www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ce chitara Vintage Single Cut sa aleg ?


catal
 Share

Recommended Posts

Salut ,

Ma intereseaza sa achizitionez un Vintage , copie Les Paul , care sa sune cat mai clasic si aproape de de sunetul de Les Paul , acela care are sunetul mai gras ( sa sune plin si pe clean dar si pe distors si cu cel mai mic zgomot de fond posibil ) . Pentru ca nu am ocazia sa ma deplasez in Bucuresti , unde as putea sa pun mana pe mai multe modele , va intreb ce sa comand ? V100 It cu doze Wilkinson Double coil  ; V100 AFD cu WVHZ humbuckers ; V100 CS,TSB , Icon , BLK, MRJBM cu doze MWVC humbuckers ; V100 WR cu Double Coil WMC 301 ; V100GT cu Stacked Ceramic W90SK sau V100 PGM Lemon Drop cu Solid Nickel Covered Alnico Humbucker ?

 

Link to comment
Share on other sites

Am avut un vintage V100 CS (din 2010 sau 2011, nu mai stiu exact). La vremea aia mi se parea cea mai chitara: gat dintr-o singura bucata in zona asta de pret (atunci era 1300, nu stiu cat mai e acum), headstock mult mai placut la vedere decat cel de la epiphone, cel putin dupa parerea mea, doze wilkinson si cat de cat in reteta clasica de Les Paul. 

De sunat, mi s-a parut ca suna foarte bine pentru zona de pret, pana am avut ocazia sa pun mana pe "THE REAL DEAL" si mi-am dat seama ca suna extrem de imprastiat prin comparatie, chiar si dupa ce am scos capacele de pe doze. Astfel a venit primul upgrade: doze seymour duncan, cu care s-a schimbat sunetul radical inspre bine, cel putin in ideea de sound pe care il voiam eu. La scurt timp am schimbat switchul si potentiometrele pentru ca erau de cea mai joasa speta posibila. Cheitele si bridge-ul au urmat la rand pentru ca bazaiau foarte urat de la vibratiile corzilor (o problema destul de tipica la genul asta de componente. respectiv cheite "Kluson style" si bridge cu retining wire); am pus grovere si un bridge Gotoh.

Nutul a fost schimbat si el cu unul TUSQ, pentru ca plasticul din care era facut era mai prost si mai moale decat multe jucarii de pe aliexpress. (nu ca pe Gibson nu sunt nevoit sa fac acelasi lucru, dar ca idee)

Astfel, adaugand o pereche de straplockuri, si alte ornamente de plastic pe care le-am schimbat ca moft personal, am ajuns undeva pe la 3000 de lei cu ea, in conditiile in care am luat toate componentele de noi. In astia 3000 de lei nu intra manopera, ca mi-am facut singur toate modificarile.

Nu zic ca nu era un instrument foarte ok dupa toate modificarile, doar ca puteam sa imi iau din start ceva care sa nu necesite atatea upgrade-uri. Ca idee, am pus-o la vanzare la 1600 de lei cu toate upgrade-urile astea si nu prea s-a calcat lumea in picioare s-o ia, deci valoarea de revanzare nu o sa fie niciodata justificata.

Tot ca idee, Gibsonul care a inlocuit-o a costat SH mai putin decat suma finala investita in chitara. Si dincolo de ce scrie pe headstock, sunt mai multumit de cea din urma din o gramada de motive, de la finishul nitro pana la griful care e mult mai pe gustul meu (50's).

Rationamentul meu a fost ca, in liceu fiind, nu imi permiteam din prima sa dau suma aia pe o chitara, si upgrade-urile au venit pe rand, in interval de vreo 2 ani, deci nu s-a simtit asa nasol la buzunar ca si cand as fi dat suma aia din prima pe o chitara. Daca esti in aceeasi situatie, e o platforma ok de upgrade (cel putin alea mai vechi, de astea mai noi nu stiu mai nimic, am vazut ca le-au schimbat si forma). Daca nu tii neaparat sa ai un Gibson care nu e Gibson, sfatul lui Vektor e super bun, uita-te si pe la alte branduri si vezi ce au de oferit mergand pe reteta similara, s-ar putea sa fii mult mai multumit cu un LTD, sau alte chitare in genul.

