www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Upgrade doze epiphone les paul special 2


Recommended Posts

Posted

Salutare!

 

Va rog, un sfat...

 

Sunt un chitarist "hobbit". Nu am trupa. Cânt pereților din casa. Asa a fost drumul meu, ce sa zic... O pasiune ne pusa în scena.

 

Folosesc un Boss gt 100 și un epiphone les paul special 2. O chitara ieftina dar bine setata.

 

Gt100-le îl am de curând.

 

Cred ca totuși calitățile procesorului sunt ținute în umbra de dozele default de pe epiphone și ma gândeam sa fac câte un efort la câteva luni sa înlocuiesc dozele.

 

Întâi Bridge-ul, apoi neck-ul. Ca pe amândouă o data nu pot.

 

Pentru ca baza mea de date cu sunetele altor doze este zero, va rog sa ma ajutați sa aleg.

 

Locuiesc în București. Pot merge deci sa cumpăr din magazinele de profil. Nu as vrea soluții internaționale, dacă se poate...

 

As vrea sa pot ataca și metal progresiv ca din chitara lui Petrucci dar nu atât de tăios încât sa nu mai pot ieși din zona metalului când am chef de vreun sound mai blues...

 

Nu îmi fac speranțe ca exista doze care sa facă și oua prăjite, doar sper sa găsesc unele care sa aibă și forță dar și feeling un pic...

 

Nu pot lua în calcul decât schimb de doze. O alta chitara este exclus din considerente financiare.

 

Sper ca schimbul de doze sa ma ducă în zona 800...1000 ron.

 

La banii ăștia, orice chitara as lua, ar fi cu doze slabe deci nu ar avea sens.

 

Cred ca Les Paul, deși low buget guitars, cu un ajutor din doze chiar ar fi plăcute.

 

În speranța că nu am plictisit, aștept sfaturile voastre.

 

PS: Nu am găsit în search decât un post despre doze jazz și nu mai știu cum pe un les paul, dar fără detalii despre sunet etc.

 

Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

 

 

Posted

Sincer, nu cred ca merita schimbate dozele la chitara ta. Nu merita sa pui 800-1000 RON de doze la o chitara pe care nu cred ca iei 500.

Daca iti place forma de Les Paul, in locul tau as cauta fie un Vintage V100, fie un Epiphone standard - second hand desigur. Cam la bugetul tau, cu doze mai bune decat ai tu, si daca lemnul e ok, probabil ca incepe sa merite sa-i faci upgrade-uri daca o sa mai vrei. In locul tau si dozele le-as lua second, apropos. 

  • Like 1
Posted
Sincer, nu cred ca merita schimbate dozele la chitara ta. Nu merita sa pui 800-1000 RON de doze la o chitara pe care nu cred ca iei 500.
Daca iti place forma de Les Paul, in locul tau as cauta fie un Vintage V100, fie un Epiphone standard - second hand desigur. Cam la bugetul tau, cu doze mai bune decat ai tu, si daca lemnul e ok, probabil ca incepe sa merite sa-i faci upgrade-uri daca o sa mai vrei. In locul tau si dozele le-as lua second, apropos. 
Merci de răspuns!

Dacă ar fi sa iau în calcul o alta chitara... Sa zicem ca iau 400 pe les paul plus 900 sa zicem dozele... 1300...ce chitara găsesc la banii aceștia și mai ales cu ce doze?

Tare ma tem ca o chitara noua la 1300 nu ar avea doze de calitatea celor care costa numai ele 900...

Sau dacă ar fi sa iau un sh la 1300...nu ar fi tot cu doze sub cele noi alese de mine după sfatul vostru?

Momentan înclin sa cred ca dozele au o pondere mai mare în calitatea sunetului unei chitari decât restul..lemnul etc. Nu minimalizez rolul materialului doar ca, ma gândesc, dozele au treaba cu câmpul magnetic mai mult decât cu lemnul pe care sunt instalate.

Am văzut compararea unei chitari de firma care avea doze și material de calitate, versus o copie low buget și marea diferența era în puterea dozelor decât în influenta celorlalte detalii... Nu fac pe priceputul totuși...

Iau în calcul sfatul.
Mulțumesc!

Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

Posted

E o discutie lunga. Practic, majoritatea chitarelor pot fi cantate daca stii ce faci. Aia nu inseamna ca te si ajuta la cantat/invatat. Am un strat ieftinache cu care nu ma mai intelegeam de loc - agata la mana, omora note, suna ca naiba, etc. Am luat o chitara mid-range cu care m-am inteles perfect (si acum e chitara principala). Dupa vreo doi ani am constatat ca al naibii strat invatase sa cante :)

Probabil ca ai dreptate ca dozele influneteaza cel mai mult cum suna chitara. Insa nu influenteaza prea mult cum canti la ea. Degeaba suna bine, daca n-ai sustain. Sau daca te zgaraie tastele la mana. Sau daca pierde acordajul la primul bend mai hotarat. Samd, samd. Toate se pot rezolva daca e lemnul ok si bine lucrat... dar costa de te rupe. In cazul tau, sa zicem 4-500 doze. Dupa aia o sa descoperi ca bazaie in draci. O sa vrei alta cablaraie, ecranare, alte poturi, alt switch. Dupa aia incep celelalte. Alt nut, alte cheite. Daca te mananca sa schimbi si tastele, ramane doar bridge-ul si tailpiece-ul din chitara initiala. Si descoperi c-ai bagat o gramada de bani in ea, si tot nu obtii aceleasi rezultate pe care le obtineai luand de la inceput o chitara mai midrange, cu mai putini bani per total.

Sigur, nu e obligatoriu sa faci asta. Poti sa iei dozele, sa descoperi ca nu iti rezolva problema, sa le pastrezi, schimbi chitara si le pui pe cea noua. 

Second hand-ul e o idee buna, cu conditia sa te pricepi nitel. Partea (scumpa) care se "consuma" la chitara sunt tastele. Daca chitara e ok si tastele au viata-n ele, ai facut o afacere mult mai buna decat c-o chitara noua din clasa mai joasa.

SH-uri in zona ta de pret sunt gramada aici pe forum. Cred ca daca o tii s-o canti si nu s-o revinzi, al naibii de interesanta e Antonio Angel. Fireste, probata inainte. Parerea mea. 

  • Like 1
Posted
E o discutie lunga. Practic, majoritatea chitarelor pot fi cantate daca stii ce faci. Aia nu inseamna ca te si ajuta la cantat/invatat. Am un strat ieftinache cu care nu ma mai intelegeam de loc - agata la mana, omora note, suna ca naiba, etc. Am luat o chitara mid-range cu care m-am inteles perfect (si acum e chitara principala). Dupa vreo doi ani am constatat ca al naibii strat invatase sa cante
Probabil ca ai dreptate ca dozele influneteaza cel mai mult cum suna chitara. Insa nu influenteaza prea mult cum canti la ea. Degeaba suna bine, daca n-ai sustain. Sau daca te zgaraie tastele la mana. Sau daca pierde acordajul la primul bend mai hotarat. Samd, samd. Toate se pot rezolva daca e lemnul ok si bine lucrat... dar costa de te rupe. In cazul tau, sa zicem 4-500 doze. Dupa aia o sa descoperi ca bazaie in draci. O sa vrei alta cablaraie, ecranare, alte poturi, alt switch. Dupa aia incep celelalte. Alt nut, alte cheite. Daca te mananca sa schimbi si tastele, ramane doar bridge-ul si tailpiece-ul din chitara initiala. Si descoperi c-ai bagat o gramada de bani in ea, si tot nu obtii aceleasi rezultate pe care le obtineai luand de la inceput o chitara mai midrange, cu mai putini bani per total.
Sigur, nu e obligatoriu sa faci asta. Poti sa iei dozele, sa descoperi ca nu iti rezolva problema, sa le pastrezi, schimbi chitara si le pui pe cea noua. 
Second hand-ul e o idee buna, cu conditia sa te pricepi nitel. Partea (scumpa) care se "consuma" la chitara sunt tastele. Daca chitara e ok si tastele au viata-n ele, ai facut o afacere mult mai buna decat c-o chitara noua din clasa mai joasa.
SH-uri in zona ta de pret sunt gramada aici pe forum. Cred ca daca o tii s-o canti si nu s-o revinzi, al naibii de interesanta e Antonio Angel. Fireste, probata inainte. Parerea mea. 
Am notat! Mulțam!

Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

Posted

De ce crezi sau de unde stii ca dozele tale nu sunt destul de OK ?

Fac pariu ca ai doze  bune .

Am mai multe  doze "noname "   toate suna bine  !

Da la o chitara Harley Benton  am doze ce suna  mai  "brown "  este excxelenta  pentru "ritm "  trag cu aceasta  chitarele 

ritm si nu mai trebuie nici un EQ sau cabsim suna exact acolo  are semnal mare duce distorsul in domeniu  saturat foarte usor .

Pentru sounduri deschise la alte doze humbucker  tot noname ,am splitat ca sa am singlecoil  si suna perfect  ptr scena .

Nu pot spune care doza este mai buna , toate sunt bune  , unele mai convenabile ptr anumit sound  diferentele insa sunt  mici. .

Tot ce trebuie sa faci este sa inveti cum sa reglezi "procesorul " gain , compresor , EQ , "simulatore "tip de amplif/ overdrive /distors, cabsim sau EQ .

