www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

PC Pentru Studio


Recommended Posts

pai zicea "studio comercial",depinde de perceperea fiecaruia despre ce o inseamna asta,daca el face studio cu toba Amati si mixer Behringer,ce sa mai zic...sa isi ia un set de microfoane T Bone ,pentru tobe,din 200 de euro iese cel mai scump set,care suna decent,nu tre sa dea 300 de euro pe microfonul de toba mare,ca sa-l bage intr-o toba Amati,nu?

iar cele 10 canale,se intampla in felul urmator 1:Toba mare,2:premier fata,3:premier fata de rezonanta,4:fuss-cinel(hi-hat),5:tom1,6:tom2,7:tom4(cazan)8si9atmosfere,asta este setupul minimal,de multe ori se capteaza si toba mare cu 2 microfoane.

cu 4 microfoane nu ai cum,cu 6 e la nivel de demo.Uneori se trage doar cu 2 atmosfere,pe asa numita axa "x-y",dar in acest caz,microfoanele alea doua se apropie la pret mai mult de costul cladirii lui,decat de buget :)

De unde stii mata ce buget am eu pentru partea asta ? Crezi ca tobele astea vor ramane aici o vesnicie ? Am zis eu ca vreau sa trag cu tobele astea ? Pentru inregistrari voi avea la dispozitie alte tobe, alte amplificatoare, alte tot.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De unde stii mata ce buget am eu pentru partea asta ? Crezi ca tobele astea vor ramane aici o vesnicie ? Am zis eu ca vreau sa trag cu tobele astea ? Pentru inregistrari voi avea la dispozitie alte tobe, alte amplificatoare, alte tot.

cateva mii de Eu te costa microfoanele condenser cu diafragma mare si dubla .( cele mai ieftine)

 

microfoane electrodinamice ...inca ceva mii de Eu

 

cateva zeci de mii de $ te costa soft-urile ptr studio

 

cateva zeci de mii Eu statiile de studio + cele de control ( monitoare lineare)

 

sala , antifonare , amenajare , cablare ecranata ...etc ?????

 

Delta 1010 , nu prea cred ca functioneaza cu P III /500KHz , dar oricum cred ca iei un P IV cu cativa GHz . la 500 $ daca poate ce-i specificat e ok. 96KHz/24bit full duplex 8 canale

 

acum depinde daca merita ,

 

nu tobele=s problema , in studiio soundul il poti prelucra.

 

ar mai fi nevoie de un synth soft , iesi mai ieftin decat cu unul real ce se si invecheste , la soft e bine ca se poate upgrada.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

cateva mii de Eu te costa microfoanele condenser cu diafragma mare si dubla .( cele mai ieftine)

 

microfoane electrodinamice ...inca ceva mii de Eu

 

cateva zeci de mii de $ te costa soft-urile ptr studio

 

cateva zeci de mii Eu statiile de studio + cele de control ( monitoare lineare)

 

sala , antifonare , amenajare , cablare ecranata ...etc ?????

 

Delta 1010 , nu prea cred ca functioneaza cu P III /500KHz , dar oricum cred ca iei un P IV cu cativa GHz . la 500 $ daca poate ce-i specificat e ok. 96KHz/24bit full duplex 8 canale

 

acum depinde daca merita ,

 

nu tobele=s problema , in studiio soundul il poti prelucra.

 

ar mai fi nevoie de un synth soft , iesi mai ieftin decat cu unul real ce se si invecheste , la soft e bine ca se poate upgrada.

 

Si ce, trebuie sa iau totul maine ? Haahaa :). Toate sculele se iau in timp. Si se merge in paralel cu sala de repetitii, si alte chestii care se mai pot face.

Link to comment
Share on other sites

Guest Izzy Waan
cateva mii de Eu te costa microfoanele condenser cu diafragma mare si dubla .( cele mai ieftine)

 

microfoane electrodinamice ...inca ceva mii de Eu

 

cateva zeci de mii de $ te costa soft-urile ptr studio

 

cateva zeci de mii Eu statiile de studio + cele de control ( monitoare lineare)

 

sala , antifonare , amenajare , cablare ecranata ...etc ?????

 

Delta 1010 , nu prea cred ca functioneaza cu P III /500KHz , dar oricum cred ca iei un P IV cu cativa GHz . la 500 $ daca poate ce-i specificat e ok. 96KHz/24bit full duplex 8 canale

 

acum depinde daca merita ,

 

nu tobele=s problema , in studiio soundul il poti prelucra.

 

ar mai fi nevoie de un synth soft , iesi mai ieftin decat cu unul real ce se si invecheste , la soft e bine ca se poate upgrada.

 

 

 

Tu de unde cumperi scule ?!? de pe Marte ?!? cum sa dai "zeci de mii de euro pe monitoare" ?????

te rog nu mai speria oamenii cu chestiuni de genul asta .........exista variante profesionale MULT mai ieftine .....si microfoane si monitoare si mixere ........amandoi stim asta , nu ?

Link to comment
Share on other sites

Ai direct out pe fiecare canal la mixerul ala, pe conexiuni balansate, deci e pacat sa nu mergi balansat pe tot traseul. Un Delta 1010 (nu versiunea LT, care are conexiuni nebalansate) ar fi foarte bun pentru tine, e o placa de sunet superlativa la toate capitolele si care este foarte ieftina in ultimul timp. Eu as merge relaxat pe 1010, are convertoarele cele mai bune dintre toate produsele M-Audio.

 

Balansat, nebalansat. Pai fratilor, daca numai doi termeni simpli despre inregistrare ii descriem cu asemenea lux de amanunte, inseamna ca mai bine ne lasam de toate planurile de recording si ne apucam de pescuit.

 

Treaba cu balansatul sta cam in felul urmator. Totul porneste de la cabluri, care sint de doua feluri – balansate (mai scumpe) si nebalansate (cele pe care le avem toti).

 

Toata nebunia asta cu cablurile balansate si nebalansate provine de la impedanta.

