Guest Morgan Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 scurt si la obiect, unde e cel mai bine sa pui compresoru in lantu de pedale?
Falling_into_infinity Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 Primul, adica inainte de distors, delay, flanger etc etc In fata compresorului ar merge o pedal wah...altceva nu stiu ce ar putea fi pus Un exemplu de configuratie standard ar arata cam asa: WAH - COMPRESOR - DISTORS - REVERB/DELAY
Guest Izzy Waan Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 da,asa zic si eu, dupa driver pentru ca driverele au tendinta sa fie compresate prin natura efectului ..... dar poti sa experimentezi ca nu strici nimic
Squier Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 vb pe mess.am eu o carticica mica in care sunt exemplificate modalitati de asezare a pedalelor in lant pt diferite stiluri muzicale:)
dgeekoo Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 da,asa zic si eu, dupa driver pentru ca driverele au tendinta sa fie compresate prin natura efectului ..... dar poti sa experimentezi ca nu strici nimic Ce inseamna driver? Si ce efect fac ele - efectul de drive?
Guest Izzy Waan Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 (edited) Ce inseamna driver? Si ce efect fac ele - efectul de drive? Tu ce crezi ca inseamna ?!? sa faci un click AICI si poate pricepi...... in cazul de fata e vorba de unul care simuleaza tuburi ..... Edited April 22, 2007 by Izzy Waan
Guest Morgan Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 vb pe mess.am eu o carticica mica in care sunt exemplificate modalitati de asezare a pedalelor in lant pt diferite stiluri muzicale:) ...acuma zici? mersi mult tuturor
vektor Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 Compresorul se puna inaintea efectelor de modulatie sau "drive".
Guest Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 Morgan, incearca-l in toate pozitiile, experimenteaza. Care sunt modelele de pedale ce le folosesti? In ce configuratie?
cyfer Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 Eu aº dezvolta un pic: Rolul compresorului este acela de a reduce din gain peste un anumit prag. Rezultatul este cã sunetele soft se aud mai tare ºi soundul este mai liniar. În cazul unui lanț de chitarã-pedale-amplificator, sunetul soft poate fi ºi zgomotul din circuit. Compresorul va amplifica zgomotul prezent înaintea lui, aºa cã, în mod normal, compresorul se pune primul în lanț, acolo unde zgomotul e cel mai mic. Având în vedere cã pedalele sunt din ce în ce mai bune calitativ, cu foarte puțin zgomot, poți experimenta ºi alte poziționãri ale compresorului în lanț. Testeazã!
dgeekoo Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 Tu ce crezi ca inseamna ?!? sa faci un click AICI si poate pricepi...... in cazul de fata e vorba de unul care simuleaza tuburi ..... Am vrut sa vad ce crezi tu ca inseamna. Ce mi-arati este un classic tube overdrive care intamplator poarta numele de "Tube Driver", astfel cum la alte firme exista pedale numite "Super Distortion", sau "Metal Zone", sau "Jack Hammer". Asta nu inseamna ca si exista acele tipuri de efecte. Anyway, acum sunt lamurit. Ontopic: Compresorul se pune primul in lant (imediat dupa wah-wah daca folosesti asa ceva). Efectul Overdrive nu face compresie ci amplificare a semnalului astfel incat sa se supra "alimenteze" (si satureze) tuburile din etajul de intrare al amplificatorului de chitara.