Edited by Radu Burcea
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

As mai completa review-ul lui Radu, care este 100% adevarat de la primul si pana la ultimul cuvant (mi-au trecut si mie prin mana cel putin vreo 6 Vintage-uri, din care mai am doar unul), cu urmatoarele:

- Nu va suna niciodata ca un Gibson, indiferent de cate upgrade-uri ii vei face. Reteta clasica Gibson este corp din mahon + maple cap. Adica bucata de maple si nu o foita ornamentala cum au Vintage-urile si cred ca si peste 90% din Epi-uri. Evident, suna altfel.

- Oricat ai investi inntr-un Vintage, tot cu 1.000 - 1.200 lei o sa o dai :(

- Nu cumpara un Vintage fara sa il probezi. Nu cred ca am vazut sa semene 2 Vintage-uri intre ele, chiar si din aceiasi serie (V100, AFD, ICON). Ai magazine in Craiova unde cred ca poti testa un Vintage.  Unele aveau bube destul de mari (headstock stramb, trussrod nefunctional, taste batute prost).

Zi faina!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa mai strangi niste bani si sa iti iei un Gibson second hand. Cu putin noroc poti gasi un Studio in jurul a 2500 lei. Adica 150 euro mai mult decat costa un Vintage AFD nou. Din start scapi de schimbat dozele, care costa diferenta de pret, deci iesi de la bun inceput pe plus

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Dozele SE245 sunt niste doze foarte bune, nu mi se pare ca ar trebui schimbate, am cantat pe mai multe PRS-uri cu dozele astea si chiar am cumparat un SE245 pentru bridge pe care am folosit-o live, tocmai pentru ca mi s-au parut de calitate. De la un punct incolo nu se mai justifica schimbatul dozelor. O pedala de EQ are un impact mult mai mare decat schimbatul dozelor.

Link to comment
Share on other sites

Depinde cu ce le compari, au intr-adevar claritate pe langa Wilkinson sau Epiphone Hotch si 57r, dar comparate cu o doza buna de la Gibson, Seymour Duncan sau DiMarzio nu au armonice, suna cam sec. Diferentele se aud intr-un amplificator bun pe lampa. O doza este un filtru complex, care pe langa faptul ca este un eq destul de complicat are si alte proprietati, precum dinamica si compresie. De multe ori diferenta intre o doza buna si una foarte buna eset data doar de cum raspund la panatie, nu de tonul propriu zis care poate fi compensat mai mult sau mai putin din amplificator, lant de efecte etc

Link to comment
Share on other sites

Doza de chitara este un filtru trece-jos de ordinul doi, nu e mare chestie. Un difuzor de chitara are o caracteristica cu mult mai complexa. Daca tot s-a aruncat termenul de "dinamica", dinamica unei doze de chitara nu prea isi are sensul in discutie, pentru ca poate fi considerata practic infinita, fiind limitata de corzile chitarii. Folosind corzi de chitara nu ai cum sa produci o schimbare de flux magnetic indeajuns de mare incat sa ajungi la limitare, e absurd. Ceea ce e perceput ca dinamica e dat tot de raspunsul in frecventa, mai exact de frecventa de rezonanta a dozei. Si asta se poate varia usor schimband sarcina pe care o vede doza, nu doza in sine neaparat.

Prea mult se pune accentul pe chestii cu impact mic in sunet, in loc sa se puna pe ce trebuie: corzile, pana, modul de cantat, difuzorul, procesarea afecteaza mult mai mult sunetul decat o face schimbarea unei doze, care, daca nu e o prastie care iti taie tot de la 2kHz in sus, e indeajuns de buna. E usor sa te iei dupa trend-uri si dupa cine stie ce mai zic toti fabricantii de echipament, care trebuie sa manance si ei o paine.

Ca sa zic si ceva util: daca vrei sunetul ala pe care-l ai in cap, e mai important amplificatorul. Cel mai simplu si ieftin mod de a ajunge la ce vrei, la un pret rezonabil e un amp cu modelare digitala gen Yamaha THR sau BOSS Katana sau soft gen Amplitube, Guitar Rig. O chitara decenta trecuta prin alea o sa sune bine.