 

Editare - explicatia de mai jos este GRESITA!

 

Cablu balansat e cel cu o impedanta mai mica, prin care curentul se transmite mult mai usor, si in care dispare riscul interferentelor de orice fel ; dar, asa cum spuneam sint mai scumpe si nu oricine si le permite. E genul de cablu folosit la microfoane. Mufa cu 3 pini. Acest cablu merge conectat la un mixer, sau o placa de sunet care suporta asa ceva. Logic.

Sint recomandate pentru inregistrari si pentru faptul ca pot fi de dimensiuni mari, fara a pierde din calitatea semnalului.

 

Cablu nebalansat este cel pe care-l avem toti (cel cu mufa jack normala) si care are o impedanta mai mare si automat calitatea semnalului nu e ca la cel balansat. In ceea ce priveste lungimea, e bine sa-l ai exact atit cit iti trebuie sa ajunga la sursa. Cu alte cuvinte, pentru noi sint foarte bune, atita timp cit sint cit mai scurte. Nu trebuie sa ne complicam cu cele balansate pentru inceput.

 

Cam asta e istoria cu balansatul. Noi avem un stil de a ne baga in sperieti unii pe altii. Nu e mare filozofie. Te documentezi, vezi ce zice, X, vezi ce zice Y si treci la treaba.

 

Daca prima problema de care ne lovim o despicam cu atita lux de amanunte, inseamna ca toti cei care stau in fata unui mixer sint academicieni.

Edited by Woody
Link to comment
Share on other sites

am mai desris

 

balansat=simetric

 

semnalul este simetric fata de masa ( punctul de zero )

 

ecranajul (masa, pamantarea , sasiul , ) este legat la punctul Zero .

 

- cele doua capete a bobinei unui microfon , sau traf de adaptare se leaga la doua intrari ale unui preamplif adaptor.

 

una din intrari amplifica neinversat , cealalta intrare amplifica si inverseaza faza cu 180 grade .

 

semnalul la cele doua capete ale microfonului este diferential ( cand unul e minus celalalt este plus ) si el se amplifica si apare pe iesirea preampului.

 

semnalele de bruiaj ce apar concomintent si in acelasi fel (amplitudine ,faza ) pe cele doua fire din cablu , acestea ajung in amplif se amplifica la fel si ajung in antifaza pe iesirea preampului din cauza inversari fazei de unul din amplificatoare , SI , se exting una pe cealalta => nu mai apare semnalul de zgomot , ramane doar cel util al bobinei microfonului. Fenomenul se cheama "rejectia de mod comun".

 

asemanator ca si la dozele humbucker , doar ca este vorba de cablu , si cablul lucreaza ca si o antena si capteaza paraziti.

 

Acelasi lucru se poate face si cu un transformator "balansat" .

 

iar despre monitoare ...sunt foarte scumpe , statii de control si boxe de control de studio perfect lineare.

 

probabil sunt scumpe din cauza ca nu trebuiesc numai cateva bucati in lume ( mii de bucati) in loc de milioane ca si in cazul telefoanelor.

 

nic o doza de chitara nu merita 100$ ,.........dar mai 300$

 

microfoanele la fel ...

 

dar nu cantitatea de material conteaza.

 

am uitat de casti ...o pereche cam 300Eu sunt si mai scumpe.

 

un scaun si un casetofon costa 3000000 lei , o chitara costa de la 5 mill --la 30 milioane lei , si matrialul sa zicem ca costa la fel.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

NU asta inseamna cablu balansat. Vorbesti prostii. Karpi a explicat foarte bine. Cu putina atentie si interes se intelege foarte bine din postul lui.

 

Fratilor, urmaresc forumul asta de ceva vreme si azi am hotarit sa intervin cind am vazut cat de mult si prost se vorbeste despre un subiect. M-am hotarit sa intervin in momentul in care am vazut ca se bat campii in stilul nostru pur romanesc. Pune omul o intrebare si i se raspunde intr-o maniera savanta de parca saracul om urmeaza sa zboare direct pe luna. N-am nimic impotriva descrierilor de genul asta, dar pur si simplu stilul asta ne-a sabotat mereu. O facem mereu pe-a desteptii si cind sintem pusi in fata faptului implinit dam cu mucii in fasole si dovedim ca sintem tari la teorie, dar stam prost de tot cu practica.

 

Pe linga asta, se gaseste un destept sa intre ca badea Gheorghe in lanul de porumb si scrie mare cu rosu ca descrierea mea este gresita. Pe ce baza, habar n-am. Probabil ideea de a ramane in aerul asta de specialist Iliescian, prin care ii prostim pe toti dar nu lamurim pe nimeni.

 

Pai imi cer scuze fratilor daca am incercat sa lamuresc problema intr-un limbaj mai pe intelesul tuturor. Trebuie sa recunosc ca nu eu sint autorul rindurilor cu descrierea despre cablu balansat si nebalansat. Autorul este un tip pe care-l cheama David Franz, a studiat music production la Berklee si a scos omul o carte care se cheama " Recording and Producing in the home Studio". In cartea respectiva omul spune cam asa:

 

Another consideration when connecting gear in you studio is impedance. In audio and electrical terms, impedance (im-PEED-ance) is the resistance to the flow of electrical current (measured in "ohms"). Just as more water can flow with less resistance through a large pipe than through a thin straw, electrical current flows more easily through a low impedance cable than through a high impedance cable. The impedance of an audio cable is determined by several factors, including the cable's thickness and how it's manufactured.

Low impedance ("lo-Z") = low resistance

High impedance ("hi-Z") = high resistance

 

Balanced cables are made up of two hot leads for the signal and one ground wire. These three connectors work together to reduce or eliminate outside interference (electrostatic and radio) and other noise so that it doesn't affect audio signal in the cable.

 

Unbalanced cables have only one hot lead and the ground wire, and do not offer the noise blocking features of balanced cables.