Cel mai bine este sa  pui in mixerul unui DAW pe un track cu o piesa in care i-ti place soundul chitarei  , pe alt canal din mixer pui /inregistrezi chitara ta  testand tonuri /reglaje din procesorul tau  pana te apropii  de soundul dorit , apoi  eventual cu efecte VST  in mixerul DAW-ului cu  amplifuri /cabsim /reverb  pana ce chitara ta suna cat mai aproape si se integreaza in piesa .Colectii de VST free gasesti cate vrei .Mai ales cele pe 32 biti  gasesti multe  free caci DAW-urlie "mari " au trecut pe 64 biti , dar  unele DAW-uri au integrat un " bridge " ptr a utiliza si VST de 32 biti  , exista si un bridge  plugin ptr  cele care  merg numai cu 64 biti .

mai poti interveni postrecording .\Astfel ai putea sa inveti care este de fapt reglajul necesar al cate unui sound .

Singura asteptare de la o doza este sa sune " balansat " adica fiecare coarda sa se auda la fel ca tarie  sa aibe semnal mare  ca sa nu trebuiasca sa amplifici mult din preamp ( astfel ai zgomot captat de doza mai mic ).

Cu singlecoil si doze  noiseless cu sound de singlecoil este alta treaba , tu cred ca poti sa splitezi  humbuckerele tale  daca doresti  si acest tip de  sound  . 

 

  • Like 1
Posted
De ce crezi sau de unde stii ca dozele tale nu sunt destul de OK ?
Fac pariu ca ai doze  bune .
Am mai multe  doze "noname "   toate suna bine  !
Da la o chitara Harley Benton  am doze ce suna  mai  "brown "  este excxelenta  pentru "ritm "  trag cu aceasta  chitarele 
ritm si nu mai trebuie nici un EQ sau cabsim suna exact acolo  are semnal mare duce distorsul in domeniu  saturat foarte usor .
Pentru sounduri deschise la alte doze humbucker  tot noname ,am splitat ca sa am singlecoil  si suna perfect  ptr scena .
Nu pot spune care doza este mai buna , toate sunt bune  , unele mai convenabile ptr anumit sound  diferentele insa sunt  mici. .
Tot ce trebuie sa faci este sa inveti cum sa reglezi "procesorul " gain , compresor , EQ , "simulatore "tip de amplif/ overdrive /distors, cabsim sau EQ .
Cel mai bine este sa  pui in mixerul unui DAW pe un track cu o piesa in care i-ti place soundul chitarei  , pe alt canal din mixer pui /inregistrezi chitara ta  testand tonuri /reglaje din procesorul tau  pana te apropii  de soundul dorit , apoi  eventual cu efecte VST  in mixerul DAW-ului cu  amplifuri /cabsim /reverb  pana ce chitara ta suna cat mai aproape si se integreaza in piesa .Colectii de VST free gasesti cate vrei .Mai ales cele pe 32 biti  gasesti multe  free caci DAW-urlie "mari " au trecut pe 64 biti , dar  unele DAW-uri au integrat un " bridge " ptr a utiliza si VST de 32 biti  , exista si un bridge  plugin ptr  cele care  merg numai cu 64 biti .
mai poti interveni postrecording .\Astfel ai putea sa inveti care este de fapt reglajul necesar al cate unui sound .
Singura asteptare de la o doza este sa sune " balansat " adica fiecare coarda sa se auda la fel ca tarie  sa aibe semnal mare  ca sa nu trebuiasca sa amplifici mult din preamp ( astfel ai zgomot captat de doza mai mic ).
Cu singlecoil si doze  noiseless cu sound de singlecoil este alta treaba , tu cred ca poti sa splitezi  humbuckerele tale  daca doresti  si acest tip de  sound  . 
 
... Genul de text care cere odihna înainte de citire....

Nu știu dacă am înțeles chiar tot ce ai scris... Mai întâi îți mulțumesc că ți-ai luat din timp sa îmi dai un sfat!

De unde știu ca dozele mele nu sunt ok...

Adevărat, plec de la premisa ca o chitara de 600 RON noua nu poate avea pe ea decât dotare low buget...cu accent pe "u" (Veorica)

Apoi mai folosesc și exemplul multor chitariști care își schimba dozele din dotarea de serie, cu același pretext.... Calitatea slaba...

În același timp știu ca dacă ai lua tu chitara asta la cantat nu as mai zice ca are nevoie sa i le schimb... Din păcate totuși eu cânt pe ea și nu ma încurajează deloc...

De asemenea, am văzut tutoriale de comparare a chitarilor cu doze "de firma" față de cele low cost și chiar și eu simt diferența...

Pe deasupra viata m-a învățat ca lucrurile bune de principiu costa, rar găsind ceva ieftin și bun.

Dar ideea de baza care m-a dus cu gândul sa le schimb, a fost dorința de a obține un sunet mai... clar, puternic, definit, sa abordez în hobbismul meu, o perioada de metal progresiv, gen Dream "Tweeter" al lui Petrucci.