Guest Izzy Waan Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 (edited) Compresorul se pune primul in lant (imediat dupa wah-wah daca folosesti asa ceva). Efectul Overdrive nu face compresie ci amplificare a semnalului astfel incat sa se supra "alimenteze" (si satureze) tuburile din etajul de intrare al amplificatorului de chitara. Ia incearca sa folosesti o pedala de overdrive cu tranzistori, sa o bagi in calculator...... si sa imi spui si mie ce tuburi ataca pedala aia ca sa obtina ditorsiune.......sa urmaresti si VU-metrele sa vezi ce lucruri interesante poti afla referitor dinamica unui semnal..... Edited April 22, 2007 by Izzy Waan
Guest Morgan Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 pedale: dod fuzz si behringer compresor (ma dusesem la senia sa-mi iau cablu si am cazut prada unei nebunii de moment, si mi-am luat si compresor). pe viitor: un flanger, un chorus, un delay si un wah (nu stiu de care, o sa incerc cand ma vad cu banii in mana) whammy-ul deja e la capitolu viitor indepartat am incercat, si suna mult mai bine inainte de fuzz, dar voiam sa stiu daca asa e corect
dgeekoo Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Ia incearca sa folosesti o pedala de overdrive cu tranzistori, sa o bagi in calculator...... si sa imi spui si mie ce tuburi ataca pedala aia ca sa obtina ditorsiune.......sa urmaresti si VU-metrele sa vezi ce lucruri interesante poti afla referitor dinamica unui semnal..... Tocmai asta este problema. Overdrive-ul ca efect a fost conceput sa dea un semnal mai mare decat cel nominal intr-o statie cu etaj de intrare cu tuburi. Daca folosesti un OD direct pe intrarea calulatorului sunetul este prost. De ce? lipsesc tuburile care se satureaza. De aici s-au incercat (si reusit) tot felul de simulari. Pedala numita TubeDriver chiar are un asemenea etaj cu 2 tuburi 12AX7A and ECC83 care fac treaba respectiva. Este un compromis bunicel. Diferenta intre saturarea unui etaj cu tranzistori si a unui etaj cu lampi este urmatoarea: - tranzitorii se satureaza foarte repede aplatizand forma de unda si adaugand armonice de amplitudine relativ mare in spectrul frecventelor inalte. - tuburile au un regim de tranzitie (intre functionarea liniara si saturare) mai larg, acest lucru ducand la o aplatizare mai putin brusca (treptata), care poate fi asimilita cu o compresie a formei de unda. De aici dinamica mult mai buna a sunetului obtinut. De aici si necesitatea compresorului: Compresor plus "distortion box" (in aceasta ordine)- cu reglajele de ton corespunzatoare pot "simula" foarte bine sunetul unui etaj cu tub in starea de overdrive. Dar lucrurile s-au mai discutat. In principiu compresorul este un etaj de amplificare cu castig (amplificare) variabil(a) acest parametru fiind controlat invers proportional de amplitudinea semnalului de intrare. Cu alte cuvinte la semnal mic amplificarea este mai mare obtinandu-se un semnal mai mare pe iesire, la semnal mare amplificarea este mai mica obtinandu-se un semnal mai putin amplificat pe iesire. Un "compresor" ideal nu trebuie sa altereze spectrul semnalului de intrare ci doar sa modifice proportional (in functie de dinamica) iesirea reproducand fidel forma de unda aflata la intrare.
Guest Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 (edited) Din ce am citit, se recomanda urmatoarea succesiune: chitara - fuzz - wah wah - compressor - overdrive/distortion - eq - phaser/ flanger/ chorus/ uni-vibe - pedala de volum - delay - amp Pedalele de overdrive si distors trebuiesc aranjate in functie de ton. Aici gasesti mai multe detalii. Ideal ar fi sa experimentezi in toate pozitiile, caci nu se stie ce poti descoperi si ce iti place. Edited May 1, 2007 by Guest
vektor Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 BAAAAAAD Ideea fuzz inainte de compresor. Amplifica zgomotul la un nivel infernal. Pana si Primitive Black Metal suna mai bine
Squier Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 BAAAAAAD Ideea fuzz inainte de compresor. Amplifica zgomotul la un nivel infernal. Pana si Primitive Black Metal suna mai bine true.morgan cand intri pe net da un buzz ca iti zic eu care e treaba din carticica me:) recomandarile specialistilor digitech
Guest Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 @vektor: Pe linkul de mai sus este data urmatoarea explicatie: "fuzz units should always be placed first in line, as they don’t like to be blended with other high gain effects or wah wahs".