 

Most hi-Z cables are unbalanced and most lo-Z cables are balanced. The main reason we don't use balanced lo-Z cables for every application is the money... balanced lo-Z cables are more expensive.

 

Lo-Z

Balanced low impedance inputs have three-pin connectors (usually XLR, but sometimes TRS).

 

XLR connector - a three-pinned connector commonly used on microphone cables.

 

 

Hi-Z

Unbalanced high impedance inputs have two pin connectors and are generally used for instrument cables (like those used for guitars and synthesizers). Hi-Z cables have much higher impedance (remember they impede the signal) than lo-Z cables so the signal degrades when the cable is longer than 20 to 30 feet. Hi-Z cables work well for many applications that don't require long cables runs, and their lower cost makes them a popular choice for homo studios".

 

Dupa cum vedeti totul e simplu si concis. Am incercat sa fiu de ajutor pentru simplu motiv ca am acces la foarte multa documentatie si m-am gindit ca multi dintre cei de acasa nu au posibilitatea mea. S-ar parea ca am gresit. Imi cer scuze ca am incercat sa lamuresc intr-o maniera care se foloseste in vest. Noua ne place stilul mai fistichiu. Probabil de aia unii ajung mari producatori de muzica in vest iar romanii nostri despica firul in patru pana ajungi sa crezi ca e facut sa ti-l bagi in nas, nu intr-un rahat de mixer.

 

Cartea din care am citat se gaseste pe net si cine si-o doreste i-o recomand cu caldura. Dar numai daca scopul este sa inregistrati muzica ; daca vreti sa devenit specialisti in cablu, atunci mai bine cititi forumul ca va lamuresc baietii.

 

Pentru tovarasul care a scris cu rosu in postarea mea – Iti multumesc. Ai procedat bine, ca pe vremea lui nea Nicu. Mama lor de capitalisti. Se baga astia sa ne spuna noua cum se invarte lumea. Noi in patratelul nostru stim exact cum merg lucrurile si nu ne intereseaza ca sintem cu citeva secole in urma altora. Muncim nu gindim !

 

Noroc si toate bune !

Link to comment
Share on other sites

Fratilor, urmaresc forumul asta de ceva vreme si azi am hotarit sa intervin cind am vazut cat de mult si prost se vorbeste despre un subiect. M-am hotarit sa intervin in momentul in care am vazut ca se bat campii in stilul nostru pur romanesc. Pune omul o intrebare si i se raspunde intr-o maniera savanta de parca saracul om urmeaza sa zboare direct pe luna. N-am nimic impotriva descrierilor de genul asta, dar pur si simplu stilul asta ne-a sabotat mereu. O facem mereu pe-a desteptii si cind sintem pusi in fata faptului implinit dam cu mucii in fasole si dovedim ca sintem tari la teorie, dar stam prost de tot cu practica.

 

Draga Woody,

Problema cu meseriasii se intampla pe toate forumurile, nu numai pe asta. Pentru ca forumul e public oricine are dreptul la o opinie. Fiind din Canada ar trebui sa ai asta in sange B) E demonstrat ca ptr a scrie e nevoie de un IQ de 67.

 

Pe linga asta, se gaseste un destept sa intre ca badea Gheorghe in lanul de porumb si scrie mare cu rosu ca descrierea mea este gresita. Pe ce baza, habar n-am. Probabil ideea de a ramane in aerul asta de specialist Iliescian, prin care ii prostim pe toti dar nu lamurim pe nimeni.

 

Asta se intampla de mai mult timp pe forumul asta :):( Ce poti sa faci decat sa nu-l mai vizitezi?

 

P.S.Nu stiu de ce dar am impresia ca nu prea iti plac politicienii nostri :) :)

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

Another consideration when connecting gear in you studio is impedance. In audio and electrical terms, impedance (im-PEED-ance) is the resistance to the flow of electrical current (measured in "ohms"). Just as more water can flow with less resistance through a large pipe than through a thin straw, electrical current flows more easily through a low impedance cable than through a high impedance cable. The impedance of an audio cable is determined by several factors, including the cable's thickness and how it's manufactured.

Low impedance ("lo-Z") = low resistance

High impedance ("hi-Z") = high resistance

 

Balanced cables are made up of two hot leads for the signal and one ground wire. These three connectors work together to reduce or eliminate outside interference (electrostatic and radio) and other noise so that it doesn't affect audio signal in the cable.

 

Unbalanced cables have only one hot lead and the ground wire, and do not offer the noise blocking features of balanced cables.

 

Most hi-Z cables are unbalanced and most lo-Z cables are balanced. The main reason we don't use balanced lo-Z cables for every application is the money... balanced lo-Z cables are more expensive.

 

Lo-Z

Balanced low impedance inputs have three-pin connectors (usually XLR, but sometimes TRS).

 

XLR connector - a three-pinned connector commonly used on microphone cables.

 

 

Hi-Z

Unbalanced high impedance inputs have two pin connectors and are generally used for instrument cables (like those used for guitars and synthesizers). Hi-Z cables have much higher impedance (remember they impede the signal) than lo-Z cables so the signal degrades when the cable is longer than 20 to 30 feet. Hi-Z cables work well for many applications that don't require long cables runs, and their lower cost makes them a popular choice for homo studios".

 

Draga Woody, faptul ca un lucru e scris intr-o carte nu inseamna neaparat ca e adevarat. Explicatia tehnica e perfect adevarata. Dar:

"Most hi-Z cables are unbalanced and most lo-Z cables are balanced. The main reason we don't use balanced lo-Z cables for every application is the money... balanced lo-Z cables are more expensive. "

este o afirmatie complet falsa. Diferenta de pret e mult prea mica. Singurul motiv pentru care se mai folosesc cabluri nebalansate in studio e pentru ca inca mai folosim chitari :) Eu n-am mai auzit la nimeni ca foloseste cabluri nebalansate intr-un studio profesional nici macar aici in Bucuresti, la capatul pamantului :)

 

Faptul ca e balansat sau nebalansat nu are nici o legatura cu impedanta. Pe de alta parte e foarte practic sa folosesti cabluri cu impedanta mica pentru legaturi balansate, asa ca nu prea gasesti in comert balansate cu impedanta mare. Asta nu inseamna ca acasa nu-ti poti face un cablu balansat cu impedanta mare, daca vrei.