Edited by manbearpig
Ca sa fiu si on-topic
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, manbearpig said:

Doza de chitara este un filtru trece-jos de ordinul doi, nu e mare chestie. Un difuzor de chitara are o caracteristica cu mult mai complexa. Daca tot s-a aruncat termenul de "dinamica", dinamica unei doze de chitara nu prea isi are sensul in discutie, pentru ca poate fi considerata practic infinita, fiind limitata de corzile chitarii. Folosind corzi de chitara nu ai cum sa produci o schimbare de flux magnetic indeajuns de mare incat sa ajungi la limitare, e absurd. Ceea ce e perceput ca dinamica e dat tot de raspunsul in frecventa, mai exact de frecventa de rezonanta a dozei. Si asta se poate varia usor schimband sarcina pe care o vede doza, nu doza in sine neaparat.

Prea mult se pune accentul pe chestii cu impact mic in sunet, in loc sa se puna pe ce trebuie: corzile, pana, modul de cantat, difuzorul, procesarea afecteaza mult mai mult sunetul decat o face schimbarea unei doze, care, daca nu e o prastie care iti taie tot de la 2kHz in sus, e indeajuns de buna. E usor sa te iei dupa trend-uri si dupa cine stie ce mai zic toti fabricantii de echipament, care trebuie sa manance si ei o paine.

Ca sa zic si ceva util: daca vrei sunetul ala pe care-l ai in cap, e mai important amplificatorul. Cel mai simplu si ieftin mod de a ajunge la ce vrei, la un pret rezonabil e un amp cu modelare digitala gen Yamaha THR sau BOSS Katana sau soft gen Amplitube, Guitar Rig. O chitara decenta trecuta prin alea o sa sune bine.

Da-mi voie sa fiu partial de acord cu tine, sunt de acord ca cel mai important factor in ton este poate amplificatorul si difuzorul, dar sunt diferente mari intre doze, si aici ma refer intre doze ale aceluiasi producator, atat ca sunet cat si ca feeling. Din experienta mea pe amplificatoare bune (nu modeling sau solid state) si cantat la volum de live conteaza enorm doza corecta pentru chitara. Nu mai intru in polemici, cine aude diferente bine, cine nu deja nu mai are rost sa discutam. Sunt multi care sustin ca nu e diferenta intre tonul unei chitari cu tastiera de maple si aceiasi chitara cu tastiera rosewood.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E clar ca sunt diferente intre doze, n-a zis nimeni ca nu e asa, dar replica ta imediata cu "trebuie schimbate dozele" si modul in care pui problema mi se par aiurea. Esti perfect in ton cu ce a ajuns forumul asta. Dupa ce ca mai sunt doar o mana de oameni care mai posteaza chestii legate de cantat in sine (de duelul chitaristilor nici nu mai zic, e mort de mult), cand vine vorba de echipament se perpetueaza atitudinea asta care mi se pare plina de snobism, neavand nici macar o baza solida. Si in replica de mai sus ai mai bagat o perla. Cine zice ca amplificatoare bune nu pot fi modeling sau solid state? O dam in extreme. Bun, e forum de chitari, clar se vor discuta si treburi din-astea de finete gen lemnul tastierei, dar pe bune ca daca Hendrix, Clapton, Page si toti astia mari s-ar fi ***** pe ei atata legat de faze din-astea, nu mai scoteau nicio piesa. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 1/13/2018 at 00:09, manbearpig said:

E clar ca sunt diferente intre doze, n-a zis nimeni ca nu e asa, dar replica ta imediata cu "trebuie schimbate dozele" si modul in care pui problema mi se par aiurea. Esti perfect in ton cu ce a ajuns forumul asta. Dupa ce ca mai sunt doar o mana de oameni care mai posteaza chestii legate de cantat in sine (de duelul chitaristilor nici nu mai zic, e mort de mult), cand vine vorba de echipament se perpetueaza atitudinea asta care mi se pare plina de snobism, neavand nici macar o baza solida. Si in replica de mai sus ai mai bagat o perla. Cine zice ca amplificatoare bune nu pot fi modeling sau solid state? O dam in extreme. Bun, e forum de chitari, clar se vor discuta si treburi din-astea de finete gen lemnul tastierei, dar pe bune ca daca Hendrix, Clapton, Page si toti astia mari s-ar fi ***** pe ei atata legat de faze din-astea, nu mai scoteau nicio piesa. 