Dozele astea de pe epiphone parca sunt fuzzy, neclare când riffuiesti pe corzile groase... Știu ca nici boss gt100 pe care cânt, nu este prea potrivit pe genul metal progresiv, dar măcar sa îl aud cu doze mai puternice, sa îmi dau seama care sunt limitele lui, sa nu ma mai gândesc ca el ar putea, dacă l-aș ataca cu ceva de calitate...

Mă bucur că nu m-ai întrebat dacă schimb mai des corzile...

... Și totuși... Sa nu fie nici o diferență dacă pun pe o chitara de 600 RON noua, doua doze care fac numai ele vreo 800...900 RON?

Asa ceva....

Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

Posted (edited)

Unu: Unde ai sunet neclar poți pune din boss gt100 setări eq compensatorii și în funcție de presetare taie din frecvențele alea care te supără și amplifică ce vrei să fie adus în față.

Doi: lasă-le puțin mai jos pe ambele dacă vrei un plus de claritate. Dai gainu puțin mai tare și aia e.

Trei: Contează enorm tipul de coardă și ce pană folosești, dar și cum dai în ea. Asta poate modifica sunetul mai mult decât ai crede.

Cât despre upgrade, e bun mereu doar că probabil dozele nu sunt cel mai mare neajuns al modelului tău, chestii de care te vei lovi după ce vei pune altele.

Eu am luat de curând un revstar 620,  care e, totuși, chitară, la 1500 lei aici pe forum.

Am dat și o copie de SG care rupea tot pe o rază de preț foarte mare la vreo 1200 cu hardshell case mulat. Nu am văzut SG Epiphone la.fel.de bun ca ăla (vintage vs6 dar mai vechi) prin magazine. Făcea și blues și nervi uite-așa și gâtul era ca untul, fără exagerare.

Mai bine umbli mai mult prin magazine și vezi ce îți place, apoi pândești să apară aici. Mai ales dacă nu prea stai bine cu banii. Adică poți să iei doze chiar noi, dar pentru modelul ăla e cam risipă.

Întâi învață să le storci pe alea de sunet cum poți (eq, coarde, înălțime, pană). Un 10-46 elixir nanoweb sau altceva mai răsărit și niște jazz iii-uri tortex ar fi un început mai bun, cred eu.

PS - Aia cu "gt100 nepotrivit pentru metal progresiv" e cosmică. e un multiefect super pentru orice. dar ca orice chestie trebuie învățat. nu cântă singur și nici nu se prinde că vrei ton de DT. Ăla se cheamă Line6 Amplifi tone matching și e o chestie faină dealtfel :)

 

Edited by apocapsile
  • Like 1
Posted (edited)

Cred ca am amintit  in postare faptul ca " trebuie sa inveti .experimentezi " cum sa-ti formezi soundul .Cum am descris   inregistrandu-ti chitara  si formand tonul dupa un track " model "  ca sai ai comparatie si mediul  acuustic asemanator. 

Nu exista " doza fuzzy " , dozele  pot sa aiba diferite caracteristici   cel mai important ar fi frecventa de rezonanta  .dar care influnteaza in mare soudul " clean " ( direct ).

Neclaritate ., fuzzy , etc  vine din preamp, distors , EQ .  Ar putea fi in unele cazuri  un reglaj nefericit intre rezonanta dozei si banda de trecere al "simulatorului de amplif " , sau efectiv toata instalatia  de amplificare si formare ton .Trebuie sa i-ti cunosti  sculele si sa faci reglajele astfel ca sa ai sunetul dorit .

Fa cum am descris , deoarece ce ti-se pare un sunet de chitara din trupa  " de o anumita factura "  deoarece tui auzi  sunetul in trupa unde mai suna cateva instrumente ale caror armonice tu ( creierul ascultatorului ) le atribuiesti  chitarei ,Tu nu auzi chitara separat ci intr-un context .

Daca auzi intr-o " pauza " sunetul chitarei  ...mare atentie !! numai si numai in acea pauza are acea setare de " sound " cand suna si celelelte instrumente este schimat " soundul " .

Plus atentie si la " contraste " , in anumite conditii perceptia este tare pacalita , de acea este bine sa experimentezi  cu " model " in mediul trupei .