Probabil asta a fost motivul ptr care ai fost cenzurat in culoarea rosie cea infama si comunista :( Din postul tau anterior se intelege ca cele doua notiuni, de balansat/nebalansat si impedanta mica/mare sunt acelasi lucru.

 

Umila mea parere....

 

 

Recitind ce am scris am avut impresia ca formularea "draga Woody" poate da o impresie gresita. Nu incerc sa iti vorbesc de sus, nici nu ma cred cel mai destept :) Mi s-a parut la momentul ala cea mai potrivita.

Link to comment
Share on other sites

Sincer, mie nu mi s-a parut ca am despicat firul in patru. Am incercat sa explic cit mai simplu ceva care e destul de aiurea de explicat. As fi vrut sa fac si niste grafice ca sa se vada mai bine cum vine chestia, dar...

Eu nu cred ca poti sa explici ceva fara sa explici acel lucru. Adica, numai pentru facilul comunicarii si lecturii, sa nu dai datele esentiale pentru intelegerea lucrurilor.

Intotdeauna imi doresc, insa, sa fiu cit mai clar si mai accesibil, pastrind fondul informatiei. Probabil ca nu am reusit acum, sorry.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu contest ce spui tu. Pe de alta parte, teoria cu “ce citesti in carti nu e tot timpul adevarat” se aplica pentru cartile care se vind la taraba pentru a le citi in tren de la Faurei la Jimbolia. Ce e scos cu eticheta Berklee eu spun ca merita sa avem incredere.

 

Eu n-am mai auzit la nimeni ca foloseste cabluri nebalansate intr-un studio profesional ; mai spui tu. Ok, dar eu vorbeam de Home Recording. Lucrurile stau in felul urmator. In vest orice trupa are un Home Studio. Acolo se produce muzica, se inregistreaza, dupa care se merge cu produsul in studiourile mari, unde se aranjeaza totul cap coada si se pune pe disc. Pai cine crezi ca-ti plateste tie experimentele intr-un studio mare ? Alea se fac acasa cu ceea ce detii tu si apoi se finiseaza in studiourile mari.

 

Sper ca nu e nevoie sa specific – Home Recordingul nu poate rivaliza cu studiourile mari. Dar oare asta vrem ? Eu cred ca nu. Mai era o postare in care cineva enumera gear de zeci de mii de dolari. Pai este o prostie. Ca Universal sau Sony music nu poti sa ajungi. Atunci care e scopul home recordingului ? - sa te produci tu pe tine pana semnezi cu un management si chiar si dupa. Pentru asta trebuie sa scoti un produs cit mai bun si sa fii propriul producator, pana ajungi sa lucrezi cu un profesionist. Pai daca ne invartim in jurul cozii atita numai ca sa lamurim unde se baga un cablu, ne creste barba pana sa mai realizam si altele.

 

De accea revin si spun - pentru Home Recording un studio poate fi incropit cu sume intre 500$ si 5000$. Asa se practica aici si asa spun cei care scot carti pe tema asta. Daca in Romania cerintele sint altele, asta nu mai stiu.

 

Iar Bucurestiul chiar nu e un exemplu bun de studiouri. Crede-ma B):)

 

"Recitind ce am scris am avut impresia ca formularea "draga Woody" poate da o impresie gresita. Nu incerc sa iti vorbesc de sus, nici nu ma cred cel mai destept :( Mi s-a parut la momentul ala cea mai potrivita". - In privinta asta nu-ti fa griji. Nu ma deranjeaza cand am ceva de invatat de la cineva. Nu support insa cand altii considera ca nu mai au nimic de invatat si o mai fac si pe-a grozavii. :)

 

Inca ceva. Cine vrea sa mai afle una alta despre home recording, mai poate arunca un ochi aici http://www.tweakheadz.com/guide.htm - totul e descris intr-o maniera mai pentru tolomacii astia din vest. :)

 

In rest s-auzim numai de bine!

Edited by Woody
Link to comment
Share on other sites

Foarte bun site-ul Tweakheadz. Pentru incepatori e perfect. Totusi, ca sa nu fim off-topic, trebuie sa ne reamintim ca Hihi vrea un studio semiprofesional. Deci discutam de chestii profi. Preturile lui Karpi sunt oricum din alt film, dar, dupa cum am mai spus, RGC e un forum public. Iar definitia data de tine cablurilor balansate era gresita. Maniera de interventie cu editare si scris cu rosu e discutabila, dar pe alt topic :)

Link to comment
Share on other sites

Woody a zis "Pai daca ne invartim in jurul cozii atita numai ca sa lamurim unde se baga un cablu, ne creste barba pana sa mai realizam si altele."

 

Practic home recordingul de oarecare vreme. Sa vedeti ce mi se intimpla intr-o zi. Pornesc PC-ul, pornesc boxele (Event-urile din semnatura) si ma crucesc. Pe dreapta aveam un brum de speriat, nu gluma. Mai sa fie, mi-am zis, ce dracu e asta, doar nu mi s-o f*tut boxele!... Ma apuc eu sa caut, sa ma uit, sa cujet si ce credeti ca-mi dau eu seama? Cu o zi inainte imprumutasem unui prieten cablurile balansate care leaga boxele de iesirile de la placa de sunet (boxele au intrari balansate, placa de sunet are iesiri balansate, legate cu cabluri balansate Cordial). Si in locul cablurilor balansate am pus unele obisnuite, mono, jack TR. Era prima oara cind foloseam cabluri nebalansate in micul meu setup de home recording. Si cablul din dreapta trece pe la vreo juma de metru de alimentatorul preampului meu. Scot alimentatorul din priza, inceteaza si zgomotul indus in cablul boxei din dreapta. Bag alimentatorul la loc, ca trebuia sa vina un amic sa traga un bas (Mr. Cyfer, :) ) si zgomotul revine. Am rasuflat usurat ca nu mi-au murit boxele si mi-am adus repede cablurile balansate inapoi. Evident, cu cablurile balansate nu se mai auzea nici un zgomot parazit.