Sa stii ca nu e gratuita replica mea, dozele din chitarile ieftine suna in general murdar sau aspru. 

In legatura cu amplificatoarele am avut o experienta recenta relevanta. A luat cineva de la mine o pedala de drive gen Tube Screamer sa zicem, care in amplificatorul meu Fender DRRI suna exact ca si in demo-urile de pe YT. Cand a ajuns cu ea acasa si a bagat-o intr-un amp modeling digital surpriza, nu facea mai nimic. Ne-am dus cu pedala la un magazin de profil si am incercat pedala pe un alt amplificator modeling similar, exact aceeasi problema. Pus pe alt amp pe lampa a functionat ireprosabil. Scris mail catre producatorul amplificatorului modeling, raspunsul este de-a dreptul hilar: pedala e prea subtila pentru amplificator ... Culmea e ca vorbim de Fender, acelasi producator care a produs si amplificatoare pe lampa cu care functiona ireprosabil si in care nu era deloc subtila.

Aplicand aceeasi logica si la chitari vs amplificator, pot spune ca multe dintre chitari sunt prea subtile pentru amplificatoarele modeling si ca tind sa sune relativ apropiat cu mai multe feluri de chitari si doze. Diferente sunt, dar destul de mici incat sa nu poti fi suficient de obiectiv cand evaluezi 2 chitari cu aceeasi forma si aceeasi idee constuctiva (reteta de lemn, forma, electronica etc). Cred ca destul de relevant este clipul de mai jos, o comparatie in care s-au luat 2 chitari foarte apropiate fabricate de 2 producatori recunoscuti. Desi lemnul, forma, solutiile constructive si dimensiunile sunt foarte apropiate, electronica este aceeasi, corzile la fel, se aud diferente de ton intre cele 2 chitari. Eu aud, poate unora li se par identice. Suna relativ apropiat, sunt ambele preluate prin Kemper fix in aceleasi conditii. Chiar sunt curios ce aude fiecare, eventual intr-un blind test. 

 

Link to comment
Share on other sites

Pai da gogule, normal ca o sa se intample asa cu orice overdrive sau boost bagat in mai orice amplificator digital. Vezi, de-aia e important sa stii un pic cum functioneaza treburile: generalizand, majoritatea amplificatoarelor digitale au din start etajul de intrare diferit fata de unul analogic, fara procesare digitala. La un amp digital, e important sa se trimita un semnal nedistorsionat catre chip-ul DSP, care face toata procesarea semnalului de chitara. In consecinta etajul de intrare e proiectat in asa fel incat sa nu se ajunga la saturatie nici cu chitare ce dau semnal mai puternic. Tu, cand folosesti un tube screamer, vrei sa "impingi" etajul de intrare sa intre in saturatie ca sa obtii sunetul ala pe care il doresti. La un amp digital ajungi greu in punctul ala. In plus, modul in care circuitul face limitarea semnalului (distorsiune/saturatie) este din nou diferit, un amp analogic e facut in asa fel incat sa satureze mai "placut" (de-asta ne plac lampile). La un amp digital, daca ai ajuns la saturatie in etajul de intrare, pac, aia e, se taie semnalul si suna cum suna, aspru sa zicem.

Concluzia. Amp-ul digital de modeling e facut sa fie de sine statator, de-aia au si pedale de drive "incorporate" in software. Daca vrei sa folosesti efecte care au nevoie sa interactioneze cu etajul de intrare al amp-ului, iei alt amp, asta e. Esti ca in bancul ala cu puricele, ii rupi picioarele si ii zici sa sara, dupa aia concluzionezi ca a surzit pentru ca nu sare.

Link to comment
Share on other sites

Ce aud eu e că Ibanez-ul favorizează mediile dar sună o idee aspru și are "inerție", pe când la PRS e un sunet mai dulceag și mai scobit, mai "imediat". Per total îmi place mult mai mult timbrul Ibanez-ului, PRS-ul parcă sună puțin spart prin comparație. Na, pentru funk pare mai potrivit PRS-ul, pentru classic rock Ibanez de departe. Cel puțin asta aud eu.

