ca la GM, corpul si mai ales capacele ajuta altfel la proiectia sunetului.

 

CROSSOVER sunt foarte bune. sunetul este mai stralucitor decat la celelalte modele. suspectez ca sunt acordate la 443 Hz !!! proiectia sunetului este la fel de buna ca la MB deluxe. mult mai usoare din pricina corpului facut din laminat de bambus. nu am testat decat una pana acum, care nu era a mea... mi-a adus-o cineva la curatat.

 

MANJI sunt un fel de MARINE BAND cu STEROIZI ! sunet foarte puternic, proiectie foarte buna, capace genial proiectate, placile sunt cromate, lamelele foarte elastice si bine profilate, tunning la 442-443 Hz. Corpul este din compozit de lemn cu rasina sintetica. sunet ca la o muzicuta cu corp de lemn, cu avantajul ca se poate spala corpul in apa calda fara probleme.

 

singurul lor "dezavantaj", daca se poate numi asa... tine de faptul ca lamelele sunt sudate de placa si daca se strica o lamela, trebuie inlocuita ulterior prin sistem de prindere cu surub... asta nu poate sa o faca oricine si oricum...

 

eu pana acum nu am avut nici cea mai mica problema cu ele ! oricum, daca se va intampla, pot oricand sa prind lamela cu surub de mecanica fina pt. ca am asa ceva si tehnologia de lucru...

Link to comment
Share on other sites

Ovidiu , am sentimentul ca confunzi overbendingurile . Pe o muzicuta in gama C , 5 Ob obtii F#..ca sa dau doar un exemplu . In orice gaura Ob -ul este cam asa : suflii in gaura 5 si obtii nota de la gaura 5 TRAS ridicata un semiton..o problema complicata si complexa . Daca vrei sa inveti Ob-uri iti recomand sa incepi cu gaura 6 , e cea mai usor de obtinut si cea mai folositoare daca esti interesat de blues . pentru ob trebuie ajustata muzicuta foarte serios , atat partea de embossing cat si profilul lamelelor si mai ales gap-ul acestora. daca ai intrebari....intreaba. Uite un tabel care l-am facut eu , unde este explicat notele care le obtii prin diferite tehnici , tabelul este construit folosind intervalele muzicale.

http://www.modernbluesharmonica.com/board/board_topic/5560960/466819.htm

 

Ovidiu tu confunzi Overbendurile cu Blowbendurile....si daca insisti sa faci blowbend pe gaurile 4 si 5 o sa distrugi lamelele foarte foarte repede , deoarece acele gauri nu se preteaza la aceasta tehnica.

Link to comment
Share on other sites

Guest OvidiuDanut

s0rin - mersi pt comentariu. Teoretic inteleg overbendingurile si stiu si ce note ar trebui sa obtin. Pe 4 si 5 am obtinut intr-adevar D# si respectiv F# insa doar fara placutele de rezonanta. Cu placutele de rezonanta puse nu reusesc decat sa cobor un semiton in loc sa-l urc, asa ca sunt constient ca nu asta este rezultatul dorit. Tocmai asta intrebam, un pic de embossare am facut, de asemenea si gapping, de ce totusi nu obtin overblow-urile dorite in mod curent. Raspunsul l-am gasit tot eu, de fapt sunt doua posibile explicatii, probabil care actioneaza concurent. O data fiind incepator nu am capacitatea fizica si tehnica pentru a proiecta un overblow corect si a doua Blues Harp-ul pe care-l detin scapa inca prea mult aer, si ar fi plauzibil tinand cont ca placutele cu reeduri sunt prinse de corpul de lemn doar prin doua suruburi exceptandu-le pe cele care prind si placile de rezonanta.

Link to comment
Share on other sites

Se apropie CRACIUNUL ! Poate nu este o idee rea sa faceti cadou celor dragi un album de blues !

 

Disponibil in reteaua CARTURESTI(online si direct la magazinele din retea), la Magazinul MUZICA(la etaj) si online pe MYCD.ro !!!

 

MARCIAN PETRESCU & Trenul de noapte - desCÂNTECE DE BLUES

 

1) Zi de zi cu prietenii cânt blues 5:49 (featuring Charlie Musselwhite)

2) Cicăleala ei m-a înnebunit 5:12

3) Sunt sărac şi mi-e foame 5:24

4) Vecinul de la doi 3:29

5) Dependent de poker 5:59 (featuring Charlie Musselwhite)

6) Nu mă mai stresa 4:38

7) Din acest oraş eu am să plec 7:41

8) Nesfârşite drumuri 4:50

9) Mă întorc acasă 6:12

10) Pe aceleaşi străzi 10:28

 

Marcian Petrescu - muzicuţă acustică & amplificată, voce

Rareş Totu - chitară, orgă Hammond

Robert Ardeleanu - bas

Constantin Bărbăşelu - baterie

 

Invitaţi: Cosmin Farcaş - orgă Hammond, Adrian Tetrade - baterie, conga, chimes, timbales, shaker;

Joo Sandor Sebestyen(Sheby) - bas

 

Invitat special: Charlie Musselwhite - muzicuţă acustică & amplificată

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.