Am observat ca si cind trece un cablu nebalansat pe linga un cablu USB in functiune, sau peste un cablu de alimentare, pot aparea zgomote parazite. Cu cablul balansat nu sint probleme.

So, Woody, eu cred ca este elementar sa stii si sa intelegi ce fel de cablu cum se foloseste si unde, atunci cind acel cablu ajuta foarte mult la cresterea calitatii unei inregistrari "de acasa". Mai ales ca nu este nici o mare filozofie, decit pentru cei lenesi sau slabi de minte. Daca vrei, ca doar de aia sintem pe un forum dedicat aici, pot face cu placere efortul de a reformula explicatia mea despre cablurile balansate, pina ce totul va fi foarte clar. Mai ales ca nu vorbim aici de nave spatiale care costa jdemii de para, ci de studiouri simple, cu dotare minima, de vreo 1500-2000 USD, din care trebuie sa scoti maximul posibil calitativ.

Si nu am sa accept ca un bun necunoscator al lucrurilor elementare sa imi dea lectii despre cum trebuie sa fim superficiali, pentru a fi mai creativi...

Link to comment
Share on other sites

Woody a zis "Pai daca ne invartim in jurul cozii atita numai ca sa lamurim unde se baga un cablu, ne creste barba pana sa mai realizam si altele."

 

Practic home recordingul de oarecare vreme. Sa vedeti ce mi se intimpla intr-o zi. Pornesc PC-ul, pornesc boxele (Event-urile din semnatura) si ma crucesc. Pe dreapta aveam un brum de speriat, nu gluma. Mai sa fie, mi-am zis, ce dracu e asta, doar nu mi s-o f*tut boxele!... Ma apuc eu sa caut, sa ma uit, sa cujet si ce credeti ca-mi dau eu seama? Cu o zi inainte imprumutasem unui prieten cablurile balansate care leaga boxele de iesirile de la placa de sunet (boxele au intrari balansate, placa de sunet are iesiri balansate, legate cu cabluri balansate Cordial). Si in locul cablurilor balansate am pus unele obisnuite, mono, jack TR. Era prima oara cind foloseam cabluri nebalansate in micul meu setup de home recording. Si cablul din dreapta trece pe la vreo juma de metru de alimentatorul preampului meu. Scot alimentatorul din priza, inceteaza si zgomotul indus in cablul boxei din dreapta. Bag alimentatorul la loc, ca trebuia sa vina un amic sa traga un bas (Mr. Cyfer, :) ) si zgomotul revine. Am rasuflat usurat ca nu mi-au murit boxele si mi-am adus repede cablurile balansate inapoi. Evident, cu cablurile balansate nu se mai auzea nici un zgomot parazit.

Am observat ca si cind trece un cablu nebalansat pe linga un cablu USB in functiune, sau peste un cablu de alimentare, pot aparea zgomote parazite. Cu cablul balansat nu sint probleme.

So, Woody, eu cred ca este elementar sa stii si sa intelegi ce fel de cablu cum se foloseste si unde, atunci cind acel cablu ajuta foarte mult la cresterea calitatii unei inregistrari "de acasa". Mai ales ca nu este nici o mare filozofie, decit pentru cei lenesi sau slabi de minte. Daca vrei, ca doar de aia sintem pe un forum dedicat aici, pot face cu placere efortul de a reformula explicatia mea despre cablurile balansate, pina ce totul va fi foarte clar. Mai ales ca nu vorbim aici de nave spatiale care costa jdemii de para, ci de studiouri simple, cu dotare minima, de vreo 1500-2000 USD, din care trebuie sa scoti maximul posibil calitativ.

Si nu am sa accept ca un bun necunoscator al lucrurilor elementare sa imi dea lectii despre cum trebuie sa fim superficiali, pentru a fi mai creativi...

 

 

Nenea MMG dar vad ca e problema de orgoliu aici nu gluma. Pai matale ai citit ce am postat eu? Sau pur si simplu nu accepti sa-ti clinteasca cineva soclul auto-proclamat de bun cunoscator al lucrurilor ?

 

Practic home recordingul de oarecare vreme - Pai ai zis bine – practici. Altii il studiaza si mai scot si carti. N-are a face, asa-i ? Foarte bine nenea MMG. Asa sa faci de fiecare data cind observi ca altul zice ca bati campii. Ii dai in cap, dar daca matale gindesti sau nu, asta nu conteaza.

 

Intrebarea mea este urmatoarea : cind ai auzit ca-ti fisaie boxele, te-a ajutat faptul ca - un circuit din iesirea respectiva creeaza 2 "exemplare" ale semnalului care vine de la canalul 1, le defazeaza cu 180 grade si le ofera prin mufa pt jack mare (TRS). Semnalul este mono, dar pe un canal al mufei este un exemplar al semnalului, iar pe celalalt un semnal identic, dar defazat cu 180 grade. ????

Asta e una din explicatiile matale referitoare la cabluri.

 

Ori, nu eu, subliniez, NU EU, ci personajul care a scos cartea spune cam asa : Ť For all balanced inputs use always balanced cables ť. Ori matale, specialistul, ai bagat cablu nebalansat intr-un input balansat. Rezultatul il stim, din descrierea cu lux de amanunte pe care ai facut-o. Matale cum consideri treaba asta – elementara sau nu ???

 

 

Si nu am sa accept ca un bun necunoscator al lucrurilor elementare sa imi dea lectii despre cum trebuie sa fim superficiali, pentru a fi mai creativi... nenea MMG, imi mai permit un comentariu. As spune ca de multe ori omul are interesul sa ajunga de la punctul A la punctul Z. Ori s-ar parea ca matale te-ai oprit pe la punctul C si-l aprofundezi. Probabil de asta unii romani ajung atit de mari specialisti in a se invarti in jurul cozii.