karpi Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 (edited) ???????????????????????????? ???????????????????????????? etc. drive-ul draivuieste poate fi si underdrive ,sau afterdrive compresorul este un VOGAD , cu caracteristica logaritmica , exact ce a spus @cyfer semnalele mici le amplifica mai mult , cele mari le comprima , in asa rezulta un semnal ,pe iesirea circuitului, aproape constant , la compresoarele profi se pot regla toti parametri .La cele simple ai un preset universal . Foarte util la chitara ptr a uniformiza pickingul. trebuie sa se puna in circuit noise gate ca sa nu fie la pragul inferior al compresorului nici un gomot caci acesta deschide compresorul la maxim si este amplificat ..in PROCESOARELE FX este un prag limita sub care nu se poate regla compresorul si nici noise gate-ul , se poate observa cand dintr-un semnal parazitar se deschid circuitele si apare zgomotul .... Deci se foloseste impreuna cu un noise gate in anumite conditi ... Dupa Wah nu prea e ok compresorul caci uniformizeaza si curba de raspuns a wah-ului , dar depinde de tipul Wah-ului. Wah de tip trece banda nu este influentat , chiar este bine caci struca efectul si suna a wah normal cu Q mai mic. nici dupa alte efecte de tip filtru nu este OK ridica la loc cea ce ai taiat...( redus). Bineinteles daca esre reglabil pragul si adancimea precum timpul de raspuns se poate adapta la conditiile cerute. apoi incerci unde e OK deoarece depinde de calitatea sculelor un compresor bun costa 2000$ asa ca nu ne ramane decat sa experimentam cu cele ieftine Edited May 1, 2007 by karpi
Guest Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 (edited) karpi Sunt sigur ca nu exista un raspuns universal. Exista prea multe variabile (de ex. tipul sculelor). Articolul din care am citat se adresa celor ce vroiau sa-si faca un rig asemanator lui Gilmour (cu rezervele de rigoare). Important este ca fiecare sa incerce sa obtina cat mai mult de la sculele sale (sa stoarca cat mai mult din ele). Asta nu poate face decat daca ajunge sa le cunoasca/stapaneasca. De aceea se cere experimentare pe cont propriu. Edited May 1, 2007 by Guest
karpi Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 1----Tocmai asta este problema. Overdrive-ul ca efect a fost conceput sa dea un semnal mai mare decat cel nominal intr-o statie cu etaj de intrare cu tuburi. 2-----Un "compresor" ideal nu trebuie sa altereze spectrul semnalului de intrare ci doar sa modifice proportional (in functie de dinamica) iesirea reproducand fidel forma de unda aflata la intrare. 1:Tocmai asta este problema.??????????????????? de..... overdriveul "overdriveaza " dupa un algoritm dorit la care a fost proiectat ,si atat , semnalul se reduce pe iesire ca sa "incapa" in etajul urmator , daca etajul urmator care nu este un "formator" de semnal ese supramodulat atuncea degeaba folosim "pedala-efect de overdrive " deoarece va aparea alt overdive nedorit ce strica semnalul "faurit " anterior. Un distorsionator , overdive etc poti sa pui la ce statie vrei tu care are un preamplif corector de ton ,cu etaj final folosit in regim linear indiferent de tipul statiei .. daca folosesti direct in preamplif si asculti cu boxe Hi-Fi sau casti TRBUIE sa filtrezi corespunzator diful de chitara functioneaza intre 70-------4500Hz , deci trebuie limitata banda de frecventa .cu un EQ bun.dupa care ai nevoie si un reglaj de ton sa mai corectezi timbrul. 2: nu are cum sa nu influenteze forma de unda deci influenteaza si banda de trecere , schimba parametri semnalului , se foloseste un EQ "enchancer " pe inalte ca sa corectezi reducerea inaltelor. Pentru a limita reducerile nedorite se folosesc compresoare multiband care actioneaza doar in banda de frecvente in care apare semnalul "prea mare" ,si lasa in pace celelalte frecvente cae sunt sub pragul maxim admis. "
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now