Se utilizeaza  si live " multiband sidechane compressor "  cu care automat se schimba reglajul EQ si compresor  in functie de  amplitudine  comandat de exemplu de sunetul solistului .Adica daca am solo la chitara in functie de volum  sau cuplat de mixerist  efectul  i-mi ridica frecvente ptr solo  si automat reduce frecvente pe instrumentele de acompaniament ..similar se face  si ptr voce , cand  canta vocalistul  semnalul sau sonor comanda "sidechane compresor " ce sachimba timbrul EQ al backingului astfel ca sa iasa in evidenta vocea , cand se opreste vocea reglajul trupei revine automat  iar EQ-compresor al microfonuylui de voce  reduce volumul acestuia in pauza de cantat vocal  deci nu ai zgomot captatt sau alte efecte nedorite ..tot asa si cu chitara solo  ai un regklaj eq+compresor  pentru " backing " cand ai solo  reduce " trupa " pe frecventele chitarei  si ridica frecventele si volumul chitarei   cum se opreste  chitara din solo  cu reducerea volumului automat  se reface soundul  global anterior  sau/si decuplarea efectului  de catre  solist sau mixerist ..deci automat sau manual  , astfel  reglajele revin automat la  cel anterior ...etc .

Adica atentie nu este acelasi sound incontinu  ! nici a trupei si nici a chitarei solo  si asta si live !.

In studio chiar  nu stiim cate overdubbing s-au facut si cate reglaje s-au schimbat  automat sau manual la mixare .masterizare  pe langa ce a reglat chitaristul  chiar din chitara in timpul cantatului.  

Distors .

din cauza ca semiconductoarele sunt elemente  electronice neliniare produc IMD  ( intermodulatie ) , ca sa se reduca IMD-ul  respectiv sunetul " fuzzy " etc ...se face un " pre EQ " al sunetului unde se taie joasele care pot sa faca nasoale , apoi se distorsioneaza dupa care iarasi urmeaza un EQ cu care se obtine soundul dorit . 

A nu se marii  " gain" -ul  in anumite cazuri ci se  umbla la EQ  sa reduci anumite portiuni de frecventa ce "murdaresc " soundul .

Vrei claritate  ..sau reduci " gain /distors " la limita posibilitatilor sau   in caz de vrei neaparat  " high  gain " reduci din basi si  tai drastic cu " gate "  ca sa ai o " definitie " mai buna .Si exista combinatia celor doua posibilitati ca sa ai un sound optim ..

Tranzistoarele bipolare ( cele "obisnuite" _) sunt vestite in producerea IMD in zonele neliniare , cu mare atentie in proiectare se pot utiliza .Astfel metoda " clasica "  si cea mai ieftina era cu taierea/limitarea  basilor inainte de distors si utilizarera unui EQ pe iesire ptr a " forma soundul " .

Deci pentru " claritate "  trebuie distors cu IMD cat mai redus , elemente de circuit ce produc IMD redus ar fi Tub electronic , FET si MOSFET .cu acestea se pot face distorsuri ce suna relativ " clar " .( IMD= InterModulation Distortion)

Si cele digitale sunt OK  dar trebuie sa fii atent si acolo la " gain "  si EQ daca vrei definitie /claritate  .

Dozele nu prea au nici o vina in problema neclaritatii  .Principalele cerinte ar fi  output mare si timbru bun si daca se poate sa fie imune la " zgomote " .

Pe youtube  respectiv pe un video demo ..pot sa-ti produc cu aceiasi  chitara aceiasi doza  ,cu acelasi  distors si acelasi  amplif  100 de tonuri si i-ti arat diferite doze chitare  etc si  pot explica ce vreau  deoarece tu nu vezi ce si cum am produs sunetele demo .. Deci atentie sa fim mai critici cu ce ni-se  prezinta .."nu tot ce zboara se mananca ".   pe yutube sunt si binevoitori care  se pricep , alti binevoitori  ce  sunt pe langa ,sau  alti cu interese si tot asa )

 

A propos '" youtube "  , fi atent la marii chitaristi  , vezi  live in concerte ,cum tot i-si regleaza  ton si volum la diferite faza ale cantatului , vezi cum i-si cauta  acel " sweetspot " .Nu exista  ton preset 100% tot timpul trebuie sa adaptezi reglajele la conditiile date .Este o aiureala cu soundurile ce se pot descarca 

cand  ii vezi chiar pe cei care sunt " parintii " soundurilor  cum tot i-si regleaza soundul ..

Ai soudurile " factory preset " te pui si le " alterezi "  ptr nevoile tale   dar trebuie sa inveti /experimentezi ce setari  trebuie .

Chitara " clean "  pe un combo openback   suna de pe la 260Hz pana pe la 4500Hz . 

Cu cobori  catre mai joase cu un amplif+dif pe clean , se " murdareste" soundul  corzilor groase 6 si 5 ..nu mai ai definitie..devine un fel de " vuiet " ...deci  trebuie sa  reduc din EQ joasele pana la  claritate /definitie  maxim posibila .

Acelasi lucru ai si cu distors ..joasele trebuie reglate cu atentie  doar cat este absolut necesar in cazul definitiei ptr solo , plus se schimba pe doza " bridge " la nevoie de definitie mai buna . etc etc

Tu trebuie sa experimentezi caci altfel nu-ti vine a crede  ca este atat de "simpla " rezolvarea  .