 

Oricum, departe de mine ideea de a promova superficialitatea. Daca asta au inteles unii, nu dovedeste decit ca se includ in categorie. Tot ce am vrut sa subliniez este, ca de multe ori, nu vedem padurea din cauza copacilor. Prea multi savanti de carton complexeaza uneori orice initiativa. Pai dupa descrierea lui MMG, numai inginerii electronisti sint automat si buni artisti si buni producatori, si buni la orice. Pentru ca stiu exact cum se defazeaza semnalul cu 180 de grade probabil. Apropo, pe matale te ajuta sa fii creator chestia asta cu cablu ? Oricum, toata lumea stie, ca ca ingineru, nimeni nu mai poa' sa fie.

 

Si nu am sa accept ca un bun necunoscator al lucrurilor elementare sa imi dea lectii despre cum trebuie sa fim superficiali, pentru a fi mai creativi... sa fim seriosi. Dupa atitudinea ta n-ai primi lectii nici de la cel ce sta in fata mixerului la Paramount Studio. Si foarte bine faci. Mostenirea lasata de nenea Nicu e buna. Pastreaza-o !

 

Oricum, eu te salut si-ti doresc numai bine. Sa lasam pe altii sa decida ce cale aleg.

Edited by Woody
Link to comment
Share on other sites

Hihi a intrebat textual, citez: "O intrebare de n00b: ce sunt alea conexiuni balasante ?".

Noi am incercat sa-i dam un raspuns - daca acest raspuns il ajuta sau nu, daca faptul de a sti ce este o conexiune balansata si cum functioneaza il ajuta in mod real, este o chestiune care tine de cel care primeste raspunsul, si numai de el.

 

Woody a zis:"Apropo, pe matale te ajuta sa fii creator chestia asta cu cablu ?"

Mie, unuia, mi se pare ceva absolut omenesc sa inteleg de ce se intimpla ceva in jurul meu, de ce are loc un anumit fenomen, DE CE... Faptul ca stiu cum functioneaza o conexiune balansata (chestiune banala, de altfel), m-a ajutat sa inteleg de ce am avut zgomot cind am folosit o conexiune nebalansata, si cum nu il am pe una balansata. Intelegerea fenomenului, a oricarui fenomen, nu are legatura directa cu facerea muzicii, ci cu facerea omului. Daca tu poti sa stai fara sa intelegi lucruri elementare care se intimpla in jurul tau, mai ales in studio, e OK. Dar Hihi a vrut sa inteleaga ceva, este dreptul lui de a intreba pe forum si dreptul nostru de a-i raspunde cit putem mai bine fara fi agresati cu o filozofie offtopic a creativitatii noningineresti.

 

Cit despre faptul ca am folosit un cablul nebalansat pe o conexiune balansata, nu te ambala, pentru ca este perfect normal si posibil. Tocmai pentru o asemenea situatie, conexiunea balansata de pe placa de sunet si de la boxe este servobalansata - adica, atunci cind intri cu un jack mare TS (TipSleeve - mono) intr-o conexiune balansata pentru jack mare TRS (Tip-Ring-Sleeve - stereo), iar masa de la jackul TS se conecteaza la Ring-ul (ce poarta sau asteapta un exemplar al semnalului de pe canal) mufei mama balansate, circuitul de balans este dezactivat, si mufa balansata se transforma intr-una mono obisnuita. Nu este nimic anormal, deci, sa folosesti un cablul nebalansat pe o conexiune balansata, aceasta situatie a fost prevazuta de producatorii de scule profesionale, este ceva comun. Ceea ce am observat a fost impactul negativ al folosirii unei conexiuni nebalansate si am dat exemplul ca atare.

 

De altfel, situatii in care esti nevoit sa folosesti cabluri nebalansate pe conexiuni balansate nu sint putine. Spre exemplu, Line6 UX2-ul meu are intrarile de linie nebalansate. Dar preampul meu Tampa are iesiri balansate. Din pacate, sint nevoit sa merg cu cablu nebalansat intre ele. Avantajul imens este, totusi, acela ca folosesc un preamp muuult mai bun decit cele incluse in UX2. Astfel, calitatea sunetului este sensibil superioara, dar trebuie sa fiu foarte atent pe unde imi "duc" cablu nebalansat care leaga preampul de UX2. Din fericire, am gasit o solutie sa ocolesc sursele de radiatie electromagnetica de la mine. Altfel, intr-adevar, ar fi fost o problema mare, pentru ca folosirea unei conexiuni nebalansate intre un preamp si un etaj de high gain (aflate in dispozitive diferite) mareste semnificativ zgomotul de fond. E aproape diferenta dintre a avea nevoie de un noise gate si a nu avea nevoie de un noise gate. La reducerea zgomotului ajuta, bineinteles, si folosirea humbuckereleor si a unui monitor LCD.

Edited by MMG
Link to comment
Share on other sites

Pai, treaba cu placa de sunet depinde de cite canale de intrare ai nevoie si de cite preampuri de microfon iti sint necesare simultan. Si de buget. Da-ne aceste date, ca sa putem veni cu sugestii.

Link to comment
Share on other sites

Pentru Woody:

 

Ai o atitudine complet nepotrivita si iesita din normele de comportament pe care le agream pe acest forum.

NU vei ajunge un inginer de sunet daca te multumesti cu explicatii semidocte, si daca nu incerci sa intelegi fenomenele electrice si fizice din spatele unor probleme.

De asemenea mi se pare foarte deranjant dispretul tau si aerul de superioritate pe care le afisezi fata de cei de pe-aici, si faptul ca ai acces la o literatura de specialitate (pe care nici macar nu o explici corect) nu te face cu nimic mai destept si nu iti da dreptul sa presupui din start ca noi restul sintem niste ageamii.