Cât despre amp-uri,  o posibilă soluție este să bagi un preamp pe lămpi (mă rog o pedală pe lămpi care să se comporte ca etaj de intrare, care să ducă direct semnalul frumos saturat în amp, chiar și digital cred, nu? Bănuiesc că din motivul ăsta au apărut hibridele cu lămpi sau lampă pe intrare.

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, catal said:

Cort CR250 Vintage Burst sau Vintage V100 PGM Lemon Drop ? a pus cineva mana pe ele , ca sa le compare ?

 

Dar contează mult exemplarul, că nu-s toate lemon drops și CR250 la fel. Trebuie să le compari tu ca să pleci cu unul acasă. La modul strict ar trebui să fie superior un Lemon Drop de la Vintage, dar naiba știe peste ce exemplar dai. Dacă n-ar fi banii un aspect, aș merge la blind pe Lemon Drop mai degrabă dar din motive mai mult estetice. Vezi că au Vintage și un model interesant cu P90-uri care pot fi reglate să sune mai P90 sau mai humbucker, arăta interesant. Dar e cu vibrola :).

Pot să zic că ultimul V100 pe care l-am văzut nu mi-a plăcut deloc, era neglijent lucrat și suna ca o mortăciune. Ceea ce nu înseamnă că nu găsești undele super ok. Eu zic că dacă prinzi un Cort ok e mai bine că ieși mai ieftin, mai ales dacă vei vrea alte doze.

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, manbearpig said:

Pai da gogule, normal ca o sa se intample asa cu orice overdrive sau boost bagat in mai orice amplificator digital. Vezi, de-aia e important sa stii un pic cum functioneaza treburile: generalizand, majoritatea amplificatoarelor digitale au din start etajul de intrare diferit fata de unul analogic, fara procesare digitala. La un amp digital, e important sa se trimita un semnal nedistorsionat catre chip-ul DSP, care face toata procesarea semnalului de chitara. In consecinta etajul de intrare e proiectat in asa fel incat sa nu se ajunga la saturatie nici cu chitare ce dau semnal mai puternic. Tu, cand folosesti un tube screamer, vrei sa "impingi" etajul de intrare sa intre in saturatie ca sa obtii sunetul ala pe care il doresti. La un amp digital ajungi greu in punctul ala. In plus, modul in care circuitul face limitarea semnalului (distorsiune/saturatie) este din nou diferit, un amp analogic e facut in asa fel incat sa satureze mai "placut" (de-asta ne plac lampile). La un amp digital, daca ai ajuns la saturatie in etajul de intrare, pac, aia e, se taie semnalul si suna cum suna, aspru sa zicem.

Concluzia. Amp-ul digital de modeling e facut sa fie de sine statator, de-aia au si pedale de drive "incorporate" in software. Daca vrei sa folosesti efecte care au nevoie sa interactioneze cu etajul de intrare al amp-ului, iei alt amp, asta e. Esti ca in bancul ala cu puricele, ii rupi picioarele si ii zici sa sara, dupa aia concluzionezi ca a surzit pentru ca nu sare.

Pai nu despre asta era vorba, incercam sa folosim pedala ca overdrive, nu ca booster, doar ca amplificatorul Fender Mustang GT100 nu vedea distorsiunea din fata decat ca si pe un ton de clean. Volumul de iesire al pedalei era reglat la acelasi nivel cu cel al chitarii.

Link to comment
Share on other sites

Asta suna ciudat, n-ati mai dat si voi de butoane acolo ca sa vedeti ce se intampla de fapt? Ma gandeam ca dupa ce ti-au trecut atatea pedale si echipament prin mana ai stii macar sa faci treaba asta si sa vezi de ce nu suna cum trebuie. Asta cu "pierdutul" distorsiunii pe drum e SF.

Link to comment
Share on other sites

In suma asta de pret, eu iti recomand chitarile de la VGS. Am avut un les paul in genul, a primit upgrade un wiring 50's si posibilitatea de split. Pe split suna de zile mari. 

O chitara foarte bine echilibrata si cel mai apropiat sound de Gibson, spus din mai multe "urechi". Desigur, comparabil cu Epiphone, Cort chiar si PRS in acelasi range de pret.

Modelul pe care l-am avut eu a fost VGS Eruption yellowed tobacco burst. Si ii si frumusica ca si aspect! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.