Producatorii de pedale , doze , amplifuri etc au un interes da a vinde  scule " minune "  astfel au creat o intreaga " mitologie "  ca sa le sustina piata .

 

Edited by karpi
  • Like 2
Posted

Dacă ai pistol de lipit, o soluție poate fi un mod de bass cut pe doze (sau pe una din ele), cu un condensator și (eventual) o rezistență. Eu am făcut asta pe un Harley Benton SC-450Plus. O chitară excepțională, atât că, cam ca în experineța ta, dozele astea, deși foarte puternice, sunt foarte bassy (și fuzzy). Cea de bridge sună super, fat - precum în recomandările lui karpi, din efecte îi poți defini sunetul. În schimb, doza de neck era inutilizabilă: groasă și muddy, o ciulama; iar cu split coil, nicio șansă să obții ceva apropiat single coil... I-am modificat controlul de tone să facă bass cut în loc de high cut și WOW! Cu chitara asta pot obține ce vreau & much more!

În cazul tău, poți pune un bass cut fix global, testând mai multe valori până îți convine sunetul pe ambele doze la diverse niveluri de volum / tone. Din păcate, la configurația ta de Special, cu un singur volum și un tone global, nu e chiar simplu să reduci bașii pe fiecare doză separat, fără a-i reduce drastic și volumul... O variantă ar fi să pui o rezistență în serie pe firul dozei care sună mai bright, și să o ridici mai sus.

Sunt de acord cu karpi că îți poți sculpta tonul din EQ. Gen un Behringer 7-band EQ sau ceva minim ar face minuni. Dar e un efect în plus, care ar fi putut fi folosit la altceva și, consider, chitara ar trebui să facă ce vrei să facă chitara :D

  • Like 2
Posted
Cred ca am amintit  in postare faptul ca " trebuie sa inveti .experimentezi " cum sa-ti formezi soundul .Cum am descris   inregistrandu-ti chitara  si formand tonul dupa un track " model "  ca sai ai comparatie si mediul  acuustic asemanator. 
Nu exista " doza fuzzy " , dozele  pot sa aiba diferite caracteristici   cel mai important ar fi frecventa de rezonanta  .dar care influnteaza in mare soudul " clean " ( direct ).
Neclaritate ., fuzzy , etc  vine din preamp, distors , EQ .  Ar putea fi in unele cazuri  un reglaj nefericit intre rezonanta dozei si banda de trecere al "simulatorului de amplif " , sau efectiv toata instalatia  de amplificare si formare ton .Trebuie sa i-ti cunosti  sculele si sa faci reglajele astfel ca sa ai sunetul dorit .
Fa cum am descris , deoarece ce ti-se pare un sunet de chitara din trupa  " de o anumita factura "  deoarece tui auzi  sunetul in trupa unde mai suna cateva instrumente ale caror armonice tu ( creierul ascultatorului ) le atribuiesti  chitarei ,Tu nu auzi chitara separat ci intr-un context .
Daca auzi intr-o " pauza " sunetul chitarei  ...mare atentie !! numai si numai in acea pauza are acea setare de " sound " cand suna si celelelte instrumente este schimat " soundul " .
Plus atentie si la " contraste " , in anumite conditii perceptia este tare pacalita , de acea este bine sa experimentezi  cu " model " in mediul trupei .
Se utilizeaza  si live " multiband sidechane compressor "  cu care automat se schimba reglajul EQ si compresor  in functie de  amplitudine  comandat de exemplu de sunetul solistului .Adica daca am solo la chitara in functie de volum  sau cuplat de mixerist  efectul  i-mi ridica frecvente ptr solo  si automat reduce frecvente pe instrumentele de acompaniament ..similar se face  si ptr voce , cand  canta vocalistul  semnalul sau sonor comanda "sidechane compresor " ce sachimba timbrul EQ al backingului astfel ca sa iasa in evidenta vocea , cand se opreste vocea reglajul trupei revine automat  iar EQ-compresor al microfonuylui de voce  reduce volumul acestuia in pauza de cantat vocal  deci nu ai zgomot captatt sau alte efecte nedorite ..tot asa si cu chitara solo  ai un regklaj eq+compresor  pentru " backing " cand ai solo  reduce " trupa " pe frecventele chitarei  si ridica frecventele si volumul chitarei   cum se opreste  chitara din solo  cu reducerea volumului automat  se reface soundul  global anterior  sau/si decuplarea efectului  de catre  solist sau mixerist ..deci automat sau manual  , astfel  reglajele revin automat la  cel anterior ...etc .
Adica atentie nu este acelasi sound incontinu  ! nici a trupei si nici a chitarei solo  si asta si live !.
In studio chiar  nu stiim cate overdubbing s-au facut si cate reglaje s-au schimbat  automat sau manual la mixare .masterizare  pe langa ce a reglat chitaristul  chiar din chitara in timpul cantatului.  
Distors .
din cauza ca semiconductoarele sunt elemente  electronice neliniare produc IMD  ( intermodulatie ) , ca sa se reduca IMD-ul  respectiv sunetul " fuzzy " etc ...se face un " pre EQ " al sunetului unde se taie joasele care pot sa faca nasoale , apoi se distorsioneaza dupa care iarasi urmeaza un EQ cu care se obtine soundul dorit . 
A nu se marii  " gain" -ul  in anumite cazuri ci se  umbla la EQ  sa reduci anumite portiuni de frecventa ce "murdaresc " soundul .
Vrei claritate  ..sau reduci " gain /distors " la limita posibilitatilor sau   in caz de vrei neaparat  " high  gain " reduci din basi si  tai drastic cu " gate "  ca sa ai o " definitie " mai buna .Si exista combinatia celor doua posibilitati ca sa ai un sound optim ..
Tranzistoarele bipolare ( cele "obisnuite" _) sunt vestite in producerea IMD in zonele neliniare , cu mare atentie in proiectare se pot utiliza .Astfel metoda " clasica "  si cea mai ieftina era cu taierea/limitarea  basilor inainte de distors si utilizarera unui EQ pe iesire ptr a " forma soundul " .
Deci pentru " claritate "  trebuie distors cu IMD cat mai redus , elemente de circuit ce produc IMD redus ar fi Tub electronic , FET si MOSFET .cu acestea se pot face distorsuri ce suna relativ " clar " .( IMD= InterModulation Distortion)
Si cele digitale sunt OK  dar trebuie sa fii atent si acolo la " gain "  si EQ daca vrei definitie /claritate  .
Dozele nu prea au nici o vina in problema neclaritatii  .Principalele cerinte ar fi  output mare si timbru bun si daca se poate sa fie imune la " zgomote " .
Pe youtube  respectiv pe un video demo ..pot sa-ti produc cu aceiasi  chitara aceiasi doza  ,cu acelasi  distors si acelasi  amplif  100 de tonuri si i-ti arat diferite doze chitare  etc si  pot explica ce vreau  deoarece tu nu vezi ce si cum am produs sunetele demo .. Deci atentie sa fim mai critici cu ce ni-se  prezinta .."nu tot ce zboara se mananca ".   pe yutube sunt si binevoitori care  se pricep , alti binevoitori  ce  sunt pe langa ,sau  alti cu interese si tot asa )
 