Si nu vreau sa mai comentez evidentul dispret pe care il ai fata de "noi romanii". Nu numai cei prosti au ramas pe aici.

Link to comment
Share on other sites

Hihi, la bugetul pe care il ai pentru placa de sunet nu cred ca poti avea mai mult de 8 canale de intrare analogica, acesta este standardul, din cite am observat. Ori iti regindesti configuratia ca sa mergi pe o placa cu 8 intrari analogice (si aici Delta 1010 este o solutie foarte buna calitate/pret), ori maresti bugetul ca sa folosesti simultan 2 placi de sunet cu cite 8 intrari, pentru un total de 16. Evident, iti trebuie si preampurile aferente...

 

Repet, eu as merge intai pe un preamp multiplu gen M-Audio Octane cuplat prin conexiune ADAT cu o placa precum E-MU 1212. Si cind as avea bani as "dubla" aceasta configuratie. Asa elimini orice componenta intermediara de cost redus (si calitate inferioara), intre un preamp profesional si softul pe care il folosesti la productie.

Link to comment
Share on other sites

Pentru Woody:

 

 

Si nu vreau sa mai comentez evidentul dispret pe care il ai fata de "noi romanii". Nu numai cei prosti au ramas pe aici.

Ba unii s-au si INTORS :)

daca intr-o carte de colorat de la Berklee scrie sa nu iti bati capul si sa cumperi ce e mai ieftin,asta nu inseamna ca se poate cabla un studio cu cablu nebalansat.Daca s-ar fi explicat in acea carte ce este o conexiune balansata,americanul ar fi inchis-o imediat si ar fi dat drumul la televizor,renuntand sa isi faca home studio,ceea ce duce la scaderea vanzarilor.Ceea ce woody n-a inteles,este ca HiHi vrea sa isi faca studio,ca sa-i inregistreze pe altii,nu sa isi puna schitele muzicale intr-un notes.Cum sa ceri bani pe o inregistrare care are un brum de 50 de Hz,sau pe care se aud perturbatiile mobilului?(si astea dispar daca folosesti cablu balansat)

Despre placa de sunet,cred ca Delta 1010 este o varianta buna,convertoarele sunt mai mult decat decente.

Edited by midnight rider
Link to comment
Share on other sites

Eu iti sugerez sa cumperi un Firepod.Ai astfel 8 intrari cu preampuri mult mai bune decat are m-audio.Pe langa asta iti recomand sa mergi si sa cumperi si un delta1010.Astfel poti folosi presonusul pt a inregistra ce ai nevoie, si cand ai nevoie de mai mult de cele 8 canale disponibile, poti suplimenta cu intrarile din placa de sunet.In felul asta ai practic 16 intrari, din care 8 sunt foarte bune, 8 sunt bune, si ai si o placa de sunet destul de buna.

 

Later edit:De abia acum mi-am dat seama ca tu nu ai decat 2000 de lei la dispozitie.Un firepod te costa in germania in jur de 1600.So daca nu reusesti sa faci rost de mai multi bani (ceea ce iti si recomand) mergi pe solutia de 2xdelta1010.

Edited by Elethan
Link to comment
Share on other sites

Da, uitasem, Elethan are dreptate, Presonus are interfete audio bune cu preampuri foarte faine. Firepod merita, dar cel mai tare imi face cu ochiul Presonus Firestudio, pentru ca are preampuri de virf (la nivelul sub 1000 Eur) si chip FireWire DiceII, care se pare ca este cel mai bun, mai ales cu JetPLL-ul care cred ca face totul mult mai clar prin eliminarea imperfectiunilor de sincronizare cu generatorul de tact digital. Ma rog, momentan astea-s vorbe, dar maine voi primi la test interfetele Konnekt de la TC Electronic, care sint dotate tot cu Dice II(& JetPLL), asa ca o sa pot sa aud daca suna mai bine si daca latentele audio minime sint mai mici decit la sculele FireWire fara DICE II.

Dar, Firestudio sare bine peste buget... Firepod este o varianta mai accesibila, dar trebuie vazut neaparat daca driverele ASIO ale Firepodului sint OK.

Link to comment
Share on other sites

Eu iti sugerez sa cumperi un Firepod.Ai astfel 8 intrari cu preampuri mult mai bune decat are m-audio.Pe langa asta iti recomand sa mergi si sa cumperi si un delta1010.Astfel poti folosi presonusul pt a inregistra ce ai nevoie, si cand ai nevoie de mai mult de cele 8 canale disponibile, poti suplimenta cu intrarile din placa de sunet.In felul asta ai practic 16 intrari, din care 8 sunt foarte bune, 8 sunt bune, si ai si o placa de sunet destul de buna.

 

Later edit:De abia acum mi-am dat seama ca tu nu ai decat 2000 de lei la dispozitie.Un firepod te costa in germania in jur de 1600.So daca nu reusesti sa faci rost de mai multi bani (ceea ce iti si recomand) mergi pe solutia de 2xdelta1010.

Cam depaseste bugetul. Probabil voi lua un 1010 pentru inceput. Daca se cere mai mult de 8 intrari, voi gasi o solutie.

Link to comment
Share on other sites

Fratilor, urmaresc forumul asta de ceva vreme si azi am hotarit sa intervin cind am vazut cat de mult si prost se vorbeste despre un subiect. M-am hotarit sa intervin in momentul in care am vazut ca se bat campii in stilul nostru pur romanesc. Pune omul o intrebare si i se raspunde intr-o maniera savanta de parca saracul om urmeaza sa zboare direct pe luna. N-am nimic impotriva descrierilor de genul asta, dar pur si simplu stilul asta ne-a sabotat mereu. O facem mereu pe-a desteptii si cind sintem pusi in fata faptului implinit dam cu mucii in fasole si dovedim ca sintem tari la teorie, dar stam prost de tot cu practica.

 

Pe linga asta, se gaseste un destept sa intre ca badea Gheorghe in lanul de porumb si scrie mare cu rosu ca descrierea mea este gresita. Pe ce baza, habar n-am. Probabil ideea de a ramane in aerul asta de specialist Iliescian, prin care ii prostim pe toti dar nu lamurim pe nimeni.

 

Pai imi cer scuze fratilor daca am incercat sa lamuresc problema intr-un limbaj mai pe intelesul tuturor. Trebuie sa recunosc ca nu eu sint autorul rindurilor cu descrierea despre cablu balansat si nebalansat. Autorul este un tip pe care-l cheama David Franz, a studiat music production la Berklee si a scos omul o carte care se cheama " Recording and Producing in the home Studio". In cartea respectiva omul spune cam asa:

 

Another consideration when connecting gear in you studio is impedance. In audio and electrical terms, impedance (im-PEED-ance) is the resistance to the flow of electrical current (measured in "ohms"). Just as more water can flow with less resistance through a large pipe than through a thin straw, electrical current flows more easily through a low impedance cable than through a high impedance cable. The impedance of an audio cable is determined by several factors, including the cable's thickness and how it's manufactured.

Low impedance ("lo-Z") = low resistance

High impedance ("hi-Z") = high resistance

 

Balanced cables are made up of two hot leads for the signal and one ground wire. These three connectors work together to reduce or eliminate outside interference (electrostatic and radio) and other noise so that it doesn't affect audio signal in the cable.

 

Unbalanced cables have only one hot lead and the ground wire, and do not offer the noise blocking features of balanced cables.

 

Most hi-Z cables are unbalanced and most lo-Z cables are balanced. The main reason we don't use balanced lo-Z cables for every application is the money... balanced lo-Z cables are more expensive.

 

Lo-Z

Balanced low impedance inputs have three-pin connectors (usually XLR, but sometimes TRS).

 

XLR connector - a three-pinned connector commonly used on microphone cables.

Hi-Z

Unbalanced high impedance inputs have two pin connectors and are generally used for instrument cables (like those used for guitars and synthesizers). Hi-Z cables have much higher impedance (remember they impede the signal) than lo-Z cables so the signal degrades when the cable is longer than 20 to 30 feet. Hi-Z cables work well for many applications that don't require long cables runs, and their lower cost makes them a popular choice for homo studios".

 

Dupa cum vedeti totul e simplu si concis. Am incercat sa fiu de ajutor pentru simplu motiv ca am acces la foarte multa documentatie si m-am gindit ca multi dintre cei de acasa nu au posibilitatea mea. S-ar parea ca am gresit. Imi cer scuze ca am incercat sa lamuresc intr-o maniera care se foloseste in vest. Noua ne place stilul mai fistichiu. Probabil de aia unii ajung mari producatori de muzica in vest iar romanii nostri despica firul in patru pana ajungi sa crezi ca e facut sa ti-l bagi in nas, nu intr-un rahat de mixer.

 

Cartea din care am citat se gaseste pe net si cine si-o doreste i-o recomand cu caldura. Dar numai daca scopul este sa inregistrati muzica ; daca vreti sa devenit specialisti in cablu, atunci mai bine cititi forumul ca va lamuresc baietii.

 

Pentru tovarasul care a scris cu rosu in postarea mea – Iti multumesc. Ai procedat bine, ca pe vremea lui nea Nicu. Mama lor de capitalisti. Se baga astia sa ne spuna noua cum se invarte lumea. Noi in patratelul nostru stim exact cum merg lucrurile si nu ne intereseaza ca sintem cu citeva secole in urma altora. Muncim nu gindim !

 

Noroc si toate bune !

 

 

da , dar articolul acesta este cam ......?????? nu analizez fiecare cuvant DAR

 

 

Another consideration when connecting gear in you studio is impedance. In audio and electrical terms, impedance (im-PEED-ance) is the resistance to the flow of electrical current (measured in "ohms"). Just as more water can flow with less resistance through a large pipe than through a thin straw, electrical current flows more easily through a low impedance cable than through a high impedance cable. The impedance of an audio cable is determined by several factors, including the cable's thickness and how it's manufactured.

Low impedance ("lo-Z") = low resistance

High impedance ("hi-Z") = high resistance

 

 

impedanta este o marime complexa si reprezinta REZISTENTA IN CURENT ALTERNATIV si depinde de frecventa semnalului !!!! Z are caracteristica RLC , rezistiva, capacitiva si inductiva.

 

si mai departe sunt inexactitati , sa zicem pentru a nu aburi un muzicant incepator in ale electroacustici.

 

Dar daca un copil mic este invatat sa vorbeasca gresit el trebuie sa invete mai tarziu totul de la inceput.

 

Documentatie exista cata vrei dar degeaba a-mi dai mie documentatia de la o operatie pe cord deschis ,toit nu stiu ce sa citesc ce sa inteleg , ce ar trebui sa retin , ce este important.

Apoi la un raspuns la o intrebare apar mai multe intrebari ce trec de complexitatea primei intrebari

si invata si alti nu numai cel care a initiat topicul.

 

Apoi uni pot sa-si verifice cunostintele , in diiiferite moduri , intreba mai detailat , sau sustine ce stie el desore tema ,de aicea pot aparea discutii contradictorii dar se si pot trage concluzii folositoare.

 

Se mai corecteaza colegi de forum.

 

Sio interventia ta este OK , doar ca nu ai stiut nici tu daca artivcolul este corect sau nu.

 

Deci nu-i nici o suparare si nu-i bai daca se mai infloreste cate un topic.

 

S--a mai discutat pe forum problema cu studiouri , cabluri etc...trebuie citite si posturile anterioare si studiate , mai apoi verificate cu diferite surse de pe net, apoi se mai intreaba iarasi si asa ajunge omul sa afle cate ceva.

 

Intr-unul din topicuri in legatura cu studiouri cu inregistrari este si un manual downloadabil .

Apoi am pus si eu linkuri, nu mai stiu ppe care din topicuri, si multi alti.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.