A propos '" youtube "  , fi atent la marii chitaristi  , vezi  live in concerte ,cum tot i-si regleaza  ton si volum la diferite faza ale cantatului , vezi cum i-si cauta  acel " sweetspot " .Nu exista  ton preset 100% tot timpul trebuie sa adaptezi reglajele la conditiile date .Este o aiureala cu soundurile ce se pot descarca 
cand  ii vezi chiar pe cei care sunt " parintii " soundurilor  cum tot i-si regleaza soundul ..
Ai soudurile " factory preset " te pui si le " alterezi "  ptr nevoile tale   dar trebuie sa inveti /experimentezi ce setari  trebuie .
Chitara " clean "  pe un combo openback   suna de pe la 260Hz pana pe la 4500Hz . 
Cu cobori  catre mai joase cu un amplif+dif pe clean , se " murdareste" soundul  corzilor groase 6 si 5 ..nu mai ai definitie..devine un fel de " vuiet " ...deci  trebuie sa  reduc din EQ joasele pana la  claritate /definitie  maxim posibila .
Acelasi lucru ai si cu distors ..joasele trebuie reglate cu atentie  doar cat este absolut necesar in cazul definitiei ptr solo , plus se schimba pe doza " bridge " la nevoie de definitie mai buna . etc etc
Tu trebuie sa experimentezi caci altfel nu-ti vine a crede  ca este atat de "simpla " rezolvarea  .
Producatorii de pedale , doze , amplifuri etc au un interes da a vinde  scule " minune "  astfel au creat o intreaga " mitologie "  ca sa le sustina piata .
 
Mulțumesc! Și ca îți pui cunoștințele la dispoziția tuturor... Respect!

Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

Posted
Dacă ai pistol de lipit, o soluție poate fi un mod de bass cut pe doze (sau pe una din ele), cu un condensator și (eventual) o rezistență. Eu am făcut asta pe un Harley Benton SC-450Plus. O chitară excepțională, atât că, cam ca în experineța ta, dozele astea, deși foarte puternice, sunt foarte bassy (și fuzzy). Cea de bridge sună super, fat - precum în recomandările lui karpi, din efecte îi poți defini sunetul. În schimb, doza de neck era inutilizabilă: groasă și muddy, o ciulama; iar cu split coil, nicio șansă să obții ceva apropiat single coil... I-am modificat controlul de tone să facă bass cut în loc de high cut și WOW! Cu chitara asta pot obține ce vreau & much more!
În cazul tău, poți pune un bass cut fix global, testând mai multe valori până îți convine sunetul pe ambele doze la diverse niveluri de volum / tone. Din păcate, la configurația ta de Special, cu un singur volum și un tone global, nu e chiar simplu să reduci bașii pe fiecare doză separat, fără a-i reduce drastic și volumul... O variantă ar fi să pui o rezistență în serie pe firul dozei care sună mai bright, și să o ridici mai sus.
Sunt de acord cu karpi că îți poți sculpta tonul din EQ. Gen un Behringer 7-band EQ sau ceva minim ar face minuni. Dar e un efect în plus, care ar fi putut fi folosit la altceva și, consider, chitara ar trebui să facă ce vrei să facă chitara
Da, ajută mult și pe Revstar bass cut-ul comutabil prin push-pull pe pot-ul de ton, plus că lasă liber potențiometrul să reglezi tonul independent de bass cut. Afectează ambele doze, deci chiar nu e o problemă să faci așa ceva.
Chiar ma gândeam sa pun un push pull pe ton sa facă split coil... Tu zici sa îl folosesc pentru bass cut? Mai pe românește când ridici de ex potențiometrul sa taie joasele la o anumita doza? Sau de la ambele?



Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

Mulțumesc! Și ca îți pui cunoștințele la dispoziția tuturor... Respect!

Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

Îmi este clar ca trebuie sa învăț sa îmi setez sunetul pe gt100...

... Este cumva mai ușor din aplicația de la producător sau direct pe procesor?

Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

Posted
2 hours ago, yhwh4ever said:

Chiar ma gândeam sa pun un push pull pe ton sa facă split coil... Tu zici sa îl folosesc pentru bass cut? Mai pe românește când ridici de ex potențiometrul sa taie joasele la o anumita doza? Sau de la ambele?

Eu mă gândisem să pui direct  în calea semnalului, pt ambele doze, fără push-pull - aka să îți faci chitara mai bright, cu totul. Dar bună idee cu push-pull opțional! Astfel, dacă vrei bridge-ul mai fat, lași fără cut, când dai pe neck, țac bagi sistemul. :)

Sunt convins că poți avea un push-pull pt split coil pe un control și altul pt bass cut / bright switch.

 

@apocapsile: hmm, nu se face asta (tonul), în mod obișnuit, înainte de controlul de volume? La mine, tonul face tap la semnal fix la intrarea  în potul de vol. Înainte de aia, am pus condensatorul în drum (între doză și vol) și, după cond, rezistență la masă (în cazul meu reglabilă - potențiometru). Acuma, cu control comun la ambele doze, dacă vrea și coil split, cred că e o mică provocare. :)

  • Like 1
Posted

Un pui e electronist sunt și eu la origini și m-aș pricepe sa îmi lipesc wiring-ul într-o anumita configurație.

 

Probabil bass cut-ul este un filtru trece sus cu un condensator și o rezistenta, dacă am înțeles bine...

 

Ati avea cum sa îmi faceți o schiță sa vad ce și cum? O poza la o schema de mana etc...?

 

Mulțam!

 

Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk

 

 

 

 

Posted

Precis gasesti scheme cu GOOGLE .

https://www.google.com/search?q=guitar+wiring+schematics+with+serie+capacitor+,+HP+filter&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjArtvqp9DgAhVnAxAIHfKGD9IQ_AUIDigB&biw=1024&bih=677

https://www.google.com/search?q=gibson+guitar+with+rotary+switch+tone+control&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwin5KyKqNDgAhWHpIsKHYpLCrUQ_AUIDigB&biw=1024&bih=677#imgrc=MzNhfjcrp6_DyM:

Dar cum am montat in Strat este/pare destul un capacitor pe potmetrul de volum  al dozei , eu am pus si un switch ca sa-l pot deculpa cand vreau distors "high gain"  si as avea inalte prea multe , atuncea schimb pe fara condensator si cu reducerea volumului la " 9" dispar  inaltele suparatoare ( filtru trece jos   cu rezitenta  serie ce apare catre iesire  impreuna  cu capacitatea cablului ..etc ) 

Asa am eu in Strat  dar cu un switch pot  deconecta capacitorul :

https://www.google.com/search?q=guitar+wiring+schematics+with+serie+capacitor+,+HP+filter&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjArtvqp9DgAhVnAxAIHfKGD9IQ_AUIDigB&biw=1024&bih=677#imgdii=1dxoxtpNDOlqvM:&imgrc=QBxalgOL25nDmM:

 Un prieten avea un Gibson , ce era cu un switch rotativ  din care  selectai diferite tonuri  , unele erau prin  condensator serie  caci altfel nu avea de unde sa " deschida " soundul .

Dupa schema Gibson BB King cu rotary switch  ..pare se ca are si bobine si condensator  in filtru .

 

 

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.